Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspxquote:To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.
In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
quote:Release Date
November 11th, 2011.
Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again :p.
Setting
- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat ~
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.
- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
Hebben ze ook witvis? Ik houd niet zo van zalm....quote:
Dreughsquote:Op maandag 2 mei 2011 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hebben ze ook witvis? Ik houd niet zo van zalm....
Ik vraag me wel af aan wat voor een mapgrootte ik moet denken ja. In dat filmpje van Gamekings zeiden ze wel enorme wereld.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:55 schreef Seam het volgende:
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij AlchemyVisolie
Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
Dezelfde grootte meen ik te hebben gelezen (16 sqmi volgens mij), maar in Oblivion was alles computer generated en dus karakterloos, en hier is alles hand placed door een design team, wat het een veel levendigere uitstraling moet geven. Ook zou het sfeervoller zijn en geïnspireerder (want handmade ipv generated).quote:Op maandag 2 mei 2011 17:55 schreef Seam het volgende:
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij AlchemyVisolie
Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
Ok nice, dus qua gevoel zal het meer richting Morrowind gaan. Hoewel er weinig verschil tussen die twee zat voelde Morrowind twee keer zo groot aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:02 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dezelfde grootte meen ik te hebben gelezen (16 sqmi volgens mij), maar in Oblivion was alles computer generated en dus karakterloos, en hier is alles hand placed door een design team, wat het een veel levendigere uitstraling moet geven. Ook zou het sfeervoller zijn en geïnspireerder (want handmade ipv generated).
Ik heb wel het gevoel dat hij beter gaat worden dan Oblivion (dwz meer richting Morrowind). Oblivion ging met name om de graphics en het epische gevoel van een levende wereld (next-gen). Nu zal die stap niet minder nodig zijn en zal de focus weer liggen op gameplay elementen. Bij Oblivion had ik bij vlagen dat Morrowind gevoel weer en deze keer zal dat alleen maar meer worden. Morrowind had ook het voordeel dat het een briljante verhaallijn had en zoiets zal denk ik niet meer worden geëvenaard.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben wel bang dat het nooit meer zo goed als Morrowind gaat worden.
Waarom? Alsof je honderden uren random door een half lege wereld wilt lopen. Ik heb liever een wat kleinere map met minder lege stukken.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:54 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
jammer, had hem groter willen zien.
[pc-gamer] /care [/pc-gamer]quote:Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Aneurysma het volgende:
http://attackofthefanboy.(...)od-tools-on-console/
Omg, dat zou zo vet zijn.
Dat heb ik ook met GTA, Vice City is en blijft de beste. En Age of Empires II blijft de beste uit de reeks..quote:Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben wel bang dat het nooit meer zo goed als Morrowind gaat worden.
JA! Je weet niet wat je hebt gemist, man!quote:Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik heb nooit Morrowind gespeeld trouwens, zal ik het alsnog oppikken of...?
Mja, je liep geloof ik ook een stuk trager in Morrowind.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef Seam het volgende:
[..]
Ok nice, dus qua gevoel zal het meer richting Morrowind gaan. Hoewel er weinig verschil tussen die twee zat voelde Morrowind twee keer zo groot aan.
Ja! Morrowind is als je er eenmaal in komt echt een geweldig spelquote:Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik heb nooit Morrowind gespeeld trouwens, zal ik het alsnog oppikken of...?
quote:Op maandag 2 mei 2011 19:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mja, je liep geloof ik ook een stuk trager in Morrowind.
[..]
Ja! Morrowind is als je er eenmaal in komt echt een geweldig spel
Mja, irritant als je ff een missie wilde doenquote:Op maandag 2 mei 2011 20:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]Inderdaad vreselijk was dat!~
Daarom maar op auto run zetten als ik toevallig effe een paar uurtjes weg moest en voila! 40 punten athletics erbij
Tuurlijk zijn ze outdated, maar dat blijft nog altijd de charme van Morrowind voor mij. Dat ultieme gevoel van herkenning als je het jaren later weer eens opstartquote:Op maandag 2 mei 2011 20:32 schreef Luchtkoker het volgende:
Zijn de graphics van Morrowind niet verschrikkelijk outdated, zodanig dat ik me eraan ga storen? Ik ben niet zo'n graphics whore, maar het is toch wel echt prev gen.
VOlgens mij is morrowind met alle toeters en bellen eraan op een gegeven moment veel mooier dan oblivionquote:Op maandag 2 mei 2011 20:32 schreef Luchtkoker het volgende:
Zijn de graphics van Morrowind niet verschrikkelijk outdated, zodanig dat ik me eraan ga storen? Ik ben niet zo'n graphics whore, maar het is toch wel echt prev gen.
N'wah!quote:Op maandag 2 mei 2011 20:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben wel zo'n graphics hoer dat ik nooit terug kan naar prev gen graphics, daar krijg ik echt jeuk van. Verwend kutjoch dat ik ben
I'm watching you, scum.quote:
Ook met de Boots of Blinding speed aan duurde het een fucking EEUW om van Noord naar Zuid te reizen in Morrowind..quote:Op maandag 2 mei 2011 19:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mja, je liep geloof ik ook een stuk trager in Morrowind.
met bunnyhoppen ga je ook 2x zo snel als rennenquote:Op maandag 2 mei 2011 20:53 schreef speknek het volgende:
Morrowind werd bij mij trouwens nogal gekilled doordat ik de halve game bunnyhoppend heb doorgebracht omdat je dan een betere jump skill kreeg, niet heel erg immersive. (sowieso heb ik nog nooit een TES spel uitgespeeld, dus over het verhaal kan ik niet zoveel zeggen)
Mooi tochquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:13 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ook met de Boots of Blinding speed aan duurde het een fucking EEUW om van Noord naar Zuid te reizen in Morrowind..
In dat moeras kwam ik ook ineens een heel lijp gebouw tegen ofzo dat was echt vet. Bij Oblivion had je dat niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, irritant als je ff een missie wilde doen
Soms ging ik gewoon op avontuur, liep een bepaalde kant op en zag wel waar ik uit kwam. Heb vaak genoeg hele toffe caves met goeie loot gevonden die ik daarna nooit meer heb gezien, ondanks dat ik toch redelijk in de buurt zat gezien de map
Denk dat ik het zometeen nog eens opstart for old time's sake
*present writ*quote:
Fuck yeahquote:
Viskwark! Haringmilkshake!quote:Op maandag 2 mei 2011 17:55 schreef Seam het volgende:
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij AlchemyVisolie
Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
Armen/benen/hoofd afhakken en laten doodbloeden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:05 schreef RickoKun het volgende:
Er zitten kids in het spel![]()
![]()
(seriously, wat moet ik daar nou mee)
En de andere kinderen vertellen dat het een spelletje is zodat ze dat ook bij elkaar gaan doenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Armen/benen/hoofd afhakken en laten doodbloeden.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En de andere kinderen vertellen dat het een spelletje is zodat ze dat ook bij elkaar gaan doen
oblivion was wel minder dan morrowind, maar nog steeds een goed spelquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:22 schreef Luchtkoker het volgende:
Waren jullie eigenlijk ook zo psyched voor Oblivion? Hoe vonden jullie die?
Die portals hebben de game gekilled idd, na tig van die dingen geloof je het wel....quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:27 schreef speknek het volgende:
Ik was bijzonder psyched over Oblivion, maar het verhaal kon me matig boeien (na twee/drie keer hetzelfde gedoe met zo'n portal geloofde ik het wel), dus nooit voorbij die bergstad gekomen.
Oblivion was ik zéér psyched over, omdat Morrowind voor mij een game was die uit het niets verscheen (heb ooit eens TES: Arena gespeeld, vond ik tof maar kon er niet veel mee omdat ik er niet zoveel van begreep, was toen ook maar iets van 8 ofzo).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:22 schreef Luchtkoker het volgende:
Waren jullie eigenlijk ook zo psyched voor Oblivion? Hoe vonden jullie die?
Oblivion was namelijk mijn eerste TES game, en ik had 0.0 verwachtingen. In eerste instantie kwam ik sowieso maar tot Kvatch, en heb het na <10 uur weggelegd dus.
Daarna nog maar een keer opgepikt toen ik op vakantie ging en het non-stop regende, en ik dus dagen binnen zat te gamen, toen heb ik 150 uur in Oblivion gepompt.Was echt addicted.
Gewoon een frenzy spell op die kinderen gooien en ze elkaar af zien maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En de andere kinderen vertellen dat het een spelletje is zodat ze dat ook bij elkaar gaan doen
Ricko m'n jong, jij moet echt contacten leggen met gamestudiosquote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:24 schreef RickoKun het volgende:
Of er moet een soort van undead sex frenzy komen dat necromancers gek worden en zombies gaan bevredigen
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ricko m'n jong, jij moet echt contacten leggen met gamestudios
quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:34 schreef Luchtkoker het volgende:
Vanavond TES3 installeren om alvast in de mood te komen.
Ga zalm vissen, poezebeestquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben al in de mood. Dit topic moet gewoon op slot tot 10-11-2011
Ik trek de hype niet!1!!quote:
Ikke lekker we-hel!!!quote:
Och dan moet je bloemen plukken in de nachtquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:24 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ben gebeten door een vampier in OBL en er te lang mee door blijven lopen. Moet nu een hele quest gaan doen om eraf te komen.
Tsja levels stelden siewosie niet zoveel voor in Oblivion, enkel voor de Daedra quests waren ze van belang. In Morrowind was het beter geregeld, maar ook daar kun je ervoor kiezen voor het maximale level te gaan. Het is maar waar je het spel voor speelt. Ik speel het niet om het perfecte character te maken, maar om een bruut spelgevoel en sfeer te krijgen (wat ook kan zonder alles op 100 te krijgen).quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:07 schreef Pinterman het volgende:
Heb Oblivion een tijdje gespeeld, maar dat ging ongeveer zo van:
"Woah, vet, check al deze shit... wood... cloth... shovels... pickaxes... paint brushes... spaar ze allemaal! Snel naar de stad om al die skills te leren"
"Uhh... wie leert me smithing dan"
"Waar kan ik farmen"
""
En wat ik ook nooit begrepen heb in Oblivion is waarom dat leveling systeem zo vermoeiend in elkaar zat. Alle skills waar je geinteresseerd in bent moesten je minor skills zijn, anders levelde je veel te snel. Maar tegelijk moest je wel al je andere skills maximaal levelen omdat je anders niet genoeg statpoints kreeg. Maarja, dan maak je Alteration een major skill, en dan wil je ineens 20 punten daarbij hebben omdat je een bepaalde spell moet casten. Hopla, meteen twee levels erbij. Verwarrend en irritant, en het tegenovergestelde van wat je wil (namelijk: ik ben een warrior, ik wil meppen met zwaarden, dus ik maak zwaarden een major skill, duh), hoop dat dat niet in deze game zit.
En da's het enige nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:25 schreef Samael het volgende:
[..]
Och dan moet je bloemen plukken in de nacht
Console command svp.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En da's het enige niet
Succes ermee, mayo
~quote:
Moet nog even kijken, in Oblivion was ik een Wood Elf light armored sword guy.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Welke race/class ga je spelen?
N'wah!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:20 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik ga toch aan een total overhaulIk ben bang dat ik dat nodig heb om iig door de eerste paar uur heen te komen, tot ik hooked raak
N'wah!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:23 schreef Jeff89 het volgende:
Als je hooked raakt ga je ze weer de-installeren?De eerste paar uur zijn hoe dan ook ontzettend taai, models of niet.. Als low-level is Morrowind soms (vaak) echt niet leuk.. (vond ik dan
).. Betere models en textures gaan daar weinig aan veranderen.
Ach, gameplay kom ik wel doorheen. Graphics uit het jaar 0 nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:23 schreef Jeff89 het volgende:
Als je hooked raakt ga je ze weer de-installeren?De eerste paar uur zijn hoe dan ook ontzettend taai, models of niet.. Als low-level is Morrowind soms (vaak) echt niet leuk.. (vond ik dan
).. Betere models en textures gaan daar weinig aan veranderen.
De titel van Morrowind klopt ook niet helemaal, omdat het maar op een klein deel van Morrowind afspeelt, het eiland Vvardenfell om precies te zijn, en een heel klein stuk op mainland Morrowind, namelijk Mournhold.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:02 schreef Luchtkoker het volgende:
Oke, tof. Verder nog mods die ik moet hebben? Ik volg nu deze guide om Morrowind kennelijk mooi te maken, ze hebben het ook over Tamriel Rebuilt enzo. Wat houdt die mod in? Morrowind inland afmaken oid hebben ze het over maar dat zegt me niet zoveel.
Ik vond 't gameplay wise altijd een beetje zuur tot LVL 5 ofzo.. Tot die tijd is je char vaak amper effectief met z'n main weapon enzoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ach, gameplay kom ik wel doorheen. Graphics uit het jaar 0 nietEn nee, ik houd ze wel geinstalleerd.
Ach joh, alles overlapt elkaar toch continu in de Elder Scrolls-topicsquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:18 schreef RickoKun het volgende:
---------> Gaarne naar het Morrowind topic
The Elder Scrolls III: Morrowind, deeltje 8
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ach joh, alles overlapt elkaar toch continu in de Elder Scrolls-topics
Sorryquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]![]()
Ik kreeg bijna een stijfjen toen ik dacht dat er nieuwe info was, maar het was slechts morrowind gepraat
![]()
En dan van daar weer doorverwezen worden naar het Oblivion topic en dit topic als ik de vergelijking TES III-IV-V maak zeker..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:18 schreef RickoKun het volgende:
---------> Gaarne naar het Morrowind topic
The Elder Scrolls III: Morrowind, deeltje 8
Godverdomme inderdaad ja!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]![]()
Ik kreeg bijna een stijfjen toen ik dacht dat er nieuwe info was, maar het was slechts morrowind gepraat
![]()
Dat was voor mij reden om helemaal op nieuw te beginnen met de woodelves omdat die (geloof ik) resistance hebben tegen die meukquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:24 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ben gebeten door een vampier in OBL en er te lang mee door blijven lopen. Moet nu een hele quest gaan doen om eraf te komen.
Je weet dat je op die manier heel veel user content mist he?quote:Op maandag 9 mei 2011 11:28 schreef HeertjeB het volgende:
True maargoed speel m liever op de ps3dikkere tv + dat ik dan lekker beneden kan zitten ipv boven (krijg ik weer gezeik van het vrouwtje
![]()
)
mwoah denk dat hij zo meer kan genieten dat op een matig HTCP'tje ergens op een zoldertje.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Je weet dat je op die manier heel veel user content mist he?
Waaronder een geweldige total conversion met een compleet nieuwe wereld!
In principe moet je voor een Elder Scrolls game ook een nieuwe PC kopenquote:Op maandag 9 mei 2011 13:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
mwoah denk dat hij zo meer kan genieten dat op een matig HTCP'tje ergens op een zoldertje.
Ik heb daar andere redenen voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:26 schreef wise het volgende:
ik koop em gewoon in de winkel. Aangezien steamversies wel eens wat problemen geven met mods
Ik koop 'm in de winkel en download hem illegaal van internet. Game blijft in de doos zitten en ik heb geen gezeik met gare DRM en zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:26 schreef wise het volgende:
ik koop em gewoon in de winkel. Aangezien steamversies wel eens wat problemen geven met mods
Ik zou eerst ff onderzoek doen voor je 'm boxed koopt. Ik kocht Fallout NV boxed, en vanaf de CD werd steam geinstalleerd, waarop hij NV begon te downloadenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:39 schreef RickoKun het volgende:
Hoofdreden dat ik hem niet bij Steam zal kopen, is omdat deze vaak ongelovelijk duur is. Ik zal die van mij waarschijnlijk via budgetgames.nl ergens kopen, en niet bij de FRS want daar is een nieuwe game altijd rond de 70 euro
Was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:54 schreef Baalhaar het volgende:
Steam vind ik sowieoso niks. Koop je een game, moet je perse steam hebben om online te kunnen. Nee bedankt
Dat zal best, zal ook kut zijn als het daadwerkelijk instabieler is. Dat het via steam gaat boeit mij niet zo (heb ook andere spellen die via steam moeten, geen problemen mee), maar de prijs van steam zelf is altijd belachelijk duurquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik zou eerst ff onderzoek doen voor je 'm boxed koopt. Ik kocht Fallout NV boxed, en vanaf de CD werd steam geinstalleerd, waarop hij NV begon te downloadenHij was ook veel instabieler dan de Piratebay versie waar ik 70 uur op had.. Als ze dat bij Skyrim weer flikken kunnen ze fluiten naar hun centen...
[..]
Was het maar zo'n feestFallout heeft niet eens een multiplayer, en toch was Steam verplicht.. OOK als je 'm gewoon op CD kocht
Ik had meer crashes dan zonder Steam, en Alt-Tab was al helemaal een drama.. Tevens hoorde ik dat mods onder Steam niet echt goed werken..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat zal best, zal ook kut zijn als het daadwerkelijk instabieler is. Dat het via steam gaat boeit mij niet zo (heb ook andere spellen die via steam moeten, geen problemen mee), maar de prijs van steam zelf is altijd belachelijk duur
Ja duuuhhh.quote:Op zondag 15 mei 2011 00:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kun je gezicht enzo ook customizen of je baard ofzo?
Omg, wat Valve al wel niet voor de pc community heeft gedaanquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:57 schreef vosss het volgende:
Dat was bij HL2 ook het geval.
Maargoed, Valve zijn en blijven kaffers eerste klas natuurlijk![]()
Eensquote:Op zondag 15 mei 2011 01:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omg, wat Valve al wel niet voor de pc community heeft gedaan. En jij noemt ze kaffers. ga je schamen!
Een noorse setting, en dan geen baarden hebbenquote:Op zondag 15 mei 2011 00:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kun je gezicht enzo ook customizen of je baard ofzo?
Beetje jammer, deze postquote:Op zondag 15 mei 2011 00:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kun je gezicht enzo ook customizen of je baard ofzo?
tsss tsssss!quote:Op zondag 15 mei 2011 10:57 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is toch een vraag mensen. Ik heb al die andere ELDER SKROLLSCH toch niet gespeeld.
True that.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef emokid het volgende:
Zonder Valve was pc-gaming zo goed als dood nu.
Wat heeft Valve allemaal gedaan dan? Behalve veel te dure download-versies van games aanbieden op Steam?quote:
Ga weg, heiden!quote:Op zondag 15 mei 2011 10:57 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is toch een vraag mensen. Ik heb al die andere ELDER SKROLLSCH toch niet gespeeld.
Valve heeft een succesvol en winstgevend digitaal verkoop-platform gecreëerd waar heel de industrie jaloers op is.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:36 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat heeft Valve allemaal gedaan dan? Behalve veel te dure download-versies van games aanbieden op Steam?
Enchantment terug in TESIk vraag me af hoeveel chargepoints een Drakenziel geeft
quote:Op zondag 15 mei 2011 00:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kun je gezicht enzo ook customizen of je baard ofzo?
Zanger Rinusquote:Op zondag 15 mei 2011 15:04 schreef RickoKun het volgende:
RitseB RitseBa Ritseboe
HILARISCHEN GRAP HE DIE IS VAST NOG NIMMER GEMAAKT ROFLZOLZLZLOZOLOLZol
Wist ik wel ik deed dat expres zodat je moeite ging doen om een link te zoeken naar dat topic dus gepwned mien jung!quote:
Gij doortrapte troll.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wist ik wel ik deed dat expres zodat je moeite ging doen om een link te zoeken naar dat topic dus gepwned mien jung!
Oh jee, fanboisquote:
Wanneer is de laatste keer dat je het gebruikt hebt? Steam is de laatste jaren flink verbeterd.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh jee, fanbois![]()
Steam is gewoon kut, sorry dat ik het zeg. Het zou perfect kunnen zijn als ik gewoon mijn zooi kon downloaden en dan dat hoerige steam niet geïnstalleerd zou hoeven laten en de prijs normaal was. Maar dat is dus allemaal niet zo....
1 keer via steam een spel gekocht, nooit meer. Als voor Skyrim steam vereist is dan koop ik het niet iig.
Het zóú heel tof kunnen zijn, als ze de minpunten (die loodzwaar wegen voor mij) achterwege lieten.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:28 schreef drumstickNL het volgende:
De meningen over Steam verschillen, zelf heb ik iets van 70 games op steam omdat ik ze anders absoluut verlies.
Jaar tot anderhalf jaar geleden geloof ik.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:35 schreef RitseB het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat je het gebruikt hebt? Steam is de laatste jaren flink verbeterd..
De UI is in ieder geval een stuk verbeterd en de sale's zijn vaak erg aantrekkelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jaar tot anderhalf jaar geleden geloof ik.
Jezus, ga janken of zoquote:Op zondag 15 mei 2011 16:42 schreef drumstickNL het volgende:
AC:Brotherhood kreeg ook een dag of twee vertraging bij steam.
quote:
En ik reinstall heroes of might and magic 3 en 4 maar voor de 100e keerquote:Op zondag 15 mei 2011 18:19 schreef RickoKun het volgende:
Gvd dit duurt te lang hoor, ik ga wel weer Might and Magic 6: Mandate of heaven spelen bij gebrek aan goede spellen tegenwoordig
(disclaimer: Op The Witcher 2 na dan, HOOP IK)
Potdomme mien jong daar zeg je wat The Witcher 2 lijkt me heel tof maar ik heb alleen een 360 en geen gamepcquote:Op zondag 15 mei 2011 18:19 schreef RickoKun het volgende:
Gvd dit duurt te lang hoor, ik ga wel weer Might and Magic 6: Mandate of heaven spelen bij gebrek aan goede spellen tegenwoordig
(disclaimer: Op The Witcher 2 na dan, HOOP IK)
same here. en er zijn sites (waarvan ik gewoonweg niet weet of ze uberhaupt legaal bezig zijn) die steam CD-keys verkopen voor bijna de halve prijs. altijd handig. oh en de sales zijn soms misdadig goed. Je moet alleen geen nieuwe games willen kopen.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:09 schreef ems. het volgende:
Steam was ook heel kut toen het nog wat nieuwer was. Tegenwoordig werkt steam in ieder geval hier als een zonnetje
Een van die sites verkoopt nu AC:Brotherhood met 70% korting, echt geniaalquote:Op zondag 15 mei 2011 22:08 schreef Mday het volgende:
[..]
same here. en er zijn sites (waarvan ik gewoonweg niet weet of ze uberhaupt legaal bezig zijn) die steam CD-keys verkopen voor bijna de halve prijs. altijd handig. oh en de sales zijn soms misdadig goed. Je moet alleen geen nieuwe games willen kopen.
Kut is dat he? Nog meer troep in huis.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:26 schreef speknek het volgende:
Amazon doet dat ook, en dan heb je het doosje en boekje erbij.
Dat is zeker waar, mijn kasten puilen uit. Aan de andere kant, mijn systeemprocessen ook. En een officiele fysieke kopie is wellicht wat robuuster dan een internetverbinding (en kan doorverkocht worden, ofschoon ik daar nooit de moeite voor neem). tl;dr meestal zijn games in de winkel goedkoper dan Steam, wat gewoon niet zou moeten.quote:
Je zegt 't goed ja.. Geld Geld Geld, en de industrie is jaloers. Fuck de industrie man.. Wanneer worden de gamers beloond? Als er een aanbieding is ja.. Voor de rest mag je gewoon 60 eu betalen voor Black Ops (om maar iets te noemenquote:Op zondag 15 mei 2011 14:39 schreef RitseB het volgende:
[..]
Valve heeft een succesvol en winstgevend digitaal verkoop-platform gecreëerd waar heel de industrie jaloers op is.
Als ik je een tip mag geven: Zorg dat je niet te snel levelt.. Als je al je Majorskills vaak gebruikt ben je in no-time lvl 20, en dan worden de enemies ineens wel HEEL onvriendelijk als je ff een ruin door wilquote:Op maandag 16 mei 2011 09:37 schreef HeertjeB het volgende:
Heb dus oblivion op de kop getikt voor de ps3, beetje voorpret op skyrim
Wat een leuke game! was bijna vergeten hoe vet TES is! Ben een assassin/thief en het blijft lachen om snachts een shop binnen te breken en de hele boel leeg te roven.
Daggerfall was vroeger mn favoriet maar als je dat spel nu ziet ga je keihard lachen van de blokkerige graphics etc.
Nope, enige gameplay die bekend is, is die uit de trailer!quote:Op maandag 16 mei 2011 18:59 schreef Jeff89 het volgende:
Die Gamekings preview.. Wil MEER.. Heeft iemand nog meer gamelplay footage gespot?
Daar gaat het wel op lijken jaquote:
autist, reageer niet zo.quote:
En dan niet per ongeluk die belabberde full mod aanzetten waardoor je 24 x zo langzaam leveltquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Ga zelf nog maar is een keer Oblivion met OOO Mod spelen. Zodat de vijand niet met je mee leveld
Dat heeft heel oblivion verkloot.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Ga zelf nog maar is een keer Oblivion met OOO Mod spelen. Zodat de vijand niet met je mee leveld
Mwa, het lijkt me een stuk prettiger lvlen. Krijg je iig geen beggars en ander simpel tuig in full glass armor op je dakquote:
Het was een medewerker van Bethesda die het zat uit te leggen in een filmpje.. O.a dat Endurance word vervangen door een optie om direct extra health te kiezen bij het levelen, en dat Acrobatics en Athletics geschrapt worden 'because basically everybody uses them'..quote:
Dus dan blijf je het hele spel lang tegen ratten, goblins en stunted scamps vechten?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Ga zelf nog maar is een keer Oblivion met OOO Mod spelen. Zodat de vijand niet met je mee leveld
Dus handmatig alle vijanden static gemaakt? Is dat 'n beetje kundig gedaan dan? Niet dat je bij de derde Quest in de mainquest ineens Spider Daedra tegenkomt ofzo..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:31 schreef GeertJan88 het volgende:
Nee het is gewoon sommige stukken zijn heel moeilijk en anderen weer heel makkelijk en daar tussen in
Ik speel 'm nu voor de eerste keer (ben al lvl5, tof tot nu toe), is die mod aan te raden?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Ga zelf nog maar is een keer Oblivion met OOO Mod spelen. Zodat de vijand niet met je mee leveld
Que? Ok, als je als newbie binnenstapt snap ik dit, maar als je toch een beetje ervaring hebt (lees: al honderden combinaties van races/classesquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:25 schreef Jeff89 het volgende:
In Morrowind was je vrijwel gegarandeerd dood als je die grot inging vlak buiten het eerste stadje, Seyda Neen ofzo.. Vlak naast de Silt Strider. Daar zat een mage die je op lvl 1 met 1 fireball die grot weer uit blies..
speel het dan niet, als je het niet normaal kan spelenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik speel 'm nu voor de eerste keer (ben al lvl5, tof tot nu toe), is die mod aan te raden?
Laat dat jong tochquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
speel het dan niet, als je het niet normaal kan spelen
Ik kan hem helaas niet spelen maar hij lijkt me heel vet ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Speelt iemand al Witcher 2? Ik had hem al in 2010 gepreordered. Nou wat een vette game, daar ben ik wel zoet mee tot de release van deze game.
Als je van hardcore-games houdt, dan zeker. Maar de ervaring van een TES-game gaat er bij mij net zo makkelijk in.quote:
Ehm, men zegt dat het spel er beter van wordt, was benieuwd naar de ervaringen hier...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
speel het dan niet, als je het niet normaal kan spelen
Beetje gay.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef RickoKun het volgende:
Ik wil passionele liefde bedrijven met SKyrim, ik zal het gaatje van de cd likken alsof ik de sky zit te rimmen. De anus van de hemel, als het ware terwijl ik al trillend eroverheen spritz
Ik lik de sky nu.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef RickoKun het volgende:
Ik wil passionele liefde bedrijven met SKyrim, ik zal het gaatje van de cd likken alsof ik de sky zit te rimmen. De anus van de hemel, als het ware terwijl ik al trillend eroverheen spritz
Zeker niet. Grafisch zal Witcher2 wel beter zijn en qua combat misschien, maar ik vind persoonlijk Witcher2 meer een adventure met wat random RPG elementen (zoals het skill/perk systeem), maar het gaat niet zo diep als TES games (qua character development, equipment, side quests, etc).quote:
Jij verdient een plaatsje hieronder.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef RickoKun het volgende:
Ik wil passionele liefde bedrijven met SKyrim, ik zal het gaatje van de cd likken alsof ik de sky zit te rimmen. De anus van de hemel, als het ware terwijl ik al trillend eroverheen spritz
Archer zijn in oblivionquote:Op maandag 23 mei 2011 18:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zeker niet. Grafisch zal Witcher2 wel beter zijn en qua combat misschien, maar ik vind persoonlijk Witcher2 meer een adventure met wat random RPG elementen (zoals het skill/perk systeem), maar het gaat niet zo diep als TES games (qua character development, equipment, side quests, etc).
Archers deden vies weinig damage naar mijn mening.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:57 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Archer zijn in oblivionEn wordt zeker weer mijn class in Skyrim
En constant moeten sneaken terwijl de ogres je al vanaf de andere kant van het level aan konden horen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:54 schreef Silv het volgende:
[..]
Archers deden vies weinig damage naar mijn mening.
Vond ik niet. Maar ik scoorde ook veelal headshotsquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:54 schreef Silv het volgende:
[..]
Archers deden vies weinig damage naar mijn mening.
Hoewel ik het zelf niet heb gespeeld maar wel vaak voorbij hier heb zien komen:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:42 schreef Kn0x het volgende:
Het is hier al meermalen gepost, maar toch ga ik het vragen (ook aangezien ik het Oblivion-deeltje niet kon vinden.) Ik heb pas een nieuwe PC en heb daar nu Oblivion op geinstalleerd. Welk mods zijn nu echter aanraders?
Ik ben gestopt met mezelf te folteren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb net de trailer weer eens zitten kijken, en dat gezang zit nu in m'n kop
Och, lekker meeneuriëren op het werkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met mezelf te folteren.
Idem.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Boh, krijg er zoals altijd kippenvel van
Ach, ik ben weer lekker actief in Morrowind... kom de tijd wel doorquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Idem.
Maar ik krijg er dan ook gelijk zo'n zin in. En met nog 5 maanden te gaan, is dat een marteling.
The Witcher 2 e.d. houden mij ook wel bezig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ach, ik ben weer lekker actief in Morrowind... kom de tijd wel door
Ik had gehoopt op 32 man.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik ben echt enorm benieuwd naar Skyrim, was het maar al November![]()
Vooral het nieuws dat de 130 dungeons door 8 man zijn gemaakt in plaats van 1 is echt fijn om te horen
quote:
Copy/paste vanaf FOK!Gamesquote:In het 'Official PlayStation Magazine' is er een lange special over The Elder Scrolls V: Skyrim verschenen met veel details over de gameplay.
Dat de draken willekeurig in de gamewereld verschijnen, zonder zogenaamde 'scripted events,' wisten we al. Maar wist je ook dat gewonde draken niet kunnen vliegen? Zo kan je de strijd met zo'n beest verplaatsen naar de grond.
De vaardigheden in de game, 'Dragon Shouts' geheten, kan je tijdens het spelen leren. Zo zijn er in het artikel een aantal genoemd: Yol Toor, Fire Breath, Iiz Slen, Ice Crystals, Strun Bah Qo, Lightning Storm, Slow Time en Whirlwind Spirit. Waar 'Slow Time' en 'Fire Breath' redelijk duidelijk lijken, zijn termen als 'Strun Bah Qo' nog erg geheimzinnig.
Er zijn een aantal combinaties voor 'dual wielding' bekend gemaakt. En hieruit blijkt dat je de fakkels nu ook voor gevechten kunt gebruiken.
De combinaties:
Wapen en wapen
Wapen en schild
Wapen en fakkel
Spell en wapen
Spell en spell
Een groot 'two-handed weapon'
De 'random quests' zijn gegenereerd door de 'Radiant Story mechanic' en dit is geïnspireerd door de 'random encounters' in Fallout 3. De ontwikkelaars waren namelijk ontevreden over het neppe gevoel dat sommige quests in Oblivion gaven. Ze hopen Skyrim op deze manier wat echter te laten voelen.
Er zijn 13 verschillende types erts voor 'crafting'. Helaas heeft Bethesda ook bevestigd dat 'Hand to Hand' niet meer beschikbaar is in de game.
Skyrim
In de game zullen er weer guilds zijn waar je je als speler bij kunt scharen. De verhaallijnen van deze guilds zullen door elkaar lopen en ook connecties hebben met de 'main questline'.
De facties in de game:
The Thieves Guild
The College of Winter Hold (voor Mages)
The Companions (voor Warriors)
The Dark Brotherhood
Elke stad in Skyrim heeft zijn eigen unieke economie, welke gesaboteerd kan worden door de speler, als deze kwaad in zijn wil heeft. De steden zullen nog steeds bewaakt worden door bewakers, maar ze zullen niet zo sterk en machtig zijn als ze waren in Oblivion. Bounties zullen in tegenstelling tot in Oblivion niet door het hele rijk gelden. Als je iemand in stad A doodt, zullen de gardetroepen in stad B je daar niet voor arresteren.
Met meer dan 60 000 zinnen dialoog in de game heeft Skyrim veel meer voice-actors dan Oblivion of Fallout 3
In Skyrim zul je verschillende mogelijkheden tot reizen hebben. Weer kan je gebruik maken van paarden die, volgens het artikel, ook echt als paarden zullen aanvoelen. Het 'fast-travel'-systeem van Morrowind zal weer gebruikt worden. Waar je via zogenaamde 'carriages' van stad naar stad kan reizen, zonder dat je de plek ontdekt hoeft te hebben. Daarnaast blijft 'fast-travel' zoals we van Oblivion en Fallout 3 gewend zijn bestaan, maar die is slechts te gebruiken voor plaatsen die je reeds bezocht hebt.
In het artikel zijn plaatjes te zien van onder andere een Draugr, een kampeerplek bij een rivier, een nieuwe fire spell, een mensenvrouw bij een stad, een close-up van een vrouwelijke warrior, een bewaker met Legionnaire pantser en een bebaarde Nord bij een kasteel, bewapend met een strijdhamer.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:08 schreef vosss het volgende:
En hand-to-hand heb ik eik nooit gebruikt, dus ik vind het wel prima.
Voor mijn part hadden ze heel het magic er ook uitgesloopt. Ik speel toch niet als een of andere latente homofiel die wat kleurtjes uit zn handen kan toveren?
Zulks spelen speel je als een beul eerste klas met zwaarden, bijlen, schilden, armor, speren, dolken en meer van zulks soort mannelijkheid.![]()
Magic
quote:Then again, it would make for a very laid-back game if you arrived off the boat in Seyda Neen to find that the Nerevarine had already visited, and the skies over Red Mountain were already blue again... You become a Muck farmer in Gnisis and spend the rest of your life getting drunk on Mazte in the Madach Tradehouse every Fredas evening.
Ik speel altijd Magicquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:08 schreef vosss het volgende:
En hand-to-hand heb ik eik nooit gebruikt, dus ik vind het wel prima.
Voor mijn part hadden ze heel het magic er ook uitgesloopt. Ik speel toch niet als een of andere latente homofiel die wat kleurtjes uit zn handen kan toveren?
Zulks spelen speel je als een beul eerste klas met zwaarden, bijlen, schilden, armor, speren, dolken en meer van zulks soort mannelijkheid.![]()
Magic
Ik heb nooit een hth-character gehad, is dat een beetje speelbaar?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wel jammer dat ze hand-to-hand eruit hebben gehaald... hadden ze beter om kunnen zetten naar echt dmg doen ipv eerst iemand's fatigue eraf moeten rammen
Ik wilde altijd al een monk-achtig character hebben die dus serieuze dmg deed met z'n handen, zeer hoge agi om te dodgen en sick veel defensive en healing magic
Is toch hetzelfde met een warrior? Hoe meer zwaardslagen je maakt, des te sneller je endurance-balk leeg is. Waardoor je veel minder schade doet. Dus daar gebruikte ik ook steeds potions voor.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:01 schreef RickoKun het volgende:
Persoonlijk vind ik een mage char vaak wat 'creatiever' dan een 'warrior' char. Echter speelde ik de warrior omdat ik geen zin had om mijzelf telkens op te moeten laden met mana, en gewoon wilde rossen
Ik ga weer bruut voor magic uiteraard.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:08 schreef vosss het volgende:
En hand-to-hand heb ik eik nooit gebruikt, dus ik vind het wel prima.
Voor mijn part hadden ze heel het magic er ook uitgesloopt. Ik speel toch niet als een of andere latente homofiel die wat kleurtjes uit zn handen kan toveren?
Zulks spelen speel je als een beul eerste klas met zwaarden, bijlen, schilden, armor, speren, dolken en meer van zulks soort mannelijkheid.![]()
Magic
Ja. Maar dat verwacht ik wel. Sowieso nu de hele Dark Brotherhood terugkomt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar dan mot t wel goed geïmplementeerd zijn
Ik ben zeer benieuwd hoe de DB en de thieves guild met de MQ worden verwoven, dat wordt nog interessant imoquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:06 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ja. Maar dat verwacht ik wel. Sowieso nu de hele Dark Brotherhood terugkomt.
Ik kom telkens klaar met dragon shoutsquote:Op zondag 5 juni 2011 12:52 schreef Baalhaar het volgende:
Hoe vaak hebben jullie trouwens al gefapt op de gedachte aan deze game?
Ik al 5.
Eerst eens kijken hoe het draait. Witcher 2 is ook goed speelbaar nog dus verwacht eigenlijk geen noodzaak. Maar het kriebelt wel om te upgraden dus wie weetquote:Op zondag 5 juni 2011 15:20 schreef GeertJan88 het volgende:
ik koop zo rond 1-11-11 een nieuwe pc, nog meer mensen dit van plan?
Moet wel wat detail opofferen bij Witcher 2, en AA is uit den boze. Nieuwe Elder Scrolls is wel het soort spel waarvoor ik een upgrade zou over hebben. Misschien een nieuwe vid kaart van rond de 200 euquote:Op zondag 5 juni 2011 15:27 schreef drumstickNL het volgende:
Ik betwijfel of het nodig is als je The Witcher 2 kunt spelen aangezien Skyrim () ook op consoles gaat draaien. Laat ik het woord port niet in de mond nemen.
Nah, denk dat mijn PC Skyrim wel aan zal kunnen, en in tegenstelling tot Oblivion en Morrowind verwacht ik ook niet dat Skyrim extreem zwaar zal zijn, zeker als ze nu de multicore support wel goed voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:20 schreef GeertJan88 het volgende:
ik koop zo rond 1-11-11 een nieuwe pc, nog meer mensen dit van plan?
mid-range pc is al beter dan een console, een kaart van 100 +/- euro zou al voldoen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moet wel wat detail opofferen bij Witcher 2, en AA is uit den boze. Nieuwe Elder Scrolls is wel het soort spel waarvoor ik een upgrade zou over hebben. Misschien een nieuwe vid kaart van rond de 200 eu
Dan ga ik er niet genoeg op vooruitquote:Op zondag 5 juni 2011 17:18 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
mid-range pc is al beter dan een console, een kaart van 100 +/- euro zou al voldoen.
Welke kaart heb je nu dan?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan ga ik er niet genoeg op vooruit![]()
Wat nog maar eens bevestigt dat ik eigenlijk geen nieuwe kaart nodig heb![]()
Radeon HD 5770quote:
Hopen dat ik er aan denk, nog even lekker wegkwijlenquote:Deze week zal er met de E3 nieuwe informatie beschikbaar komen over Skyrim. De volgende online te volgen live-shows zijn aangekondigd:
Maandag rond 20:00 uur* zal er de eerste demo komen door Todd Howard op GameTrailers.com.
Dinsdag rond 22:00 uur* zal er een demo zijn op G4TV.com
Donderdagnacht rond 2:00 uur* zal IGN aandacht besteden aan Skyrim.
Uiteraard zullen deze shows naderhand ook nog gewoon op hun sites te zien zijn. Ik ben benieuwd.
* Nederlandse tijd
i5 2500K is dé gaming-cpu van het moment. Goedkoop, stock al retesnel en zeer goed overclockbaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:44 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom een i5 met zulke dikke videokaarten?
Ik vind het ook wel altijd nostalgisch om gewoon naar de winkel te gaan, hem daar dan zo schattig in de schappen te zien liggen, om vervolgens met een stijve pik te gaan afrekenen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:50 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ga hem trouwens volgende maand denk ik wel pre-orderen. Ben nog even aan het bedenken waar. En is er misschien een manier om laat maar zeggen alleen de key te pre-orderen voor in Steam te gebruiken? Of is het met steam zelf sneller, aangezien je dan al kan pre-loaden enzo? Hoe gaan jullie dat allemaal doen? Of ik nou 40 of 60 betaal maakt niet heel veel uit, als ik hem maar meteen kan spelen als 'ie uit is!
Dat is op zich ook wel relaxed ja, soms verkopen ze natuurlijk ook gewoon 1 of 2 dagen van te voren dat spel. Dus dat zou wel mooi zijn. Met steam heb je af en toe dat hij weer te veel belast is en dan niet kan unlocken enzo. Oblivion had ik ook gepreordered maar die had ik 4 dagen van te voren ook al kunnen downloaden en spelen. Maar pre-order natuurlijk wel binnen gekregen daarna.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel altijd nostalgisch om gewoon naar de winkel te gaan, hem daar dan zo schattig in de schappen te zien liggen, om vervolgens met een stijve pik te gaan afrekenen.
Zal toch wel?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:45 schreef vosss het volgende:
Ik ben benieuwd of we nieuw materiaal te zien krijgen morgen
Waarom zouden ze eigenlijk voor zo'n typische releasedatum gekozen hebben?quote:
Omdat het de meest typische datum ooit is.. 11-11-11...Iets vergelijkbaars is er niet. En zal er ook nooit komen..quote:Op maandag 6 juni 2011 15:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom zouden ze eigenlijk voor zo'n typische releasedatum gekozen hebben?
*aftelt*quote:Maandag rond 20:00 uur* zal er de eerste demo komen door Todd Howard op GameTrailers.com.
Todd Howard zat zojuist bij GTquote:Op maandag 6 juni 2011 21:09 schreef RickoKun het volgende:
Is Skyrim er langs gesneaked ofzo?
EA begint toch pas strakjes?
Skyrim is van Bethesda, niet EAquote:Op maandag 6 juni 2011 21:09 schreef RickoKun het volgende:
Is Skyrim er langs gesneaked ofzo?
EA begint toch pas strakjes?
Omgquote:Op maandag 6 juni 2011 21:09 schreef RickoKun het volgende:
Is Skyrim er langs gesneaked ofzo?
EA begint toch pas strakjes?
Komt door al die exclusieve zooi van Gametrailers, vind het ook fucking irritant, hou gewoon een persevent en laat iedereen dan genieten, maar nee, ze geven exclusieve rechten aan gametrailers en pas dagen later komt het op andere sites...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:14 schreef RickoKun het volgende:
Ja sorry negers, maar waarom komt ie er onaangekondigd door heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |