abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2011 @ 01:28:32 #51
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_96633756
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef H1N1 het volgende:
Slaapparalyse hier. Altijd een standaardsituatie. Zwetend wakker worden en in doodsangst verkeren + een gedaante die op mijn rechterschouder zit en me aanstaart. Een silhouet zeg maar.

Nu al een poos niet meer gehad!
is dat niet overdreven fucking zelfmoordneigend driewerf kut?
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:32:58 #52
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_96660434
Ik mis apneu in het rijtje. Het is toch echt bizar om een ademhalingstilstand te hebben in je slaap :Y
pi_96660459
Ik kon niet slapen, lig wat te draaien en opeens om 23:30 staat er ineens een zwart ding voor mijn bed naar mij te loeren, kijk normaal kan ik nog wel mijn gordijnen zien omdat er een lantaarnpaal achter staat maar het was helemaal donker.

Ik schrik mij helemaal kapot en ren gillend naar beneden, ouders rennen de trap op vanwege mijn gegil en later zei mijn moeder dat zij heel vaak precies dezelfde dingen ziet.

Gisternacht gebeurt
Twiddel
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:44:57 #54
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_96660983
Mijn nachtmerries zijn altijd erg heftig, maar sinds mijn leven in rustig vaarwater terecht is gekomen zonder al te veel (nare) prikkels heb ik ze zelden. Vroeger had ik ze dagelijks en ze waren enorm gruwelijk, dus daar ben ik wel gevoelig voor. Ik heb wel dat ik overdag veel beter slaap, als het buiten licht is. Door al die geluiden buiten (mensen aan het werk en zo) voel ik me dan extra dankbaar voor mijn bedje. En ik slaap met mijn ogen open. Dat is het, ik bof maar. Die slaapverlammingen en -hallucinaties lijken me doodeng.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:24:42 #55
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_96663029
doods-doods-doooooodseng
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:07:51 #56
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_96669144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 01:28 schreef Hippe_Student het volgende:

[..]

is dat niet overdreven fucking zelfmoordneigend driewerf kut?
Het blijft naar inderdaad. Zeker na de eerste paar keren, je bent er echt van overtuigd dat er een demon zit die je komt halen, totale doodsangst die je ervaart en je wil schreeuwen maar het enige dat je kan bewegen zijn je ogen. Je maakt ook constant oogcontact met die gedaante. Na een seconde of 20 (gok ik) kon ik me dan weer bewegen.
pi_96669700
MSN homepage.. :')
Altijd informatief! ;(
-weg-
pi_96672037
Heb last van rusteloze benen. Daardoor beweeg ik in m'n slaap en maak ik allerlei 'spasmes'. Vaak droom ik ook dat ik de controle over m'n lichaam verlies.

Verder heb ik extreme last van nachtmerries... Ik onthoud soms er wel vijf op een nacht. Een heel vervelend probleem, het onthoudt me van m'n nachtrust. Ik droom overigens ook heel lucide.

En ik slaap extreem veel, maar dan bedoel ik ook ECHT veel. En ik heb heel erg last van nachtzweten.

Hele lijst van slaapproblemen :') dat je je niet kan bewegen en zo'n monster ziet lijkt me vet para :o
pi_96672980
Slaapverlamming, heb het ook. Niet vaak, maar wel in hele hevige vorm. Kan mezelf dan ook bijna niet wakker krijgen.
Daarnaast hoor ook ik weleens iemand mijn naam in mijn oor fluisteren (en nee, het is niet mijn vriendin).

Beide fuckin scary.
Nee.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:22:49 #60
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_96674430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Slaapverlamming, heb het ook. Niet vaak, maar wel in hele hevige vorm. Kan mezelf dan ook bijna niet wakker krijgen.
Daarnaast hoor ook ik weleens iemand mijn naam in mijn oor fluisteren (en nee, het is niet mijn vriendin).

Beide fuckin scary.
Dat fluisteren, hoor je dat in je droom of...? Straks weer lekker slapen :D. Als een blok wel te verstaan.
pi_96674569
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik kon niet slapen, lig wat te draaien en opeens om 23:30 staat er ineens een zwart ding voor mijn bed naar mij te loeren, kijk normaal kan ik nog wel mijn gordijnen zien omdat er een lantaarnpaal achter staat maar het was helemaal donker.

Ik schrik mij helemaal kapot en ren gillend naar beneden, ouders rennen de trap op vanwege mijn gegil en later zei mijn moeder dat zij heel vaak precies dezelfde dingen ziet.

Gisternacht gebeurt
Ik heb mijn zolderraam eruit geschoten omdat er een "beest" zat en heb wel eens met messen in de tuin staan schreeuwen dat "hij" het beter niet kon proberen...
-weg-
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:37:54 #62
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_96675338
:')
leuk voor de buren
pi_96675364
Slaapverlammingen ... heel onaangenaam. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik bijna niet kan ademhalen en ik lig ook heel oncomfortabel terwijl ik volledig verlamd ben.
  Moderator woensdag 11 mei 2011 @ 23:05:30 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_96677047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:49 schreef juxtaposition het volgende:
Heb last van rusteloze benen. Daardoor beweeg ik in m'n slaap en maak ik allerlei 'spasmes'. Vaak droom ik ook dat ik de controle over m'n lichaam verlies.

Verder heb ik extreme last van nachtmerries... Ik onthoud soms er wel vijf op een nacht. Een heel vervelend probleem, het onthoudt me van m'n nachtrust. Ik droom overigens ook heel lucide.

En ik slaap extreem veel, maar dan bedoel ik ook ECHT veel. En ik heb heel erg last van nachtzweten.

Hele lijst van slaapproblemen :') dat je je niet kan bewegen en zo'n monster ziet lijkt me vet para :o
Dat heb ik weleens als ik het heel druk heb en veel stress. Dan krijg ik een gevoel alsof ik de hele tijd mijn benen moet strekken. Zo vervelend. Vooral wanneer je strekt en je krijgt er zo''n fijne kramp in je kuit voor terug :o
pi_96678844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:22 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Dat fluisteren, hoor je dat in je droom of...? Straks weer lekker slapen :D. Als een blok wel te verstaan.
Niet in een droom maar als ik net in slaap wil vallen.
Nee.
pi_96753783
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Slaapverlammingen ... heel onaangenaam. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik bijna niet kan ademhalen en ik lig ook heel oncomfortabel terwijl ik volledig verlamd ben.
Heel irritant inderdaad. Helemaal als ze gepaard gaan met hallucinaties. Dat het net lijkt alsof je spoken en demonen ziet en hoort. :')

Spoken bestaan natuurlijk niet, dus eng of gevaarlijk is het niet, maar wel fascinerend wat er allemaal in je hersenen gebeurt als je half slaapt half wakker bent en voor je gevoel helemaal wakker bent.
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:08:48 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96753844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:07 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Heel irritant inderdaad. Helemaal als ze gepaard gaan met hallucinaties. Dat het net lijkt alsof je spoken en demonen ziet en hoort. :')

Spoken bestaan natuurlijk niet, dus eng of gevaarlijk is het niet, maar wel fascinerend wat er allemaal in je hersenen gebeurt als je half slaapt half wakker bent en voor je gevoel helemaal wakker bent.
Nee, die bestaan natuurlijk niet :')
The truth was in here.
pi_96767607
Ik hoor heel vaak het sms-geluid van mn telefoon in mn slaap. Alleen ligt mn gsm niet in mn kamer en slaap ik met oordoppen in.

Ik heb ook een tijdje last gehad (iedere nacht toen) van krampen omdat ik mn benen enorm moest uitstrekken. Dat was erg vervelend voor mn vriend, want het waren langdurige en pijnlijke krampen. Na een tijd is het opgehouden. Nu heb ik het alleen maar heeeeeeeeeeeel erg soms.

Ik droom ook ongelofelijk veel -en graag-. ik ga er soms express erg vroeg voor slapen en blijf lang liggen. Aangezien ik slecht slaap, wordt ik veel wakker en kan mn dromen goed herinneren. Heb me daar ook in geoefend om te onthouden.
Het enige grote probleem met dromen is dat als ik droom dat ik naar het toilet moet, ik dikwijls in mn bed (begin te) plas(sen). Ik ben nu bijna 30... Ik droom veel te reëel...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  maandag 16 mei 2011 @ 02:14:31 #69
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_96872915
Ik ben er jarenlang van overtuigd geweest dat ik een mysterieuze ziekte had en ik op een dag/nacht eraan zou sterven. Pas een paar jaar geleden ontdekt dat het slaapverlamming is. Nooit geen hallucinaties gehad evenwel, gewoon een steeds hogere hartslag + luider wordende oorsuizingen, totale verlamming en in absolute doodsangst verkeren. En maar vechten om toch te kunnen bewegen.. raar evenwel dat je zelfs als je weet wat het is, die paniek langs geen kanten kan onderdrukken. Ik weet echter wanneer het kan gebeuren/wat het uitlokt, en bijgevolg kan ik het nu meestal vermijden. Vroeger ook een notoire slaapprater geweest. Ik hou naar verluidt tegenwoordig mijn mond.
  maandag 16 mei 2011 @ 02:32:57 #70
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_96873067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee, die bestaan natuurlijk niet :')
U beweert dat spoken bestaan?
pi_96873286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

is wel lekker dat je van je nachtmerries af bent :Y

maar helemaal nooit meer dromen zou ik wel jammer vinden :@

er zitten soms ook wel leuke tussen ... :P
Ik heb een raar fenomeen qua dromen als ik in semi-slaap val in de trein...
kan dan echt SUPER helder fantaseren, en dit gaat dan heel vaak gewoon over seks...
grappige is dat ik geniet van die ''droom'' maar altijd bij een kleine verandering in de omgeving weer wakker geschud word, (omgevingsgeluiden en gevoel blijven intact onder deze ''dromen'')

gelukkig nog niet wakker geworden met een huge boner in de trein :P

verder 1x gehad dat ik zelf kon bepalen wat ik ging doen in me droom... de elementen erin kon ik alleen niet bepalen, wel alles wat ik deed, kon zo heel hoog springen en vond het wel leuk allemaal :)

ook een keer gehad dat ik NIET kon bepalen wat ik deed, maar dat ik wel bewust was van mijn droom, mooi kut want ik werd een soort van gemarteld, en ik zat maar te proberen alles weg te zappen maar dit lukte niet XD

verder snap ik sommige dromen niet... want ik heb wel het idee dat je zegmaar WEL jezelf bent in je dromen qua reacties op die gekke dingen...

maar ik had laatst dus een droom, werd ik achtervolgt door een groep die elke tegenstander van ''de dictatuur'' moest ombrengen... nu was ik dus de enigste overblijver die zich niet wou bekeren, en ik moest dus op de vlucht, werd op het laatst geconfronteerd met 1 van de achtervolgers en die zei dat het allemaal geen zin meer had, en toen sprongen we samen het water in om op die manier zelfmoord te plegen..(het voelde heel vredig aan, eindelijk verlost)

blijf het een rare droom vinden....

maarja,

dromen _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door kingtoppie op 16-05-2011 03:39:08 ]
Rustig aan.
pi_96900554
Slaapverlamming heb ik ook vaak, zo nu en dan. Verder wil ik graag leren Lucide Dromen, kan iemand me wat tips geven over hoe dit moet?
pi_97183897
Wat een enge verhalen hier!

Mijn ex maakte het elke nacht weer heel interessant. Hij kon minutenlang gesprekken voeren en reageerde gewoon op vragen, waar ik natuurlijk goed misbruik van heb gemaakt :)

Ook probeerde hij wel eens seks te hebben in zijn slaap, wat voor mij altijd erg hilarisch was door het ontbreken van coordinatie. Verder moest ik hem vaak ergens vandaan halen, hij ging namelijk nogal graag naar buiten in zijn slaap omdat hij dan moest plassen of op zoek ging naar onze kat (die dus gewoon bij ons in bed sliep maar goed).

Werd op een gegeven moment best eng, omdat hij in zijn boxer naar buiten ging en dan ergens ging slapen terwijl hij ook nog de deur van ons huis open liet staan! Een keer is hij in slaap gevallen bij een vriend en al slaapwandelend 7 km. naar ons huis teruggelopen. Ik was daar en was ondertussen al door zijn vriend gebeld dat mn ex ' kwijt' was. 3 uur later kwam hij binnenlopen, geen flauw idee wat hij hier deed...
  maandag 23 mei 2011 @ 10:18:16 #74
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_97190167
Ik heb 2x nummer 6 gehad, super vreemd, echt een keiharde explosie

6 Exploderend hoofd syndroom
  maandag 23 mei 2011 @ 11:14:15 #75
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_97191720
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:02 schreef Pugly het volgende:

Werd op een gegeven moment best eng, omdat hij in zijn boxer naar buiten ging en dan ergens ging slapen terwijl hij ook nog de deur van ons huis open liet staan! Een keer is hij in slaap gevallen bij een vriend en al slaapwandelend 7 km. naar ons huis teruggelopen. Ik was daar en was ondertussen al door zijn vriend gebeld dat mn ex ' kwijt' was. 3 uur later kwam hij binnenlopen, geen flauw idee wat hij hier deed...
Ziek!!!! Dat is echt bizar. Is er niet een manier via hypnose oid om dit enigzins te verminderen?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:07:17 #76
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_97195935
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb soms wel een sort exploderend hoofd-geval. Vaak wanneer ik tussen wakker en slaap in zit, wanneer ik naar bed ga, schrik ik ineens wakker van een hard geluid of knal. Alsof er een kast omvalt in m'n kamer. Wanneer ik dan mijn ogen open doe, blijkt er niks aan de hand te zijn en hebben andere mensen dat geluid niet eens gehoord.
Dat had ik ook, het is idd alsof je hoofd explodeerd, echt een megaknal.
Ik schrok me kapot
pi_97196285
Voor mensen die last hebben van de hallucinaties, oorsuizingen, etc. bij het in slaap vallen het volgende. Dit treedt vaak op bij het in slaap vallen (hypnagogie) en soms ook juist bij het ontwaken (hypnopompie).

Het zo volgende stukje van dr. Stephen LaBerge kan wellicht verlichting brengen. Ik heb er zelf jaren terug een lange tijd last van gehad dat elke keer bij het in slaap vallen (overdag nog erger) ik altijd de ergste hallucinaties kreeg. Vaak ook leek het alsof ik gewoon het bed of de bank waar ik op lag kon zien en dat de rest van de hallucinaties dus ook echt om mij heen plaats vonden (ik waande dus dat ik mijn ogen open had, wat ik eigenlijk helemaal niet had.) Ook de angst om daar nooit meer uit te komen was groot. Op een gegeven moment kwam ik ook echt tot het punt dat ik maar alles deed om het slapen uit te stellen uit angst voor de hallucinaties.

Ook zelf toen ik te begrijpen wat dit precies was, gingen de hallucinaties niet weg omdat de angst er nog steeds was (ik wist dat het niet echt was, maar dat maakte het niet veel minder eng). Pas toen ik met een andere verwachting naar de nachtelijke avonturen ging kijken, verdwenen ze. Ik begon namelijk uit te kijken naar de hallucinaties. Ik had besloten dat zo'n enge hallucinatie namelijk wel makkelijk zou kunnen leiden tot een mooie lucide droom. Ook was ik wel nieuwsgierig naar wat mijn brein zich weer allemaal zou kunnen bedenken bij het in slaap vallen. Ik ging dus vol blijde verwachting slapen hopende dat ik weer zo'n horrorhallucinatie zou krijgen zodat ik 'm om zou kunnen zetten tot een mooie heldere droom. Diezelfde week zijn de hallucinaties verdwenen en kon ik weer rustig slapen.

quote:
Sleep Paralysis

The experience of sleep paralysis can be terrifying. In a typical case, a person awakens, but then finds he cannot move. It may feel like a great weight is holding him down and making it difficult to breath. Hallucinations may appear, often loud buzzing noises, vibrations in the body, or people and threatening figures nearby. The dreamer may feel things touch his body, body distortions, or “electricity” running inside him. As the experience progresses, the surroundings may begin to change, or the person may feel he is leaving his body, either by floating up or by sinking through the bed. Quite often, the dreamer knows the experience is a dream but finds it very difficult to awaken.

The probable cause of sleep paralysis is that the mind awakens, but the body remains in the paralysis state of REM sleep. At first, the dreamer actually perceives the environment around him, but as the REM process takes over again, strange things begin to occur. Anxiety seems to be a natural concomitant of this physiological condi­tion, and it is worsened by the dreamer’s feeling that he is awake, his belief that these peculiar things are really happening, and the sensation of being unable to move. If the dreamer goes more completely into REM sleep, he loses the awareness of his body, which causes him to feel paralyzed. At this point, he may experience the sensation of “leaving his body, “ as his mental body image is freed from the constraints of perceptual input from his actual body. 11

Sleep paralysis experiences are likely to be the cause of some of the strangest night phenomena, such as visi­tations by demons, incubi, and succubi, and out-of-body experiences. They don’t need to be terrifying, however, if you reflect as they are happening that they are dreams and that none of the bizarre events are dangerous. People in these states commonly try to cry out for others to awaken them, or to force themselves to move in order to awaken. This usually only makes matters worse, how­ever, since it increases their feelings of anxiety. Anxiety itself may help to perpetuate the condition. A better ap­proach is to (1) remember it is a dream and therefore (harmless, and (2) relax, and go with the experience. Adopt an attitude of intrepid curiosity. Dreams that pro­ceed from paralysis experiences are often quite intense and wonderful.
pi_97226451
Hey jongens, help me eens. Ik heb zelf een paar keer per jaar iets wat ik gewoon niet kan beschrijven.

Het is tijdens de slaap, meestal als ik koorts heb en tja... Wat verder. Ik voel me in de droom gewoon kut, verloren, zonder dat ik na kan denken. De droombeelden zijn vreemd en willekeurig. Ik zie alleen soort patronen. Beter kan ik het niet omschrijven. Ik wordt langzaam wakker en ben erg opgelucht als het voorbij is. :p
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:33:01 #80
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_97232844
Heb soms wel eens dat ik wakker schud/schok..... lastig te beschrijven, maar het komt over alsof ik dan een hele rare beweging maakt die ik niet onder controle hebt. :P
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_97279558
Wat geen stoornis is, maar wel irritant, namelijk vals ontwaken. Ik had het 1,5 weken geleden nog waarin dat 5 keer gebeurden. Je wordt er niet bepaald uitgerust wakker van.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 25 mei 2011 @ 02:36:36 #82
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_97280990
Extreem realistische nachtmerries.
Komt gelukkig in korte vlagen en al een tijd niet meer voorgekomen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Smulbaard op 25-05-2011 02:48:24 ]
warning: spikes ahead!!
pi_97281062
ik droom ontzettend veel! Maar geen nachtmerries.
Vroeger geslaapwandeld en soms praat ik nog in mijn slaap...
Ook heb ik 3 keer een slaapverlamming gehad.

Waarom staat uittreden er niet bij?
pi_97281108
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2011 01:10 schreef Morrigan het volgende:
Wat geen stoornis is, maar wel irritant, namelijk vals ontwaken. Ik had het 1,5 weken geleden nog waarin dat 5 keer gebeurden. Je wordt er niet bepaald uitgerust wakker van.
Ja :(

Dromen dat je wakker wordt, je ochtendritueel uitvoeren en vervolgens écht wakker worden. ;(
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:47:00 #85
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_97281454
Haha, ik werd laatst een soort van wakker waarna ik me niet kon bewegen. Ik ademde slecht en ik was bang als fuck. Ik kon mn ogen openen en een beetje rond kijken. Wat ik probeerde was te praten of iig geluiden te produceren door heel hard in en uit te ademen. Ik was nog niet helemaal bij zinnen en voor mijn waarheid nam ik een gedaante waar met een duivels gezicht en liep mijn richting op als of hij mijn printer op me wilde gooien die naast mn bureau staat. Ik scheet zeven kleuren stront en hoewel ik even later met mijn gedachte er bij was en weer enigszins kon bewegen, zat de schrik en het gevoel van angst er nog dik in.

Het duurde even om te realiseren wat er net gebeurd was, omdat ik het twee keer eerder heb mee gemaakt, enkele jaren terug. Maar op de een of andere manier probeerde ik het eigenhandig op te wekken, omdat het toch wel bijzonder was op één of andere manier.

Wat er constant door mijn hoofd schoot op het moment dat het gebeurde was dat het een lucide droom moest zijn en dat alles nep was. Om logische redenen kon ik gewoon niet verklaren dat die persoon ook echt in mijn kamer met de printer aan de haal zou gaan. En dan ook nog met zo'n gezicht. Dat kon gewoon niet.

Ik heb nog nooit lucide gedroomd maar in de verwachting dat het echt zou kunnen gebeuren had ik het me toch anders voorgesteld. Het was eerder een lucide nachtmerrie waarbij ik niks naar eigen hand kon zetten.

Er staat geschreven dat dit "syndroom" ook gelijkenissen vertoont met lucide dromen, maar dat het wel twee verschillende dingen zijn en meer een symptoom van een stoornis.

Verder kan ik er geen vat op leggen. Het enige dat ik kan proberen is om het weer te laten gebeuren door op een bepaalde manier mijn spieren te ontspannen, maar dan vele levels extremer dan tijdens een standaard rustpositie. Zo zou ik het dan willen omschrijven, want het is gewoon heel vaag.

Wat ik wel interessant vind is dat er overal het zelfde wordt gezegd en dat er veel over duivelse, demonische of bovennatuurlijke fenomenen wordt gepraat als waarneming, die er allemaal op uit zijn om de dromer te vermoorden of zo iets. Heel opvallend. Waar zou dat vandaan komen?

Of neemt die gene juist dat waar waar hij het meest bang voor is? En waarom wordt het gevoel van "angst" zo enorm geboost in het brein op dat moment...?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:49:38 #86
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_97281470
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Hypnagogia het volgende:
Ik begon namelijk uit te kijken naar de hallucinaties. Ik had besloten dat zo'n enge hallucinatie namelijk wel makkelijk zou kunnen leiden tot een mooie lucide droom. Ook was ik wel nieuwsgierig naar wat mijn brein zich weer allemaal zou kunnen bedenken bij het in slaap vallen. Ik ging dus vol blijde verwachting slapen hopende dat ik weer zo'n horrorhallucinatie zou krijgen zodat ik 'm om zou kunnen zetten tot een mooie heldere droom. Diezelfde week zijn de hallucinaties verdwenen en kon ik weer rustig slapen.

[..]

Nice.. Balen dat ze dan net op dat moment verdwijnen. Of juist goed, omdat er wellicht geen blije toestand in die vorm bestaat.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_97281635
Het gevoel van angst wordt veroorzaakt door een gebied in de hersenen dat gestimuleerd wordt. Waarom dat precies zo is, is volgens mij niet bekend.

De angst voelt voor mij alsof de wereld vergaat en je een vreselijke dood gaat sterven en dat je er net niet iets aan kan doen. Echt doodsangst.

Wat ik vaak heb bij slaapverlamming is dat ik geen enge figuren zie. Ik kan me maar 2 of 3 keer herinneren dat dat zo was. Vaak hoor ik enge geluiden zoals een fel boorgeluid, gekrijs, of krakende botten.

Laatst klonk het alsof mijn kiezen getrokken werden Dat ging ook gepaard met het gevoel alsof dat zo was, maar zonder pijn.

net voordat ik me weer kan bewegen is er een extreem kippevel/tintelgevoel over mijn hele lichaam en vooral mijn rug.

Voor mij helpt het om met m'n voeten te proberen om te wiebelen.
pi_97286884
Maar hoe weten jullie dit nog allemaal? Herinneren de meeste mensen hier vaak wat ze gedroomd hebben, of alleen als er echt zoiets gebeurd is zoals in een van de slaapstoornissen? Ik weet eigenlijk nooit meer wat ik gedroomd heb. Vanochtend werd ik wakker en wist ik me nog wel goed te herinneren wat ik gedroomd had, maar dat "gevoel" trok na een paar minuten al weg. Toen was ik het al helemaal kwijt. :P

Misschien heeft dit er niet zo veel mee te maken, maar vroeger kon ik me mijn dromen wel beter onthouden. Soms had ik ook een nachtmerrie (dat ik bvb aangevallen werd door een reus ofzo, toen was ik een jaar of 6 denk ik) en om dan te zorgen dat ik niet meer bang hoefde te zijn, ging ik de droom afmaken toen ik wakker werd. Dus dan bedacht ik me bijvoorbeeld dat ik de reus versloeg, en dan kreeg ik er ook nooit meer nachtmerries van. :P
pi_97289313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:23 schreef Rodawa het volgende:
Maar hoe weten jullie dit nog allemaal? Herinneren de meeste mensen hier vaak wat ze gedroomd hebben, of alleen als er echt zoiets gebeurd is zoals in een van de slaapstoornissen? Ik weet eigenlijk nooit meer wat ik gedroomd heb. Vanochtend werd ik wakker en wist ik me nog wel goed te herinneren wat ik gedroomd had, maar dat "gevoel" trok na een paar minuten al weg. Toen was ik het al helemaal kwijt. :P

Misschien heeft dit er niet zo veel mee te maken, maar vroeger kon ik me mijn dromen wel beter onthouden. Soms had ik ook een nachtmerrie (dat ik bvb aangevallen werd door een reus ofzo, toen was ik een jaar of 6 denk ik) en om dan te zorgen dat ik niet meer bang hoefde te zijn, ging ik de droom afmaken toen ik wakker werd. Dus dan bedacht ik me bijvoorbeeld dat ik de reus versloeg, en dan kreeg ik er ook nooit meer nachtmerries van. :P
Ik droom inderdaad vaak behoorlijk levendig en intens en kan daar meestal heel veel van herinneren. Ik droom ook vaak lucide (bewust dromen zodat je je dromen kunt sturen, elementen toevoegen en verwijderen in je droom :)). Sommige mensen noemen dat paranormaal of 'uittreden' ( :') ), maar daar is niks paranormaals aan hoor. Net als hallucinaties bij slaapverlamming, gebeurt dat gewoon allemaal in je hersenen.
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_97312010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:30 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Ik droom inderdaad vaak behoorlijk levendig en intens en kan daar meestal heel veel van herinneren. Ik droom ook vaak lucide (bewust dromen zodat je je dromen kunt sturen, elementen toevoegen en verwijderen in je droom :)). Sommige mensen noemen dat paranormaal of 'uittreden' ( :') ), maar daar is niks paranormaals aan hoor. Net als hallucinaties bij slaapverlamming, gebeurt dat gewoon allemaal in je hersenen.
Haha, ik droom bijna nooit levendig blijkbaar. Had pas wel dat ik aardig bezweet wakker werd na een nachtmerrie, maar ik zou niet meer weten waar het over ging. :P

En over slaapverlamming, dat lijkt me best eng eigenlijk. :P Dat gebeurt allemaal in je hersenen ja, maar je kan er toch weinig tegen doen. Ik hoop dat ik dat niet mee hoef te maken, want in je dromen lijkt alles toch heel echt altijd. Eigenlijk zoals ze in Inception zeggen, je hebt in je droom geen idee hoe je ergens bent gekomen, maar toch lijkt het echt. Pas als je wakker wordt realiseer je je dat het niet echt was. Klopt als een bus. :Y
pi_97312430
Ik heb het laatste :( Slaap echt verschrikkelijk weinig.
pi_97316522
Ik zie wel eens spinnen lopen als grote schaduwen, of oude omaatjes als ik in slaap val of 's nachts wakker word.. Of dingen die op mij af komen, maar dan zie ik het met gesloten ogen ook, echt bizar is dat. En dan zie ik ook gewoon de kamer nog met gesloten ogen in de schemer..
Worry is a misuse of imagination
pi_97317958
Als ik in diepe slaap bent en men maakt me wakker om iets te zeggen en ik slaap weer verder ben ik het gewoon vergeten.. Mijn ma vaak bij me gedaan om te zeggen dat ik dit en dat moet doen en slaap weer verder

Dan ben ik wakker en komt ze later thuis heb ik niks gedaan, zij dus boos maar ik weet dan helemaal niks, het word blijkbaar niet opgeslagen in mijn hoofd

Is bij mijn vriendin ook.... gister kwam ze thuis en ik sliep al, ik had hele deken in mijn beslag genomen, ze wou ook de helft en maakte me wakker en ik was chagrijning en beetje aggresief, en volgende dag vertelde ze me het, ik weet dat niet

Gezegd dat ze de volgende keer moet opnemen zodat ik met mijn ogen kan zien hoe ik ben als ik wakker word gemaakt na diepe slaap
pi_97323087
In mijn slaapverlammingen heb ik nog nooit een schim of iets dergelijks gezien...Waarschijnlijk was ik daarom ook niet zo extreem bang. Je moet gewoon niet in paniek raken, maar gewoon weer gaan slapen en dan is het later over.

Ik droom zelfs zo veel dat ik soms moet denken...was dit nouw een droom of echt gebeurd?

Ik droomde laatst ook over spinnen! grote en kleine en ze liepen alle kanten op...ik lag wel veilig in mijn bedje.
pi_97323178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 02:52 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Ja :(

Dromen dat je wakker wordt, je ochtendritueel uitvoeren en vervolgens écht wakker worden. ;(
Zover kwam ik niet eens in mijn droom. Ik word dan wel gewoon wakker, maar er gebeurde telkens vreemde dingen. Zo was ik door iets/iemand uit mijn bed geduwd, zag ik een doorzichtig robot (leek net een spook) voor mijn deur zweven en bij een droom leek het net of de buren in mijn kamer waren. Ik hoorden ze wel, maar zag ze niet. En dat blijft dan doorgaan totdat ik echt wakker word.
ROBODEMONS..................|:(
pi_97354441
vannacht een soort van slaapverlamming gehad, nu durf ik niet meer te slapen.
Werewolf
pi_97357668
Bij mij komen 6 en 5 voor, de harde knal (alleen niet bij slapen alleen, ook bij wakker zijn) en de verlamming. Vannacht nog! Zo'n gevoel dat er iets of iemand op je ligt of tegen je aan ligt (en het was niet mijn vrouw) waarbij ik in mijn 'droom' probeer weg te rollen, maar dat lukt dan niet echt. Omdat dat vaker gebeurt ben ik dan wel zo helder dat ik weet dat het zo'n verlammingsverschijnsel is, maar vind het irritant dat ik me niet 'echt' kan bewegen. Wat me dan wél lukt is om geluid te maken (schijnbaar). Het geluid wat ik produceer lijkt wat op een 'eeeuuuuuuh' geluid. Probeer maar eens zonder een spier te bewegen geluid te maken, zoiets. Mijn vrouw hoort dat dan en zegt wat of stoot me aan, en huppa weg verlamming. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_97364324
haha 5 heb ik wel eens gehad, maar dat komt omdat ik van te voren een hele enge film had gezien en ik durfde toen gewoon echt helemaal niets meer, verder slaap ik niet goed omdat ik me te druk om iets maak, en omdat ik een hersenschudding heb.

Komt allemaal goed.
Always forgive but never forget, Learn from mistakes, but never regret.
pi_97786564
Ik heb af en toe last van slaapverlamming, vooral in periodes van stress, veranderingen (bijv. verhuizing) of onregelmatig slapen. Had ik als kind al, maar toen wist ik uiteraard niet wat het was. Nu herken ik het en helpt het om me te realiseren dat 'het weer gebeurt' en mezelf gerust te stellen dat het niet echt is, dan is het meestal zo voorbij. Vooral niet in paniek raken en proberen te bewegen, dan wordt het rotgevoel dat je gevangen zit alleen maar erger en duurt het langer.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_97786877
Oh en ik zie of hoor vaak wel dingen die er niet zijn. Bijvoorbeeld huisgenoten die langslopen, of sirenes die afgaan, lampen die niet aanwillen... wel heel realistisch en daardoor heb ik vaak achteraf pas door dat het niet echt is. :')
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')