SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel gebruikte termenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lagfix
Veel mensen klagen dat hun telefoon zou lagen. De grootste reden hiervoor is dat Samsung gebruikt maakt van een zogeheten RFS-bestandsindeling waardoor het geheugen een zeer lage leessnelheid zou krijgen. Oplossing hiervoor is de bestandsindeling veranderen in Ext2 of Ext4. Op Xda-developers zijn veel oplossingen te vinden voor dit probleem.
Enkele voorbeelden hiervan zijn
• Speedmodkernel
• Voodoo Lagfix
• OLFC (door veel mensen als achterhaald gezien, wel makkelijk).[a]
Bekende tweaks
• Voodoo sound, color, sharpness fix
• OV/UC, oftewel onder en overclocken
Links naar boeiende tweeps
SuperCurio-Ontwikkelaar voodoo lag-, sound-, colorfix
Romkitchen-Nieuws over romkitchen
Codeworkx- Ontwikkelaar CM7 voor SGS
Handige links en tutorials
3 button combo-fix voor wie deze niet heeft [Belangrijk]
EFS-folder back-up [Belangrijk]
Rooten van je telefoon
Voor de gevorde gebruiker die alles uit zijn telefoon wil halen
Geflashed toestel wat niet meer opstart herstellen
Vorige delen:
Samsung Galaxy S #1 - Kom maar door met die yoghurt!
Samsung Galaxy S #2
Samsung Galaxy S #3
Samsung Galaxy S #4
Samsung Galaxy S #5
Samsung Galaxy S #6
Samsung Galaxy S #7 Flashen, flashen en nog eens flashen.
Samsung Galaxy S #8 Waar je je eigen rom kan bakken
Samsung Galaxy S #9
Samsung Galaxy S #10 waar het Gingerbread-deeg al in de oven ligt.
Samsung Galaxy S #11 Eerder officiele Gingerbread hebben dan HTC!
Samsung Galaxy S #12 Threekransje van Pino en Kandijfijn met peperkoek
Samsung Galaxy S #13 waar je alles kan vinden!
Samsung Galaxy S #14 blijkt leerzamer dan vaders zouden willen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Catch22- op 26-04-2011 13:58:05 ]Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Zoo, bijzonder is GB nu ook weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
tegen de tijd dat we 2.3.3 hebben is 2.3.4 alweer uit. Waarom is het systeem niet modulair zodat we niet op samsung hoeven te wachten.
Klopt maar ik zit te wachten op een langere accuduur en die videofunctie in 2.4 zou voor mij erg welkom zijn want skype heeft dat nog niet voor android en ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zoo, bijzonder is GB nu ook weer niet
Dat weet ik maar 2.3.4 komt deze zomer uit volgens tweakers en moet videochat gaan ondersteunen. Echter tot dusver heeft samsung al moeite om 2.3.3 op de galaxy te krijgen dus ik vertrouw er niet op dat ze het met 2.3.4 wel gaat lukken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:30 schreef Catch22- het volgende:
je haalt 2 dingen doorelkaar2.3.4 is een doorontwikkeling van GingerBread. 2.4 is de volgende 'grote' update voor smartphones en heet Ice Cream Sandwich en is eigenlijk 3.1, maar dan voor smartphones.
3.x is vooralsnog de tabletversie
Dat klopt, maar dat is een nieuwe versie, 2.3.4 zal slechts een update zijn en dus sneller verlopen. 2.2 > 2.2.1 duurde ook niet zo lang geloof ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat weet ik maar 2.3.4 komt deze zomer uit volgens tweakers en moet videochat gaan ondersteunen. Echter tot dusver heeft samsung al moeite om 2.3.3 op de galaxy te krijgen dus ik vertrouw er niet op dat ze het met 2.3.4 wel gaat lukken.
Ik zal hem eens installeren. Lijkt me niet dat hij mn GO launcher kan vervangen, maar ben wel benieuwd naar de widgets ed.quote:
Booten naar CWM en dan je sdcard mounten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:36 schreef jampot het volgende:
Heb met het framework zitten kutten. Ik wil nu ff een nieuwe rom flashen, maar ik vraag me af hoe ik de zip op mn sd kan krijgen. Geen statusbar, dus kan niet connecten. Zou ik hem vanaf externe sd kunnen flashen? Daar kan ik de rom wel op krijgen.
Thanks!quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Booten naar CWM en dan je sdcard mounten.
Dit verdient een 'quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:44 schreef jampot het volgende:
Gvd ik flash de verkeerde. Ik ben een mongool xD Nouja, maar ff wachten en dan zo het proces herhalen :p
Achja, er stonden 2 rommetjes op mn sd kaart, en per ongeluk de verkeerde aangeklikt. Nu is de goede weer bezig, Juwe.quote:
Nee, die vond ik te duur :p Ik kreeg bij mn telefoon een kaartje van 4, maar die heb ik geupgrade naar 16. Kan niet superveel op, maar staat nu dus omgeveer 12-13 gb aan muziek op.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef rumiii het volgende:
hmm, heb ik niet
hoeveel heb je aan geheugen?
meteen het maximale 32 GB?
Vind je dat uberhaupt een functie?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Wtf hebben mensen met dat shut-down effect![]()
Tis een leuke functie maar veel mensen vinden het echt een killer-functie
Skype ondersteunt dat nog niet, maar zoek eens op de market naar ooVoo video chat. Ik heb het zelf al eens geprobeerd en dat werkt best goed, zeker via wifi.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.
Facetimequote:Op dinsdag 26 april 2011 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.
precies. Wat boeien die bootanims. Zie je nooit en ik kijk er iig niet naar. iPhone taferelen!quote:Op woensdag 27 april 2011 07:25 schreef 16meter het volgende:
waarde hechten aan boot- en shutdown animaties
zelfde geldt voor lockscreens
Ja, dus nu zakt ie fucking snel weerquote:
Dat kan toch ook al met de SGS?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:32 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga me hier ook even melden, zit er namelijk aan te denken om de nieuwe Galaxy S2 te kopen.![]()
Dit is wel behoorlijk impressive.
Dan open je maar een SGS2-topic, dit is voor de SGS.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:32 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga me hier ook even melden, zit er namelijk aan te denken om de nieuwe Galaxy S2 te kopen.![]()
Market links deden het bij mij wel, bij gratis apps. Niet bij piraten natuurlijk. Maar zie edit, het is opgelost.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef Pino112 het volgende:
Werken niet meer als in, ze FC'en de hele tijd?
Welke ROM heb je nu?
Market links heb ik ook dat ie ze niet terugzet, omdat ie zegt 'market link not found'.
Hier gaat het ook om die 4 apps. Nu je het zegt, Angry Birds is natuurlijk gewoon gratis, dus die zou het moeten doen... En geen enkele piraat doet het, ook JetCarStunts, Football, Flight Control FC'en allemaal direct.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Pino112 het volgende:
Geen idee hoe dat kan. Ik heb wel nu problemen met alle Angry Birds-versies en Fruit Ninja, die FC'en ook steeds. MIUI hier. Herinstalleren verhelpt het.. Vaag probleem dus bij ons.
Mss weet Kandijfijn iets?
Ziek feest.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:02 schreef Pino112 het volgende:
Videokwaliteit SGS onder MIUI:
en
Voodoo op 'loud environment'.
Mogelijk is dat het ja. De apps waar het om ging zijn allemaal vrij groot, zowel de piraten als angry birds. Misschien dat die automatisch op het sd gezet worden? Ik doe dat zelf nooit..quote:Op donderdag 28 april 2011 02:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Vage shizzle Jam, nog nooit van gehoord eigenlijk om eerlijk te zijn :-(.
Als ik dat soort dingen heb dan ga ik het eigenlijk ook nooit trouble-shooten omdat re-flashen vaak sneller is
*NU ik even verder nadenk het was wel een bekende bug bij sommige SGS-roms dat restoren via Titanium back-up niet of slecht werkte. Ook was ergens wel een work-around beschikbaar maar hoe en wat moet je voorlopig nog even schuldig blijven![]()
*Even Google er tegen aan gegooid vind vooral heel veel oude threads terug. Maar het heeft er volgens mij mee te maken dat niet elke rom/firmware apps op zelfde locatie in het NAND zet. Had je trouwens ook apps die op SD gezet waren? CM7 afgeleiden (o.a, MIUI) doet dit automatisch met grotere apps (tenzij anders ingesteld). *Klok klepel verhaal van mijn kant btw
Kisteman is Staphorst!quote:
Muziekvereniging, en dan de malletband ja.quote:
Die laatste ga k gebruiken wanneer mijn moeder me beltquote:Op donderdag 28 april 2011 17:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kisteman is Staphorst!.
[..]
Muziekvereniging, en dan de malletband ja.
En net weer die kankerbug dat je telefoon herstart tijdens het bellen.
Godverdomme twee keer gebeld, en twee keer herstart ie![]()
Tja, je bent een man of niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:10 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom doen jullie dat toch allemaal? Dat custom rommen enzo? Gewoon voor de lol? Beetje experimenteren? Want ik lees altijd alleen maar over bugs, bricks en zaken die niet werken. Wat is de reden?![]()
Ik ben pas twee maanden smart, dus ik ben allang blij met wat dat ding allemaal kan
Ah dat klopt idd...hier worden dus de mannen van de jochies gescheidenquote:
Wat werkt dan precies beter?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:29 schreef rumiii het volgende:
Meestal omdat die ROM beter werkt, tenminste, bij mij
Nou, het scheelt in ieder geval weinig, paar meter door over de oude rijksweg en je bent in het pittoreske rouveen :pquote:
De stock firmware van samsung van toen nog android 2.1 werd naar verloop van tijd traag. Bij openen van je app drawer of apps telkens een kleine vertraging etc.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:21 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ah dat klopt idd...hier worden dus de mannen van de jochies gescheiden![]()
Maar nu serieus...
Ik niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:00 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Dus hoeveel mensen hier hebben de SGS2 al besteld
maakt de provider wat uit?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:26 schreef Pino112 het volgende:
Hier in de Vodafonewinkel in Zwolle kan er gratis 2.3 op de SGS worden gezet. Schijnt JVA te zijn zei ie.
Ok, maf :pquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:26 schreef Pino112 het volgende:
Hier in de Vodafonewinkel in Zwolle kan er gratis 2.3 op de SGS worden gezet. Schijnt JVA te zijn zei ie.
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:32 schreef Rnnz het volgende:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:00 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Dus hoeveel mensen hier hebben de SGS2 al besteld
Zit zelf gigantisch te twijfelen namelijk, Dat scherm is best wel
(en dan te bedenken dat het huidge scherm van de SGS alis
)
quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:51 schreef Dutchguy het volgende:
Galaxy S2 besteld, levering half mei hopelijk.
Aangezien de SGS2 fokkertjes hier blijven posten heb ik maar ff een SGS2 topic voor ze geopend.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan open je maar een SGS2-topic, dit is voor de SGS.
Gooi anders dit theme erbij:quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:42 schreef Pino112 het volgende:
Pff, nu word ik het zat. Vanavond/morgen maar stock JVA flashen, dan maar iets mindere looks.
Over een geroote stock JVB gezet, maar zit nu in een bootloop.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:22 schreef jampot het volgende:
[..]
Gooi anders dit theme erbij:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042395
Best geil :p
Duurt altijd ff hoor, die eerste boot. Ff geduld mss? :pquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:45 schreef swollywood het volgende:
[..]
Over een geroote stock JVB gezet, maar zit nu in een bootloop.
Ik kreeg alleen het zwart-witte Samsung Galaxy S I-9000 scherm, gaat daarna niet verder maar reboot, weer dat scherm, weer reboot, etc. bootloop dus.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:53 schreef jampot het volgende:
[..]
Duurt altijd ff hoor, die eerste boot. Ff geduld mss? :p
Je kan Gallery laten syncen met Picassa, misschien heb je dat ergens ingesteld?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef jampot het volgende:
Hehe nice :p
Ik heb gister watchdog eens geinstalleerd, hij ik krijg continu alerts over mn gallerij, die blijkbaar teveel cpu gebruikt op de achtergrond. Iemand die daar iets van weet?
Nee, dat gebruik ik niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan Gallery laten syncen met Picassa, misschien heb je dat ergens ingesteld?
Kijk eens op http://apps.tele2.nl/tele(...)0&data=null&sms=nullquote:Op zondag 1 mei 2011 12:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi.
Vriendinlief wil een nieuwe mobiel en de Samsung Galaxy S lijkt haar wel wat, nou is hij bij diverse winkels nog relatief duur en in de zoektocht naar een goedkoper alternatief kwam ze uit bij Typhone.nl
De telefoon is gratis, het is een jaarabonnement en gaat via Telfort, kan iemand hier op de één of andere reden bevestigen dat deze aanbieding een beetje te vertrouwen is?
http://www.typhone.nl/aanbiedingen/aanbieding-4
tssk das goedkoopquote:Op zondag 1 mei 2011 14:52 schreef erniee het volgende:
[..]
Kijk eens op http://apps.tele2.nl/tele(...)0&data=null&sms=null
Hoe zit het inmiddels met de batterij?quote:
Ik moet nog naar JVA, maar heb gisteren de oplader bij iemand laten liggen, dus opladen via USB duurt ongelooflijk langquote:Op zondag 1 mei 2011 16:53 schreef jampot het volgende:
[..]
Hoe zit het inmiddels met de batterij?
Mijn telefoon reboot inmiddels automatisch als het scherm time out :p
Ik bedoel de batterij bij cm7/miui. Gaat ie al even mee? Ik twijfel nu wel rom ik zal flashen. Is heel wat keuze inmiddels in gingerbreadquote:Op zondag 1 mei 2011 17:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik moet nog naar JVA, maar heb gisteren de oplader bij iemand laten liggen, dus opladen via USB duurt ongelooflijk lang.
Natuurlijk. Op alfabet kan in elke launcher wel.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:58 schreef Parafernalia het volgende:
Is er een manier om de apps te sorteren? Op naam, datum, etc?
MIUI niet iig. Die bij CM7 schijnt beter zijn geworden, niet getest.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:24 schreef jampot het volgende:
[..]
Ik bedoel de batterij bij cm7/miui. Gaat ie al even mee? Ik twijfel nu wel rom ik zal flashen. Is heel wat keuze inmiddels in gingerbread
Alright, dan nog maar ff een JVB. Juwe wel was wel aardig, en heeft volgens mij wel de meeste features die ik wil. Alleen sinds het nieuwe theme (wel aardig gedaan overigens) is ie stuk :pquote:Op zondag 1 mei 2011 17:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
MIUI niet iig. Die bij CM7 schijnt beter zijn geworden, niet getest.
Sowieso faalt mijn JVA hard de hele tijd.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:34 schreef jampot het volgende:
[..]
Tsjah, heb het ook geprobeerd. Werkte prima, maar kan niet tippen aan de andere launchers.
Ga toch weg met dat Sense. Probeer anders Juwe's JVB. Werkt bugloos, ook wel eens fijn :pquote:Op maandag 2 mei 2011 16:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sowieso faalt mijn JVA hard de hele tijd.
HTC Sense heeft nu ook Wifi, die maar even proberen weer.
Ik probeer hem idd niet, eerst de 2.3.4 van CM7.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:07 schreef jampot het volgende:
[..]
Ga toch weg met dat Sense. Probeer anders Juwe's JVB. Werkt bugloos, ook wel eens fijn :p
Nog even wachten op Speedmod, en dan hebben we er ook een prima kernel bij
Verstandig. Ik twijfelde ook tussen die 2 :pquote:Op maandag 2 mei 2011 17:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik probeer hem idd niet, eerst de 2.3.4 van CM7.
Ga ook maar naar Juwe's. Heb met Doc's nu geen Voodoo sound, dat ga je toch missen.. en dat zwarte theme van juwe is ook wel goed voor je battery life, lijkt me.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:07 schreef jampot het volgende:
[..]
Ga toch weg met dat Sense. Probeer anders Juwe's JVB. Werkt bugloos, ook wel eens fijn :p
Nog even wachten op Speedmod, en dan hebben we er ook een prima kernel bij
Juwe heeft dat ook niet. Gewoon ff het appje downloaden.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ga ook maar naar Juwe's. Heb met Doc's nu geen Voodoo sound, dat ga je toch missen.. en dat zwarte theme van juwe is ook wel goed voor je battery life, lijkt me.
Ik bedoel in de standaard "launcher"quote:Op zondag 1 mei 2011 17:27 schreef jampot het volgende:
[..]
Natuurlijk. Op alfabet kan in elke launcher wel.
Zag het ja.. appje is nu geinstalleerd.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:35 schreef jampot het volgende:
[..]
Juwe heeft dat ook niet. Gewoon ff het appje downloaden.
Ik heb geen touchwiz, dus kan het niet checken. Maar het kan sowieso handmatig: in drawer: menu, edit, slepenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:46 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik bedoel in de standaard "launcher"
nou heb je het over juwe toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:33 schreef jampot het volgende:
Er zijn wel gewoon aosp themas ja. Juwe neigt meer naar aosp dan naar samsung, maar heeft iets meer de nadruk op wit, ipv groen. En is soms iets ronder ipv vierkanter. Maar ziet er wel prima uit hoor. Batterijduur is idd prima, een volledige dag bij zeer intensief gebruik.
edit: maar vooral in idle is het goed. Dus bij niks doen gaatie mss wel een week mee :p
quote:from 2.3.4 changelog:
"Battery life: some users let us know that their batteries didnt seem to be lasting as long; battery life should be improved for these folks"
lurkin a bit ive found out that google employees discovered that the problem was in faulty wifi driver
"A problem has been identified in the driver for the wifi device on the Nexus One (bcm4329). The problem can cause the phone to repeatedly enter its suspend state and immediately wake up, resulting in a severe degradation of battery life. The problem has only been observed on Nexus One running the Gingerbread updates to the wifi driver and device firmware, although the driver is used in other phones as well. A fix is in the works, but I don't have information on a release at this time.
Turning off the wifi device, or modifying the wifi sleep policy to never sleep, may avoid the problem in the meantime"
as it is the same module in nexus one and sgs (bcm4329) i think this should help you folks with draining Android OS process... cant test it tho as ive never had such issue good luck
i only hope that those are all files that are part of this whole update. flashed this and wifi is still working so good luck guys
2.5?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:31 schreef rumiii het volgende:
Transfer the ROM to your phone’s SD Card. The file “Juwe_SmartEdition_v2.5_Wipe.zip” should be on your phone’s SD Card’s root folder. that is to mean, don’t put the ROM file in any sub-folder on your SD Card.
is dit een specifieke folder?
Waar zit je nu op? Kom je vanaf 2.2.1?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:47 schreef rumiii het volgende:
ow oke .. lol
en moet ik 803 pit?
wat hebben jullie gedaan ?
Is goed, ik moet mn telefoon toch nog fixen, bootloopquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:49 schreef jampot het volgende:
Helpdfesk Pimo, neem jij het over? Ik ga tukken :p
Flash deze maar als je op stock JVB zit: http://forum.xda-develope(...)=570247&d=1302966658quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:50 schreef rumiii het volgende:
ik heb nou JS5 inderdaad
die kernel, is dat een specifieke kernel?
en die moet je flashen als PDA toch?
ik moet kijken wat CWM inhoudt
fijne avond verder
Doe maar wipe, dat is de beste. No-wipe laat al je data enzo staan, maar dat is alleen handig als je update van een vorige versie van Juwe. Compleet nieuwe rom = wipe.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:03 schreef rumiii het volgende:
oke dat is die kernel, moet je flashen als een pda bestand toch?
moet ik daarna de juwe 4.2 wipe versie of no wipe versie doen?
als je wipe doet moet je toch in recovery?
Teruggeflashed van JM1 naar JPA, toen JVB en nu Juwe.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:17 schreef rumiii het volgende:
yo bedankt!
is het al gelukt met de bootloop overigens?
makkelijker te verhelpen dan een semi-brick? of zelfde manier cq odin?
Geen dank en trustenquote:Op woensdag 4 mei 2011 01:28 schreef rumiii het volgende:
moet morgen een ander pc gebruiken om te flashen, ieder programma behalve odin herkent m..
ik ga ook maar slapen,
bedankt voor je hulp
Ik heb mn browserbookmarks maar opgegeven, dat is echt terror hier. Met backuppen bleef dat maar misgaan :pquote:Op woensdag 4 mei 2011 08:11 schreef Pino112 het volgende:
Ik ben echt niet tevreden met JVB. De touchkeys reageren laat, trillen te weinig. Sowieso duurt alles vrij lang als je iets opent. Lijkt me niet een foute flash, want dat had ik met Stock JVA en JVB ook.
En mn browserbookmarks staan nu in random volgorde, niet meer de meestbekeken bovenaan..
Niks, zitten in één van die 3 bestanden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:33 schreef rumiii het volgende:
ik zie dus als ik de met bootloaders verse download, maar drie bestanden,
wat moet ik in odin bij bootloaders zetten dan?
Jawel toch? Dat ding werkt gewoon op de achtergrond, dacht ik. Maargoed, ik heb dat ding al eeuwen geleden verwijderd :pquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:56 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand een goede videospeler? Ik wil er ook muziek. Mee afspelen. Dat kan met doe standaard speler wel. Maar die kan je niet op de achtergrond laten afspelen
Hoe dan? BIj mij gaat ie uitquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:09 schreef jampot het volgende:
[..]
Jawel toch? Dat ding werkt gewoon op de achtergrond, dacht ik. Maargoed, ik heb dat ding al eeuwen geleden verwijderd :p
Je kan DoubleTwist proberen voor geluid+video. Ziet er nog mooi uit ook, en is gratiesh.
Idd, heb je wel gemist hoor!quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ty, iemand moet de topics toch vol zien te spammen?
Zeg gewoon dat je verslaafd bent. Zij aan GTST (Bijv), jij aan flashen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe leg je je vriendin uit dat ondanks
-Af en toe spontane reboots
-Enkele keer oververhit
-Bootloops
Dat flashen toch leuk is?
Noobie, die gebruik ik ook al heel langquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik dacht dat je swipe up en down bedoelde van ADW en LP enzo
Hoe ik het gister gedaan heb weet ik niet, maar ik had een bootloop na het flashen van een Froyo-firmwarequote:Op woensdag 4 mei 2011 22:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Noob met bootloop, na een non-wipe update (wou het ene keer proberen :-()
Inderdaad. Beter fixen ze die drain ff.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:26 schreef rumiii het volgende:
best wel klote lijkt me, weten dat je misschien een tweede batterij nodig hebt op een dag,
veel succes ermee iig
http://twitpic.com/4l0z1squote:Op donderdag 5 mei 2011 02:50 schreef jampot het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter fixen ze die drain ff.
Pino, ik las dat Voodoo niet werkte op CM? Ik heb iig de app gekocht..
Als ik veel gebruikte moest ik dat met stock soms ook en het is meer voor gemoedsrust waarschijnlijk red ik de dag er wel gewoon mee. Vooral met de laatste fixes is de Iddle-drain enorm afgenomen :-)quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:26 schreef rumiii het volgende:
best wel klote lijkt me, weten dat je misschien een tweede batterij nodig hebt op een dag,
veel succes ermee iig
quote:nok3 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:10:
Ik heb nu 10minuten cm7 erop staan, maar dit werkt echt slecht... waarom zou je dit erop gooien vraag ik mij af. Hoppa weer terug naar juwe 4.2.
quote:nok3 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:13:
[...]
-het switchen tussen menu's gaat aanzienlijker trager, heel hakkelig.
-camera opstarten duurt langer + heel weinig opties of overbodige opties zoals flister aan/uit.
-muziekspeler slechter.
-geen taakbeheer....
-
edit: loopt nu ook telkens vast.
oftewel toch erg onstabiel nog.. Jammer.
Dat klinkt al beter, qua batterijquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je CM7 niet snel vind hebt je gewoon gefaald met flashen of de rom van een verkeerde telefoon geflashed.
Geen rom zo snel als CM7 en Pino en ik hebben er al veel getest,
Stabieler zijn ze zeker te vinden maar sneller? Durf het zeer zeker te betwijfelen.
12 uur 50% batterij-drain met light-medium usage
Allebei CM. Iemand vroeg tussen die posts in waarom ie em slecht vindt.quote:
Waarom niet overstappen op Gmail?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:28 schreef Disorder het volgende:
Hoe stel ik Hotmail in op mijn Galaxy S? Ik heb al die tutorials al geprobeerd, maar bij mij kan ie niet connecten met de server.
There's an app for thatquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Heb ik al. Maar ik wil mijn hotmail ook laten werken.
Of evt link je je hotmail door naar de gmail. Maar weet niet of dat handig is voor je.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Customizableheid, en uiterlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:19 schreef rumiii het volgende:
In idle idd,
ook met 3G aan
wat is een grote pluspunt van CM7 tegenover de stock 2.3?
Dan importeer je je hotmail toch in gmail.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Fucking 10 euro gek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:02 schreef Catch22- het volgende:
http://www.telefoonlader.nl/samsung/i9000-galaxy-s.html
Autolader heb ik al wel, maar zo vaak zit ik niet in de auto.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:49 schreef Crutch het volgende:
Als je een USB-aansluiting op je autoradio hebt, kun je telefoon daar ook aan opladen.
Lukt mij wel iig.
Nee, anders was je namelijk wel ergens anders gaan wonen dan in Rouveen :p Geen telefoon-turk om de hoek hebbenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Autolader heb ik al wel, maar zo vaak zit ik niet in de auto.
Ben ook nog geen 18.
Daar woon ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:26 schreef jampot het volgende:
[..]
Nee, anders was je namelijk wel ergens anders gaan wonen dan in Rouveen :p Geen telefoon-turk om de hoek hebben
Owjaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Misschien omdat ik daar laatst een filmpje van had geupload, die taptoe.
Ja, daar heeft iedereen last van, 1x :pquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:48 schreef rumiii het volgende:
normaal dat juwe 4.2 zegt dat de telefoon bij 87 helemaal opgeladen is ?
quote:Kies is giving this update , so its official release.
PDA: XWJVH
Modem: XXJVO
CSC: XEEJV3
Build Date: Wed May 4 18:03:59 KST 2011
Download Link: http://dl.dropbox.com/u/11836415/JVH_JV3_JPO.zip
Bootloaders Included
by Mothatt; Today at 05:30 PM. Reason: Download link added! BIG Thanks to him.
wie schön dat mijn accu nu helemaal leeg isquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:27 schreef Pino112 het volgende:
http://forum.xda-develope(...)3525910#post13525910
[..]
Nicequote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wie schön dat mijn accu nu helemaal leeg is.
Overigens alleen noorwegen toch
Haha, goedzo :pquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:56 schreef Pino112 het volgende:
Holyfuck, ik weet gewoon meer dan Samsung Benelux op Twitter.
quote:
quote:"@Samsung_Benelux In Scandinavie is nu JVH te downloaden via KIES. Komt de XEN-versie ook binnenkort?"
"2.3? Ik heb geen idee...maar meestal zijn zij een weekje eerder daar dan wij...let's hope!"
"@Samsung_Benelux Jeps, 2.3.3; http://bit.ly/kTXxc3"
"kan niet zien of die officieel is, maar if so, en recent, dan kan t hier ook niet al te lang meer duren (verwacht ik dan)"
"@Samsung_Benelux Build time van 4 mei, dus dit moet hem dan wel zijn neem ik aan."
"klinkt goed ja"
Waar woon jij dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:07 schreef jampot het volgende:
[..]
Hehe, ik las het al ja. Nieuwleusen dus :p Had ik vroegah gala's :p
Toen ik nog een klein Jampotje was, woonde ik in Meppel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:01 schreef Pino112 het volgende:
Whehe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Waar woon jij dan?
Batterij is nu opladende, dan flashen. Icm deze update en de JPO-modem schijn je meteen 'verbinding' te hebben, dus niet eerst je scherm locken enzo.quote:05062011
- fixed preview on back camera
- front camera can take photos now (don't try on captivate or vibrant. vibrant with fcc works!)
- old modem_ctl driver (fixes MMS problems)
- sensor hang should be fixed
- a lot of gpio fixes
Eerst naar 2.2 toe.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:00 schreef rumiii het volgende:
Kan ik CM7 proberen als ik al zo een cfroot erover heen heb gegooid? En ook jvb bootloaders.. Juwe 4.2
doe je er wel iets mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:00 schreef jampot het volgende:
Ja inderdaad, stomme noobs allemaal :p
Juwe gaat binnenkort ook met een JVH versie komen, dus ik wacht af
Overigens gooi ik nu net mn telefoon aan de lader na 1 dag en 18 uur. Met nog 40% batterij over <3
Valt mee, afgelopen dagen low/medium usage. Maar toch wel een spelletje en 21 minuten gebeld in totaal..quote:
Totaliteit een uur? Teh fuck, zo weinig lukt mij echt nietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:03 schreef jampot het volgende:
[..]
Valt mee, afgelopen dagen low/medium usage. Maar toch wel een spelletje en 21 minuten gebeld in totaal..
edit: scherm is een uurtje aan geweest.
Ja, behalve wanneer ik sliep.quote:
Toch vind ik dat de ontwikkeling wel erg lang duurt. Komt dat doordat het de eerste samsung is waarbij CM wordt gemaakt, heeft het een andere reden? Of werken er gewoon andere/minder devs aan dat bij andere telefoons? Of duurt het daar ook gewoon zo lang?quote:
Ze proberen vrijwel alles met open source en licentievrije drivers te compilen hooguit een GNU o.i.d. aan rechten. Het flashen van CM7 is dan ook 100% legaal omdat er geen licenties worden geschonden in tegenstelling tot veel andere roms die officiële licenties schenden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:04 schreef jampot het volgende:
[..]
Toch vind ik dat de ontwikkeling wel erg lang duurt. Komt dat doordat het de eerste samsung is waarbij CM wordt gemaakt, heeft het een andere reden? Of werken er gewoon andere/minder devs aan dat bij andere telefoons? Of duurt het daar ook gewoon zo lang?
Hij zit wat te spammen inderdaad. Wil perse via paypal betalen ofzo :pquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:11 schreef Pino112 het volgende:
Geen zin om zo uitgebreid te antwoorden.
Opperbaas Supercurio zoekt nog een SGS2, mss koopt ie em via Nederland en mij.
Tuurlijk, dat snap/weet ik ook wel. Ik vind het alleen lang duren, die ontwikkeling. Maar misschien is dat bij andere telefoons ook wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze proberen vrijwel alles met open source en licentievrije drivers te compilen hooguit een GNU o.i.d. aan rechten. Het flashen van CM7 is dan ook 100% legaal omdat er geen licenties worden geschonden in tegenstelling tot veel andere roms die officiële licenties schenden.
Aan base CM7 werken in totaal tientallen hackers een team wat vergelijkbaar en misschien wel beter is dan teams van HTC Samsung e.d.
Vervolgens word dit weer geported naar verschillende toestellen door er een custom kernel voor te schrijven. Volledig vanuit scratch en niet samsungbased
Voordelen ten opzichte van reguliere roms
-Grotere support community
-Volledig open source en rechtenvrij
-Android in zijn puurste vorm
-Geen half werk van hackers die geen inzicht hebben in bepaalde drivers en in feitte dus maar wat doen.
*langere versie van Pino's antwoord
url?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:59 schreef jampot het volgende:
Die amazon market is echt baas. Heb al een hele reeks betaalde games legaal gratis :p
\
\prima apps zoeken ze steeds ujit
Zat dat er niet standaard op?quote:
Standaard Samsung wel ja. CM7 nog niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zat dat er niet standaard op?
Automatisch incasso? Welkom in 2011..quote:Op maandag 9 mei 2011 13:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Takkezooi, Hi een beetje mijn verbinding afsluiten omdat ik 1 maand was vergeten :/
Laatste maand wel gewoon betaald, stelletje homo's :/
Vodafonequote:Op maandag 9 mei 2011 13:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Takkezooi, Hi een beetje mijn verbinding afsluiten omdat ik 1 maand was vergeten :/
Laatste maand wel gewoon betaald, stelletje homo's :/
Er zijn meer zeer weinig dingen die ik via een automatisch incasso laat gaan.quote:
Ongelooflijk stabiel en gewoon 24/7 te gebruiken. Wel rekening houden dat ie niet 3 dagen meegaat ofzo, elke avond opladen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef exile79 het volgende:
Hoe stabiel is de laatste CM7, weten jullie dat? Op de site staat dat het nog niet geschikt is voor dagelijks gebruik namelijk.
Ik heb 2.2.1, js5.Dus dan ook een Froyo-based bootloader?
Mooi, en ik kan hem ook flashen vanuit mijn huidige rom?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ongelooflijk stabiel en gewoon 24/7 te gebruiken. Wel rekening houden dat ie niet 3 dagen meegaat ofzo, elke avond opladen.
Moet vanaf Froyo, aangezien jij 2.2.1 hebt is dat ook goed imo. Tut staat wel op het forum van CM.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:08 schreef exile79 het volgende:
[..]
Mooi, en ik kan hem ook flashen vanuit mijn huidige rom?
Opladen doe ik sowieso al vaak. Heb helaas een tik. Wordt al onrustig als hij onder de 70 komt.
Ligt aan je verbruik.quote:
Dat scrollen heb ik geen last meer vanquote:Op maandag 9 mei 2011 22:24 schreef Crutch het volgende:
Aangezien jullie al kunnen proeven van Gingerbread.
Is de browser nu veel beter?
Met de FOK!-mobile layout ondervind ik nogal wat problemen met het toetsenbord en kan niet tot de laatste regel scrollen in een tekstveld.
Beterrrrrr, toch wacht ik nog even (lees: eeuwig) op de update.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ligt aan je verbruik.
[..]
Dat scrollen heb ik geen last meer van.
Je moet Gapps even downloaden via ROM Manager:quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef exile79 het volgende:
Hm, geen market en geen swype...geen goed begin. Eerst maar slapen en morgen zien we wel verder
Swypequote:Rom Manager -> Download Rom -> Gapps -> 20110503 Universal
ga ik dat even proberen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je moet Gapps even downloaden via ROM Manager:
[..]
SwypeGingerbreadkeyboard FTW.
Heeft weinig meerwaardequote:
Ik vind het wel aardig. Vooral in portrait. Veel minder in landscape. Heb het wel echt de kans gegeven, maar uiteindelijk is het het net niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 05:59 schreef exile79 het volgende:
[..]
ga ik dat even proberen.
Volgens mij is swype iets dat je geweldig vindt, of totaal niet. Heb niet niemand zien zeggen 'ach, wel aardig' ofzo. Ik vind het in elk geval geweldig.
ok, voor welke pornsite heb je dit nodig?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:04 schreef jampot het volgende:
Ohja, dat vroeg ik me af.
Ik zoek eigenlijk een app, waarmee ik bepaalde apps kan beveiligen met een pincode. Maar dan alleen als ik het wil, dus bijv snel activeerbaar met een widget. Zodat ik ff snel die pincode erop kan zetten als ik mn telefoon uitleen..
Haha :pquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:09 schreef FUFR het volgende:
[..]
ok, voor welke pornsite heb je dit nodig?
Wel grappig inderdaadquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:36 schreef rumiii het volgende:
Ik heb iets gevonden waar jij instelt dat bepaalde apps een crash melding geven ( neppe ) en de apps niet aangaan ,aan uit schakelen kan met wachtwoord, dus veilig
App locker II fake crash
Applanet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |