Ik heb altijd het idee dat wanneer je kort slaapt, je dromen heftiger overkomen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:13 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb weleens het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel heb ik er een hele nacht opzitten, doordat ik bijvoorbeeld heftig heb gedroomd, maar dan blijk ik maar een uurtje te hebben geslapen.
Ik ben geen dromenverklarer (het is zelfs geen woord haha), maar het klinkt toch alsof het een soort boodschap van jezelf aan jezelf isquote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik ervaar het als heel vervelend en tevens erg vermoeiend, omdat ik blijf proberen vooruit te komen.
Dat heb ik ook zo, dan wordt ik half wakker en denk dat vliegen heel eenvoudig is, dat ik het ook écht kan. Nee, heb het ook maar niet uitgeprobeerd
Hier heb ik nooit last van, ook niet na gebruik van MDMA of andere middelen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:03 schreef teknomist het volgende:
Ik heb wel eens last van een soort exploderend hoofdsyndroom, (de dag) na het gebruik van MDMA. Dan lig ik in bed, ben dan al bijna in slaap en dan schrik ik wakker van een soort bliksem of elektrische schok in mijn hoofd. Kennen meer mensen dat?
Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb af en toe wel eens het idee dat ik een paar meter naar beneden donder en dan verschrikt wakker wordt. Het gebeurt nooit tijdens/in een droom, echt een opzichzelfstaand iets
Ja, ben direct wakkerquote:Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Heb je dan ook dat je met een schok wakker wordt?
Tijdens je slaap/dromen kun je uit je lichaam treden. Ik heb soms dat ik 'val' en dan echt met zo'n schok wakker wordt. Het voelt dan alsof ik op een of andere manier heel abrupt terugkom in mijn lichaam na de uittreding (in wakkere toestand heb ik dat ook eens gehad na een uittreding). Als het gebeurd bij mij is het vaak tijdens het inslapen, en ook niet echt gerelateerd aan een droom maar wel aan een beleving. Soms gebeurd het wel eens als ik al verder in m'n slaap ben.
En als je dan gewoon probeert niet te gaan liggen? Kan dat niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:19 schreef Zoheetik het volgende:
De slaapverlamming heb ik in een andere vorm, dat ik ineens heel moe word en ga liggen en dan niet in slaap val maar me een tijd niet kan bewegen. Kan een uur duren. Dan zeg ik tegen mezelf "Kom, ga rechtop zitten, ff wat te eten pakken" en dan gebeurt dat niet. Heel frustrerend. En ineens is het weg en kan ik weer verder met waar ik mee bezig was voor ik ging liggen.
Ook last van insomnie; slecht doorslapen, en soms slecht in slaap kunnen komen. Heb ook een verstoord slaapritme. Maar ik sla nooit nachten over.
Nachtmerries ook best vaak, maar een kwartier nadat ik wakker ben weet ik ze toch al niet meer, dus ben niet bang ervoor. Weet dan alleen nog dat ik wakker schrok uit een nachtmerrie (dus niet van een geluid).
Dat is wel degelijk een hallucinatie. De meeste mensen denken dat een hallucinatie alleen betrekking heeft op iets wat je ziet dat er niet is, maar het heeft betrekking op alle zintuigen. Er kunnen dus dingen gezien, gehoord, gevoeld (via de huid of van binnenuit / op gevoel), geproefd en geroken worden die in werkelijkheid niet aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:06 schreef Narasan het volgende:
Slaapverlamming is bij mij al een aantal keren voorgekomen, maar dan wel zonder die hallucinaties. Op het moment dat je het krijgt, voel je een heel zware tinteling in je huid. Je kunt je niet bewegen, nauwelijks ademen en/of schreeuwen. Dat 'schreeuwen' was tijdens mijn ervaringen hiermee helemaal niet nodig. Ik had het op andere manieren blijkbaar. Bij mij ging bijvoorbeeld de hele kamer als een gek ronddraaien, vervolgens in allerlei kleuren veranderen etc. Ik hoorde een heel gesprek tussen mensen en ze bleken vlak bij me te zijn, maar tja. Kon ze niet zien.
Iets van 'The Old Hag Syndrome' heb ik niets gemerkt, ook niet van die 'Shadow Man'.
Dus..... Hoeft het niet altijd met hallucinaties gepaard te gaan. Of is dat gesprek tussen mensen wel een hallucinatie? Graag antwoordt daarop!
Oorsuizen? Ik had het weleens alsof ik een geluid hoorde wat op talloze vallende knikkers leek.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:48 schreef Salisbury het volgende:
Ik had eens een nacht waar ik letterlijk gek werd. Ik hoorde allemaal vreemde geluiden in mijn kop, zoals een snel tikkend geluid en iets dat klonk als een bij/wesp terwijl die er helemaal niet waren.
Het werd zo erg dat ik m'n handen tegen m'n oren drukte en wat ik daarna deed herinner ik me nu niet meer. :S
Heel freaky.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |