Ik vind juist de combinatie van de term "sexbommetje", "miniatuurvrouwtje" in combinatie met de douche deur open houden wel verontrustend.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat 'ie aan haar kleindochter heeft uitgelegd wat 'sex' betekent toch? En nogmaals: sexbommetje is gewoon een woordje, zo waanzinnig fout is dat nou ook weer niet. Althans, een kind wordt geen schade toegebracht als het dat woord hoort, bedoel ik.
Ik vind de deur in de badkamer open moeten laten staan en dat soort onzin veel verontrustender dan 'sexbommetje'. Als mijn vader dat soort gedrag vroeger bij mij had vertoond is het logisch dat ik met mijn eigen kinderen ook voorzichtiger ben bij mijn vader in de buurt.
bij onze familie heten babies kleuters ook wel eens schijtmachines.... ( omdat ze voornamelijk eten en dan poep produceren ) of dit dan ook in bijzijn van de peuter ooit werd gezegd kan ik me niet herinneren..quote:
Jij zegt echt best vreemde afwijkende dingen in meerdere topics, doe je dat expres of ben je stoned of iets dergelijks?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
bij onze familie heten babies kleuters ook wel eens schijtmachines.... ( omdat ze voornamelijk eten en dan poep produceren ) of dit dan ook in bijzijn van de peuter ooit werd gezegd kan ik me niet herinneren..
ach ja de een is de norm en de ander wijkt beetje af van de norm......tevens zijn het maar meningen en niet perse feiten.....ik bekijk alles maar beetje met lach en traan......quote:Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij zegt echt best vreemde afwijkende dingen in meerdere topics, doe je dat expres of ben je stoned of iets dergelijks?
het mes snijd helaas altijd aan twee kanten.....quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ach ja de een is de norm en de ander wijkt beetje af van de norm......tevens zijn het maar meningen en niet perse feiten.....ik bekijk alles maar beetje met lach en traan......
Maar zo lezen er ook weer mensen jouw dingen, die dan ineens heel krampachtig gaan zitten doen over lichamen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef dandybleu het volgende:
[..]
het mes snijd helaas altijd aan twee kanten.....
op zich is nudisme iets vrij onschuldigs....maar ja kijk "in dit topic word het douchen met je kind ook geproprageerd als iets onschuldigs....wat het dus ook kan zijn....maar automatisch lezen dan ouders mee die helemaal geen leuke band hebben met hun kinderen en dan het kind gaan onderwerpen aan een douchebeurt "die op alle fronten onprettig ( een soort hel ) is voor een kind"
zo denk ik een beetje...
Ik vind de term ongepast op basis van leeftijd én op basis van de familieband.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:57 schreef Keltie het volgende:
En de toevoeging "sowieso, familie" zegt mij niets. Maakt dat het vreemder?
Ik hoor weleens "ongepastere" opmerkingen van vaders.
je hoeft je als ouder toch niet perse heel de dag te gedragen en te vermommen als een clown die alleen maar "kleuter woorden" uitspreekt? oww ha ha het is 8 uur savonds en nu zijn de kinderen naar bed en mogen we een "grotemensenwoord op ons lippen nemen?"quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind de term ongepast op basis van leeftijd én op basis van de familieband.
Als een buurman het tegen een opgroeiend buurmeisje van 16 zegt is dat van een andere orde dan dat haar vader of opa dat tegen haar zou zeggen.
En Taurus, ik vind de term an sich idd niet kunnen. Ook dat voorbeeld van je vriendin vind ik onnodig. Mijn schoonzus zegt ook regelmatig tegen haar kinderen: "Whoeh, sexy!", bv als mijn neefje (6) een nieuwe zwembroek aanheeft, of als het spaghettibandje van het hemdje van mijn nichtje (8) afzakt. Dat vind ik ook ongepast. Het heeft voor die kinderen niets maar dan ook niets met sex te maken. Dat zijn volwassen associaties, waar je imo kinderen niet mee hoeft te confronteren.
Nee, maar je hoeft jouw volwassen sexuele associaties die een kind bij je opwekt toch ook niet uit te spreken?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef dandybleu het volgende:
[..]
je hoeft je als ouder toch niet perse heel de dag te gedragen en te vermommen als een clown die alleen maar "kleuter woorden" uitspreekt? oww ha ha het is 8 uur savonds en nu zijn de kinderen naar bed en mogen we een "grotemensenwoord op ons lippen nemen?"
sorry ik vrees dat we eenbeetje klem zitten in deze discussie....ik kom graag in de kerk....en maak daar vaak mensen aan het lachen....helaas als ik schrijf? dan komt de lading niet helemaal goed over.....quote:Op maandag 23 mei 2011 12:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft jouw volwassen sexuele associaties die een kind bij je opwekt toch ook niet uit te spreken?
Juist daarom - omdat die kids dat helemaal niet met seks associeren - hoef je je daar toch niet druk om te maken? Ik denk er niet eens echt bij na op die manier, en juist daarom kan iemand die termen gebruiken. Ik vind seks gewoon onderdeel van het leven en het woord 'seks' ga ik niet fluisteren in het bijzijn van mijn kinderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als een buurman het tegen een opgroeiend buurmeisje van 16 zegt is dat van een andere orde dan dat haar vader of opa dat tegen haar zou zeggen.
En Taurus, ik vind de term an sich idd niet kunnen. Ook dat voorbeeld van je vriendin vind ik onnodig. Mijn schoonzus zegt ook regelmatig tegen haar kinderen: "Whoeh, sexy!", bv als mijn neefje (6) een nieuwe zwembroek aanheeft, of als het spaghettibandje van het hemdje van mijn nichtje (8) afzakt. Dat vind ik ook ongepast. Het heeft voor die kinderen niets maar dan ook niets met sex te maken. Dat zijn volwassen associaties, waar je imo kinderen niet mee hoeft te confronteren.
meestal geven deze zaken helemaal geen conflicten.....quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar zo lezen er ook weer mensen jouw dingen, die dan ineens heel krampachtig gaan zitten doen over lichamen.
Moeders die uitvallen tegen vaders waarvan de dochter van 4 opschoot zit...je piemel zit tegen je dochter aan, vindt je dat normaal ofzo, straks krijgt ze een trauma!!!!
Dat met kind op schoot...
Dus, tja, dat kan net zo goed bij jouw teksten voorkomen, ik neem aan dat je bovenstaande situatie's ook alles behalve wenselijk vindt...
Alles kan fout opgevat worden, maar dat maakt nog niet dat hetgeen wat gezegd wordt fout is.
Dat vind ik nogal ruim gesteld. Je bent niet direct een naaktloper als je je badkamerdeur niet op slot doet lijkt me. Naaktheid hoeft niet opgedrongen te worden, maar als je er heel krampachtig over gaat doen lijkt het bijna iets slechts.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:33 schreef dandybleu het volgende:
[..]
meestal geven deze zaken helemaal geen conflicten.....
als je opgroeid in een gezin waar naakte ouders normaal zijn? ...kijk zo een kind kiest ook zijn eigen vriendjes uit op school.....en als het dan wat vertelt over zijn thuis situatie? is de kans heel klein dat er iemand een probleem gaat cre-eren......immers soort zoekt soort......
ook als het kind zich normaal gedraagt op school? dan is er weinig kans dat het in aanraking komt met riag enzo....
grotere problemen ontstaan als de meningen tussen partners verdeeld zijn.......of meningen in de familie.......ja uit elkaar groeien in een relatie is zo vaak aan de orde.....
(ps ik ben zelf geen naaktloper.....dus laat staan met mn kinderen en douchen ga ik ook niet met mn kind.....maar ik denk meestal "ja de mensen die dat wel doen....zullen wel gewoon zo zijn in hun karakter ..." )
in het handboek "der correcte huisvrouwen van de staat oranje" staat ook het etiket "het is normaal dat een goede huisvrouw met de baby troeteld zoals een moeder betaamt....mits de vrouw en het kind allebij gekleed zijn....." dit troetelen is een gezond iets.....maar op een bepaald moment moet de moeder dit troetelen een halt toeroepen....quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal ruim gesteld. Je bent niet direct een naaktloper als je je badkamerdeur niet op slot doet lijkt me. Naaktheid hoeft niet opgedrongen te worden, maar als je er heel krampachtig over gaat doen lijkt het bijna iets slechts.
Ben ik met je eens. Vind het bij familie minder erg/ schokkend dan dat een buurman zoiets zou zeggen.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Toen ik 8 was begon ik er toch anders tegenaan te kijken, probeer het vanuit mama en papa te zien, die vonden het ook ongezond worden... verder wel kut van je knopen in je haar natuurlijkquote:Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik moord en brand gehuild heb toen ik niet meer mocht douchen met mijn vader, dat was toen ik 8 was.
Ik vond het zo oneerlijk en niemand kon me uitleggen waarom dan presies, het ging om dat te groot worden, maar toen snapte ik dat gewoon niet.
We douchte gewoon, hij haalde de knopen uit mijn haar(die nogal erg aanwezig waren vaak met mijn boomklim hobby's e.d.)terwijl de conditioner inwerkte en we kletsten over vanalles en nog wat.
Het was een moment waarop mijn papa even helemaal van mij was.
Er was niets seksueels aan, niet eens in de verste verte.
Gewoon functioneel naakt zonder welke rare bijbedoeling dan ook.
Persoonlijk vind ik de tendens die je nu ziet dat vaders dat niet meer kunnen doen, het als not done wordt gezien een nare tendens.
Het enige waar dat om draait is namelijk seksualiteit en juist dat heeft geen plaats in de vader/dochter relatie.
Zeker met pre puberale kinderen moet dat gewoon mogelijk zijn en zelfs daarna is elkaar een keer naakt zien geen probleem, zolang dat maar functioneel naaktr is zonder enige lading.
Die schaamte voor het lichaam al zo jong inbrengen, dat zelfs je vader niet "veilig" is, seksualiteit ophangen aan een pre puberaal kind, ik vind het maar niks...
ja mijn mening wijkt toch een beetje af....quote:Op maandag 23 mei 2011 13:19 schreef snakelady het volgende:
Het komt op mij over alsof hij seks en liefde niet goed van elkaar kan scheiden.
In zijn gevoel waarschijnlijk wel, bedoelde hij het het gewoon goed en toont hij zo zijn liefde, maar liefde voor je (klein)kind en seks behoren natuurlijk niks met elkaar te maken te hebben.
Wij zijn thuis erg open met naakt, dus hier staat de deur met douchen en badderen ook altijd open, maar bij ons staat naakt niet altijd in combinatie met seksuele gevoelens.
Zo ga ik nog gewoon onder de douche staan met met 6 en 3 jarige dochter, maar dat heeft niks met sexualiteit te maken, meer met "ons bin zunig" en met gemakszucht
Maar goed dat je je ouders hiermee hebt geconfronteerd, lijkt me erg moeilijk maar het juiste.
Maar echt bij iedere vrouw dus ook je moeder?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef dandybleu het volgende:
[..]
maar bij mij persoonlijk? toen ik 8 was? wekte het eerste beeld van vrouwelijk naakt...wel een bepaalde erotische lading in me los...... ( zeg maar een soort premature sexuele ontwikkeling ) ....verder nix fout mee vind ik .....maar ik zie het verhaal toch een tikje anders......
ha ha mijn moeder? die was door het baren van 6 kinderen niet helemaal meer in topconditie....maar ik had vroeger vriendje en toen liep er een meisje van twaalf naakt in het huis ( ik zag haar voor tien seconde en toen ben ik weggerend....uit angst ha ha )quote:Op maandag 23 mei 2011 13:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar echt bij iedere vrouw dus ook je moeder?
Als ik naar een gemengde dauna ga zie ik zowel mannen als vrouwen naakt en aangezien ik bisexueel ben kan ik opgewonden raken van beide geslachten, maar ik krijg echt geen sexuele gevoelens bij iedere vrouw die ik naakt zie, zeker niet bij bv mijn moeder, die ik ook nog wel eens naakt zie of bij mijn beste vriendin als we gaan zwemmen.
jij hebt echt geen verstand van kinderen he?quote:Op zondag 22 mei 2011 23:46 schreef dandybleu het volgende:
[..]
nou een stom voorbeeld? het kan gebeuren dat het kind het beeld niet fijn vind....bijv als de moeder helemaal niet knap is.....
Ja ok? dus je voelde je je jong aangetrokken tot vrouwen die geen familie van jou waren? dara is toch niks mis mee?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:31 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha mijn moeder? die was door het baren van 6 kinderen niet helemaal meer in topconditie....maar ik had vroeger vriendje en toen liep er een meisje van twaalf naakt in het huis ( ik zag haar voor tien seconde en toen ben ik weggerend....uit angst ha ha )
nou ja en wat volgte? is dat ook volwassen vrouwen ( knappe weliswaar ) me begonnen toe boeien.....en dat ik fantaseerde dat ze naakt zouden zijn .....
( nou ja dit fantaseren was niet dagelijks....meer gewoon sporadisch.... )
ook? kwam ik als zesjarige? bij een vliendje thuis? en die had nog slanke moeder....als het dan zomer was...dan liep ze in bikini.....en met een vrij klein slipje....en dan zag je zo haar bushwacka er bovenuit komen.....als kleuter als je dan aan de voordeur aanbelt en ze doet open? dan sta je er bijna praktisch met je neus in ha ha.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |