SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel gebruikte termenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lagfix
Veel mensen klagen dat hun telefoon zou lagen. De grootste reden hiervoor is dat Samsung gebruikt maakt van een zogeheten RFS-bestandsindeling waardoor het geheugen een zeer lage leessnelheid zou krijgen. Oplossing hiervoor is de bestandsindeling veranderen in Ext2 of Ext4. Op Xda-developers zijn veel oplossingen te vinden voor dit probleem.
Enkele voorbeelden hiervan zijn
• Speedmodkernel
• Voodoo Lagfix
• OLFC (door veel mensen als achterhaald gezien, wel makkelijk).[a]
Bekende tweaks
• Voodoo sound, color, sharpness fix
• OV/UC, oftewel onder en overclocken
Links naar boeiende tweeps
SuperCurio-Ontwikkelaar voodoo lag-, sound-, colorfix
Romkitchen-Nieuws over romkitchen
Codeworkx- Ontwikkelaar CM7 voor SGS
Handige links en tutorials
3 button combo-fix voor wie deze niet heeft [Belangrijk]
EFS-folder back-up [Belangrijk]
Rooten van je telefoon
Voor de gevorde gebruiker die alles uit zijn telefoon wil halen
Geflashed toestel wat niet meer opstart herstellen
Vorige delen:
Samsung Galaxy S #1 - Kom maar door met die yoghurt!
Samsung Galaxy S #2
Samsung Galaxy S #3
Samsung Galaxy S #4
Samsung Galaxy S #5
Samsung Galaxy S #6
Samsung Galaxy S #7 Flashen, flashen en nog eens flashen.
Samsung Galaxy S #8 Waar je je eigen rom kan bakken
Samsung Galaxy S #9
Samsung Galaxy S #10 waar het Gingerbread-deeg al in de oven ligt.
Samsung Galaxy S #11 Eerder officiele Gingerbread hebben dan HTC!
Samsung Galaxy S #12 Threekransje van Pino en Kandijfijn met peperkoek
Samsung Galaxy S #13 waar je alles kan vinden!
Samsung Galaxy S #14 blijkt leerzamer dan vaders zouden willen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Catch22- op 26-04-2011 13:58:05 ]Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Zoo, bijzonder is GB nu ook weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
tegen de tijd dat we 2.3.3 hebben is 2.3.4 alweer uit. Waarom is het systeem niet modulair zodat we niet op samsung hoeven te wachten.
Klopt maar ik zit te wachten op een langere accuduur en die videofunctie in 2.4 zou voor mij erg welkom zijn want skype heeft dat nog niet voor android en ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zoo, bijzonder is GB nu ook weer niet
Dat weet ik maar 2.3.4 komt deze zomer uit volgens tweakers en moet videochat gaan ondersteunen. Echter tot dusver heeft samsung al moeite om 2.3.3 op de galaxy te krijgen dus ik vertrouw er niet op dat ze het met 2.3.4 wel gaat lukken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:30 schreef Catch22- het volgende:
je haalt 2 dingen doorelkaar2.3.4 is een doorontwikkeling van GingerBread. 2.4 is de volgende 'grote' update voor smartphones en heet Ice Cream Sandwich en is eigenlijk 3.1, maar dan voor smartphones.
3.x is vooralsnog de tabletversie
Dat klopt, maar dat is een nieuwe versie, 2.3.4 zal slechts een update zijn en dus sneller verlopen. 2.2 > 2.2.1 duurde ook niet zo lang geloof ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat weet ik maar 2.3.4 komt deze zomer uit volgens tweakers en moet videochat gaan ondersteunen. Echter tot dusver heeft samsung al moeite om 2.3.3 op de galaxy te krijgen dus ik vertrouw er niet op dat ze het met 2.3.4 wel gaat lukken.
Ik zal hem eens installeren. Lijkt me niet dat hij mn GO launcher kan vervangen, maar ben wel benieuwd naar de widgets ed.quote:
Booten naar CWM en dan je sdcard mounten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:36 schreef jampot het volgende:
Heb met het framework zitten kutten. Ik wil nu ff een nieuwe rom flashen, maar ik vraag me af hoe ik de zip op mn sd kan krijgen. Geen statusbar, dus kan niet connecten. Zou ik hem vanaf externe sd kunnen flashen? Daar kan ik de rom wel op krijgen.
Thanks!quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Booten naar CWM en dan je sdcard mounten.
Dit verdient een 'quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:44 schreef jampot het volgende:
Gvd ik flash de verkeerde. Ik ben een mongool xD Nouja, maar ff wachten en dan zo het proces herhalen :p
Achja, er stonden 2 rommetjes op mn sd kaart, en per ongeluk de verkeerde aangeklikt. Nu is de goede weer bezig, Juwe.quote:
Nee, die vond ik te duur :p Ik kreeg bij mn telefoon een kaartje van 4, maar die heb ik geupgrade naar 16. Kan niet superveel op, maar staat nu dus omgeveer 12-13 gb aan muziek op.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef rumiii het volgende:
hmm, heb ik niet
hoeveel heb je aan geheugen?
meteen het maximale 32 GB?
Vind je dat uberhaupt een functie?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Wtf hebben mensen met dat shut-down effect![]()
Tis een leuke functie maar veel mensen vinden het echt een killer-functie
Skype ondersteunt dat nog niet, maar zoek eens op de market naar ooVoo video chat. Ik heb het zelf al eens geprobeerd en dat werkt best goed, zeker via wifi.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.
Facetimequote:Op dinsdag 26 april 2011 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wil een programma hebben waarmee ik ook kan videochatten met iemand op de pc.
precies. Wat boeien die bootanims. Zie je nooit en ik kijk er iig niet naar. iPhone taferelen!quote:Op woensdag 27 april 2011 07:25 schreef 16meter het volgende:
waarde hechten aan boot- en shutdown animaties
zelfde geldt voor lockscreens
Ja, dus nu zakt ie fucking snel weerquote:
Dat kan toch ook al met de SGS?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:32 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga me hier ook even melden, zit er namelijk aan te denken om de nieuwe Galaxy S2 te kopen.![]()
Dit is wel behoorlijk impressive.
Dan open je maar een SGS2-topic, dit is voor de SGS.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:32 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga me hier ook even melden, zit er namelijk aan te denken om de nieuwe Galaxy S2 te kopen.![]()
Market links deden het bij mij wel, bij gratis apps. Niet bij piraten natuurlijk. Maar zie edit, het is opgelost.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef Pino112 het volgende:
Werken niet meer als in, ze FC'en de hele tijd?
Welke ROM heb je nu?
Market links heb ik ook dat ie ze niet terugzet, omdat ie zegt 'market link not found'.
Hier gaat het ook om die 4 apps. Nu je het zegt, Angry Birds is natuurlijk gewoon gratis, dus die zou het moeten doen... En geen enkele piraat doet het, ook JetCarStunts, Football, Flight Control FC'en allemaal direct.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Pino112 het volgende:
Geen idee hoe dat kan. Ik heb wel nu problemen met alle Angry Birds-versies en Fruit Ninja, die FC'en ook steeds. MIUI hier. Herinstalleren verhelpt het.. Vaag probleem dus bij ons.
Mss weet Kandijfijn iets?
Ziek feest.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:02 schreef Pino112 het volgende:
Videokwaliteit SGS onder MIUI:
en
Voodoo op 'loud environment'.
Mogelijk is dat het ja. De apps waar het om ging zijn allemaal vrij groot, zowel de piraten als angry birds. Misschien dat die automatisch op het sd gezet worden? Ik doe dat zelf nooit..quote:Op donderdag 28 april 2011 02:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Vage shizzle Jam, nog nooit van gehoord eigenlijk om eerlijk te zijn :-(.
Als ik dat soort dingen heb dan ga ik het eigenlijk ook nooit trouble-shooten omdat re-flashen vaak sneller is
*NU ik even verder nadenk het was wel een bekende bug bij sommige SGS-roms dat restoren via Titanium back-up niet of slecht werkte. Ook was ergens wel een work-around beschikbaar maar hoe en wat moet je voorlopig nog even schuldig blijven![]()
*Even Google er tegen aan gegooid vind vooral heel veel oude threads terug. Maar het heeft er volgens mij mee te maken dat niet elke rom/firmware apps op zelfde locatie in het NAND zet. Had je trouwens ook apps die op SD gezet waren? CM7 afgeleiden (o.a, MIUI) doet dit automatisch met grotere apps (tenzij anders ingesteld). *Klok klepel verhaal van mijn kant btw
Kisteman is Staphorst!quote:
Muziekvereniging, en dan de malletband ja.quote:
Die laatste ga k gebruiken wanneer mijn moeder me beltquote:Op donderdag 28 april 2011 17:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kisteman is Staphorst!.
[..]
Muziekvereniging, en dan de malletband ja.
En net weer die kankerbug dat je telefoon herstart tijdens het bellen.
Godverdomme twee keer gebeld, en twee keer herstart ie![]()
Tja, je bent een man of niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:10 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom doen jullie dat toch allemaal? Dat custom rommen enzo? Gewoon voor de lol? Beetje experimenteren? Want ik lees altijd alleen maar over bugs, bricks en zaken die niet werken. Wat is de reden?![]()
Ik ben pas twee maanden smart, dus ik ben allang blij met wat dat ding allemaal kan
Ah dat klopt idd...hier worden dus de mannen van de jochies gescheidenquote:
Wat werkt dan precies beter?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:29 schreef rumiii het volgende:
Meestal omdat die ROM beter werkt, tenminste, bij mij
Nou, het scheelt in ieder geval weinig, paar meter door over de oude rijksweg en je bent in het pittoreske rouveen :pquote:
De stock firmware van samsung van toen nog android 2.1 werd naar verloop van tijd traag. Bij openen van je app drawer of apps telkens een kleine vertraging etc.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:21 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ah dat klopt idd...hier worden dus de mannen van de jochies gescheiden![]()
Maar nu serieus...
Ik niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:00 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Dus hoeveel mensen hier hebben de SGS2 al besteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |