Het zijn zulke kleine dingen dat je het meestal meteen vergeet. Het valt later pas op.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef Gwywen het volgende:
Yup, dat soort dingen.
Dus nu weten jullie waar je in het vervolg op moet letten.
Ik had toen bij dat ei dat ze vasthield wel meteen de associatie met dat veel te hete badwater, vaak vergeet je het maar als je dan zo'n volgende scene ziet zie je ineens het verband.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zijn zulke kleine dingen dat je het meestal meteen vergeet. Het valt later pas op.
Daarom heten het ook "spoiler" tags en geen "goh-wat-zal-daar-in-staan-tags"quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:50 schreef Rahl het volgende:
Dit waren echt kei- en keiharde spoilers. Je zal 't maar per ongeluk open klikken.
En je ziet niet in dat die 2 heel dicht bij elkaar liggenquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:25 schreef Locusta het volgende:
[..]
Daarom heten het ook "spoiler" tags en geen "goh-wat-zal-daar-in-staan-tags"
De broer van de Hound.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Aflevering 5 en 6![]()
Wie veroordeelde Ned Stark nu in de troonzaal? Was me een beetje onduidelijk..
En hij eiste vervolgens ook dat (aangezien Gregor Clegane een 'bannerman' is van House Lannister) Tywin Lannister uitleg moet komen geven in King's Landing binnen 14 dagen en als hij dat niet doet hij Lord af is en al zijn bezittingen verbeurd zullen worden verklaard.quote:
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer bewijs dat de Mountain de dader is hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En hij eiste vervolgens ook dat (aangezien Gregor Clegane een 'bannerman' is van House Lannister) Tywin Lannister uitleg moet komen geven in King's Landing binnen 14 dagen en als hij dat niet doet hij Lord af is en al zijn bezittingen verbeurd zullen worden verklaard.
Eigenlijk gewoon een keiharde oorlogsverklaring
Hij omschreef de dader en daaruit meende hij (en Little Finger) af te kunnen leiden dat het wel Gregor Clegane moest zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:21 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer aanleiding hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij omschreef de dader en daaruit meende hij (en Little Finger) af te kunnen leiden dat het wel Gregor Clegane moest zijn.
Nou, het gebeurde ook op Tully land. Ned kan ook wel 1 en 1 bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:23 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?
En omdat hij een stuk groter was dan de grootste kerel die hij ooit had gezien.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:21 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer bewijs dat de Mountain de dader is hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?
En dat kan er echt maar één zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:31 schreef neilpad het volgende:
[..]
En omdat hij een stuk groter was dan de grootste kerel die hij ooit had gezien.
Hoeveel mensen kunnen dat, denk je? (een paard met één houw het hoofd afslaan)quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:23 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen dat, denk je? (een paard met één houw het hoofd afslaan)
Nice om te zien.quote:
quote:
Punt was denk ik dat het nogal wat is om op basis van 1 boer meteen alle bezittingen en titels verbeurd te verklarenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef truedestiny het volgende:
[..]
En dat kan er echt maar één zijn.
We moeten wel onthouden dat het een serie is e geen film, budget is gewoon minder.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
King's Landing vond ik in aflevering 5 er persoonlijk wel erg CGI uitzien (dat wijde shot van de torens). Moet toch beter kunnen denk ik dan..
SPOILER: voorbeeld van cgi gebruik in de serie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drakire op 26-05-2011 17:36:14 ]
Het gebruik is wel(eens) zichtbaar, maar wat een positief verschil met talloze andere series ( Rome, Gladiator, Walking Dead ) ( en ook films - Battle Los Angeles enz)quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
King's Landing vond ik in aflevering 5 er persoonlijk wel erg CGI uitzien (dat wijde shot van de torens). Moet toch beter kunnen denk ik dan..
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Drakire het volgende:
[..]
We moeten wel onthouden dat het een serie is e geen film, budget is gewoon minder.
In één scene zag je Tyrion Lannister rondlopen in zn cel en werd er uit gezoomd op de cellen, je zag gewoon dat die cellen cgi waren en dat Lannister gewoon rondjesliep voor een greenscreen en later in die cel is geplakt. (niet zo letterlijk, maar je zag dat het erin geplakt was.)
Dit soort dingen vallen helemaal op als je weet hoe de techniek werkt of als je vaker met 3dsmax / after effects werkt.
Ik vind de CGI voor een serie er overigens verbluffend mooi uitzienIk als leek zijnde vind dit er verbluffend goed uitzien.SPOILER: voorbeeld van cgi gebruik in de serie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik ook mooi vind is dat ze bij 'lastige' scenes niet wegdraaien om het aan onze verbeelding over te laten. Zoals bij de ridder die lag te gorchelen in zijn eigen bloed, de afhakte paardenkop en de gouden 'kroning' welke allen duidelijk te zien waren tot 'het eind'.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Gladiator is uit 2000, sindsdien is er ERG veel gebeurd op het vlak van CGI.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het gebruik is wel(eens) zichtbaar, maar wat een positief verschil met talloze andere series ( Rome, Gladiator, Walking Dead ) ( en ook films - Battle Los Angeles enz)
Andere uitblinker is Boardwalk Empire.
Die boer sprak namens zijn dorp, misschien wel namens zijn streek. En omdat het zo duidelijk was dat dit niet zomaar het werk was van een paar struikrovers, maar een wraakactie van de Lannisters (voor wie Gregor Clegane werkt), had Ned praktisch geen andere keus dan zo te reageren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Rahl het volgende:
[..]
Punt was denk ik dat het nogal wat is om op basis van 1 boer meteen alle bezittingen en titels verbeurd te verklaren
'V' ( 2010 ) weleens gezien?quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gladiator is uit 2000, sindsdien is er ERG veel gebeurd op het vlak van CGI.
Ik denk dat je als Hand of the King officieel gezien toch wat meer bewijs zou moeten verzamelen dan een ooggetuige. Maar misschien is dat wel een persoonlijke opvattingquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die boer sprak namens zijn dorp, misschien wel namens zijn streek. En omdat het zo duidelijk was dat dit niet zomaar het werk was van een paar struikrovers, maar een wraakactie van de Lannisters (voor wie Gregor Clegane werkt), had Ned praktisch geen andere keus dan zo te reageren.
Budget valt aardig mee als je het vergelijkt met wat andere HBO series.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is eigenlijk het budget voor deze serie? HBO pakt vaak behoorlijk uit voor dit soort epische series.
Goedkoper dan Camelot? En dan zoveel beter zijn. Camelot is echt een recht-toe recht-aan verhaaltje met een paar aardige maar ook waardeloze acteurs.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef neilpad het volgende:
[..]
Budget valt aardig mee als je het vergelijkt met wat andere HBO series.
Geloof dat ze ook behoorlijk wat voordeel hebben gehaald uit het feit dat ze goedkope locaties hebben gebruikt. Dacht dat het iets van 5 mil per aflevering was. Ik heb in een van de vorige topics een plaatje gepost waarin je een vergelijking ziet met andere bekende series maar kan hem nu even niet vinden.
edit: toch gevonden ->
[ afbeelding ]
John Adams is blijkbaar een miniserie over (goh) John Adams, één van de eerste presidenten van de VS.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
Goedkoper dan Camelot? En dan zoveel beter zijn. Camelot is echt een recht-toe recht-aan verhaaltje met een paar aardige maar ook waardeloze acteurs.
John Adams nog nooit gezien, is dat wat? En HBO, waar blijven die Deadwood films?!
Ja ja, en dan gaan de 'experts' weer klagen over de CGI-wolvenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:31 schreef Rumille het volgende:
Hmm, wellicht voor volgend seizoen met meer financien ervoor zorgen dat de wolven meer voor kunnen komen.
Ik heb het niet meer helemaal helder voor de geest, maar in het boek was die "boer" wel iets meer dan de eerste de beste boerenlul. Daarnaast was hij alleen de woordvoerder voor een hele groep mensen die naar King's Landing waren gekomen om verhaal te halen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:40 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik denk dat je als Hand of the King officieel gezien toch wat meer bewijs zou moeten verzamelen dan een ooggetuige. Maar misschien is dat wel een persoonlijke opvatting
Ik vond het prachtig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef Gwywen het volgende:
Moet ik dat nou weer zien?![]()
Ik vond het nog walgelijker dan toen z'n zus hart moest eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |