Hee wat grappig al die slaapdingetjes!
's nachts praat ik soms wel eens in mijn slaap, mensen kunnen dan ook gesprekken met me voeren, de volgende dag herinner ik me dit niet. Grappig voorval: 1 keer werd ik wakker van gezang, ik dacht 'huh wie is daar aan het zingen?' (het was ook een liedje waarvan ik het bestaan allang weer vergeten was), toen bleek ik het dus zelf te zijn

. Het praten was vroeger meer en is de laatste jaren minder geworden.
Maar waar ik tegenwoordig vaak last van heb, is mezelf krabben in m'n slaap. Heel hard en veel, volgens mij kan dat wel een uur lang duren oid, soms word ik daar zelf wakker van na een tijdje. Dit gebeurd best vaak, 1 keer per week of vaker. Ik heb geen idee waar het van komt. Ik doe het overal, soms aan mn armen, soms mn buik, soms mn benen, soms mn gezicht zelfs. Geen idee hoe het komt. Ik vermoed wel dat het erger is als ik gestresst ben. Meer mensen die dit doen? Ik heb eens op internet gezocht maar toen vond ik er weinig over.
Verder heb ik ook altijd dat ik bijna al mijn dromen wel herinner, ik heb er altijd minstens 5 op een nacht. Vroeger (puberteit) heb ik een periode gehad van een aantal jaren dat ik ongeveer alleen maar nachtmerries had, maar tegenwoordig heb ik veel minder nachtmerries. Soms kan ik ook zelf mijn droom beïnvloeden en soms ben ik me tijdens mijn dromen ook bewust van het feit dat ik droom.
Er zijn ook momenten overdag dat ik wel eens een herinnering heb en dat ik dan twijfel of het echt of een droom was, of dat ik tegen iemand anders iets zeg in de trant van 'weet je nog toen en toen' en dat ik daarna denk, hmm misschien was het eigenlijk wel een droom? of was het toch echt?...
Toen ik heel klein was heb ik trouwens een aantal keer last gehad van herhalende dromen/nachtmerries. Het ging dan meestal om een enge droom die, verspreid over meerdere jaren, meerdere keren weer terug kwamen. Eentje bijvoorbeeld over mijn broertje die verdronk in het zwembad en dat ik hem dan op de bodem dood zag liggen als het sluitingstijd was en de mensen vertrokken waren, verschrikkelijk enge droom was dat vroeger.
Toen ik 2 jaar oud was (ik weet dat ik 2 was omdat ik net mijn 'grote bed' had gekregen en die kreeg ik op mijn tweede verjaardag toen mijn ouders zwanger waren van m'n broertje) had ik elke avond als ik in bed ging liggen een gat in mijn hoofd, ik kon er 2 vingers insteken en dan zat er daarna een beetje bloed aan mijn vingers. Maar als ik overdag aan mijn hoofd voelde, dan kon ik dat gat niet vinden... Toen leek het gewoon alsof ik wakker was, het was altijd als ik net in bed lag dat ik zo dat gat kon voelen, maar nu achteraf denk ik dat het misschien wel een droom was. Want een beetje vaag om zo'n gat in je hoofd te hebben

Vooral als je hem overdag nergens kunt vinden haha.