abonnement Unibet Coolblue
pi_96512183
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:38 schreef Spro het volgende:
niet alleen dat, minder profiel == meer contact oppervlak?
Dat merk je alleen als je profiel echt helemaal weg is.
Alles of niets.
pi_96523639
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Was die 35 kw niet dat je als je op een zware motor gaat afrijden, minimaal 35 moet hebben? Lijkt me nogal onlogisch dat je tot 35kw mag afrijden en je daarna 25kw mag maximaal.
Ja, een zware motor moet minimaal 35kw hebben en een lichte motor mag maximaal 35kw hebben bij je examen :)
pi_96537407
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef fespo het volgende:
oefenexamen.
bij een glad gedeelte kun je beter inleunen in een bocht.

heh :?
je hangt dan toch helemaal schuin -> band minder profiel. veel meer kans om te vallen dus.
Bij inleunen kan je de motor rechterop houden waardoor je juist minder kans hebt om om te vallen. Althans, zo stond het in mijn theorieboek :)
  maandag 9 mei 2011 @ 10:23:57 #79
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96537459
Ik mag vanmiddag eindelijk de intest gaan doen. :D
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96537558
Eind van de middag weer les, hopelijk nu zonder om laten vallen :')
Too much is never enough!
pi_96537659
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef mstx het volgende:
Ik mag vanmiddag eindelijk de intest gaan doen. :D
Veel plezier!

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef The6thgate het volgende:
Eind van de middag weer les, hopelijk nu zonder om laten vallen :')
Dat moet toch wel lukken :+
En anders moet je maar denken, liever met de lesmotor dan straks met je eigen motor!
  maandag 9 mei 2011 @ 10:39:34 #82
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_96537902
Ik heb mijn A al jáááren, maar zag laatst wel een leuk (ja, heus!) les-incidentje gebeuren.

Ik woon in een stad waar de afrit van de snelweg op een bypass-rotonde uitkomt. Om de een of andere reden reed de leraar voorop, twee leerlingen er achteraan. Ze komen met zijn drieen de afrit af, so far, so good. Maar dan....

1. Leraar neemt bypass richting stad.
2. Leerling 1 komt op rotonde terecht, neemt deze 1/2, gaat oprit van snelweg weer op :? :? :?
3. Leerling 2 komt op rotonde terecht, neemt deze 3/4, verdwijnt richting McDonalds die daar zit:? :? :?

Ben benieuwd hoe de leraar dit opgelost heeft... (en wtf reed hij voorop???)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_96538057
Leerling 2 kan ik dan nog begrijpen :+

Maar inderdaad, dat is best apart.. Dat de instructeur voorop reed is niet heel bijzonder, dat gebeurt wel eens vaker :)
Bij mijn les vorige week reed m'n instructeur ook even voorop, de andere lesser die voorop reed had een paar aanwijzingen genegeerd of niet (goed) gehoord ofzo. Dus de instructeur ging ons even voorbij en leidde ons naar een parkeerplaats om even te vragen hoe en wat.

Maar weet je wel zeker dat het lessers waren, hadden ze een L bordje? :o
  maandag 9 mei 2011 @ 10:51:07 #84
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_96538226
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:44 schreef Tankiej het volgende:
Leerling 2 kan ik dan nog begrijpen :+

Maar weet je wel zeker dat het lessers waren, hadden ze een L bordje? :o
Leerling 2 had om te beginnen naar de instructies moeten luisteren, en als dat niet lukt had hij kunnen zien dat de leraar afsloeg. De rotonde heeft óók nog een 'reguliere' afrit in de richting van de bypass, er was geen enkele reden waarom ze daar niet gewoon zouden afslaan...

Ik denk niet dat iemand die geen les heeft op motoren/met kleding gaat rijden waar de naam van de rjischool zo vreselijk hard vanaf schreeuwt... Ja, het waren lessers. Zeker weten.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_96538442
Hm, apart verhaal dan.. Het gebeurd vast wel eens dat leraar en lessers elkaar kwijt raken. Maar als ze gewoon kunnen volgen vind ik het wel heel raar..
pi_96552003
yeey geslaagd voor motor theorie *O*
binnenkort beginnen met lessen.

de helft was niet geslaagd en er zat iemand voor de 3e keer :')
bij auto kan ik het mij nog voorstellen maar de meeste zullen dit al gedaan hebben en ik denk dat motorrijders nog meer gemotiveerd zijn.
en de vragen waren simpel :')

het lijkt voor 75% op het auto examen. (kreeg wat vraagjes over bandprofiel, remmen met beide remmen, inhalen bij een rond bord met 2 auto's.kind achterop met helm, mag je zo rijden. (nee)
dit zijn dan ook gelijk de moeilijkste vragen. de rest was gewoon wie heeft voorrang e.d.

deze vragen vond ik moeilijk, onduidelijk of onredelijk.

- mag je iemand iemand laten opstappen bij een bushalte? ja
het probleem was dat er nu een bus bij stond. nu kan je zeggen, nee het mag niet want de bus kan er zo niet bij. aan de andere kant stond die bus er zo bij dat je kon denken dat hij net weg rijdt. dus dan zou het wel weer mogen.
(ja is bijna zeker fout, op het formulier staat dat ik een fout heb bij stilstaan/parkeren)

- welke overbrenging heeft het meeste onderhoud nodig. geen idee, ik had maar voor ketting gekozen, omdat ik wist dat je deze moet spannen
(dit klopt)

- hoeveel v/d ongevallen komt door een mens. 10% 60%, en ik dacht 90%.
10% is teweinig ik weet dat ze altijd zeggen dat de meeste ongelukken door een mensen komen.
90% is echter te veel. je hebt ook nog technische defecten en ongelukken door het weer e.d. dus 90% lijkt mij teveel.

- hoeveel ongelukken komen door vermoeidheid. ik had 15%
de andere 2 waren veel hoger en je hebt nog veel meer oorzaken en het kan dus nooit meer zijn dan de 60% omdat ik die vraag ws goed heb.
(deze is goed. bron: Google)

en dan het wtf-je van vandaag.
- een stopbord met daarnaast een groen verkeerslicht. mag je hier stoppen?
ik heb ja gezegd, al denk ik dat het nee is. om de reden dat verkeerslichten boven borden gaan maar wel heel raar dat zie je toch nooit? :')
(het antwoord is inderdaad nee)

[ Bericht 5% gewijzigd door fespo op 09-05-2011 16:58:09 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 18:23:34 #87
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_96557005
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie *O*
binnenkort beginnen met lessen.
Gefeliciteerd!! *O*
quote:
en dan het wtf-je van vandaag.
- een stopbord met daarnaast een groen verkeerslicht. mag je hier stoppen?
ik heb ja gezegd, al denk ik dat het nee is. om de reden dat verkeerslichten boven borden gaan maar wel heel raar dat zie je toch nooit? :')
(het antwoord is inderdaad nee)
Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:33:08 #88
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96557470
quote:
mstx Eerste les: 13-05-2011 Theorie:nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: J. Dam Ede Lesmotor: Honda CBF 500
*)
Beginnen op vrijdag de 13e 8-)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 9 mei 2011 @ 18:34:50 #89
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96557553
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:33 schreef mstx het volgende:

[..]

*)
Beginnen op vrijdag de 13e 8-)
Veel plezier. :D
Je moeder is een hamster
pi_96557729
Morgen de laatste twee uurtjes les :)
pi_96557927
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O*

[..]

Zo WTF is dat niet. Stoplichten staan bovenaan de ranglijst, dan borden, dan wegmarkeringen voor zover ik weet. En bij groen moet je (tenzij het kruispunt geblokkeerd is) altijd doorrijden.
thanks :P

ja klopt het antwoord is inderdaad logisch, deze situatie is echter in de praktijk zeer onlogisch en niet voorkomend of ik moet iets over het hoofd zien?

een stoplicht moet voldoende zijn en je hebt voor een gevaarlijk kruispunt het X bord.
het stopbord en verkeerslicht samen staat echter wel op gratis theorie als voorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door fespo op 09-05-2011 18:47:44 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 18:46:31 #92
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_96558119
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:33 schreef mstx het volgende:

[..]

*)
Beginnen op vrijdag de 13e 8-)
Hahahaa vet :D
  maandag 9 mei 2011 @ 18:52:11 #93
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96558355
Intest was overigens wel leuk. :Y Eerst een beetje de techniek van de motor uitgelegd gekregen, maargoed het meeste snapte ik al wel. Daarna bij de instructeur achterop naar het oefenterrein (lege parkeerplaats). Daar mocht ik de motor starten en 20 meter rijden, dat ging eigenlijk meteen goed. Daarna wat grote 8-jes en naar z'n 2e en 3e schakelen.
Toen zat de les er alweer op. ;( Maar het smaakt wel naar meer. :D

Ik heb trouwens nog nooit van m'n leven op een brommer/scooter gereden, daardoor zal de voertuigbeheersing wel een paar lessen langer duren, maar het rijden viel me erg mee. ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 9 mei 2011 @ 21:02:18 #94
258802 Yreal
henk..!
pi_96567337
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
yeey geslaagd voor motor theorie *O*
binnenkort beginnen met lessen.
.kind achterop met helm, mag je zo rijden. (nee)
d.

Echt wel

Ik ben er volgens mijn instructeur nu echt bijna...

Net wel weer lekker met 150 over de a4 cruisen, die cbfje's kunnen dus inderdaad wel hard op 25kw, geloofde mijn instructeur nooit :+
pi_96567787
De vraag was "is het verantwoord zo te rijden" -> En daar was het antwoord inderdaad Nee op.

Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
  maandag 9 mei 2011 @ 21:12:29 #96
258802 Yreal
henk..!
pi_96568077
quote:
12s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
De vraag was "is het verantwoord zo te rijden" -> En daar was het antwoord inderdaad Nee op.

Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?
pi_96568135
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe moet je anders rijden? En praten we over een kind van 5 of 15?
Kindje van een jaar of 5 was het meer.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:13:56 #98
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96568179
quote:
12s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:08 schreef Anne het volgende:
Is wel grappig trouwens; Waar ik werk doen ze op de straat de AVB-oefeningetjes. Het valt me alleen op dat ze weinig oefenen maar veel babbelen.. Lijkt me best wel irritant.. Ik oefen liever 10 keer en krijg de uitleg in het begin en na een keer of 5 nog een keertje, in plaats van 5 keer oefenen en na elke oefening te moeten stoppen om te babbelen en een hoop "nee, zo moet het" (je weet meestal wel hoe het moet, je moet het alleen even oefenen).
Ik kreeg ook vrij lang uitleg nadat een oefening foutging, maar dat was vaak een uitleg over wat ik allemaal fout deed. Het hielp me behoorlijk; anders had ik het achtje nooit voor elkaar gekregen denk ik.
Je moeder is een hamster
  maandag 9 mei 2011 @ 21:16:50 #99
258802 Yreal
henk..!
pi_96568374
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Kindje van een jaar of 5 was het meer.
begrijpelijk dan.

Reden we net langs naar een afrit/oprit en blijft die hele strook gewoon kneuzig 40 rijden op elkaars bumper, echt onmogelijk dat volk, ga dan even 30 rijden dan kan ik er tenminste uit :r
pi_96568389
Ik denk dat ik hier in ieder geval nee-knikkend naar zou kijken:



Dat kind ziet niks, amper houvast, check ook die voetjes... (en dan hebben we het nog niet eens over de kleding...)
Ik zat vroegah altijd voorop, bij mijn vader op de motor, als mini-minimeisje, beetje ingeklemd.
Dat zie ik liever dan dit hierboven...

Maar zo kan het ook:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')