abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97172228
Hallo,

Graag zou ik eens horen wat "buitenstaanders" hiervan vinden. Mijn vader heeft een traumatische jeugd gehad waarin hij veel liefde tekort is gekomen. Toen hij trouwde en kinderen kreeg, is hij in behandeling gegaan om min of meer "normaal" te worden, maar dat is nooit helemaal gelukt (wantrouwen tov andere mensen nog steeds groot, is erg kritisch, voelt zich ultrasnel afgewezen, maar ook...erg veel met seks bezig en neerbuigend over vrouwen). In een poging zijn eigen kinderen "vrijer" op te voeden, moest de deur in de badkamer bij ons thuis altijd open blijven. Toen ik in de puberteit kwam, zei hij regelmatig dat ik mooie borsten had of een zacht vrouwenhuidje, hij besprak met mij de borstjes van vriendinnetjes en buurmeisjes, met mijn broertje keek hij seksprogramma's en tapes op televisie (vanaf dat mijn broertje een jaar of 13 was) en dan moest die altijd zeggen wat hij van de vrouwen vond, hij pakte mijn moeder in ons bijzijn bij haar borsten, mij gaf hij altijd klopjes op mijn achterste (hoewel ik aangaf dit niet leuk te vinden). Hij heeft dus nooit echt iets met me gedaan, maar ik voelde me altijd....bekeken. Ik was zelfs een beetje bang dat hij seksueel geinteresseerd was in mij en/of vriendinnetjes.
Toen ik het huis uit ging, dacht ik hier nooit meer zo over na. Tot ik zelf kinderen kreeg. Ik ging het opeens vervelend vinden als hij ze naakt zag, wat ik dan weer heel overdreven van mezelf vond (want in mijn herinnering begon die interesse in mijn lichaam pas bij mijn puberteit). Maar nu hoorde ik hem een tijdje terug opeens "he, klein seksbommetje" zeggen tegen mijn dochtertje van 5! Dit stoorde mij enorm en ben ik gaan nadenken over vroeger. Ik realiseerde mij hoe vervelend, bijna bedreigend ik zijn gedrag vroeger eigenlijk had gevonden. Maar toen was het gewoon mijn "realiteit".
Ik heb dit vorige week ter sprake gebracht bij mijn ouders. Dat ik het naar had gevonden hoe veel mijn vader altijd openlijk bezig was met het kijken naar vrouwen op televisie, commentaar geven op mijn borsten en steeds in de badkamer komen als ik uit de douche kwam, maar vooral ook dat hij nu mijn dochtertje aansprak met "seksbommetje" terwijl zij heel onbevangen in haar pyjamaatje de kamer in kwam huppelen (NB hij wist niet dat ik het gehoord had!!). Mijn vader ontkende eerst dat hij dat gezegd had, zei vervolgens "tja, maar het is al zo'n miniatuurvrouwtje". Hij kon niet begrijpen dat ik vroeger een soort van seksuele interesse in zijn gedrag naar mij toe gevoeld had. Hij zegt dat hij dit nooit seksueel bedoeld heeft. Hij vond het heel erg dat ik dat zo ervaren had, zei hij, maar hij snapte echt niet dat ik dit zo voelde. Mijn moeder begon te huilen en zei dat zij zelf wél veel verdriet had gehad van het "oversekste gedrag" van mijn vader, maar ze had nooit gemerkt dat ik er óók last van had gehad. En dat "seksbommetje"" , ach, dat was wel een rotwoord maar ja, mijn dochtertje was toch ook zo op en top een meisje....?
Nu vraag ik mij af: overdrijf ik?? Mijn vader mag zijn gedrag naar mij dan niet seksueel bedoeld hebben, het voelde voor mij op de een of andere manier wel "te dichtbij". Als opgroeiend meisje is het best fijn om te horen dat je borsten mooi zijn en dat je in die spijkerbroek zulke mooie ronde heupen hebt, maar ik vond t verwarrend om dit van mijn vader te horen....of doen meer vaders dat? Het is geen onderwerp wat ik met anderen besprak, maar ik wil gewoon niet dat mijn kinderen ooit een rotgevoel krijgen van opa's gedrag of opmerkingen.
Ik zou heel graag wat ervaringen/meningen horen!
pi_97172316
Pedo alert
  zondag 22 mei 2011 @ 21:04:20 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97172379
Lijkt me een béétje ongepast dat je vader zulk soort uitspraken doet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_97172488
Die heeft zich dus flink af lopen rukken op je vroeger.

Zou je trouwens even een paar keer op enter kunnen drukken in je post. Dat leest wat beter.
Ron Paul 2012
pi_97172553
Werkt ie ook toevallig bij een kerk?
pi_97172563
quote:
maar ik vond t verwarrend om dit van mijn vader te horen....of doen meer vaders dat?
Vast wel, maar die zijn ook ziek.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:10:56 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97172839
Als ik dit zo lees, gaat je vader ver over de schreef.
Niet alleen subjectief, omdat jij het onprettig vindt, maar ook objectief. Dit soort opmerkingen hoort een vader/opa m.i. niet te maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97172957
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:07 schreef Sehaninne het volgende:
Werkt ie ook toevallig bij een kerk?
Ik weet niet of je dit als grap bedoelt, maar mijn post is allesbehalve luchtig of grappig bedoeld. Bovendien heeft mijn vader nooit daadwerkelijk iets "gedaan" met ons en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben. Vraag me alleen af of het vervelende gevoel dat hij me gaf, terecht is of overdreven.
pi_97173061
Ik ben het eens met de meeste, het is niet normaal in mijn ogen en als je het onprettig vind moet je er wat van kunnen zeggen. Knap dat dat kan, meestal zijn dit soort dingen onbespreekbaar dus ik vind het heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt.

Maar probeer je ouders ook in hun waarde te laten, ook al zegt iedereen hier op FOK! gatverdamme, vies en ga zo maar door. Het zijn jouw ouders en je bent dit gewend, ook al is het heel vervelend, zeg er af en toe wat van maar ga er geen gigantische ruzie om maken. Jij hebt het ook doorstaan en probeer je kinderen vroeg seksuele ontwikkeling te leren, dan weten ze een beetje wat wel en niet kan en kunnen ze die afweging voor zichzelf maken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 22 mei 2011 @ 21:13:43 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97173075
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit als grap bedoelt, maar mijn post is allesbehalve luchtig of grappig bedoeld. Bovendien heeft mijn vader nooit daadwerkelijk iets "gedaan" met ons en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben. Vraag me alleen af of het vervelende gevoel dat hij me gaf, terecht is of overdreven.
Ook als er geen sexuele lading achter zit, dat soort dingen zeg je gewoon niet tegen je (klein)kind.
pi_97173220
nou ja ik heb het snel doorgelezen...maar je voelde je altijd lichtelijk ongemakkelijk bij je vader.........was er niet de mogenlijk heid om het contact met je huidige dochter en je vader wat te beperken? dat zou ik dan doen hey? ( het is wel dan hard voor je moeder..... )
  zondag 22 mei 2011 @ 21:15:49 #12
37769 erodome
Zweefteef
pi_97173251
Je vader vertoond iig verstoord seksueel gedrag en ik denk dat het wel goed is dat je ervoor waakt dat je kinderen daar niet teveel van meekrijgen.
Of iig dat ze het kunnen plaatsen als verstoord gedrag, onder begeleiding dus, er opgelet wordt of het hun ontwikkeling niet verstoord.

Ik zou zeker paal en perk stellen aan gedrag in deze, als dat mogelijk is en anders contact beperken en begeleiden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_97173281
dat je de vraag al moet stellen geeft ergens al aan dat er iets niet in de haak is voor jouw gevoel.

Met andere woorden hij gaat te ver in jouw ogen.
Grenzen stellen dus en duidelijk erover zijn.
pi_97173304
quote:

[..]

Terecht, uiteraard.
pi_97173332
Nee, ik vind absoluut niet dat overdrijft. Dit gaat het te ver, het meisje is 5! En hoe erg het ook is dat je vader getraumatiseerd is door ervaringen van vroeger, het is niet normaal om je kinderen en kleinkinderen op zo'n dwingende en overduidelijke manier kennis te laten maken met seks! Al is het dan alleen maar met woorden, ik vind het echt niet normaal.
Mijn vader heeft nooit zulke dingen tegen me gezegd, als kind niet en nu ook niet. Tuurlijk heeft hij wel eens als grap m'n moeder een tikje op haar billen gegeven in een gekke bui maar verder dan dat ging het niet. Gelukkig heb ik seksualiteit helemaal zelf kunnen ontdekken zonder 'hulp' van m'n vader.

Ik word er al plaatsvervangend ongemakkelijk van, ik krijg er hele rare ideeën bij. En dan heb ik zelf niet eens kinderen...
  zondag 22 mei 2011 @ 21:17:56 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97173419
quote:
Nu vraag ik mij af: overdrijf ik??
Nee. Absoluut niet. En ik denk niet dat iemand hier zal beweren dat dat wel zo is. Als het mijn kind zou zijn dan zou ik haar ook niet alleen laten in bijzijn van je vader. De manier waarop hij met jou en je broertje omging op het gebied van seksualiteit is in mijn optiek op z'n zachtst gezegd ook zeer ongepast te noemen. En het lijkt me ook een teken aan de wand dat je moeder nu aangeeft dat zij problemen heeft met zijn oversekst gedrag.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_97173486
Hij verpest het voor je dochter zoals hij het voor jou verpest. Een meisje dat mooi is, is niet direct een sexbommetje, daar komt meer aan te pas.

Je moet duidelijke grenzen gaan aangeven en die steeds strenger handhaven. Géén seksopmerkingen/gebaren/suggesties tegen jou en je kinderen. Niet naar zijn normen van seks, maar naar algemene normen. Als hij die niet kent, dan weer terug naar therapie. Je moeder weet er dus van en weet ook hoe bezwaarlijk het is, ook al heeft ze het in jouw misvormde jeugd niet aan jou af kunnen lezen.

Natuurlijk nooit alleen met hem laten, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Verbieden seksuele suggesties te doen, betekent dat hij wat oppotten moet. En vergeet niet: vaak is seksueel misbruik bedoeld om de macht. Dat kan dus op allerlei andere manieren geuit gaan worden. Castratie helpt niet.
pi_97173524
laat

je

vader

nooit

alleen

bij

je

kinderen

like

ever
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_97173538
3 procent van alle mensen heeft een vader die niet de hare of zijne is maar dans is er sprake van verwekking door een ander............vaak gaat dit ook gepaard met een gevoel dat de man die in het huis rondloopt....een tikje vreemde gewoontes heeft omdt het niet je werkelijke vader is......
  zondag 22 mei 2011 @ 21:22:15 #20
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97173767
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef dandybleu het volgende:
3 procent van alle mensen heeft een vader die niet de hare of zijne is maar dans is er sprake van verwekking door een ander............vaak gaat dit ook gepaard met een gevoel dat de man die in het huis rondloopt....een tikje vreemde gewoontes heeft omdt het niet je werkelijke vader is......
Vooral ook in combinatie met opmerkingen over je geile tienerlichaam en je seksbom van een peuter inderdaad :')
pi_97173814
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef Tamashii het volgende:
Jij hebt het ook doorstaan en probeer je kinderen vroeg seksuele ontwikkeling te leren, dan weten ze een beetje wat wel en niet kan en kunnen ze die afweging voor zichzelf maken.
Dat is waar, maar heb er achteraf bekeken méér last van gehad dan ik mij destijds realiseerde. Het voelt naar als je vader graag naar je borsten en je vriendinnetjes lijkt te kijken. Dat gevoel wil ik mijn dochtertje besparen. En het was een héél moeilijk gesprek, waarop mijn ouders eigenlijk nog niet gereageerd hebben.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:23:34 #22
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97173876
Totaal ongepast... of hij het nou wel of niet sexueel bedoelde... dit soort opmerkingen maak je gewoon niet. Natuurlijk schieten jou gedachte meteen een bepaalde kant op, je hebt dan ook een bepaald referentie kader bij je vader opgebouwd.

Hopenlijk als hij het echt niet sexueel bedoelde, zal hij er mee stoppen en opletten wat hij doet en zegt sinds je hem er op aan hebt gesproken.
pi_97173976
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar heb er achteraf bekeken méér last van gehad dan ik mij destijds realiseerde. Het voelt naar als je vader graag naar je borsten en je vriendinnetjes lijkt te kijken. Dat gevoel wil ik mijn dochtertje besparen. En het was een héél moeilijk gesprek, waarop mijn ouders eigenlijk nog niet gereageerd hebben.
Dan handel zoals je zelf zou willen dat er gehandeld zou zijn. ;)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_97174053
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Vooral ook in combinatie met opmerkingen over je geile tienerlichaam en je seksbom van een peuter inderdaad :')
nou ja kijk....dat heb ik een keer in een "case" meegemaakt op mijn pad dus....die situatie die ik omschreef......als je eigen vader beetje gluurt lang het douche gordijn voelt mischien stukje natuurlijker aan? ( of de vader moet een halve psycho zijn geworden? dat kan ook )

ps het het woord sexbommetje? ja puur het woord sec? dat kan ook grappig bedoelt zijn...maar ik geloof dat ts dan meer flauw val neigingen krijgt dus....dus dan zal de emotionele lading van de vader wel anders zijn geweest

[ Bericht 1% gewijzigd door dandybleu op 22-05-2011 21:33:05 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 21:32:33 #25
345673 joao
met een golfje op de a...
pi_97174561
quote:
en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben
hij zegt het...
Ik leef in de wereld van het sarcasme...
pi_97174585
Ik vind het te ver gaan en ook het gedrag in het verleden vind ik niet kunnen.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:33:17 #27
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97174619
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:25 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou ja kijk....dat heb ik een keer in een "case" meegemaakt op mijn pad dus....die situatie die ik omschreef......als je eigen vader beetje gluurt lang het douche gordijn voelt mischien stukje natuurlijker aan?

ps het het woord sexbommetje? ja puur het woord sec? dat kan ook grappig bedoelt zijn...maar ik geloof dat ts dan meer flauw val neigingen krijgt dus....dus dan zal de emotionele lading van de vader wel anders zijn geweest
Alles los van elkaar is nog niet zo heel ernstig, zo'n opmerking zou een smakeloze grap kunnen zijn, commentaar geven op een welgevormd vriendinnetje van TS is op zich nog niet zo dramatisch maar alles bij elkaar schetst toch wel een vrij duidelijk beeld.

Applaus voor je pa dat ie zich altijd redelijk in heeft kunnen houden TS maar als je heel eerlijk bent weet je zelf ook wel wat je te doen staat, paal en perk stellen aan dit gedrag en je kinderen niet alleen laten bij je vader.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:34:16 #28
342542 densha
Majin Densha
pi_97174688
Bescherm je kinderen tegen hem. Tenzij je er geen problemen hebt dat ze hun eerste sexuele ervaring met je vader beleven.
Another participant in the Doctrina Jacobi nuper baptizati replies about Muhammad: "He is deceiving. For do prophets come with sword and chariot? You will discover nothing true from the said prophet except human bloodshed".
pi_97174893
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:34 schreef densha het volgende:
Bescherm je kinderen tegen hem. Tenzij je er geen problemen hebt dat ze hun eerste sexuele ervaring met je vader beleven.
:(
hou dat soort conclusies voor je man, focking ernstig zo een opa... daar wil je toch niet over denken? -O-
Rustig aan.
pi_97174916
Ik krijg alleen al de rillingen bij het lezen van dit verhaal. Totaal ongepast gedrag en ver over de grens van een normale ouder-(klein)kindrelatie. Dat je vader zegt dat je mooi bent; prima, niks mis mee. Maar dat hij zegt dat je mooie borsten hebt, vind ik persoonlijk echt niet kunnen hoor!
Ik zou in jouw plaats vanaf nu al problemen hebben met het op schoot zitten van je dochtertje bij haar opa.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97175064
ja wat ik zo raar vind ? ja kijk ik zie het zo "de appel valt nooit ver van de boom"....dus ja zo kende ik ooit een meisje...en die had een vrij oversexde vader.....en ja die zat dus ook vol met "zgn onschuldige aanrakingen bij zijn dochter"

maar als bij het appel-boom verhaal? vertelde het meisje dit verhaal over haar vader lachend aan mij ..... ( het voelde heel vertrouw aan voor haar )

dus ja dan ga ik in mijn fantasie al snel iets denken als "is de vader in kwestie wel de echte vader?".....dit speelt vaker als je denk hey? ( het kind van de melkboer idee ) maar het kan natuurlijk een foute gedachte van mij zijn als dit niet klopt.....
  zondag 22 mei 2011 @ 21:44:26 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97175503
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:38 schreef dandybleu het volgende:
ja wat ik zo raar vind ? ja kijk ik zie het zo "de appel valt nooit ver van de boom"....dus ja zo kende ik ooit een meisje...en die had een vrij oversexde vader.....en ja die zat dus ook vol met "zgn onschuldige aanrakingen bij zijn dochter"

maar als bij het appel-boom verhaal? vertelde het meisje dit verhaal over haar vader lachend aan mij ..... ( het voelde heel vertrouw aan voor haar )

dus ja dan ga ik in mijn fantasie al snel iets denken als "is de vader in kwestie wel de echte vader?".....dit speelt vaker als je denk hey? maar het kan natuurlijk een foute gedachte van mij zijn als dit niet klopt.....
Ik snap echt helemaal niets van je reactie. Wat wil je met dit verhaal naar TS?

@TS: goed dat je het hebt besproken met je ouders. Ookal reageerden ze misschien niet (goed), ze yullen er wel over nadenken. Ik zou een klein beetje afstand nemen en direct reageren als je vader in de toekomst weer een dergelijke opmerking maakt. Zo van : 'pap, je weet dat ik dit niet graag heb'.
Val hem niet te veel persoonlijk aan, want dan zal hij vooral aanvallend reageren. Probeer hem in zijn waarde te laten (ook al is dat moeilijk) en alleen te reageren op het ongewenste gedrag en benoem het gevoel dat het jou geeft, zonder dat je hem als mens afkeurt.
M.i. heb je op deze wijze de grootste kans dat het ongewenste gedrag ophoudt en jullie toch nog normaal met elkaar om kunnen gaan.

En let op je buikgevoel en intuitie. Goed naar luisteren.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:48:28 #33
342542 densha
Majin Densha
pi_97175785
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:(
hou dat soort conclusies voor je man, focking ernstig zo een opa... daar wil je toch niet over denken? -O-
Eng he, het beestje bij zn naam noemen.
Another participant in the Doctrina Jacobi nuper baptizati replies about Muhammad: "He is deceiving. For do prophets come with sword and chariot? You will discover nothing true from the said prophet except human bloodshed".
pi_97175822
quote:
15s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik snap echt helemaal niets van je reactie. Wat wil je met dit verhaal naar TS?

ow sorry hoor

ts voelt zich heel naar bij vader.....dus ja dan is vader iig fout omdat hij dit blijft doen terwijl hij gelijk zou moeten aanvoelen dat ts zich niet prettig voelt

nou wat ik wilde aangeven dus.....is dat ts haar verhaal dus vaak voorkomt in pleeggezinnen en in situaties waar de vader in kwestie niet de echte vader is.....( hoeft niet maar de kans bestaat )
pi_97176015
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:48 schreef densha het volgende:

[..]

Eng he, het beestje bij zn naam noemen.
om eerlijk te zijn denk ik niet verder dan ''foute dingen doen''
ik ga niet gelijk aan ontmaagding van me kinderen denken als ik opa zie... dat doe jij, en dat vind ik idd eng
Rustig aan.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:52:25 #36
342542 densha
Majin Densha
pi_97176092
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn denk ik niet verder dan ''foute dingen doen''
ik ga niet gelijk aan ontmaagding van me kinderen denken als ik opa zie... dat doe jij, en dat vind ik idd eng
me kinderen :')
  zondag 22 mei 2011 @ 21:55:39 #37
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_97176353
Ongepast gedrag en dus pedo alert idd in dit geval.
Hallon!
pi_97176382

[ Bericht 57% gewijzigd door kingtoppie op 22-05-2011 22:00:15 ]
Rustig aan.
pi_97176676
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:52 schreef densha het volgende:

[..]

me kinderen :')
Mijn kiddo's dan - ben boer, dus nie zo zeik'n mien jong
Rustig aan.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:01:29 #40
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_97176794
Ik heb dit verhaal met open mond zitten lezen..

Walgelijk, vind ik het. :r

Lieve TS, bescherm je kinderen én jezelf tegen je vader en de opa van je kinderen.
Dat is het enige wat ik je kan meegeven.
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_97176877
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef BlueMage het volgende:
Ongepast gedrag en dus pedo alert idd in dit geval.
ja oke in dit geval ?

maar in een ander geval?

ja soms vraag ik me wel eens af? je hebt toch een vrij grote erotische industrie? ( ja die bijv ook voorziet in sexuele voorlichting van tieners )...ja dan filosofeer ik wel eens de vraag "met welk sexueel moraal zou zo een pinup-vrouw bijvoorbeeld...dan haar kinderen opvoeden?"

ws heel anders als de gemiddelde krantlezer dus....

maar ja dit geheel oftopic dus....
pi_97176930
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:02 schreef Anouk75 het volgende:

Als opgroeiend meisje is het best fijn om te horen dat je borsten mooi zijn en dat je in die spijkerbroek zulke mooie ronde heupen hebt, maar ik vond t verwarrend om dit van mijn vader te horen....of doen meer vaders dat? Het is geen onderwerp wat ik met anderen besprak, maar ik wil gewoon niet dat mijn kinderen ooit een rotgevoel krijgen van opa's gedrag of opmerkingen.

Nog even over deze twee opmerkingen: "verwarrend" geeft m.i. al aan hoe vertroebeld jouw beeld over deze situatie is. Dit is echt fouter dan fout voor een vader om te zeggen.

En een "rotgevoel"? :o Als je niet oppast, krijgen je kinderen hier een serieus probleem mee.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:04:54 #43
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97177045
Ter info: alle vaders kijken geïnteresseerd naar de vriendinnen van hun dochter. Maar dat is dan ook meteen de grens.

Je had je moeder al veel eerder (toen jij 13 was) moeten betrekken en er voor zorgen dat hij gecorrigeerd werd. Ik heb het idee dat hij echt niet het besef heeft wat wel en niet kan.
Wie dit leest is gek
pi_97177284
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nog even over deze twee opmerkingen: "verwarrend" geeft m.i. al aan hoe vertroebeld jouw beeld over deze situatie is. Dit is echt fouter dan fout voor een vader om te zeggen.

En een "rotgevoel"? :o Als je niet oppast, krijgen je kinderen hier een serieus probleem mee.
ik weet niet of haar beeld vertroebeld is.....dat zeg jij...er spelen vaak zoveel emoties in het spel.....bijv dat je je vader niet publieklijk aan de schandpaal wil nagelen bijv....het is een vreemde mix van liefde en weerzin.... ( ik zeg liefde in dit geval om dat ts nog vrij mild is in haar verhaal over haar vader ......)
  zondag 22 mei 2011 @ 22:08:48 #45
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97177296
Dat sowieso nooit goedvinden. Altijd jij of je partner erbij zodat je alles hoort en gelijk kunt ingrijpen. Het zal deels een machts iets zijn wat hij kon toen jij een kind was en je grenzen niet kon aangeven. Nu moet jij die grens verleggen naar waar hij hoort, dus zul je of geen contact moeten hebben, of gelijk duidelijk zijn als je iets niet wilt. Je kunt bijvoorbeeld na zo'n opmerking standaard twee maanden wegblijven, dan kan hij wel steeds iets roepen maar snijdt hij alleen in zijn eigen vingers.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_97177566
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ter info: alle vaders kijken geïnteresseerd naar de vriendinnen van hun dochter.

nee is feitelijk niet waar.... dat begint al in de pubertijd bij een jongetje dat hij graag naar vrouwen kijkt die totaal sexueel rijp zijn... ( in playboy bijvoorbeeld ).....bij zeker 80 procent of 90 van de mannen die op hun beurt volwassen worden houd dit dus nooit op......als iedere man op een dertienjarige zou vallen kwa intresse? dan leefde we nu in een land waar het ook toegestaan was.....
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 22:19:56 #47
70532 loveli
N
pi_97178145
Er is een tijd geweest dat vaders per se met dochters in bad moesten en dat bloot lopen gewoon was. Klopt het dat je vader daar het een en ander van heeft meegekregen en erin is doorgeslagen?

Niet bedoeld ter verdediging, maar om de achtergrond wat in te kleuren.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 22:21:19 #48
342542 densha
Majin Densha
pi_97178245
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:19 schreef loveli het volgende:
Er is een tijd geweest dat vaders per se met dochters in bad moesten
Wanneer was die tijd dan?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:24:22 #49
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97178501
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:12 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nee is feitelijk niet waar.... dat begint al in de pubertijd bij een jongetje dat hij graag naar vrouwen kijkt die totaal sexueel rijp zijn... ( in playboy bijvoorbeeld ).....bij zeker 80 procent of 90 van de mannen die op hun beurt volwassen worden houd dit dus nooit op......als iedere man op een dertienjarige zou vallen kwa intresse? dan leefde we nu in een land waar het ook toegestaan was.....
Het gaat er niet om waar de grootste interesse ligt. Die zal over het algemeen best tussen de 18 en 35 jaar liggen.
Maar zodra er tieten op zitten wekt het interesse om te kijken. Thats it. Vele 15-jarigen zijn qua lichaam ook volwassen.
Wie dit leest is gek
  zondag 22 mei 2011 @ 22:26:38 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97178676
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:21 schreef densha het volgende:

[..]

Wanneer was die tijd dan?
Eind jaren '70 - begin jaren '80
pi_97178787
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het gaat er niet om waar de grootste interesse ligt. Die zal over het algemeen best tussen de 18 en 35 jaar liggen.
Maar zodra er tieten op zitten wekt het interesse om te kijken. Thats it. Vele 15-jarigen zijn qua lichaam ook volwassen.
nee volgens mij werkt het toch anders......ik geloof als dertien populair zou zijn bij mannen van twintig tot veertig? dan zou er geen politie macht op aarde dit kunnen tegen houden..... ( immers dan zou elk huis in holland een politie- camera systeem moeten hebben )
pi_97178856
Nou mijn vader ging ook rustig met ons in bad, maar daar werden toch echt niet zulke opmerkingen gemaakt hoor! En daar kwam ook niet zo'n "gevoel" bij kijken...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:29:34 #53
342542 densha
Majin Densha
pi_97178911
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Eind jaren '70 - begin jaren '80
Bron?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:30:14 #54
342542 densha
Majin Densha
pi_97178965
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou mijn vader ging ook rustig met ons in bad, maar daar werden toch echt niet zulke opmerkingen gemaakt hoor! En daar kwam ook niet zo'n "gevoel" bij kijken...
Nee joh...dat doe je toch niet als vader. Met je dochter in bad :N

Wist echt niet dat dit vroeger normaal was...
  zondag 22 mei 2011 @ 22:30:15 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97178967
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:29 schreef densha het volgende:

[..]

Bron?
Ik ben opgegroeid in die tijd :+
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 22:30:52 #56
70532 loveli
N
pi_97179014
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in die tijd :+
Same here. Mijn ouders deden er niet aan :+
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 22:31:26 #57
342542 densha
Majin Densha
pi_97179055
Conclusie: vroeger hadden vaders (in NL) er geen problemen mee met hun pik tegen hun dochters aan te zitten in bad. :N schande
  zondag 22 mei 2011 @ 22:31:27 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97179059
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef densha het volgende:

[..]

Echt niet? Ik vind er niets raar aan hoor. Vader met puberdochter wel, maar een klein kindje is toch geen probleem?
pi_97179082
quote:

[..]

Toch wel als klein kind? Niet elke vent vindt kleine kinderen lekker hoor. Kleine kindjes gaan sowieso niet alleen in bad of onder de douche, dat hoeft toch niet alleen moeders te doen :')
pi_97179092
quote:

[..]

Echt niet? Is dat in this day and age not done? Dat je dat na een jaar of 8/10 niet meer doet allah, maar met je baby/kleuter/peuter/jonge kind moet dat toch kunnen?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:32:02 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97179100
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Same here. Mijn ouders deden er niet aan :+
Mijne ook niet. Maar dit was wel de tijd van partnerruil en 'alles moet kunnen'
  zondag 22 mei 2011 @ 22:32:45 #62
342542 densha
Majin Densha
pi_97179159
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Echt niet? Is dat in this day and age not done? Dat je dat na een jaar of 8/10 niet meer doet allah, maar met je baby/kleuter/peuter/jonge kind moet dat toch kunnen?
Je baby baden is weer iets heel anders he...

Maar beiden naakt in bad als het geen baby meer is..kweenie
pi_97179194
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tuurlijk! Mensen die dat raar of onbehoorlijk vinden zijn blijkbaar onzeker over hun eigen geaardheid. Kom nou. Alsof alleen de moeders hun kindjes naakt kunnen zien, gats, wat maken sommige mensen 'kleine kinderen' en 'volwassenen' toch een onnodig enge combinatie. Onzinnig.
pi_97179225
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef densha het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar dat dat gelijk geseksualiseerd wordt... Zegt wel iets over waar we staan als maatschappij...

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tuurlijk! Mensen die dat raar of onbehoorlijk vinden zijn blijkbaar onzeker over hun eigen geaardheid. Kom nou. Alsof alleen de moeders hun kindjes naakt kunnen zien, gats, wat maken sommige mensen 'kleine kinderen' en 'volwassenen' toch een onnodig enge combinatie. Onzinnig.
Dat.
pi_97179279
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar dat dat gelijk geseksualiseerd wordt... Zegt wel iets over waar we staan als maatschappij...
Dat bedoel ik, dat is pas schandalig. Alsof iedere man een stijve krijgt van een klein kind. Angsthazen.
pi_97179308
Circle quote ;)
  zondag 22 mei 2011 @ 22:34:38 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97179312
quote:

[..]

Ik heb er totaal geen probleem mee als mijn man naakt is in de buurt van mijn kinderen. Maar.... als ik de indruk krijgt dat mijn dochter of zoon het niet meer prettig vindt (of als ze 'groot' aan het worden zijn), is het voorbij. Dan wordt het toch anders.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:34:41 #68
342542 densha
Majin Densha
pi_97179319
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tuurlijk! Mensen die dat raar of onbehoorlijk vinden zijn blijkbaar onzeker over hun eigen geaardheid.
Dat slaat dan weer nergens op.

quote:
Kom nou. Alsof alleen de moeders hun kindjes naakt kunnen zien, gats, wat maken sommige mensen 'kleine kinderen' en 'volwassenen' toch een onnodig enge combinatie. Onzinnig.
Blijf het raar vinden. Lekker met je pik tegen je dochter aan "per ongeluk"in bad...komt niet gezond over.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:35:16 #69
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97179350
quote:

[..]

Want, zoals we allemaal weten, iedere man is een undercover pedofiel :')

Je kunt het ook nog overdrijven natuurlijk.
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 22:35:47 #70
70532 loveli
N
pi_97179387
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijne ook niet. Maar dit was wel de tijd van partnerruil en 'alles moet kunnen'
Daar deden mijn ouders ook niet aan :P
crap in = crap out
pi_97179401
Het is ook maar net welke lading je er aan geeft.
Ik vind het nogal een verschil om met je kind onder de douche te gaan of om je kleinkind van 5 "seksbommetje" te noemen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:36:26 #72
342542 densha
Majin Densha
pi_97179428
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:35 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Want, zoals we allemaal weten, iedere man is een undercover pedofiel :')

Je kunt het ook nog overdrijven natuurlijk.
Dat zeg ik niet. Ik vind het ook doodnormaal om als vader je baby te wassen...ook met schoonmaken van intieme delen zie ik niks mis.

Maar zelf naakt met je kind gaat baden geeft me gewoon een ander gevoel. Een negatief gevoel.
pi_97179431
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:34 schreef densha het volgende:

[..]

Dat slaat dan weer nergens op.

[..]

Blijf het raar vinden. Lekker met je pik tegen je dochter aan "per ongeluk"in bad...komt niet gezond over.
Natuurlijk wel, het zegt toch wat over jou dat je dat raar vindt? Het komt niet eens in mij op, als ik terugdenk aan mijn vader die 's morgens met mij onder de douche stond. Iemand moest toch mijn haar wassen etc.? Dat is denk ik tot mijn vierde wel gewoon zo geweest, misschien nog wel langer.
Dat jij dat gelijk een onbehoorlijke combinatie vindt geeft dus aan dat jij denkt dat daar seksuele gevoelens bij komen kijken :') Of in ieder geval dat het ongemakkelijk is. Dat zit in jouw hoofd hoor.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:36:34 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97179439
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar deden mijn ouders ook niet aan :P
Van de mijne weet ik het niet. Ze bespraken hun sexleven niet met hun kinderen :P
  zondag 22 mei 2011 @ 22:36:56 #75
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97179466
Nee, je overdrijft niet. En niet omdat hij misschien iets doet want dat zal wel niet als hij ook niets met jou gedaan heeft. Maar simpelweg omdat jij je er niet prettig bij voelt.

En je wil toch niet dat je dochter zich net zo "bekeken" voelt als jij vroeger?

Mijn vader was ook zo, ik heb het altijd als smerig ervaren ondanks dat hij ook nooit wat "deed". Durfde ook nooit rokjes aan of korte broeken, alle onbevangenheid was er af. Never nooit dat ik mijn kind (als ik er 1 had) alleen zou laten met mijn vader. Niet aan je gevoel twijfelen hoor!
pi_97179509
bij paarden gebruiken ze wel eens incest als rasveredeling.....

ja soms filosofeer ik wel eens?

stel je voor je hebt ikuu van 160 en je hebt ook vrij afwijkende intresses..... bijv je bent een docter die van moterhead en met de hand geklantkloste lingerie houd? ja dan is de marge superklein...op het gebied van de huwelijks markt......ja incest is altijd fout zegt men.....maar ja eenzaamheid ( niet alleen maar op emotioneel gebied maar ook op sexueel gebied ) is ook een echte killer......
  zondag 22 mei 2011 @ 22:37:48 #77
342542 densha
Majin Densha
pi_97179536
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het zegt toch wat over jou dat je dat raar vindt? Het komt niet eens in mij op, als ik terugdenk aan mijn vader die 's morgens met mij onder de douche stond. Iemand moest toch mijn haar wassen etc.? Dat is denk ik tot mijn vierde wel gewoon zo geweest, misschien nog wel langer.
Dat jij dat gelijk een onbehoorlijke combinatie vindt geeft dus aan dat jij denkt dat daar seksuele gevoelens bij komen kijken :') Of in ieder geval dat het ongemakkelijk is. Dat zit in jouw hoofd hoor.
Je vader kon toch ook je haar wassen terwijl hij zelf zn kleren aan had?
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 22:38:50 #78
70532 loveli
N
pi_97179612
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, dat is pas schandalig. Alsof iedere man een stijve krijgt van een klein kind. Angsthazen.
Kinderen hebben de neiging om nieuwsgierig te zijn. Niet alle vaders voelden zich in die tijd even op hun gemak als hun dochter van 3 naar onderdelen greep. Hoewel er geen seksuele gedachtes achter hoeven te zitten, is het ook niet per se noodzakelijk dat papa met de kleine in bad gaat.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 22:38:51 #79
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97179616
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:37 schreef densha het volgende:

[..]

Lekker praktisch, lekker 's ochtends een half uur langer bezig zijn omdat: maatschappelijke hysterie.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:39:33 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97179667
quote:

[..]

Ik vind het meer over jou zeggen dat jij er dit soort gedachten bij hebt dan over de vader die gewoon met zijn kleine zoontje of dochtertje gaat baden. Daar steekt - normaal gesproken - echt niets kwaads in hoor :D (perverse uitzonderingen daargelaten)
pi_97179673
Dat is echt niet normaal. Omdat ''daders'' vaak zelf het kwaad niet inzien van hun gedrag, kunnen ze vaak nog oprecht verbaasd zijn ook. Of ze generen zich, en draaien de zaak zo om dat jij je degene voelt die raar doet. Ik zou absoluut het contact verbreken of drastisch verminderen als hij niet van plan is zijn gedrag te veranderen.better safe than sorry...
  zondag 22 mei 2011 @ 22:39:35 #82
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97179674
In antwoord op je vraag, je overdrijft niet en dat weet je zelf eigenlijk ook drommels goed.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_97179689
quote:

[..]

Waarom zou hij? Wij douchten samen, dan hadden we dat ook gelijk gehad. Denk je nou echt dat mijn vader zichzelf op die manier had moeten beschermen? Gatver, ik vind het echt walgelijk dat mensen zoals jij het in hun hoofd halen daar iets ranzigs bij te bedenken. Geen gezond mensbeeld volgens mij hoor.
pi_97179690
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

nou ik krijg wel eens een stijve van en kat ha ha....dat zit zo...die ene van mn moeder is een vrouwtjes kat en die sprong wel eens op mn schoot? en zette dan expres haar nagels in mn geslachtsdeel ha ha....dan kreeg ik een zwelling ( van de tumor zeg maar )....

maar ja ha ik heb daarna niet de kat gepenetreerd..... dat dan weer niet...
  zondag 22 mei 2011 @ 22:40:56 #85
342542 densha
Majin Densha
pi_97179761
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind het meer over jou zeggen dat jij er dit soort gedachten bij hebt dan over de vader die gewoon met zijn kleine zoontje of dochtertje gaat baden. Daar steekt - normaal gesproken - echt niets kwaads in hoor :D (perverse uitzonderingen daargelaten)
Omdat het onnodig is...

Als je als reden "tijdgebrek" geeft zoals iemand anders in dit topic..dan gaat het werkelijk nergens over.
pi_97179766
quote:

[..]

er bestaan ps ps ps ook nudischtische famileis hey? met kinderen dus....is wettelijk toegestaan
pi_97179791
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Kinderen hebben de neiging om nieuwsgierig te zijn. Niet alle vaders voelden zich in die tijd even op hun gemak als hun dochter van 3 naar onderdelen greep. Hoewel er geen seksuele gedachtes achter hoeven te zitten, is het ook niet per se noodzakelijk dat papa met de kleine in bad gaat.
Er zijn superveel homevideo's van kinderen die hun vader per ongeluk een stomp daar geven, daar kun je gewoon om lachen en je kunt vragen van kinderen over 'het zaakje' ook gewoon beantwoorden. Zolang je als ouder seks buiten beschouwing laat (ik heb ook geen 'we kunnen gewoon over seks praten'-relatie met mijn ouders) kun je echt wel gewoon over je lichaam praten. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld lijkt me.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:41:49 #88
342542 densha
Majin Densha
pi_97179818
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Waarom zou hij? Wij douchten samen, dan hadden we dat ook gelijk gehad. Denk je nou echt dat mijn vader zichzelf op die manier had moeten beschermen? Gatver, ik vind het echt walgelijk dat mensen zoals jij het in hun hoofd halen daar iets ranzigs bij te bedenken. Geen gezond mensbeeld volgens mij hoor.
Je stelt je aan. Ik zeg dat ik het ongezond vind, jij doet net alsof ik claim dat hij je misbruikt heeft.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:42:46 #89
342542 densha
Majin Densha
pi_97179877
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef dandybleu het volgende:

[..]

er bestaan ps ps ps ook nudischtische famileis hey? met kinderen dus....is wettelijk toegestaan
Wat de wet in deze ervan vindt, interesseert me niet zoveel. De wet staat ook gangbangs toe, dat betekent niet dat ik er mee eens moet zijn.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:42:49 #90
42366 Staal
pi_97179880
quote:

[..]

Doe niet zo raar. Taurus was vier en ze heeft gelijk. Maar haar vader noemde haar dan ook geen seksbommetje maar gewoon gezellig douchen. En wat TS schrijft in haar eerste regel, die vrouwonvriendelijkheid. Beetje gek is het wel.
Un certain jeune homme
pi_97179926
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef densha het volgende:

[..]

Je stelt je aan. Ik zeg dat ik het ongezond vindt, jij doet net alsof ik claim dat hij je misbruikt heeft.
Kun je ook uitleggen wat je daar ongezond aan vindt dan? Dan kom je uit op wat ik zeg. (ik heb het woord misbruik niet in de mond genomen overigens).
De reden dat jij het ongezond vindt is toch seksueel gerelateerd? Of vind je het qua hygiene ongezond, met kleine kinderen baden? :')
  zondag 22 mei 2011 @ 22:43:41 #92
342542 densha
Majin Densha
pi_97179941
Ik bespeur een collectieve ontkenning van ongewenste intimiteiten op jonge leeftijd. :P
  zondag 22 mei 2011 @ 22:43:53 #93
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97179953
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:40 schreef densha het volgende:

[..]

Omdat het onnodig is...

Als je als reden "tijdgebrek" geeft zoals iemand anders in dit topic..dan gaat het werkelijk nergens over.
Heeft niets met een tijdsgebrek te maken maar met het feit dat het compleet overbodig is dat pa zich eerst gaat douchen en daarna zijn dochter onder de douche zet en haar haren helpt wassen.

Buiten het gerust stellen van enkele personen met een wel heel negatief wereldbeeld.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:44:22 #94
42366 Staal
pi_97179984
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:43 schreef densha het volgende:
Ik bespeur een collectieve ontkenning van ongewenste intimiteiten op jonge leeftijd. :P
Ja en het gros bespeurt hier waanzin bij jou.
Un certain jeune homme
pi_97179997
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:42 schreef densha het volgende:

[..]

Wat de wet in deze ervan vindt, interesseert me niet zoveel. De wet staat ook gangbangs toe, dat betekent niet dat ik er mee eens moet zijn.
ja een klein percentage vrouwen die fantaseert over een groep mannen die haar neemt///

waarom is dat zo vies?

omdat het een vrouw is

jij als man mag toch ook fantaseren over een harem?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:44:41 #96
342542 densha
Majin Densha
pi_97180003
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen wat je daar ongezond aan vindt dan? Dan kom je uit op wat ik zeg. (ik heb het woord misbruik niet in de mond genomen overigens).
De reden dat jij het ongezond vindt is toch seksueel gerelateerd? Of vind je het qua hygiene ongezond, met kleine kinderen baden? :')
Ik vind het ongezond om een kind op die leeftijd te confronteren met het geslachtsdeel van de vader.
pi_97180046
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:43 schreef densha het volgende:
Ieder z'n ding natuurlijk. Blijf jij maar uit het bad van je kinderen dan inderdaad, als je vreest dat je daar ongewenste seksuele gedachten bij krijgt. :')
pi_97180064
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:44 schreef densha het volgende:

[..]

Ik vind het ongezond om een kind op die leeftijd te confronteren met het geslachtsdeel van de vader.
Dat is nog geen reden. Waaróm vind je dat ongezond?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:45:49 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97180084
quote:

[..]

Voor een klein kind is het gewoon een lichaamsdeel.Net zoiets als een vinger of een knie ofzo. Pas op latere leeftijd komt er een andere lading bij.
pi_97180108
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voor een klein kind is het gewoon een lichaamsdeel.Net zoiets als een vinger of een knie ofzo. Pas op latere leeftijd komt er een andere lading bij.
Andere lading :')
  zondag 22 mei 2011 @ 22:46:31 #101
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180129
quote:

[..]

Kinderen op die leeftijd zien het niet als geslachtdeel. Stel een vader gaat met zijn kinderen naar het zwembad, moet hij de kinderen buiten laten staan terwijl hij zich om gaat kleden of kan het dan wel in de gezinskleedkamers?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:47:42 #102
342542 densha
Majin Densha
pi_97180190
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is nog geen reden. Waaróm vind je dat ongezond?
Een kind leert allerlei emoties kennen op die leeftijd...het kan voor verwarring zorgen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:48:10 #103
342542 densha
Majin Densha
pi_97180210
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:46 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Kinderen op die leeftijd zien het niet als geslachtdeel. Stel een vader gaat met zijn kinderen naar het zwembad, moet hij de kinderen buiten laten staan terwijl hij zich om gaat kleden of kan het dan wel in de gezinskleedkamers?
Ik zou zeggen, uit het oog van het kind.
pi_97180221
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:47 schreef densha het volgende:

[..]

Een kind leert allerlei emoties kennen op die leeftijd...het kan voor verwarring zorgen.
Ja bij jou, blijkt. Ik zou hier met iemand over gaan praten, als jij het zo hebt ervaren. Je staat redelijk alleen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:48:53 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97180253
Ga maar eens met pak 'm beet 6 tot 9 jarigen naar zwemles. Legio vaders met dochters en moeders met zoontjes die hun kind afdrogen en aankleden.

Wel elke mogelijke combinatie in het eigen type kleedruimte trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 22-05-2011 22:58:02 ]
Wie dit leest is gek
  zondag 22 mei 2011 @ 22:49:00 #106
342542 densha
Majin Densha
pi_97180263
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja bij jou, blijkt. Ik zou hier met iemand over gaan praten, als jij het zo hebt ervaren. Je staat redelijk alleen.
Je blijft je maar defensief opstellen. Gevoelige snaar geraakt? Of zit je in ontkenning?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:49:13 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97180274
quote:

[..]

We hebben het hier toch over een piemel in niet-erecte toestand?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:49:56 #108
342542 densha
Majin Densha
pi_97180314
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ga maar eens met pak 'm beet 6 tot 9 jarigen naar zwemles. Legio vaders met dochters en moeders met zoontjes die hun kind afdrogen en aankleden.

Wel elke mogelijke combinatie in het eigen type eigen kleedruimte trouwens.
Daar is ook niets mis mee imo. Je kind naakt zien...ouders kunnen daarmee omgaan.

Ik zeg dat het mogelijk is dat andersom voor verwarring bij eht kind kan zorgen. Als zij hun ouders naakt zien.
pi_97180321
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
laat

je

vader

nooit

alleen

bij

je

kinderen

like

ever
Wat zij zegt. Echt nooit doen! Als je ook maar enige twijfel hebt over de betrouwbaarheid van iemand met je kinderen kun je niet voorzichtig genoeg zijn!
  zondag 22 mei 2011 @ 22:50:14 #110
342542 densha
Majin Densha
pi_97180333
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat hangt er nog maar van af he.
pi_97180348
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:

[..]

Daar is ook niets mis mee imo. Je kind naakt zien...ouders kunnen daarmee omgaan.

Ik zeg dat het mogelijk is dat andersom voor verwarring bij eht kind kan zorgen. Als zij hun ouders naakt zien.
Dan denkt het kind: OMG WTF LMAO BBQ!
  zondag 22 mei 2011 @ 22:51:03 #112
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180370
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:47 schreef densha het volgende:

[..]

Tenzij er betekenis aan gegeven wordt door een volwassene is een penis, borst of vagina precies hetzelfde als een knie, pink, voorhoofd of navel.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:51:13 #113
342542 densha
Majin Densha
pi_97180378
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

En heeft de vader een bloedlul of een vleeslul. Allerlei factoren die meespelen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:51:15 #114
42366 Staal
pi_97180380
quote:

[..]

Je blijft je maar defensief opstellen. Gevoelige snaar geraakt? Of zit je in ontkenning?
Krijg eerder het idee dat jij onder handen bent genomen toen je jong was.
Maar waarschijnlijk zit je Taurus gewoon te trollen hier.
Un certain jeune homme
  zondag 22 mei 2011 @ 22:52:03 #115
342542 densha
Majin Densha
pi_97180422
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Krijg eerder het idee dat jij onder handen bent genomen toen je jong was.
Maar waarschijnlijk zit je Taurus gewoon te trollen hier.
Nope. Maar stel dat dat waar zou zijn...dan is dit een hele gemene opmerking. Dus jij bent degene die zit te trollen.
pi_97180472
quote:

[..]

Defensief? Ik val jou aan, ik vind je gedachten over kleine kinderen met hun vaders onterecht en ongezond. Sterk staaltje omdraaien presteer jij.

Tuurlijk erger ik me er aan als jij beweert dat het ongezond was dat mijn vader met mij onder de douche stond toen ik vier was. Het is toch heel raar dat jij denkt dat kinderen dan aan seks denken, of dat de vader in kwestie dan aan seks denkt? Wat zegt dat over jou dan?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:53:09 #117
342542 densha
Majin Densha
pi_97180487
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:51 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Tenzij er betekenis aan gegeven wordt door een volwassene is een penis, borst of vagina precies hetzelfde als een knie, pink, voorhoofd of navel.
Die betekenis kom je vroeger of later zelf wel achter. Daar heb je echt geen volwassene voor nodig
  zondag 22 mei 2011 @ 22:53:43 #118
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180511
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:53 schreef densha het volgende:

[..]

Die betekenis kom je vroeger of later zelf wel achter. Daar heb je echt geen volwassene voor nodig
En jij denkt dat dit retroactief een trauma op gaat leveren?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:54:05 #119
342542 densha
Majin Densha
pi_97180530
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Defensief? Ik val jou aan, ik vind je gedachten over kleine kinderen met hun vaders onterecht en ongezond. Sterk staaltje omdraaien presteer jij.

Tuurlijk erger ik me er aan als jij beweert dat het ongezond was dat mijn vader met mij onder de douche stond toen ik vier was. Het is toch heel raar dat jij denkt dat kinderen dan aan seks denken, of dat de vader in kwestie dan aan seks denkt? Wat zegt dat over jou dan?
Wat zegt dat over je vader als jij het met mij eens zou zijn?
pi_97180539
quote:

[..]

voor een kind? is een piemel van een volwassen man feitelijk nix dan een lelijke dikke vette wurm......
( zo ervaarde ik dat op min 7e toen ik voor het eerst eentje zag )

een dikke vette wurm die blijkbaar ook nog vast zit aan een behaard mannenlichaam

nou ja op een nudisten camping? de meeste kinderen wennen dus hel snel aan dat beeld.....het leuke op zo en camping is? dat je ook heel snel blote meisjes ziet.....( zou mij als kind heel leuk lijken )
pi_97180557
quote:

[..]

Want jij dacht als vierjarige 'anders' over geslachtsdelen dan een gewoon lichaamsdeel? Ik neem aan dat je je stelingen baseert op je eigen ervaring, toch?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:55:04 #122
342542 densha
Majin Densha
pi_97180583
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:53 schreef Suphomes het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit retroactief een trauma op gaat leveren?
Het kan voor verwarring zorgen...en elk mens gaat daar op zn eigen manier mee om. "Verwerkt" het op zn eigen manier.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:55:52 #123
342542 densha
Majin Densha
pi_97180615
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Want jij dacht als vierjarige 'anders' over geslachtsdelen dan een gewoon lichaamsdeel? Ik neem aan dat je je stelingen baseert op je eigen ervaring, toch?
Ik ben op vierjarige leeftijd niet geconfronteerd met andermans geslachtsdelen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:56:02 #124
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180626
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:55 schreef densha het volgende:

[..]

Het kan voor verwarring zorgen...en elk mens gaat daar op zn eigen manier mee om. "Verwerkt" het op zn eigen manier.
Dat blijf je wel zeggen maar je onderbouwt het niet, waarom zou het voor verwarring moeten zorgen?
pi_97180636
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef densha het volgende:

[..]

Wat zegt dat over je vader als jij het met mij eens zou zijn?
Ik ben het niet met je eens. En ik vroeg iets aan jou. Wat zegt het over jou dat jij vierjarige meisjes en hun vader onder de douche ongezond vindt? Dat is geen 'zou zijn' of 'stel dat' -situatie, jij vindt het daadwerkelijk ongezond. Ben jij in de war geraakt toen je vier was? Of heb je dat zien gebeuren?
pi_97180644
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:34 schreef densha het volgende:

Je lult jezelf vast, knul.

Leer eerst maar beter trollen.
pi_97180664
quote:

[..]

Hoe weet je dan dat het verwarrend zou zijn als dat wel het geval zou zijn geweest?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:56:48 #128
342542 densha
Majin Densha
pi_97180665
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Dat blijf je wel zeggen maar je onderbouwt het niet, waarom zou het voor verwarring moeten zorgen?
Omdat een kind allerlei emoties leert kennen.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:57:14 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97180688
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef dandybleu het volgende:

voor een kind? is een piemel van een volwassen man feitelijk nix dan een lelijke dikke vette wurm......
( zo ervaarde ik dat op min 7e toen ik voor het eerst eentje zag )

Als je op je 7e je vader pas voor het eerst bloot ziet, is dat vast ook vreemd om te zien.
Onze zoon (4) doucht regelmatig met zijn vader of met mij. Hij weet hoe volwassenen eruit zien, naakt.
"Als ik later man ben heb ik net zo'n grote piemel als papa!"
  zondag 22 mei 2011 @ 22:57:30 #130
342542 densha
Majin Densha
pi_97180706
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat het verwarrend zou zijn als dat wel het geval zou zijn geweest?
Kan zijn, zei ik.

Omdat ik weet heb van de psyche van het kind.
pi_97180735
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef densha het volgende:

[..]

Emoties bij een piemel? Wat voor ongezonde emoties dan? Een kind is nog niet seksueel geintereseerd op vierjarige leeftijd hoor, was jij dat wel toentertijd?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:58:14 #132
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180744
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef densha het volgende:

[..]

En toen?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:58:17 #133
342542 densha
Majin Densha
pi_97180747
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Je lult jezelf vast, knul.

Leer eerst maar beter trollen.
Hoe "lul" ik mijzelf daar vast? De quotes beamen elkaar.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:58:47 #134
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97180771
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je op je 7e je vader pas voor het eerst bloot ziet, is dat vast ook vreemd om te zien.
Onze zoon (4) doucht regelmatig met zijn vader of met mij. Hij weet hoe volwassenen eruit zien, naakt.
En dan die teleurstelling als ie straks volwassen is :9~
pi_97180784
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef densha het volgende:

[..]

Kan zijn, zei ik.

Dat kan iedereen wel stellen, waarom heb jij daar weet van? Als je daadwerkelijk verstand hiervan hebt kun je met meer komen dan 'het kind leert emoties kennen' en 'het is verwarrend'.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:59:17 #136
342542 densha
Majin Densha
pi_97180799
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Emoties bij een piemel? Wat voor ongezonde emoties dan? Een kind is nog niet seksueel geintereseerd op vierjarige leeftijd hoor, was jij dat wel toentertijd?
Nee, maar in de ontwikkeling van het kind later zal het wel een rol kunnen gaan spelen.
pi_97180822
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

ha moonah? dat idee is ook bij een vagina......veel vrouwen op latere leeftijd? die verafschuwen hun eigen zaakje.....het lijkt in hun ( verwrongen ) fantasie een soort mismaakt verfrommeld ding tussen hun benen
  zondag 22 mei 2011 @ 22:59:55 #138
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97180831
God zeg, alsof een kind de piemel van de hond of de shetlandpony nooit ziet of van een standbeeld of alsof het mama´s borsten nooit ziet of gezien heeft, of mag mama ook al niet meer douchen met haar kind?
pi_97180840
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef densha het volgende:

[..]

Nee, maar in de ontwikkeling van het kind later zal het wel een rol kunnen gaan spelen.
Onderbouw nu eens wat je zegt, expert. Wat kan het zien van een piemel op vierjarige leeftijd veroorzaken in de ontwikkeling van het kind, dan?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:00:30 #140
342542 densha
Majin Densha
pi_97180852
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat kan iedereen wel stellen, waarom heb jij daar weet van? Als je daadwerkelijk verstand hiervan hebt kun je met meer komen dan 'het kind leert emoties kennen' en 'het is verwarrend'.
Ik vind het ongezond. Als je wetenschappelijk bewijs wil...succes met zoeken.

Ik blijf het ongezond vinden.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:01:20 #141
342542 densha
Majin Densha
pi_97180897
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Onderbouw nu eens wat je zegt, expert. Wat kan het zien van een piemel op vierjarige leeftijd veroorzaken in de ontwikkeling van het kind, dan?
Sexuele aantrekking tot de vader. Kan.
pi_97180914
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef densha het volgende:

[..]

Heel sterk. Blijf dan vooral bij je blote kids uit de buurt, zou ik zeggen. En hou je broek aan.
pi_97180959
Pedo 100%
Met de Y
  zondag 22 mei 2011 @ 23:03:09 #144
342542 densha
Majin Densha
pi_97180988
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Heel sterk. Blijf dan vooral bij je blote kids uit de buurt, zou ik zeggen. En hou je broek aan.
Hey als jij een gezonde relatie met je pa hebt...wish you all the best.

Maar ik geef gewoon mijn mening...hoef je niet zo aangevallen te reageren.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:03:40 #145
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97181021
Ik vind het eerder ongezond dat jij er zoveel betekenis aan hecht en denkt dat een kind in de war raakt van het volwassen menselijk lichaam. Heel vreemd... je hebt zelf geen kinderen vermoed ik...
  zondag 22 mei 2011 @ 23:04:22 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97181058
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha moonah? dat idee is ook bij een vagina......veel vrouwen op latere leeftijd? die verafschuwen hun eigen zaakje.....het lijkt in hun ( verwrongen ) fantasie een soort mismaakt verfrommeld ding tussen hun benen
:D Oké dan! 8)7
  zondag 22 mei 2011 @ 23:05:14 #147
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97181113
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef densha het volgende:

[..]

Beetje kaliber Amerikaan vind je zelf ook niet? Why is homosexuality wrong? Because it makes me uncomfortable that's why son, seein them fags all touchy feely in public it might traumatize the children! How? Well I don't rightly know son but fags are gay.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:05:51 #148
342542 densha
Majin Densha
pi_97181147
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:03 schreef Vandaag... het volgende:
Ik vind het eerder ongezond dat jij er zoveel betekenis aan hecht en denkt dat een kind in de war raakt van het volwassen menselijk lichaam. Heel vreemd... je hebt zelf geen kinderen vermoed ik...
Niet denken. Ik weet dat het kan gebeuren dat het kind verward in de ontwikkeling raakt. Het is een risico dat genomen wordt.
pi_97181158
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:03 schreef Vandaag... het volgende:
er zijn nog geen studies voltooid die het bewijzen dat een kind op een nudisten camping schade oploopt ( pyschisch of emotioneel )

en dit komt niet omdat de nudisten zo rijk zijn dat ze rechters of wetenschappers kunnen omkopen....
  zondag 22 mei 2011 @ 23:06:45 #150
342542 densha
Majin Densha
pi_97181204
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:05 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Beetje kaliber Amerikaan vind je zelf ook niet? Why is homosexuality wrong? Because it makes me uncomfortable that's why son, seein them fags all touchy feely in public it might traumatize the children! How? Well I don't rightly know son but fags are gay.
En wat dan nog als mensen op die wijze denken?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:08:08 #151
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97181282
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:06 schreef densha het volgende:

[..]

En wat dan nog als mensen op die wijze denken?
Moeten mensen zelf weten als ze krampachtig vast willen houden aan ongefundeerde meningen.
pi_97182328
Ik vind niet dat je overdrijft, en verder: heel goed dat je je vader/ouders ermee hebt geconfronteerd! Lijkt me een lastig gesprek.
Finally, someone let me out of my cage
pi_97182457
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:05 schreef densha het volgende:

[..]

Niet denken. Ik weet dat het kan gebeuren dat het kind verward in de ontwikkeling raakt. Het is een risico dat genomen wordt.
Jij weet dat? hoe weet je dat?
Rustig aan.
pi_97183184
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij weet dat? hoe weet je dat?
nou een stom voorbeeld? het kan gebeuren dat het kind het beeld niet fijn vind....bijv als de moeder helemaal niet knap is.....
pi_97183239
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:46 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou een stom voorbeeld? het kan gebeuren dat het kind het beeld niet fijn vind....bijv als de moeder helemaal niet knap is.....
stom voorbeeld ja:P
Rustig aan.
pi_97183305
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

stom voorbeeld ja:P
dus dan zou een verplicht naakt zijn ( douchen ofzo ) niet fijn kunnen zijn ( als het kind liever een mooie vrouw ziet naakt )
pi_97183325
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mee eens. Het gebeurt zo vaak dat de vader uitgebreid = langdurig in bad gaat (= krant lezen) en het kind aan het voeteneind in het water zit te spelen. Kleine kinderen mogen immers niet zonder toezicht in het bad spelen.
pi_97183353
quote:

[..]

Ik wel. De kinderen gingen gelijk in bad. We zagen zo het verschil tussen jongetjes en meisjes. Was geheel seksvrij en absoluut zonder trauma's.
pi_97183371
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef densha het volgende:

[..]

Kan zijn, zei ik.

Ben je kinderpeut? Slechte zaak dan, want je bent veel te gefixeerd.
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 02:32:59 #160
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97186966
seksbommetje zeggen tegen een kind. tegen je kleindochter. zeggen dat het net een echte vrouw is...

en dan nog vragen of je overdrijft? .. DENK NA.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_97186994
wtf sexbom tege klein kind :') ik zou hem nie alleen bij je kindere laten snap da moeilijk is omda je vader is maar da kan echt nie
Ne mutlu Türküm diyene
  maandag 23 mei 2011 @ 02:51:20 #162
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_97187110
-edit- tyft op kneus

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 23-05-2011 08:12:12 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_97187169
-edit- tyft op kneus

[ Bericht 48% gewijzigd door Re op 23-05-2011 08:12:29 ]
Ne mutlu Türküm diyene
pi_97187308
Ik heb ook een rare vader die met mij alle ins en outs van zijn seksleven bespreekt maar dat is echt van een andere orde dan bij TS en ik kan me heel goed voorstellen dat ze zich bekeken heeft gevoeld en niet wilt dat opa dat bij zn kleinkinderen doet. Lijkt me ook niet gezond als je als kind van vijf al op die manier geconfronteerd wordt met seks waarbij je zelf het object bent wat er blijkbaar mee te maken heeft, wat nérgens op slaat.
Ik zou je vader er een tijdlang bij elke opmerking rustig op aanspreken en je kinderen zodra je merkt dat ze enig besef ervan krijgen ook uitleggen dat het niet normaal is en veel meer kan je dan ook niet doen denk ik. En je moeder er ook bij betrekken want zij trekt het zich aan en begrijpt je beter en wie weet kan zij hem wel ´bereiken´ op den duur.
zelfde als diginoob
pi_97187311
quote:

[..]

Als je als ouders op een beetje natuurlijke ontspannen manier ermee omgaat zie ik geen probleem. Ik heb ook als kind van vier met mijn vader onder de douche gestaan en dan was die piemel inderdaad een interessant ding, maar dan legde hij gewoon uit dat dat iets was waar ik niet aan mocht zitten, zonder er een drama van te maken. Dan snap je het waarom nog niet, maar je blijft er wel vanaf. Kan niet zeggen dat ik daar nou wakker van heb gelegen ´s nachts.
Dat overdreven dat je kinderen je niet naakt mogen zien, wat een onzin.
zelfde als diginoob
pi_97187315
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mwah....ik ken er genoeg waaronder mezelf die al op zéér jonge leeftijd aan het masturberen sloegen, zonder uiteraard enig besef van wat het was. Toen ik twee was ging ik letterlijk tegen de voet van mijn ouders en vrienden van hen zitten aanrijden.
Maar nogmaals, als je als ouders duidelijk uitlegt waar de grenzen liggen zonder dramatisch te doen, niks aan de hand.
Ik kan me nog herinneren dat ik buiten in de tuin bij een vriendin van mijn moeder op schoot uitgebreid mijn kut zat te bestuderen. En zij op een gegeven moment zei dat ze het prima vond als ik dat deed maar dan wel alleen op mijn kamer, omdat het zo toch niet de bedoeling was.
Nou ja, prima, doe je het op je kamer.
zelfde als diginoob
pi_97187317
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:01 schreef densha het volgende:

[..]

Sexuele aantrekking tot de vader. Kan.
:X
Dan is er al iets misgegaan volgens mij want voorzover ik weet koppelt een klein kind seks niet aan zijn vaders piemel en snapt ook totaal niet wat dat dan is of doet. Als er al seksuele gevoelens zijn op zon jonge leeftijd heeft dat volgens mij meer te maken met het aan jezelf zitten maar dat staat op zichzelf en wordt niet gekoppeld aan andermans geslachtsdelen.
zelfde als diginoob
pi_97187318
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef densha het volgende:

[..]

Vind je dan trouwens dat een meisje ook niet haar moeder naakt zou mogen zien?
zelfde als diginoob
pi_97187331
Stelletje fruitinnie's hier niks mag alles kan. Teiltje?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 23 mei 2011 @ 04:34:06 #170
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_97187337
-edit- opzouten

[ Bericht 70% gewijzigd door Re op 23-05-2011 08:13:51 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 05:49:26 #171
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97187392
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou ik krijg wel eens een stijve van en kat ha ha....dat zit zo...die ene van mn moeder is een vrouwtjes kat en die sprong wel eens op mn schoot? en zette dan expres haar nagels in mn geslachtsdeel ha ha....dan kreeg ik een zwelling ( van de tumor zeg maar )....

maar ja ha ik heb daarna niet de kat gepenetreerd..... dat dan weer niet...
_O-

Ik moet echt altijd lachen om je reacties. :P
  maandag 23 mei 2011 @ 05:59:51 #172
pi_97187403
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef densha het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, uit het oog van het kind.
Dit is wel erg overdreven. Ook erg onpraktisch allemaal. :')

Ben je Brits of Amerikaan of zo, die doen ook altijd zo hysterisch en preuts.

Bij naturistische gezinnen komen dergelijke incidenten, zoals TS beschrijft, juist niet voor. Door kinderen gewoon bloot rond te laten lopen, raken ze gewend aan hun eigen lichaam, worden ze zelfverzekerd en hiermee gewapend tegen eventueel misbruik en leren ze juist dan goed grenzen aan te geven, wat ze zelf wel en niet prettig vinden.

Als je zo stuntelig gaat doen en bloot gaat vermijden, worden kinderen juist onzeker en zijn ze juist minder goed bestand tegen eventuele mensen met onzuivere bedoelingen. Dit is de paradox. Doorbreek het. :D
  maandag 23 mei 2011 @ 06:12:18 #173
pi_97187416
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:06 schreef dandybleu het volgende:

[..]

er zijn nog geen studies voltooid die het bewijzen dat een kind op een nudisten camping schade oploopt ( pyschisch of emotioneel )

en dit komt niet omdat de nudisten zo rijk zijn dat ze rechters of wetenschappers kunnen omkopen....
Deze kinderen worden later juist zeer emotioneel stabiel. Groeien gezond op en de meesten hebben eenmaal volwassen een goede baan en super gezinsleven.
Op naturistenstranden wordt niet gestolen, is de sfeer veel ongedwongener, veel natuurlijker.

Werd er maar eens onderzoek naar gedaan, de conclusie zou zijn: wil je je kind een goede jeugd bezorgen en een zeer goede toekomst: wordt naturist. Een Zegen voor de mensheid. Dat preutse gedoe leidt tot ellende alleen maar en onstabiele kinderen.
  maandag 23 mei 2011 @ 08:22:51 #174
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97188143
En het is hetzelfde om een kleuter sexbommetje te noemen als op een naturistencamping te lopen? Laten we nutteloze zijdiscussies in een ander topic houden.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:28:52 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97190392
Puur op basis van de TT zeg ik: niets aan de hand.
Op basis van de Op zeg ik dat je vader een vies mannetje is.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:54:55 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97191040
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef Keltie het volgende:
Puur op basis van de TT zeg ik: niets aan de hand.
Meen je dat? Het kind is 5! En sowieso, familie...
Ook zónder de info uit de OP vind ik de opmerking zeer ongepast.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:57:46 #177
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97191118
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik vind dat niet. En de toevoeging "sowieso, familie" zegt mij niets. Maakt dat het vreemder?
Ik hoor weleens "ongepastere" opmerkingen van vaders.
pi_97191214
Je overdrijft niet. Dat is niet normaal. Blijf je er tegen uitspreken en je kinderen ertegen hoeden. Respect over hoe je er tot nu toe mee omgegaan bent; getuigt van grote sterkte.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 23 mei 2011 @ 11:02:49 #179
pi_97191281
quote:

[..]

De paniek is nergens voor nodig bij TS.

Ik zou gewoon kijken hoe het kind erop reageert, is het kind blij, is alles goed. Doet opa echt rare dingen (wat ik echt betwijfel, zo te lezen heeft ie alleen wat Berlusconi-achtige opmerkingen gemaakt, 't is gewoon iemand met teveel Italiaans bloed) schop hem dan keihard in z'n ballen.

Maar nogmaals de kans dat dit gebeurt is 1% of kleiner. Kortom, maak je niet druk TS en kijk vooral hoe je dochter reageert. Vindt zij het leuk bij opa, ook al noemt opa haar een seksbommetje (misschien vind je dochter het wel leuk om te horen of vindt ze het gewoon oke) dan kan je je dochter gewoon bij opa laten logeren of laten spelen.
pi_97191306
Ik zou hem echt hard geklapt hebben. Idioot dat het er is.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:09:39 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97191523
Bizar dat sommigen die seksuele connontatie wegwuiven als onschuldig. Een kind seksbommetje noemen is in mijn boek absoluut not done en verre van onschuldige praat. Niet voor een bekende, niet voor een onbekende en ook niet voor een familielid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 mei 2011 @ 11:11:10 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_97191595
Klinkt inderdaad als een kastpedo, maar als hij echt twintig jaar lang een dikke pedo was en je hebt nu alle slechte dingen in een topic gecondenseerd, dan is z'n hand wel eens op je billen hebben (welke vader doet dat niet?) als ergste voorval nou niet echt heel erg. Als hij dus pedo is, lijkt hij het wel onder controle te hebben. Dan nog is zo'n opmerking fout, en waarschijnlijk goed dat je het er met hem over gehad hebt, maar hoef je je denk ik ook weer niet heel erg zorgen te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:14:58 #183
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_97191746
Ik snap precies hoe TS zich voelt. Alleen zit ik in de situatie van haar dochter: mijn opa maakte vroeger en nu nog steeds zeer twijfelachtige opmerkingen naar mij toe. Mijn moeder nam het nooit serieus, ik voel me soms zwaar opgelaten met wat hij soms zegt.

Wat hij precies zegt en deed, mja, lang verhaal. Hij is nooit te ver gegaan lichamelijk ofzo, hij hield zijn handjes thuis, maar wat ie soms zei was soms echt not done naar mijn mening, en gelukkig zijn sommige leden van de familie het daarmee eens die hem dan weer -met een grapje- op zijn plek zetten. Zelf durf ik dat niet zo goed om een of andere reden.

Bescherm je kinderen TS, zeker gezien naar wat ik ervan lees jouw vader nog verder gaat dan mijn opa. Ik vind het erg knap dat je het hebt durven zeggen. De reactie van je moeder zegt ook duizend woorden: zij vond het dus ook erg vervelend in die tijd. Ook al zou je vader nooit je dochters of jouzelf misbruiken, dat is niet het punt: het gaat erom hoe jij en anderen zich daarbij kunnen voelen. Jij voelt je er niet prettig bij, dus beter kapt ie ermee. Wees daar duidelijk in en kijk of het verbeterd.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 23 mei 2011 @ 11:18:01 #184
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97191859
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef speknek het volgende:
Als hij dus pedo is, lijkt hij het wel onder controle te hebben. Dan nog is zo'n opmerking fout, en waarschijnlijk goed dat je het er met hem over gehad hebt, maar hoef je je denk ik ook weer niet heel erg zorgen te maken.
Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 23 mei 2011 @ 11:18:50 #185
301699 Lauzer
me gusta el fuego me gustas tu
pi_97191892
Nee, dit gedrag is - in mijn ogen - niet normaal aangezien hij er van overtuigd is dat het klopt. Hij is duidelijk nog disturbed en getekend door vroeger, en vind zijn visie hier op aannemelijk. Ik zou zeggen: toch even langs de psychiater.
This too shall pass
pi_97191980
quote:

[..]

Ligt wel een beetje aan de context. Een vriendin van mij zei ook eens 'hee, seksbom' tegen haar vierjarige dochtertje die op de trap voor de spiegel met haar heupen heen en weer stond te wiegen. :P Dat was gewoon een grapje. Van woorden zou ik niet zo snel panisch worden.

Ik noem dat kind ook wel eens 'lekker ding' als ik oppas, om maar nog zoiets te noemen. In de context van hoe haar vader vroeger met haar is omgegaan kan ik mij voorstellen dat zo'n opmerking dubieus is, maar alleen de opmerking vind ik niet 'ongezond' of 'niet normaal'.
pi_97191995
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 02:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seksbommetje zeggen tegen een kind. tegen je kleindochter. zeggen dat het net een echte vrouw is...

en dan nog vragen of je overdrijft? .. DENK NA.
de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......

ha ik kom uit een niet pedofiel mileu.....verder geen kinderen bij ons die contact hebben met riag ook ( wat ze tegenwoordig al bet snel doen )

onze nichtjes van 11 die kijken veel tv......en in de dutroux tijd? dan hadden ze een zelf verzonnen grapje...dan zeiden ze als ze op vakantie naar de caravan gingen ( camper ) "we gaan nu even naar onze pedo sex-kelder "....ook vinden we het wel eens humor in ons gezin om expres een grote mensen woord te leren aan een peuter.... maar dan zijn de meningen wat verdeeld vaak.... ( meestal zijn de vrouwen dan wat voorzichtiger en de mannen ( zoals vaak ) wat meer risico dragend..... )
  maandag 23 mei 2011 @ 11:23:45 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_97192080
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:36 schreef densha het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vind het ook doodnormaal om als vader je baby te wassen...ook met schoonmaken van intieme delen zie ik niks mis.

Maar zelf naakt met je kind gaat baden geeft me gewoon een ander gevoel. Een negatief gevoel.
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.
Het was een moment waarop mijn papa even helemaal van mij was.

Er was niets seksueels aan, niet eens in de verste verte.
Gewoon functioneel naakt zonder welke rare bijbedoeling dan ook.

Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.

Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:25:04 #189
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97192123
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik noem dat kind ook wel eens 'lekker ding' als ik oppas, om maar nog zoiets te noemen. In de context van hoe haar vader vroeger met haar is omgegaan kan ik mij voorstellen dat zo'n opmerking dubieus is, maar alleen de opmerking vind ik niet 'ongezond' of 'niet normaal'.
Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_97192142
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.

Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.

Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Juist.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:25:50 #191
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97192154
quote:

[..]

Je bent tegenwoordig al een gevaar voor de samenleving als je een filmpje maakt van je zwemles krijgende kind :r
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 11:26:53 #192
Toezicht is gezond!
pi_97192184
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik zou gewoon kijken hoe het kind erop reageert, is het kind blij, is alles goed. Doet opa echt rare dingen (wat ik echt betwijfel, zo te lezen heeft ie alleen wat Berlusconi-achtige opmerkingen gemaakt, 't is gewoon iemand met teveel Italiaans bloed) schop hem dan keihard in z'n ballen.

Maar nogmaals de kans dat dit gebeurt is 1% of kleiner. Kortom, maak je niet druk TS en kijk vooral hoe je dochter reageert. Vindt zij het leuk bij opa, ook al noemt opa haar een seksbommetje (misschien vind je dochter het wel leuk om te horen of vindt ze het gewoon oke) dan kan je je dochter gewoon bij opa laten logeren of laten spelen.
Echt... een kind van 5... spoor jij wel? :')

Een kind van 5 hoort niet te weten wat woorden als sex en dergeiljke en vooral 'sexbommetje' betekenen...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_97192199
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:25 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.
Weet ik. Ik kreeg alleen de indruk dat iedereen alleen al over die opmerking viel, ook omdat de TT zo is. Terwijl de context dus inderdaad ervoor zorgt dat die opmerking ongepast is. Wilde ik toch nog even zeggen.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:29:01 #194
269767 miaeak
haw haw!
pi_97192289
Als ik het zo lees krijg ik er toch een beetje een nar gevoel bij.
Op je vraag of andere vaders dit doen, mijn vader heeft dit soort dingen nooit tegen mij gezegd.
Goed van je dat je erover praat met ze.
Zo wordt hij geconfronteerd met zijn gedrag, wat hij natuurlijk als normaal kan zien.

Zijn reactie "het is al zo'n miniatuurvrouwtje" maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Zonder je vader te veroordelen, denk ik dat het goed is je gevoel te volgen. Zonder hierin door te slaan. Je hoeft niet alles voor jezelf weg te wuiven als "aanstellerij". Uit je verhaal maak ik op dat enige voorzichtigheid toch wel op z'n plaats is.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:30:28 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97192343
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef dandybleu het volgende:

[..]

de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......

ha ik kom uit een niet pedofiel mileu.....verder geen kinderen bij ons die contact hebben met riag ook ( wat ze tegenwoordig al bet snel doen )

onze nichtjes van 11 die kijken veel tv......en in de dutroux tijd? dan hadden ze een zelf verzonnen grapje...dan zeiden ze als ze op vakantie naar de caravan gingen ( camper ) "we gaan nu even naar onze pedo sex-kelder "....ook vinden we het wel eens humor in ons gezin om expres een grote mensen woord te leren aan een peuter.... maar dan zijn de meningen wat verdeeld vaak.... ( meestal zijn de vrouwen dan wat voorzichtiger en de mannen ( zoals vaak ) wat meer risico dragend..... )
dat er een steekje los bij je is wisten we al...

maar goed het is niet de man van TS maar de vader...

en de discussie over douchen met pa kan eigenlijk wel in een apart topic want dat is hier niet echt aan de orde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97192348
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Echt... een kind van 5... spoor jij wel? :')

Een kind van 5 hoort niet te weten wat woorden als sex en dergeiljke en vooral 'sexbommetje' betekenen...
Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.

Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:34 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_97192391
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?
Liever niet, ik zou me wel wat zorgen maken. Even informeren dan of de moeder er ook bij is. Maar er zit een groot verschil tussen oversekst zijn en ook daadwerkelijk iets doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 11:36:08 #198
Toezicht is gezond!
pi_97192566
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.

Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker. :{
pi_97192572
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Re het volgende:

[..]

dat er een steekje los bij je is wisten we al...

maar goed het is niet de man van TS maar de vader...

en de discussie over douchen met pa kan eigenlijk wel in een apart topic want dat is hier niet echt aan de orde
nou ik vind dat er een hel verschil is tussen twee uitersten

*ts voelt zich al heel haar leven naar....bij die ene man....dus ja het woord "sexbommetje" zal wss ook negatieve lading hebben dan.....mijn reactie is dus ook "accuut dumpen die man"

*maar als je een stabiel gezin hebt waar een bepaalde humor is en vrijgevochtenheid? dan kan je een kind prima knorretje noemen of playboymodelletje....zonder dat het kind hiermee later automatisch een riag patient word of een verknipt figuur.....
pi_97192697
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker. :{
Jij speculeert en maakt verdacht. TS heeft het alleen over dat woordje gehad dat haar vader heeft uitgesproken in bijzijn van haar dochter, jij doet alsof die man die kleindochter exact hetzelfde behandelt als hij zijn dochter heeft gedaan. Daarvan is (nog) helemaal geen sprake.
Geileneukkleuter vind ik trouwens een ander niveau dan het enigszins grappige woord 'sexbommetje'. En het spijt me wel, maar zo'n woordje onthoudt een kind van vier niet twintig jaar lang als traumatische ervaring hoor :') Ook weer een beetje overdreven.

Het gedrag dat die vader vroeger bij zijn dochter heeft vertoond is dubieus, en dát is reden voorzichtig om te gaan met de band grootvader-kleindochter. Het zegt niet dat er al dingen aan de hand zijn en dat het woord 'sexbommetje' dat kind inmiddels al verpest heeft.
pi_97192726
quote:

[..]

Ik vind juist de combinatie van de term "sexbommetje", "miniatuurvrouwtje" in combinatie met de douche deur open houden wel verontrustend.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_97192836
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Geileneukkleuter
bij onze familie heten babies kleuters ook wel eens schijtmachines.... ( omdat ze voornamelijk eten en dan poep produceren ) of dit dan ook in bijzijn van de peuter ooit werd gezegd kan ik me niet herinneren..
pi_97192909
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:43 schreef dandybleu het volgende:

[..]

bij onze familie heten babies kleuters ook wel eens schijtmachines.... ( omdat ze voornamelijk eten en dan poep produceren ) of dit dan ook in bijzijn van de peuter ooit werd gezegd kan ik me niet herinneren..
Jij zegt echt best vreemde afwijkende dingen in meerdere topics, doe je dat expres of ben je stoned of iets dergelijks?
pi_97193019
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij zegt echt best vreemde afwijkende dingen in meerdere topics, doe je dat expres of ben je stoned of iets dergelijks?
ach ja de een is de norm en de ander wijkt beetje af van de norm......tevens zijn het maar meningen en niet perse feiten.....ik bekijk alles maar beetje met lach en traan......
pi_97193278
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ach ja de een is de norm en de ander wijkt beetje af van de norm......tevens zijn het maar meningen en niet perse feiten.....ik bekijk alles maar beetje met lach en traan......
het mes snijd helaas altijd aan twee kanten.....

op zich is nudisme iets vrij onschuldigs....maar ja kijk "in dit topic word het douchen met je kind ook geproprageerd als iets onschuldigs....wat het dus ook kan zijn....maar automatisch lezen dan ouders mee die helemaal geen leuke band hebben met hun kinderen en dan het kind gaan onderwerpen aan een douchebeurt "die op alle fronten onprettig ( een soort hel ) is voor een kind"

zo denk ik een beetje...
  maandag 23 mei 2011 @ 12:07:01 #206
37769 erodome
Zweefteef
pi_97193652
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef dandybleu het volgende:

[..]

het mes snijd helaas altijd aan twee kanten.....

op zich is nudisme iets vrij onschuldigs....maar ja kijk "in dit topic word het douchen met je kind ook geproprageerd als iets onschuldigs....wat het dus ook kan zijn....maar automatisch lezen dan ouders mee die helemaal geen leuke band hebben met hun kinderen en dan het kind gaan onderwerpen aan een douchebeurt "die op alle fronten onprettig ( een soort hel ) is voor een kind"

zo denk ik een beetje...
Maar zo lezen er ook weer mensen jouw dingen, die dan ineens heel krampachtig gaan zitten doen over lichamen.
Moeders die uitvallen tegen vaders waarvan de dochter van 4 opschoot zit...je piemel zit tegen je dochter aan, vindt je dat normaal ofzo, straks krijgt ze een trauma!!!!
Dat met kind op schoot...

Dus, tja, dat kan net zo goed bij jouw teksten voorkomen, ik neem aan dat je bovenstaande situatie's ook alles behalve wenselijk vindt...

Alles kan fout opgevat worden, maar dat maakt nog niet dat hetgeen wat gezegd wordt fout is.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:07:31 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97193668
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:57 schreef Keltie het volgende:
En de toevoeging "sowieso, familie" zegt mij niets. Maakt dat het vreemder?
Ik hoor weleens "ongepastere" opmerkingen van vaders.
Ik vind de term ongepast op basis van leeftijd én op basis van de familieband.
Als een buurman het tegen een opgroeiend buurmeisje van 16 zegt is dat van een andere orde dan dat haar vader of opa dat tegen haar zou zeggen.

En Taurus, ik vind de term an sich idd niet kunnen. Ook dat voorbeeld van je vriendin vind ik onnodig. Mijn schoonzus zegt ook regelmatig tegen haar kinderen: "Whoeh, sexy!", bv als mijn neefje (6) een nieuwe zwembroek aanheeft, of als het spaghettibandje van het hemdje van mijn nichtje (8) afzakt. Dat vind ik ook ongepast. Het heeft voor die kinderen niets maar dan ook niets met sex te maken. Dat zijn volwassen associaties, waar je imo kinderen niet mee hoeft te confronteren.
pi_97193745
Dat de vader van TS schrok van het feit dat TS het gehoord heeft lijkt me een bevestiging dat er heel goed opgepast moet worden in de toekomst.

Tot dat moment had ik nog mijn twijfels over zijn intenties, maar dit geeft aan dat hij zelf doelbewust bezig is en op de hoogte is van zijn afwijkende (en duidelijk niet toelaatbare) gedrag.
pi_97193808
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als een buurman het tegen een opgroeiend buurmeisje van 16 zegt is dat van een andere orde dan dat haar vader of opa dat tegen haar zou zeggen.

En Taurus, ik vind de term an sich idd niet kunnen. Ook dat voorbeeld van je vriendin vind ik onnodig. Mijn schoonzus zegt ook regelmatig tegen haar kinderen: "Whoeh, sexy!", bv als mijn neefje (6) een nieuwe zwembroek aanheeft, of als het spaghettibandje van het hemdje van mijn nichtje (8) afzakt. Dat vind ik ook ongepast. Het heeft voor die kinderen niets maar dan ook niets met sex te maken. Dat zijn volwassen associaties, waar je imo kinderen niet mee hoeft te confronteren.
je hoeft je als ouder toch niet perse heel de dag te gedragen en te vermommen als een clown die alleen maar "kleuter woorden" uitspreekt? oww ha ha het is 8 uur savonds en nu zijn de kinderen naar bed en mogen we een "grotemensenwoord op ons lippen nemen?"
  maandag 23 mei 2011 @ 12:14:35 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97193919
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef dandybleu het volgende:

[..]

je hoeft je als ouder toch niet perse heel de dag te gedragen en te vermommen als een clown die alleen maar "kleuter woorden" uitspreekt? oww ha ha het is 8 uur savonds en nu zijn de kinderen naar bed en mogen we een "grotemensenwoord op ons lippen nemen?"
Nee, maar je hoeft jouw volwassen sexuele associaties die een kind bij je opwekt toch ook niet uit te spreken?
pi_97193972
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee, maar je hoeft jouw volwassen sexuele associaties die een kind bij je opwekt toch ook niet uit te spreken?
sorry ik vrees dat we eenbeetje klem zitten in deze discussie....ik kom graag in de kerk....en maak daar vaak mensen aan het lachen....helaas als ik schrijf? dan komt de lading niet helemaal goed over.....
  maandag 23 mei 2011 @ 12:17:56 #212
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_97194015
Bij ons thuis waren we ook vrij opgevoed en ik vond het vrij normaal om mijn ouders bijvoorbeeld in de badkamer naakt tegen te komen. Maar dat was juist okay omdat er geen enkele seksuele lading aan zat. En op het moment dat ik ging puberen en de deur dicht wilde was dat ook prima.

Ik denk dat je je niet heel krampactig hoeft te gedragen wat betreft dat soort dingen, maar dit klinkt als een ander geval. Volgens mij is je vader opgegroeid met een verwrongen beeld van affectie tonen en dat hoeft op zich niks te zeggen over wat hij daarmee doet zeg maar. Maar nje geeft aan dat je het als vervelend hebt ervaren en dat je het anders wil: als hij te goeder trouw is houdt hij daar rekening mee. En voor je eigen gemoedsrust zou ik gewoon je dochtertje niet alleen met hem laten.

Goed dat je het aankaart en fijn dat je moeder het beaamt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_97194479
quote:

[..]

Juist daarom - omdat die kids dat helemaal niet met seks associeren - hoef je je daar toch niet druk om te maken? Ik denk er niet eens echt bij na op die manier, en juist daarom kan iemand die termen gebruiken. Ik vind seks gewoon onderdeel van het leven en het woord 'seks' ga ik niet fluisteren in het bijzijn van mijn kinderen.
Ik zou niet een moeder zijn die seksuele handelingen bespreekt met de kinderen hoor, hooguit als het gaat om protectie maar verder zoeken ze dat zelf maar uit als ze er aan toe zijn, maar woorden als 'sexy', 'sexbommetje' of dat soort dingen vind ik niet aanstootgevend. Beetje de lol er van inzien mag ook wel, seks is leuk en fun, niet slecht of zondig. Kinderen horen daar inhoudelijk nog niet mee bezig te zijn voor een bepaalde leeftijd, maar als ze er wel eens een keer perongeluk mee geconfronteerd worden (op televisie, per ongeluk bij de ouders binnenwandelen in de slaapkamer :') ) is er geen vuiltje aan de lucht mits de ouders er een beetje om kunnen lachen en niet doen alsof het kind zojuist een klap in het gezicht heeft gehad.
pi_97194572
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar zo lezen er ook weer mensen jouw dingen, die dan ineens heel krampachtig gaan zitten doen over lichamen.
Moeders die uitvallen tegen vaders waarvan de dochter van 4 opschoot zit...je piemel zit tegen je dochter aan, vindt je dat normaal ofzo, straks krijgt ze een trauma!!!!
Dat met kind op schoot...

Dus, tja, dat kan net zo goed bij jouw teksten voorkomen, ik neem aan dat je bovenstaande situatie's ook alles behalve wenselijk vindt...

Alles kan fout opgevat worden, maar dat maakt nog niet dat hetgeen wat gezegd wordt fout is.
meestal geven deze zaken helemaal geen conflicten.....

als je opgroeid in een gezin waar naakte ouders normaal zijn? ...kijk zo een kind kiest ook zijn eigen vriendjes uit op school.....en als het dan wat vertelt over zijn thuis situatie? is de kans heel klein dat er iemand een probleem gaat cre-eren......immers soort zoekt soort......

ook als het kind zich normaal gedraagt op school? dan is er weinig kans dat het in aanraking komt met riag enzo....

grotere problemen ontstaan als de meningen tussen partners verdeeld zijn.......of meningen in de familie.......ja uit elkaar groeien in een relatie is zo vaak aan de orde.....

(ps ik ben zelf geen naaktloper.....dus laat staan met mn kinderen en douchen ga ik ook niet met mn kind.....maar ik denk meestal "ja de mensen die dat wel doen....zullen wel gewoon zo zijn in hun karakter ..." )

[ Bericht 3% gewijzigd door dandybleu op 23-05-2011 12:59:40 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 13:03:50 #215
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_97195809
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:33 schreef dandybleu het volgende:

[..]

meestal geven deze zaken helemaal geen conflicten.....

als je opgroeid in een gezin waar naakte ouders normaal zijn? ...kijk zo een kind kiest ook zijn eigen vriendjes uit op school.....en als het dan wat vertelt over zijn thuis situatie? is de kans heel klein dat er iemand een probleem gaat cre-eren......immers soort zoekt soort......

ook als het kind zich normaal gedraagt op school? dan is er weinig kans dat het in aanraking komt met riag enzo....

grotere problemen ontstaan als de meningen tussen partners verdeeld zijn.......of meningen in de familie.......ja uit elkaar groeien in een relatie is zo vaak aan de orde.....

(ps ik ben zelf geen naaktloper.....dus laat staan met mn kinderen en douchen ga ik ook niet met mn kind.....maar ik denk meestal "ja de mensen die dat wel doen....zullen wel gewoon zo zijn in hun karakter ..." )
Dat vind ik nogal ruim gesteld. Je bent niet direct een naaktloper als je je badkamerdeur niet op slot doet lijkt me. Naaktheid hoeft niet opgedrongen te worden, maar als je er heel krampachtig over gaat doen lijkt het bijna iets slechts.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_97196000
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal ruim gesteld. Je bent niet direct een naaktloper als je je badkamerdeur niet op slot doet lijkt me. Naaktheid hoeft niet opgedrongen te worden, maar als je er heel krampachtig over gaat doen lijkt het bijna iets slechts.
in het handboek "der correcte huisvrouwen van de staat oranje" staat ook het etiket "het is normaal dat een goede huisvrouw met de baby troeteld zoals een moeder betaamt....mits de vrouw en het kind allebij gekleed zijn....." dit troetelen is een gezond iets.....maar op een bepaald moment moet de moeder dit troetelen een halt toeroepen....

het moment waarop dit een halt moet worden toegeroepen is door de staat der nederlanden vast gesteld op twee jaar en vijf maanden en drie dagen.....
  maandag 23 mei 2011 @ 13:16:44 #217
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97196289
quote:

[..]

Ben ik met je eens. Vind het bij familie minder erg/ schokkend dan dat een buurman zoiets zou zeggen.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:19:11 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97196385
Het komt op mij over alsof hij seks en liefde niet goed van elkaar kan scheiden.
In zijn gevoel waarschijnlijk wel, bedoelde hij het het gewoon goed en toont hij zo zijn liefde, maar liefde voor je (klein)kind en seks behoren natuurlijk niks met elkaar te maken te hebben.

Wij zijn thuis erg open met naakt, dus hier staat de deur met douchen en badderen ook altijd open, maar bij ons staat naakt niet altijd in combinatie met seksuele gevoelens.
Zo ga ik nog gewoon onder de douche staan met met 6 en 3 jarige dochter, maar dat heeft niks met sexualiteit te maken, meer met "ons bin zunig" en met gemakszucht :D

Maar goed dat je je ouders hiermee hebt geconfronteerd, lijkt me erg moeilijk maar het juiste.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_97196547
quote:

[..]

Toen ik 8 was begon ik er toch anders tegenaan te kijken, probeer het vanuit mama en papa te zien, die vonden het ook ongezond worden... verder wel kut van je knopen in je haar natuurlijk :(
Rustig aan.
pi_97196590
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:19 schreef snakelady het volgende:
Het komt op mij over alsof hij seks en liefde niet goed van elkaar kan scheiden.
In zijn gevoel waarschijnlijk wel, bedoelde hij het het gewoon goed en toont hij zo zijn liefde, maar liefde voor je (klein)kind en seks behoren natuurlijk niks met elkaar te maken te hebben.

Wij zijn thuis erg open met naakt, dus hier staat de deur met douchen en badderen ook altijd open, maar bij ons staat naakt niet altijd in combinatie met seksuele gevoelens.
Zo ga ik nog gewoon onder de douche staan met met 6 en 3 jarige dochter, maar dat heeft niks met sexualiteit te maken, meer met "ons bin zunig" en met gemakszucht :D

Maar goed dat je je ouders hiermee hebt geconfronteerd, lijkt me erg moeilijk maar het juiste.
ja mijn mening wijkt toch een beetje af....

zonder dat ik sneakylady fout vind hoor......

maar bij mij persoonlijk? toen ik 8 was? wekte het eerste beeld van vrouwelijk naakt...wel een bepaalde erotische lading in me los...... ( zeg maar een soort premature sexuele ontwikkeling ) ....verder nix fout mee vind ik .....maar ik zie het verhaal toch een tikje anders......
  maandag 23 mei 2011 @ 13:27:56 #221
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97196762
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef dandybleu het volgende:

[..]

maar bij mij persoonlijk? toen ik 8 was? wekte het eerste beeld van vrouwelijk naakt...wel een bepaalde erotische lading in me los...... ( zeg maar een soort premature sexuele ontwikkeling ) ....verder nix fout mee vind ik .....maar ik zie het verhaal toch een tikje anders......
Maar echt bij iedere vrouw dus ook je moeder?
Als ik naar een gemengde dauna ga zie ik zowel mannen als vrouwen naakt en aangezien ik bisexueel ben kan ik opgewonden raken van beide geslachten, maar ik krijg echt geen sexuele gevoelens bij iedere vrouw die ik naakt zie, zeker niet bij bv mijn moeder, die ik ook nog wel eens naakt zie of bij mijn beste vriendin als we gaan zwemmen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_97196912
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar echt bij iedere vrouw dus ook je moeder?
Als ik naar een gemengde dauna ga zie ik zowel mannen als vrouwen naakt en aangezien ik bisexueel ben kan ik opgewonden raken van beide geslachten, maar ik krijg echt geen sexuele gevoelens bij iedere vrouw die ik naakt zie, zeker niet bij bv mijn moeder, die ik ook nog wel eens naakt zie of bij mijn beste vriendin als we gaan zwemmen.
ha ha mijn moeder? die was door het baren van 6 kinderen niet helemaal meer in topconditie....maar ik had vroeger vriendje en toen liep er een meisje van twaalf naakt in het huis ( ik zag haar voor tien seconde en toen ben ik weggerend....uit angst ha ha )

nou ja en wat volgte? is dat ook volwassen vrouwen ( knappe weliswaar ) me begonnen toe boeien.....en dat ik fantaseerde dat ze naakt zouden zijn .....

( nou ja dit fantaseren was niet dagelijks....meer gewoon sporadisch.... )

ook? kwam ik als zesjarige? bij een vliendje thuis? en die had nog slanke moeder....als het dan zomer was...dan liep ze in bikini.....en met een vrij klein slipje....en dan zag je zo haar bushwacka er bovenuit komen.....als kleuter als je dan aan de voordeur aanbelt en ze doet open? dan sta je er bijna praktisch met je neus in ha ha.......
  maandag 23 mei 2011 @ 13:45:28 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97197630
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:46 schreef dandybleu het volgende:

[..]

jij hebt echt geen verstand van kinderen he?

Iets aantrekkelijk vinden ja of nee is aangeleerd gedrag, een kind kijkt niet naar een persoon van "Jij bent wel knap en jij niet" dat heeft nog helemaal geen toegevoegde waarde voor een kind.
Zo spelen kinderen onderling gewoon met elkaar ongeacht uiterlijke kenmerken die misschien als wel of als niet mooi wordenm beschouwd.
En als een kind van jongs af aan een bepaald beeld ziet dan zal dat kind dat ook als normaal beschouwen.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:47:58 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97197773
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:31 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha ha mijn moeder? die was door het baren van 6 kinderen niet helemaal meer in topconditie....maar ik had vroeger vriendje en toen liep er een meisje van twaalf naakt in het huis ( ik zag haar voor tien seconde en toen ben ik weggerend....uit angst ha ha )

nou ja en wat volgte? is dat ook volwassen vrouwen ( knappe weliswaar ) me begonnen toe boeien.....en dat ik fantaseerde dat ze naakt zouden zijn .....

( nou ja dit fantaseren was niet dagelijks....meer gewoon sporadisch.... )

ook? kwam ik als zesjarige? bij een vliendje thuis? en die had nog slanke moeder....als het dan zomer was...dan liep ze in bikini.....en met een vrij klein slipje....en dan zag je zo haar bushwacka er bovenuit komen.....als kleuter als je dan aan de voordeur aanbelt en ze doet open? dan sta je er bijna praktisch met je neus in ha ha.......
Ja ok? dus je voelde je je jong aangetrokken tot vrouwen die geen familie van jou waren? dara is toch niks mis mee?
Maar wat heeft dat dan te maken met een vader en een moeder die samen met hun kleine kinderen in de douche of in bad gaan.

Maar waarschijnlijk zal jij dan ook wel gechokeerd zijn dan mijn kinderen zelfs wel eens met hun oma's in bad gaan, naakt.
pi_97197873
Ben inmiddels benieuwd wat TS van de reacties vindt, ondanks het feit dat het af en toe een beetje off-topic gaat.
pi_97197924
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zo spelen kinderen onderling gewoon met elkaar ongeacht uiterlijke kenmerken die misschien als wel of als niet mooi wordenm beschouwd.
.
ik ga niet op elk woord in wat je zegt ha ha...geen zin meer in maar deze kwote ? ha ha

ik werd met vrij grote regelmaat spotaan in elkaar geslagen door kinderen toen ik jong was omdat ik rood haar had......dus ja ik zal wel een uitzondering zijn op de door jou gestelde regel......

tevens heb ik een neefje.......en die zag zijn moeder voor het eerst naakt uit de douche komen en hij nam mmij toen in vetrouwen en zij tegen me "dandybleu? mijn smoekes? die is bloedlelijk als ze naakt is" ( ha ha dat was voor hem de ontdekking van de eeuw )

dus ha ha twede voorbeeld van me? zal ook wel een uitzonedering zijn op jouw regel.....
pi_97198022
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk zal jij dan ook wel gechokeerd zijn dan mijn kinderen zelfs wel eens met hun oma's in bad gaan, naakt.
ha nee helemaal niet ...ik heb niet zoveel negatieve gevoelens naar jou ....alleen in onze familie zijn de gewoontes heel anders.......kind bij ons kijkt graag naar plaatjes van mensen die even knap zijn als hem.....
  maandag 23 mei 2011 @ 13:55:46 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97198166
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:51 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ik ga niet op elk woord in wat je zegt ha ha...geen zin meer in maar deze kwote ? ha ha

ik werd met vrij grote regelmaat spotaan in elkaar geslagen door kinderen toen ik jong was omdat ik rood haar had......dus ja ik zal wel een uitzondering zijn op de door jou gestelde regel......

tevens heb ik een neefje.......en die zag zijn moeder voor het eerst naakt uit de douche komen en hij nam mmij toen in vetrouwen en zij tegen me "dandybleu? mijn smoekes? die is bloedlelijk als ze naakt is"

dus ha ha twede voorbeeld van me? zal ook wel een uitzonedering zijn op jouw regel.....
Dat is aangeleerd gedrag van volwassenen, kinderen zullen uit zichzelf niet iemand afwijzen omdat hij of zij er iets anders uitziet.
pi_97198254
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is aangeleerd gedrag van volwassenen, kinderen zullen uit zichzelf niet iemand afwijzen omdat hij of zij er iets anders uitziet.
ja oke daar heb je gelijk in....het was aangeleerd....door hun ouders en die leerde het weer van hun ouders.....is een soort familie traditie....rood haar pesten ( en molosteren )

dat was dus voor mij een reden en inspiratie om later dus hersen-chirurgie te gaan studeren.... ( na een buikvliesbreuk door een vriendlijk kind wat ik tegenkwam op straat )

[ Bericht 12% gewijzigd door dandybleu op 23-05-2011 14:02:47 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 14:02:30 #230
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_97198479
Net een paar pagina's van het topic doorgelezen, en ben het eens met de meesten hier: dit kan echt niet. :{ Ik zou mijn kind niet meer alleen laten met opa.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:03:39 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97198536
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef Felixa het volgende:
Ben inmiddels benieuwd wat TS van de reacties vindt, ondanks het feit dat het af en toe een beetje off-topic gaat.
dit, dus kan die discussie misschien weer even on-topic enzo, gaat nergens meer over...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97198618
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:34 schreef densha het volgende:
Dat is wel weer overdreven, hij heeft ook nooit wat gedaan bij z'n eigen dochter.

Meer dan die opmerkingen zal het dus wel niet zijn.
pi_97198647
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:03 schreef Re het volgende:

[..]

dit, dus kan die discussie misschien weer even on-topic enzo, gaat nergens meer over...
Het is toch juist enorm ontopic? Over hoe ver je kunt gaan met je kinderen in naaktheid/openheid over seks? Zeker als TS zelf niet meer antwoordt mag er verder best gepraat worden over verwante zaken en voorbeelden lijkt me..
  maandag 23 mei 2011 @ 14:06:39 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97198652
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:57 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja oke daar heb je gelijk in....het was aangeleerd....door hun ouders en die leerde het weer van hun ouders.....is een soort familie traditie....rood haar pesten ( en molosteren )

dat was dus voor mij een reden en inspiratie om later dus hersen-chirurgie te gaan studeren.... ( na een buikvliesbreuk door een vriendlijk kind wat ik tegenkwam op straat )
Een normale discussie met jou aangaan is wel een enorme uitdaging blijkt wel, dus ik laat het hier maar bij.
pi_97198731
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:03 schreef Re het volgende:

[..]

oke ik onthou me even van verdere meningen....maar het topic is beetje afgedwaald naar kinderpsychologie tov van premature blootstelling tot naakt.....ja ik vond het erg leuk en leerzaam ...maar oke nu stop ik ook dus
pi_97198961
Kijk...je moet wel weten wanneer een seksueel getinte opmerking gepast of ongepast is.
  Vis een optie? maandag 23 mei 2011 @ 14:26:13 #237
70532 loveli
N
pi_97199467
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef nick77 het volgende:
Kijk...je moet wel weten wanneer een seksueel getinte opmerking gepast of ongepast is.
Naar kinderen: niet gepast.
crap in = crap out
pi_97199613
quote:
Bij kinderen is dat nooit gepast.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:48:44 #239
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_97200417
-edit- jaja doe's orgineel

[ Bericht 80% gewijzigd door Re op 23-05-2011 15:02:07 ]
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_97205333
quote:
_O-
  maandag 23 mei 2011 @ 17:00:48 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97206750
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Juist daarom - omdat die kids dat helemaal niet met seks associeren - hoef je je daar toch niet druk om te maken? Ik denk er niet eens echt bij na op die manier, en juist daarom kan iemand die termen gebruiken. Ik vind seks gewoon onderdeel van het leven en het woord 'seks' ga ik niet fluisteren in het bijzijn van mijn kinderen.
Ik ook niet. Maar woorden als 'sexy' en 'sexbom' zijn niet van toepassing op kinderen. Net als 'geil' 'sletje' oid, dat zijn toch ook geen woorden die je voor een kind gebruikt? Dat valt voor mij in dezelfde categorie. En heeft dus niets met krampachtig met seks omgaan te maken, zoals jij suggereert.
quote:
Ik zou niet een moeder zijn die seksuele handelingen bespreekt met de kinderen hoor, hooguit als het gaat om protectie maar verder zoeken ze dat zelf maar uit als ze er aan toe zijn, maar woorden als 'sexy', 'sexbommetje' of dat soort dingen vind ik niet aanstootgevend. Beetje de lol er van inzien mag ook wel, seks is leuk en fun, niet slecht of zondig.
Oh, ik zou wel meer met mijn zoon (4) bespreken, tegen de tijd dat hij daar aan toe is. Nu trouwens ook al. "Mama, moet je kijken, mijn piemel is hardstikke groot!" (als hij een erectie heeft). Ik vertel hem dat hij ermee mag spelen als hij alleen is, zoals iemand voor mij ook al gepost had.
quote:
Kinderen horen daar inhoudelijk nog niet mee bezig te zijn voor een bepaalde leeftijd, maar als ze er wel eens een keer perongeluk mee geconfronteerd worden (op televisie, per ongeluk bij de ouders binnenwandelen in de slaapkamer :') ) is er geen vuiltje aan de lucht mits de ouders er een beetje om kunnen lachen en niet doen alsof het kind zojuist een klap in het gezicht heeft gehad.
Van een andere orde dan volwassen gedachten/termen op een kind projecteren.
Overigens zijn kinderen wel degelijk ook al op jonge leeftijd met seks bezig. Wat te denken van doktertje spelen?
  maandag 23 mei 2011 @ 17:02:18 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97206840
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Vind het bij familie minder erg/ schokkend dan dat een buurman zoiets zou zeggen.
Ehm, nou, ik bedoelde net andersom. :D
Als opa of vader dat tegen een 16-jarige (klein)dochter zouden zeggen, zou ik daar meer problemen mee hebben dan een buurman.
pi_97206978
quote:
Hallo,
<heel verhaal>
Ze zoeken vast nog paters....

Pa kijkt naar naakte en/of geile chicks ++
Pa krijgt te horen dat ie teveel naar chicks kijkt van zijn vrouw en dochter -2
Pa noemt kleindochter seksbommetje -30
  maandag 23 mei 2011 @ 20:46:56 #244
37769 erodome
Zweefteef
pi_97218860
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:51 schreef dandybleu het volgende:

[..]

tevens heb ik een neefje.......en die zag zijn moeder voor het eerst naakt uit de douche komen en hij nam mmij toen in vetrouwen en zij tegen me "dandybleu? mijn smoekes? die is bloedlelijk als ze naakt is" ( ha ha dat was voor hem de ontdekking van de eeuw )

Dat was vast geen 4 jarig kind....

Grappig dat jouw groei hierin al vrij snel ook richting seksueel ging, dat terwijl je je ouders niet naakt zag.
Dat degene die zeggen wel hun ouders naakt gezien te hebben daar blijkbaar beter mee om konden gaan en niet zo overstuur raakte van het eerste andere naakte lichaam dat ze zagen.
pi_97219820
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat was vast geen 4 jarig kind....

Grappig dat jouw groei hierin al vrij snel ook richting seksueel ging, dat terwijl je je ouders niet naakt zag.
Dat degene die zeggen wel hun ouders naakt gezien te hebben daar blijkbaar beter mee om konden gaan en niet zo overstuur raakte van het eerste andere naakte lichaam dat ze zagen.
nou oke geen vier maar zeven

nou ja het tweede punt? niets voor niets is het tonen van een lichaam in verval een thema wat je vaak terug ziet in horror films.......
  maandag 23 mei 2011 @ 21:17:51 #246
37769 erodome
Zweefteef
pi_97221112
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:59 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou oke geen vier maar zeven

nou ja het tweede punt? niets voor niets is het tonen van een lichaam in verval een thema wat je vaak terug ziet in horror films.......
Dat weet ik niet, ik word meestal afgeleid door de tieten van de hoofdrolspeelster die de horrorfilm dan nog een beetje de moeite waard maken....

Zucht...
  maandag 23 mei 2011 @ 21:18:39 #247
37769 erodome
Zweefteef
pi_97221166
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, nou, ik bedoelde net andersom. :D
Als opa of vader dat tegen een 16-jarige (klein)dochter zouden zeggen, zou ik daar meer problemen mee hebben dan een buurman.
Ik ook eigenlijk...
pi_97227777
Ik vind dit behoorlijk ziek. Ik zou mijn kind weghouden van zo'n opa. Als jij in je jeugd moeite heb gehad met je vaders gedrag dan zal je dochter er ook last van krijgen.

Nogmaals ik vind je vader een zeer zieke man.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:20:05 #249
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97233910
De incidenten die je beschrijft zijn vormen van covert incest.

Heeft soms verregaande psychische implicaties op het slachtoffer.
De meeste kinderen begrijpen wel vroeg of laat dat feitelijke incest vreselijk verkeerd is,
maar staan meestal hulpeloos tegen een fysiek sterkere en manipulerende ouder.

Dit is ergens subtieler, een meer sluipend gif: 'Hij doet toch niet echt iets "mis"?'Het kind gaat zich minder in de slachtofferrol plaatsen, maar de schuld nog vaker bij zichzelf leggen. Het kan leiden tot een erg vertekende seksualiteitsbeleving op latere leeftijd en gepaard gaan met de nodige hechtingsstoornissen. Een kind hoort zich veilig te voelen bij de personen die ze vertrouwt & hoort zich niet gelijktijdig dubbel te moeten plooien om toch maar geen seksuele toespelingen uit te lokken.
pi_97234214
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In de OP staat ook, dat de moeder vroeger gekeken heeft, maar niets opmerkte van onbehagelijkheid.
Schoppen is geen oplossing, zo breng je zelf geweld in de relatie.

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ligt wel een beetje aan de context. Een vriendin van mij zei ook eens 'hee, seksbom' tegen haar vierjarige dochtertje die op de trap voor de spiegel met haar heupen heen en weer stond te wiegen. :P Dat was gewoon een grapje. Van woorden zou ik niet zo snel panisch worden.

Binnen de context van voor de spiegel staan heupwiegen, is sexbommetje als grapje verklaarbaar. Niet als een argeloos kind gewoon in haar pyjamaatje rondloopt en niets "elegants" uitprobeert. Maar ook die heupwiegende kleuter zou ik niet sexbommetje noemen, je brengt zo een bepaalde sfeer binnen. Een vierjarige moet zulke woorden niet kennen. Ze bedoelt waarschijnlijk filmster te zijn, dus "sterretje" was het juiste woord.

quote:

[..]

Niet nodig om het expliciet uit te leggen, de uitstraling kan al een flinke suggestie zijn. Én schadelijk, want het introduceert iets waar ze nog veel te jong voor is.
pi_97234224
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:19 schreef snakelady het volgende:

Wat bedoel je met openstaande deur? Niet op slot gedraaid of echt deur opengedraaid? Ik zou alleen al niet douchen met een opengedraaide deur, vanwege de vochtverspreiding. Verder weet ik niet waarom je met een open deur zou gaan baden/douchen.
pi_97234662
Alleen 1e alinea gelezen en kan alleen zeggen: sick.
5 Ferrari's op videoband!
pi_97235240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat bedoel je met openstaande deur? Niet op slot gedraaid of echt deur opengedraaid? Ik zou alleen al niet douchen met een opengedraaide deur, vanwege de vochtverspreiding.
Hier juist wel, dan verdunt het genoeg, in deze badkamer gaan de muren zo snel bladderen als de deur en het raam niet openstaan.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:19:00 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_97242483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat bedoel je met openstaande deur? Niet op slot gedraaid of echt deur opengedraaid? Ik zou alleen al niet douchen met een opengedraaide deur, vanwege de vochtverspreiding. Verder weet ik niet waarom je met een open deur zou gaan baden/douchen.
Meestal gewoon niet op slot maar ondertussen komt er regelmatig iemand binnenlopen (man, kinderen of zelfs een van de katten) die de deur dan niet meer goed dicht doet.
pi_97243642
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar woorden als 'sexy' en 'sexbom' zijn niet van toepassing op kinderen. Net als 'geil' 'sletje' oid, dat zijn toch ook geen woorden die je voor een kind gebruikt? Dat valt voor mij in dezelfde categorie. En heeft dus niets met krampachtig met seks omgaan te maken, zoals jij suggereert.
Ik vind 'geil' en 'sletje' echt 'grove' woorden, daarom vind ik ze niet geschikt voor kinderen inderdaad. 'Sexbommetje' vind ik lollig, dat associeer ik met Thom Jones :P Ik vind dat niet dezelfde categorie, maar goed, dat is dan persoonlijk. Als jij het woord sexbommetje te seksueel beladen vindt, kan ik me voorstellen dat je je kind niet zo zal noemen nee.
quote:
Oh, ik zou wel meer met mijn zoon (4) bespreken, tegen de tijd dat hij daar aan toe is. Nu trouwens ook al. "Mama, moet je kijken, mijn piemel is hardstikke groot!" (als hij een erectie heeft). Ik vertel hem dat hij ermee mag spelen als hij alleen is, zoals iemand voor mij ook al gepost had.
Ik heb niet gezegd wat ik exact zal bespreken, wat jij zegt vind ik nog steeds 'voorlichting' of uitleg, dát bespreek ik ook. Ik bedoel meer dat ik niet aan mijn dochter vraag hoe de seks vannacht met haar vriend was, zo'n moeder ben ik niet.
quote:
Van een andere orde dan volwassen gedachten/termen op een kind projecteren.
Overigens zijn kinderen wel degelijk ook al op jonge leeftijd met seks bezig. Wat te denken van doktertje spelen?
Dat is nog steeds meer 'fysiek spelen', anders heette het wel 'bordeeltje spelen'. Wat ik bedoel te zeggen is dat men niet zo angstig zou moeten zijn, naar mijn mening, over kinderen die van het bestaan van seks weten. Uiteraard vind ik dat kinderen daar niet aan moeten beginnen voor ze kunnen nadenken over waar ze mee bezig zijn, maar voor die leeftijd vind ik het ook niet nodig net te doen of seks an sich niet bestaat. Het woord seksbom gescherend tegen je kind zeggen lijkt me op geen enkele manier schadelijk, ik wil mijn kinderen nooit het idee geven dat seks slecht is of stout. Dat kun je makkelijk combineren met de boodschap 'niet met iedereen het bed in duiken', 'altijd veilig doen', 'niets doen wat je niet zelf wil' en meer van dat soort waarschuwingen.
pi_97243875
of je al dan niet overdrijft is gewoon helemaal niet relevant. jouw kind, jouw regels. punt uit. ik snap dat het heel lastig is om dit te enforcen (ik heb zelf ook te maken met ongewenst gedrag van grootouders naar mijn kinderen toe ;( ) maar als jij niet wilt dat er zo tegen je kinderen gesproken wordt is het je goed recht om dan gewoon te eisen dat het niet gebeurt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97244058
Ik vind dat iedereen gelijk heeft in dit topic.
Rustig aan.
pi_97470873
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Sinds ik mijn ouders heb verteld dat ik last had gehad van de manier waarop in mijn jeugd met seksualiteit werd omgegaan, dat ik mij bekeken had gevoeld én dat ik absoluut niet accepteer dat mijn vader mijn dochtertje seksbommetje noemt of iets dergelijks, heb ik niets meer van ze gehoord. Wel hoorde ik via mijn broers (die mij begrijpen, maar ieder ook worstelen met de hele situatie en wat het bij hen naar boven brengt over vroeger) dat mijn ouders heel erg boos op me zijn, er niets van begrijpen en zich aangevallen voelen.
Dat ik mij vroeger naar had gevoeld bij mijn vaders gedrag tegenover mij, mijn vriendinnetjes en vrouwen in het algemeen, en die hand die hij ooit eens "per ongeluk-expres" op mijn borstje legde, daar gaan ze geen van beiden op in. Ook het feit dat mijn moeder bij mij begon te huilen vanwege haar herinneringen aan mijn vaders oversekste gedrag, hadden ze voor mijn broers compleet verzwegen.
Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Voel me onwijs gekwetst dat ze mijn gevoelens niet erg belangrijk lijken te vinden.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:07:08 #259
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97470928
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:06 schreef Anouk75 het volgende:
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Sinds ik mijn ouders heb verteld dat ik last had gehad van de manier waarop in mijn jeugd met seksualiteit werd omgegaan, dat ik mij bekeken had gevoeld én dat ik absoluut niet accepteer dat mijn vader mijn dochtertje seksbommetje noemt of iets dergelijks, heb ik niets meer van ze gehoord. Wel hoorde ik via mijn broers (die mij begrijpen, maar ieder ook worstelen met de hele situatie en wat het bij hen naar boven brengt over vroeger) dat mijn ouders heel erg boos op me zijn, er niets van begrijpen en zich aangevallen voelen.
Dat ik mij vroeger naar had gevoeld bij mijn vaders gedrag tegenover mij, mijn vriendinnetjes en vrouwen in het algemeen, en die hand die hij ooit eens "per ongeluk-expres" op mijn borstje legde, daar gaan ze geen van beiden op in. Ook het feit dat mijn moeder bij mij begon te huilen vanwege haar herinneringen aan mijn vaders oversekste gedrag, hadden ze voor mijn broers compleet verzwegen.
Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Voel me onwijs gekwetst dat ze mijn gevoelens niet erg belangrijk lijken te vinden.
Na een dergelijke reactie niet weten wat je er mee aan moet :') :')
pi_97471030
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:07 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Na een dergelijke reactie niet weten wat je er mee aan moet :') :')
Dat jij smileys plaatst....? Wat is hier leuk aan?
  zondag 29 mei 2011 @ 21:10:38 #261
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97471131
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:08 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Dat jij smileys plaatst....? Wat is hier leuk aan?
Niets, het is royal sadness dat jij zelfs na zo'n reactie overweegt je dochter bloot te stellen aan je vader ( en moeder ).

edit: en dan huille doen als je dochter bij je komt omdat opa aan haar borstjes gezeten heeft.
pi_97471410
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:10 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Niets, het is royal sadness dat jij zelfs na zo'n reactie overweegt je dochter bloot te stellen aan je vader ( en moeder ).

edit: en dan huille doen als je dochter bij je komt omdat opa aan haar borstjes gezeten heeft.
Nee, nee en nog eens nee, NATUURLIJK overweeg ik dat niet!!!! Maar het blijven wel mijn ouders en ik mag toch zeker wel verdriet hebben over deze reactie? Ik hoop nog altijd op een manier waarop ik mijn kinderen hun opa en oma niet hoef te ontnemen door gewoon altijd in mijn bijzijn contact te hebben, maar op deze manier maken ze het me wel heel erg moeilijk. Want nee, het is niet zwart-wit, mijn ouders zijn geen slechte mensen die mij moedwillig wat vreemd hebben opgevoed. Ik weet dat ze ondanks alles heel veel van ons houden, van mij en mijn kinderen en dat maakt het ook zo moeilijk.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:18:00 #263
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97471606
Het feit dat ze er niets van begrijpen lijkt me al genoeg reden om je kinderen er nooit (alleen) heen te laten gaan. Je ouders kunnen beter eens nadenken hoe hun leven er over 15 jaar uitziet, en of ze dan wel of geen liefdevolle familie hebben, het is aan hen om zich netjes te gedragen. En nog belangrijker, het is jouw verantwoordelijkheid als moeder om ervoor te zorgen dat je kinderen opgroeien in een veilige omgeving. Als ik het goed lees heb je er zelf onder geleden, dus je moet er alles aan doen om dit voor je kinderen te voorkomen, of door er nooit heen te gaan, of door je ouders te veranderen. Aan jou de keuze, maar als je niets doet ben jij wel verantwoordelijk als je dochter over twintig jaar dezelfde nare herinneringen heeft.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:19:27 #264
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97471707
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:15 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee, NATUURLIJK overweeg ik dat niet!!!! Maar het blijven wel mijn ouders en ik mag toch zeker wel verdriet hebben over deze reactie? Ik hoop nog altijd op een manier waarop ik mijn kinderen hun opa en oma niet hoef te ontnemen door gewoon altijd in mijn bijzijn contact te hebben, maar op deze manier maken ze het me wel heel erg moeilijk. Want nee, het is niet zwart-wit, mijn ouders zijn geen slechte mensen die mij moedwillig wat vreemd hebben opgevoed. Ik weet dat ze ondanks alles heel veel van ons houden, van mij en mijn kinderen en dat maakt het ook zo moeilijk.
En zo simpel is het, dit doen dus.
pi_97472427
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En zo simpel is het, dit doen dus.
Tja, nou ja, wat denk je waarom ik de confrontatie ben aangegaan....Ik doe niet niets, zij doen nu niets. Ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Lekker makkelijk, met z'n tweeen kwaad op mij gaan zitten wezen omdat ik grenzen stel aan hun gedrag tegenover mijn kinderen....Ze lijken emotioneel gewoon niet in staat om te zien wat er niet klopt aan hun gedrag. Het valt me gewoon heel erg tegen. Ik had gehoopt dat ze na mijn brief zouden gaan nadenken, dat mijn moeder misschien spijt zou hebben dat ze niet beter voor mij (en zichzelf!)was opgekomen vroeger....maar ze bagatelliseren, ontkennen en worden kwaad. Ik kies voor het belang van mijn kinderen, maar de reactie van mijn ouders doet wel pijn.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:44:50 #266
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97473345
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:30 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Tja, nou ja, wat denk je waarom ik de confrontatie ben aangegaan....Ik doe niet niets, zij doen nu niets. Ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Lekker makkelijk, met z'n tweeen kwaad op mij gaan zitten wezen omdat ik grenzen stel aan hun gedrag tegenover mijn kinderen....Ze lijken emotioneel gewoon niet in staat om te zien wat er niet klopt aan hun gedrag. Het valt me gewoon heel erg tegen. Ik had gehoopt dat ze na mijn brief zouden gaan nadenken, dat mijn moeder misschien spijt zou hebben dat ze niet beter voor mij (en zichzelf!)was opgekomen vroeger....maar ze bagatelliseren, ontkennen en worden kwaad. Ik kies voor het belang van mijn kinderen, maar de reactie van mijn ouders doet wel pijn.
Ik denk dat je niet anders kan doen dan accepteren dat ze op hun manier gemankeerd zijn en dat dit niet gaat veranderen. Ze kunnen nu waarschijnlijk niet anders dan ontkennen en hun onmacht maar op jou afwentelen. Maakt het niet minder pijnlijk voor jou echter...
Er is nu even geen contact... laat het even bezinken, ze hebben je gehoord ook al zullen ze dat nooit toegeven. Nodig ze gewoon over een half jaartje uit voor een bezoekje en blijf er gewoon bij. Als jullie allebei willen moet er toch een manier op te vinden zijn. :)

Ik heb exact zulke ouders, exact hetzelfde verhaal. Ik heb zelf geen kinderen maar kan me er serieus nu al druk om maken hoe ik moet gaan verklaren dat ik ze niet alleen wil bij mijn evt kind. Het lijkt me een duivels dilemma om het bespreekbaar te maken zoals jij hebt gedaan. Ik heb het er tot nu toe nooit met ze over gehad om de vrede te bewaren, weet dat ze exact zo zouden reageren of nog erger als jouw ouders. ;( Heel dapper van je. :*
  zondag 29 mei 2011 @ 21:46:55 #267
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97473494
quote:

[..]

Aangezien je dat vervelende gevoel kreeg was het dus terecht, of hij er iets mee bedoelde of niet.

Heeft hij iets toegezegd om zich minder "vrij" te gedragen in de buurt van je kinderen?

Als hij claimt dat hij het nooit seksueel heeft bedoeld zou ik hem een nieuwe kans geven maar wel goed de boel in de gaten houden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97473529
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:44 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet anders kan doen dan accepteren dat ze op hun manier gemankeerd zijn en dat dit niet gaat veranderen. Ze kunnen nu waarschijnlijk niet anders dan ontkennen en hun onmacht maar op jou afwentelen. Maakt het niet minder pijnlijk voor jou echter...
Er is nu even geen contact... laat het even bezinken, ze hebben je gehoord ook al zullen ze dat nooit toegeven. Nodig ze gewoon over een half jaartje uit voor een bezoekje en blijf er gewoon bij. Als jullie allebei willen moet er toch een manier op te vinden zijn. :)

Ik heb exact zulke ouders, exact hetzelfde verhaal. Ik heb zelf geen kinderen maar kan me er serieus nu al druk om maken hoe ik moet gaan verklaren dat ik ze niet alleen wil bij mijn evt kind. Het lijkt me een duivels dilemma om het bespreekbaar te maken zoals jij hebt gedaan. Ik heb het er tot nu toe nooit met ze over gehad om de vrede te bewaren, weet dat ze exact zo zouden reageren of nog erger als jouw ouders. ;( Heel dapper van je. :*
Hoezo bespreekbaar maken. Je zegt gewoon, nee hij blijft niet overnachten. En als ze daar op willen reageren doen ze dat.

Beetje relativeren is ook wel fijn op zijn tijd!
  zondag 29 mei 2011 @ 21:50:28 #269
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_97473754
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef RiftNL het volgende:
Pedo alert
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_97474104
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hoezo bespreekbaar maken. Je zegt gewoon, nee hij blijft niet overnachten. En als ze daar op willen reageren doen ze dat.

Ja, heel gewoon ja. Alsof er geen enkele emotie, onbegrip en woede, gekwetste gevoelens, onmacht of verdriet aan te pas komen... Maar ach, dan relativeer je dat gewoon een beetje en da's dan ook best fijn. :?
pi_97474357
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:56 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Ja, heel gewoon ja. Alsof er geen enkele emotie, onbegrip en woede, gekwetste gevoelens, onmacht of verdriet aan te pas komen... Maar ach, dan relativeer je dat gewoon een beetje en da's dan ook best fijn. :?
Ja dan relativeer je gewoon een beetje. Als je het belangrijk genoeg vindt dan moeten zij maar toenadering zoeken.

That's life. Live with it.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:07:11 #272
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97474786
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja, nee, je zegt gewoon tegen opa en oma van een "schijnbaar" normaal gezin, dat het kleinkind nooit alleen met ze mag zijn. Dan vraagt oma waarom... en dan moet jij gaan uitleggen dat je vader naar je keek en met zijn tengels aan je heeft gezeten (ook al was dit laatste kort en eenmalig). Wetende dat je ouders zich dan beiden volledig tegen je zullen keren en je laten vallen als een baksteen....
Nee, dat doe je even... -O- In het belang van een kleinkind, als het erop aan komt zou ik het doen. Maar er is niks "gewoon" aan... en ik bewonder TS dat ze het gedaan heeft en nu met de afwijzing moet dealen. :)
That's life and live with it, zal wel moeten idd. :)
  zondag 29 mei 2011 @ 22:08:21 #273
93664 waht
Mushir
pi_97474861
quote:

[..]

Het is niet makkelijk om je eigen fouten of tekortkomingen toe te geven. Geef het nog wat tijd. Maar als het niet verandert moet je daarmee leren leven.

Verder zijn al die gevoelens die je in de OP beschreef niet overdreven. En als je niet wilt dat jouw kinderen hiermee te maken krijgen moet je jouw ouders duidelijk maken wie er nu de baas is (jij dus).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97474987
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:07 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ja, nee, je zegt gewoon tegen opa en oma van een "schijnbaar" normaal gezin, dat het kleinkind nooit alleen met ze mag zijn. Dan vraagt oma waarom... en dan moet jij gaan uitleggen dat je vader naar je keek en met zijn tengels aan je heeft gezeten (ook al was dit laatste kort en eenmalig). Wetende dat je ouders zich dan beiden volledig tegen je zullen keren en je laten vallen als een baksteen....
Nee, dat doe je even... -O- In het belang van een kleinkind, als het erop aan komt zou ik het doen. Maar er is niks "gewoon" aan... en ik bewonder TS dat ze het gedaan heeft en nu met de afwijzing moet dealen. :)
That's life and live with it, zal wel moeten idd. :)
Mja ik bedoelde iets als, je kunt bij de pakken neer gaan zitten, je kunt het vreemd vinden dat anderen zo reageren, maar actie geeft reactie en dat zul je gewoon moeten handlen. Jezelf uit de slachtofferrol houden en zorgen dat jij bepaalt, en gewoon van jezelf overtuigd zijn.
pi_97475622
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja ik bedoelde iets als, je kunt bij de pakken neer gaan zitten, je kunt het vreemd vinden dat anderen zo reageren, maar actie geeft reactie en dat zul je gewoon moeten handlen. Jezelf uit de slachtofferrol houden en zorgen dat jij bepaalt, en gewoon van jezelf overtuigd zijn.
Je bedoelt het misschien goed, maar actie=reactie mét de daarbij behorende emoties... Handelen heb ik nu gedaan door de confrontatie aan te gaan, is Vandaag in de toekomst ook van plan. Maar het is geen zakelijk contract dat ff verbroken wordt ofzo, het gaat om ouder-kindrelaties met alle bijhorende gevoelens....Daar lijk jij erg makkelijk overheen te stappen.
pi_97475694
Oeps
Met de Y
pi_97475815
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Je bedoelt het misschien goed, maar actie=reactie mét de daarbij behorende emoties... Handelen heb ik nu gedaan door de confrontatie aan te gaan, is Vandaag in de toekomst ook van plan. Maar het is geen zakelijk contract dat ff verbroken wordt ofzo, het gaat om ouder-kindrelaties met alle bijhorende gevoelens....Daar lijk jij erg makkelijk overheen te stappen.
Mja sluit het niet uit.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:24:17 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_97475881
quote:
hij nu mijn dochtertje aansprak met "seksbommetje" terwijl zij heel onbevangen in haar pyjamaatje de kamer in kwam huppelen (NB hij wist niet dat ik het gehoord had!!). Mijn vader ontkende eerst dat hij dat gezegd had, zei vervolgens "tja, maar het is al zo'n miniatuurvrouwtje". Hij kon niet begrijpen dat ik vroeger een soort van seksuele interesse in zijn gedrag naar mij toe gevoeld had. Hij zegt dat hij dit nooit seksueel bedoeld heeft.
Uit dit stukje kan ik nu al concluderen dat het een enorme liegebeest is
  zondag 29 mei 2011 @ 22:26:55 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_97476062
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:37 schreef dandybleu het volgende:
stel je voor je hebt ikuu van 160
Jouw IQ is iig niet 160, badumtsss! *)

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 29-05-2011 22:51:25 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 12:02:28 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97490884
Anouk, je ouders voelen zich wrs overdonderd met jouw confrontatie. Boosheid is een heel primair afweermechanisme. Wellicht hebben ze even tijd nodig om bij te draaien en eea ook vanuit jouw perspectief te kunnen bezien. Maar wellicht gaat dat ook niet gebeuren. Hoe dan ook, jij staat voor jouw kind. Klaar. Hou de grenzen duidelijk. En sterkte, met hoe eea gaat verlopen.

PS Een vriendin van me verkeert in een heel vergelijkbare situatie. Het betreft alleen haar schoonvader. Ook totaal geen inzicht in eigen gedrag. Maar haar kinderen zijn niet meer bij hem alleen, hoe gekwetst haar schoonouders zich ook opstellen.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:35:13 #281
344029 HellsMaw
Eten is lekker
pi_97508000
Houd je kind bij hem weg. Je wilt niet dat zij dezelfde ervaringen op gaat doen als die jij in je jeugd hebt gedaan.
pi_97508143
quote:

[..]

En dat van de moeder kan wel? :')
pi_97512986
quote:

[..]

Het is natuurlijk ook confronterend voor ze. Ofwel het probleem is altijd ontkend, en dan boos zijn en alles op jou projecteren is het makkelijkst. Nu ben jij de gekke dochter die spoken ziet, ofzo.. en je bent een ondankbaar kind, whatever..
Ofwel, je vergist je inderdaad en er is nooit wat aan de hand geweest en je hebt het eea. voortdurend verkeerd begrepen. Dat kan, maar lijkt me niet waarschijnlijk, al was het alleen maar omdat ze dan wel eerder geneigd zouden zijn dingen uit te praten en zich eerder bezorgd dan boos zouden gemaakt over je geestelijke gezondheid.

Ik denk dat het op de duur wel goed komt. Het valt voor niemand mee om aangesproken te worden op het gedrag, en zeker niet als het door je eigen kinderen gebeurt en als het om zoiets genants gaat.. Wie weet is je moeder altijd wel bang geweest dat je vader jou of een vriendinnetje van je zou aanranden, ofzo.. Of mss. was ze wel bang dat zoiets echt gebeurd zou kunnen zijn..

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 31-05-2011 14:51:23 ]
pi_97538076
quote:
Pedo alert
pi_97571861
Anouk, je hebt al verteld dat je beide ouders iets psychiatrisch lijken te hebben. Ze zullen het dus nooit kunnen bevatten, hoogstens beredeneren (en ontkennen). Dit is iets wat je moet nemen zoals het is: ze kunnen je emotioneel niet volgen en zullen steeds boos, beledigd, gekwetst zijn om je weigeringen en herinneringen. Jullie hele familie stond in het teken van verdringing en jij bent nu bezig daar uit te klimmen.

Door een beetje afstand tussen jou en je ouders te creëren, kan je veilig samen met je kinderen bij ze zijn: je eigen emoties slaan dan niet op hol en je vader houdt zich in. Als dat inhouden een gekwetst inhouden is, dan moet dat maar. Het is hun gekwetst zijn versus die van jouw dochter en jouw gezin. Het is het verleden of de toekomst.

Je broers zullen ook hun reacties hebben, door wat er loskomt nu het deksel van de beerput is. Ook dat zal je voor lief moeten nemen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:13:48 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97587421
Misschien is je vader je vader wel niet.
Wie dit leest is gek
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:03:34 #287
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_97596173
Ik vind het heel goed van je dat je je ouders hebt aangesproken, dat was vast lastig. Voor jouw gemoedsrust: het maakt niet uit of anderen vinden dat het te ver gaat of niet. Het gaat om JOUW grenzen. Als iemand jouw grenzen overschrijdt, is het fout. Je zegt zelf dat je tegen je vader hebt gezegd zijn gedrag niet fijn te vinden, en hij ging daar vroeger gewoon mee door. Nu is het aan jou om te voorkomen dat hij ook de grenzen van jouw kinderen overschrijdt.

Hij geeft zelf aan het niet seksueel bedoeld te hebben. Dit betekent dat hij zich er niet van bewust is, of hij liegt. Hoe dan ook, je moet de grenzen duidelijk stellen. En zeggen 'geen seksuele opmerkingen naar mijn dochter toe' is klaarblijkelijk niet genoeg, aangezien hij het niet seksueel bedoelt. Ik denk dat je heel duidelijk moet maken wat voor soort gedrag / opmerkingen wél en welke níet aanvaardbaar zijn, liefst met voorbeelden. Deze grenzen wel echt vasthouden! Het mag dan wel je vader zijn, maar jij bent degene die je kinderen op moet voeden en dan mag je best je vader dwingen zich aan jouw regels te houden. En zeer zeker hem nooit alleen laten met de koters.

Je hoeft ze wat dat betreft niet eens aan te vallen als je dat niet wilt, of als ze lastig blijven doen. Gewoon duidelijk maken wat je wel en niet om je kinderen wilt horen. Als ze niet meewerken is het simpel: dan zien ze hun kleinkinderen niet.

Heel veel sterkte met de problemen in de familie, ik hoop echt dat je eruit komt.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:42:18 #288
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_97601211
Wat zegt je man er van eigenlijk?
Wie dit leest is gek
pi_97605344
quote:
Pedo alert
Inderdaad. Ik zou de politie bellen. Dat ze eens even kijken wat voor filmpjes je pa allemaal op zijn PC heeft staan. :X
  donderdag 2 juni 2011 @ 02:18:08 #290
pi_97610670
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zou de politie bellen. Dat ze eens even kijken wat voor filmpjes je pa allemaal op zijn PC heeft staan. :X
Je eigen vader aangeven? :{w
Dat doe je gewoon niet.
pi_97610843
Je vader zit op FOK!

Wat een baas _O_
Hij heeft gewoon oog voor high potential bitches.
U MAD?
pi_97611386
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat doe je gewoon niet.
Pedobear als UI, dat komt lekker onbevooroordeeld over :')
pi_97611432
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juni 2011 03:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Pedobear als UI, dat komt lekker onbevooroordeeld over :')
Ja, vind ik wel, geeft de nuchterheid aan.
  donderdag 2 juni 2011 @ 04:20:44 #294
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97611900
Snel bel Chris Hansen! Hier is duidelijk iets niet pluis.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_97614300
quote:
In een poging zijn eigen kinderen "vrijer" op te voeden, moest de deur in de badkamer bij ons thuis altijd open blijven. Toen ik in de puberteit kwam, zei hij regelmatig dat ik mooie borsten had of een zacht vrouwenhuidje, hij besprak met mij de borstjes van vriendinnetjes en buurmeisjes, met mijn broertje keek hij seksprogramma's en tapes op televisie (vanaf dat mijn broertje een jaar of 13 was) en dan moest die altijd zeggen wat hij van de vrouwen vond, hij pakte mijn moeder in ons bijzijn bij haar borsten, mij gaf hij altijd klopjes op mijn achterste (hoewel ik aangaf dit niet leuk te vinden).
Of hij het seksueel bedoelde of niet, bovenstaande gedrag is niet echt grandpa-material.

Wellicht zoeken je ouders geen contact meer met je omdat ze boos zijn op jou, maar het kan ook een stuk schaamte of ontkenning van het probleem (en daarmee de indirecte erkenning van hun eigen falen) zijn. Het probleem ligt bij je ouders, jij hebt aan de bel getrokken en een grens gesteld: prima. En dat je vader eerst ontkent 'seksbom' gezegd te hebben en dit later toegeeft, zegt ook genoeg. Mensen die liegen over kleine dingen (seksbom) liegen zeker weten over grote dingen (je vaders bedoeling met zijn seksuele handelingen/opmerkingen). Kom op, eisen dat de badkamerdeur openblijft en dan opmerkingen gaan maken over je dochters borsten :')
pi_97614397
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat doe je gewoon niet.
Pedo's geef je altijd aan. Of het nu je vader is of niet.
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:44:44 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_97615650
Net zoals mensen die kritisch zijn op het regime.
pi_97616105
Je vader is een pedo die net genoeg controle over zichzelf heeft om niet de fout in te gaan. Maar de kans dát het fout (kan) gaan is aanwezig.

Ik zou je dochter in ieder geval niet alleen met hem laten. Gewoon gepaste afstand bewaren.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_97616187
Een keertje gaat het fout. Gasten als Benno L. zijn waarschijnlijk ook ooit begonnen met het maken van dit soort opmerkingen. Als mama er dan 'n keertje niet bij is, slaan dit soort gasten hun slag. :r
pi_97619064
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Chai het volgende:

[..]

En dat van de moeder kan wel? :')
Ik ben nog serieus benieuwd naar Densha's antwoord hierop.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 2 juni 2011 @ 13:56:42 #301
58560 Oksel
Gezellig.
pi_97619258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:01 schreef FireFox1 het volgende:
Je vader is een pedo die net genoeg controle over zichzelf heeft om niet de fout in te gaan. Maar de kans dát het fout (kan) gaan is aanwezig.

Dit dus. Hij houdt van je jonge meisjes, maar houdt zichzelf in bedwang. Tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')