SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 11-05-2011 14:45:56 ]
Die laatste tip inderdaadquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dit is dé manier voor een echte zware![]()
Die laatste tip ook, voor als het je niet lukt![]()
![]()
GMTAquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:41 schreef The6thgate het volgende:
Dat "hoe zet ik m'n motor weer overeind" filmpje kan best in de OP.
Ik zit al een tijdje op Fok, maar wat is GMTA?quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:46 schreef Dekatria het volgende:
Lapo uit vorige topic:
[..]
GMTAik heb de OP meteen wat korter gemaakt.
Great minds think alikequote:Op donderdag 5 mei 2011 16:55 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje op Fok, maar wat is GMTA?
krijg je er voor betaaldquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:40 schreef Anne het volgende:
Ook in dit topic weer spammen: [WIN] Alpine MotoSafe (oordopjes)
Heb ik ook een keer gehad. Stoplichten bij kruispunt op groen, ik kom aanrijden, kruispunt leeg... mijn instructeur ineens "REMMEN REMMEN!!" Ik denk, wat lul jij nou, het is groen... toch even van het gas af. Ben ik het kruispunt over, zegt'ie "Nou ik hoop dat je niet geflitst bent". Anders zeg je dat wat eerderquote:
De kwaliteit zal iets minder zijn inderdaad, maar of je een helm van 50¤ in 2 jaar weggooit, of eentje van 400¤ in 5 jaar, dan scheelt het nog steeds een hoop geld, alleen heb je dan in die 4 jaar wel wat meer comfort op je knar. die herrie is bijzaak, want ook in een dure helm heb je oordoppies nodig op de snelwegquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:11 schreef Tankiej het volgende:
Ik denk dat je met zo'n helm erg veel last hebt van windruis. Daarnaast zou het me ook niet verbazen als de hij na 1 of 2 jaar gewoon af is..
Het is natuurlijk wel ideaal tijdens AVB lessen, of als je nog niet zeker weet of je wel verder wil met motorrijden of voor een eventuele passagier op de motor
Heb jij daar ook een helm gekocht?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De kwaliteit zal iets minder zijn inderdaad, maar of je een helm van 50¤ in 2 jaar weggooit, of eentje van 400¤ in 5 jaar, dan scheelt het nog steeds een hoop geld, alleen heb je dan in die 4 jaar wel wat meer comfort op je knar. die herrie is bijzaak, want ook in een dure helm heb je oordoppies nodig op de snelweg![]()
Ik zou trouwens eerder bang zijn voor lekkages en condensvorming bij een Lidl helm
Hoeveel lessen moet je in de tussen tijd nog volgen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:52 schreef mark_dabomb het volgende:
Heerlijk was dat mijn eerste AVD les! Gelijk 8 juni examen doen!
Hier nog zo éénquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:47 schreef ArnosL het volgende:
Harder optrekken dan de medelesser doe ik ook altijd. Ik vind het ook wel leuk opzich, ff de motor lekker doortrekken
Je moet het ook kunnen ja, maar volgens mij zijn er weinig lessers die ook zo snel doortrekken op de openbare wegquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hier nog zo éénje moet het ook kunnen (vertragingsoefening, anyone?), dus tja.
Les vandaag ging slecht - beetje meer informatie tijdens het rijden dan ik kon handelen dus op een gegeven moment ging ik uit onrust makkelijke dingen fout doen... en dan wil ik het liefst dat ding gewoon naast de kant zetten en naar huis lopen. Maarja, van je slechte lessen leer je het meeste zullen we maar zeggen
De lesser waar ik dinsdag les mee had reed op N-wegen e.d. overal hooguit de maximale snelheid. Dus ik deed het ook maar rustig aan op de snelweg, komt ie opeens met 140 voorbijquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je moet het ook kunnen ja, maar volgens mij zijn er weinig lessers die ook zo snel doortrekken op de openbare weg
Sowieso reed de lesser waar vandaag meereed wat langzamer. Krap aan 120 op de snelweg, net onder de 100 op de autoweg.. Achja, je moet rijden waar jij je comfortabel bij voelt natuurlijk (zolang het veilig is)
Er bestaan ook cursussen die onder leiding van een instructeur gebeuren waarbij je rijvaardigheid en je bijzondere verrichtingen weer worden aangescherpt. M'n vader heeft vorig jaar zo'n cursus gedaan. Dat kostte hem ¤20 voor een ochtend + halve middag inclusief lunch. Dat werd toen gesponsord door de KNMV geloof ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:57 schreef rene90 het volgende:
Ik ga denk ik even aan mijn rijschool vragen of ik een keertje wat mag aankloten op het oefenterrein. Nu heb ik mijn rijbewijs wel en mijn motor, maar die oefeningen vind ik toch wel prettig nog even te doen denk ik
Jezelf toetsen lijkt me iig het beste.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:39 schreef fespo het volgende:
ik heb het boek doorgelezen 2 weken terug.
vorig jaar nog auto theorie gedaan (in 1x) dus kwam allemaal bekend voor. heb wat dingen opgeschreven die ik niet meer wist + een aanvulling van de motor vragen en die ga ik van het weekend nog even leren + het boek nog eens door kijken.
en misschien een auto theorie toets op de computer doen.
vorig jaar had ik ook een site waar je voor 1 euro 24 uur kon toetsen, vond ik toen heel prettig dus misschien dat ik dit ook nog doe.
Oefen sowieso examenvragen - er zijn vragen op het examen die niet in je boek zijn terug te vinden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:47 schreef rene90 het volgende:
Voor je theorie zou ik wel oefenen met motortheorie, zijn toch wel wat andere vragen namelijk.
Dan heb je een kutboek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Oefen sowieso examenvragen - er zijn vragen op het examen die niet in je boek zijn terug te vinden.
Dat is allemaal leuk, lief en schattig, maar ik ben benieuwd of jij me een boek laten zien waar dingen als "negatieve wegverkanting" in staan. Ik heb de recente boeken van Vekabest, en daar staat dat gewoon niet in... en ondertussen komt het wel op je examen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:17 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dan heb je een kutboek.
Een examen test je kennis die je moet hebben. Het boek hoort je alle kennis te geven die je nodig hebt, wat gecontroleerd wordt door middel van dat examen.
In de OP staat een link (deze) waar je 5 gratis oefenexamens kan doen. Je moet je gegevens invullen zodat je een blad gratis krijgt, maar dat is ook alles. Ik heb het blad nog steeds niet ontvangen trouwens, 4 weken laterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:39 schreef fespo het volgende:
ik heb het boek doorgelezen 2 weken terug.
vorig jaar nog auto theorie gedaan (in 1x) dus kwam allemaal bekend voor. heb wat dingen opgeschreven die ik niet meer wist + een aanvulling van de motor vragen en die ga ik van het weekend nog even leren + het boek nog eens door kijken.
en misschien een auto theorie toets op de computer doen.
vorig jaar had ik ook een site waar je voor 1 euro 24 uur kon toetsen, vond ik toen heel prettig dus misschien dat ik dit ook nog doe.
Dat stond in mijn boek wel, over positieve en negatieve wegverkanting. Ik had een boek van Smit.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk, lief en schattig, maar ik ben benieuwd of jij me een boek laten zien waar dingen als "negatieve wegverkanting" in staan. Ik heb de recente boeken van Vekabest, en daar staat dat gewoon niet in... en ondertussen komt het wel op je examen.
Feit blijft dat examens oefenen de beste leermethode is - het theorieboek an sich is gewoon niet voldoende, en iedereen die dat wel denkt vraagt erom om te zakken.
Verjo is volgens mij ook het bedrijf dat de daadwerkelijke examens voor het CBR maakt, althans; het lijkt er verdacht veel op.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:21 schreef ArnosL het volgende:
In het boek dat ik heb staat wel wat over negatieve wegverkanting, maar daar staan dan andere dingen weer niet in. Mijn boek is van Verjo geloof ik.
het was eerder zo dat die donderdag les ging wel goed maar niet echt geweldig en toen dacht hij al van maar eens die avb afspreken en toen had ik mijn super vrijdag les waar alles goed ging, waarna hij dacht kut ik ben misschien al te laat met aan vragenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:23 schreef Tankiej het volgende:
Goed bezig!
Als alles helemaal goed gaat alleen de langzame slalom niet altijd, dan zie ik geen reden om het aanvragen van het examen uit te stellen. Dan komt het zeker wel goed op je examen lijkt me!
Na 6-7 lessen had ik eigenlijk alle oefeningen ook wel onder de knie, ik wilde alleen pas na m'n 21e examen doen vanwege de zware motor. Dus werden 2 lessen meer toen
Motor waar je examen op doet voor het lichte rijbewijs moet ook onder de 35kw zijn, hoeft niet op 25kwquote:Op zondag 8 mei 2011 00:17 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
het was eerder zo dat die donderdag les ging wel goed maar niet echt geweldig en toen dacht hij al van maar eens die avb afspreken en toen had ik mijn super vrijdag les waar alles goed ging, waarna hij dacht kut ik ben misschien al te laat met aan vragen
p.s ik les al de hele tijd op een onbegrensde Yamaha xj 600 abs uit 2008, en ben 18.
en hij zei dat er rond het examen pas met de 25 kw motoren gaan rijden (hij liet ook door schemeren dat ze niet helemaal 25 kw waren maar rond 35 KW omdat ze dan gewoon beter rijden)
en ik ik rij nu gewoon liever rond op een 25kw motor dan 2 jaar wachten
Was die 35 kw niet dat je als je op een zware motor gaat afrijden, minimaal 35 moet hebben? Lijkt me nogal onlogisch dat je tot 35kw mag afrijden en je daarna 25kw mag maximaal.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Motor waar je examen op doet voor het lichte rijbewijs moet ook onder de 35kw zijn, hoeft niet op 25kw
Ik les afwisselend op de zware en lichte motor. Voor AVB maakt dat ook bijna geen verschil, alleen met AVD merk je het
waarom minder profiel? wel eens een motorband goed bekeken, die is rond hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef fespo het volgende:
oefenexamen.
bij een glad gedeelte kun je beter inleunen in een bocht.
heh
je hangt dan toch helemaal schuin -> band minder profiel. veel meer kans om te vallen dus.
Dat merk je alleen als je profiel echt helemaal weg is.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:38 schreef Spro het volgende:
niet alleen dat, minder profiel == meer contact oppervlak?
Ja, een zware motor moet minimaal 35kw hebben en een lichte motor mag maximaal 35kw hebben bij je examenquote:Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Was die 35 kw niet dat je als je op een zware motor gaat afrijden, minimaal 35 moet hebben? Lijkt me nogal onlogisch dat je tot 35kw mag afrijden en je daarna 25kw mag maximaal.
Bij inleunen kan je de motor rechterop houden waardoor je juist minder kans hebt om om te vallen. Althans, zo stond het in mijn theorieboekquote:Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef fespo het volgende:
oefenexamen.
bij een glad gedeelte kun je beter inleunen in een bocht.
heh
je hangt dan toch helemaal schuin -> band minder profiel. veel meer kans om te vallen dus.
Veel plezier!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef mstx het volgende:
Ik mag vanmiddag eindelijk de intest gaan doen.
Dat moet toch wel lukkenquote:Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef The6thgate het volgende:
Eind van de middag weer les, hopelijk nu zonder om laten vallen
Leerling 2 had om te beginnen naar de instructies moeten luisteren, en als dat niet lukt had hij kunnen zien dat de leraar afsloeg. De rotonde heeft óók nog een 'reguliere' afrit in de richting van de bypass, er was geen enkele reden waarom ze daar niet gewoon zouden afslaan...quote:Op maandag 9 mei 2011 10:44 schreef Tankiej het volgende:
Leerling 2 kan ik dan nog begrijpen
Maar weet je wel zeker dat het lessers waren, hadden ze een L bordje?
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie![]()
binnenkort beginnen met lessen.
Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.quote:en dan het wtf-je van vandaag.
- een stopbord met daarnaast een groen verkeerslicht. mag je hier stoppen?
ik heb ja gezegd, al denk ik dat het nee is. om de reden dat verkeerslichten boven borden gaan maar wel heel raar dat zie je toch nooit?
(het antwoord is inderdaad nee)
quote:mstx Eerste les: 13-05-2011 Theorie:nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: J. Dam Ede Lesmotor: Honda CBF 500
thanksquote:Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
[..]
Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.
Echt welquote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie![]()
binnenkort beginnen met lessen.
.kind achterop met helm, mag je zo rijden. (nee)
d.
Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
De vraag was "is het verantwoord zo te rijden" -> En daar was het antwoord inderdaad Nee op.
Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
Kindje van een jaar of 5 was het meer.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?
Ik kreeg ook vrij lang uitleg nadat een oefening foutging, maar dat was vaak een uitleg over wat ik allemaal fout deed. Het hielp me behoorlijk; anders had ik het achtje nooit voor elkaar gekregen denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
begrijpelijk dan.quote:
Is ook een stuk chiller, zo rij ik altijd met mijn buurjongetje op mijn snorfiets, maar het mag nietquote:Op maandag 9 mei 2011 21:17 schreef Anne het volgende:
Ik denk dat ik hier in ieder geval nee-knikkend naar zou kijken:
[ afbeelding ]
Dat kind ziet niks, amper houvast, check ook die voetjes... (en dan hebben we het nog niet eens over de kleding...)
Ik zat vroegah altijd voorop, bij mijn vader op de motor, als mini-minimeisje, beetje ingeklemd.
Dat zie ik liever dan dit hierboven...
Maar zo kan het ook:
[ afbeelding ]
Geef eens wat linkjesquote:Op maandag 9 mei 2011 23:08 schreef Dekatria het volgende:
Potvolblomme, ik ben echt regelrecht verliefd op sommige van de motoren die Te Koop staan op Marktplaats. Maar ik mag nog niet
Ik heb die situatie wel een paar keer gezien hoor, vooral in grotere steden. Als het een niet zo overzichtelijk kruispunt is, staat er vaak een stopbord bij voor het geval de verkeerslichten uitvallenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:42 schreef fespo het volgende:
[..]
thanks
ja klopt het antwoord is inderdaad logisch, deze situatie is echter in de praktijk zeer onlogisch en niet voorkomend of ik moet iets over het hoofd zien?
een stoplicht moet voldoende zijn en je hebt voor een gevaarlijk kruispunt het X bord.
het stopbord en verkeerslicht samen staat echter wel op gratis theorie als voorbeeld.
Ik ken hetquote:Op maandag 9 mei 2011 23:08 schreef Dekatria het volgende:
Potvolblomme, ik ben echt regelrecht verliefd op sommige van de motoren die Te Koop staan op Marktplaats. Maar ik mag nog niet
Ik heb hier in de buurt wel eens dat ze op de oprit opeens op de vluchtstrook gingen rijden. Dat was volgens m'n instructeur om ruimte te maken zodat ik er langs kon, omdat ik toch sneller optrok dan hunquote:Op maandag 9 mei 2011 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
begrijpelijk dan.
Reden we net langs naar een afrit/oprit en blijft die hele strook gewoon kneuzig 40 rijden op elkaars bumper, echt onmogelijk dat volk, ga dan even 30 rijden dan kan ik er tenminste uit
Hier is er bij de meeste opritten geen vluchtstrook naast en ik ga ze niet voorbij op dezelfde rijstrookquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik heb hier in de buurt wel eens dat ze op de oprit opeens op de vluchtstrook gingen rijden. Dat was volgens m'n instructeur om ruimte te maken zodat ik er langs kon, omdat ik toch sneller optrok dan hun
Je hebt gelijk. Aangepast ende bedankt!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:35 schreef Tankiej het volgende:
http://www.speurders.nl/overzicht/honda-ntv650-1994-85550879.html
Deze bedoel je? Bij die andere link krijg ik een login venster, waarschijnlijk is dat de link om iets te wijzigen
Klik.quote:
Dat moet je jezelf ook niet aandoen neequote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klik.
Ik zou 'm aan kunnen schaffen, maar ik vertrouw mezelf dan echt nietlaat het liever wachten als beloning voor als ik het pasje heb.
Dat ja. Ik denk niet dat ik de verleiding zou kunnen weerstaan, en dan ben ik het liever voorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:22 schreef Tankiej het volgende:
Hij vertrouwd zichzelf niet zegt ie, dus waarschijnlijk wil hij er dan al eerder mee gaan rijden. Dan kan hij beter nog even wachten
Met jou kan ik pratenquote:
Ik dacht dat hij de motor niet mooi vondquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:22 schreef Tankiej het volgende:
Hij vertrouwd zichzelf niet zegt ie, dus waarschijnlijk wil hij er dan al eerder mee gaan rijden. Dan kan hij beter nog even wachten
Ik heb ook hard gezweet vandaag. Driekwart van de tijd in Almelo rondgereden, en dat met een zwart pak en een hesje dat nauwelijks lucht doorlaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:02 schreef DarkNoize het volgende:
Les van toen straks ging wel goed. Alle oefeningen gedaan en daarna even uitwaaien op de snelweg (voor het eerst).
Oefeningen gaan opzich goed, heb ook nog 'maar' 3 uurtjes les voor het examen, alleen achtje is nog twijfelachtig. Maar dat AVB moet toch wel goed komen heb ik het idee!![]()
Snelweg was wel even wat anders dan wat ik gewend ben, maar ging opzich ook wel redelijk volgens mij. Alleen jammer dat m'n oortje niet goed werkte en ik dus mijn instructeur amper/niet hoorde/verstond
En wat zweet ik hard in z'n pak zeg![]()
![]()
Vind het wel steeds leuker worden, dat rijden
Ik heb vorige les ook flink zitten zweten, heb ik een jas aangeschaft die lekker door kan waaien moet ik nog zo'n raar hesje aan die winddicht isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij de motor niet mooi vond
[..]
Ik heb ook hard gezweet vandaag. Driekwart van de tijd in Almelo rondgereden, en dat met een zwart pak en een hesje dat nauwelijks lucht doorlaat.
Dat had ik ook de eerste les op de snelweg ja. Als ik naast me moest kijken werd m'n hoofd vanzelf opzij geblazenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:01 schreef whY... het volgende:
Wie was er nog meer zo verbaasd over de krachten die je voelt op de motor wanneer je sneller dan 80 km/h rijdt? Echt mijn eerste keer snelweg, ik dacht dat mijn helm er gewoon afgeblazen werd. Als je dan moest spiegelen heb je echt het gevoel dat je helm een volledig rondje op je kan maken.
De les daarna ook een strakkere helm gepakt. Het gaf echt een kick, en je hebt het idee dat je zo van die motor waait. Het was dan ook de eerste keer. Komt dit bekent voor?![]()
wat schattigquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:04 schreef The6thgate het volgende:
Terug naar de rijschool over een 70km/h weg even 80 gereden. Toen was ik ook al even onder de indruk van de windbenieuwd hoe het met 120 zal zijn.
Zorg dat je inderdaad de juiste maat helm pakt. Als je er een gaat kopen, laat je dan ook goed adviseren!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:01 schreef whY... het volgende:
Wie was er nog meer zo verbaasd over de krachten die je voelt op de motor wanneer je sneller dan 80 km/h rijdt? Echt mijn eerste keer snelweg, ik dacht dat mijn helm er gewoon afgeblazen werd. Als je dan moest spiegelen heb je echt het gevoel dat je helm een volledig rondje op je kan maken.
De les daarna ook een strakkere helm gepakt. Het gaf echt een kick, en je hebt het idee dat je zo van die motor waait. Het was dan ook de eerste keer. Komt dit bekent voor?![]()
Uhu ik heb zelf ook een prima helm, maar op de rijschool dacht ik dezelfde maat te pakkenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg dat je inderdaad de juiste maat helm pakt. Als je er een gaat kopen, laat je dan ook goed adviseren!!
Op noppen met een xt de snelweg opquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het echt 3 keer niksmaargoed, ieder z'n ding. Als iedereen op een GS zou rijden.. nou ja, soms lijkt het wel zo als je het aantal GSsen telt dat je tijdens een ritje tegenkomt.. maargoed, je snapt wat ik bedoel! Heb wel eens een eind snelweg gereden op mijn XT
dat was én op noppen, én vol in de wind: niet mijn ding.
Comfort
[..]
Zorg dat je inderdaad de juiste maat helm pakt. Als je er een gaat kopen, laat je dan ook goed adviseren!!
argh, da's inderdaad balen zegquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:34 schreef whY... het volgende:
[..]
Uhu ik heb zelf ook een prima helm, maar op de rijschool dacht ik dezelfde maat te pakkenwas dus niet zo. Ik dacht voor 1keertje moet het kunnen, had uiteraard nog nooit op de snelweg gereden (met mijn brommer
).
Oh ik ben trouwens nog nooit omgegaan met de motor! Wel een keer een beetje verkeerd geremd (in een bocht) maar dat kon ik oppakken met mijn voeten. Jongens ik heb weer zo'n zin om te rijden, ik zou er bijna een extra les voor willen betalen. Waarom moest ik nou zakken...
Dan ontkom je er niet aan nee. Maar ik ben een student en heb een week OV, dus kan verder gewoon gratis reizen naar studie/stage. Motor wordt puur voor plezier of als ik er wel mee naar school/stage/werk ga dan neem ik wel een andere weg dan de snelweg!quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, vaak ontkom je er niet aan, langere stukken snelwegZeker als je motor je hoofdvervoer is.
Ik zal het even uitgebreid neerzetten. Ik kreeg de opdracht om richting Utrecht te rijden. Het was op 29 april (die dag moet verboden zijn om af te rijden) Het was steensterves druk op de (snel)weg want iedereen gaat natuurlijk koningennacht vieren. Dus ik netjes invoegen beetje inhalen. Volg netjes de borden naar Utrecht, zie ik dat de snelweg gaat splitsen zogezegd. Maar druk dat het was! Nou dat ging me nooit lukken zonder te zakken op afsnijden/duwen/dringen (ik hoorde het CBR al zeggen in mijn hoofd). Dus ik mis semi-bewust de afslag. Krijg nieuwe instructies om te gaan rijden. Maak daarna nog een klein foutje door op de baan te blijven waar invoegende auto's op willen (naja in de theorie staat dat je geen ruimte moet makenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
argh, da's inderdaad balen zegheb 't even gemist, maar waarop ben je gezakt?
Verdomme zeg. Dan heb ik me toch een geluk gehad. Ik heb afgereden in december en op het nippertje ging het nog door, aangezien het in de ochtend te glad was. Eigenlijk hoefde ik alleen maar een klein rondje te rijden (een kilometertje of vijf) en toen had ik mijn rijbewijs al. Totaal geen snelweg gezien (wat ik toen ook niks vond). Ik heb al wel mijn autorijbewijs, dus misschien hielp dat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef whY... het volgende:
[..]
...
Zegt ie dat ik gezakt ben omdat ik de afslag miste dat ik geen/onvoldoende inzicht heb op de snelweg. Dus jammer maar helaas volgende keer beter.
Ik heb ook al drie jaar mijn rijbewijs maar zit weinig op de snelweg. Ik heb daar niks te zoeken verder. Hoogstens als je eens naar de Efteling gaat of op vakantie. Verder ben ik nog in de gelegenheid om het OV te (mis)gebruiken voor studie. Ik vind wel dat ze de nadruk van de voordelen van een motor verkeerd hebben. Ik wil gewoon leuk rijden en of ik nu een keertje rechts gesorteerd sta en 5 sec. later op bestemming ben dan wanneer ik op de linkerrijbaan stond. Dit zijn namelijk wel elementen waarop ze je laten zakken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:16 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Verdomme zeg. Dan heb ik me toch een geluk gehad. Ik heb afgereden in december en op het nippertje ging het nog door, aangezien het in de ochtend te glad was. Eigenlijk hoefde ik alleen maar een klein rondje te rijden (een kilometertje of vijf) en toen had ik mijn rijbewijs al. Totaal geen snelweg gezien (wat ik toen ook niks vond). Ik heb al wel mijn autorijbewijs, dus misschien hielp dat.
Ik geloof dat "leuk" rijden iets is voor mooiweerrijders. Het is in essentie een efficiënt (en goedkoop) vervoersmiddel en het rijbewijs dient dus volledig te voldoen aan dezelfde eisen als die van bijvoorbeeld een autorijbewijs. Je bevindt je uiteindelijk toch tussen het andere verkeer en je veiligheid komt dus weleens in het gedrang.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:24 schreef whY... het volgende:
[..]
... Ik vind wel dat ze de nadruk van de voordelen van een motor verkeerd hebben. Ik wil gewoon leuk rijden en of ik nu een keertje rechts gesorteerd sta en 5 sec. later op bestemming ben dan wanneer ik op de linkerrijbaan stond. Dit zijn namelijk wel elementen waarop ze je laten zakken.
En dat jij al motorrijder vervolgens naar de motorkap van een auto zit te kijken. Dat is mij al een aantal keren overkomen, waarvan één keer de motorkap bijna tegen mijn been aanzat. Overigens was dit wel een beetje mijn eigen fout. Ik reed toen nog niet zo lang en was gewoon slordig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:28 schreef thenxero het volgende:
... Auto's zien motoren sneller over het hoofd, en het kan zomaar gebeuren dat een invoegend iemand dus zomaar naar links knalt. Dan is het veiliger om een baantje op te schuiven, dat heeft niet met sneller thuis zijn te maken.
Hij had het over 'rechts gesorteerd' staan, dan denk ik dat hij het voorsorteren voor bijv. verkeerslichten bedoelt. Dan kan je wel wat later thuis zijn als je de verkeerde kant op gaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:28 schreef thenxero het volgende:
Nee je verdraait het hier toch wel een beetje. Het ging om de veiligheid. Auto's zien motoren sneller over het hoofd, en het kan zomaar gebeuren dat een invoegend iemand dus zomaar naar links knalt. Dan is het veiliger om een baantje op te schuiven, dat heeft niet met sneller thuis zijn te maken.
Desalniettemin lullig om je daarop te laten zakken.![]()
Hangt af van je definitie voor file. Ik vind voor het stoplicht staan geen file, dus dan mag het niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Tankiej het volgende:
Als er twee banen voor rechtdoor zijn, dan kan/mag je tussen die twee banen door volgens mij.. Maar je mag niet een stukje over de strook voor linksaf om vervolgens vooraan bij de strook voor rechtdoor voor de auto's te staan volgens mij
Het gebeurd wel (veel) en ik heb eigenlijk ook nog nooit iemand gehoord die er een boete voor heeft gehad, maar officieel mag dat laatste niet. Dat weet ik wel, ik weet alleen niet helemaal zeker of dat eerste wel mag
Vet goed man, gefeliciteerd !!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:29 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag avd gehad en ik ben geslaagd, dus ik kan in het rijtje met geslaagden voor 2011![]()
Hij zei: Vul zelf maar in wat je denkt dat de uitslag is. Dus ik vulde natuurlijk voldoende inquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:30 schreef Tankiej het volgende:
Gefeliciteerd!
Je moest zelf invullen of je geslaagd was? Huh?
Haha, natuurlijk! Ik kan niet wachten op mijn AVD-examen, heb alleen nog geen datumquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hij zei: Vul zelf maar in wat je denkt dat de uitslag is. Dus ik vulde natuurlijk voldoende in
Grats !quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:27 schreef cyberterrorist het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn AVB![]()
Alleen de langzame slalom ging de eerste keer niet goed.
Man o man wat was ik zenuwachtig, trillende handen en al....
De volgende oefeningen gehad
Lopen + parkeren
Langzame slalom
Halve draai (door de zenuwen de verkeerde richting gedaan, maar beide keren in 1 keer goed)
Noodstop
Prisiciestop
Uitwijkoefening
Vertragingsoefening
2 down, 1 to go!
Nou ben ik 2 meter, ik weet niet hoe groot je bent, maar zit zo'n ding een beetje en rijd ie lekker?quote:
183, ik vind 'm zeker niet te klein. Of 'ie lekker rijdt durf ik niet te zeggen, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hij heeft soms wat kuren met de versnellingsbak, het is al drie keer voorgekomen dat ik 'm niet meer in de vrij kreeg, geen idee of dat vaker voorkomt bij motoren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou ben ik 2 meter, ik weet niet hoe groot je bent, maar zit zo'n ding een beetje en rijd ie lekker?
Persoonlijk vind ik de Yamaha XJ6N mooier, zelfde categorie, maar vind vooral de koplamp een stuk mooierquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Grats !
Lest er hier iemand op de ER6-N? Ik vind hem er wel intressant uit zien, vooral omdat je hem nieuw voor 7400 hebt met abs !
Dat heb ik ook wel eens bij m'n lesmotor, ook wel dat ie niet in de 1 wil. Komt vast omdat dat ding wel eens mishandelt word door lessersquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
183, ik vind 'm zeker niet te klein. Of 'ie lekker rijdt durf ik niet te zeggen, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hij heeft soms wat kuren met de versnellingsbak, het is al drie keer voorgekomen dat ik 'm niet meer in de vrij kreeg, geen idee of dat vaker voorkomt bij motoren.
Eensquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de Yamaha XJ6N mooier, zelfde categorie, maar vind vooral de koplamp een stuk mooier(/offtopic)
Daar las ik laatst nog iets over, dat rijscholen die bij de KNMV zijn aangesloten zo'n kitje geven aan geslaagden. Jammer dat mijn rijschool daar niet bij zit, klinkt wel goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:43 schreef ArnosL het volgende:
Mijn oortje deed het trouwens eerst niet tijdens het examen. Toen we waren gestopt bleek dat het oortje los was gegaan van de rest van het apparaatOp de terugweg trouwens flink doorgereden, m'n instructeur reed voorop. Hij heeft helemaal niks gezegd tijdens de rit en dat is toch wel ff wennen
![]()
Bij de rijschool kreeg ik nog een Bikers Toolkit, een sponsoractie van de KNMV. Daar zit ook nog aardig wat in:
- Een vrijkaartje voor de TT.
- Een jaar lang gratis lid van de KNMV.
- ¤30 korting op VRO cursussen.
- Bij afsluiten van een verzekering een tankpas met ¤50 erop.
- Korting op oordoppen van Alpine.
- Korting op een pak van Damen leaters.
- Korting op kleding bij aanschaf van een KTM bij een motorzaak, welke weet ik zo niet.
- Een motorblad.
- Kentekenhoesje
+ nog wel een aantal dingen die ik ben vergeten. Bij m'n rijschool kreeg ik ook nog wat prullaria, toch leuk om dat er even bij te krijgen
quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:29 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag avd gehad en ik ben geslaagd, dus ik kan in het rijtje met geslaagden voor 2011![]()
Gefeliciteerd beidenquote:
Yep en yepquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou ben ik 2 meter, ik weet niet hoe groot je bent, maar zit zo'n ding een beetje en rijd ie lekker?
Bovenin op die balk druk je op Fotoboek en dan profiel aanpassen in het menu linksquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:37 schreef Selub het volgende:
ik heb een vraag hoe vul je je geslacht in enz op je fok account?
Waar in de buurt heb je rijles? Wij hadden nooit echt bochtjesquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef Tankiej het volgende:
Zonet een hele leuke les gehad, was dik 2 uur rijden![]()
Heel veel bochtjes gehad, af en toe bij leuke bochtjes even omdraaien en nog een keer! Was echt een geweldige les
Jij niet in Nijmegen gelest, ik heb wel nog wat bochtjes gezien hoor. Geen idee waar eigenlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar in de buurt heb je rijles? Wij hadden nooit echt bochtjes
Sowieso een verschil ja. Hoewel je voor je examen niet snel op bochten weggetjes gaat rijden maar het voor het gevoel wel beter is om het te hebben in je rijlessen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had les in Den Haag en omstreken. Zijn één keer verder weg geweest en hebben we wat achteraf weggetjes gezien! Lijkt me wel heel fijn om tijdens je rijlessen bijvoorbeeld al wat dijkjes mee te kunnen pakken! Is héél wat anders dan gewoon in de stad en op de snelweg rijden.
Heel herkenbaar, als ik naast een invoegstrook zit, ga ik bewust al voor of achter een auto rijden, dat willen ze opeens invoegen jij niet zelf met de gebakken peren zit. Vaak kom je ook een invoegstrook tegen waar het erg druk is, omdat het dan op de rechterbaan ontzettend gaat schuiven ga ik sowieso al 1 naar links, en dan met redelijk wat gas langs de auto's zodat ze een beetje schrikken van 'een motorrijder met snelheid' en niet opeens weer gaan inhalen. Maar vaak zie je ook aan de manier hoe de auto's al de eerste baan op invoegen, of ze hem door gaan gooien of niet. Beetje een agressieve rijstijl.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef DarkNoize het volgende:
Al zijn die bochtjes waarschijnlijk wel leuk, mij lijkt het belangrijker om te lessen in het examengebied. Zo ken je daar de weg beter en slaag je makkelijker.
Die bochtjes zoek ik daarna wel op![]()
Nog over dat op de linkse rijbaan rijden als er auto's in willen voegen:
Ik reed dinsdag op de rondweg (70km/u) op de rechtse rijbaan en daar wilde dus ook een auto invoegen. Die reed ongeveer 2 meter schuin voor mij, opeens knipperlicht aan en stuur naar links van die autoIk dus snel ook een meter naar links, maar mevrouw had het gelukkig op tijd door
Niet alleen het kennen van je examengebied is nuttig, maar ook het feit of je prettig op de motor zit en de bocht om durft: relaxed rijden. Zelf had ik mijn AVD in een gebied waar ik nog nooit gereden hadquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef DarkNoize het volgende:
Al zijn die bochtjes waarschijnlijk wel leuk, mij lijkt het belangrijker om te lessen in het examengebied. Zo ken je daar de weg beter en slaag je makkelijker.
Die bochtjes zoek ik daarna wel op![]()
Nog over dat op de linkse rijbaan rijden als er auto's in willen voegen:
Ik reed dinsdag op de rondweg (70km/u) op de rechtse rijbaan en daar wilde dus ook een auto invoegen. Die reed ongeveer 2 meter schuin voor mij, opeens knipperlicht aan en stuur naar links van die autoIk dus snel ook een meter naar links, maar mevrouw had het gelukkig op tijd door
Winschoten, een groot dorp in Groningen wat toevallig ook een examenplaats isquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar in de buurt heb je rijles? Wij hadden nooit echt bochtjes
De bochtjes zijn hier onderdeel van het examengebied. Winschoten is niet zo groot, het grootste deel van het examen zul je buiten de bebouwde kom rijden hier. De instructeur vertelde me dat alle bochtjes die we gister hebben geoefend, hij ook wel eens in een examen heeft gezienquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef DarkNoize het volgende:
Al zijn die bochtjes waarschijnlijk wel leuk, mij lijkt het belangrijker om te lessen in het examengebied. Zo ken je daar de weg beter en slaag je makkelijker.
Die bochtjes zoek ik daarna wel op![]()
....
+1quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:37 schreef Yreal het volgende:
Lekker... Hier in de randstad rijden we eindeloos rondjes over het industriterijn in rijswijk waar het CBR zit.. Zzzzzz
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over links rijden: invoegers moeten de mensen op de gewone banen voorrang geven: invoegen is een bijzondere verrichting. Als je al links zit na een inhaalactie vlak voor het begin van een invoegstrook is het verstandig om niet meer terug naar rechts te gaan. Rijd je echter al rechts dan is het fout om te verplaatsen, zeker als er voor en achter jou nog voldoende ruimte is om in te voegen: het is aan de invoeger om zijn/haar snelheid aan te passen zodat hij/zij er probleemloos tussen kan. Kan hij/zij dat niet dan heeft hij/zij of geen talent, of de héle baan zit vol aso's die de gaten dicht rijden
Ik kon ook in Groningen (stad) examen doen, maar dan rij je ook alleen maar in de stad zelf en kom je er eigenlijk niet buiten.. Is dit toch een stuk beterquote:Op donderdag 12 mei 2011 08:37 schreef Yreal het volgende:
Lekker... Hier in de randstad rijden we eindeloos rondjes over het industriterijn in rijswijk waar het CBR zit.. Zzzzzz
Dat verhaal kreeg ik dus ook te horen. Terecht, want mensen in een auto kunnen echt debiel rijden. Zo zie je dus hoe theorie en praktijk elkaar niet helemaal volgen. Geldt ook voor de maximum snelheid. Voor motorrijders is er de formule: Maximum snelheid + 10%quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.
Dat werkt in praktijk ook prima, zolang je inderdaad er maar op berust bent dat mensen dat zich niet beseffen. Defensief rijdenquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.
Leuk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:15 schreef Rossdale het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat hier een topic van was
Ik meld me ook even aan als motorrijlesser. Inmiddels 7 lesjes gehad en mijn AVB examen is deze week aangevraagd
Bij een achtje en halve draai laat je zien dat je de motor kan 'drukken'. Op zich kan iedereen een halve draai of acht maken, maar dat drukken en rustig de acht doen is de truc!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Rossdale het volgende:
De halve draai en het achtje heb ik nog niet eens geoefend eigenlijkNouja het achtje heb ik tijdens de motoropstapdag eens gedaan vorig jaar. Maargoed dat zal wel lukken verwacht ik
Is volgens mij gewoon de bedoeling om de motor trekkend te houden en dan vloeiend draaien? Beetje wegrijden uit het vak zeg maar, maar dan langer doordraaien
Idd trekkend houden, goed achterrem erbij, doorkijken naar het midden waar je heen wilt en goed de motor afschuinen. Als je eenmaal het vertrouwen hebt dat de motor dan niet omvalt is het nog best makkelijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Rossdale het volgende:
Is volgens mij gewoon de bedoeling om de motor trekkend te houden en dan vloeiend draaien? Beetje wegrijden uit het vak zeg maar, maar dan langer doordraaien
Yep! Mijn instructeur zei altijd dat ik hem in de 1 op ongeveer 2500rpm moest houden en dan met de achterrem terugbrengen naar 1500-1700 rpm. Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de motor waar je op rijdt, maar het zal ongeveer wel overeen komenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:25 schreef Rossdale het volgende:
Met een licht trekkende motor en een beetje remmen met de achterrem dus?
Verschilt per gemeente, hier kost het 33 euro dacht ik..quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb in de week dat ik moest wachten mijn motor uitgezocht, maar ik ben hem dan ook meteen uit het CBR vandaan aan gaan vragen.
Wat moet zo'n pasje tegenwoordig kosten eigenlijk?
Bij mij is nog geen enkel pasje gesneuveldquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:15 schreef whY... het volgende:
Ja hoe leuk de nostalgie ook is, het papiertje wordt echt heel lelijk en is groot. Kentekenpapieren zouden ze eigenlijk ook in aangepast formaat moeten gaan aanbieden. Nu nog het plastiek aanpassen zodat het niet zo snel barst![]()
want zowel rijbewijs als id als bankpas halen allemaal hun vervaldatum niet omdat ze eerder al sneuvelen.
(lulz voor eigen taalgebruik, zie nu dat het natuurlijk plastic moet zijn. Plastiek staat wel leuker)
Problem foundquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:19 schreef whY... het volgende:
Mijn betaalpas scheurt over het algemeen langs de magneetstrip. 1 id kaart langs de stippels van het 'verborgen' pasfotootje. Bij de Franse douane braken ze hem destijds bijna helemaal doorZegt ie: Dat is niet goed he?. Andere id kaart heeft nu een paar kleine scheurtjes in de onderkant. Geplakt met magic© tape
. Rijbewijs is inderdaad na drie jaar nog als nieuw. Mijn zorgpas heeft in het midden van links naar rechts een scheur lopen. OV-chipkaart begint ook te barsten en is geplakt met magic tape om niet erger te laten worden.
Het zit allemaal in mijn portemonnee en die zit 24/7 in mijn achterbroekzak.
ontopic: Dinsdag weer rijden, heb er erg veel zin in!
Ik hoop eigenlijk dat binnenkort de kentekenpapieren van auto's ook plastic pasjes worden. Hoewel je dan drie pasjes hebt...quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:15 schreef whY... het volgende:
Ja hoe leuk de nostalgie ook is, het papiertje wordt echt heel lelijk en is groot. Kentekenpapieren zouden ze eigenlijk ook in aangepast formaat moeten gaan aanbieden. Nu nog het plastiek aanpassen zodat het niet zo snel barst![]()
want zowel rijbewijs als id als bankpas halen allemaal hun vervaldatum niet omdat ze eerder al sneuvelen.
(lulz voor eigen taalgebruik, zie nu dat het natuurlijk plastic moet zijn. Plastiek staat wel leuker)
Het is sowieso een beetje achterhaald. Gewoon 1 pasje met autogegevens ofzo en een RFID-chip de overheid heeft er toch genoeg (id kaart, paspoort). Ze kunnen eigenlijk overal al digitaal bij. Als je je papieren niet bij je hebt doen ze een oproepje en weten ze het ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:30 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat binnenkort de kentekenpapieren van auto's ook plastic pasjes worden. Hoewel je dan drie pasjes hebt...Eén tenaamstelling, één van de auto en één overschrijvingskaart. Lekker handig...
Pasjes in zo'n metalen houdertje doen zodat ze niet buigen, portemonnee niet in je achterzak doen. Zijn wel dingen te bedenken hoorquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef whY... het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje achterhaald. Gewoon 1 pasje met autogegevens ofzo en een RFID-chip de overheid heeft er toch genoeg (id kaart, paspoort). Ze kunnen eigenlijk overal al digitaal bij. Als je je papieren niet bij je hebt doen ze een oproepje en weten ze het ook.
Problem found: indeed, maar ik heb de pasjes te vaak nodig dus moet er snel bij kunnen. Wie heeft er eventueel een oplossing voor?
Nog twee keer lessen en dan afrijden, ik les(rijd) op een honda cbf500 en heb zelf in de schuur staan een Suzuki GSXF600 (katana).
Ik zie dat niet zo snel gebeuren, dan kunnen ze niet meer elke 5 jaar (ID kaart) of elke 10 jaar (rijbewijs, paspoort(?)) eisen dat je een nieuwe pas van hun koopt voor een hoog bedrag. En tja, de hackbaarheid, daar denken consumenten aan. Overheden denken daar veel minder aan, bewijst de OV-chipkaartquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn papiertje was na bijna 4 jaar trouwe dienst nog steeds netjesgewoon altijd het mapje bij me dat ik bij het CBR kreeg toen ik slaagde voor mijn B-rijbewijs
Mijn man heeft hem dus al veel langer en ook dat van hem is nog als nieuw. Het kán dus wel
Probleem van RFID is de geweldige hackbaarheid ervan. Het idee vind ik helemaal prima, doe mij maar gewoon één 'nationale pas' voor vanalles en nog wat (verzekering, kentekenbewijzen, rijbewijzen, etc.) op te vragen door hem langs 'n apparaat te halen. Dan hoeft ook niet weer een nieuw pasje worden gemaakt als iemand een upgrade doet van B naar A en B of wellicht ook nog C enzomaargoed, als die gegevens op te halen zijn als je langs iemand in de trein of bus zit, lijkt me dat nog geen goed idee. Maar dat is meer iets voor POL of DIG ofzo![]()
Hoewel ik ze heel nice vind, kreeg ik al last van mijn polsen op de motorbeursquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:34 schreef ArnosL het volgende:
Wie was dat dan die een GSXR had gekocht? Ik dacht dat jij dat was
Mooie prijs... maar de enige naked die ik nieuw zou willen kopen is een Street Triplequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
http://www.suzuki.nl/moto(...)tvbfbyCsHcPvCrSJgCcS
5999 voor een nieuwe bandit![]()
Ja ik zag 'm ook al voorbij komen. Mooie prijs zeg.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
http://www.suzuki.nl/moto(...)tvbfbyCsHcPvCrSJgCcS
5999 voor een nieuwe bandit![]()
Ik vind die nieuwe bandit helemaal niet zo mooi.. Sowieso vind ik het jammer dat al die fabrikanten afstappen van de echt ronde koplamp op nakeds. Ze zetten er allemaal van die gedrochten opquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
http://www.suzuki.nl/moto(...)tvbfbyCsHcPvCrSJgCcS
5999 voor een nieuwe bandit![]()
Eens ja. Een eckte naked heeft gewoon een ronde.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:47 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe bandit helemaal niet zo mooi.. Sowieso vind ik het jammer dat al die fabrikanten afstappen van de echt ronde koplamp op nakeds. Ze zetten er allemaal van die gedrochten op
Bij die nieuwe ook niet meerquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eens ja. Een eckte naked heeft gewoon een ronde.
Bij die Triumphs is dat helemaal zo geil he... zitten er twee naast elkaar![]()
Ja, vanaf nuquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Komen hier nog posts over rijlessen?
Geilen op wat ik straks ga kopen is een belangrijk deel van rijlessen voor mijquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Komen hier nog posts over rijlessen?
Ah, jammer. Gelukkig zijn er meerdere motorenquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:29 schreef WitteHamster het volgende:
Motor is helaas niks geworden, trok niet door tot de toerenbegrenzer en nog wat dingetjes, heb er niet zelf op gereden. Deze persoon adviseerde mij in ieder geval om hem niet te kopen. Ook maar beter ook haha.
Zin in volgende week, dinsdag AVB en vrijdag theorie.
Mja, maar ik moet de komende twee jaar toch op een lichte motor rijden. Dan heb ik liever echt een lichte motor dan een begrensde zware motor. Na die twee jaar kan ik dan weer verder kijken, dan heb ik waarschijnlijk ook een vaste baan dus meer geld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:59 schreef ArnosL het volgende:
Ik zou voor een wat zwaardere motor gaan, het lijkt me dat je op deze snel bent uitgekeken namelijk. Hij ziet er wel erg netjes uit
Bij de 100 zou mijn motor 5000rpm moeten draaien.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Mja, maar ik moet de komende twee jaar toch op een lichte motor rijden. Dan heb ik liever echt een lichte motor dan een begrensde zware motor. Na die twee jaar kan ik dan weer verder kijken, dan heb ik waarschijnlijk ook een vaste baan dus meer geld.
Het liefst heb ik ook een wat zwaardere motor, maar dat gaat alweer snel een hoop extra kosten denk ik...
Wat wil je hier precies mee zeggen? Wat voor motor heb jij?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:10 schreef nero7 het volgende:
[..]
Bij de 100 zou mijn motor 5000rpm moeten draaien.
Beter dan een 125cc Aprillia RS die zich de tering draait op de snelweg.
Hoeft niet gelijk meer te kosten hoor, honda cb-1 is misschien ook iets wat je wel mooi vind, en die heeft 400cc.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Mja, maar ik moet de komende twee jaar toch op een lichte motor rijden. Dan heb ik liever echt een lichte motor dan een begrensde zware motor. Na die twee jaar kan ik dan weer verder kijken, dan heb ik waarschijnlijk ook een vaste baan dus meer geld.
Het liefst heb ik ook een wat zwaardere motor, maar dat gaat alweer snel een hoop extra kosten denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |