abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97817261
Slaapverlamming regelmatig...

Je bent wakker, je hoort zachtjes pratende mensen op de achtergrond.. En vooral mijn hartslag en mn bloedsomloop.. Echt mn hart gaat tekeer. Zo tekeer dat ik zo'n gevoel heb dat mn hoofd gaat ontploffen door die druk die ik voel. Meestal als het te erg wordt val ik weer terug in slaap. Soms word ik wakker maar dan ben ik echt uitgeput, en heb ik dan ook geen energie om te bewegen. Meestal val ik of in slaap , of bijna slaap en dan weer verlamming ;(

Een keer had ik zo'n verlammng met de zelfde symptomen als hierboven. Maar dit keer sliep ik op mn zij en er was een man die achter mij lag en praatte tegen mij. Hij gaf een preek ofzo, maar wel in een taal die ik niet begreep.

Ik ben blij dat ik altijd mn ogen wel gesloten heb. Ik hoef geen schimmen of wat dan ook te zien :6
pi_97984768
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:09 schreef be-strong het volgende:

[....]

Zelf ben ik als de schijt voor slaapverlamming. Ook al weet je dat er niks kan gebeuren in het echt, maar toch...... Zelf 2 keer meegemaakt, ogen open....... Gelukkig geen schimmen gezien :P. Althans, omdat ik het zo eng vindt... Wil ik toch een keer kennis gaan maken met 'The Old Hay'. Moet haar een keer gezien hebben! Ook al gaat ze je dan proberen te wurgen ^^.
pi_98074922
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst slaapverlamming gehad. Sinds die dinsdag nog 2x gehad.
Snap niet hoe het komt, dat het nu opeens is en ook zo vaak.
Bevalt me overigens niks :N
Eerste keer had ik m'n ogen open, zag wel wat dingen (mensen die ik niet ken), maar was toch iets drukker bezig met het bedenken wat er aan de hand was. Pas toen het voorbij was, dacht ik aan slaapverlamming.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:12:19 #104
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98131146
Ik heb periodes waarin ik urenlang aan het praten ben in mijn slaap..uiteenlopend van onverstaanbaar gemompel tot het voeren van complete gesprekken (die meestal over totale onzin gaan) waarbij ik dus ook gewoon reageer op alles wat mijn vriendin tegen mij zegt. Ik kan me hier s'morgens helemaal nooit iets van herinneren.

Mijn vriendin heeft periodes waarin ze veel last heeft van slaapverlamming. Het komt wel eens voor dat ik haar een uur lang iedere 5 minuten wakker moet maken omdat ik merk dat ze weer in zo'n fase zit (meestal doordat ze heel snel op en neer beweegt met 1 been of binnensmonds "schreeuwt"). Soms kan ik haar op zo'n moment wel "bereiken" en geruststellen maar meestal moet ik haar wakker schudden (op haar eigen verzoek).

Heel af en toe komt het voor dat we sex hebben terwijl ik aan het slapen ben en mijn vriendin aan de hand van mijn onverstaanbaar gemompel meent te moeten concluderen dat ik wel in ben voor sex - terwijl ze stiekem eigenlijk wel weet dat ik er helemaal niks van mee krijg. Maar ja, het is mijn vriendin dus dan mag ze dat he...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_98133487
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:10 schreef dylanrr het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst slaapverlamming gehad. Sinds die dinsdag nog 2x gehad.
Snap niet hoe het komt, dat het nu opeens is en ook zo vaak.
Bevalt me overigens niks :N
Eerste keer had ik m'n ogen open, zag wel wat dingen (mensen die ik niet ken), maar was toch iets drukker bezig met het bedenken wat er aan de hand was. Pas toen het voorbij was, dacht ik aan slaapverlamming.
En... Kun je je misschien nog herinneren hoe die mensen eruit zagen?
Zo ja, zou je dat dan hier willen zeggen?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:57:35 #106
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98151174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb mijn zolderraam eruit geschoten omdat er een "beest" zat en heb wel eens met messen in de tuin staan schreeuwen dat "hij" het beter niet kon proberen...
Meen je dit serieus (ik neem aan van wel)? Dat is best wel extreem....
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_98212101
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef Narasan het volgende:

[..]

En... Kun je je misschien nog herinneren hoe die mensen eruit zagen?
Zo ja, zou je dat dan hier willen zeggen?
Het staat niet heel helder meer in m´n gedachten, maar ze waren vrij groot. Niet heel gedetailleerd, maar je zag wel duidelijke contouren. En ze stonden gewoon een beetje te chillen in m´n kamer.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:35:23 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98212965
Als ik te veel stress heb, droom ik soms de hele nacht, en wordt dan behoorlik uitgeput wakker ook al heb ik theoretisch lang genoeg geslapen. Want ik droom dan dus, dat ik aan het werk ben, en dat het een dag vol met haastklussen is. Waarna je wakker wordt, en naar je werk moet. Niet echt fijn, maar komt gelukkig niet vaak voor!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_98213360
Ik teken voor nummertjes 5, 6, 7 en 9.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:16:51 #110
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_98279138
1 Chronische slapeloosheid

[ Bericht 95% gewijzigd door computerprobleem op 17-06-2011 13:58:58 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:45:42 #111
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_98282652
De slaapstoornis die ik heel soms heb staat niet in deze top 10. Jammer. :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:25:19 #112
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_98290906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:45 schreef Darkwolf het volgende:
De slaapstoornis die ik heel soms heb staat niet in deze top 10. Jammer. :)
Welke is dat dan?
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_98292691
Die van mij staat d'r ook al niet in :s)
Twiddel
pi_98550484
Hee wat grappig al die slaapdingetjes!

's nachts praat ik soms wel eens in mijn slaap, mensen kunnen dan ook gesprekken met me voeren, de volgende dag herinner ik me dit niet. Grappig voorval: 1 keer werd ik wakker van gezang, ik dacht 'huh wie is daar aan het zingen?' (het was ook een liedje waarvan ik het bestaan allang weer vergeten was), toen bleek ik het dus zelf te zijn :P. Het praten was vroeger meer en is de laatste jaren minder geworden.
Maar waar ik tegenwoordig vaak last van heb, is mezelf krabben in m'n slaap. Heel hard en veel, volgens mij kan dat wel een uur lang duren oid, soms word ik daar zelf wakker van na een tijdje. Dit gebeurd best vaak, 1 keer per week of vaker. Ik heb geen idee waar het van komt. Ik doe het overal, soms aan mn armen, soms mn buik, soms mn benen, soms mn gezicht zelfs. Geen idee hoe het komt. Ik vermoed wel dat het erger is als ik gestresst ben. Meer mensen die dit doen? Ik heb eens op internet gezocht maar toen vond ik er weinig over.

Verder heb ik ook altijd dat ik bijna al mijn dromen wel herinner, ik heb er altijd minstens 5 op een nacht. Vroeger (puberteit) heb ik een periode gehad van een aantal jaren dat ik ongeveer alleen maar nachtmerries had, maar tegenwoordig heb ik veel minder nachtmerries. Soms kan ik ook zelf mijn droom beïnvloeden en soms ben ik me tijdens mijn dromen ook bewust van het feit dat ik droom.
Er zijn ook momenten overdag dat ik wel eens een herinnering heb en dat ik dan twijfel of het echt of een droom was, of dat ik tegen iemand anders iets zeg in de trant van 'weet je nog toen en toen' en dat ik daarna denk, hmm misschien was het eigenlijk wel een droom? of was het toch echt?...

Toen ik heel klein was heb ik trouwens een aantal keer last gehad van herhalende dromen/nachtmerries. Het ging dan meestal om een enge droom die, verspreid over meerdere jaren, meerdere keren weer terug kwamen. Eentje bijvoorbeeld over mijn broertje die verdronk in het zwembad en dat ik hem dan op de bodem dood zag liggen als het sluitingstijd was en de mensen vertrokken waren, verschrikkelijk enge droom was dat vroeger.
Toen ik 2 jaar oud was (ik weet dat ik 2 was omdat ik net mijn 'grote bed' had gekregen en die kreeg ik op mijn tweede verjaardag toen mijn ouders zwanger waren van m'n broertje) had ik elke avond als ik in bed ging liggen een gat in mijn hoofd, ik kon er 2 vingers insteken en dan zat er daarna een beetje bloed aan mijn vingers. Maar als ik overdag aan mijn hoofd voelde, dan kon ik dat gat niet vinden... Toen leek het gewoon alsof ik wakker was, het was altijd als ik net in bed lag dat ik zo dat gat kon voelen, maar nu achteraf denk ik dat het misschien wel een droom was. Want een beetje vaag om zo'n gat in je hoofd te hebben ;) Vooral als je hem overdag nergens kunt vinden haha.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50:37 #115
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_98593709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:25 schreef AartBakkebaard het volgende:
Welke is dat dan?
Het letterlijk vast zitten tussen de gateway van deze wereld en de droom wereld.
Lijkt een heel klein beetje op puntje 5, daar ik mijzelf dan ook niet kan bewegen.
Echter heb ik geen last van hallucinaties laat staan duivelse aanwezigheden. Of wat dan ook.
Zit gewoon letterlijk vast tussen twee werelden. Deze en de "andere".
Brain awake. Body asleep. Derp.

Nog een andere situatie welke ik gisteren nog heb gehad:
Soms begin ik ook meteen te dromen op het moment dat ik inslaap val, maar ervaar ik direct als een soort halve nachtmerrie. Alsof de droom "corrupt" is geraakt omdat deze te snel / niet goed is opgestart, wellicht door een verkeerd gelopen transitie tussen wakker en in slaap vallen.
Ik schiet dan ook meteen weer wakker, maar sukkel dan net zo goed weer heel snel weg.
Dit gebeurt soms meerdere keren achter elkaar eer ik pas echt goed in slaap val.
Soms voel ik het al aankomen met dat ik in slaap val, of dat ik wakker word en direct weer verkeerd in slaap dreig te gaan vallen. Dan probeer ik met man en macht even goed wakker te worden en eruit te snappen, als het ware.
Bang ben ik er niet meer van dit alles, maar het is wel irritant soms.
pi_98593861
Hallucinaties zijn geen vereiste voor slaapverlamming. Beide dingen die je noemt zijn waarschijnlijk veel voorkomend.
pi_98951061
Ik praat in mn slaap,soms hele verhalen, soms zelfs schreeuwen en dan maakt mn man me wakker. Verder regelmatig heftige nachtmerries, heb perongeluk in mn slaap mn man een klap in zn gezicht gegeven, ik droomde dat ik aan het vechten was.
gelukkig is het de laatste tijd wat rustiger. Mn man praat soms ook in zn slaap hij kan echt heel apparte dingen zeggen, soms lig k echt in een deuk.
Hij had t laatst over bier en dat er bij de hop er nog wat in moest want dan was het bier lekkerder...k kan m dan ook vragen stellen , maar ga geen rare dingen vragen ofzo k had t ook gewoon over t bier.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:23:12 #118
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_99326331
:@

[ Bericht 22% gewijzigd door Meneer_du_bir op 11-07-2011 20:16:14 ]
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 17:40:47 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_99326980
Dromen jullie ook weleens dat je het gevoel hebt alsof je benen van lood zijn? Dat je wilt lopen maar gewoon niet vooruit komt?
pi_99327414
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:40 schreef Lavenderr het volgende:
Dromen jullie ook weleens dat je het gevoel hebt alsof je benen van lood zijn? Dat je wilt lopen maar gewoon niet vooruit komt?
In mijn dromen is het eigenlijk precies het tegenovergestelde, ik kan altijd heeeel erg hoog springen en dan een poosje in de lucht blijven hangen of rustig omlaag zweven. Vaak kan ik ook gewoon zweven/vliegen (de eerste keer had ik hoogtevrees btw haha).
Maar hier 'lichtvoetig' dus ;)
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 18:23:50 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_99328684
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:53 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

In mijn dromen is het eigenlijk precies het tegenovergestelde, ik kan altijd heeeel erg hoog springen en dan een poosje in de lucht blijven hangen of rustig omlaag zweven. Vaak kan ik ook gewoon zweven/vliegen (de eerste keer had ik hoogtevrees btw haha).
Maar hier 'lichtvoetig' dus ;)
Ja, machtig gevoel is dat he? Spring je zo uit het raam en vliegt over de stad , over het water. Overal waar je heen wilt.

Dat andere, met die loodzware benen is meestal als ik veel stress heb of heel druk ben geweest gedurende de dag.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:26:06 #122
217702 Lonaa
Honger!
pi_99328775
Ik slaap slecht en heb nachtmerries.
Mijn vriend praat in zijn slaap (niet mompelen, echt hele verhalen) en slaapseks is ook wel eens voorgekomen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_99339578
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, machtig gevoel is dat he? Spring je zo uit het raam en vliegt over de stad , over het water. Overal waar je heen wilt.

Dat andere, met die loodzware benen is meestal als ik veel stress heb of heel druk ben geweest gedurende de dag.
Dat klinkt alsof je dan niet anders kunt dan echt even 'rust' nemen 's nachts. Dus dat je gewoonweg geen stap kunt verzetten. Is het ook vervelend in je droom? Zoiets als bij mensen die zich naakt voelen en dat als vervelend ervaren in hun droom, of heb je er zelf op dat moment gewoon vrede mee?

Vliegen, zweven en springen zijn inderdaad ontzettend relaxed! De eerste paar keren moest ik wel echt oefenen en de eerste keer ook echt die hoogtevrees, toen paniekte ik een beetje en daardoor bewoog ik dusdanig dat ik juist nog verder omhoog ging. Toen ik weer wat rustiger werd, zweefde ik weer langzaam omlaag en had ik geen last meer van die hoogte. Tegenwoordig gaat het altijd met het grootste gemak. En als ik net wakker word, dan weet ik zeker dat ik het in gewekte toestand ook heus wel moet kunnen (er zijn mensen die kunnen leviteren, dus waarom ik niet!). Maar ik heb het nog niet werkelijk uitgetest ;).

Lonaa: Ik heb vooral vaak nachtmerries als ik niet lekker in m'n vel zit, en dan slaap ik meteen ook slechter. Probeer eens je slaapplek zo rustig mogelijk te maken, dus bijv. echt enkel en alleen een bed in je slaapkamer neerzetten en geen telefoon/wekker e.d. vlak in je buurt neer te leggen. Eventueel kun je ook je bed nog verplaatsen (en regelmatig van kant wisselen van het bed als je een tweepersoons hebt). Het kan een paar weken duren voordat je echt effect goed merkt, maar ik heb er zeker baat bij gehad. Ik schakel zelfs alle stroomtoevoer rond mijn slaapkamer 's nachts helemaal uit en sindsdien slaap ik helemaal weer als een zonnetje!
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 21:51:24 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_99340792
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je dan niet anders kunt dan echt even 'rust' nemen 's nachts. Dus dat je gewoonweg geen stap kunt verzetten. Is het ook vervelend in je droom? Zoiets als bij mensen die zich naakt voelen en dat als vervelend ervaren in hun droom, of heb je er zelf op dat moment gewoon vrede mee?

Vliegen, zweven en springen zijn inderdaad ontzettend relaxed! De eerste paar keren moest ik wel echt oefenen en de eerste keer ook echt die hoogtevrees, toen paniekte ik een beetje en daardoor bewoog ik dusdanig dat ik juist nog verder omhoog ging. Toen ik weer wat rustiger werd, zweefde ik weer langzaam omlaag en had ik geen last meer van die hoogte. Tegenwoordig gaat het altijd met het grootste gemak. En als ik net wakker word, dan weet ik zeker dat ik het in gewekte toestand ook heus wel moet kunnen (er zijn mensen die kunnen leviteren, dus waarom ik niet!). Maar ik heb het nog niet werkelijk uitgetest ;).

Ja, ik ervaar het als heel vervelend en tevens erg vermoeiend, omdat ik blijf proberen vooruit te komen.

Dat heb ik ook zo, dan wordt ik half wakker en denk dat vliegen heel eenvoudig is, dat ik het ook écht kan. Nee, heb het ook maar niet uitgeprobeerd :P
pi_99370645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:46 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

In mijn geval. Ik sluit mijn ogen 's avonds en dan open ik ze weer een paar uur later. Voor mijn gevoel zijn er slechts een paar seconden voorbij gegaan.
Ik heb weleens het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel heb ik er een hele nacht opzitten, doordat ik bijvoorbeeld heftig heb gedroomd, maar dan blijk ik maar een uurtje te hebben geslapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')