Ik merk ook dat ik na mijn puberteit bijna niet meer droom. Het is echt heel sporadisch dat dit nog gebeurt. Wel heb ik af en toe de droom dat ik van een gebouw val oid en dat gevoel van heel hard vallen ook in mijn maag voel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:36 schreef Black_Ninja het volgende:
Leuk om te lezenEen aantal heb ik mee gemaakt bij andere. Mijn ex heeft een keer een slaap paniek aanval gehad, erg vreemd om mee te maken.
Misschien ook een leuke om hier te vermelden: niet kunnen dromenIk droom al sinds mijn +/- 12e niet meer. Nu weet ik dat mensen gaan roepen dat ik wel droom maar het niet herinner maar als je in 15 jaar niet 1 droom of nachtmerrie kan herinneren mag je volgens mij toch wel een keer gaan twijfelen. Daarnaast ben ik gestopt met dromen na een flinke nachtmerrie.
In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:39 schreef davako het volgende:
[..]
Ik merk ook dat ik na mijn puberteit bijna niet meer droom. Het is echt heel sporadisch dat dit nog gebeurt. Wel heb ik af en toe de droom dat ik van een gebouw val oid en dat gevoel van heel hard vallen ook in mijn maag voel.
Dit heb ik ook vaak.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:46 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.
Dit is idd wel een goede en aangezien jij na Rijstkoker de 2de bent die het over parasomnie / praten in je slaap heeft, heb ik een stuk tekst toegevoegd onder kopje nr. 9, Slaapwandelen / praten in je slaap.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:43 schreef IBAZ het volgende:
Ik mis hier :
Praten in de slaap. Misschien kun je dat ook onder slaapwandelen indelen.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hier niet een beetje gebrabbel, maar een heel consistent verhaal ophouden, waarbij ik ook logisch reageer op de antwoorden van een ander. Na ontwaken 's ochtend kan ik me er niets van herinneren.
Lijkt me best freaky om die mensen en demonen te horen praten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:40 schreef Manke het volgende:
Sinds ik stemmen hoor heb ik last van slaap "hallucinaties", echt bizar, ik hoor dan mensen en demonen praten.
Een hele tijd zag ik beelden en 'animaties' achter m'n oogleden tijdens het wakkerworden.
Dat heb je besloten en dat lukte ook gewoon?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:36 schreef Black_Ninja het volgende:
Leuk om te lezenEen aantal heb ik mee gemaakt bij andere. Mijn ex heeft een keer een slaap paniek aanval gehad, erg vreemd om mee te maken.
Misschien ook een leuke om hier te vermelden: niet kunnen dromenIk droom al sinds mijn +/- 12e niet meer. Nu weet ik dat mensen gaan roepen dat ik wel droom maar het niet herinner maar als je in 15 jaar niet 1 droom of nachtmerrie kan herinneren mag je volgens mij toch wel een keer gaan twijfelen. Daarnaast ben ik gestopt met dromen na een flinke nachtmerrie.
Ik heb dat met de deurbelquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb soms wel een sort exploderend hoofd-geval. Vaak wanneer ik tussen wakker en slaap in zit, wanneer ik naar bed ga, schrik ik ineens wakker van een hard geluid of knal. Alsof er een kast omvalt in m'n kamer. Wanneer ik dan mijn ogen open doe, blijkt er niks aan de hand te zijn en hebben andere mensen dat geluid niet eens gehoord.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ex had wel eens van die slaapseks bevliegingen. Dan werd ik wakker met zn handen om mn borsten en zn lul prikkend tegen mn kont.. En als je tegen m praatte snurkte ie terug
Ik heb het niet zo zeer bewust besloten, waarschijnlijk is het een onbewuste reactie geweest ofzo. Ik weet wel dat het na die nachtmerrie nooit meer is voor gekomen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat heb je besloten en dat lukte ook gewoon?![]()
De laatste droom was dat er allemaal bommen afgingen![]()
komt door al die oorlogen...
ik kwam binnenrennen en schreeuwde (in mijn droom dan)
dat was al de zesde ! dat was al de zesde !
we moeten hier weg !!
En waarschijnlijk ligt hij daar met eenquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ex had wel eens van die slaapseks bevliegingen. Dan werd ik wakker met zn handen om mn borsten en zn lul prikkend tegen mn kont.. En als je tegen m praatte snurkte ie terug
is wel lekker dat je van je nachtmerries af bentquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:13 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo zeer bewust besloten, waarschijnlijk is het een onbewuste reactie geweest ofzo. Ik weet wel dat het na die nachtmerrie nooit meer is voor gekomen.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:14 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ligt hij daar met eengezicht. 9 tegen 10 dat die gewoon wakker is
Heb ik ook . Een lange tijd had ik het heel erg (nu nog maar heel af en toe), het is zo bizar en beangstigend dat je je gewoon niet kunt bewegen terwijl je bij bewustzijn bent. Voor mijn gevoel duurt het dan uren voordat ik me eindelijk kan bewegen . Gelukkig heb ik geen hallucinaties, wel heb ik een keer meegemaakt dat ik mijzelf uit mijn lichaam zeg wegzweven omhoog, heel raar gevoel. Verder heb ik lucide dromen altijd wel gehad, als ik droom weet vaak ik dat ik aan het dromen ben waardoor ik mijn dromen zelf kan beïnvloeden zoals spontaan vliegen, of de droom nog verlengen, of als het een slechte droom is een goede einde aangeven. Ik dacht vroeger dat iedereen dat kon en dat het heel normaal was.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:41 schreef KirovAir het volgende:
Slaapverlamming heb ik bijna wekelijks. Komt ook omdat ik veel oefen met lucide dromen. Duurt vaak niet langer dan een minuut.
Kan geen duistere CEVs herinneren, allemaal waren simpel en dom, meestal een poppetje die wat doet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:07 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Lijkt me best freaky om die mensen en demonen te horen praten.
Closed Eye Visuals ben ik wel bekend mee, maar dat komt bij mij door hallucinogene middelen. Zijn deze CEV's alleen duister bij jou? Of ook wel leuk en happy enzo?
Lijkt me ook niet bepaald fijn wakker worden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:57 schreef Fatihtjuh het volgende:
Slaapverlamming 1 keer per maand.
Ogen zijn 1/8 open, ik voel mijn lichaam maar kan niet bewegen. Het voelt ook alsof ik uit mijn lichaam wordt getrokken. Wat ik ook voel zijn heel veel vibraties. Ik hoor een soort van slechte radio ontvangst. En zie meestal een 5tal witte mannetjes om mijn bed staan.
Vorig maand tijdens mijn slaapverlamming was het gecombineerd met een nachtmerrie, ik werd maar niet wakker maar toch was ik wel wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:05 schreef Hippe_Student het volgende:
Serieus, fak jou TS met je kut plaatjes.
Ik kon vanacht niet slapen omdat ik zonodig dit topic moest lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
Ga je ze na een tijdje niet ook tijdens je slaap herkennen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:57 schreef Fatihtjuh het volgende:
Slaapverlamming 1 keer per maand.
Ogen zijn 1/8 open, ik voel mijn lichaam maar kan niet bewegen. Het voelt ook alsof ik uit mijn lichaam wordt getrokken. Wat ik ook voel zijn heel veel vibraties. Ik hoor een soort van slechte radio ontvangst. En zie meestal een 5tal witte mannetjes om mijn bed staan.
Vorig maand tijdens mijn slaapverlamming was het gecombineerd met een nachtmerrie, ik werd maar niet wakker maar toch was ik wel wakker
Ja, dit kan optreden vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:12 schreef Morrigan het volgende:
Over slaapverlamming, kun je dat ook krijgen voordat je wakker wordt.
Geen idee, maar zelf heb ik weleens dat ik wakker word van zoiets.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:12 schreef Morrigan het volgende:
Over slaapverlamming, kun je dat ook krijgen voordat je wakker wordt.
is dat niet overdreven fucking zelfmoordneigend driewerf kut?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef H1N1 het volgende:
Slaapparalyse hier. Altijd een standaardsituatie. Zwetend wakker worden en in doodsangst verkeren + een gedaante die op mijn rechterschouder zit en me aanstaart. Een silhouet zeg maar.
Nu al een poos niet meer gehad!
Het blijft naar inderdaad. Zeker na de eerste paar keren, je bent er echt van overtuigd dat er een demon zit die je komt halen, totale doodsangst die je ervaart en je wil schreeuwen maar het enige dat je kan bewegen zijn je ogen. Je maakt ook constant oogcontact met die gedaante. Na een seconde of 20 (gok ik) kon ik me dan weer bewegen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:28 schreef Hippe_Student het volgende:
[..]
is dat niet overdreven fucking zelfmoordneigend driewerf kut?
Dat fluisteren, hoor je dat in je droom of...? Straks weer lekker slapenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Slaapverlamming, heb het ook. Niet vaak, maar wel in hele hevige vorm. Kan mezelf dan ook bijna niet wakker krijgen.
Daarnaast hoor ook ik weleens iemand mijn naam in mijn oor fluisteren (en nee, het is niet mijn vriendin).
Beide fuckin scary.
Ik heb mijn zolderraam eruit geschoten omdat er een "beest" zat en heb wel eens met messen in de tuin staan schreeuwen dat "hij" het beter niet kon proberen...quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik kon niet slapen, lig wat te draaien en opeens om 23:30 staat er ineens een zwart ding voor mijn bed naar mij te loeren, kijk normaal kan ik nog wel mijn gordijnen zien omdat er een lantaarnpaal achter staat maar het was helemaal donker.
Ik schrik mij helemaal kapot en ren gillend naar beneden, ouders rennen de trap op vanwege mijn gegil en later zei mijn moeder dat zij heel vaak precies dezelfde dingen ziet.
Gisternacht gebeurt
Dat heb ik weleens als ik het heel druk heb en veel stress. Dan krijg ik een gevoel alsof ik de hele tijd mijn benen moet strekken. Zo vervelend. Vooral wanneer je strekt en je krijgt er zo''n fijne kramp in je kuit voor terugquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:49 schreef juxtaposition het volgende:
Heb last van rusteloze benen. Daardoor beweeg ik in m'n slaap en maak ik allerlei 'spasmes'. Vaak droom ik ook dat ik de controle over m'n lichaam verlies.
Verder heb ik extreme last van nachtmerries... Ik onthoud soms er wel vijf op een nacht. Een heel vervelend probleem, het onthoudt me van m'n nachtrust. Ik droom overigens ook heel lucide.
En ik slaap extreem veel, maar dan bedoel ik ook ECHT veel. En ik heb heel erg last van nachtzweten.
Hele lijst van slaapproblemendat je je niet kan bewegen en zo'n monster ziet lijkt me vet para
Niet in een droom maar als ik net in slaap wil vallen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:22 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Dat fluisteren, hoor je dat in je droom of...? Straks weer lekker slapen. Als een blok wel te verstaan.
Heel irritant inderdaad. Helemaal als ze gepaard gaan met hallucinaties. Dat het net lijkt alsof je spoken en demonen ziet en hoort.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Slaapverlammingen ... heel onaangenaam. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik bijna niet kan ademhalen en ik lig ook heel oncomfortabel terwijl ik volledig verlamd ben.
Nee, die bestaan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:07 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Heel irritant inderdaad. Helemaal als ze gepaard gaan met hallucinaties. Dat het net lijkt alsof je spoken en demonen ziet en hoort.
Spoken bestaan natuurlijk niet, dus eng of gevaarlijk is het niet, maar wel fascinerend wat er allemaal in je hersenen gebeurt als je half slaapt half wakker bent en voor je gevoel helemaal wakker bent.
Ik heb een raar fenomeen qua dromen als ik in semi-slaap val in de trein...quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
is wel lekker dat je van je nachtmerries af bent![]()
maar helemaal nooit meer dromen zou ik wel jammer vinden![]()
er zitten soms ook wel leuke tussen ...
Ziek!!!! Dat is echt bizar. Is er niet een manier via hypnose oid om dit enigzins te verminderen?quote:Op maandag 23 mei 2011 00:02 schreef Pugly het volgende:
Werd op een gegeven moment best eng, omdat hij in zijn boxer naar buiten ging en dan ergens ging slapen terwijl hij ook nog de deur van ons huis open liet staan! Een keer is hij in slaap gevallen bij een vriend en al slaapwandelend 7 km. naar ons huis teruggelopen. Ik was daar en was ondertussen al door zijn vriend gebeld dat mn ex ' kwijt' was. 3 uur later kwam hij binnenlopen, geen flauw idee wat hij hier deed...
Dat had ik ook, het is idd alsof je hoofd explodeerd, echt een megaknal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb soms wel een sort exploderend hoofd-geval. Vaak wanneer ik tussen wakker en slaap in zit, wanneer ik naar bed ga, schrik ik ineens wakker van een hard geluid of knal. Alsof er een kast omvalt in m'n kamer. Wanneer ik dan mijn ogen open doe, blijkt er niks aan de hand te zijn en hebben andere mensen dat geluid niet eens gehoord.
quote:Sleep Paralysis
The experience of sleep paralysis can be terrifying. In a typical case, a person awakens, but then finds he cannot move. It may feel like a great weight is holding him down and making it difficult to breath. Hallucinations may appear, often loud buzzing noises, vibrations in the body, or people and threatening figures nearby. The dreamer may feel things touch his body, body distortions, or “electricity” running inside him. As the experience progresses, the surroundings may begin to change, or the person may feel he is leaving his body, either by floating up or by sinking through the bed. Quite often, the dreamer knows the experience is a dream but finds it very difficult to awaken.
The probable cause of sleep paralysis is that the mind awakens, but the body remains in the paralysis state of REM sleep. At first, the dreamer actually perceives the environment around him, but as the REM process takes over again, strange things begin to occur. Anxiety seems to be a natural concomitant of this physiological condition, and it is worsened by the dreamer’s feeling that he is awake, his belief that these peculiar things are really happening, and the sensation of being unable to move. If the dreamer goes more completely into REM sleep, he loses the awareness of his body, which causes him to feel paralyzed. At this point, he may experience the sensation of “leaving his body, “ as his mental body image is freed from the constraints of perceptual input from his actual body. 11
Sleep paralysis experiences are likely to be the cause of some of the strangest night phenomena, such as visitations by demons, incubi, and succubi, and out-of-body experiences. They don’t need to be terrifying, however, if you reflect as they are happening that they are dreams and that none of the bizarre events are dangerous. People in these states commonly try to cry out for others to awaken them, or to force themselves to move in order to awaken. This usually only makes matters worse, however, since it increases their feelings of anxiety. Anxiety itself may help to perpetuate the condition. A better approach is to (1) remember it is a dream and therefore (harmless, and (2) relax, and go with the experience. Adopt an attitude of intrepid curiosity. Dreams that proceed from paralysis experiences are often quite intense and wonderful.
Jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:10 schreef Morrigan het volgende:
Wat geen stoornis is, maar wel irritant, namelijk vals ontwaken. Ik had het 1,5 weken geleden nog waarin dat 5 keer gebeurden. Je wordt er niet bepaald uitgerust wakker van.
Nice.. Balen dat ze dan net op dat moment verdwijnen. Of juist goed, omdat er wellicht geen blije toestand in die vorm bestaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Hypnagogia het volgende:
Ik begon namelijk uit te kijken naar de hallucinaties. Ik had besloten dat zo'n enge hallucinatie namelijk wel makkelijk zou kunnen leiden tot een mooie lucide droom. Ook was ik wel nieuwsgierig naar wat mijn brein zich weer allemaal zou kunnen bedenken bij het in slaap vallen. Ik ging dus vol blijde verwachting slapen hopende dat ik weer zo'n horrorhallucinatie zou krijgen zodat ik 'm om zou kunnen zetten tot een mooie heldere droom. Diezelfde week zijn de hallucinaties verdwenen en kon ik weer rustig slapen.
[..]
Ik droom inderdaad vaak behoorlijk levendig en intens en kan daar meestal heel veel van herinneren. Ik droom ook vaak lucide (bewust dromen zodat je je dromen kunt sturen, elementen toevoegen en verwijderen in je droomquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:23 schreef Rodawa het volgende:
Maar hoe weten jullie dit nog allemaal? Herinneren de meeste mensen hier vaak wat ze gedroomd hebben, of alleen als er echt zoiets gebeurd is zoals in een van de slaapstoornissen? Ik weet eigenlijk nooit meer wat ik gedroomd heb. Vanochtend werd ik wakker en wist ik me nog wel goed te herinneren wat ik gedroomd had, maar dat "gevoel" trok na een paar minuten al weg. Toen was ik het al helemaal kwijt.
Misschien heeft dit er niet zo veel mee te maken, maar vroeger kon ik me mijn dromen wel beter onthouden. Soms had ik ook een nachtmerrie (dat ik bvb aangevallen werd door een reus ofzo, toen was ik een jaar of 6 denk ik) en om dan te zorgen dat ik niet meer bang hoefde te zijn, ging ik de droom afmaken toen ik wakker werd. Dus dan bedacht ik me bijvoorbeeld dat ik de reus versloeg, en dan kreeg ik er ook nooit meer nachtmerries van.
Haha, ik droom bijna nooit levendig blijkbaar. Had pas wel dat ik aardig bezweet wakker werd na een nachtmerrie, maar ik zou niet meer weten waar het over ging.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:30 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik droom inderdaad vaak behoorlijk levendig en intens en kan daar meestal heel veel van herinneren. Ik droom ook vaak lucide (bewust dromen zodat je je dromen kunt sturen, elementen toevoegen en verwijderen in je droom). Sommige mensen noemen dat paranormaal of 'uittreden' (
), maar daar is niks paranormaals aan hoor. Net als hallucinaties bij slaapverlamming, gebeurt dat gewoon allemaal in je hersenen.
Zover kwam ik niet eens in mijn droom. Ik word dan wel gewoon wakker, maar er gebeurde telkens vreemde dingen. Zo was ik door iets/iemand uit mijn bed geduwd, zag ik een doorzichtig robot (leek net een spook) voor mijn deur zweven en bij een droom leek het net of de buren in mijn kamer waren. Ik hoorden ze wel, maar zag ze niet. En dat blijft dan doorgaan totdat ik echt wakker word.quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:52 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Ja
Dromen dat je wakker wordt, je ochtendritueel uitvoeren en vervolgens écht wakker worden.
Zelf ben ik als de schijt voor slaapverlamming. Ook al weet je dat er niks kan gebeuren in het echt, maar toch...... Zelf 2 keer meegemaakt, ogen open....... Gelukkig geen schimmen gezienquote:
En... Kun je je misschien nog herinneren hoe die mensen eruit zagen?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:10 schreef dylanrr het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst slaapverlamming gehad. Sinds die dinsdag nog 2x gehad.
Snap niet hoe het komt, dat het nu opeens is en ook zo vaak.
Bevalt me overigens niks![]()
Eerste keer had ik m'n ogen open, zag wel wat dingen (mensen die ik niet ken), maar was toch iets drukker bezig met het bedenken wat er aan de hand was. Pas toen het voorbij was, dacht ik aan slaapverlamming.
Meen je dit serieus (ik neem aan van wel)? Dat is best wel extreem....quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb mijn zolderraam eruit geschoten omdat er een "beest" zat en heb wel eens met messen in de tuin staan schreeuwen dat "hij" het beter niet kon proberen...
Het staat niet heel helder meer in m´n gedachten, maar ze waren vrij groot. Niet heel gedetailleerd, maar je zag wel duidelijke contouren. En ze stonden gewoon een beetje te chillen in m´n kamer.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef Narasan het volgende:
[..]
En... Kun je je misschien nog herinneren hoe die mensen eruit zagen?
Zo ja, zou je dat dan hier willen zeggen?
Welke is dat dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:45 schreef Darkwolf het volgende:
De slaapstoornis die ik heel soms heb staat niet in deze top 10. Jammer.
Het letterlijk vast zitten tussen de gateway van deze wereld en de droom wereld.quote:
In mijn dromen is het eigenlijk precies het tegenovergestelde, ik kan altijd heeeel erg hoog springen en dan een poosje in de lucht blijven hangen of rustig omlaag zweven. Vaak kan ik ook gewoon zweven/vliegen (de eerste keer had ik hoogtevrees btw haha).quote:Op maandag 11 juli 2011 17:40 schreef Lavenderr het volgende:
Dromen jullie ook weleens dat je het gevoel hebt alsof je benen van lood zijn? Dat je wilt lopen maar gewoon niet vooruit komt?
Ja, machtig gevoel is dat he? Spring je zo uit het raam en vliegt over de stad , over het water. Overal waar je heen wilt.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:53 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
In mijn dromen is het eigenlijk precies het tegenovergestelde, ik kan altijd heeeel erg hoog springen en dan een poosje in de lucht blijven hangen of rustig omlaag zweven. Vaak kan ik ook gewoon zweven/vliegen (de eerste keer had ik hoogtevrees btw haha).
Maar hier 'lichtvoetig' dus
Dat klinkt alsof je dan niet anders kunt dan echt even 'rust' nemen 's nachts. Dus dat je gewoonweg geen stap kunt verzetten. Is het ook vervelend in je droom? Zoiets als bij mensen die zich naakt voelen en dat als vervelend ervaren in hun droom, of heb je er zelf op dat moment gewoon vrede mee?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, machtig gevoel is dat he? Spring je zo uit het raam en vliegt over de stad , over het water. Overal waar je heen wilt.
Dat andere, met die loodzware benen is meestal als ik veel stress heb of heel druk ben geweest gedurende de dag.
Ja, ik ervaar het als heel vervelend en tevens erg vermoeiend, omdat ik blijf proberen vooruit te komen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je dan niet anders kunt dan echt even 'rust' nemen 's nachts. Dus dat je gewoonweg geen stap kunt verzetten. Is het ook vervelend in je droom? Zoiets als bij mensen die zich naakt voelen en dat als vervelend ervaren in hun droom, of heb je er zelf op dat moment gewoon vrede mee?
Vliegen, zweven en springen zijn inderdaad ontzettend relaxed! De eerste paar keren moest ik wel echt oefenen en de eerste keer ook echt die hoogtevrees, toen paniekte ik een beetje en daardoor bewoog ik dusdanig dat ik juist nog verder omhoog ging. Toen ik weer wat rustiger werd, zweefde ik weer langzaam omlaag en had ik geen last meer van die hoogte. Tegenwoordig gaat het altijd met het grootste gemak. En als ik net wakker word, dan weet ik zeker dat ik het in gewekte toestand ook heus wel moet kunnen (er zijn mensen die kunnen leviteren, dus waarom ik niet!). Maar ik heb het nog niet werkelijk uitgetest.
Ik heb weleens het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel heb ik er een hele nacht opzitten, doordat ik bijvoorbeeld heftig heb gedroomd, maar dan blijk ik maar een uurtje te hebben geslapen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:46 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.
Ik heb altijd het idee dat wanneer je kort slaapt, je dromen heftiger overkomen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:13 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb weleens het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel heb ik er een hele nacht opzitten, doordat ik bijvoorbeeld heftig heb gedroomd, maar dan blijk ik maar een uurtje te hebben geslapen.
Ik ben geen dromenverklarer (het is zelfs geen woord haha), maar het klinkt toch alsof het een soort boodschap van jezelf aan jezelf isquote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik ervaar het als heel vervelend en tevens erg vermoeiend, omdat ik blijf proberen vooruit te komen.
Dat heb ik ook zo, dan wordt ik half wakker en denk dat vliegen heel eenvoudig is, dat ik het ook écht kan. Nee, heb het ook maar niet uitgeprobeerd
Hier heb ik nooit last van, ook niet na gebruik van MDMA of andere middelen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:03 schreef teknomist het volgende:
Ik heb wel eens last van een soort exploderend hoofdsyndroom, (de dag) na het gebruik van MDMA. Dan lig ik in bed, ben dan al bijna in slaap en dan schrik ik wakker van een soort bliksem of elektrische schok in mijn hoofd. Kennen meer mensen dat?
Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb af en toe wel eens het idee dat ik een paar meter naar beneden donder en dan verschrikt wakker wordt. Het gebeurt nooit tijdens/in een droom, echt een opzichzelfstaand iets
Ja, ben direct wakkerquote:Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?
Tijdens je slaap/dromen kun je uit je lichaam treden. Ik heb soms dat ik 'val' en dan echt met zo'n schok wakker wordt. Het voelt dan alsof ik op een of andere manier heel abrupt terugkom in mijn lichaam na de uittreding (in wakkere toestand heb ik dat ook eens gehad na een uittreding). Als het gebeurd bij mij is het vaak tijdens het inslapen, en ook niet echt gerelateerd aan een droom maar wel aan een beleving. Soms gebeurd het wel eens als ik al verder in m'n slaap ben.
En als je dan gewoon probeert niet te gaan liggen? Kan dat niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:19 schreef Zoheetik het volgende:
De slaapverlamming heb ik in een andere vorm, dat ik ineens heel moe word en ga liggen en dan niet in slaap val maar me een tijd niet kan bewegen. Kan een uur duren. Dan zeg ik tegen mezelf "Kom, ga rechtop zitten, ff wat te eten pakken" en dan gebeurt dat niet. Heel frustrerend. En ineens is het weg en kan ik weer verder met waar ik mee bezig was voor ik ging liggen.
Ook last van insomnie; slecht doorslapen, en soms slecht in slaap kunnen komen. Heb ook een verstoord slaapritme. Maar ik sla nooit nachten over.
Nachtmerries ook best vaak, maar een kwartier nadat ik wakker ben weet ik ze toch al niet meer, dus ben niet bang ervoor. Weet dan alleen nog dat ik wakker schrok uit een nachtmerrie (dus niet van een geluid).
Dat is wel degelijk een hallucinatie. De meeste mensen denken dat een hallucinatie alleen betrekking heeft op iets wat je ziet dat er niet is, maar het heeft betrekking op alle zintuigen. Er kunnen dus dingen gezien, gehoord, gevoeld (via de huid of van binnenuit / op gevoel), geproefd en geroken worden die in werkelijkheid niet aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:06 schreef Narasan het volgende:
Slaapverlamming is bij mij al een aantal keren voorgekomen, maar dan wel zonder die hallucinaties. Op het moment dat je het krijgt, voel je een heel zware tinteling in je huid. Je kunt je niet bewegen, nauwelijks ademen en/of schreeuwen. Dat 'schreeuwen' was tijdens mijn ervaringen hiermee helemaal niet nodig. Ik had het op andere manieren blijkbaar. Bij mij ging bijvoorbeeld de hele kamer als een gek ronddraaien, vervolgens in allerlei kleuren veranderen etc. Ik hoorde een heel gesprek tussen mensen en ze bleken vlak bij me te zijn, maar tja. Kon ze niet zien.
Iets van 'The Old Hag Syndrome' heb ik niets gemerkt, ook niet van die 'Shadow Man'.
Dus..... Hoeft het niet altijd met hallucinaties gepaard te gaan. Of is dat gesprek tussen mensen wel een hallucinatie? Graag antwoordt daarop!
Oorsuizen? Ik had het weleens alsof ik een geluid hoorde wat op talloze vallende knikkers leek.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:48 schreef Salisbury het volgende:
Ik had eens een nacht waar ik letterlijk gek werd. Ik hoorde allemaal vreemde geluiden in mijn kop, zoals een snel tikkend geluid en iets dat klonk als een bij/wesp terwijl die er helemaal niet waren.
Het werd zo erg dat ik m'n handen tegen m'n oren drukte en wat ik daarna deed herinner ik me nu niet meer. :S
Heel freaky.
als je er veel last van hebt, zou ik idd eens naar je huisarts gaan. 'Bedroominvaders' eens in de paar weken is ook best veel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:56 schreef Denovo het volgende:
Ik heb last van 2 of 3,
waar ik bijna elke avond last van heb volgens omstanders:
Praten in je slaap
soms schreeuw ik, meestal mompel ik,
en heeeeel zelden wandel ik ook in mijn slaap. Maar dan als ik terughoor waar ik heb gelopen etc, kan ik dat wel koppelen aan de herinnering van mijn droom.
en ik heb 1x in de 2 a 3 weken last van het volgende:
7 Slaap hallucinaties
is in de 2 a 3 weken veel? Soms is het ook 3 nachten achter elkaar. Maar dan denk ik dat er iemand in mijn bed slaapt, of dat er iemand voor het raam staat, of dan zie ik spinnen over de muur lopen, of over de grond, of insecten en dan doe ik de deken over mij heen maar dan denk ik dat ze op mijn deken zitten en dat ze uiteindelijk eronder komen, en dan in paniek sla ik die deken weg ren ik naar mijn lamp doe ik die aan en zie ik dat er niets is. De laatste keer, ong 2 weken terug. Heb ik 2 avonden achter elkaar gehad, dat ik dacht dat een jongen die ik ken, op het uiteinde van mijn bed lag en mijn aanstaarde, dat hij daarna opstond en naar de kast toe liep. En ik riep: Ga weg! Wat doe je hier! GA WEG! waarom ben je hier, wat moet je van mij. En uit het niets was hij dan weg. De volgende nacht had ik weer precies hetzelfde. Best frustrerend en vermoeiend. Voel mij ook altijd waardeloos die dag erna, en schaam mij er soms ook wel voor dat ik dan heb lopen schreeuwen in mijn kamer naar iets wat er niet was, of dat ik er echt bang voor was, voor datgene wat ik zag.. :']
3e weet niet zeker of ik dat heb,
maar dat van dat ontploffen,
heeeeeel af en toe, denk 1x in de 2 maand, heb ik dat ik ergens van af val, een berg, heuvel, flat, achtbaan, en dan opeens stort ik neer en dan voel ik een ontzettende hevige pijn in mn rug en wordt ik met een klap wakker, waar ik ook echt even van schrik en pas 5 a 10 min later kan ik weer enigzins slapen, maar het doet ook gewoon altijd pijn, echt alsof ik een keiharde klap op mn kop krijg.. is toch raar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |