SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gigantisch achter met het schrijven van verslagen. Verwacht er nog een paar nu de ergste drukte van het organiseren voorbij is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
@Ivo: succes man, ben weer benieuwd naar je report
Lemelerbergquote:Op zaterdag 21 mei 2011 01:05 schreef rudedeltadude het volgende:
Zondag mijn eerste 'echte' tochtje rijden. Salland d'HuZes, kleine voorbode voor de getrainde renner die Alpe d'HuZes gaat rijden. Voor mij is dit al spannend genoeg eigenlijkHonderd kilometer met zes keer de Lemelerberg... Ben benieuwd...
Vandaag 105 km over de Urechtse Heuvelrug en ik ben kapot..................quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lemelerberg![]()
Niet serieus nemen hoor, ik ging na anderhalf keer Lemelerberg ook helemaal stuk
En maar afvragen hoe wielrenners aan hun slechte naam komen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:57 schreef JohnDDD het volgende:
Vandaag een heerlijke 114km gedaan; Amsterdam, naar Noord met het pontje, dan door richting Purmerend, Alkmaar, door naar Bergen aan Zee, stukje door de duinen naar Egmond en dan via Castricum en Zaandam terug naar Amsterdam.
Was wel flink moe toen ik thuiskwam...:)
O ja, nog hartelijk gelachen om een bordje in de duinen tussen Bergen en Egmond: "gevaarlijke helling: 10%". Twee dames moesten afstappen....
Mijn grootste wielerergernis (na missende fietsbordjes die met stip op 2 staat) is toch wel van die oude fossielen die van links naar rechts over het fietspad slingeren. Grappig moment vandaag was toen ik 2 oudjes die het hele fietspad voor zichzelf bezet hielden met zo'n 35 per uur op het randje van het fietspad passeerde en de vrouw van schrik een kreet sloeg hahaha
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:57 schreef JohnDDD het volgende:
Vandaag een heerlijke 114km gedaan; Amsterdam, naar Noord met het pontje, dan door richting Purmerend, Alkmaar, door naar Bergen aan Zee, stukje door de duinen naar Egmond en dan via Castricum en Zaandam terug naar Amsterdam.
Was wel flink moe toen ik thuiskwam...:)
O ja, nog hartelijk gelachen om een bordje in de duinen tussen Bergen en Egmond: "gevaarlijke helling: 10%". Twee dames moesten afstappen....
Mijn grootste wielerergernis (na missende fietsbordjes die met stip op 2 staat) is toch wel van die oude fossielen die van links naar rechts over het fietspad slingeren. Grappig moment vandaag was toen ik 2 oudjes die het hele fietspad voor zichzelf bezet hielden met zo'n 35 per uur op het randje van het fietspad passeerde en de vrouw van schrik een kreet sloeg hahaha
Vind er ook niks grappigs aanquote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:45 schreef ursel het volgende:
[..]
En maar afvragen hoe wielrenners aan hun slechte naam komen.
een bel is niet soigneequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:12 schreef Freddeh het volgende:
Die slechte naam krijgen we inderdaad door bepaald gedrag van wielrenners. Behalve het feit dat jij hún laat schrikken breng je daardoor ook jezélf in gevaar. Hoeveel kwaad kan het om even een beetje in te houden, je belletje te pingelen en ze netjes te bedanken als ze ruimte maken?
Foute instelling vriend...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry hoor jongens, ik heb echt geen respect voor van die mensen die met z'n tweeën een vrij breed fietspad totaal bezet houden en niet checken of er achter hen misschien mensen aankomen die sneller zijn dan zij. Hetzelfde gebeurde me vorige week op weg naar Marken met een of andere toeriste die van rechts naar links slingerde, op een gegeven moment was ze op de linker weghelft en haalde ik haar hard rechts in terwijl ze net weer naar rechts wilde, waarop ze ook een schreeuw uitsloeg....
Ik ga niet zeggen dat andere weggebruikers zich altijd goed gedragen, sterker nog, die kunnen ook heel asociaal zijn. Maar dat betekent niet dat jij je moet verlagen tot eenzelfde niveau. Je kunt ook gewoon roepen, bellen etc. zodat ze naar de kant gaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry hoor jongens, ik heb echt geen respect voor van die mensen die met z'n tweeën een vrij breed fietspad totaal bezet houden en niet checken of er achter hen misschien mensen aankomen die sneller zijn dan zij. Hetzelfde gebeurde me vorige week op weg naar Marken met een of andere toeriste die van rechts naar links slingerde, op een gegeven moment was ze op de linker weghelft en haalde ik haar hard rechts in terwijl ze net weer naar rechts wilde, waarop ze ook een schreeuw uitsloeg....
Jij bent toch wel wat gewend met je Keutenberg.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag hebben ze in de Giro deze moeten beklimmen:
[ afbeelding ]
Wat een duivel
Ik was trots jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:03 schreef Pritt het volgende:
[..]
Jij bent toch wel wat gewend met je Keutenberg.
Ik heb rood, zit goed. Alleen de stof zelf is erg dun. De volgende keer ga ik even goed kijken dat de stof niet doorzichtig is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag mijn eerste werkdag bij DecathlonBevalt goed en heb me vandaag puur bezig gehouden met fietskleding.
Iemand ervaring met die zeembroekjes? De oranje bedoel ik dus (blauw = beginner: tot 1u per dag... rood is 1-3u per keer en oranje is 3> per keer). Mijn afdelingsleider zei dat dat écht goed spul is, maar dat kan natuurlijk ook verkooptechnisch een leuk praatje zijn
Als iemand hier ervaring ermee heeft en het is een goed product, dan koop ik er ook een, want heb nu een blauwe
Dat is 10 km lang 18% toch? Dat is wel zwaarquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag hebben ze in de Giro deze moeten beklimmen:
[ afbeelding ]
Wat een duivel
Oke, das al goed om te horen. Hoelang fiets je per rit?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb rood, zit goed. Alleen de stof zelf is erg dun. De volgende keer ga ik even goed kijken dat de stof niet doorzichtig is.
Niet dat je als het ware in je naakie op de fiets zit, maar fietsen in een broek die een beetje doorzichtig is voelt toch een beetje raar
Euh, tussen de 10 en 150 km. En krijg alleen na 100 km last. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik tot nu toe ~1200 km gefietst heb.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oke, das al goed om te horen. Hoelang fiets je per rit?
Ik heb dus blauw en het klopt wel dat je na 1e weer last krijg van 't schuren van de broek. Niet fijn
En manmanman ik vind deze berg echt ziekDie percentages, die afstanden
Klopt, maar als fietser ben je verplicht er een te hebben. Behalve dat is hij nog eens handig ook.quote:
+1quote:
Pandaatje, te zien aan je avatar?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik was trots jaMaar even serieus, dit is krankzinnig... zelfs m'n auto trekt zoiets niet
Ja, net als reflectoren in je wielen, licht en een stukje wit achterspatbordquote:Op zondag 22 mei 2011 08:38 schreef Freddeh het volgende:
Klopt, maar als fietser ben je verplicht er een te hebben. Behalve dat is hij nog eens handig ook.
't Gaat helemaal niet om het gemiddelde, als je echt in de flow zit dan wil je er gewoon door zonder in de remmen hoeven knijpen!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat andere weggebruikers zich altijd goed gedragen, sterker nog, die kunnen ook heel asociaal zijn. Maar dat betekent niet dat jij je moet verlagen tot eenzelfde niveau. Je kunt ook gewoon roepen, bellen etc. zodat ze naar de kant gaan.
je gemiddelde is niet heilig!
oh ja, misschien moet je ook niet gaan fietsen in de buurt van Marken. Dan kun je natuurlijk verwachten dat je onervaren toeristen tegen komt op het fietspad
Weggebruikers denken & handelen bijna allemaal alleen vanuit hun eigen perspectief, en verwachten dan dat alle andere verkeersdeelnemers daar rekening mee moeten houden.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
't Gaat helemaal niet om het gemiddelde, als je echt in de flow zit dan wil je er gewoon door zonder in de remmen hoeven knijpen!
Verder ben ik gisteren ook weer bijna omvergereden door een of andere ouwe kerel die zo naar links uitweek zonder te kijken...helemaal zijn fout. Hij schrok enorm en zei iets van oh sorry terwijl ik nog wat scheldwoorden nariep....
Eigenlijk ben je gewoon gestoord dus, je rijdt expres op toeristen in omdat je verwacht dat iedereen maar met jou rekening houd.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:59 schreef JohnDDD het volgende:
Wellicht komt het ook doordat ik in Amsterdam woon; Amsterdammers staan natuurlijk sowieso al bekend om hun asocialiteit op de fiets; ik maak ong. 20-25km per dag hier in de stad op mijn stadsfiets en heb niet zelden botsingen, vooral met toeristen. Mijn strategie daarbij is om zo hard mogelijk op ze af te fietsen en dan op het laatste moment eromheen te gaan of te remmen, meestal gebruik ik uit puur sadisme mijn bel niet eens.
Do not feed the troll...quote:Op zondag 22 mei 2011 09:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
't Gaat helemaal niet om het gemiddelde, als je echt in de flow zit dan wil je er gewoon door zonder in de remmen hoeven knijpen!
Verder ben ik gisteren ook weer bijna omvergereden door een of andere ouwe kerel die zo naar links uitweek zonder te kijken...helemaal zijn fout. Hij schrok enorm en zei iets van oh sorry terwijl ik nog wat scheldwoorden nariep....
Wellicht komt het ook doordat ik in Amsterdam woon; Amsterdammers staan natuurlijk sowieso al bekend om hun asocialiteit op de fiets; ik maak ong. 20-25km per dag hier in de stad op mijn stadsfiets en heb niet zelden botsingen, vooral met toeristen. Mijn strategie daarbij is om zo hard mogelijk op ze af te fietsen en dan op het laatste moment eromheen te gaan of te remmen, meestal gebruik ik uit puur sadisme mijn bel niet eens.
Ik let wel op het verkeer zelf. Ik heb totaal geen begrip voor mensen die zomaar de weg op stappen zonder te kijken....nooit begrepenquote:Op zondag 22 mei 2011 10:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je gewoon gestoord dus, je rijdt expres op toeristen in omdat je verwacht dat iedereen maar met jou rekening houd.
En wat nou als jij op vakantie op Time Square in de lucht loopt te kijken van "Oooh" en "Aaah" en je stapt zo de straat op?
Als de broek om een fraaie dame zit, zie ik het probleem niet jongensquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
fietsen in een broek die een beetje doorzichtig is voelt toch een beetje raar
Leuk, ik ben benieuwd naar de foto'squote:Op zondag 22 mei 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als de broek om een fraaie dame zit, zie ik het probleem niet jongens![]()
![]()
![]()
![]()
I'M BACK!
Zwitserland was absoluut geniaal, ga vandaag wat foto's uploaden. Eerste dag kwam ik om 7 uur aan op Basel, en zat ik tegen 8 uur al op de route. Maar omdat er daar weinig campings zijn, heb ik die dag in totaal 150 gefietst, met bepakking en al...kwam om 6 uur 's avonds bij een camping, en heb haast letterlijk het gras gekust! Dagen daarna 75, 110, en donderdag en vrijdag begon het aardig te stijgen, en was ik al blij met tussen de 50 en 60 km op een dag.
Route was goed aangegeven, en veel via aparte fietspaden langs de Rijn, en langs het spoor (soms twee meter van de rails zonder hek of wat dan ook) dus je reed erg veilig de meeste tijd.
De trein terug was geschrapt, omdat er een ontsporing bij Basel was vrijdag, dus ipv 20:42 ging er een extra trein om 23:15, waardoor ik dus twee uur met fiets en bepakking op station Zurich moest doorbrengen....Niet echt relaxed. De meeste mensen waren al bezopen, en een grimmige sfeer. Was ook erg moe, en dus heel bang om op een bankje in slaap te vallen, en de trein te missen! Ben nu een uurtje of twee terug....
Vet vet vet! Ik ben superbenieuwd naar je foto's! Wel echt heel cool dat je dit hebt gedaan!quote:
Respect!quote:Op zondag 22 mei 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
I'M BACK!
Zwitserland was absoluut geniaal, ga vandaag wat foto's uploaden. Eerste dag kwam ik om 7 uur aan op Basel, en zat ik tegen 8 uur al op de route. Maar omdat er daar weinig campings zijn, heb ik die dag in totaal 150 gefietst, met bepakking en al...kwam om 6 uur 's avonds bij een camping, en heb haast letterlijk het gras gekust! Dagen daarna 75, 110, en donderdag en vrijdag begon het aardig te stijgen, en was ik al blij met tussen de 50 en 60 km op een dag.
Route was goed aangegeven, en veel via aparte fietspaden langs de Rijn, en langs het spoor (soms twee meter van de rails zonder hek of wat dan ook) dus je reed erg veilig de meeste tijd.
De trein terug was geschrapt, omdat er een ontsporing bij Basel was vrijdag, dus ipv 20:42 ging er een extra trein om 23:15, waardoor ik dus twee uur met fiets en bepakking op station Zurich moest doorbrengen....Niet echt relaxed. De meeste mensen waren al bezopen, en een grimmige sfeer. Was ook erg moe, en dus heel bang om op een bankje in slaap te vallen, en de trein te missen! Ben nu een uurtje of twee terug....
Klinkt goed. Hoe was het weer?quote:Op zondag 22 mei 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
I'M BACK!
Wit in je achterspatbord is al diverse jaren niet meer verplicht.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, net als reflectoren in je wielen, licht en een stukje wit achterspatbord
quote:Op zondag 22 mei 2011 12:29 schreef eentwee het volgende:
Leuk Fab! Ben ook benieuwd naar de route die je hebt gereden.
Mijn bel kwam gisteren goed van pas met al die andere recreanten. Op een gegeven moment belde ik om twee pubermeisjes te passeren, bij het voorbijrijden hoorde ik "jullie zijn cool want jullie hebben een bel"Die waren daarvoor waarschijnlijk voorbij omver gereden door een of andere JohnDDD. Het gaat mijns inziens niet direct de goede kant op met het imago van wielrenners. Het aantal sportieve fietsers stijgt ook gestaag en dat gaat onherroepelijk gepaard met meer incidenten. Ik verwacht eigenlijk dat er binnen afzienbare tijd iets gaat veranderen aan de regelgeving. De recente discussies over toertochten door Belgische grensgemeenten (Voeren e.d.) wijzen ook in deze richting. Iets als nieuwe verkeersregels voor (groepen) wielrenners, zoals groepen op de rijbaan of met maximaal een aantal personen of boven een aantal uitsluitend onder begeleiding, strengere regels voor toertochten etc.
Hier in belgie is er al wielrenwetgeving en dat gaat erg goed moet ik zeggen. Al is er hier ook veel meer krediet voor wielrenners in het algemeen.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:29 schreef eentwee het volgende:
Leuk Fab! Ben ook benieuwd naar de route die je hebt gereden.
Mijn bel kwam gisteren goed van pas met al die andere recreanten. Op een gegeven moment belde ik om twee pubermeisjes te passeren, bij het voorbijrijden hoorde ik "jullie zijn cool want jullie hebben een bel"Die waren daarvoor waarschijnlijk voorbij omver gereden door een of andere JohnDDD. Het gaat mijns inziens niet direct de goede kant op met het imago van wielrenners. Het aantal sportieve fietsers stijgt ook gestaag en dat gaat onherroepelijk gepaard met meer incidenten. Ik verwacht eigenlijk dat er binnen afzienbare tijd iets gaat veranderen aan de regelgeving. De recente discussies over toertochten door Belgische grensgemeenten (Voeren e.d.) wijzen ook in deze richting. Iets als nieuwe verkeersregels voor (groepen) wielrenners, zoals groepen op de rijbaan of met maximaal een aantal personen of boven een aantal uitsluitend onder begeleiding, strengere regels voor toertochten etc.
Jij gaat voor de Robert Geesink Challenge ook?quote:
Ik rijd vooral woon-werkverkeer. Als ik dan een keer met een gare knie ofzo op kantoor kom wegens een valpartij, heb ik het iig onderweg kunnen schoonmaken en er iets op kunnen plakken. En je hoeft God er niet bij te halen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef Yankee het volgende:
Waar heb je in godsnaam een ehbo kit voor nodig? Bij de afstanden van Ivo kan ik het met nog voorstellen, maar anders??
Iets waarmee je een (grote) bloedende wond kan afdekken lijkt me niet onverstandig. Zeker niet als je midden in het bos/een polder zit.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef Yankee het volgende:
Waar heb je in godsnaam een ehbo kit voor nodig? Bij de afstanden van Ivo kan ik het met nog voorstellen, maar anders??
Heb ik sowieso een probleem want carbon kan niet gelast worden.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik neem altijd een karretje mee achter mijn fiets met een lasapparaat; je frame zal toch breken in the middle of nowhere. En dan?
Dan kan je iig nog je fiets in de brand steken als je 't koud krijgt.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
Heb ik sowieso een probleem want carbon kan niet gelast worden.
Gelukkig is die van mij toch wel van staal.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan kan je iig nog je fiets in de brand steken als je 't koud krijgt.
Accepted.quote:
100 gram? Als je dat tegen de jongens in de Giro zegt "neem ff 100 gram extra mee", dan worden ze gek!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:09 schreef Freddeh het volgende:
Maar even voor de duidelijkheid. Op de meet ga ik echt niet met een volgepakt frame met ehbo kits en dergelijke rijden, in een groep ben je toch wat zekerder. Speciaal voor woon-werkverkeer neem ik hem dus wel mee in m'n mini rugzakje. Kan nooit kwaad, mocht er wat gebeuren. Kun je daarna iig verder fietsen (ga je dan even vanuit).
En uiteraard ben je daar dus nooit helemaal zeker van. Wat kaas zegt, je frame kan breken, je pedaal-as kan breken, je stuurpen kan breken, je velg kan scheuren of 10 spaken kunnen knappen. Er kan zoveel gebeuren onderweg, maar het kan nooit kwaad om wat betreft je eigen lichaam net even dat beetje extra (nog geen 100gr) mee te nemen.
[..]
Accepted.
Ik zeur daar niet over. Zou eerst bij mezelf moeten beginnen en 20kg moeten kwijt raken om op hun gewicht te komenquote:Op zondag 22 mei 2011 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
100 gram? Als je dat tegen de jongens in de Giro zegt "neem ff 100 gram extra mee", dan worden ze gek!
Dat is bij mij ook het geval.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zeur daar niet over. Zou eerst bij mezelf moeten beginnen en 20kg moeten kwijt raken om op hun gewicht te komen
Laten we er 10 van maken, dan neem ik de uitdaging aan..quote:Op zondag 22 mei 2011 18:16 schreef Freddeh het volgende:
Ach ja, het is hier recreatief wielrennen he. Iemand zin in een challenge wie het eerst 5kg kwijt is?
We blijven wielrenners he, toch competitief ingesteldquote:Op zondag 22 mei 2011 18:17 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Laten we er 10 van maken, dan neem ik de uitdaging aan..![]()
Heb van mn 8e tot mn 16e gehandbald, daarna begonnen met fitness en ook spinning.. Nu dan ook op de weg actief maar ik moet toch wel zeggen dat ik af en toe dat wedstrijdelement wel kan missen.. Nou weet ik dat je ook wel wielerkoersjes kan gaan rijden, maar zover ben ik toch nog lang niet en word ik er keihard afgereden..quote:Op zondag 22 mei 2011 18:18 schreef Freddeh het volgende:
[..]
We blijven wielrenners he, toch competitief ingesteldNog een paar man erbij en we hebben een challenge wat mij betreft
Persoonlijk wil ik er zelfs 15 tot 20 vanaf, maar 10 leek me een mooi begin..quote:Op zondag 22 mei 2011 18:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hier mogen er zelfs 15 van af, maar ik doe mee
quote:Op zondag 22 mei 2011 18:26 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Persoonlijk wil ik er zelfs 15 tot 20 vanaf, maar 10 leek me een mooi begin..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |