Kinderen op die leeftijd zien het niet als geslachtdeel. Stel een vader gaat met zijn kinderen naar het zwembad, moet hij de kinderen buiten laten staan terwijl hij zich om gaat kleden of kan het dan wel in de gezinskleedkamers?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:44 schreef densha het volgende:
[..]
Ik vind het ongezond om een kind op die leeftijd te confronteren met het geslachtsdeel van de vader.
Een kind leert allerlei emoties kennen op die leeftijd...het kan voor verwarring zorgen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden. Waaróm vind je dat ongezond?
Ik zou zeggen, uit het oog van het kind.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:46 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd zien het niet als geslachtdeel. Stel een vader gaat met zijn kinderen naar het zwembad, moet hij de kinderen buiten laten staan terwijl hij zich om gaat kleden of kan het dan wel in de gezinskleedkamers?
Ja bij jou, blijkt. Ik zou hier met iemand over gaan praten, als jij het zo hebt ervaren. Je staat redelijk alleen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:47 schreef densha het volgende:
[..]
Een kind leert allerlei emoties kennen op die leeftijd...het kan voor verwarring zorgen.
Je blijft je maar defensief opstellen. Gevoelige snaar geraakt? Of zit je in ontkenning?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja bij jou, blijkt. Ik zou hier met iemand over gaan praten, als jij het zo hebt ervaren. Je staat redelijk alleen.
We hebben het hier toch over een piemel in niet-erecte toestand?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:44 schreef densha het volgende:
[..]
Ik vind het ongezond om een kind op die leeftijd te confronteren met het geslachtsdeel van de vader.
Daar is ook niets mis mee imo. Je kind naakt zien...ouders kunnen daarmee omgaan.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ga maar eens met pak 'm beet 6 tot 9 jarigen naar zwemles. Legio vaders met dochters en moeders met zoontjes die hun kind afdrogen en aankleden.
Wel elke mogelijke combinatie in het eigen type eigen kleedruimte trouwens.
Wat zij zegt. Echt nooit doen! Als je ook maar enige twijfel hebt over de betrouwbaarheid van iemand met je kinderen kun je niet voorzichtig genoeg zijn!quote:Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
laat
je
vader
nooit
alleen
bij
je
kinderen
like
ever
Dat hangt er nog maar van af he.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een piemel in niet-erecte toestand?
Dan denkt het kind: OMG WTF LMAO BBQ!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee imo. Je kind naakt zien...ouders kunnen daarmee omgaan.
Ik zeg dat het mogelijk is dat andersom voor verwarring bij eht kind kan zorgen. Als zij hun ouders naakt zien.
Tenzij er betekenis aan gegeven wordt door een volwassene is een penis, borst of vagina precies hetzelfde als een knie, pink, voorhoofd of navel.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:47 schreef densha het volgende:
[..]
Een kind leert allerlei emoties kennen op die leeftijd...het kan voor verwarring zorgen.
En heeft de vader een bloedlul of een vleeslul. Allerlei factoren die meespelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een piemel in niet-erecte toestand?
Krijg eerder het idee dat jij onder handen bent genomen toen je jong was.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Je blijft je maar defensief opstellen. Gevoelige snaar geraakt? Of zit je in ontkenning?
Nope. Maar stel dat dat waar zou zijn...dan is dit een hele gemene opmerking. Dus jij bent degene die zit te trollen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Krijg eerder het idee dat jij onder handen bent genomen toen je jong was.
Maar waarschijnlijk zit je Taurus gewoon te trollen hier.
Defensief? Ik val jou aan, ik vind je gedachten over kleine kinderen met hun vaders onterecht en ongezond. Sterk staaltje omdraaien presteer jij.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Je blijft je maar defensief opstellen. Gevoelige snaar geraakt? Of zit je in ontkenning?
Die betekenis kom je vroeger of later zelf wel achter. Daar heb je echt geen volwassene voor nodigquote:Op zondag 22 mei 2011 22:51 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Tenzij er betekenis aan gegeven wordt door een volwassene is een penis, borst of vagina precies hetzelfde als een knie, pink, voorhoofd of navel.
En jij denkt dat dit retroactief een trauma op gaat leveren?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:53 schreef densha het volgende:
[..]
Die betekenis kom je vroeger of later zelf wel achter. Daar heb je echt geen volwassene voor nodig
Wat zegt dat over je vader als jij het met mij eens zou zijn?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Defensief? Ik val jou aan, ik vind je gedachten over kleine kinderen met hun vaders onterecht en ongezond. Sterk staaltje omdraaien presteer jij.
Tuurlijk erger ik me er aan als jij beweert dat het ongezond was dat mijn vader met mij onder de douche stond toen ik vier was. Het is toch heel raar dat jij denkt dat kinderen dan aan seks denken, of dat de vader in kwestie dan aan seks denkt? Wat zegt dat over jou dan?
voor een kind? is een piemel van een volwassen man feitelijk nix dan een lelijke dikke vette wurm......quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee imo. Je kind naakt zien...ouders kunnen daarmee omgaan.
Ik zeg dat het mogelijk is dat andersom voor verwarring bij eht kind kan zorgen. Als zij hun ouders naakt zien.
Want jij dacht als vierjarige 'anders' over geslachtsdelen dan een gewoon lichaamsdeel? Ik neem aan dat je je stelingen baseert op je eigen ervaring, toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Het kan voor verwarring zorgen...en elk mens gaat daar op zn eigen manier mee om. "Verwerkt" het op zn eigen manier.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:53 schreef Suphomes het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit retroactief een trauma op gaat leveren?
Ik ben op vierjarige leeftijd niet geconfronteerd met andermans geslachtsdelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef Taurus het volgende:
[..]
Want jij dacht als vierjarige 'anders' over geslachtsdelen dan een gewoon lichaamsdeel? Ik neem aan dat je je stelingen baseert op je eigen ervaring, toch?
Dat blijf je wel zeggen maar je onderbouwt het niet, waarom zou het voor verwarring moeten zorgen?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:55 schreef densha het volgende:
[..]
Het kan voor verwarring zorgen...en elk mens gaat daar op zn eigen manier mee om. "Verwerkt" het op zn eigen manier.
Ik ben het niet met je eens. En ik vroeg iets aan jou. Wat zegt het over jou dat jij vierjarige meisjes en hun vader onder de douche ongezond vindt? Dat is geen 'zou zijn' of 'stel dat' -situatie, jij vindt het daadwerkelijk ongezond. Ben jij in de war geraakt toen je vier was? Of heb je dat zien gebeuren?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef densha het volgende:
[..]
Wat zegt dat over je vader als jij het met mij eens zou zijn?
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Je lult jezelf vast, knul.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:34 schreef densha het volgende:
Blijf het raar vinden. Lekker met je pik tegen je dochter aan "per ongeluk"in bad...komt niet gezond over.
Hoe weet je dan dat het verwarrend zou zijn als dat wel het geval zou zijn geweest?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:55 schreef densha het volgende:
[..]
Ik ben op vierjarige leeftijd niet geconfronteerd met andermans geslachtsdelen.
Omdat een kind allerlei emoties leert kennen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Dat blijf je wel zeggen maar je onderbouwt het niet, waarom zou het voor verwarring moeten zorgen?
Als je op je 7e je vader pas voor het eerst bloot ziet, is dat vast ook vreemd om te zien.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef dandybleu het volgende:
voor een kind? is een piemel van een volwassen man feitelijk nix dan een lelijke dikke vette wurm......
( zo ervaarde ik dat op min 7e toen ik voor het eerst eentje zag )
Kan zijn, zei ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat het verwarrend zou zijn als dat wel het geval zou zijn geweest?
Emoties bij een piemel? Wat voor ongezonde emoties dan? Een kind is nog niet seksueel geintereseerd op vierjarige leeftijd hoor, was jij dat wel toentertijd?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef densha het volgende:
[..]
Omdat een kind allerlei emoties leert kennen.
En toen?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef densha het volgende:
[..]
Omdat een kind allerlei emoties leert kennen.
Hoe "lul" ik mijzelf daar vast? De quotes beamen elkaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Je lult jezelf vast, knul.
Leer eerst maar beter trollen.
En dan die teleurstelling als ie straks volwassen isquote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als je op je 7e je vader pas voor het eerst bloot ziet, is dat vast ook vreemd om te zien.
Onze zoon (4) doucht regelmatig met zijn vader of met mij. Hij weet hoe volwassenen eruit zien, naakt.
"Als ik later man ben heb ik net zo'n grote piemel als papa!"
Dat kan iedereen wel stellen, waarom heb jij daar weet van? Als je daadwerkelijk verstand hiervan hebt kun je met meer komen dan 'het kind leert emoties kennen' en 'het is verwarrend'.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef densha het volgende:
[..]
Kan zijn, zei ik.
Omdat ik weet heb van de psyche van het kind.
Nee, maar in de ontwikkeling van het kind later zal het wel een rol kunnen gaan spelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Emoties bij een piemel? Wat voor ongezonde emoties dan? Een kind is nog niet seksueel geintereseerd op vierjarige leeftijd hoor, was jij dat wel toentertijd?
ha moonah? dat idee is ook bij een vagina......veel vrouwen op latere leeftijd? die verafschuwen hun eigen zaakje.....het lijkt in hun ( verwrongen ) fantasie een soort mismaakt verfrommeld ding tussen hun benenquote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als je op je 7e je vader pas voor het eerst bloot ziet, is dat vast ook vreemd om te zien.
Onze zoon (4) doucht regelmatig met zijn vader of met mij. Hij weet hoe volwassenen eruit zien, naakt.
"Als ik later man ben heb ik net zo'n grote piemel als papa!"
Onderbouw nu eens wat je zegt, expert. Wat kan het zien van een piemel op vierjarige leeftijd veroorzaken in de ontwikkeling van het kind, dan?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef densha het volgende:
[..]
Nee, maar in de ontwikkeling van het kind later zal het wel een rol kunnen gaan spelen.
Ik vind het ongezond. Als je wetenschappelijk bewijs wil...succes met zoeken.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat kan iedereen wel stellen, waarom heb jij daar weet van? Als je daadwerkelijk verstand hiervan hebt kun je met meer komen dan 'het kind leert emoties kennen' en 'het is verwarrend'.
Sexuele aantrekking tot de vader. Kan.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Onderbouw nu eens wat je zegt, expert. Wat kan het zien van een piemel op vierjarige leeftijd veroorzaken in de ontwikkeling van het kind, dan?
Heel sterk. Blijf dan vooral bij je blote kids uit de buurt, zou ik zeggen. En hou je broek aan.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef densha het volgende:
[..]
Ik vind het ongezond. Als je wetenschappelijk bewijs wil...succes met zoeken.
Ik blijf het ongezond vinden.
Hey als jij een gezonde relatie met je pa hebt...wish you all the best.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Heel sterk. Blijf dan vooral bij je blote kids uit de buurt, zou ik zeggen. En hou je broek aan.
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha moonah? dat idee is ook bij een vagina......veel vrouwen op latere leeftijd? die verafschuwen hun eigen zaakje.....het lijkt in hun ( verwrongen ) fantasie een soort mismaakt verfrommeld ding tussen hun benen
Beetje kaliber Amerikaan vind je zelf ook niet? Why is homosexuality wrong? Because it makes me uncomfortable that's why son, seein them fags all touchy feely in public it might traumatize the children! How? Well I don't rightly know son but fags are gay.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:00 schreef densha het volgende:
[..]
Ik vind het ongezond. Als je wetenschappelijk bewijs wil...succes met zoeken.
Ik blijf het ongezond vinden.
Niet denken. Ik weet dat het kan gebeuren dat het kind verward in de ontwikkeling raakt. Het is een risico dat genomen wordt.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:03 schreef Vandaag... het volgende:
Ik vind het eerder ongezond dat jij er zoveel betekenis aan hecht en denkt dat een kind in de war raakt van het volwassen menselijk lichaam. Heel vreemd... je hebt zelf geen kinderen vermoed ik...
er zijn nog geen studies voltooid die het bewijzen dat een kind op een nudisten camping schade oploopt ( pyschisch of emotioneel )quote:Op zondag 22 mei 2011 23:03 schreef Vandaag... het volgende:
Ik vind het eerder ongezond dat jij er zoveel betekenis aan hecht en denkt dat een kind in de war raakt van het volwassen menselijk lichaam. Heel vreemd... je hebt zelf geen kinderen vermoed ik...
En wat dan nog als mensen op die wijze denken?quote:Op zondag 22 mei 2011 23:05 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Beetje kaliber Amerikaan vind je zelf ook niet? Why is homosexuality wrong? Because it makes me uncomfortable that's why son, seein them fags all touchy feely in public it might traumatize the children! How? Well I don't rightly know son but fags are gay.
Moeten mensen zelf weten als ze krampachtig vast willen houden aan ongefundeerde meningen.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:06 schreef densha het volgende:
[..]
En wat dan nog als mensen op die wijze denken?
Jij weet dat? hoe weet je dat?quote:Op zondag 22 mei 2011 23:05 schreef densha het volgende:
[..]
Niet denken. Ik weet dat het kan gebeuren dat het kind verward in de ontwikkeling raakt. Het is een risico dat genomen wordt.
nou een stom voorbeeld? het kan gebeuren dat het kind het beeld niet fijn vind....bijv als de moeder helemaal niet knap is.....quote:
stom voorbeeld ja:Pquote:Op zondag 22 mei 2011 23:46 schreef dandybleu het volgende:
[..]
nou een stom voorbeeld? het kan gebeuren dat het kind het beeld niet fijn vind....bijv als de moeder helemaal niet knap is.....
dus dan zou een verplicht naakt zijn ( douchen ofzo ) niet fijn kunnen zijn ( als het kind liever een mooie vrouw ziet naakt )quote:
Mee eens. Het gebeurt zo vaak dat de vader uitgebreid = langdurig in bad gaat (= krant lezen) en het kind aan het voeteneind in het water zit te spelen. Kleine kinderen mogen immers niet zonder toezicht in het bad spelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het meer over jou zeggen dat jij er dit soort gedachten bij hebt dan over de vader die gewoon met zijn kleine zoontje of dochtertje gaat baden. Daar steekt - normaal gesproken - echt niets kwaads in hoor(perverse uitzonderingen daargelaten)
Ik wel. De kinderen gingen gelijk in bad. We zagen zo het verschil tussen jongetjes en meisjes. Was geheel seksvrij en absoluut zonder trauma's.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:55 schreef densha het volgende:
[..]
Ik ben op vierjarige leeftijd niet geconfronteerd met andermans geslachtsdelen.
Ben je kinderpeut? Slechte zaak dan, want je bent veel te gefixeerd.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef densha het volgende:
[..]
Kan zijn, zei ik.
Omdat ik weet heb van de psyche van het kind.
Als je als ouders op een beetje natuurlijke ontspannen manier ermee omgaat zie ik geen probleem. Ik heb ook als kind van vier met mijn vader onder de douche gestaan en dan was die piemel inderdaad een interessant ding, maar dan legde hij gewoon uit dat dat iets was waar ik niet aan mocht zitten, zonder er een drama van te maken. Dan snap je het waarom nog niet, maar je blijft er wel vanaf. Kan niet zeggen dat ik daar nou wakker van heb gelegen ´s nachts.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:49 schreef densha het volgende:
[..]
Mwah....ik ken er genoeg waaronder mezelf die al op zéér jonge leeftijd aan het masturberen sloegen, zonder uiteraard enig besef van wat het was. Toen ik twee was ging ik letterlijk tegen de voet van mijn ouders en vrienden van hen zitten aanrijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Emoties bij een piemel? Wat voor ongezonde emoties dan? Een kind is nog niet seksueel geintereseerd op vierjarige leeftijd hoor, was jij dat wel toentertijd?
quote:
Vind je dan trouwens dat een meisje ook niet haar moeder naakt zou mogen zien?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:59 schreef densha het volgende:
[..]
Nee, maar in de ontwikkeling van het kind later zal het wel een rol kunnen gaan spelen.
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef dandybleu het volgende:
[..]
nou ik krijg wel eens een stijve van en kat ha ha....dat zit zo...die ene van mn moeder is een vrouwtjes kat en die sprong wel eens op mn schoot? en zette dan expres haar nagels in mn geslachtsdeel ha ha....dan kreeg ik een zwelling ( van de tumor zeg maar )....
maar ja ha ik heb daarna niet de kat gepenetreerd..... dat dan weer niet...
Dit is wel erg overdreven. Ook erg onpraktisch allemaal.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef densha het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, uit het oog van het kind.
Deze kinderen worden later juist zeer emotioneel stabiel. Groeien gezond op en de meesten hebben eenmaal volwassen een goede baan en super gezinsleven.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:06 schreef dandybleu het volgende:
[..]
er zijn nog geen studies voltooid die het bewijzen dat een kind op een nudisten camping schade oploopt ( pyschisch of emotioneel )
en dit komt niet omdat de nudisten zo rijk zijn dat ze rechters of wetenschappers kunnen omkopen....
Meen je dat? Het kind is 5! En sowieso, familie...quote:Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef Keltie het volgende:
Puur op basis van de TT zeg ik: niets aan de hand.
Dat mag jij vinden. Ik vind dat niet. En de toevoeging "sowieso, familie" zegt mij niets. Maakt dat het vreemder?quote:Op maandag 23 mei 2011 10:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Meen je dat? Het kind is 5! En sowieso, familie...
Ook zónder de info uit de OP vind ik de opmerking zeer ongepast.
De paniek is nergens voor nodig bij TS.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef speknek het volgende:
Als hij dus pedo is, lijkt hij het wel onder controle te hebben. Dan nog is zo'n opmerking fout, en waarschijnlijk goed dat je het er met hem over gehad hebt, maar hoef je je denk ik ook weer niet heel erg zorgen te maken.
Ligt wel een beetje aan de context. Een vriendin van mij zei ook eens 'hee, seksbom' tegen haar vierjarige dochtertje die op de trap voor de spiegel met haar heupen heen en weer stond te wiegen.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......quote:Op maandag 23 mei 2011 02:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seksbommetje zeggen tegen een kind. tegen je kleindochter. zeggen dat het net een echte vrouw is...
en dan nog vragen of je overdrijft? .. DENK NA.
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:36 schreef densha het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vind het ook doodnormaal om als vader je baby te wassen...ook met schoonmaken van intieme delen zie ik niks mis.
Maar zelf naakt met je kind gaat baden geeft me gewoon een ander gevoel. Een negatief gevoel.
Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik noem dat kind ook wel eens 'lekker ding' als ik oppas, om maar nog zoiets te noemen. In de context van hoe haar vader vroeger met haar is omgegaan kan ik mij voorstellen dat zo'n opmerking dubieus is, maar alleen de opmerking vind ik niet 'ongezond' of 'niet normaal'.
Juist.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.
Het was een moment waarop mijn papa even helemaal van mij was.
Er was niets seksueels aan, niet eens in de verste verte.
Gewoon functioneel naakt zonder welke rare bijbedoeling dan ook.
Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.
Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Je bent tegenwoordig al een gevaar voor de samenleving als je een filmpje maakt van je zwemles krijgende kindquote:Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.
Het was een moment waarop mijn papa even helemaal van mij was.
Er was niets seksueels aan, niet eens in de verste verte.
Gewoon functioneel naakt zonder welke rare bijbedoeling dan ook.
Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.
Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
Echt... een kind van 5... spoor jij wel?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De paniek is nergens voor nodig bij TS.
Ik zou gewoon kijken hoe het kind erop reageert, is het kind blij, is alles goed. Doet opa echt rare dingen (wat ik echt betwijfel, zo te lezen heeft ie alleen wat Berlusconi-achtige opmerkingen gemaakt, 't is gewoon iemand met teveel Italiaans bloed) schop hem dan keihard in z'n ballen.
Maar nogmaals de kans dat dit gebeurt is 1% of kleiner. Kortom, maak je niet druk TS en kijk vooral hoe je dochter reageert. Vindt zij het leuk bij opa, ook al noemt opa haar een seksbommetje (misschien vind je dochter het wel leuk om te horen of vindt ze het gewoon oke) dan kan je je dochter gewoon bij opa laten logeren of laten spelen.
Weet ik. Ik kreeg alleen de indruk dat iedereen alleen al over die opmerking viel, ook omdat de TT zo is. Terwijl de context dus inderdaad ervoor zorgt dat die opmerking ongepast is. Wilde ik toch nog even zeggen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:25 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar in deze situatie kun je de opmerking moeilijk anders dan in die context zien lijkt me. Gezien de gedragingen van de vader jegens TS in het verleden, die ook nog eens bevestigd zijn door de moeder van TS.
dat er een steekje los bij je is wisten we al...quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef dandybleu het volgende:
[..]
de man van ts schijnt heel fout te ziijn ....ik hoop dat ts het een beetje kan verkroppen dat het topic zoveel verschillende kanten opschiet.......
ha ik kom uit een niet pedofiel mileu.....verder geen kinderen bij ons die contact hebben met riag ook ( wat ze tegenwoordig al bet snel doen )
onze nichtjes van 11 die kijken veel tv......en in de dutroux tijd? dan hadden ze een zelf verzonnen grapje...dan zeiden ze als ze op vakantie naar de caravan gingen ( camper ) "we gaan nu even naar onze pedo sex-kelder "....ook vinden we het wel eens humor in ons gezin om expres een grote mensen woord te leren aan een peuter.... maar dan zijn de meningen wat verdeeld vaak.... ( meestal zijn de vrouwen dan wat voorzichtiger en de mannen ( zoals vaak ) wat meer risico dragend..... )
Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Echt... een kind van 5... spoor jij wel?![]()
Een kind van 5 hoort niet te weten wat woorden als sex en dergeiljke en vooral 'sexbommetje' betekenen...
Liever niet, ik zou me wel wat zorgen maken. Even informeren dan of de moeder er ook bij is. Maar er zit een groot verschil tussen oversekst zijn en ook daadwerkelijk iets doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zou jij je kind in haar situatie alleen laten met opa?
Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.
Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
nou ik vind dat er een hel verschil is tussen twee uiterstenquote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Re het volgende:
[..]
dat er een steekje los bij je is wisten we al...
maar goed het is niet de man van TS maar de vader...
en de discussie over douchen met pa kan eigenlijk wel in een apart topic want dat is hier niet echt aan de orde
Jij speculeert en maakt verdacht. TS heeft het alleen over dat woordje gehad dat haar vader heeft uitgesproken in bijzijn van haar dochter, jij doet alsof die man die kleindochter exact hetzelfde behandelt als hij zijn dochter heeft gedaan. Daarvan is (nog) helemaal geen sprake.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan nog, 'geileneukkleuter' klinkt vast ook heel lief als je het met een hoog toontje zegt. Ik mag hopen dat het kind er over 20 jaar niets meer van weet. Maar gezien TS haar ervaringen met opa blijkt iets anders. Het is gewoon niet goed te praten dat opa zo met z'n kleindochter omgaat. Nu een paar gekke woorden en straks samen in bed en gekke dingen doen. Onder de noemer 'bekend maken met haar eigen lichaam' zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |