abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2011 @ 10:54:55 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97191040
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef Keltie het volgende:
Puur op basis van de TT zeg ik: niets aan de hand.
Meen je dat? Het kind is 5! En sowieso, familie...
Ook zónder de info uit de OP vind ik de opmerking zeer ongepast.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:57:46 #177
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97191118
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik vind dat niet. En de toevoeging "sowieso, familie" zegt mij niets. Maakt dat het vreemder?
Ik hoor weleens "ongepastere" opmerkingen van vaders.
pi_97191214
Je overdrijft niet. Dat is niet normaal. Blijf je er tegen uitspreken en je kinderen ertegen hoeden. Respect over hoe je er tot nu toe mee omgegaan bent; getuigt van grote sterkte.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 23 mei 2011 @ 11:02:49 #179
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97191281
quote:

[..]

De paniek is nergens voor nodig bij TS.

Ik zou gewoon kijken hoe het kind erop reageert, is het kind blij, is alles goed. Doet opa echt rare dingen (wat ik echt betwijfel, zo te lezen heeft ie alleen wat Berlusconi-achtige opmerkingen gemaakt, 't is gewoon iemand met teveel Italiaans bloed) schop hem dan keihard in z'n ballen.

Maar nogmaals de kans dat dit gebeurt is 1% of kleiner. Kortom, maak je niet druk TS en kijk vooral hoe je dochter reageert. Vindt zij het leuk bij opa, ook al noemt opa haar een seksbommetje (misschien vind je dochter het wel leuk om te horen of vindt ze het gewoon oke) dan kan je je dochter gewoon bij opa laten logeren of laten spelen.
pi_97191306
Ik zou hem echt hard geklapt hebben. Idioot dat het er is.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:09:39 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97191523
Bizar dat sommigen die seksuele connontatie wegwuiven als onschuldig. Een kind seksbommetje noemen is in mijn boek absoluut not done en verre van onschuldige praat. Niet voor een bekende, niet voor een onbekende en ook niet voor een familielid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 mei 2011 @ 11:11:10 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_97191595
Klinkt inderdaad als een kastpedo, maar als hij echt twintig jaar lang een dikke pedo was en je hebt nu alle slechte dingen in een topic gecondenseerd, dan is z'n hand wel eens op je billen hebben (welke vader doet dat niet?) als ergste voorval nou niet echt heel erg. Als hij dus pedo is, lijkt hij het wel onder controle te hebben. Dan nog is zo'n opmerking fout, en waarschijnlijk goed dat je het er met hem over gehad hebt, maar hoef je je denk ik ook weer niet heel erg zorgen te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:14:58 #183
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_97191746
Ik snap precies hoe TS zich voelt. Alleen zit ik in de situatie van haar dochter: mijn opa maakte vroeger en nu nog steeds zeer twijfelachtige opmerkingen naar mij toe. Mijn moeder nam het nooit serieus, ik voel me soms zwaar opgelaten met wat hij soms zegt.

Wat hij precies zegt en deed, mja, lang verhaal. Hij is nooit te ver gegaan lichamelijk ofzo, hij hield zijn handjes thuis, maar wat ie soms zei was soms echt not done naar mijn mening, en gelukkig zijn sommige leden van de familie het daarmee eens die hem dan weer -met een grapje- op zijn plek zetten. Zelf durf ik dat niet zo goed om een of andere reden.

Bescherm je kinderen TS, zeker gezien naar wat ik ervan lees jouw vader nog verder gaat dan mijn opa. Ik vind het erg knap dat je het hebt durven zeggen. De reactie van je moeder zegt ook duizend woorden: zij vond het dus ook erg vervelend in die tijd. Ook al zou je vader nooit je dochters of jouzelf misbruiken, dat is niet het punt: het gaat erom hoe jij en anderen zich daarbij kunnen voelen. Jij voelt je er niet prettig bij, dus beter kapt ie ermee. Wees daar duidelijk in en kijk of het verbeterd.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 23 mei 2011 @ 11:18:01 #184
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97191859
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef speknek het volgende:
Als hij dus pedo is, lijkt hij het wel onder controle te hebben. Dan nog is zo'n opmerking fout, en waarschijnlijk goed dat je het er met hem over gehad hebt, maar hoef je je denk ik ook weer niet heel erg zorgen te maken.
Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 23 mei 2011 @ 11:18:50 #185
301699 Lauzer
me gusta el fuego me gustas tu
pi_97191892
Nee, dit gedrag is - in mijn ogen - niet normaal aangezien hij er van overtuigd is dat het klopt. Hij is duidelijk nog disturbed en getekend door vroeger, en vind zijn visie hier op aannemelijk. Ik zou zeggen: toch even langs de psychiater.
This too shall pass
pi_97191980
quote:

[..]

Ligt wel een beetje aan de context. Een vriendin van mij zei ook eens 'hee, seksbom' tegen haar vierjarige dochtertje die op de trap voor de spiegel met haar heupen heen en weer stond te wiegen. :P Dat was gewoon een grapje. Van woorden zou ik niet zo snel panisch worden.

Ik noem dat kind ook wel eens 'lekker ding' als ik oppas, om maar nog zoiets te noemen. In de context van hoe haar vader vroeger met haar is omgegaan kan ik mij voorstellen dat zo'n opmerking dubieus is, maar alleen de opmerking vind ik niet 'ongezond' of 'niet normaal'.
pi_97191995
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 02:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seksbommetje zeggen tegen een kind. tegen je kleindochter. zeggen dat het net een echte vrouw is...

en dan nog vragen of je overdrijft? .. DENK NA.
de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......

ha ik kom uit een niet pedofiel mileu.....verder geen kinderen bij ons die contact hebben met riag ook ( wat ze tegenwoordig al bet snel doen )

onze nichtjes van 11 die kijken veel tv......en in de dutroux tijd? dan hadden ze een zelf verzonnen grapje...dan zeiden ze als ze op vakantie naar de caravan gingen ( camper ) "we gaan nu even naar onze pedo sex-kelder "....ook vinden we het wel eens humor in ons gezin om expres een grote mensen woord te leren aan een peuter.... maar dan zijn de meningen wat verdeeld vaak.... ( meestal zijn de vrouwen dan wat voorzichtiger en de mannen ( zoals vaak ) wat meer risico dragend..... )
  maandag 23 mei 2011 @ 11:23:45 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_97192080
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:36 schreef densha het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vind het ook doodnormaal om als vader je baby te wassen...ook met schoonmaken van intieme delen zie ik niks mis.

Maar zelf naakt met je kind gaat baden geeft me gewoon een ander gevoel. Een negatief gevoel.
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.
Het was een moment waarop mijn papa even helemaal van mij was.

Er was niets seksueels aan, niet eens in de verste verte.
Gewoon functioneel naakt zonder welke rare bijbedoeling dan ook.

Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.

Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:25:04 #189
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97192123
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik noem dat kind ook wel eens 'lekker ding' als ik oppas, om maar nog zoiets te noemen. In de context van hoe haar vader vroeger met haar is omgegaan kan ik mij voorstellen dat zo'n opmerking dubieus is, maar alleen de opmerking vind ik niet 'ongezond' of 'niet normaal'.
Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_97192142
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.

Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.

Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Juist.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:25:50 #191
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97192154
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent tegenwoordig al een gevaar voor de samenleving als je een filmpje maakt van je zwemles krijgende kind :r
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 11:26:53 #192
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97192184
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De paniek is nergens voor nodig bij TS.

Ik zou gewoon kijken hoe het kind erop reageert, is het kind blij, is alles goed. Doet opa echt rare dingen (wat ik echt betwijfel, zo te lezen heeft ie alleen wat Berlusconi-achtige opmerkingen gemaakt, 't is gewoon iemand met teveel Italiaans bloed) schop hem dan keihard in z'n ballen.

Maar nogmaals de kans dat dit gebeurt is 1% of kleiner. Kortom, maak je niet druk TS en kijk vooral hoe je dochter reageert. Vindt zij het leuk bij opa, ook al noemt opa haar een seksbommetje (misschien vind je dochter het wel leuk om te horen of vindt ze het gewoon oke) dan kan je je dochter gewoon bij opa laten logeren of laten spelen.
Echt... een kind van 5... spoor jij wel? :')

Een kind van 5 hoort niet te weten wat woorden als sex en dergeiljke en vooral 'sexbommetje' betekenen...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_97192199
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:25 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.
Weet ik. Ik kreeg alleen de indruk dat iedereen alleen al over die opmerking viel, ook omdat de TT zo is. Terwijl de context dus inderdaad ervoor zorgt dat die opmerking ongepast is. Wilde ik toch nog even zeggen.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:29:01 #194
269767 miaeak
haw haw!
pi_97192289
Als ik het zo lees krijg ik er toch een beetje een nar gevoel bij.
Op je vraag of andere vaders dit doen, mijn vader heeft dit soort dingen nooit tegen mij gezegd.
Goed van je dat je erover praat met ze.
Zo wordt hij geconfronteerd met zijn gedrag, wat hij natuurlijk als normaal kan zien.

Zijn reactie "het is al zo'n miniatuurvrouwtje" maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Zonder je vader te veroordelen, denk ik dat het goed is je gevoel te volgen. Zonder hierin door te slaan. Je hoeft niet alles voor jezelf weg te wuiven als "aanstellerij". Uit je verhaal maak ik op dat enige voorzichtigheid toch wel op z'n plaats is.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:30:28 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97192343
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef dandybleu het volgende:

[..]

de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......

ha ik kom uit een niet pedofiel mileu.....verder geen kinderen bij ons die contact hebben met riag ook ( wat ze tegenwoordig al bet snel doen )

onze nichtjes van 11 die kijken veel tv......en in de dutroux tijd? dan hadden ze een zelf verzonnen grapje...dan zeiden ze als ze op vakantie naar de caravan gingen ( camper ) "we gaan nu even naar onze pedo sex-kelder "....ook vinden we het wel eens humor in ons gezin om expres een grote mensen woord te leren aan een peuter.... maar dan zijn de meningen wat verdeeld vaak.... ( meestal zijn de vrouwen dan wat voorzichtiger en de mannen ( zoals vaak ) wat meer risico dragend..... )
dat er een steekje los bij je is wisten we al...

maar goed het is niet de man van TS maar de vader...

en de discussie over douchen met pa kan eigenlijk wel in een apart topic want dat is hier niet echt aan de orde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97192348
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Echt... een kind van 5... spoor jij wel? :')

Een kind van 5 hoort niet te weten wat woorden als sex en dergeiljke en vooral 'sexbommetje' betekenen...
Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.

Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:34 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_97192391
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?
Liever niet, ik zou me wel wat zorgen maken. Even informeren dan of de moeder er ook bij is. Maar er zit een groot verschil tussen oversekst zijn en ook daadwerkelijk iets doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 11:36:08 #198
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97192566
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.

Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_97192572
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Re het volgende:

[..]

dat er een steekje los bij je is wisten we al...

maar goed het is niet de man van TS maar de vader...

en de discussie over douchen met pa kan eigenlijk wel in een apart topic want dat is hier niet echt aan de orde
nou ik vind dat er een hel verschil is tussen twee uitersten

*ts voelt zich al heel haar leven naar....bij die ene man....dus ja het woord "sexbommetje" zal wss ook negatieve lading hebben dan.....mijn reactie is dus ook "accuut dumpen die man"

*maar als je een stabiel gezin hebt waar een bepaalde humor is en vrijgevochtenheid? dan kan je een kind prima knorretje noemen of playboymodelletje....zonder dat het kind hiermee later automatisch een riag patient word of een verknipt figuur.....
pi_97192697
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker. :{
Jij speculeert en maakt verdacht. TS heeft het alleen over dat woordje gehad dat haar vader heeft uitgesproken in bijzijn van haar dochter, jij doet alsof die man die kleindochter exact hetzelfde behandelt als hij zijn dochter heeft gedaan. Daarvan is (nog) helemaal geen sprake.
Geileneukkleuter vind ik trouwens een ander niveau dan het enigszins grappige woord 'sexbommetje'. En het spijt me wel, maar zo'n woordje onthoudt een kind van vier niet twintig jaar lang als traumatische ervaring hoor :') Ook weer een beetje overdreven.

Het gedrag dat die vader vroeger bij zijn dochter heeft vertoond is dubieus, en dát is reden voorzichtig om te gaan met de band grootvader-kleindochter. Het zegt niet dat er al dingen aan de hand zijn en dat het woord 'sexbommetje' dat kind inmiddels al verpest heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')