abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99394237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:13 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb weleens het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel heb ik er een hele nacht opzitten, doordat ik bijvoorbeeld heftig heb gedroomd, maar dan blijk ik maar een uurtje te hebben geslapen.
Ik heb altijd het idee dat wanneer je kort slaapt, je dromen heftiger overkomen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_99398931
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik ervaar het als heel vervelend en tevens erg vermoeiend, omdat ik blijf proberen vooruit te komen.

Dat heb ik ook zo, dan wordt ik half wakker en denk dat vliegen heel eenvoudig is, dat ik het ook écht kan. Nee, heb het ook maar niet uitgeprobeerd :P
Ik ben geen dromenverklarer (het is zelfs geen woord haha), maar het klinkt toch alsof het een soort boodschap van jezelf aan jezelf is ;) Dat de stress letterlijk een blok aan je been is, dat je weet dat je meer kunt maar dat je wordt tegengehouden door die stress, zoiets. Misschien kan het helpen om, als je stress hebt, voordat je gaat slapen een kwartiertje te mediteren of buiten een rondje te wandelen (beetje aarden en tegelijkertijd even je hoofd leegmaken). En dan hopelijk gewoon weer vliegen ipv aan de grond genageld :P
pi_99479279
Ik heb wel eens last van een soort exploderend hoofdsyndroom, (de dag) na het gebruik van MDMA. Dan lig ik in bed, ben dan al bijna in slaap en dan schrik ik wakker van een soort bliksem of elektrische schok in mijn hoofd. Kennen meer mensen dat? :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:50:19 #129
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_99491825
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:03 schreef teknomist het volgende:
Ik heb wel eens last van een soort exploderend hoofdsyndroom, (de dag) na het gebruik van MDMA. Dan lig ik in bed, ben dan al bijna in slaap en dan schrik ik wakker van een soort bliksem of elektrische schok in mijn hoofd. Kennen meer mensen dat? :)
Hier heb ik nooit last van, ook niet na gebruik van MDMA of andere middelen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_99496001
Ik heb wel eens in mn dromen dat ik kan zweven maar dan niet meer dan 10cm boven de grond, en zo beweeg ik dan door meestal onbekende ruimtes het voeld altijd heel appart. Heb wel eens gehoord van monniken (boedisten) die kunnen leviteren?
pi_99553757
Ik heb af en toe wel eens het idee dat ik een paar meter naar beneden donder en dan verschrikt wakker wordt. Het gebeurt nooit tijdens/in een droom, echt een opzichzelfstaand iets 8)7
pi_99587835
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb af en toe wel eens het idee dat ik een paar meter naar beneden donder en dan verschrikt wakker wordt. Het gebeurt nooit tijdens/in een droom, echt een opzichzelfstaand iets 8)7
Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?

Tijdens je slaap/dromen kun je uit je lichaam treden. Ik heb soms dat ik 'val' en dan echt met zo'n schok wakker wordt. Het voelt dan alsof ik op een of andere manier heel abrupt terugkom in mijn lichaam na de uittreding (in wakkere toestand heb ik dat ook eens gehad na een uittreding). Als het gebeurd bij mij is het vaak tijdens het inslapen, en ook niet echt gerelateerd aan een droom maar wel aan een beleving. Soms gebeurd het wel eens als ik al verder in m'n slaap ben.
pi_99590033
- weg - niet echt een slaapstoornis

[ Bericht 37% gewijzigd door vogeltjesdans op 18-07-2011 16:40:54 ]
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_99591655
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?

Tijdens je slaap/dromen kun je uit je lichaam treden. Ik heb soms dat ik 'val' en dan echt met zo'n schok wakker wordt. Het voelt dan alsof ik op een of andere manier heel abrupt terugkom in mijn lichaam na de uittreding (in wakkere toestand heb ik dat ook eens gehad na een uittreding). Als het gebeurd bij mij is het vaak tijdens het inslapen, en ook niet echt gerelateerd aan een droom maar wel aan een beleving. Soms gebeurd het wel eens als ik al verder in m'n slaap ben.
Ja, ben direct wakker
pi_99614173
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 01:19 schreef Zoheetik het volgende:
De slaapverlamming heb ik in een andere vorm, dat ik ineens heel moe word en ga liggen en dan niet in slaap val maar me een tijd niet kan bewegen. Kan een uur duren. Dan zeg ik tegen mezelf "Kom, ga rechtop zitten, ff wat te eten pakken" en dan gebeurt dat niet. Heel frustrerend. En ineens is het weg en kan ik weer verder met waar ik mee bezig was voor ik ging liggen.

Ook last van insomnie; slecht doorslapen, en soms slecht in slaap kunnen komen. Heb ook een verstoord slaapritme. Maar ik sla nooit nachten over.

Nachtmerries ook best vaak, maar een kwartier nadat ik wakker ben weet ik ze toch al niet meer, dus ben niet bang ervoor. Weet dan alleen nog dat ik wakker schrok uit een nachtmerrie (dus niet van een geluid).
En als je dan gewoon probeert niet te gaan liggen? Kan dat niet?

Overigens is dit topic (en vooral de op) niet echt tof om te lezen als je nog nooit een van deze dingen hebt gehad.. Hoop dat het zo blijft.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_99614358
mijzelf :

praten in slaap
nachtmerries
hallucinaties , tegenwoordig niet veel meer. maar inderdaad als ik net wakker was kwam het wel eens voor, heel vaag ..
verlamming, ook net op het punt als je wakker begint te worden.
je weet dat je half wakker bent maar je lichaam werkt niet mee en voelt alsof er iemand boven op je ligt en je vasthoudt, heel vaag en soms ook beetje eng.

maar ik slaap verder wel perfect en heel diep,
nachten duren voor mij minuten als ik slaap ( zo voelt het aan ).
pi_100112106
Mensen,

flikker de wekkerradio, TV, waterbed en het mobieltje uit de slaapkamer, en de slaapproblemen zijn grotendeels weg.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:54:13 #138
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_100218889
Chronische slapeloosheid
Ik heb zowat alle dingen al geprobeerd. Op een gegeven moment heeft Ad Visser - Brain Sessions wel goed geholpen. Totdat ik die cd kwijtraakte in een verhuizing, en hem downloadde.
3 tracks op de cd.
Intro (Geleide meditatie (met stem)) - Meditatie - Outro.

En toen was die meditatietrack verwisseld met the Kama Sutra Experience.
HEEL leuke dromen gehad toen _O-

En iets van REM gedragsstoornis, wat zich meer uit in: Voordat ik ueberhaupt een keer in slaap val dat mijn dekens normaal liggen, en gedurende de nacht dat ik 20x omrol en geregeld wakker wordt over de breedte van mijn bed en mijn dekbed met het voeteinde omhoog ligt ipv normaal.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_100513510
Slaapverlamming is bij mij al een aantal keren voorgekomen, maar dan wel zonder die hallucinaties. Op het moment dat je het krijgt, voel je een heel zware tinteling in je huid. Je kunt je niet bewegen, nauwelijks ademen en/of schreeuwen. Dat 'schreeuwen' was tijdens mijn ervaringen hiermee helemaal niet nodig. Ik had het op andere manieren blijkbaar. Bij mij ging bijvoorbeeld de hele kamer als een gek ronddraaien, vervolgens in allerlei kleuren veranderen etc. Ik hoorde een heel gesprek tussen mensen en ze bleken vlak bij me te zijn, maar tja. Kon ze niet zien.

Iets van 'The Old Hag Syndrome' heb ik niets gemerkt, ook niet van die 'Shadow Man'.
Dus..... Hoeft het niet altijd met hallucinaties gepaard te gaan. Of is dat gesprek tussen mensen wel een hallucinatie? Graag antwoordt daarop :)!
pi_100619686
leuk topic :p

Ik herken me wel in het praten in mn slaap, doet mn vriend ook wel es, haha! Pas geleden: "3,95 voor die hamburger!" ik was nog wakker en zeg: "das wel een dure hap dan"! Reageert ie: "Zeik niet"! :')
Slaapseks dan wel nooit, maar wel dat ik wakker werd en toch echt een broek miste die ik nog aanhad..of shirt.. :Y
pi_100637016
Ik had eens een nacht waar ik letterlijk gek werd. Ik hoorde allemaal vreemde geluiden in mijn kop, zoals een snel tikkend geluid en iets dat klonk als een bij/wesp terwijl die er helemaal niet waren.

Het werd zo erg dat ik m'n handen tegen m'n oren drukte en wat ik daarna deed herinner ik me nu niet meer. :S

Heel freaky.
~Fafinette
~SeasideClubbers
~RebeccaRose
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:12:25 #142
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_100644820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:06 schreef Narasan het volgende:
Slaapverlamming is bij mij al een aantal keren voorgekomen, maar dan wel zonder die hallucinaties. Op het moment dat je het krijgt, voel je een heel zware tinteling in je huid. Je kunt je niet bewegen, nauwelijks ademen en/of schreeuwen. Dat 'schreeuwen' was tijdens mijn ervaringen hiermee helemaal niet nodig. Ik had het op andere manieren blijkbaar. Bij mij ging bijvoorbeeld de hele kamer als een gek ronddraaien, vervolgens in allerlei kleuren veranderen etc. Ik hoorde een heel gesprek tussen mensen en ze bleken vlak bij me te zijn, maar tja. Kon ze niet zien.

Iets van 'The Old Hag Syndrome' heb ik niets gemerkt, ook niet van die 'Shadow Man'.
Dus..... Hoeft het niet altijd met hallucinaties gepaard te gaan. Of is dat gesprek tussen mensen wel een hallucinatie? Graag antwoordt daarop :)!
Dat is wel degelijk een hallucinatie. De meeste mensen denken dat een hallucinatie alleen betrekking heeft op iets wat je ziet dat er niet is, maar het heeft betrekking op alle zintuigen. Er kunnen dus dingen gezien, gehoord, gevoeld (via de huid of van binnenuit / op gevoel), geproefd en geroken worden die in werkelijkheid niet aanwezig zijn.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_101565425
Ik heb weleens dat iemand me omver duwt of dat ik val in mijn droom. Dit voelt dan heel echt en dan schrik ik wakker. Heel raar gevoel. Meestal maak je er ook een rare beweging met je benen bij.
pi_101567090
Vaak als ik droom, kan ik aan het einde zelf bepalen wat ik wil doen, pas op dat moment besef ik alles fake is en word ik wakker.
pi_101575527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:48 schreef Salisbury het volgende:
Ik had eens een nacht waar ik letterlijk gek werd. Ik hoorde allemaal vreemde geluiden in mijn kop, zoals een snel tikkend geluid en iets dat klonk als een bij/wesp terwijl die er helemaal niet waren.

Het werd zo erg dat ik m'n handen tegen m'n oren drukte en wat ik daarna deed herinner ik me nu niet meer. :S

Heel freaky.
Oorsuizen? Ik had het weleens alsof ik een geluid hoorde wat op talloze vallende knikkers leek.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_101770922
Ik praat heel vaak in mijn slaap. normaal hoort niemand het, maar op vakantie vertelden ze mij dat ik bijna elke nacht wel gepraat heb.

Wat ik ook wel intrigerend vind is het volgende: als ik tegen iemand praat stotter ik best hevig (als er niemand bij me is stotter ik niet), maar blijkbaar stotter ik ook in mijn slaap niet....
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:44:10 #147
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_101771105
Al 15 jaar lijd ik aan slaapverlammingen, de ene periode wat heftiger dan de andere vaak is het gerelateerd aan stress.... genoeg freaky shit meegemaakt.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_101808233
Hier eentje welke niet in het lijstje staat :) :( Slaapapneu...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu

Ik heb er zo nu en dan wel eens last van, iets waar ik zelf overigens weinig van merk. Wanneer ik zo'n nachtje extreem slaapapneu heb gehad wordt ik meestal wel moe en onuitgerust wakker.
Ik heb in het verleden naar verluidt toch al een paar meiskes :D :P die bleven slapen de stuipen op het lijf gejaagd _O- door plotseling en herhaaldelijk te stoppen met ademen en dan soms zelfs pas na een halve minuut zwaar snakkend naar lucht weer verder te gaan. :')
pi_102690978
Heb vandaag dus de eerste keer in mijn leven slaapverlamming gehad! Wist niet wat me overkwam, ik droomde dat iemand tegen mij aan het mompelen was, een vrouwenstem, en het klonk echt ontzettend creepy! Ik probeerde mezelf wakker te maken maar mijn oogleden waren echt loodzwaar, toen ik dacht dat ik wakker was zag ik een gedaante in mijn kamer, het kwam op mij af en raakte mij aan! De vrouwenstem bleeft overigens gewoon doorpraten! Toen dat allemaal afgelopen was en ik eindelijk kon bewegen heb ik als een speer de lamp aangedaan en mezelf afgevraagd wat er nu eigenlijk gebeurd was!
pi_102945983
Nee, geen last van bovenstaande zaken. Ik heb weleens als ik slaap, dat ik wakkerschrik omdat ik 'in mijn slaap viel'. Ook vervelend haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')