Bij mij is nog geen enkel pasje gesneuveldquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:15 schreef whY... het volgende:
Ja hoe leuk de nostalgie ook is, het papiertje wordt echt heel lelijk en is groot. Kentekenpapieren zouden ze eigenlijk ook in aangepast formaat moeten gaan aanbieden. Nu nog het plastiek aanpassen zodat het niet zo snel barst![]()
want zowel rijbewijs als id als bankpas halen allemaal hun vervaldatum niet omdat ze eerder al sneuvelen.
(lulz voor eigen taalgebruik, zie nu dat het natuurlijk plastic moet zijn. Plastiek staat wel leuker)
Problem foundquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:19 schreef whY... het volgende:
Mijn betaalpas scheurt over het algemeen langs de magneetstrip. 1 id kaart langs de stippels van het 'verborgen' pasfotootje. Bij de Franse douane braken ze hem destijds bijna helemaal doorZegt ie: Dat is niet goed he?. Andere id kaart heeft nu een paar kleine scheurtjes in de onderkant. Geplakt met magic© tape
. Rijbewijs is inderdaad na drie jaar nog als nieuw. Mijn zorgpas heeft in het midden van links naar rechts een scheur lopen. OV-chipkaart begint ook te barsten en is geplakt met magic tape om niet erger te laten worden.
Het zit allemaal in mijn portemonnee en die zit 24/7 in mijn achterbroekzak.
ontopic: Dinsdag weer rijden, heb er erg veel zin in!
Ik hoop eigenlijk dat binnenkort de kentekenpapieren van auto's ook plastic pasjes worden. Hoewel je dan drie pasjes hebt...quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:15 schreef whY... het volgende:
Ja hoe leuk de nostalgie ook is, het papiertje wordt echt heel lelijk en is groot. Kentekenpapieren zouden ze eigenlijk ook in aangepast formaat moeten gaan aanbieden. Nu nog het plastiek aanpassen zodat het niet zo snel barst![]()
want zowel rijbewijs als id als bankpas halen allemaal hun vervaldatum niet omdat ze eerder al sneuvelen.
(lulz voor eigen taalgebruik, zie nu dat het natuurlijk plastic moet zijn. Plastiek staat wel leuker)
Het is sowieso een beetje achterhaald. Gewoon 1 pasje met autogegevens ofzo en een RFID-chip de overheid heeft er toch genoeg (id kaart, paspoort). Ze kunnen eigenlijk overal al digitaal bij. Als je je papieren niet bij je hebt doen ze een oproepje en weten ze het ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:30 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat binnenkort de kentekenpapieren van auto's ook plastic pasjes worden. Hoewel je dan drie pasjes hebt...Eén tenaamstelling, één van de auto en één overschrijvingskaart. Lekker handig...
Pasjes in zo'n metalen houdertje doen zodat ze niet buigen, portemonnee niet in je achterzak doen. Zijn wel dingen te bedenken hoorquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef whY... het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje achterhaald. Gewoon 1 pasje met autogegevens ofzo en een RFID-chip de overheid heeft er toch genoeg (id kaart, paspoort). Ze kunnen eigenlijk overal al digitaal bij. Als je je papieren niet bij je hebt doen ze een oproepje en weten ze het ook.
Problem found: indeed, maar ik heb de pasjes te vaak nodig dus moet er snel bij kunnen. Wie heeft er eventueel een oplossing voor?
Nog twee keer lessen en dan afrijden, ik les(rijd) op een honda cbf500 en heb zelf in de schuur staan een Suzuki GSXF600 (katana).
Ik zie dat niet zo snel gebeuren, dan kunnen ze niet meer elke 5 jaar (ID kaart) of elke 10 jaar (rijbewijs, paspoort(?)) eisen dat je een nieuwe pas van hun koopt voor een hoog bedrag. En tja, de hackbaarheid, daar denken consumenten aan. Overheden denken daar veel minder aan, bewijst de OV-chipkaartquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn papiertje was na bijna 4 jaar trouwe dienst nog steeds netjesgewoon altijd het mapje bij me dat ik bij het CBR kreeg toen ik slaagde voor mijn B-rijbewijs
Mijn man heeft hem dus al veel langer en ook dat van hem is nog als nieuw. Het kán dus wel
Probleem van RFID is de geweldige hackbaarheid ervan. Het idee vind ik helemaal prima, doe mij maar gewoon één 'nationale pas' voor vanalles en nog wat (verzekering, kentekenbewijzen, rijbewijzen, etc.) op te vragen door hem langs 'n apparaat te halen. Dan hoeft ook niet weer een nieuw pasje worden gemaakt als iemand een upgrade doet van B naar A en B of wellicht ook nog C enzomaargoed, als die gegevens op te halen zijn als je langs iemand in de trein of bus zit, lijkt me dat nog geen goed idee. Maar dat is meer iets voor POL of DIG ofzo![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |