Hoezo dat?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:52 schreef franske19 het volgende:
Zojuist Game of Thrones uitgelezen. Depressing.
Boekentopic this way: A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2quote:
Laten we het houden op het feit dat voor de familie Stark de winter er echt aan komt.quote:
ik vind dat wel mooi. Hij gelooft echt in de eervolle manier terwijl al die andere alleen maar bezig zijn met spelletjes om zo de macht te krijgen. Ned wil die macht eigenlijk helemaal niet maar juist hij krijgt het voor zijn kiezen. Hij zit er ook vaak zo droevig bij, het liefst zou ie gewoon in zijn eigen stadje gaan chillenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:13 schreef Gwywen het volgende:
Ned is ook zo naïef.Je kunt wel zien van wie Sansa het heeft.
Altijd maar beleefd en alles volgens de etiquette.
SPOILER: aflevering vs. boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de uitleg, en dat bloed? En zijn de Kinderen van het Woud dan de White Walkers of zijn dat weer aparte wezens?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:27 schreef Gwywen het volgende:
Die gezichten zijn in de hartbomen gemaakt door de Kinderen van het Woud. Die woonden op Westeros voor de Eerste Mensen kwamen. De Starks stammen af van de Eerste Mensen en aanbidden diezelfde oude goden. Dat doen ze bij de weirbomen, waar dus die gezichten in zijn uitgesneden.
De mensen die later naar Westeros kwamen namen de Zeven mee als goden, die nu in het grootste deel van Westeros aanbeden worden. De kerk hiervan heet, hoe toepasselijk, sept en de mensen die daar dienen septon (man) of septa (vrouw).
De Kinderen van het Woud zijn al eeuwenlang neit meer gezien, maar men denkt dat ze geheime krachten bezaten. Sommigen beweren dat ze er nog steeds zijn, maar dat ze zich heel goed verstopt hebben, wellicht achter de Muur.
SPOILER: over de bomenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die misten ik ook. Verder een top aflevering. Had niet verwacht dat de koning echt dood zou gaan en er zo veel zou gebeuren in één aflevering.quote:
The game of thrones has begun...quote:Op maandag 30 mei 2011 14:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Die misten ik ook. Verder een top aflevering. Had niet verwacht dat de koning echt dood zou gaan en er zo veel zou gebeuren in één aflevering.
Dan verwacht ik dat het een mooie aflevering wordt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef Rahl het volgende:
De volgende aflevering is overigens geschreven door George R. R. Martin zelf.
Is het trouwens een echte taal, of gemaakt voor dit boek / deze serie?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Gwywen het volgende:
Ik ontdekte later trouwens pas dat die hele speech van Drogo woordelijk zo in het boek staat. Is me al die keren dat ik het las nooit opgevallen![]()
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Is het trouwens een echte taal, of gemaakt voor dit boek / deze serie?
De seriemakers hebben de taal zelf gemaakt, GRRM heeft maar iets van 10 woorden in de boeken gezet.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.
Inderdaad, toen Ned hoorde dat Renly was vertrokken had hij ook gelijk moeten vertrekken. Littlefinger waait gewoon met alle winden mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:45 schreef Rahl het volgende:
Ik vind Ned echt een domme mongool, met z'n eer. Doe mij maar een vent als Littlefinger, een echte winnaar.
Tja dat klonk gewoon lekker, maar het is inderdaad een echte taal, ze hebben ook een taal voor White Walkers gemaakt en ook nog voor een ander volk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zith het volgende:
Ik hoor een hoop psuedo frans erdoorheen iets van 'se connaisse' als ze het heeft over dat ze het gewoon weet (dat het een jongen is).
Ik denk dat het een mix is van bestaande talen. Ik in Dothraki in de serie is Ana en Ana is Arabisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.
ik zou het heel cool vinden als George een cameo krijgt (net zoals stan lee in bijv spider-man)quote:Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef Rahl het volgende:
De volgende aflevering is overigens geschreven door George R. R. Martin zelf.
Volgens mij heeft hij dat ook gedaan in aflevering 1. Dan geeft hij een wedding gift aan Dany.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik zou het heel cool vinden als George een cameo krijgt (net zoals stan lee in bijv spider-man)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat ook op een bepaald moment te hopen dat ze het verhaal veranderd hadden en Ned toch op Renly's deal in zou gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef Rumille het volgende:
Ik had de boeken al gelezen, dus ik wist precies wat er ging gebeuren, maar alsnog zat ik op het einde echt van: 'NOOOO YOU BASTARDS!'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |