En dan ineens Splat!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef splendor het volgende:
Heet dat niet phantasmagoria? Ik heb altijd een voorwerp wat voor mijn gevoel ter hoogte van mijn hoofd zweeft en steeds groter wordt.
Die van mij bestaan vaak uit een achtervolging door een hele horde Nazi's (in V-formatie) op van die ouderwetse fietsen, met een klein wiel achter en een overdreven groot wiel voor. Meestal jagen ze me op door achter me aan te fietsen en me met kranten te slaan, die ik dan ondertussen probeer te lezen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Voor de mensen die echt niet weten waar het over gaat: de dromen die je hebt als je last hebt van koorts. De meest nare dromen die je maar kunt voorstellen omdat ze op een of andere manier altijd een vast thema hebben... Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
De mijne gaan altijd over een draad (vraag me niet waarom) die naarmate de droom vordert steeds dikker en zwaarder wordt, een steeds meer een groffe stuctuur krijgt en langzaam alles en iedereen in de droom platdrukt.
Iemand anders die zijn koortsdroom onder woorden kan brengen?
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn koortsdromen worden gekenmerkt door hun extreme complexiteit.
Stel je het gevoel voor dat je hebt als je echt zo iets moeilijks aan het doen/uitzoeken bent dat het eigenlijk boven je pet uit gaat maar het toch moet doorgronden. Dat gevoel heb ik dus in die dromen en ik zit in een grote ruimte en ben dan bezig om bijvoorbeeld touwen uit de knoop te halen. Naarmate ik een knoop los heb wordt de kamer groter en komen er tig knopen bij. We hebben het dan niet over simpele knoopjes maar echt van die complexe knopen waarvan je zou zeggen nah kom maar met een nieuw touw en gooi dat andere maar weg.
Ik word dan wakker en weet meteen dat ik ziek ben en zo voel ik mij dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |