Oefen sowieso examenvragen - er zijn vragen op het examen die niet in je boek zijn terug te vinden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:47 schreef rene90 het volgende:
Voor je theorie zou ik wel oefenen met motortheorie, zijn toch wel wat andere vragen namelijk.
Dan heb je een kutboek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Oefen sowieso examenvragen - er zijn vragen op het examen die niet in je boek zijn terug te vinden.
Dat is allemaal leuk, lief en schattig, maar ik ben benieuwd of jij me een boek laten zien waar dingen als "negatieve wegverkanting" in staan. Ik heb de recente boeken van Vekabest, en daar staat dat gewoon niet in... en ondertussen komt het wel op je examen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:17 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dan heb je een kutboek.
Een examen test je kennis die je moet hebben. Het boek hoort je alle kennis te geven die je nodig hebt, wat gecontroleerd wordt door middel van dat examen.
In de OP staat een link (deze) waar je 5 gratis oefenexamens kan doen. Je moet je gegevens invullen zodat je een blad gratis krijgt, maar dat is ook alles. Ik heb het blad nog steeds niet ontvangen trouwens, 4 weken laterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:39 schreef fespo het volgende:
ik heb het boek doorgelezen 2 weken terug.
vorig jaar nog auto theorie gedaan (in 1x) dus kwam allemaal bekend voor. heb wat dingen opgeschreven die ik niet meer wist + een aanvulling van de motor vragen en die ga ik van het weekend nog even leren + het boek nog eens door kijken.
en misschien een auto theorie toets op de computer doen.
vorig jaar had ik ook een site waar je voor 1 euro 24 uur kon toetsen, vond ik toen heel prettig dus misschien dat ik dit ook nog doe.
Dat stond in mijn boek wel, over positieve en negatieve wegverkanting. Ik had een boek van Smit.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk, lief en schattig, maar ik ben benieuwd of jij me een boek laten zien waar dingen als "negatieve wegverkanting" in staan. Ik heb de recente boeken van Vekabest, en daar staat dat gewoon niet in... en ondertussen komt het wel op je examen.
Feit blijft dat examens oefenen de beste leermethode is - het theorieboek an sich is gewoon niet voldoende, en iedereen die dat wel denkt vraagt erom om te zakken.
Verjo is volgens mij ook het bedrijf dat de daadwerkelijke examens voor het CBR maakt, althans; het lijkt er verdacht veel op.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:21 schreef ArnosL het volgende:
In het boek dat ik heb staat wel wat over negatieve wegverkanting, maar daar staan dan andere dingen weer niet in. Mijn boek is van Verjo geloof ik.
het was eerder zo dat die donderdag les ging wel goed maar niet echt geweldig en toen dacht hij al van maar eens die avb afspreken en toen had ik mijn super vrijdag les waar alles goed ging, waarna hij dacht kut ik ben misschien al te laat met aan vragenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:23 schreef Tankiej het volgende:
Goed bezig!
Als alles helemaal goed gaat alleen de langzame slalom niet altijd, dan zie ik geen reden om het aanvragen van het examen uit te stellen. Dan komt het zeker wel goed op je examen lijkt me!
Na 6-7 lessen had ik eigenlijk alle oefeningen ook wel onder de knie, ik wilde alleen pas na m'n 21e examen doen vanwege de zware motor. Dus werden 2 lessen meer toen
Motor waar je examen op doet voor het lichte rijbewijs moet ook onder de 35kw zijn, hoeft niet op 25kwquote:Op zondag 8 mei 2011 00:17 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
het was eerder zo dat die donderdag les ging wel goed maar niet echt geweldig en toen dacht hij al van maar eens die avb afspreken en toen had ik mijn super vrijdag les waar alles goed ging, waarna hij dacht kut ik ben misschien al te laat met aan vragen
p.s ik les al de hele tijd op een onbegrensde Yamaha xj 600 abs uit 2008, en ben 18.
en hij zei dat er rond het examen pas met de 25 kw motoren gaan rijden (hij liet ook door schemeren dat ze niet helemaal 25 kw waren maar rond 35 KW omdat ze dan gewoon beter rijden)
en ik ik rij nu gewoon liever rond op een 25kw motor dan 2 jaar wachten
Was die 35 kw niet dat je als je op een zware motor gaat afrijden, minimaal 35 moet hebben? Lijkt me nogal onlogisch dat je tot 35kw mag afrijden en je daarna 25kw mag maximaal.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Motor waar je examen op doet voor het lichte rijbewijs moet ook onder de 35kw zijn, hoeft niet op 25kw
Ik les afwisselend op de zware en lichte motor. Voor AVB maakt dat ook bijna geen verschil, alleen met AVD merk je het
waarom minder profiel? wel eens een motorband goed bekeken, die is rond hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef fespo het volgende:
oefenexamen.
bij een glad gedeelte kun je beter inleunen in een bocht.
heh
je hangt dan toch helemaal schuin -> band minder profiel. veel meer kans om te vallen dus.
Dat merk je alleen als je profiel echt helemaal weg is.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:38 schreef Spro het volgende:
niet alleen dat, minder profiel == meer contact oppervlak?
Ja, een zware motor moet minimaal 35kw hebben en een lichte motor mag maximaal 35kw hebben bij je examenquote:Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Was die 35 kw niet dat je als je op een zware motor gaat afrijden, minimaal 35 moet hebben? Lijkt me nogal onlogisch dat je tot 35kw mag afrijden en je daarna 25kw mag maximaal.
Bij inleunen kan je de motor rechterop houden waardoor je juist minder kans hebt om om te vallen. Althans, zo stond het in mijn theorieboekquote:Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef fespo het volgende:
oefenexamen.
bij een glad gedeelte kun je beter inleunen in een bocht.
heh
je hangt dan toch helemaal schuin -> band minder profiel. veel meer kans om te vallen dus.
Veel plezier!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef mstx het volgende:
Ik mag vanmiddag eindelijk de intest gaan doen.
Dat moet toch wel lukkenquote:Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef The6thgate het volgende:
Eind van de middag weer les, hopelijk nu zonder om laten vallen
Leerling 2 had om te beginnen naar de instructies moeten luisteren, en als dat niet lukt had hij kunnen zien dat de leraar afsloeg. De rotonde heeft óók nog een 'reguliere' afrit in de richting van de bypass, er was geen enkele reden waarom ze daar niet gewoon zouden afslaan...quote:Op maandag 9 mei 2011 10:44 schreef Tankiej het volgende:
Leerling 2 kan ik dan nog begrijpen
Maar weet je wel zeker dat het lessers waren, hadden ze een L bordje?
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie
binnenkort beginnen met lessen.
Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.quote:en dan het wtf-je van vandaag.
- een stopbord met daarnaast een groen verkeerslicht. mag je hier stoppen?
ik heb ja gezegd, al denk ik dat het nee is. om de reden dat verkeerslichten boven borden gaan maar wel heel raar dat zie je toch nooit?
(het antwoord is inderdaad nee)
quote:mstx Eerste les: 13-05-2011 Theorie:nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: J. Dam Ede Lesmotor: Honda CBF 500
Veel plezier.quote:
thanksquote:Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
[..]
Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.
Echt welquote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie
binnenkort beginnen met lessen.
.kind achterop met helm, mag je zo rijden. (nee)
d.
Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
De vraag was "is het verantwoord zo te rijden" -> En daar was het antwoord inderdaad Nee op.
Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
Kindje van een jaar of 5 was het meer.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?
Ik kreeg ook vrij lang uitleg nadat een oefening foutging, maar dat was vaak een uitleg over wat ik allemaal fout deed. Het hielp me behoorlijk; anders had ik het achtje nooit voor elkaar gekregen denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
begrijpelijk dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |