abonnement Unibet Coolblue
pi_96587983
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII

New York City Part XLVIII

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 10-05-2011 10:56:03 ]
pi_96588339
Nog even over de NY Pass. Voor de een is het wat, voor de ander niet. De link met attracties: http://www.newyorkpass.com/attractions/

Hier vind je een hoop leuke dingen om te doen en te zien in NYC. Ook als je de pass niet gebruikt.
pi_96589009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef jaco het volgende:
Ik vind dat zelf ongemakkelijk, maar met zo'n NY pass zou ik het wel doen. Als je student bent, neem dan trouwens je universiteits pasje mee, want dan is het bijv. 5 dollar ipv 20 dollar.
Bedoel je de musea-entrees? Ik kreeg meestal een korting van 2 a 4 dollar op entreeprijzen met m'n studentenkaart. Soms krijg je ook alleen korting als V.S.-student.
-
pi_96592075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bedoel je de musea-entrees? Ik kreeg meestal een korting van 2 a 4 dollar op entreeprijzen met m'n studentenkaart. Soms krijg je ook alleen korting als V.S.-student.
Precies, heb nergens zoiets gezien als een zelf bepaalde entreeprijs. Ze zullen wel gek zijn om dat te doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96593107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Precies, heb nergens zoiets gezien als een zelf bepaalde entreeprijs. Ze zullen wel gek zijn om dat te doen..
Bekijk als voorbeeld: http://www.amnh.org/visitors/ Zoals je ziet is de Suggested General Admission $16. Er wordt uitgelegd hoe je minder betaalt. Studenten in dit geval $4 dollar minder. Het kan zijn dat dit alleen voor VS studenten is bedoeld, maar goed de prijs is sowieso 'suggested', dus je kunt er $12 van maken als je wilt.

Overigens betalen de meeste bezoekers de suggested admission (voor zover ik kon waarnemen) omdat je binnenkomt langs een kassa en het niet duidelijk staat aangegeven dat de entree bijdrage vrijwillig is.

Ik vind het zelf bovendien onprettig om om gratis toegang te vragen. AMNH en Met zijn musea van wereldklasse. Ik heb daar graag wat geld voor over, maar het hoeft dus niet per se. Ik meen dat alle musea van de overheid gratis zijn met zo'n vrijwillige bijdrage.
pi_96593930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Precies, heb nergens zoiets gezien als een zelf bepaalde entreeprijs. Ze zullen wel gek zijn om dat te doen..
Ze weten het goed te verbergen, zelfs als je er naar vraagt :) Formeel kun je volgens mij inderdaad gratis/voor een prikkie die musea in, maar dan moet je wel aandringen. Ze zullen je een paar keer wijzen op de prijzen (die dus eigenlijk richtprijzen zijn), ook als je zegt dat je voor minder naar binnen wilt.

Ik voel me daar zelf niet zo gemakkelijk bij, en vind het niet erg om voor een goed museum te betalen. Zeker als het minder dan 15 euro is, wat het met de huidige koers vaak is.
-
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:45:44 #7
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96595573
Weten jullie toevallig of je ergens kunt zien wanneer ze filmen voor series/films in New York?! Ooit heb ik zo'n site gezien waar dat op stond maar ik kan het echt nergens meer vinden!!! Wie weet dat 1 van jullie het zo weet te noemen.
pi_96596258
Iemand nog tips voor een romantisch uitstapje in NY?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:24:06 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96597208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:02 schreef Fargo het volgende:
Iemand nog tips voor een romantisch uitstapje in NY?
Ik heb een top tien voor je gevonden :)

Top 10 romantische getaways new york city
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:49:07 #10
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96598345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:02 schreef Fargo het volgende:
Iemand nog tips voor een romantisch uitstapje in NY?
Over de Brooklyn Bridge lopen, eten bij Grimaldi's (wijntje erbij) en weer terug over de Brooklyn Brigde terwijl je kijkt naar alle lichtjes!! Of s'avonds het Empire State / Top of the Rocks op! Of picknicken in Central Park.

Nou ja dat zijn iig dingen die mij romantisch lijken :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:14:25 #11
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96599422
Dan kun je ws wel romantisch 2 uur in de rij staan bij Grimaldi's
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:20:39 #12
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96599660
Fargo jungske, waarom niet gezellig een helicoptervlucht :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:26:56 #13
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96599893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:14 schreef Omnifacer het volgende:
Dan kun je ws wel romantisch 2 uur in de rij staan bij Grimaldi's
Wij zijn daar een keer einde van de middag gaan eten en toen konden we zo aanschuiven! Maar dan hebben we vast geluk gehad!
pi_96599962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:20 schreef Omnifacer het volgende:
Fargo jungske, waarom niet gezellig een helicoptervlucht :D
Als ik vijf of zes minuten plezier wil, neem ik d'r wel weer gewoon even mee naar de hotelkamer. Stukken goedkoper, al betwijfel ik of het in dat geval erg romantisch gaat worden ;)

Op de een of andere manier vind ik die helicoptervluchtjes wel heel speciaal om te doen, maar te kort en te duur in mijn beleving.

Lopen over de BB doen we altijd wel, vaak aan het eind van de middag. Dan nemen we een broodje bij het beroemde parkje en wachten daar tot de avond valt. Picknicken in Central Park lijkt me daarentegen wel erg leuk. De vorige keer hebben we geroeid (willen we nu weer doen overigens) en om daarna wat te snaaien op dat gras lijkt me best leutig. Thnx!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:39:23 #15
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96600366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Als ik vijf of zes minuten plezier wil, neem ik d'r wel weer gewoon even mee naar de hotelkamer. Stukken goedkoper, al betwijfel ik of het in dat geval erg romantisch gaat worden ;)
:D

quote:
Op de een of andere manier vind ik die helicoptervluchtjes wel heel speciaal om te doen, maar te kort en te duur in mijn beleving.
Heb het een keer gedaan, 15 min. Is echt lang genoeg, je hebt helemaal niet het idee dat het te kort is ofzo! Ik kan het eigenlijk best aanraden kerel :')

quote:
Lopen over de BB doen we altijd wel, vaak aan het eind van de middag. Dan nemen we een broodje bij het beroemde parkje en wachten daar tot de avond valt. Picknicken in Central Park lijkt me daarentegen wel erg leuk. De vorige keer hebben we geroeid (willen we nu weer doen overigens) en om daarna wat te snaaien op dat gras lijkt me best leutig. Thnx!
Je hebt heul geen advies nodig ;)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:59:32 #16
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96601148
Is het gebruik van de metro een beetje te doen? Niet dat het "gevaarlijk" is ofzo... De vorige keer hebben we ontzettend veel gelopen en gebruik gemaakt van de "Hop on, Hop off" bus maar dat hoeft van ons dit keer niet zo nodig dus de metro leek ons wel wat!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:10:30 #17
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96601709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Starlie het volgende:
Is het gebruik van de metro een beetje te doen? Niet dat het "gevaarlijk" is ofzo... De vorige keer hebben we ontzettend veel gelopen en gebruik gemaakt van de "Hop on, Hop off" bus maar dat hoeft van ons dit keer niet zo nodig dus de metro leek ons wel wat!
Kans dat je wordt doodgestoken is ongeveer 50/50

Nee, prima te doen dus
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:11:26 #18
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96601765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kans dat je wordt doodgestoken is ongeveer 50/50

Nee, prima te doen dus
Verheug me er nu al op ;)
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2011 @ 16:20:13 #19
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96602279
O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_96602324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Starlie het volgende:
Is het gebruik van de metro een beetje te doen?
:Y
-
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:46:10 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96603667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Starlie het volgende:
Is het gebruik van de metro een beetje te doen? Niet dat het "gevaarlijk" is ofzo... De vorige keer hebben we ontzettend veel gelopen en gebruik gemaakt van de "Hop on, Hop off" bus maar dat hoeft van ons dit keer niet zo nodig dus de metro leek ons wel wat!
Tuurlijk in elke stad is de metro ideaal. Alleen je ziet vaak niets van de stad omdat alles onder de grond zit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:50:07 #22
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96603871
Morgen vertrekken :D
pi_96604010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Als ik vijf of zes minuten plezier wil, neem ik d'r wel weer gewoon even mee naar de hotelkamer. Stukken goedkoper, al betwijfel ik of het in dat geval erg romantisch gaat worden ;)

Op de een of andere manier vind ik die helicoptervluchtjes wel heel speciaal om te doen, maar te kort en te duur in mijn beleving.

Lopen over de BB doen we altijd wel, vaak aan het eind van de middag. Dan nemen we een broodje bij het beroemde parkje en wachten daar tot de avond valt. Picknicken in Central Park lijkt me daarentegen wel erg leuk. De vorige keer hebben we geroeid (willen we nu weer doen overigens) en om daarna wat te snaaien op dat gras lijkt me best leutig. Thnx!
Haal een Picknick mand bij wholefoods.. heb ergens gelezen dat je een kant en klare kan meenemen (kopen)
Be brave. Be kind.
pi_96606636
Nieuwe topic verscheen nog niet automatisch in MyAt. Heb maar even een reeks aangevraagd :)
pi_96609188
Schön, nu kan eventueel de topiclist uit de OP worden vervangen door deze link.
pi_96609640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:52 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Haal een Picknick mand bij wholefoods.. heb ergens gelezen dat je een kant en klare kan meenemen (kopen)
Schijnt dat je hier ook picknick manden kunt halen
Trots van het Noorden!
pi_96613047
Ik wil voor een maand gaan denk ik. Probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik er dan goedkoop kan overnachten. Iemand tips?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:01:48 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96613242
In een hostel natuurlijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_96617492
Er is ergens een NY site waar je temp furnished of -shared kunt, mensen die paar weken weg gaan en iemand in hun apt willen hebben, kost relatief minder en wel zo goed, beter dan hostel i.e.g.
pi_96619239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:04 schreef quirigua het volgende:
Er is ergens een NY site waar je temp furnished of -shared kunt, mensen die paar weken weg gaan en iemand in hun apt willen hebben, kost relatief minder en wel zo goed, beter dan hostel i.e.g.
Zoiets zoek ik inderdaad!
pi_96646782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:45 schreef Starlie het volgende:
Weten jullie toevallig of je ergens kunt zien wanneer ze filmen voor series/films in New York?! Ooit heb ik zo'n site gezien waar dat op stond maar ik kan het echt nergens meer vinden!!! Wie weet dat 1 van jullie het zo weet te noemen.
http://www.onlocationvaca(...)y-filming-locations/
Get it and Bet it
pi_96702304
Euros omwisselen doen ze op het moment voor 1.30. Western union en een exchange zaakje.

Niet doen dus..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:18:34 #33
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96754264
Stomme vraag misschien maar...

Je moet 3 uur vantevoren op het vliegveld zijn om in te checken, omdat het een intercontinentale vlucht is. Maar als je thuis al hebt ingecheckt, en je hoeft alleen je koffer te droppen, moet je dan ook 3 uur vantevoren daar zijn?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:28:58 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96754768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:18 schreef iggyinthehouse het volgende:
Stomme vraag misschien maar...

Je moet 3 uur vantevoren op het vliegveld zijn om in te checken, omdat het een intercontinentale vlucht is. Maar als je thuis al hebt ingecheckt, en je hoeft alleen je koffer te droppen, moet je dan ook 3 uur vantevoren daar zijn?
Bagageafgifte
Open vanaf: Ten minste 2 uur voor vertrek van de vlucht
30 minuten (Europa) of
60 minuten(intercontinentaal) voor vertrek
van de vlucht
*Uitzonderingen op deze tijden
Op Schiphol gaan bagageafgiftepunten om 5.00 uur open voor alle vluchten.
*Bekijk de openingstijden van bagageafgiftepunten op andere luchthavens

Qua layout niet zo handig, ik heb het hier vandaan geplukt: http://www.klm.com/travel(...)poff_times/index.htm

Edit: zoals ik het begrijp moet je dus minimaal 3 uur van tevoren inchecken (dat doe jij online), en je moet maximaal 60 minuten voor vertrek je bagage hebben ingecheckt voor een intercontinentale vlucht. Die rijen kunnen lang zijn dus ik zou toch zeker 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Dan heb je nog een uur om je bagage af te geven.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:37:59 #35
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96755167
OK duidelijk, merci :)

Andere vraag....als ik in NY ben en ik ga terug, moet ik dit nog vantevoren melden (telefonisch?) bij de vluchtmaatschappij? Heb ergens zoiets gelezen maar kan het niet meer terugvinden.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:41:08 #36
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96755312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
OK duidelijk, merci :)

Andere vraag....als ik in NY ben en ik ga terug, moet ik dit nog vantevoren melden (telefonisch?) bij de vluchtmaatschappij? Heb ergens zoiets gelezen maar kan het niet meer terugvinden.
Bij mijn weten niet, je moet dan gewoon weer X uur van tevoren inchecken, dan weten ze al dat jij op die vlucht richting NL zit.

Maar misschien zal iemand mij verbeteren als blijkt dat dit veranderd is, maar kan me haast niet voorstellen dat iedereen moet bellen van tevoren. Ten eerste kan degene die belt iedereen zijn, ten tweede heeft JFK dagelijks miljoenen mensen te verwerken :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:46:16 #37
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96755555
Nee dat is logisch natuurlijk :)

Maandag ga ik......spannend!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:54:09 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96755955
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:46 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nee dat is logisch natuurlijk :)

Maandag ga ik......spannend!
Leuk, veel plezier!
pi_96756331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
OK duidelijk, merci :)

Andere vraag....als ik in NY ben en ik ga terug, moet ik dit nog vantevoren melden (telefonisch?) bij de vluchtmaatschappij? Heb ergens zoiets gelezen maar kan het niet meer terugvinden.
Ik hoefde i.ig. niet te bellen :P Heen moet je alleen je ESTA geregeld hebben, dat geef je dan in de V.S. af op het vliegveld. Daarna kun je op de terugreis gewoon weer inchecken en dergelijke, verder niet.
-
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:07:42 #40
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96756638
Ok. Ik heb deze reis geboekt via de creditcard van familie, en ik neem die creditcard ook mee (voor de zekerheid ;) )

Kunnen ze daar nog moeilijk over doen, dat de creditcard van iemand anders is?
pi_96759566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ok. Ik heb deze reis geboekt via de creditcard van familie, en ik neem die creditcard ook mee (voor de zekerheid ;) )

Kunnen ze daar nog moeilijk over doen, dat de creditcard van iemand anders is?
Als dat een probleem zou zijn, dan zouden ze de boeking toch al niet geaccepteerd hebben ?
pi_96759827
esta hoef je toch niet af te geven,die vul je alleen digitaal in? Voor mijn gevoel moet je voor vertrek dat homeland security form inleveren en bij aankomst 2 documenten die je in het vliegtuig krijgt
Hooray for boobies!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:35:08 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96760038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
esta hoef je toch niet af te geven,die vul je alleen digitaal in? Voor mijn gevoel moet je voor vertrek dat homeland security form inleveren en bij aankomst 2 documenten die je in het vliegtuig krijgt
Zo was het in ieder geval wel toen wij dat moesten doen. Online iets invullen en daarna een formulier dat je van de steward(ess) krijgt.
pi_96760291
Heeft er iemand ervaring met de Chelsea Market/Meatpacking Dist Food Tasting Tour.

Proeverij op 7 verschillende plekken. 48 dollar pp
Be brave. Be kind.
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2011 @ 19:43:44 #45
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96762922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ok. Ik heb deze reis geboekt via de creditcard van familie, en ik neem die creditcard ook mee (voor de zekerheid ;) )

Kunnen ze daar nog moeilijk over doen, dat de creditcard van iemand anders is?
Zolang de manier van betaling bekend is maken ze er niet zo'n probleem van door wie van de familie het dan uiteindelijk betaald is.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:37:30 #46
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96765509
Is iemand wel eens in een club geweest? Met table reservation, 150 dollies neerplempen en dan de gebraden haan uithangen?
pi_96765574
Potverdrie zeg, ik kreeg vandaag de schrik van mijn leven.

Normaliter zouden we morgen om 9.15u vliegen naar Newark. Ik check even Schiphol.nl, is de hele vlucht onvindbaar!! Ik direct Continental bellen, blijkt dat die vlucht eind maart (!!) al is omgeboekt naar een andere vlucht om 13.15u. Expedia had me hier totaal niet van op de hoogte gebracht en na na te hebben gebeld waren hun zelfs niet eens op de hoogte van deze verandering :{ Groter probleem is dat ik voor beide vluchten al mooi de stoelnummers had gekozen (3 naast elkaar want dat is prettig). Nu zitten we waarschijnlijk heen allemaal in verschillende rijen. Niet bepaald prettig dus. Heb de dame van Continental wel gevraagd of ze hun best kunnen doen ons alsnog naast elkaar/in de buurt van elkaar te plaatsen. Zou het helpen morgen vroeg te gaan in checken zodat ze misschien nog iets voor ons kunnen betekenen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96771392
vlieg 13 juni om 915 uur met continental naar newark, ga denk ik de komende 4 weken even het e.e.a. in de gaten houden... ;)
Hooray for boobies!
pi_96781095
Voor diegene die volgende week gaan:er wordt slecht weer voorspelt. Veel musea dus.

Nemen jullie altijd een gele taxi van de airport naar downtown? Ik las ergens dat dat 45,00 dollar is? Klopt dat?

Overigens jammer dat de dollar weer zo gezakt is.
Love is in the air!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 04:12:43 #50
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96784556
Gister lower manhattan, chinatown, soho, nolita gedaan. Vandaag greenwich village en meatpacking. Veel geshopt rond Broadway/Mercer/Bleecker.

Zitten trouwens in Country Inn ipv Comfort Inn. Ook bij Queensboro Plaza, 2 minuten lopen. Prima kamer, ontbijt eenvoudig en druk maar vult wel goed.

Nu eigenlijk huisfeestje in Brooklyn maar weet nog niet of ik 40 minuten met de metro wil (en dan nog 40 terug), vriendin ligt al te slapen na een lange dag sightseeing en winkelen.
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2011 @ 04:48:51 #51
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96784609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Potverdrie zeg, ik kreeg vandaag de schrik van mijn leven.

Normaliter zouden we morgen om 9.15u vliegen naar Newark. Ik check even Schiphol.nl, is de hele vlucht onvindbaar!! Ik direct Continental bellen, blijkt dat die vlucht eind maart (!!) al is omgeboekt naar een andere vlucht om 13.15u. Expedia had me hier totaal niet van op de hoogte gebracht en na na te hebben gebeld waren hun zelfs niet eens op de hoogte van deze verandering :{ Groter probleem is dat ik voor beide vluchten al mooi de stoelnummers had gekozen (3 naast elkaar want dat is prettig). Nu zitten we waarschijnlijk heen allemaal in verschillende rijen. Niet bepaald prettig dus. Heb de dame van Continental wel gevraagd of ze hun best kunnen doen ons alsnog naast elkaar/in de buurt van elkaar te plaatsen. Zou het helpen morgen vroeg te gaan in checken zodat ze misschien nog iets voor ons kunnen betekenen?
Ja, de kisten zitten momenteel niet tot de nok gevuld dus probeer het gewoon even bij het inchecken of desnoods aan de balie bij de gate :). Ik beloof niks maar gewoon proberen dus.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 08:57:09 #52
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96785111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef Landgeld het volgende:
Voor diegene die volgende week gaan:er wordt slecht weer voorspelt. Veel musea dus.

Nemen jullie altijd een gele taxi van de airport naar downtown? Ik las ergens dat dat 45,00 dollar is? Klopt dat?

Overigens jammer dat de dollar weer zo gezakt is.
Wij zitten er over twee weken hoop dat het weer dan beter is, zolang het maar droog is! Familie gaat wel volgende week... Zag inderdaad ook dat het slecht weer wordt, best jammer zeker voor de tijf van het jaar!

Vanaf JFK (en weer terug naar JFK) is het inderdaad 45 dollar! We vonden het ook prima te doen met de taxi!
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 13:27:37 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_96790897
Wij vertrekken morgen O+ en trekken ons niks van het weer aan :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96826689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij vertrekken morgen O+ en trekken ons niks van het weer aan :+
Hopen op lekker weer dan. Het zou toch jammer zijn als het veel regent.
Love is in the air!
  Moderator zondag 15 mei 2011 @ 07:36:09 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_96827816
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 03:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hopen op lekker weer dan. Het zou toch jammer zijn als het veel regent.
Absoluut!! Ik hoop ook dat t goed weer wordt, maar kan er weinig aan doen als het niet zo is. Maak me er dus ook maar niet te druk om en ga gewoon genieten :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2011 @ 09:48:29 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96828444
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 07:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Absoluut!! Ik hoop ook dat t goed weer wordt, maar kan er weinig aan doen als het niet zo is. Maak me er dus ook maar niet te druk om en ga gewoon genieten :)
Dat is de instelling ^O^ Je moet je vakantie niet laten verpesten door een weersvoorspelling.
pi_96830170
Uit welk boek komt die guide in de eerste post? Wij willen volgend jaar gaan, dus zijn we al wat aan het orienteren wat we willen gaan doen met de vakantie :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_96871407
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat is de instelling ^O^ Je moet je vakantie niet laten verpesten door een weersvoorspelling.
Dat is waar!! Alleen voor komende week is alleeeeen maar regen voorspeld.
Love is in the air!
  maandag 16 mei 2011 @ 10:08:57 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96876421
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:13 schreef existenz het volgende:
Uit welk boek komt die guide in de eerste post? Wij willen volgend jaar gaan, dus zijn we al wat aan het orienteren wat we willen gaan doen met de vakantie :)
Ik weet niet welk boek dat is, maar 100% New York is ook echt een aanrader als je van dat tot dag wil plannen wat je wil gaan doen! Per wijk staan er voorbeeldroutes in, en alles is gespecificeerd op bijv. musea, bezienswaardigheden, eten & drinken en uitgaan.
pi_96885347
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:13 schreef existenz het volgende:
Uit welk boek komt die guide in de eerste post? Wij willen volgend jaar gaan, dus zijn we al wat aan het orienteren wat we willen gaan doen met de vakantie :)
Ik heb 'm thuis liggen, zal vanavond even voor je kijken!
Trots van het Noorden!
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 15:47:36 #61
45833 crew  Fogel
pi_96889142
Ik heb net een ticket geboekt voor een vlucht naar JFK in juli. Nu nog even kijken hoe ik het best mijn ongeveer anderhalve dag in de stad kan besteden. Heb een huurauto tot mijn beschikking, maar parkeren is daar vast een hel in het centrum...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_96890752
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:47 schreef Fogel het volgende:
Ik heb net een ticket geboekt voor een vlucht naar JFK in juli. Nu nog even kijken hoe ik het best mijn ongeveer anderhalve dag in de stad kan besteden. Heb een huurauto tot mijn beschikking, maar parkeren is daar vast een hel in het centrum...
Ik denk inderdaad dat je in de hel goedkoper kunt parkeren :') De precieze tarieven weet ik niet meer, staat me in elk geval bij dat 20 dollar per uur niet bepaald een uitzondering was.
-
  maandag 16 mei 2011 @ 16:46:40 #63
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96891825
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat je in de hel goedkoper kunt parkeren :') De precieze tarieven weet ik niet meer, staat me in elk geval bij dat 20 dollar per uur niet bepaald een uitzondering was.
Pfff Amsterdam is er niks bij dus ;) Ik zou die huurauto dan lekker op JFK laten staan!
  maandag 16 mei 2011 @ 16:48:09 #64
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96891892
Dit: http://www.thehighline.org/ kregen wij trouwens nog als tip om te "doen", weer eens iets anders dan anders.... Ziet er wel leuk uit maar denk niet dat wij er naartoe gaan...
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 17:08:12 #65
45833 crew  Fogel
pi_96892896
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat je in de hel goedkoper kunt parkeren :') De precieze tarieven weet ik niet meer, staat me in elk geval bij dat 20 dollar per uur niet bepaald een uitzondering was.
Oh, ik dacht dat er vooral geen plek was. De prijs is niet zo spannend op zich, de dollar is toch weinig waard :P

De auto op JFK laten staan is niet echt een optie in mijn geval.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_96897979
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:13 schreef existenz het volgende:
Uit welk boek komt die guide in de eerste post? Wij willen volgend jaar gaan, dus zijn we al wat aan het orienteren wat we willen gaan doen met de vakantie :)
Die afbeeldingen komen uit dit boek
Trots van het Noorden!
pi_96898599
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:00 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Die afbeeldingen komen uit dit boek
Thanks (en ook voor die andere reactie :)) Daar kan ik wat mee!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_96925599
Thx voor de tips.

Gister aangekomen en tot nu toe alleen maar regen. Komende dagen nog slechter. Somber wordt je ervan. Had gehoopt op een klein zonnetje. Maar helaas, pech.
Love is in the air!
  Moderator dinsdag 17 mei 2011 @ 14:59:58 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_96940893
Hallo uit NY :W het is geweldig!! Nat, maar ontzettend leuk :) vanmorgen thunder and lightning, best cool om te zien. Straks naar het museum of natural history, vandaag is een dag voor binnen-dingen. Ciao!

PS, ik schrik wel van de sigarettenprijzen hier! $ 13,75 voor een pakje camel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:25:31 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96941935
Ik weet niet hoe lang jullie er nog zijn, maar morgen wordt nog een slechte dag (veel regen), donderdag wordt het een beetje somber maar wel droog, en vanaf vrijdag weer mooi weer!
  Moderator dinsdag 17 mei 2011 @ 16:17:32 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_96944461
Nog tot volgende week dinsdag, dus geen paniek hier. We doen alle binnendingen gewoon nu, en alle buitendingen later deze week :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 18 mei 2011 @ 04:44:56 #72
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96976232
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:48 schreef Starlie het volgende:
Dit: http://www.thehighline.org/ kregen wij trouwens nog als tip om te "doen", weer eens iets anders dan anders.... Ziet er wel leuk uit maar denk niet dat wij er naartoe gaan...
eerglster gedaan, was wel leuk

vandaag museumdag
pi_97016850
Wat een shit weer in new York. Wij zijn er tot vrijdag en het blijft alleen maar regenen. Zo is een terrasje, een ferry of empire ook niet fijn. Helaas.
Love is in the air!
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:52:36 #74
67174 Dos37
Come on Twente
pi_97021713
Weinig aanbiedingen deze zomer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:22:13 #75
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97022496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:47 schreef Landgeld het volgende:
Wat een shit weer in new York. Wij zijn er tot vrijdag en het blijft alleen maar regenen. Zo is een terrasje, een ferry of empire ook niet fijn. Helaas.
O das wel balen zeg!!! De zon hoeft natuurlijk ook niet volop te schijnen maar droog weer zou wel lekker zijn! De vooruitzichten worden wel beter maar daar hebben jullie niets meer aan... Wij hopelijk wel... :@
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:37:35 #76
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97022947
Kwam bij de reispapieren van onze NY reis in dec. 2009 nog tips tegen van een Nederlandse die in NY woont (zat naast ons in het vliegtuig), misschien hebben jullie ook iets aan deze tips:

- Zondag brunchen in het "Gramercy Hotel" om "celebs" te spotten (die schijnen hier regelmatig te zijn op zondag);
- Rooftopbar 230 op 5th tussen 21.00 en 22.00 uur (maar is volgens mij al genoemd hier);
- Ontbijten in West Village op Perry en W4th street;
- De Chelsea Market, 9th avenue bij 16th street, daar zit dan ook de Highline (http://www.thehighline.org/ )
- Hotelbar van Gansevoort hotel (Rooftop);
- Fietsen huren bij Hudson Bike 'n Roll en dan langs de Hudson naar Central Park via Broadway naar beneden;
- Top of the Rock ipv Empire State (volgens New Yorkers mooier uitzicht, maar dit is ook al vaker genoemd);
- Brooklyn Bridge aflopen en dan iets drinken bij Riverside Cafe.
pi_97028349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:37 schreef Starlie het volgende:
- Fietsen huren bij Hudson Bike 'n Roll en dan langs de Hudson naar Central Park via Broadway naar beneden;
Dit lijkt me eerlijk gezegd geen ontspannen fietstocht. Ik zou met de fiets in Central Park blijven of aan de Hudson.
quote:
- Brooklyn Bridge aflopen en dan iets drinken bij Riverside Cafe.
Hier wordt denk ik The River Cafe bedoeld. Riverside Cafe bestaat ook en zit aan de Hudson (ongeveer 79st street) aan de westelijke kant en is ook een leuk idee.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:11:52 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_97028400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit lijkt me eerlijk gezegd geen ontspannen fietstocht. Ik zou met de fiets in Central Park blijven of aan de Hudson.

[..]

Hier wordt denk ik The River Cafe bedoeld. Riverside Cafe bestaat ook en zit aan de Hudson (ongeveer 79st street) aan de westelijke kant en is ook een leuk idee.
Maar met de fiets mag je toch alleen omm CP heen? Tenminste ik had gelezen dat een fietstocht "door" central park niet zoveel aan was omdat je vrijwel nergens mag fietsen :?
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:12:33 #79
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97028426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit lijkt me eerlijk gezegd geen ontspannen fietstocht. Ik zou met de fiets in Central Park blijven of aan de Hudson.

[..]

Hier wordt denk ik The River Cafe bedoeld. Riverside Cafe bestaat ook en zit aan de Hudson (ongeveer 79st street) aan de westelijke kant en is ook een leuk idee.
O geen idee van al haar tips hebben we alleen Top of the Rocks gedaan (want dit stond al op ons lijstje) :)
pi_97029200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Maar met de fiets mag je toch alleen omm CP heen? Tenminste ik had gelezen dat een fietstocht "door" central park niet zoveel aan was omdat je vrijwel nergens mag fietsen :?
Er is een brede, slingerende weg door het hele park, waar je alleen andere fietsers, skaters, hardlopers en voertuigen van het parkbeheer tegenkomt. Hier mag je inderdaad niet vanaf, maar het is toch wel aardig om te doen.

Ik zou het gewone stratennetwerk vermijden. Het verkeer is niet gewend aan fietsers, alleen fietskoeriers met levensmoeheid wagen zich op de weg.

  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:55:06 #81
19142 tslh
Never at ease.....
pi_97124198
16 tot 24 juli ga ik weer die kant op :)

- Zoals altijd in elk geval een lekkere hamburger eten bij The Spotted Pig (enige barfood restaurant met een Michelin ster) (http://eatthecity-ny.blog(...)h-michelin-star.html)
- Baseball game(s) kijken (Yankees of Mets, weet het nog niet)
- Naar een (of meer) beergardens
- Thais/aziatisch eten bij Sea (http://nymag.com/listings/restaurant/sea02/)
- Mega Margarita's bij Dallas BBQ
- Beetje hangen op de terrasjes in Hoboken met beers and buffalo bites
- Wellicht nog ff naar Coney Island voor een Nathan's hotdog en wat langs de boulevard slenteren
- Een limo wijn tour
- Beer Sampler bij Heartland Brewery

Kortom, ik heb er weer zin in! ^O^
Life is funny. Well, yours is. To me.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:57:42 #82
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97124291
Nog 6 dagen!!!! We hebben er weer vreselijk veel zin in! Zo te zien wordt het ook mooier weer dus we boffen!
pi_97125919
Alles is ingepakt, zo gaan we naar een hotel bij Schiphol en morgenmiddag vliegen we.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:22:20 #84
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97127326
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:43 schreef Butterfly91 het volgende:
Alles is ingepakt, zo gaan we naar een hotel bij Schiphol en morgenmiddag vliegen we.
Heel veel plezier!!!
pi_97129357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Hallo uit NY :W het is geweldig!! Nat, maar ontzettend leuk :) vanmorgen thunder and lightning, best cool om te zien. Straks naar het museum of natural history, vandaag is een dag voor binnen-dingen. Ciao!

PS, ik schrik wel van de sigarettenprijzen hier! $ 13,75 voor een pakje camel!
Leuke antirookreclames ook in de bus en metro, met stervende mensen :Y
-
pi_97130598
ben ik de enige die hamburgers bij Shake Shack lekker vind :9
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 20:58:21 #87
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97130847
Ik kreeg net een tip dat ik een hamburger moet eten onder het Empire State Building, en dat de eerste ferry een gratis toegangsbewijs voor het Statue of Liberty bevat.

quote:
17s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:43 schreef Butterfly91 het volgende:
Alles is ingepakt, zo gaan we naar een hotel bij Schiphol en morgenmiddag vliegen we.
Met welke maatschappij vlieg je en hoe laat?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 21:20:49 #88
45833 crew  Fogel
pi_97131643
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Skaai het volgende:
Ik kreeg net een tip dat ik een hamburger moet eten onder het Empire State Building, en dat de eerste ferry een gratis toegangsbewijs voor het Statue of Liberty bevat.

[..]

Met welke maatschappij vlieg je en hoe laat?
Extra grondige controle? :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 16:28:13 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_97158355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Leuke antirookreclames ook in de bus en metro, met stervende mensen :Y
Die heb ik dan nog niet gezien. Maar ze doen wel spastisch over roken hoor :')

Anyways, wat een leuke stad!! Vandaag naar het guggenheim
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97194966
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:22 schreef Starlie het volgende:
[..]

Heel veel plezier!!!
Dankje!
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:58 schreef Skaai het volgende:
Ik kreeg net een tip dat ik een hamburger moet eten onder het Empire State Building, en dat de eerste ferry een gratis toegangsbewijs voor het Statue of Liberty bevat.

[..]

Met welke maatschappij vlieg je en hoe laat?
Sorry voor de late reactie, maar het was Delta/KLM (op het papier stond delta, maar we vlogen met een KLM jumbo) was om 17:45 gisterenmiddag.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:44:53 #91
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97197599
Nog 4 dagen!!!! Zo te zien krijgen we geen last van die aswolk dus dat is mooi!!
Planning is gemaakt, belangrijke spullen liggen klaar dus dat het maar snel vrijdag mag zijn :)
pi_97197710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:47 schreef Landgeld het volgende:
Wat een shit weer in new York. Wij zijn er tot vrijdag en het blijft alleen maar regenen. Zo is een terrasje, een ferry of empire ook niet fijn. Helaas.
Jep, we zijn zojuist terug na 8 dagen New York en we hebben eigenlijk elke dag wel regen gehad. Enkele avonden zijn we uit ellende maar gewoon terug gegaan naar ons hotel, zo viel het er uit. Aan de andere kant heeft het ook wel iets, dat natte en gure weer. Later een uitgebreid verslag!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_97199215
Gelukkig hadden wij alleen de laatste 2 dagen van onze trip slecht weer. 10-18 mei..

:P
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 14:20:26 #94
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97199265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Extra grondige controle? :P
Nee, maar misschien kon ik ze interviewen :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 14:26:45 #95
45833 crew  Fogel
pi_97199488
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:20 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nee, maar misschien kon ik ze interviewen :P
Werk je 9 juli?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:08:06 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290682
Ik ben weer in NL ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97312549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben weer in NL ;(
Ondanks het weer, toch een toffe tijd gehad?

Wij gaan morgen *O*
Trots van het Noorden!
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:32:23 #98
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97313683
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:10 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ondanks het weer, toch een toffe tijd gehad?

Wij gaan morgen *O*
Wij vrijdag!!!! Kan me er alleen nog niets bij voorstellen dat we er straks weer lopen!!
pi_97314574
13 juni komt voor mij ook al aardig dichtbij.. :)
Hooray for boobies!
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:04:52 #100
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_97326511
Wij zijn ook inmiddels terug van een redelijk korte week New York City (maandag aankomst in de late middag, vrijdag rond lunch vertrek)

Het weer was niet echt optimaal, maar we hebben eigenlijk maar 1 middag veel regen gehad. De rest was een beetje mwah.
Het hotel wat we hadden (Hotel 41 at Times Square) was super; echte aanrader. Heel vriendelijk personeel, goede schoonmaak en een klein continental breakfast maar was voldoende. Omdat het hotel alle kamers had volgeboekt hebben we een gratis upgrade gekregen naar het Penthouse :D En dat was geweldig! Inclusief dakterras (waar ik af en toe gewoon opging, ondanks het mindere weer, en lekker rustig ging kijken naar de streets of New York.

Over het algemeen was het een geweldige vakantie. Het was onze eerste keer, maar zeker niet de laatste. Omdat we maar redelijk kort de tijd hadden, hadden we wel een slopend programma. 1e dag musea (Guggenheim vond ik super, Metropolitan was wel ok en Natural History ook geweldig waar je echt de tijd voor moet nemen, zo groot is het). Trouwens die New York City pass is niet echt nodig, aangezien die laatste 2 musea (en ik heb ook gehoord de Museum of Modern Art) een vrijwillige bijdrage kennen, dus je kunt er net zo goed met 1 dollar binnenkomen.
Tussen de musea door zijn we ook Central Park "binnen" geweest...wat een rust is dat zeg!

2e dag zaten we op de ferry richting staten island (langs Statue of Liberty) en daarna zijn we gelopen via Wall Street naar de bouwwerkplaats van 9/11, daarna naar Chinatown en Little Italy en geeindigd in Soho.

3e dag was de shop dag, op 5th avenue, madison avenue en Soho. En op tegen het eind van de middag in het Empire State Building geweest. Indrukwekkend uitzicht maar wel lang wachten eer dat je naar bovengaat (dik een uur).

We hebben gekozen voor een fastfoodweekje ( :-D ) dus 1e dag was McDonalds, 2e dag was Ruby Tuesdays (heel erg lekkkere spareribs), 3e dag was Red Lobster (niet aan ons besteed :r ), 4e dag was The Counter (waar jezelf je hamburger kunt samenstellen) en 5e dag voor de lunch hebben we Mac en Cheese gehad.

We zijn gevolgen met Jet Airways vanaf Brussel rechtstreeks naar JFK. Zeer goede vluchten gehad, alleen vond ik het eten minder (alleen maar curry aangezien het een indiase vluchtmaatschappij was). Netjes op tijd vertrokken en aangekomen. Toen de taxi (shared van, vantevoren geboekt via go airlink) gepakt en die heeft ons netje sgebracht en gehaald van en naar hotel.

Samenvatting: supervakantie gehad!!! Voor iedereen aan te raden. Leuke mensen ontmoet, en alles is goed te vinden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:42:46 #101
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_97367912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:04 schreef iggyinthehouse het volgende:

2e dag zaten we op de ferry richting staten island (langs Statue of Liberty) en daarna zijn we gelopen via Wall Street naar de bouwwerkplaats van 9/11, daarna naar Chinatown en Little Italy en geeindigd in Soho.

Deze exacte dingen (+nolita) ook op dag 1 gedaan.. Soho meteen nog ff geshopt (op hoek van Houston en Broadway) en daarna Yankees

The village+meatpacking op dag 2, central park op dag 3, midtown en highline op dag 4, shoppen op Upper East en Madison op dag 5, Natural history en upper west side op dag 6, Met + 's avonds vliegen op laatste dag.

Avondprogramma was filmpje pakken, comedy show, huisfeestje bij vrienden en rooftop bar cocktail avondje (Standard hotel, Gansevoort en Empire). En dagelijks uit eten, 5 napkin burger en momofuku waren daarbij de uitschieters.
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 23:16:47 #102
45833 crew  Fogel
pi_97405431
Ik kom op een zaterdagavond aan en heb een hotelboeking voor upstate vanaf zondag. Ben van plan om op zondag even in de stad rond te kijken, maar kan ik dan het beste op het vliegveld blijven of ergens een hotel in/bij het centrum zoeken?
Alternatief is zaterdagavond al naar het congreshotel gaan (iets meer dan een uur rijden vanaf JFK) en dan de op zondag even heen en weer.
De laatste optie is het handigste qua baggage, maar ze zullen vast lockers hebben op bv CS.

Iemand suggesties? Ik ga op de dag van aankomst alleen maar rechtstreeks naar bed, dus tips wat ik zaterdagavond allemaal kan doen is niet zo relevant.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 08:28:40 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_97412412
Ik vind het een hoop gedoe. Kun je voor zaterdagavond niet nog last minute een hotelkamer vinden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 08:55:51 #104
45833 crew  Fogel
pi_97412534
Last minute als in op de dag van aankomst? Nee, daar heb ik geen zin in.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 09:26:10 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_97412714
Of een dag van tevoren op booking.com iets regelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 09:27:19 #106
45833 crew  Fogel
pi_97412719
Ik heb net het hotel gebeld en die zeggen dat een taxi van JFK maar ongeveer 100 dollar kost, dus ik heb maar gewoon een extra dag bijgeboekt in het conference hotel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97419181
Mensen die nog een goed hostel zoeken: Columbus Circle Hostel is een aanrader! De kamers zijn niet duur en schoon, en het personeel is erg aardig. Maar vooral de locatie, op twee minuten lopen van Central Park en Columbus Circle, is fantastisch.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:34:29 #108
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_97434795
En voor een goed hotel kun je aankloppen bij het Comfort Inn Theatre District in 44th Street op steenworp afstand van Times Square. Schoon, vriendelijk personeel, geregeld gunstige prijzen, en een continentaal ontbijt dat krek te vreten is.

Ik zit eraan te denken om in september weer eens 'n dag of 5 in NYC te bivakkeren. Ben er 2x eerder geweest maar 't verveelt beslist niet.
pi_97446509
Zo. Vandaag aangekomen in NY, wat gezeik met de taxi maar ik zit in mijn hotel nu. Metro hotel, schitterende kamer, heerlijke bedden. Morgen ontbijt proberen. :9
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97447129
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 02:47 schreef TJV het volgende:
Zo. Vandaag aangekomen in NY, wat gezeik met de taxi maar ik zit in mijn hotel nu. Metro hotel, schitterende kamer, heerlijke bedden. Morgen ontbijt proberen. :9
Je wilde op z'n Nederlands maar een centje of 10 tippen zeker..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 10:09:43 #111
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97449158
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Werk je 9 juli?
Nope :)

Vriendin van me is 2 weken geleden teruggekomen uit NY en had haar city pass niet volledig gebruikt en de coupons voor de toegang voor het Vrijheidsbeeld zaten er nog in en de datum stond niet op de citypass dus die kan ik in September nog wel gebruiken :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 10:18:02 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_97449266
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:09 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nope :)

Vriendin van me is 2 weken geleden teruggekomen uit NY en had haar city pass niet volledig gebruikt en de coupons voor de toegang voor het Vrijheidsbeeld zaten er nog in en de datum stond niet op de citypass dus die kan ik in September nog wel gebruiken :D
Kan dat met de City Pass? Ik weet dat het met de New York Pass niet kan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 11:23:33 #113
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97450440
New York City Pass staat er op :P. De begindatum van de pass is er niet op genoteerd dus die kan ik tegen die tijd invullen :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 11:33:42 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_97450677
De City Pass is inderdaad een andere. Het zou mooi schelen ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97451549
voor de experts hier, ben bezig met het invullen van home security en ze vragen om een adres in de US. Is het echt zo simpel dat je daar je hotel invult waar je verblijft?
Hooray for boobies!
pi_97452210
Voor je Esta moet je inderdaad het adres van je hotel invullen
Be brave. Be kind.
pi_97453788
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 03:21 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Je wilde op z'n Nederlands maar een centje of 10 tippen zeker..
Nee hoor, gozer kwam niet opdagen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97453998
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
voor de experts hier, ben bezig met het invullen van home security en ze vragen om een adres in de US. Is het echt zo simpel dat je daar je hotel invult waar je verblijft?
Je hoeft daar niets in te vullen. Alleen de dingen met een rood sterretje zijn verplicht. Ik heb nog nooit iets extra's ingevuld, levert geen enkel probleem op.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 13:57:34 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_97454955
Toen wij vertrokken op Schiphol moesten we in de incheckautomaat ook invullen waar we verbleven. Geen idee of dat verplicht was, we hebben het gewoon ingevuld
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97455042
Nee, esta hebben we natuurlijk al ingevuld. Gaat om het witte formulier wat je moet afgeven aan de douane op schiphol
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 14:01:40 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_97455119
Op Schiphol? Je bedoelt JFK denk ik?

Als je naar Amerika gaat met je ESTA, hoef je alleen het blauw-witte formulier in te vullen, niet het witte.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97455386
volgens mij wordt ik nu gefopt door de vliegtuigentoko. eens ff dat ding opzoeken... ;)

Esta invullen vooraf, in vliegtuig krijg je twee formulieren die je ook moet invullen en daar ter plaatse afgeven.

Deze kreeg ik van vliegwinkel met onderstaande header boven het formulier.

vereiste gegevens voor alle passagiers naar de VS.
department of homeland security. federal register/VOL 70; 66; april 7 2006; rules and regulations
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 14:10:14 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_97455427
Je mag de witte natuurlijk ook invullen :Y kwaad doet het niet. Maar de cabin crew vertelde mij dat het niet nodig was als je al een ESTA had. Maar er kunnen hier vast meer mensen iets over zeggen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97459488
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Je mag de witte natuurlijk ook invullen :Y kwaad doet het niet. Maar de cabin crew vertelde mij dat het niet nodig was als je al een ESTA had. Maar er kunnen hier vast meer mensen iets over zeggen.
Dat klopt inderdaad. Als je een ESTA invult online hoef je de witte niet meer in te vullen, je krijgt dus geen papiertje in je paspoort wat je bij departure weer moet inleveren bij de douane.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_97459622
dat zijn dan 2 papieren richting papierbak! dank.. ;)
Hooray for boobies!
  zondag 29 mei 2011 @ 16:33:53 #126
274453 okiokinl
blablabla
pi_97460011
mn broer gaat over 2 weken, iemand nog een gouden tip voor niet te missen dingen?
pi_97460095
vliegtuig
Hooray for boobies!
  zondag 29 mei 2011 @ 16:46:11 #128
274453 okiokinl
blablabla
pi_97460435
okee ik zal hem zeggen dat ie met het vliegtuig moet gaan :)
  zondag 29 mei 2011 @ 18:20:08 #129
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97463595
Zijn nu in New York! Het is weer super wel anders dan in dec. 2009 want het is nu veeeeel warmer ;) geloof dat het iets van 27 graden is! Gaan zo lekker door SoHo struinen en vanavond Top of the Rocks op! Morgen is het memorial day dus ben benieuwd hoe het dan is in the city.
pi_97467168
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:46 schreef okiokinl het volgende:
okee ik zal hem zeggen dat ie met het vliegtuig moet gaan :)
Hij moet naar Top of the Rock gaan, in plaats van het Empire State Building voor het verplichte uitzicht. Top of the Rock ligt mooier, namelijk precies voor Central Park. Bovendien heb je vanaf daar ook een prachtig zicht op het het Empire State Building. En dat terwijl je vanaf het Empire State Building Central Park weer niet (of minder) kunt zien omdat het gebouw van Top of the Rock ervoor staat :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_97473830
't is echt heet hier. Morgen nog warmer. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:53:27 #132
274453 okiokinl
blablabla
pi_97473934
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:00 schreef Orbis het volgende:

[..]

Hij moet naar Top of the Rock gaan, in plaats van het Empire State Building voor het verplichte uitzicht. Top of the Rock ligt mooier, namelijk precies voor Central Park. Bovendien heb je vanaf daar ook een prachtig zicht op het het Empire State Building. En dat terwijl je vanaf het Empire State Building Central Park weer niet (of minder) kunt zien omdat het gebouw van Top of the Rock ervoor staat :P .
okay, goeie tip!
pi_97474355
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef TJV het volgende:
't is echt heet hier. Morgen nog warmer. :')
Tja, om eerlijk te zijn kies ik dan toch liever voor die week die wij hebben gehad met veel regen. Zo snikheet is echt killing.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_97474626
Inderdaad, ik ben er ook niet zo blij mee. Zit nu maar ff in mijn hotel want ik zweette me helemaal dood. Straks maar weer op stap.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97477800
Vanmiddag teruggekomen uit NY en ik heb een geweldige week gehad. Alleen de eerste dag wat regen (afgelopen maandag), maar de rest van de week was het erg heet en zeker door de hoge gebouwen ook wel benauwd, maar dat mocht de pret niet drukken.

Top of the Rock vond ik ook echt beter/leuker dan Empire State. Bij Empire stond iedereen rijendik voor de hekken terwijl we bij TotR echt een mooi uitzicht hadden over de stad (mooier dan bij Empire State imo) en je rustig op de bankjes van het uitzicht kon genieten zonder je langs een bups mensen moest wurmen.
Natuurlijk ook langs de vele winkels op Fifth Avenue en Soho gestruind, Times Square en Central Park bezocht en nog een hoop andere dingen gedaan.
  maandag 30 mei 2011 @ 04:18:01 #136
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97484888
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef TJV het volgende:
Inderdaad, ik ben er ook niet zo blij mee. Zit nu maar ff in mijn hotel want ik zweette me helemaal dood. Straks maar weer op stap.
Wij zijn vanmiddag inderdaad ook naar het hotel gegaan! 1 voordeel van de warmte we kunnen wel gelijk onze nieuwe kleren aantrekken ;)

Wat sowieso wel kon natuurlijk maar met die warmte blijf je je verkleden!
pi_97485528
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:20 schreef Starlie het volgende:
Zijn nu in New York! Het is weer super wel anders dan in dec. 2009 want het is nu veeeeel warmer ;) geloof dat het iets van 27 graden is! Gaan zo lekker door SoHo struinen en vanavond Top of the Rocks op! Morgen is het memorial day dus ben benieuwd hoe het dan is in the city.
Memorial Day is een mooie dag om goedkoop te shoppen. Fikse kortingen overal *O*
Get it and Bet it
  maandag 30 mei 2011 @ 10:26:30 #138
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_97487985
Tijdens hete dagen in New York is het financiele district gevoelsmatig het koelst; door de hoge gebouwen waait ´t er lekker door ... ! Dit althans afgaande op mijn eigen ervaring vorig jaar september.
pi_97491866
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Tijdens hete dagen in New York is het financiele district gevoelsmatig het koelst; door de hoge gebouwen waait ´t er lekker door ... ! Dit althans afgaande op mijn eigen ervaring vorig jaar september.
Daar was het gisteren het best uit te houden ja. Straks maar even richting Central Park, wat ik vanmiddag ga doen zie ik dan wel weer..... :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:32:53 #140
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97497894
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Tijdens hete dagen in New York is het financiele district gevoelsmatig het koelst; door de hoge gebouwen waait ´t er lekker door ... ! Dit althans afgaande op mijn eigen ervaring vorig jaar september.
Ja dat klopt echt! Wij liepen er net en ik zei het ook tegen mijn vriend! Nu heeft het vanmorgen ook wel flink geregend maar bij ons hotel was het buiten veel warmer!

Gisteravond Top of the Rocks op geweest echt waanzinnig mooi al die miljoenen lichtjes!

Dat we extra korting krijgen ivm Memorial Day merken we al heel het weekend, hebben nu al bijna 100 dollar korting gekregen!

Gisteravond trouwens ook bij TGI Fridays gegeten, wat een ervaring was dat, heerlijk Amerikaans!

We zijn er nu 2 dagen en een heel klein beetje maar voor mijn gevoel zijn we hier al een week! We hebben het er nu alweer over dat we zeker weer terug gaan!

Als we terug zijn zal ik uitgebreid verslag maken, incl. Wat foto's!!
  maandag 30 mei 2011 @ 15:36:54 #141
346169 UnitedStates
Mama, there goes that man.
pi_97498080
NYC! _O_
pi_97570731
Morgen weer naar huis, helaas. Het weer was ronduit klote maar ik heb me zoals altijd weer vermaakt hier.

Had vanmiddag een of andere imbeciel in de metro die vond dat ik voor drong bij de poortjes, die liep te schreeuwen zeg. :') Helaas kon ome agent er minder om lachen en die gaf haar dus weer op haar donder.... Gezellig. Zag haar net weer lopen(hoe groot is die kans?) en ze stond nog steeds op onweer.
Wat me trouwens ook nog opviel is het groeiende aantal prostituees, een jaar of 3 geleden leken het er veel minder te zijn. Liep gisteravond door 125th street en ik weet niet hoe vaak ik betast en toegesproken ben. Zie ik er dan echt uit als een hoerenloper? :'(

Ook de eerste keer geweest dat ik me op de fiets door de stad verplaatst heb en ik moet zeggen dat het best wel te doen is, beetje langs de stoepen blijven en gewoon gaan als er ruimte is en je zit wel goed. Niet doen als je bang bent voor auto's of voor fietsen op hoge snelheid, want je moet de rest wel een beetje bij zien te houden om geen kolonne toeterende taxi's in je nek te krijgen. :D

[ Bericht 22% gewijzigd door TJV op 01-06-2011 03:14:57 ]
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:38:57 #143
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97590444
Met dat het weer ronduit klote was bedoel je zeker dat het TE warm was/is?

Wij zitten nu in een Starbucks de tijd te doden voordat we naar JFK gaan... Kunnen wel buiten gaan lopen maar opfrissen is er niet meer bij...

Zal NY wel weer missen maar naar huis gaan is ook niet verkeerd!

Nu nog even genieten en mensen kijken!
pi_97591471
Jep, met deze temperatuur is de lol er snel vanaf... Ik zit ook maar te wachten hierzo, kan niet meer douchen en ik wil niet bezweet in het vliegtuig zitten.
Half 10 vlieg ik. Moet me nog 4 uur zien te vermaken, maar dat lukt wel. Zit ook in een Bucks. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:30:04 #145
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97592468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:02 schreef TJV het volgende:
Jep, met deze temperatuur is de lol er snel vanaf... Ik zit ook maar te wachten hierzo, kan niet meer douchen en ik wil niet bezweet in het vliegtuig zitten.
Half 10 vlieg ik. Moet me nog 4 uur zien te vermaken, maar dat lukt wel. Zit ook in een Bucks. :P
Haha in welke Starbucks zit jij ;-) Wij vliegen om 22.50 uur dus hebben nog ff wat tijd te doden... Want ook wij willen niet bezweet in het vliegtuig zitten! Goede terug reis alvast!
pi_97618681
Ik zat op 34th street. Ben inmiddels weer thuis, en moet zeggen dat de frisse lucht en aangename temperatuur hier wel bevalt. Airco in het vliegtuig was niet goed, dus daar was het ook weer lekker warm! Afsluitertje in stijl. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 2 juni 2011 @ 13:58:25 #147
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97619312
Zoo we zijn er weer!! Wat is NL rustig... En lekker koel!!

Ben wel zwaar naar de kl*te maar we moeten het maar ff zien vol te houden tot een uur of 21.00 uur!

Alles even wassen, foto's sorteren, boodschappen doen... Ik kom de rest van de dag wel dor!

Zat trouwens naast Eric Mouthaan in het vliegtuig (die New York correspondent voor RTL).
pi_97624133
Vertrek volgende week richting NY! veel zin alleen zie ik op tegen de warmte. Denk dat de planning die er is wordt aangepast, rondom het middaguur zoveel mogelijk musea en andere koele locaties bezoeken. Mocht dat niet lukken central park of langs de kustlijn rustig aan doen.
Hooray for boobies!
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:49:48 #149
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97624155
Wordt volgende week een graadje of 25 toch? Dat is prima te doen. In 2009 toen ik er was was het de eerste 2 dagen 33 graden en dacht ik dat ik stierf, maar de rest van de 10 dagen was het 25 a 26. Perfect te doen.
pi_97625568
Volgende week wordt het lekker, dus je hebt geluk. Veel plezier!
Nog een tip trouwens: de metro is snel maar de perrons zijn vrij heet.. kleinere stukjes kun je beter lopen. Vanaf een halte of 3 is het misschien wel de moeite waard, maar kortere afstanden zou ik mooi lopen in de schaduw.. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97625879
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:36 schreef TJV het volgende:
Volgende week wordt het lekker, dus je hebt geluk. Veel plezier!
Nog een tip trouwens: de metro is snel maar de perrons zijn vrij heet.. kleinere stukjes kun je beter lopen. Vanaf een halte of 3 is het misschien wel de moeite waard, maar kortere afstanden zou ik mooi lopen in de schaduw.. :')
Hoewel de metro wel zelf (vaak) airco heeft. Dus als je echt niet meer weet waar je het zoeken moet... :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:47:12 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97625903
Pff, die metrostations ja... GEK werd ik ervan
pi_97625942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:46 schreef Orbis het volgende:

[..]

Hoewel de metro wel zelf (vaak) airco heeft. Dus als je echt niet meer weet waar je het zoeken moet... :P .
Dat is het probleem, die overgang van airco naar snikheet zorgt voor een spontane zweetfontein. Ik liep uit het Museum of Natural History de metro in, had nog niet één stap op het perron gezet en ik voelde gewoon al straaltjes zweet lopen. Niet normaal meer. :P

Edit:

En sowieso zorgen alle airco's in de stad er ook voor dat het 5 graden warmer is hoor, niet normaal wat die dingen voor hitte naar buiten gooien.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 17:56:28 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_97626202
Wat een verschillen. Hier nog even een sfeerplaatje van toen wij er waren *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97626250
Regen. _O_
Ik heb nog een regendans gedaan met een zwerver, die gozer vroeg een dollar voor een dansje. Het was wel 's nachts maar ik heb het vage vermoeden dat het vast wel gefilmd is. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:58:24 #156
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97626263
Heeft ook wel wat toch?
pi_97626733
metro is overal een drama is mijn ervaring. Kom vaak in berlijn en als er maar een beetje zon is wordt het daar onder de grond ook al smerig warm.

Airco is handig als je op je kamer bent maar zoals hier al vermeld van airco naar warmte en weer airco etc is zorgt er automatisch voor dat elk druppeltje vocht je lichaam verlaat.
Hooray for boobies!
pi_97626967
En dan is het aller aller allerergste, dat al die locals totaal nergens last van hebben. Zit ik daar als zweterige toerist terwijl ze daar gewoon in 18-delig pak rondlopen. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97627100
inderdaad frustratie numero uno op vakantie.. w/
Hooray for boobies!
pi_97630720
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:22 schreef TJV het volgende:
En dan is het aller aller allerergste, dat al die locals totaal nergens last van hebben. Zit ik daar als zweterige toerist terwijl ze daar gewoon in 18-delig pak rondlopen. :')
New Yorkers geven überhaupt niets om het weer, lijkt het wel. Hier een foto van toen ik er was:



Het regende echt afschuwelijk hard, de wandelpaden in Central Park stonden vrijwel helemaal blank. Maar dat weerhield echt honderden mensen er niet van om gewoon mee te doen met één of andere hardloopronde.

EDIT: Tinypic heeft de foto gebroken! Serieus, de onderste helft past in het origineel gewoon op de bovenste helft :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_97631658
Hardlopen doe ik zelf ook in de regen dus dat valt me dan nog wel mee, maar zonder een druppel zweet buiten kunnen lopen met 35 graden is gewoon raar. Het lijken wel mutanten. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:28:08 #162
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97636954
Mag van mezelf nog niet gaan slapen, ookal loop ik als een dronk tor door het huis te zwalken... (ben niet dronken voor de duidelijkheid maar al 32 uur wakker ) Dus ik ga maar een verslag tikken!!

Vrijdag 27 mei s'avonds rond 20.00 uur geland op JFK, daarna snel met de taxi naar het hotel, The Roosevelt! Helemaal super, mooie grote kamer (groter dan geboekt) met een dito bed, echt heerlijk!!

Hebben de koffer een beetje uitgepakt en zijn lekker gaan slapen.

Zaterdag 28 mei
Waren erg vroeg wakker en liepen al rond 06.30 uur op straat. Hebben bij de Mac toen een ontbijtje gehaald en hebben dit in het hotel opgegeten. Daarna zijn we 5th Ave opgegaan en hebben in alle rust wat foto's gemaakt, zijn toen doorgelopen naar Central Park en hebben daarna ook genoten van alle rust! Daarna zijn we gaan winkelen en s'middags waren we zo moe dat we in slaap zijn gevallen en de volgende ochtend pas wakker werden. Dat lange slapen had ons in elk geval goed gedaan!

Zondag 29 mei
Weer heel vroeg wakker en dus ook weer lekker vroeg de straat op gegaan richting Times Square, daar iets gegeten en toen een Metro kaart aangeschaft. Zijn met de metro toen naar die grote fotozaak geweest en vanuit daar naar Greenwich, Washington Square Park en Soho! Alle drie helemaal super natuurlijk. Kwamen wel per ongeluk uit in China Town... Vond ik persoonlijk wat minder want al die Chinezen kwamen wat agressief over... Ze hadden vast last van de warmte
In Soho hebben we beide lekker geshopt, dus mijn dag was weer goed

S'avonds hebben we eerst iets gegeten bij TGI Friday's, wat hebben we gelachen zeg. Heerlijk Amerikaans, serveerster "Haiiiiijjjj mayyy name is Lindsayyyyyyyyjjjj" zou ons wel even in de watten leggen... toen we onze giga hamburger met moeite naar binnen hadden gewerkt werden de borden met alleen nog het patat erop weggehaald en nog geen minuut later lag de rekening voor ons neus met daarop de fooi suggesties. Vonden het wel apart, hadden helemaal niet om de rekening gevraagd, maar gezien het feit dat alle Amerikanen die daar aten 3 happen van hun eten namen om het vervolgens in een doggy bag mee te nemen kregen wij het idee dat Amerikanen niet zo van die "tafelaars" zijn.

Daarna zijn we Top of the Rocks op geweest, helemaal geweldig al die miljoenen lichtjes, ik heb ervan genoten, ondanks de enorme drukte! Hadden eigenlijk niet verwacht dat het zo druk zou zijn... Heel naïef misschien maar toen we in dec. 2009 erop gingen waren we bijna alleen, maar ja dat was dan ook overdag.

Maandag 30 mei | Memorial Day
Redelijk vroeg richting Financial District gegaan want we hadden al van verschillende mensen de tip gekregen dat we bij "Century 21" moesten gaan shoppen. Ons ding is het niet... vond dat er veel oude meuk lag maar ik heb dan ook niet heel goed rondgekeken. Daarna bij het WTC gekeken, wat niet zo moeilijk is want dat ligt ernaast Vanuit daar langs het water richting Battery Park gelopen. Hoe meer we liepen hoe warmer het overigens werd... Kwam veel helicopters, oorlogs "vliegtuigen" etc. over vliegen dus vriendlief was helemaal in zijn nopjes

In Battery Park heel even gezeten en toen doorgelopen naar Pier 17, daar aangekomen waren we wel toe aan een koud drankje want de gevoelstemp. lag naar mijn idee rond de 40 graden!!! Daar nog een paar shirtjes bij Abercrombie geshopt meer uit een soort gewoonte denk ik dan dat we ze nodig hadden. Eigenlijk gaan we daar alleen naar binnen omdat de verkopers daar een attractie op zich zijn (al zijn ze bij Abercrombie op 5th vele malen erger/lachwekkender)!

Vanuit daar de helft van de Brooklyn Bridge opgelopen en toen snel weer opzoek naar de Metro want het was door de warmte niet leuk meer om rond te lopen

S'middags hebben we ons opgefrist in het hotel en daar even op bed gelegen op af te koelen. S'avonds weer rond gelopen op 5th en daar een pizza gegeten toen was het weer tijd om ons om te kleden want onze kleren zaten inmiddels weer vastgeplakt!

Dinsdag 31 mei
Met de metro naar Chelsea geweest en bij Chelsea Market wat gegeten, echt een aanrader trouwens Chelsea Market, hangt echt een leuk sfeertje daar, leuke brood-/ delicatessen zaakjes daar! Na ons ontbijtje zijn we naar de High Line gelopen. High Line vonden we ook leuk, is weer eens iets anders en er hangt ook een soort van rust.

Vanuit daar naar Macy's om nog wat laatste (souvenirs) te kopen, daar vandaan weer naar het hotel om ons op te frissen (met die warmte blijf je bezig), daarna op 5th nog wat dingetjes gekocht. Vanuit daar weer Central Park in geweest, richting the Boathouse gelopen waar er veel mensen romantisch aan het roeien waren. Of nou ja romantisch... eigenlijk waren ze natuurlijk gewoon gestoord dat ze met die warmte gingen roeien Vanuit daar naar Strawberry Fields gelopen en daar weer de metro genomen richting Macy's omdat we iets waren vergeten Bij Macy's in de "Grillbar" een pasta gegeten en toen snel weer terug naar het hotel om de koffers in te pakken.

Woensdag 1 juni
Tegenover het hotel een bagel gegeten, moet je toch een keer gedaan hebben dachten wij zo! Daarna naar Flat Iron Building geweest want die moest en zou ik nog vastleggen! Toen weer snel naar het hotel om voor de tweede keer die dag te douchen... Uitgecheckt en bij Starbucks de tijd gedood maar dat begon ook wel te vervelen dus toen nog even in de relax stoelen van het hotel gehangen en optijd naar JFK gegaan. De taxi-rit leek een eeuwigheid te duren maar toen ik de taxi-chauffeur complimenteerde met zijn muzieksmaak kreeg ik van hem de (gebrande) cd cadeau dus dat was wel erg lief!!!

Nu weer thuis.... Ook wel lekker natuurlijk want die warmte werd ons af en toe een beetje teveel. We hadden toch meer dingen willen en dingen anders willen doen maar door de warmte waren we het af en toe echt goed zat! Maar joh we hebben het super gehad en daar gaat het om! We gaan zeker weer een keertje terug, maar dat zal dan denk ik zijn zodra het WTC klaar is.

Gek genoeg blijft Grand Central Station mijn favoriete bezienswaardigheid, het heeft iets magisch wat mij betreft! Ik zou er zo met mijn klapstoeltje heel de dag kunnen zitten

Het Flat Iron Building blijft ook bijzonder, eigenlijk heeft alles zo zijn charme!

Tip voor kleding, ga eens kijken bij "American Eagle" (voor mensen die het nog niet kennen dan). Ik vond echt dat ze daar leuke (betaalbare) dingen hebben!!

Hieronder nog een paar fotootjes en dan ga ik nu mijn bed opzoeken... :O
Sorry als mijn verhaal een beetje onsamenhangend is, maar ik ben heeeeel moe :z

________________________________________________________________________























  donderdag 2 juni 2011 @ 23:00:55 #163
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_97638390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:28 schreef Starlie het volgende:Verslag
Goed verslag, zeker gezien het feit dat je op 't moment van typen al 32 uur wakker was ... !
Zomerhitte kan inderdaad fel uitpakken in 't stadscentrum; een officiële meting van bijvoorbeeld 30 graden op het terrein van een vliegveld betekend circa 35 graden in hartje Manhattan (zwaar stadseffect) :%
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:22:58 #164
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97639356
Wel zonde dat je een hele avond wegslaapt :o
pi_97649019
Volgens mij waren wij er op het juiste moment (eind april-begin mei, 6 dagen). Eén keer wat motregen gehad, en voor de rest alleen maar mooi weer gehad met zo'n 24 graden :P
-
pi_97649103
Leuk verslag en mooie foto's! Ik heb het Flat Iron Building tot mijn grote spijt gemist. Ik wilde er echt heen, maar toen ik eenmaal in de metro zat raakte ik een soort slaap/half-comateuze staat waardoor ik de halte ruim gemist heb... Nu was ik de nacht ervoor ook uit gegaan en had ik ongeveer 3 uur geslapen. Dat na een week van structureel te weinig slaap, niet heel handig :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_97649804
Wat is trouwens wijsheid. Online inchecken en koffers bij een drop-off dumpen of netjes in de rij gaan staan paar uur van te voren? Hoorde volgens mij skaai hier al eens roepen dat het bij de drop-off vaak mis gaat
Hooray for boobies!
pi_97649850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wat is trouwens wijsheid. Online inchecken en koffers bij een drop-off dumpen of netjes in de rij gaan staan paar uur van te voren? Hoorde volgens mij skaai hier al eens roepen dat het bij de drop-off vaak mis gaat
Nooit eerder gehoord. Ik check altijd online in en dumpen het dan bij de drop-off. In de rij staan is echt onzin.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 10:34:02 #169
45833 crew  Fogel
pi_97650196
"die grote fotozaak"... Klinkt als een interessante plek, waar is die precies?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97651053
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:34 schreef Fogel het volgende:
"die grote fotozaak"... Klinkt als een interessante plek, waar is die precies?
Dat moet haast wel B&H Photo zijn..
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 11:18:11 #171
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97651241
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wat is trouwens wijsheid. Online inchecken en koffers bij een drop-off dumpen of netjes in de rij gaan staan paar uur van te voren? Hoorde volgens mij skaai hier al eens roepen dat het bij de drop-off vaak mis gaat
Ik zou het niet weten hoor, nog niet in New York geweest :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97651368
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:18 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten hoor, nog niet in New York geweest :P
Heeft niks met New York te maken natuurlijk ;).
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:32:18 #173
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97651569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:11 schreef Migg het volgende:

[..]

Dat moet haast wel B&H Photo zijn..
Ja die ja! Kon echt niet meer op de naam komen! Hij is echt gigantisch, let wel op de openingstijden want die wijken wel af vergeleken met de andere winkels!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:33:35 #174
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97651603
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:22 schreef Omnifacer het volgende:
Wel zonde dat je een hele avond wegslaapt :o
Was het ook maar daarna was ik wel van mijn erge keelpijn af waardoor ik ook een stuk vrolijker was ;)
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 11:39:44 #175
45833 crew  Fogel
pi_97651771
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:18 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten hoor, nog niet in New York geweest :P
www.klm.nl en dan AMS-NYC invullen en je bent al een heel eind ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:45:34 #176
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_97651939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wat is trouwens wijsheid. Online inchecken en koffers bij een drop-off dumpen of netjes in de rij gaan staan paar uur van te voren? Hoorde volgens mij skaai hier al eens roepen dat het bij de drop-off vaak mis gaat
We hebben voor naar NY ze nu al 2x bij de drop-off gedumt en dat is beide keren goed gegaan. Ik kijk altijd even op het label welke ze eraan plakken :-), garantie heb je nooit natuurlijk...
pi_97652024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:45 schreef Starlie het volgende:

[..]

We hebben voor naar NY ze nu al 2x bij de drop-off gedumt en dat is beide keren goed gegaan. Ik kijk altijd even op het label welke ze eraan plakken :-), garantie heb je nooit natuurlijk...
Er is echt geen logische reden waarom drop-off anders zou zijn dan een normale balie...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 12:11:40 #178
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97652699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

www.klm.nl en dan AMS-NYC invullen en je bent al een heel eind ;)
Ik ga in september al :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Heeft niks met New York te maken natuurlijk ;).
Ik las het verkeerd en dacht dat hij de bagage drop off in New York bedoelde, want hoe het daar gaat weet ik niet :P

Als je vanaf Amsterdam vertrekt heb je altijd de profile aan de gate en daar beginnen ze 2,5 uur (Delta) tot 2 uur (Continental, US Airways en United) voor vertrek vlucht mee :). Bij KLM en Martinair heb je die profile niet. Vandaar dat ze graag willen dat je ruim op tijd aanwezig bent omdat je een flinke wachtrij kan verwachten.

Hoe de check in en bagage drop off gaat weet ik in Amsterdam ook niet precies aangezien ik daar niet mee te maken he 8-)

[ Bericht 24% gewijzigd door Skaai op 03-06-2011 12:17:06 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 12:23:18 #179
45833 crew  Fogel
pi_97653057
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:11 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik ga in september al :P
OK :)

quote:
Ik las het verkeerd en dacht dat hij de bagage drop off in New York bedoelde, want hoe het daar gaat weet ik niet :P

Als je vanaf Amsterdam vertrekt heb je altijd de profile aan de gate en daar beginnen ze 2,5 uur (Delta) tot 2 uur (Continental, US Airways en United) voor vertrek vlucht mee :). Bij KLM en Martinair heb je die profile niet. Vandaar dat ze graag willen dat je ruim op tijd aanwezig bent omdat je een flinke wachtrij kan verwachten.

Hoe de check in en bagage drop off gaat weet ik in Amsterdam ook niet precies aangezien ik daar niet mee te maken he 8-)
Hebben ze een priority lane voor flying blue gold card houders, zoals Delta dat ook heeft? Met andere woorden: hoe lang vantevoren moet ik de lounge uit komen (want ik zit natuurlijk liever daar dan in zo'n wachtruimte)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 18:17:03 #180
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97664816
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK :)

Niet met KLM hoor, te duur 8-)

quote:
Hebben ze een priority lane voor flying blue gold card houders, zoals Delta dat ook heeft? Met andere woorden: hoe lang vantevoren moet ik de lounge uit komen (want ik zit natuurlijk liever daar dan in zo'n wachtruimte)?
Ik weet niet waar de KLM lounge zit en kan niet berekenen hoe lang je looptijd naar de gate is.
Bij KLM gebruiken ze wel eens priority lane, zorg gewoon dat je 25/30 minuten voordat je vlucht vertrekt bij de gate bent. Meestal zijn ze dan al aan het boarden en is je doorstroom wat sneller :).
Overigens wordt er niet altijd gebruik gemaakt van de priority lane (iemand van KLM staat voor bij de gate om economy en businessclass te scheiden of ze zetten zo'n banner neer) dus het is op eigen risico :P.
Als je eenmaal in de gate bent (ligt eraan waar je op vliegt, dus als je security bij de gate hebt gehad) willen ze wel vaker een priority lane gebruiken.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 18:44:14 #181
45833 crew  Fogel
pi_97665659
lounge 52, niet ver van het begin van pier F en vlieg op JFK. Het interview is toch voor de security check? Bij de interview-rij van Delta kon ik de vorige keer in de priority lane, scheelde een kwartier ofzo, maargoed, je moet daarna toch meer wachten voordat je aan boord mag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 20:51:26 #182
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97670910
Ja maar KLM en Martinair hebben geen profile dus is er geen sprake van een priority lane bij de profile, gewoonweg omdat die er niet is :D. Er bestaat wel een priority lane voor de handbagage controle maar dat ligt ook maar net aan wat voor weer het is 8-)
Ik had de zin wat krom geformuleerd, ruim op tijd aanwezig zijn is van toepassing op de Amerikaanse maatschappijen :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97675636
Jordi, hoe vond je Country Inn & Suites?

Zal er later wat meer over posten, maar ik was zeer tevreden!
pi_97677213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef Fargo het volgende:
Jordi, hoe vond je Country Inn & Suites?

Zal er later wat meer over posten, maar ik was zeer tevreden!
Ja wij waren ook erg tevreden. De kamers waren gewoon erg goed en schoon, prima housekeeping. Het ontbijt vond ik meer dan prima, heb me elke morgen dik zitten eten. Enige nadeel vond ik dat wij dus last hadden van de kapotte lift (dit duurde een dag of 5) waardoor er maar 1 lift was en dat onze kamer naast het ijsmachine lag, wat er voor zorgde dat dat ding soms 's nachts moest koelen en een enorme herrie produceerde. Naast dat geen enkele klacht, locatie is perfect en veilig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_97687965
New York, ik heb d'r zin in! :D 28 Augustus weg met KLM voor een weekje en verblijven in het New York Barclay Intercontinental ( O+ ). Nu nog even een weekplanning maken en zo. :9
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:30:14 #186
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_97692566
Tering, wat een hoop informatie.

Heeft iemand nog een gouden tip voor een leuk appartement in Manhatten? We gaan met 3 personen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:44:15 #187
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97692935
Neem aan dat je zelf ook al gezocht had?
pi_97693046
Als je op Manhatten gaat zoeken zal er niet veel gevonden worden ...

http://www.feelnyc.com/en/ Zelf nog nooit bij geboekt, maar vrienden wel, en die waren erg tevreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2011 12:49:32 ]
pi_97693197
Iemand nog goeie reisbureaus waar je je trip kan reserveren? Ik zag hier toestraks al één url voorbij komen, maar ik zoek er nog een paar meer :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_97693220
Ik zou persoonlijk het gewoon boeken via internet. Los hotel, los ticket.
Ben je 9 van de 10 keer goedkoper uit, en zeker als je in 1 stad blijft is het niet veel geregel.
pi_97693444
Dat dus. Een reisbureau voor enkel een vlucht en hotel is onzin.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:13:23 #192
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_97693769
Dat ben ik sowieso van plan.

Heb nu een appartement gevonden in Manhattan - Midtown. 1500 eurotjes voor 8 nachten. 25m2 en ziet er netjes uit. We hoeven er toch alleen maar te slapen :-)

Maar verder nog tips? Kan me voorstellen dat hier wel iemand moet zijn die een tip heeft qua appartement.
pi_97693798
Die twee reacties van Drive-r en mij waren ook niet op jou van toepassing ;).

1500 voor 8 nachten en 3 personen? Dat is aardig goedkoop! Welke periode?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2011 13:15:54 ]
pi_97695072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:48 schreef Blue_note het volgende:
Als je op Manhatten gaat zoeken zal er niet veel gevonden worden ...

http://www.feelnyc.com/en/ Zelf nog nooit bij geboekt, maar vrienden wel, en die waren erg tevreden.
ik dacht dat de NYTimes een ad section had voor short term furnished, zeker weekends, soms doordeweeks ; die staat, behalve gedrukt, ook op hun site op internet ;

sommige studentensites hebben dat ook wel, maar geen idee waar te vinden ; google weet alles ;

[ Bericht 5% gewijzigd door quirigua op 05-06-2011 12:05:44 ]
pi_97730430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:01 schreef Drive-r het volgende:
Dat dus. Een reisbureau voor enkel een vlucht en hotel is onzin.
Hmm daar was ik zelf ook achtergekomen idd.. :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_97731156
google is je grote vriend! heb eerst even bij wat reisbureaus gekeken en met die kennis aan de slag gegaan. uiteindelijk bijna 500 euro goedkoper zelf de vlucht en hotels geboekt.
Hooray for boobies!
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 19:29:50 #197
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97750716
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:13 schreef JeukAanMeNaad het volgende:
Dat ben ik sowieso van plan.

Heb nu een appartement gevonden in Manhattan - Midtown. 1500 eurotjes voor 8 nachten. 25m2 en ziet er netjes uit. We hoeven er toch alleen maar te slapen :-)

Maar verder nog tips? Kan me voorstellen dat hier wel iemand moet zijn die een tip heeft qua appartement.
Ik kreeg laatst een puike tip, http://www.airbnb.com :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97790590
technische vraag als het gaat om headphones. welke jack aansluiting zit er in een 757-200 van continental? kan het zo snel niet vinden en wil eigenlijk mijn eigen meenemen ipv eentej van de maatschappij
Hooray for boobies!
pi_97792801
Mini-jack, 3.5MM normaal gesproken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2011 17:12:15 ]
pi_97793796
mjaaa, gok het erop. als het niet past dan maar een setje van de maatschappij zelf
Hooray for boobies!
pi_97793961
Inderdaad de mini, gewoon de iPod-oordopjes dus. :P
Geluid van de headphones van Continental is echt waardeloos.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97797889
ja ok heb HTC desire z maar die plug is volgens mij gelijk aan de ipod.
Hooray for boobies!
  maandag 6 juni 2011 @ 20:57:50 #203
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_97806377
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
mjaaa, gok het erop. als het niet past dan maar een setje van de maatschappij zelf
bij Delta was het een twee-koppige, je kreeg een setje met een verbindstukje en koptelefoon zelf. Gewoon m'n eigen dopjes in het verbindstukje gepropt, werkt prima.
pi_97806844
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:57 schreef QCC het volgende:

[..]

bij Delta was het een twee-koppige, je kreeg een setje met een verbindstukje en koptelefoon zelf. Gewoon m'n eigen dopjes in het verbindstukje gepropt, werkt prima.
Je kunt het altijd ook zonder het verbindingsstukje doen, heb je alleen geen stereo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97833122
Ik ga naar New York! *O* Wil echt al jaren zo graag, dus dit jaar moest het er maar eens van komen!
We gaan in augustus en het ticket was maar 390 euro dus dat viel al behoorlijk mee!
Vanochtend het ticket betaald en net in de stad twee reisgidsen gehaald dus de voorpret kan beginnen ;)

Nu nog een hostel boeken.. wat zijn een beetje goede buurten? Ik ga met een vriendin en we zijn beiden niet echt helden met 's avonds/'s nachts over straat gaan :') , dus het liefst zitten we in een redelijk veilige buurt. Het liefst wel in Manhattan gewoon, zie het niet zo zitten om elke dag nog met de trein oid te moeten.
pi_97833290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:50 schreef Miless het volgende:
Ik ga naar New York! *O* Wil echt al jaren zo graag, dus dit jaar moest het er maar eens van komen!
We gaan in augustus en het ticket was maar 390 euro dus dat viel al behoorlijk mee!
Vanochtend het ticket betaald en net in de stad twee reisgidsen gehaald dus de voorpret kan beginnen ;)

Nu nog een hostel boeken.. wat zijn een beetje goede buurten? Ik ga met een vriendin en we zijn beiden niet echt helden met 's avonds/'s nachts over straat gaan :') , dus het liefst zitten we in een redelijk veilige buurt. Het liefst wel in Manhattan gewoon, zie het niet zo zitten om elke dag nog met de trein oid te moeten.
Ey ! waar vond je die ticket van 390 euro ? is dat all in-alles betaald-eindsom ?
pi_97833318
Ik zou een beetje in Midtown gaan zitten.. iig niet al te noordelijk. Het valt wel mee hoor qua criminaliteit, maar ik zou 's avonds niet even door Harlem of Queens fietsen. Gewoon voor de zekerheid. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97833374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:50 schreef Miless het volgende:
Ik ga naar New York! *O* We gaan in augustus en het ticket was maar 390 euro dus dat viel al behoorlijk mee - -

Nu nog een hostel boeken.. wat zijn een beetje goede buurten? Ik ga met een vriendin en we zijn beiden niet echt helden met 's avonds/'s nachts over straat gaan :') , dus het liefst zitten we in een redelijk veilige buurt. Het liefst wel in Manhattan gewoon, zie het niet zo zitten om elke dag nog met de trein oid te moeten.
Een Y is niet precies een hostel ; maarre er schijnt een goeie tezijn in Manhattan uptown east side, ter hoogre van 80th 90th street, goeie en veilige buurt ; google ff ;
pi_97833411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:56 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ey ! waar vond je die ticket van 390 euro ? is dat all in-alles betaald-eindsom ?
Het is een Delta vlucht, Brussel - JFK, geboekt via KLM. Ik zie dat de prijzen nu een stuk hoger liggen.. vrijdag waren er een aantal vluchten voor 390, dus we hebben toen gelijk een optie voor een week genomen (we wisten nog niet zeker of we beiden op die data konden)

@TJV, thanks! Zal eens even gaan kijken wat daar te vinden is!
pi_97833428
Upper east side is een goede buurt, maar 80th zit je wel vrij noordelijk als je 's Avonds geen metro wilt pakken.
pi_97833446
DP.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2011 12:02:20 ]
pi_97833553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:57 schreef TJV het volgende:
Ik zou een beetje in Midtown gaan zitten.. iig niet al te noordelijk. Het valt wel mee hoor qua criminaliteit, maar ik zou 's avonds niet even door Harlem of Queens fietsen. Gewoon voor de zekerheid. :P
Wij zaten met ons hotel in Queens, niks gemerkt van criminaliteit ofzo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_97834263
Queens (en dan het gedeelte direct aan het water ; Long Island City en Astoria) zijn SUPERVEILIG.
Alleen Jamaica op Queens is wellicht wat minder maar daar kom je echt niet. Dat is zeg maar boven JFK en te ver dus van Manhattan.

Ik zit bijna altijd in Queens als ik in NY zit. Je bent zo op Manhattan, grotere kamers en diversiteit, dicht bij de Mets en LaGuardia. Niets mis mee...

Brooklyn heeft ook een revival meegemaakt. Zo lang je niet te laag in Brooklyn komt is er ook weinig aan de hand (Crown Heights).

Het enige gebied waar ik niet zo graag zou willen LOPEN IN HET DONKER is wellicht Harlem en South Bronx (aan de noordkant van Manhattan dus). Alhoewel het zelfs daar beter is geworden allemaal... Dus neem ook dat met een flink korreltje zout...

[ Bericht 2% gewijzigd door DUK op 07-06-2011 12:37:11 ]
pi_97834826
Toen ik 5 jaar geleden in Queens zat vond ik het niet al te best daar, maar blijkbaar zijn de tijden veranderd. :P

Sowieso is het wel zo dat je overdag overal kunt komen, dan is er niets aan de hand. 's Avonds zou ik inderdaad wat voorzichtiger zijn, maar dat lijkt me logisch.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_97877823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wij zaten met ons hotel in Queens, niks gemerkt van criminaliteit ofzo.
By the way, Jor_Dii, was jij daar met je ouders toevallig? Zo ja, dan hebben wij elkaar volgens mij nog wel even ontmoet...
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:05:14 #216
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97888252
Groetjes uit NYC :W
pi_97888358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:52 schreef TJV het volgende:
Toen ik 5 jaar geleden in Queens zat vond ik het niet al te best daar, maar blijkbaar zijn de tijden veranderd. :P

Sowieso is het wel zo dat je overdag overal kunt komen, dan is er niets aan de hand. 's Avonds zou ik inderdaad wat voorzichtiger zijn, maar dat lijkt me logisch.
Queens is vrij groot, hangt ook af van waar je bent natuurlijk. Toen ik in 2005 een zomer voor werk in NY zat, ging ik in het weekend eigenlijk best vaak naar Queens, toen had MoMa er een tentoonstelling ivm een verbouwing en je had er veel "hippe" bestemmingen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98102129
bodyscan gehad, nu wachten op het boarden! :)
Hooray for boobies!
pi_98121364
Ook een ho(s)tel vraag hier. Ik ga met een vriend(in?) -nog niet zeker met wie- voor 6 dagen in het najaar. We willen ongeveer $100-$150 uitgeven per nacht (gewoon een tweepersoonskamer). Wat is dan onze beste optie? Uiteraard het liefst zo centraal mogelijk, maar ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:51:46 #220
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_98122923
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:14 schreef Soulagement het volgende:
Ook een ho(s)tel vraag hier. Ik ga met een vriend(in?) -nog niet zeker met wie- voor 6 dagen in het najaar. We willen ongeveer $100-$150 uitgeven per nacht (gewoon een tweepersoonskamer). Wat is dan onze beste optie? Uiteraard het liefst zo centraal mogelijk, maar ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van.
Wij hebben de eerste keer in Hotel Pennsylvania gezeten en dit hotel was heel betaalbaar en qua ligging ook top (vlakbij Empire State). Van de kamers moet je niet al teveel verwachten, niet heel fris maar het bed lag prima.

Zou als ik jou was op Expedia kijken, na enig onderzoek kwamen we erachter dat je hier wel de goedkoopste reizen vind.
pi_98126298
Hotel Metro beviel mij wel. :)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_98127005
Country Inn en Suites op Long Island (Queens). Net aan 80 dollar per kamer per nacht, metrostation aan het eind van de straat, met diezelfde metro binnen 10-15 minuten max op Times Square. Have fun!
pi_98128431
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:51 schreef Starlie het volgende:

[..]

Wij hebben de eerste keer in Hotel Pennsylvania gezeten en dit hotel was heel betaalbaar en qua ligging ook top (vlakbij Empire State). Van de kamers moet je niet al teveel verwachten, niet heel fris maar het bed lag prima.

Zou als ik jou was op Expedia kijken, na enig onderzoek kwamen we erachter dat je hier wel de goedkoopste reizen vind.
Daar ga ik van de zomer heen! Komt dus overeen met mijn verwachtingen, zo lijkt het. Maar wat bedoel je met niet heel fris? Was het vies, of gewoon niet 'top'?
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 20:31:06 #224
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98128581
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 08:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
bodyscan gehad, nu wachten op het boarden! :)
In Amerika of Nederland?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 13 juni 2011 @ 20:44:01 #225
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_98129435
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Daar ga ik van de zomer heen! Komt dus overeen met mijn verwachtingen, zo lijkt het. Maar wat bedoel je met niet heel fris? Was het vies, of gewoon niet 'top'?
Niet top, maar goed te doen hoor!! We zaten vorige week in The Roosevelt (helemaal prima) maar vonden op de 1 of andere manier de ligging van Pennsylvania beter dus dat komt helemaal goed met je NY reis :)
pi_98131967
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef Skaai het volgende:

[..]

In Amerika of Nederland?
nederland maar gok dat het iets anders was....;) gate 6
Hooray for boobies!
  maandag 13 juni 2011 @ 23:01:51 #227
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_98138855
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:24 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

nederland maar gok dat het iets anders was....;) gate 6
Is toch een bodyscan?! Wij hadden hem
ook!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:02:03 #228
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98143715
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:14 schreef Soulagement het volgende:
Ook een ho(s)tel vraag hier. Ik ga met een vriend(in?) -nog niet zeker met wie- voor 6 dagen in het najaar. We willen ongeveer $100-$150 uitgeven per nacht (gewoon een tweepersoonskamer). Wat is dan onze beste optie? Uiteraard het liefst zo centraal mogelijk, maar ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van.
Financial District Apartment! Zit er nu weer, ik betaal nu 71 euro per nacht voor twee personen. Douche, keuken en toilet is gedeeld, maar over het algemeen erg schoon. Op eigen kamer(tje) heb je alles wat nodig is: een bed, bureau, koelkast, tv, airco en vaak zelfs een pc. Ook wifi aanwezig. Je zit recht boven een druk metropunt (Fulton Street), dus je kunt makkelijk overal heen in Manhattan, en de 6 rijdt nog richting Brooklyn ook. De buurt is in de avond wat minder druk vanwege de vele kantoren, maar je zit overal in no time met de subway. Kan het je echt aanraden als je samen met vriendinnetje of vriendje naar NYC gaat en voor weinig geld toch redelijk degelijk wil verblijven. As je meer info wil hebben moet je maar brullen!
pi_98172664
Wat zijn normale prijzen voor n retour ams nyc?
Eind juni is het nog 500¤ maar daarna gelijk 1000¤....
Nog kans dat de prijzen gaan zakken in juli ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:35:23 #230
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98176119
Joepie, op Newark wachten tot we kunnen boarden voor de terugvlucht :') ;(
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:27:09 #231
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98248363
En weer thuis... Wat is zo'n landing toch altijd hard :')
pi_98251023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:42 schreef MrSweets het volgende:
Wat zijn normale prijzen voor n retour ams nyc?
Eind juni is het nog 500¤ maar daarna gelijk 1000¤....
Nog kans dat de prijzen gaan zakken in juli ?
Het moet ook in juli en augustus wel mogelijk zijn om voor rond de ¤6-700 euro een ticket te vinden.
Hou de KLM site eens in de gaten, die willen nog wel eens stunt dagen hebben. Al denk ik dat het wel erg kort dag gaat worden.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 19:12:42 #233
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98474540
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:01 schreef Starlie het volgende:

[..]

Is toch een bodyscan?! Wij hadden hem
ook!
In Nederland gebruiken we geen Body Scan maar een Security Scan. Klein detail maar een groot verschil ;)

En wat een geld zeg, 1000 euro voor tickets. Ben ik blij dat wij in december al voor bijna nop hebben geboekt :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98482699
Zomermaanden zijn toch ook superheet in NY?
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 21:36:55 #235
45833 crew  Fogel
pi_98482981
Ik kwam er vandaag achter dat mijn hotel een zwembad heeft. Lekker met hoge temperaturen (waar ik niet goed tegen kan). :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98497959
nu op schiphol terug uit de usa! warmte is inderdaad lastig maar wat echt een drama is zijn de bloedhete metrostations! we hebbeb zoveel mogelijk per voet gedaan en af en toe de metro.

in washington viel het gelukkig mee
Hooray for boobies!
pi_98746216
Heeft er iemand ervaring met een van deze 2 sites?
http://www.airbnb.com/
http://www.feelnyc.com/

Ik zag dat ze maar door 1 iemand genoemd werden, en ik vroeg me af of er nog meer mensen positieve ervaringen mee hebben. Ik zie op die sites namelijk wel mooie appartementen op goede locaties staan (het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Zeker in vergelijking met de kosten van hotels in manhattan)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:07:36 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98757601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:59 schreef Bartp1988 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een van deze 2 sites?
http://www.airbnb.com/
http://www.feelnyc.com/

Ik zag dat ze maar door 1 iemand genoemd werden, en ik vroeg me af of er nog meer mensen positieve ervaringen mee hebben. Ik zie op die sites namelijk wel mooie appartementen op goede locaties staan (het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Zeker in vergelijking met de kosten van hotels in manhattan)
Feelnyc ken ik niet. Ik weet niet of je mij bedoelde als enige die Airbnb hier noemt, maar ik ken mensen die daar ervaring mee hebben, en ook op het Allesamerika forum wordt het genoemd. Je moet daar goed kijken naar de reviews, als er heel veel reviews (positief ;) ) onder staan dan is het wel betrouwbaar. Als je iets ziet dat te mooi lijkt om waar te zijn, dan zal het dat misschien ook zijn. In hun FAQ staat ook geadviseerd dat je voor je boekt, de reviews moet bekijken.

Het is niet zo simpel als het boeken van een hotel, maar als je je gezond verstand gebruikt, goed leest en ook even een paar e-mailtjes wisselt met de eigenaar, dan kun je zomaar terecht komen bij een local in een net appartement, midden in het centrum, voor een derde van wat je in een hotel kwijt zou zijn! Wij hebben voor onze komende reis 2 x geboekt bij Airbnb, in NYC en Washington DC. Ik zal mijn ervaringen hier delen :)
pi_98758911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]

Feelnyc ken ik niet. Ik weet niet of je mij bedoelde als enige die Airbnb hier noemt, maar ik ken mensen die daar ervaring mee hebben, en ook op het Allesamerika forum wordt het genoemd. Je moet daar goed kijken naar de reviews, als er heel veel reviews (positief ;) ) onder staan dan is het wel betrouwbaar. Als je iets ziet dat te mooi lijkt om waar te zijn, dan zal het dat misschien ook zijn. In hun FAQ staat ook geadviseerd dat je voor je boekt, de reviews moet bekijken.

Het is niet zo simpel als het boeken van een hotel, maar als je je gezond verstand gebruikt, goed leest en ook even een paar e-mailtjes wisselt met de eigenaar, dan kun je zomaar terecht komen bij een local in een net appartement, midden in het centrum, voor een derde van wat je in een hotel kwijt zou zijn! Wij hebben voor onze komende reis 2 x geboekt bij Airbnb, in NYC en Washington DC. Ik zal mijn ervaringen hier delen :)
Ik ben er nu achter dat appartementen verhuren aan toeristen illegaal is in new york, en dat het daarom wordt afgeraden om als toerist een appartement te proberen te huren. Dus feelnyc.com ga ik maar niet doen

Bij Airbnb dacht ik eerst ook dat het gewoon huur-appartementen waren, maar ik begrijp nu dat het idee is dat je bij iemand in huis komt. Dat is voor deze vakantie niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Misschien voor een volgende vakantie, want na wat meer zoeken heb ik er wel veel positieve berichten over gelezen :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:21:53 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98763093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:43 schreef Bartp1988 het volgende:

[..]

Ik ben er nu achter dat appartementen verhuren aan toeristen illegaal is in new york, en dat het daarom wordt afgeraden om als toerist een appartement te proberen te huren. Dus feelnyc.com ga ik maar niet doen

Bij Airbnb dacht ik eerst ook dat het gewoon huur-appartementen waren, maar ik begrijp nu dat het idee is dat je bij iemand in huis komt. Dat is voor deze vakantie niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Misschien voor een volgende vakantie, want na wat meer zoeken heb ik er wel veel positieve berichten over gelezen :)
Dat verschilt, soms zit je bij de eigenaar in huis, soms heb je een eigen gedeelte van een appartement (eigen kamer, eigen badkamer) en soms heb je het appartement voor je alleen. Maar voor dat laatste betaal je natuurlijk wel veel meer.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 18:00:09 #241
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_98776568
In december weer naar NYC *O*

Lijkt me nu wel leuk om eens met een taxi vanaf JFK naar Manhattan te gaan. 4 personen, 4 koffers: gaat dat passen of toch maar weer de Shuttlebus?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:23:33 #242
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98777642
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
In december weer naar NYC *O*

Lijkt me nu wel leuk om eens met een taxi vanaf JFK naar Manhattan te gaan. 4 personen, 4 koffers: gaat dat passen of toch maar weer de Shuttlebus?
Airtrain _O_
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:04:38 #243
274453 okiokinl
blablabla
pi_98783780
mn broer net vanmiddag terug, die vond het geweldig.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 20:34:08 #244
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_98785927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:23 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Airtrain _O_
Nah, 3 blokken lopen met koffers vanaf Times Square is niet wat.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 21:09:38 #245
45833 crew  Fogel
pi_98788843
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
In december weer naar NYC *O*

Lijkt me nu wel leuk om eens met een taxi vanaf JFK naar Manhattan te gaan. 4 personen, 4 koffers: gaat dat passen of toch maar weer de Shuttlebus?
Meten is weten :P

Als het niet past pak je gewoon 2 taxis, kost toch zo goed als niks daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98796500
Mijn trip naar NY is geregeld!

Het is uiteindelijk een hotel geworden ipv appartement omdat we al vandaag wilden boeken. We hebben bij expedia een combo vlucht+hotel geboekt van 1 tot 9 september.

Nu moet ik maar eens gaan rondsurfen om te kijken wat daar allemaal te doen is :)

iig bedankt voor de info!
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:04:44 #247
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98797515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:50 schreef Bartp1988 het volgende:
Mijn trip naar NY is geregeld!

Het is uiteindelijk een hotel geworden ipv appartement omdat we al vandaag wilden boeken. We hebben bij expedia een combo vlucht+hotel geboekt van 1 tot 9 september.

Nu moet ik maar eens gaan rondsurfen om te kijken wat daar allemaal te doen is :)

iig bedankt voor de info!
Ik zie nog verdomd goeie prijzen staan op Expedia zeg :o.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98807427
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik zie nog verdomd goeie prijzen staan op Expedia zeg :o.
Ja! Ik kon het zelf nergens goedkoper vinden. Hoewel ik bij worldticketcenter eergister wel opeens een goedkopere losse vlucht zag staan voor die periode (470 euro).
pi_98808389
Moet je eigenlijk altijd n borg betalen in nyc hotels ?
Ik ga boeken vanaf n discount site en zal vooraf betalen.
Zo ja, hoe groot is de borg ?
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 09:49:55 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_98808460
Ik boekte via Expedia en betaalde vooraf. M'n creditcard was m'n borg, verder niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 09:50:28 #251
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98808477
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:57 schreef Bartp1988 het volgende:

[..]

Ja! Ik kon het zelf nergens goedkoper vinden. Hoewel ik bij worldticketcenter eergister wel opeens een goedkopere losse vlucht zag staan voor die periode (470 euro).
Ik zag complete reizen staan voor 770 euro, dat vind ik nog best goed te pruimen. Voor een hotel in het centrum ook nog :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98810686
Wat als je geen credit card hebt?
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 11:36:33 #253
45833 crew  Fogel
pi_98811591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:10 schreef MrSweets het volgende:
Wat als je geen credit card hebt?
Dan bestel je er ergens een.

Het lijkt wel alsof Nederlanders "bang" zijn voor credit cards :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98812317
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:50 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik zag complete reizen staan voor 770 euro, dat vind ik nog best goed te pruimen. Voor een hotel in het centrum ook nog :D
Ja, dat is zeker een mooie prijs :)
Wij hebben uiteindelijk 1062 euro p.p. betaald voor een directe vlucht en 8 nachten in een hotel bij times square in de buurt met allemaal een eigen kamer (hotel carter).
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 12:38:00 #255
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98814023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:10 schreef MrSweets het volgende:
Wat als je geen credit card hebt?
Dan kan je weinig hotels reserveren. :)
Ik heb een VISA creditcard via de ANWB aangevraagd, de kosten per jaar (11 euro nog wat) zijn het niet. En ik betaal pas na het eerste gebruik. Oh en 25 euro tegoed van de ANWB :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 13:06:24 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_98815041
Mijn creditcard van de ING kost ook 11 euro per maand, en ik betaal na een boeking alles gewoon in 1 keer terug, dan heb je ook geen rente. Easypeasy
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98815053
Oh ja, nog een vraagje. Ik las ergens dat je bij het uitchecken van je hotel nog een rekening gaat krijgen met belasting ofzo. Hebben jullie daar ervaring mee?
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 13:13:04 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_98815330
Niet gehad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:59:59 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98819963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:06 schreef Bartp1988 het volgende:
Oh ja, nog een vraagje. Ik las ergens dat je bij het uitchecken van je hotel nog een rekening gaat krijgen met belasting ofzo. Hebben jullie daar ervaring mee?
Een aparte rekening niet. Het kan wel zo zijn dat de prijzen die je op de website ziet, nog zonder belasting zijn. In Amerika is het heel gebruikelijk (ook bijv. in restaurants etc.) dat de belasting nog niet bij de bedragen opgeteld zijn. Bij het uitchecken van het hotel kan het daarom zo zijn dat er nog een gedeelte belasting bij wordt opgeteld. Hoeveel dat is, scheelt per staat.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:21:53 #260
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_98820905
Dat hadden wij inderdaad ook: bij het boeken werd nog geen belasting weergegeven, dat kregen we pas bij het afrekenen in het hotel te zien.
pi_98821166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:06 schreef Bartp1988 het volgende:
Oh ja, nog een vraagje. Ik las ergens dat je bij het uitchecken van je hotel nog een rekening gaat krijgen met belasting ofzo. Hebben jullie daar ervaring mee?
Het enige wat ik kreeg was een rekening van de bijbehorende bar en het restaurant, meer niet. :)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:27:51 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_98821191
Check, net geboekt, 7 dagen NYC in September. :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_98827285
Ik heb het hotel al betaald. Hopelijk zit daar dan de belasting bij inbegrepen.
pi_98827510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:27 schreef HeatWave het volgende:
Check, net geboekt, 7 dagen NYC in September. :).
Gefeliciteerd :)

In een hotel? Mag ik vragen hoeveel het totaal bij jou heeft gekost?
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 23:37:49 #265
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98847241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn creditcard van de ING kost ook 11 euro per maand, en ik betaal na een boeking alles gewoon in 1 keer terug, dan heb je ook geen rente. Easypeasy
Per maand of per jaar? Ik betaal 11,50 per jaar :P

Heatwave! Wanneer ben je in NY?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 00:20:15 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_98849588
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Per maand of per jaar? Ik betaal 11,50 per jaar :P
Je hebt gelijk, ik ook :P gelukkig wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:57:51 #267
12621 tcr
*nix 4ever
pi_98871879
Voor volgend jaar: in Februari en Maart 2012 voor 335 euro een retourtje NYC.

Zit flink te twijfelen, ik dacht aan een vakantie startend in april, maar dan is de ticket 2x zo duur :).
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:59:22 #268
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98871945
Waar kun je voor die prijs boeken?
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:00:08 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_98871967
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:29 schreef Bartp1988 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

In een hotel? Mag ik vragen hoeveel het totaal bij jou heeft gekost?
Ja, net zoals de halve wereld in Hotel Pennsyvania, was 960 PP :).

@Skaai, 8-15 sept :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:01:03 #270
12621 tcr
*nix 4ever
pi_98872006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Omnifacer het volgende:
Waar kun je voor die prijs boeken?
Bij delta.com, sorry wilde geen reclame maken :) Maar expedia.nl heeft hem ook, alleen 10 euro meer (boekingskosten zeker).
Als je om 13:00 vliegt, vlieg je gewoon met de KLM op JFK.

Wil het combineren met een rondje Boston, Montreal, Toronto. Begin maart, maar of dat kwa weer slim is.

[ Bericht 8% gewijzigd door tcr op 30-06-2011 17:07:18 ]
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:09:22 #271
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98872317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:01 schreef tcr het volgende:

[..]

Bij delta.com, sorry wilde geen reclame maken :) Maar expedia.nl heeft hem ook, alleen 10 euro meer (boekingskosten zeker).
Als je om 13:00 vliegt, vlieg je gewoon met de KLM op JFK.

Wil het combineren met een rondje Boston, Montreal, Toronto. Begin maart, maar of dat kwa weer slim is.
Thanks bro!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:15:32 #272
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98872516
Ben net een week of drie terug, maar kan nu al niet wachten om terug te gaan :') Ik hoef het gevoel niet uit te leggen aan jullie waarschijnlijk! Hoop dat ik snel mijn studierooster heb, zodat ik kan kijken of ik tegen dat tarief kan boeken. NYC in de winter lijkt me ook wel leuk een keer (ik kan gelukkig goed tegen kou) :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:06:59 #273
12621 tcr
*nix 4ever
pi_98874415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:15 schreef Omnifacer het volgende:
Ben net een week of drie terug, maar kan nu al niet wachten om terug te gaan :') Ik hoef het gevoel niet uit te leggen aan jullie waarschijnlijk! Hoop dat ik snel mijn studierooster heb, zodat ik kan kijken of ik tegen dat tarief kan boeken. NYC in de winter lijkt me ook wel leuk een keer (ik kan gelukkig goed tegen kou) :)
Aktie schijnt tot 4 juli te zijn. Rooster welk weekend ik niet weg wil zijn heb ik al, maar de maand maart spreekt me nog niet aan. Rondlopen in NYC zou niet zo erg zijn, maar als er sneeuw ligt kan ik natuurlijk niet mijn rondje rijden...

[ Bericht 0% gewijzigd door tcr op 30-06-2011 18:46:46 ]
pi_98879174
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het alleen naar New York reizen? Zit zelf te twijfelen om ergens in November die kant op te gaan. Is die periode een aanrader en is een week New York in je eentje goed te doen?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  ESF Reporter donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:46 #275
87554 Cee
Welluk?
pi_98886627
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:17 schreef Breach het volgende:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het alleen naar New York reizen? Zit zelf te twijfelen om ergens in November die kant op te gaan. Is die periode een aanrader en is een week New York in je eentje goed te doen?
Twee jaar geleden ben ik alleen gegaan, dat was eind Augustus, 5 dagen. Ik was wel eerder daar geweest dus ik 'kende' de stad een beetje, dat maakte het minder eng. Ik vond het heerlijk. Je eigen plan trekken, dingen zien die je anders niet zou zien omdat je toch compromissen moet maken met reisgenoten. Ik heb me geen moment alleen gevoeld. Wel heb ik ervoor gezorgd dat ik in een hotel zat dat centraal zat zodat ik, als ik 's avonds nog weg zou gaan en later terug zou komen, niet alleen door wat dubieuze wijken moest struinen.

5 dagen vond ik genoeg maar had het ook zeker geen straf gevonden om er nog een paar dagen achteraan te plakken. :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:53:02 #276
12621 tcr
*nix 4ever
pi_98896410
Volgende keer dus gewoon boeken en niet nadenken, de 335 euro tickets zijn 'uitverkocht' :(
pi_98896413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:57 schreef tcr het volgende:
Voor volgend jaar: in Februari en Maart 2012 voor 335 euro een retourtje NYC.

Zit flink te twijfelen, ik dacht aan een vakantie startend in april, maar dan is de ticket 2x zo duur :).
Welke data zijn dat dan? Ik kom hier op uit voor een boeking in februari (Sat 11 Feb 2012 heen, Sat 18 Feb 2012)

Price per passenger: ¤387.86 (EUR)
Taxes/Fees: ¤276.77 (EUR)
Subtotal per Passenger: ¤664.63 (EUR)
Total for all passengers (2): ¤1,329.26

Voor dat geld ga ik toch liever naar de zon :D
Get it and Bet it
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:25:35 #278
12621 tcr
*nix 4ever
pi_98901345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:53 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Welke data zijn dat dan? Ik kom hier op uit voor een boeking in februari (Sat 11 Feb 2012 heen, Sat 18 Feb 2012)

Price per passenger: ¤387.86 (EUR)
Taxes/Fees: ¤276.77 (EUR)
Subtotal per Passenger: ¤664.63 (EUR)
Total for all passengers (2): ¤1,329.26

Voor dat geld ga ik toch liever naar de zon :D
Zie mijn post erboven, de tickets zijn niet meer. Was waarschijnlijk t/m 30 juni :(

Ik wacht wel op de volgende < 400 tickets...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:08:18 #279
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98903130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:53 schreef tcr het volgende:
Volgende keer dus gewoon boeken en niet nadenken, de 335 euro tickets zijn 'uitverkocht' :(
Ai, too bad! Maar wie weet wat er nog komt. SKyscanner zat er niet heel ver boven denk ik!
pi_98906864
Ik was ook van plan vandaag te boeken, had een mooie reis gevonden voor ¤800 pp (directe vluchten met KLM/Delta, prima hotel). Kom nu uit op ¤980 :( IK BAAL!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:07:56 #281
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98907540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:55 schreef Soulagement het volgende:
Ik was ook van plan vandaag te boeken, had een mooie reis gevonden voor ¤800 pp (directe vluchten met KLM/Delta, prima hotel). Kom nu uit op ¤980 :( IK BAAL!
Waar woon je?
pi_98910203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:07 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Waar woon je?
In Amsterdam, hoezo?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:03:26 #283
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98934769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:02 schreef Soulagement het volgende:

[..]

In Amsterdam, hoezo?
Mocht je in het zuiden wonen zou je ook naar Brussel kunnen kijken, vanaf daar is het stuk goedkoper, maar jah...
pi_98949577
Heeft er iemand al eens gebruik gemaakt van de WiFi van Starbucks? Werken die met een paswoord of iets dergelijks?
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:11:18 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_98949616
Nee hoor, daar kun je gewoon inloggen, net als bijvoorbeeld in de McDonalds in NL
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:11:55 #286
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98949637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:10 schreef Fargo het volgende:
Heeft er iemand al eens gebruik gemaakt van de WiFi van Starbucks? Werken die met een paswoord of iets dergelijks?
Ja, op iPad. Gewoon inloggen, en dan effe safari openen en akkoord gaan met de voorwaarden :)
pi_98949717
Thnx! Hebben sinds vorige week ook een iPad en vriendinlief neemt hem mee naar NY in oktober. En ze wil mij natuurlijk mailen vanuit Starbucks, dus vroeg me af of ze nog iets van een paswoord moest hebben. Maar dat dus niet?

Gewoon Safari openen en dan Starbucks netwerk kiezen of zoiets?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:17:10 #288
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98949795
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:14 schreef Fargo het volgende:
Thnx! Hebben sinds vorige week ook een iPad en vriendinlief neemt hem mee naar NY in oktober. En ze wil mij natuurlijk mailen vanuit Starbucks, dus vroeg me af of ze nog iets van een paswoord moest hebben. Maar dat dus niet?

Gewoon Safari openen en dan Starbucks netwerk kiezen of zoiets?
Nee, effe bij instellingen naar Wi-Fi gaan (linksboven), het juiste netwerk selecteren en verbinding maken. Dan effe naar Safari gaan, dan kom je vanzelf op zo'n pagina waarop je effe de voorwaarden moet accepteren, en dat is het.

Mag je niet mee naar NYC? ;(
pi_98950028
Oké, thnx! Dat moet haar gaan lukken...

Nee, mag niet mee. Voor ik haar kende ging ze regelmatig met haar moeder naar NY, en dat wilde ze graag nog eens doen omdat haar ma ook helemaal gek is van de stad. En ach, ik ben de beroerdste niet ;)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:25:44 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_98950039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:14 schreef Fargo het volgende:
Thnx! Hebben sinds vorige week ook een iPad en vriendinlief neemt hem mee naar NY in oktober. En ze wil mij natuurlijk mailen vanuit Starbucks, dus vroeg me af of ze nog iets van een paswoord moest hebben. Maar dat dus niet?

Gewoon Safari openen en dan Starbucks netwerk kiezen of zoiets?
Easy as that :Y Het kan trouwens op meer plekken, niet alleen bij Starbucks
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98950075
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Easy as that :Y Het kan trouwens op meer plekken, niet alleen bij Starbucks
Oh, thnx! Toevallig ook in Bryant Park? Of bestaat er een lijst met WiFi-hotspots in NYC? Zag wel dat er een app was als WiFi Finder of iets dergelijks :)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:42:06 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_98950458
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:26 schreef Fargo het volgende:

[..]

Oh, thnx! Toevallig ook in Bryant Park? Of bestaat er een lijst met WiFi-hotspots in NYC? Zag wel dat er een app was als WiFi Finder of iets dergelijks :)
M'n vriend had toen ook die app. Beste handig. We hebben niet in Bryant Park gezeten, daar was het te nat voor :') Maar als ik me niet vergis, is er nog geen WiFi in the parks
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:03:43 #293
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98951078
Jawel, elk park heeft wifi
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:04:07 #294
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98951090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:25 schreef Fargo het volgende:
Oké, thnx! Dat moet haar gaan lukken...

Nee, mag niet mee. Voor ik haar kende ging ze regelmatig met haar moeder naar NY, en dat wilde ze graag nog eens doen omdat haar ma ook helemaal gek is van de stad. En ach, ik ben de beroerdste niet ;)
Ai, effe op je beurt wachten dan weer ;)
pi_98955291
Nog twee weken en dan vertrek ik!
Hebben jullie nog fabuleuze tips voor niet te vergeten shops, originele bezienswaardigheden of anders leuks? Heb de reisgidsen al naageplozen, maar niets is beter dan tips van ervaren reizigers ;)
  ESF Reporter zaterdag 2 juli 2011 @ 18:05:58 #296
87554 Cee
Welluk?
pi_98955721
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Nog twee weken en dan vertrek ik!
Hebben jullie nog fabuleuze tips voor niet te vergeten shops, originele bezienswaardigheden of anders leuks? Heb de reisgidsen al naageplozen, maar niets is beter dan tips van ervaren reizigers ;)
Als 't je eerste keer in New York is, zal waarschijnlijk een van de dingen bovenaan je lijstje het Empire State Building zijn. En terecht, het is een mooi uitzicht. Maar, het kan nog mooier: Top of the Rock! Een nog mooiere view, kortere wachttijden, minder toeristen (dus: meer photo opportunities zonder dat je naast je een gezellig poserend Japans stelletje hebt staan). En uitzicht op de ESB. Want die zie je niet vanaf het ESB. :P
Hier nog kort samengevat een reden waarom je, als je een toren op wil, voor Top of the Rock moet gaan. http://www.bug.co.uk/blog(...)-vs-top-of-the-rock/
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 18:06:46 #297
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98955750
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, net zoals de halve wereld in Hotel Pennsyvania, was 960 PP :).

@Skaai, 8-15 sept :).
Ah dan lopen we elkaar net mis! :D
Misschien ga ik je wel de kleren van het lijf vragen 8-)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98955905
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:05 schreef Cee het volgende:

[..]

Als 't je eerste keer in New York is, zal waarschijnlijk een van de dingen bovenaan je lijstje het Empire State Building zijn. En terecht, het is een mooi uitzicht. Maar, het kan nog mooier: Top of the Rock! Een nog mooiere view, kortere wachttijden, minder toeristen (dus: meer photo opportunities zonder dat je naast je een gezellig poserend Japans stelletje hebt staan). En uitzicht op de ESB. Want die zie je niet vanaf het ESB. :P
Hier nog kort samengevat een reden waarom je, als je een toren op wil, voor Top of the Rock moet gaan. http://www.bug.co.uk/blog(...)-vs-top-of-the-rock/
We wilden als het even kan beide torens bezoeken, een bij daglicht, 1 's avonds. We hebben zo'n fancy nypass ( :') ) dus het is 'gratiess' :)
Verder heb ik al wat horrorfoto's gezien van ons hotel, Penn, dus ben benieuwd :P
En we willen ons de blubbers shoppen in de Woodbury common outlet. :9

Oeh heb er zo'n zin in!
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 18:12:42 #299
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98955964
Jersey Garden Mall moet ook een geweldig outlet shopcentre zijn, 200 winkels! Met de bus vanaf Port Authority richting Jersey Garden Malls (stopt voor de deur) voor $5 :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 18:16:33 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_98956074
Skip de New York Skyride, tenzij je een New York Pass hebt! Wel geinig, maar way overpriced
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98956079
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:12 schreef Skaai het volgende:
Jersey Garden Mall moet ook een geweldig outlet shopcentre zijn, 200 winkels! Met de bus vanaf Port Authority richting Jersey Garden Malls (stopt voor de deur) voor $5 :)
Jeutje.. Dan moet ik kiezen :o
We zijn er maar 7 dagen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')