Ja dat is nieuw met reeksen waar je in hebt gepost, kan best handig zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kreeg dit deel al in my AT terwijl ik nog niet gepost had...![]()
Voorzienigheid
Dat is ook inderdaad wel handig jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja dat is nieuw met reeksen waar je in hebt gepost, kan best handig zijn.
Jou bijdragequote:Op dinsdag 26 april 2011 01:06 schreef Bargehassus het volgende:
Sorry, had ik ook nog de lapo...![]()
En het is voor het eerst dat ik een nieuw topic open, dus als er dingen gedaan moeten worden, roept u maar....
Exactquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:53 schreef Auti het volgende:
Tja bingo! ding ding ding ding ding! Ik zeg toch.. de meer meer meer en veel veel veel maatschappij. Ik kan dat niet, ik ben dat niet en ik hou het niet meer bij.
Daar heb je gelijk in. De idioterie van deze maatschappij treft zelf vele NT-ers. Maar ASS-ers vallen eerder met bosjes uit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de AD(H)D-ers en ASS-ers er alleen last van hebben. De mensen die ik om me heen om zie vallen zijn vooral de 'gezonde' mensen die door complete stress en werkdruk overspannen raken.
Dat is ook zeker waar, normale mensen kunnen erg psychisch in de knoop raken door overbelasting. Zo zou je sommige vormen van overspannen/stress/overwerkt best wel kunnen vergelijken met een ASS overload. Best wel een beetje boel eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de AD(H)D-ers en ASS-ers er alleen last van hebben. De mensen die ik om me heen om zie vallen zijn vooral de 'gezonde' mensen die door complete stress en werkdruk overspannen raken.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom willen we dit eigenlijk met zijn allen
Het is een kwestie van oorzaak en gevolg...quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Aan de andere kant ben ik bang dat sommige diagnoses ook wel erg snel getrokken worden tegenwoordig. Iedereen moet speciaal zijn, zijn ze niet hyperintelligent dat hebben ze wel een lichamelijk excuus waardoor ze niet uitblinken want (god verbied!) je kind zou maar in de middenmoot vallen.
Oh dat zou ik ook niet 123 durven hoor. Ik heb mij ook gewoon stil gehouden, de gesprekstof was machtig interessantquote:Op maandag 25 april 2011 22:17 schreef Pandora73 het volgende:
@Auti: Ik moest lachen om die dames in de achtertuin... Ik stel me dan helemaal voor dat je die een paar dagen later bij de bakker of de supermarkt tegenkomt en dan nét iets te luid op wat pikante details terugkomt... (Maar even eerlijk: dat dénk ik dan wel, maar dat dúrf ik dan ook weer niet hoor.)
De horror ja. In groep 3 had ik ook meer aandacht nodig dan de rest van de klas. Kost teveel energie, dus hoppa, door de molenquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een kwestie van oorzaak en gevolg...
Het is echt niet zo dat ouders staan te springen om een labeltje voor hun kind. Natuurlijk niet. Dat er meer diagnoses worden gesteld heeft alles te maken dat ASS in de huidige doorgeschoten maatschappij van presteren en sociaal functioneren, problemen veel eerder aan het licht brengen:
quote uit het artikel:
"Tegenwoordig moeten kleuters al in staat zijn om zich in een overladen omgeving te concentreren op taken die zij bij voorkeur in groepjes moeten uitvoeren. Een onmogelijk opgave voor kinderen met al een lichte vorm van ADHD eb/of ASS"
HallelujaVolsterkt idioot.
![]()
En dan gebeurt er dit : de juf signaleert dan dan ene kind niet goed mee kan doen. Hoppa kind beland in het traject.
En dan denken dat ze met een pilletje en therapie het probleem wle kunne oplossen. Want de maatschappij is toch maakbaar?
Dank jequote:Op dinsdag 26 april 2011 12:19 schreef robuust89 het volgende:
[..]
De horror ja. In groep 3 had ik ook meer aandacht nodig dan de rest van de klas. Kost teveel energie, dus hoppa, door de molen
Trouwens, EchtGaaf, ik vond je eerst maar een rare kwast () maar nu begrijp ik je een stuk beter
Niet alleen dit specifieke onderwerp, maar op zijn algemeen
![]()
Ik denk dat het van alles een beetje is... de klassen zijn (althans op mijn oude basisschool) kleiner dan voorheen... waar wij met 30 koters in een klas zaten zitten ze er nu met 15 a 20 (max).quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een kwestie van oorzaak en gevolg...
Het is echt niet zo dat ouders staan te springen om een labeltje voor hun kind. Natuurlijk niet. Dat er meer diagnoses worden gesteld heeft alles te maken dat ASS in de huidige doorgeschoten maatschappij van presteren en sociaal functioneren, problemen veel eerder aan het licht brengen:
quote uit het artikel:
"Tegenwoordig moeten kleuters al in staat zijn om zich in een overladen omgeving te concentreren op taken die zij bij voorkeur in groepjes moeten uitvoeren. Een onmogelijk opgave voor kinderen met al een lichte vorm van ADHD eb/of ASS"
HallelujaVolsterkt idioot. Kleuters n.b. Straks baby's
![]()
![]()
En dan gebeurt er dit : de juf signaleert dan dan een kind niet goed mee kan doen. ( gek he?) Hoppa kind beland in het traject---->diagnose.
![]()
En dan denken dat ze met een pilletje en therapie het probleem wle kunne oplossen. Want de maatschappij is toch maakbaar?
Groep 2, basisschool, daar zat ik vaak in een hoekje of onder een bureau. Veel tekenen en de automatische puntenslijper was mijn vriend. Wat een mooi apparaat!quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
"Tegenwoordig moeten kleuters al in staat zijn om zich in een overladen omgeving te concentreren op taken die zij bij voorkeur in groepjes moeten uitvoeren. Een onmogelijk opgave voor kinderen met al een lichte vorm van ADHD eb/of ASS"[/i]
Dat klopt. Maar toen waren de eisen aan kinderen stukken lager dan nu het geval is... Ik verwijs je nog even naar het artikel. Er was in die tijd ook veel minder over de onderliggende oorzaken bekend..laat staan dat ze gediagnosticeerd werden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik denk dat het van alles een beetje is... de klassen zijn (althans op mijn oude basisschool) kleiner dan voorheen... waar wij met 30 koters in een klas zaten zitten ze er nu met 15 a 20 (max).
Als je dus een beetje een degelijke leraar heeft heeft hij/zij ook beter inzicht in de kinderen. Ik werd neergezet als 'Mark is zeer stil, het is dat we een rapport moesten schrijven voor hem anders hadden we niet door dat hij er was'.
Daar is verder nooit wat mee gedaan, je had rustige en drukke kinderen en dat was het dan. Daar werden geen labeltjes op geplakt verder.
Een rare kwast!quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:19 schreef robuust89 het volgende:
Trouwens, EchtGaaf, ik vond je eerst maar een rare kwast ()
Zeer herkenbaar hoor. Nooit meedoen met de meute maar altijd bezig met `andere op zichzelf gerichte dingetjes` Apart.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:29 schreef Auti het volgende:
[..]
Groep 2, basisschool, daar zat ik vaak in een hoekje of onder een bureau. Veel tekenen en de automatische puntenslijper was mijn vriend. Wat een mooi apparaat!Daar zijn dan ook heel wat potloden in verdwenen
![]()
En ik vond het allemaal stomme kinderen die allemaal domme dingen deden en irritante spelletjes. Maar ik had mijn puntenslijper. Tot op een dag een meisje ging zeggen dat mijn moeder een dikke kont had.. en toen had ik haar in haar kont geprikt met een scherp potlood en zei ik dat ze zelf een dikke kont had.. Toen was er geen puntenslijper meer
Bij ons gebruiken ze die uitdrukking ookquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Een rare kwast!![]()
Dan mag je wel Robuust zijn, maar ik zie je toch echt niet snel een volwassen kerel in een pot verf dopen om er vervolgens mee te gaan schilderen![]()
Een rare kwast.. ik had er wel van gehoord hoor, maar toch.. waar komt dat dan vandaan vraag ik mij dan af? Maar ik ben dan ook een maffe hamer
Oh dat was vroeger.. ik heb er nu niet veel meer mee, maar potloden moeten wel goed zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat heb jij met potloden?![]()
![]()
Toen ik klein was speelden mijn neefjes en nichtjes buiten. Ik zat altijd in de meterkast. Eindeloos kijken naar de meters
De eisen waren wellicht minder, de groepsactiviteiten niet... dat is altijd al 1 van de pilaren geweest van het basisschoolonderwijs. Misschien bagatelliseer ik nu e.e.a. maar ik heb niet het idee dat mijn neefje/nichtje (10 / 12 jaar jonger) het nu zoveel drukker hadden op de basisschool.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar toen waren de eisen aan kinderen stukken lager dan nu het geval is... Ik verwijs je nog even naar het artikel. Er was in die tijd ook veel minder over de onderliggende oorzaken bekend..laat staan dat ze gediagnosticeerd werden.
Hoewel Asperger in de jaren 40 was beschreven door de gelijknamige arts, is het syndroom tot begin jaren 80 (!) in de bureaula blijven liggen. Ergens in de jaren 80 belandde het pas in de DSM (IV) .
Hehe, ik was gefascineerd door de tv... vooral het testbeeld en de 'sneeuw'.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar hoor. Nooit meedoen met de meute maar altijd bezig met `andere op zichzelf gerichte dingetjes` Apart.
Maar wat heb jij met potloden?![]()
![]()
Toen ik klein was speelden mijn neefjes en nichtjes buiten. Ik zat altijd in de meterkast. Eindeloos kijken naar de meters
ik vind het nog steeds apart dat ASS een ziekte word genoemd, ik heb er zelf namelijk weinig last van. het zijn andere die er problemen mee hebben en er moeilijk over gaan doen. voor mij word het pas irritant als ik er bewust van word dat ik niet zo gezien word als ik zelf denk dat ik ben.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Hier een linkje naar een artikel in de Trouw over ADHD en ASS: het zijn geen nieuwe ziektes. (Niks geen modegril dus!)
http://www.ggznederland.n(...)04-2011_09-42-55.pdf
quote uit dit artikel:
"Kinderen en volwassen met mildere vormen van ADHD en ASS hebben nu meer last van hun ziekte. De hoge eisen die aan mensen worden gesteld door het razend tempo van het moderne leven, de enorme toename van prikkels en afname van structuur en voorspelbaarheid, maken dat mensen die vroeger op school en in een vastomlijnde werkkring goed mee konden, nu buiten de boot komen te vallen"
Ik heb hier vaak genoeg aangegeven dat het voor ASS-ers 50 jaar geleden veel makkelijker zou zijn geweest, omdat de maatschappij toen normale eisen stelden aan mensen ipv de absurde eisen vandaag de dag.
Dit artikel is niet van een incompetente journalist, maar is geschreven door deskundigen die weten waar ze over praten.
Laten de ambtenaren van SZW en de rechtse poltiek in het bijzonder deze quote maar eens goed doordringen. VRAAG DE MENSEN OM WIE HET GAAT NIET HET ONMOGELIJKE!
Dank voor het artikel, het beschrijft precies mijn ervaring met vele mede-studenten (bedrijfskunde).quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kom later nog even terug op jullie reacties![]()
Maar het geposte artikel door Friek in POL/SC kan ik even niet onthouden :
[POLCafe#1882] [optioneel]
Auti....Think Different is hierop van toepassing.
De Bom van Doe Maar.... nostalgie
Dank voor jouw verhaal, het doet me deugd om te zien dat er toch ook positieve voorbeelden zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:07 schreef Bargehassus het volgende:
Voor de zekerheid mijn laatste post ook nog maar een keertje.
quote van Von Preussen:
Dat is niet zo heel mooi, soms ben ik daar wel erg mee bezig, een vriendin die echt van me houdt zou wel fijn zijn. Maar aan de andere kant, of ik in staat ben om een relatie te hebben dat weet ik ook niet.
Laat ik vooropstellen dat ik jou niet ken en dat iedere situatie, iedere persoon uniek is. Maar ik wil dit toch even kwijt, misschien dat het jou en anderen een hart onder de riem steekt.
In 2001 heb ik op Chatplaza mijn vriendin leren kennen. Het klikte al vrij snel, we "praatten " veel en vaak. Dan komt het moment dat je een keer in real life wilt afspreken. Daar was ze heel erg terughoudend over. Afspreken, dan op het laatste moment weer afzeggen van haar kant, bellen wilde ze niet. Ik werd er een beetje wanhopig van op een gegeven moment.
Totdat, uiteindelijk, het hoge woord er uitkwam en ze vertelde dat ze autisme had en bang was dat ik haar in het echt niet leuk zou vinden. Daar veel over gepraat uiteraard, en na ongeveer 17 maanden nadat we elkaar voor het eerst gesproken hadden, elkaar voor het eerst ontmoet.
Tijdens het chatten had ik al gemerkt, en daar hadden we ook uitvoerig over gesproken, dat ik heel veel dingen bij haar herkende, alleen had zij het dan wat "zwaarder". Het je niet thuis voelen in grote mensenmassa's, niet graag in een grote groep mensen het woord voeren (terwijl 1 op 1 juist wel heel behoorlijk gaat), de rust die je nodig hebt om bij te komen na een drukke dag met veel indrukken, de vaste structuren die nodig zijn, de zogenaamde fiepdingetjes, ga zo maar door...
Zoals gezegd, ik herkende het. Ik wil mijzelf niet het label opplakken, maar ik begrijp wel beter waar het vandaan komt nu ik mij er ook meer in hebt verdiept.
Inmiddels zijn we ruim 8 jaar verder en zijn we nog steeds heel erg gelukkig samen. Ik weet wat zij nodig heeft en vind het zelf eigenlijk ook best prettig. En we leren van elkaar, gek genoeg. Soms fiept zij (mathematische astrofysica, alstublieft...) en de andere keer ik. (meestal auto's) Dan kijken we elkaar soms aan en schieten in de lach als we door hebben dat we teveel doordraven.
Ik besef dat ik veel geluk heb gehad. En niet om mezelf op een voetstuk te plaatsen, maar ik denk dat zij het ook heeft gehad. We leren van elkaar, en ik heb de indruk dat het met haar beter gaat dan toen ik haar leerde kennen. Heeft volgens mij ook veel te maken met vertrouwen in dit geval. Natuurlijk, de kans dat het overgaat is klein. Maar we kunnen er nu allebei steeds beter mee omgaan. Dat is een leerproces.
Zo, dat was een flink lange post. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik hier heb gepost.
Je kunt het niet afdwingen, je kunt wel de kansen vergroten in jouw voordeel... ben mijn huidige vriendin/aanstaande tegengekomen in het muziekforum hier op fok bijv.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank voor jouw verhaal, het doet me deugd om te zien dat er toch ook positieve voorbeelden zijn.
Alleen merk ik dat het me ongerust maakt dat dit iets is waar ik geen controle over heb, je kan immers niet afdwingen iemand tegen te komen die "leuk" is.
Mafkeesquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij ons gebruiken ze die uitdrukking ook![]()
Een maf kanon vind ik ook wel leuk
Kees heeft zo wel z'n nadelenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mafkeesdat werd een keer tegen mij gezegd op het MBO door een medeleerling. De leraar die Kees heette vond dat niet zo leuk
Je beschrijft hier Autisme ten Top.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:08 schreef badisbad het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds apart dat ASS een ziekte word genoemd, ik heb er zelf namelijk weinig last van. het zijn andere die er problemen mee hebben en er moeilijk over gaan doen. voor mij word het pas irritant als ik er bewust van word dat ik niet zo gezien word als ik zelf denk dat ik ben.
Dacht ik de enige te zijn die het land heeft aan conformisme.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank voor het artikel, het beschrijft precies mijn ervaring met vele mede-studenten (bedrijfskunde).
Oppervlakige type's die geilen op goede cijfers en complete CV-hengsten zijn, ze doen allerlei bestuursfuncties omwille hun CV en niet hun eigen interesse.
Niet alleen qua carriere, maar ook qua vrije tijd doen ze alleen dat waarvan ze denken dat het "cool" is. Allemaal bezoeken ze dezelfde feesten, doen ze dezelfde rondreis door Azie of Australie enz. enz.
Het doen en laten van veel van die mensen wordt bepaald door wat ze denken wat hun vooruit brengt en niet meer door hun eigen interesse of nieuwschierigheid. Heel erg jammer, vooral omdat deze mensen ook niet in staat zijn om buiten hun eigen denken uit te breken.
Goede cijferlijst, paar relevante baantjes erbij en dat is het.
Saaie mensen zijn dat, grijze muizen. Maar precies wat grote organisaties zoeken, mensen die (op hoog niveau) in feite nog standaard productiewerk doen. Heb een paar clubgenoten die straks bij PWC / Ernst & Young etc. gaan werken als accountant......vreselijk saai lijkt me dat en met 30.000 bruto per jaar (beginsalaris) verdient het ook nog eens geen flikker.
Zelf zou ik het niet kunnen, ik zou compleet kapot gaan in een (werk)omgeving waar alles alleen maar om oppervlakkige status gaat en in een baan waar je je eigen creativiteit (in mijn geval ondernemerschap) niet kwijt kunt. Vorige week een leuk idee gehad en vanavond maar eens met een vriend daarover bellen, mischien dat het de eerste stap tot een eigen onderneming en mijn ontsnapping aan de verstikking van het grote bedrijfsleven vormt.![]()
Gelukkig kom je af en toe op de uni ook nog wel eens een interessant persoon tegen, die heeft meestal ook dezelfde (teleurstellende) ervaring meegemaakt. Alleen daarmee kan je dan wel lekker eindeloos wegpraten over de meest uiteenlopende onderwerpen.
Die vergat ik nog. Je vraagt je af of de ouders dit voor zichzelf doen of voor de kinderen om wie het gaat. Stel dat voor dat je buren er naar vragen...quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:44 schreef Ceased2Be het volgende:
En onderschat ook de rol van de ouders niet in de werkdruk die de kinderen wordt opgelegd... naast school moeten ze ook nog lid zijn van 1 (liefst 2) sportverenigingen, hun zwemdiploma halen etc etc.
huh ik snap je niet helemaal?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je beschrijft hier Autisme ten Top.In dit geval niet als verwijzing naar LinkedIn bedoeld
quote:
Niet (geheel) bewust zijn hoe je bij anderen overkomt...of sterker nog: niet in de gaten hebben. De assumptie "niet ik maar de anderen vormen zijn het probleem "quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:08 schreef badisbad het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds apart dat ASS een ziekte word genoemd, ik heb er zelf namelijk weinig last van. het zijn andere die er problemen mee hebben en er moeilijk over gaan doen. voor mij word het pas irritant als ik er bewust van word dat ik niet zo gezien word als ik zelf denk dat ik ben.
.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Niet (geheel) bewust zijn hoe je bij anderen overkomt...of sterker nog: niet in de gaten hebben. De assumptie "niet ik maar de anderen vormen zijn het probleem "
QFTquote:Op woensdag 27 april 2011 12:55 schreef badisbad het volgende:
[..]
.
ah ja, dat is idd op en top autisme, ook dat ik je niet gelijk begrijp ...
maargoed, ik heb jaren lang gedacht dat ik normaal was, dus moet ik me nu ineens zorgen gaan maken over het feit dat ik toch anders ben? ja ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik ga ook weer niet teveel bij mezelf wegmensen kunnen mekaar best accepteren zoals ze zijn, ook al is dat soms een beetje vreemd. het lijkt misschien of ik de verantwoording nu vooral bij anderen leg, niks is minder waar! ik ben al jaren bezig om meer inzicht te krijgen in sociale zaken en begin nu ook beter te begrijpen hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
Werken vreet sowieso energie, dan kan ik beter zorgen dat het nog enigszins werkbaar blijft. Mijn afdeling is redelijk klein en afgeschermd van de rest dus de enige input die ik krijg is van mijn directe collegae (waar ik met 3 aan een bureau zit). En daar kan ik het gewoon hartstikke goed mee vinden, kost me alleen een paar maanden om ergens op gang te komen.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Auti het volgende:
Maar dan ben je dus voortdurend bezig een rolletje te spelen. En daar dan in overal mee rekening houden en gescript inspelen op situaties.. dat vreet toch energie..
En daarnaast is het gewoon een vreselijk clownsmasker.
Ja ik begrijp het wel, en het was ook niet persoonlijk bedoeld of gericht maar meer in het algemeen over het "camoufleren" of zogezegd het gescript inspelen op situaties. Zoals jij het voorbeeld van een stel met verse baby aanhaalde. Ik kom weer eens niet uit mijn woorden maar het "meespelen" heeft mij niet veel gebracht behalve frustraties en ergenissen. En dan bedoel ik dus echt 24/7 meespelen en overal maar rekening mee houden behalve met mijzelf.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Werken vreet sowieso energie, dan kan ik beter zorgen dat het nog enigszins werkbaar blijft. Mijn afdeling is redelijk klein en afgeschermd van de rest dus de enige input die ik krijg is van mijn directe collegae (waar ik met 3 aan een bureau zit). En daar kan ik het gewoon hartstikke goed mee vinden, kost me alleen een paar maanden om ergens op gang te komen.
BIj nieuwe mensen ben ik wat afstandelijker en kom ik op een gegeven moment wel los met flauwe woordgrapjes.
En clownsmasker ben ik dan weer niet met je eens... ik doe me over het algemeen niet anders voor dan ik ben, maar in apartere situaties doe ik na wat iedereen doet om niet buiten de boot te vallen.
Dingen zoals teamuitjes e.d. vermijd ik doorgaands weer als de pest... maar daar ben ik niet de enige in.
24/7 doe ik het ook niet meer... bij babies kijken mensen nog wel eens raar op als ik 'nee' zeg als ze vragen of ik hem/haar vast wil houden, maar daar moeten ze maar tegen kunnenquote:Op woensdag 27 april 2011 14:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het wel, en het was ook niet persoonlijk bedoeld of gericht maar meer in het algemeen over het "camoufleren" of zogezegd het gescript inspelen op situaties. Zoals jij het voorbeeld van een stel met verse baby aanhaalde. Ik kom weer eens niet uit mijn woorden maar het "meespelen" heeft mij niet veel gebracht behalve frustraties en ergenissen. En dan bedoel ik dus echt 24/7 meespelen en overal maar rekening mee houden behalve met mijzelf.
Maar ik bedoelde niet jou specifiek met dat clownsmasker, hoor. Je hebt wel een coole baard!
Ik snap het. Zelf vind ik babies raarquote:Op woensdag 27 april 2011 14:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
24/7 doe ik het ook niet meer... bij babies kijken mensen nog wel eens raar op als ik 'nee' zeg als ze vragen of ik hem/haar vast wil houden, maar daar moeten ze maar tegen kunnen
Voor de rest ben ik vooral op mijn huidige werkplek gewend dat ik lekker m'n eigen ding kan doen, heb ik een dag geen zin in geklets zet ik lekker m'n koptelefoon op en werk ik ongestoord in m'n eigen wereld en niemand die daar moeilijk over doet.
Per 1 Juni een nieuwe werkgever, dat zal wel weer stressen zijn in het begin maar dat is goed voor me... houdt me scherp.
Mijn vader noemt ze nog steeds strontfabrieken... weet van m'n moeder dat ie ons echt ook niet interessant vond tot we begonnen te pratenquote:Op woensdag 27 april 2011 14:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik snap het. Zelf vind ik babies raarKan er niets mee, ik vind kinderen leuker als er wat meer bewustzijn in zit. Sommige 4-6 jarige kinderen komen met briljante dingen of grappige dingen en dat vind ik leuk om mee te doen en op te reageren, ik kan dat ook best wel goed.
Een baby hoef ik ook niet vast te houden want ik heb er sowieso al geen connectie mee en ik vind het alleen maar eng en gevaarlijk en niet nodig.
Heel grof gezegd is een baby voor mij een soort van stronttube![]()
(totdat ik zelf vader wordt, wellicht)
Nou ja ik heb een proeftijd van 2 maanden dus ik moet mezelf wel bewijzen natuurlijk. Nu weet ik van mezelf dat als ik in het diepe word gegooid ik het beste functioneer gek genoeg.quote:Het is wel belangrijk dat je op je werk je eigen ding kan doen in rust of cq jezelf kan zijn. Ik heb ook banen gehad waarin ik best wel goed kon werken en bij de banen die ik het langste volhield was ik ook baas van mijn eigen afdeling en werkte ik alleen of met 1 collega. Maar dan kwam er wel weer iets van bovenaf of iets externs bij kijken wat roet in het eten gooide. Al heeft het ook wel een paar keer echt puur aan mijzelf gelegen dat ik het niet vol kon houden.
Dat scherp houden herken ik ook, en spanning opzoeken zeg maar..
Maar dan heb ik een serieuse vraag voor jou; Ga je bij je nieuwe baan er meteen vol in en cijfer je jezelf daarbij weg (dus even doorbijten) of ga je er bewust rustig in en geef je duidelijk aan waar je grenzen liggen zodat je je tijd kan nemen om aan te passen?
quote:
Als in, goed gesprek gehadquote:
Het ligt er aan in hoeverre iemand autistisch wil overkomen of niet. Je hebt zolderkamerautisten, maar ook mensen met autisme die sociaal behoorlijk participeren. Hoeveel energie het vergt, varieert sterk per persoon en hangt af van diens voorkeur. Bepaalde vaardigheden zijn ook aan te leren, en soms is er veel mogelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Auti het volgende:
Maar dan ben je dus voortdurend bezig een rolletje te spelen. En daar dan in overal mee rekening houden en gescript inspelen op situaties.. dat vreet toch energie..
En daarnaast is het gewoon een vreselijk clownsmasker.
Vasthouden jaquote:Op woensdag 27 april 2011 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind baby's wel weer leuk.![]()
Ik hou ze ook vast. Dat is altijd een hele speciale ervaring.
Precies.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Vasthouden jaubertof, een klein beetje leven in je armen
Dat laatste kan ik mij alles bij voorstellen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:57 schreef von_Preussen het volgende:
Ik ben juist bang voor kinderen, omdat je er niet rationeel mee kunt praten weet ik totaal niet wat ik ermee aan moet. Dat zorgt voor onvoorspelbaarheid en daar kan ik erg slecht tegen.
Daar heb je gelijk ik, maar ik kan mij totaal niet met de belevingswereld van kinderen identificeren. En met kinderen kan ik niet over politiek / ondernemen / auto's / maatschappelijke thema's praten.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik mij alles bij voorstellen.
Maar kindjes kunnen wel weer lekker direct zijn. Ze praten nl minder "tussen de regels" door. En ze zeggen gewoon zonder omhaal wat ze van iets vinden. Bij volwassenen moet je dan vaak weer gissen en gokken...
Alles op zijn tijd. Je bent nog jong, kerel!quote:Op woensdag 27 april 2011 21:12 schreef von_Preussen het volgende:
Belangrijker is eerst om mijn studie af te maken, dan een goede baan te vinden of zelfs een bron van bestaan op te bouwen en dan hopelijk nog eens een leuk meisje vinden. Kinderen staan wel helemaal achteraan wat dat aangaat, eerst zekerheid hebben in de vorm van financien / huisje / stabiele relatie etc.
Hoewel ik me er niet voor aanzie, eventueel dat er toch eens kinderen zouden kunnen komen.
Tijdgeest, Auti.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:08 schreef Auti het volgende:
http://www.nujij.nl/bezui(...)ieken.12143268.lynkx
Ik ga echt steeds beter in mijn vel zitten zeg![]()
Ik zie steeds meer en meer mijn toekomst wegvallen.
Je bouwt iets op maar er breekt meer af dan je lief is.
Fijn om te weten dat het alleen nog maar slechter zal worden.
Joh ik begin steeds minder te begrijpen, of toch niet.. Ik kan er niet overuit.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Tijdgeest, Auti.
Als dit land een VVD tot de grootste maakt, dan krijg je dit.....
Ik begrijp de kiezer ook niet meer.
Nee korpskut met je kwallenbek, het is geen feest. Vreselijk walgelijk ventje.quote:Op Koninginnedag is het overal feest, zitten de terrassen vol en zijn er overal vrijmarkten waar buren aan elkaar voor een appel en een ei de oude spullen proberen te verkopen. Dat kan alleen in Nederland, en iedereen doet eraan mee. Koninginnedag is eigenlijk Nederland op z'n best.
Die boodschap sprak premier Mark Rutte zaterdagochtend op televisie uit kort voor het begin van Koninginnedag 2011,
Jij legt de schuld wel constant bij de VVD, maar slaat daarmee de plank totaal mis.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tijdgeest, Auti.
Als dit land een VVD tot de grootste maakt, dan krijg je dit.....
Ik begrijp de kiezer ook niet meer.
Diagnose op 28/29e en ik ga er anders mee om in de zin van dat ik weet dat het ergens aan ligt en dat ik er op veel vlakken rekening mee kan houden, al blijft het dus vreselijk moeilijk om sommige dingen kenmaar te maken tegenover vreemden. Dat is het grootste probleem.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:11 schreef Maartel het volgende:
Gaan jullie eigenlijk anders met dingen om sinds jullie je diagnose hebben? (verschilt natuurlijk wel of dat al op je 4e of, zoals bij mij, op je 29e is)
Even geduld aub.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:53 schreef schaal_9 het volgende:
Over van een koude kermis thuiskomen gesproken.
Na een flinke reis met de trein start ik mijn computer op en dan zegt=ie:
Configuration des mises à jour de Windows
N'éteignez par l'ordinateur.
0% effectués
Hij hangt nu al 5 minuten op 0%
Hallo... tijd = geld, computer! En als je dan op de reset-knop drukt, begint het hele liedje gewoon opnieuw.
Naja het is opzich wel een apart verhaal. Ik heb aan het eind van het bijna 2 uur durende keuringsgesprek met de psycholoog, wat echt super liep, toch maar aangegeven dat asperger bij mij was vastgesteld. Die man zij letterlijk tegen mij: "het is dat je het zegt, ik heb er niets van gemerkt". Ik heb ook van mijn instructeur op de KMA nog een 'compliment' gekregen, nadat ik ontheven was, dat het mij mij nooit aan de motivatie heeft gelegen. Achteraf denk ik zelf dat zij hadden verwacht dat ik er eerder al zelf uitgestapt zou zijn. Het is gelogen als ik zeg dat ik daar niet aan heb gedacht, maargoed ik denk eerlijk gezegd dat iedereen dat een keer denkt als je bijna 24 uur niet geslapen hebt, en daarin zo'n 55km, waarvan 30 te voet (die bij mij overigens gebroken was, kwam ik daarna pas achter), hebt afgelegd.quote:Op zondag 1 mei 2011 01:46 schreef Auti het volgende:
Nou, als allereerst zou ik willen zeggen dat ik het knap vind dat je door de keuring bent gekomen. Dat zegt veel over je persoon, ze zagen zoveel potentie dat je toch een kans hebt gekregen.
En dat je nu nog "nastresser" bent () zegt ook dat je nog wel stevig op je poten staat.
Dat vind ik echt knap voor een Aspie
Welkom bij de club!quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:52 schreef Maartel het volgende:
Tja, ik ben dus nog erg zoekende..
Aan de ene kant denk ik van sommige dingen nu 'aaah, ik kan er dus niet veel aan doen', maar ondertussen ook 'aaaargh, ik kan er dus nooit wat aan veranderen??'
En je gaat toch anders tegen jezelf aankijken.. Ik ben er nog niet helemaal uit of 'het weten' me tot dusver goed heeft gedaan..
Leren omgaan met je beperking en verder leven.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:35 schreef Leigh het volgende:
Kan me wel voorstellen dat, al komt zo'n diagnose laat, dat er op dat moment dingen op hun plek vallen. Dat je altijd wel hebt geweten dat er iets niet helemaal klopte, maar dan heeft het ook een naam. En dan ben je niet de enige.
Maar wat doe je daarna? Zijn de volwassen hier, die pas laat te horen hebben gekregen dan ze (een vorm van) autisme hebben ook anders gaan leven of bijv. er meer over zijn gaan lezen?
Een zeer goeie vraagquote:Op zondag 1 mei 2011 11:09 schreef knikkebol het volgende:
Haat aan autistenvooral aan auti's die gek worden omdat PSN het niet doet :'D
Een vraag: waarom gaan auti's altijd in Nederland op vakantie?
Niet ander gaan leven, maar wel meer bewust worden van bepaalde situaties. Voor mijn diagnose kwam ik altijd zeer emotioneel thuis van therapie. Ik wist niet waar het vandaan kwam en op therapie dachten ze dat ik veel van andere aantrok. Dat is dus niet zo en dat wist ik zelf ook wel. Wat wel het probleem bleek te zijn is dat ik slecht tegen te veel prikkels kan en als ik naar huis ga, moet ik een half uur door de drukke stad fietsen. Nu weet ik dat ik gewoon even moet rusten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:35 schreef Leigh het volgende:
Kan me wel voorstellen dat, al komt zo'n diagnose laat, dat er op dat moment dingen op hun plek vallen. Dat je altijd wel hebt geweten dat er iets niet helemaal klopte, maar dan heeft het ook een naam. En dan ben je niet de enige.
Maar wat doe je daarna? Zijn de volwassen hier, die pas laat te horen hebben gekregen dan ze (een vorm van) autisme hebben ook anders gaan leven of bijv. er meer over zijn gaan lezen?
quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:13 schreef Auti het volgende:
Ik zit echt weer te hikken en een beetje in een zeikmodus maar ik heb wel gelijk.
Ik zie dingen die anderen niet zien, of ze maken zich er niet zo druk over, en dat vreet als een malle gek. MATCH!
De afgelopen dagen is echt een miepje al genoeg om nog net niet te gaan flippen. (dus ik ga maandag even spoeddingetje doen bij de huisarts, altijd leukwant als ze niet luisteren of addequaat reageren dan zou het wel eens een interventie kunnen worden
)
Ik zit mij zo vreselijk te ergeren aan dingen, en dat is niet goed maar ik kan het niet uitzetten heh.. ik kan het gewoon NIET uitzetten! fuuuuuuuuuuuu.
Dus dan ga ik typen, uitlaatkleppie.. want PSN doet het ook al 10 dgn niet! En in deze staat mag/kan ik ook niet schieten en ik kan geen kant op. Vastnaaiert die de cillinder ff mutileert.
Want die kop die ramt wel door weetje wel... Zucht.
Vandaag ook heh, in de LIDL... Ging ik even speechen![]()
Maar ik kreeg nog applaus ook!
Het is natuurlijk rustig ivm Qdag (wat een idioterie btw) en er was 1 kassa open en niet zoveel mensen in de winkel. Kom ik bij die kassa, kapt dat ding ermee... Softwarematig!![]()
Ik weet niet meer wat de exacte aanleiding was, iemand riep een oorzaak terwijl ik alleen maar Reboot stond te mompelen en toen zei ik inene hardop dat het probleem ligt aan de automatisering. En toen had ik volle aandacht.
"het ligt aan de automatisering, het is allemaal echt schitterend begonnen maar tegenwoordig gaat men veel te snel en wil men ook nog eens teveel keuzes en diversiteit waardoor ook weer concurentie ontstaat en compatibliteitsproblemen. Het is 1 onsamenhangende chaos geworden terwijl het een infrastructuur behoord te zijn. Kijk voor de grap eens naar website bouwers, die mogen tegenwoordig rekening houden met 20 verschillende browsers.. En dit werkt niet op dat en dat werkt niet op dit, het is een zooitje en nog voordat iets daadwerkelijk geimplenteerd is, wordt het al weer doorontwikkeld. Onder de noemer van gebruikersgemak"
En dat LIDL volk begreep het gewoon heh!
Kassagozer; maar wat kan ik nu doen dan?
Auti: "heb je al aan en uit geprobeerd? "
DONE.
Waarom bezuinigt de regering altijd op de verkeerde dingen? Zorg, onderwijs etc.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:08 schreef Auti het volgende:
http://www.nujij.nl/bezui(...)ieken.12143268.lynkx
Ik ga echt steeds beter in mijn vel zitten zeg![]()
Ik zie steeds meer en meer mijn toekomst wegvallen.
Je bouwt iets op maar er breekt meer af dan je lief is.
Fijn om te weten dat het alleen nog maar slechter zal worden.
Zou het door al die etiketjes komen dat het budget voor het PGB opraakt? Degenen die echt hulp nodig hebben worden hierdoor in feite de dupe.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:50 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Waarom bezuinigt de regering altijd op de verkeerde dingen? Zorg, onderwijs etc.
Dank voor je verhelderende reactie!quote:Op woensdag 27 april 2011 12:55 schreef badisbad het volgende:
[..]
.
ah ja, dat is idd op en top autisme, ook dat ik je niet gelijk begrijp ...
maargoed, ik heb jaren lang gedacht dat ik normaal was, dus moet ik me nu ineens zorgen gaan maken over het feit dat ik toch anders ben? ja ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik ga ook weer niet teveel bij mezelf wegmensen kunnen mekaar best accepteren zoals ze zijn, ook al is dat soms een beetje vreemd. het lijkt misschien of ik de verantwoording nu vooral bij anderen leg, niks is minder waar! ik ben al jaren bezig om meer inzicht te krijgen in sociale zaken en begin nu ook beter te begrijpen hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
Iedereen heeft uiteraard recht of zijn/haar mening, maar ik kan mij totaal niet vinden in de filosofie van de VVD als het gaat om het "liberalisme", "kapitalisme" en "individualisme".quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij legt de schuld wel constant bij de VVD, maar slaat daarmee de plank totaal mis.
Het is juist de PVV die krampachtig aan bepaalde sociale zekerheden vasthoudt waardoor het kabinet het geld weer ergens anders vandaan moet plukken.
De VVD is mischien de uitvoerder van de bezuingiging, maar de oorzaak ligt bij de "ach zo sociale" PVV.
Dat gebeurt denk ik, met name bij mensen die op latere leeftijd ene diagnose hebben gekregen. Vooraf een diagnose is er vaak sprake van een zekere mate van lijden. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat iemand - na een succesvolle studie - het maar niet lukt om een passende functie te vinden en/of te behouden en dientengevolge in een veel te lage maatschappelijke positie terecht komt of zelf is een isolement belandt. Gevolg: lijdensdruk, geestelijk ongemak als stress en depressie, traject gezondheidszorg, signalering, diagnostiek.....en dan "BAM!, het is waar?!."quote:
Dat is 1 van de kenmerken, dat iemand met Asperger niet zo'n ster is in contact maken en onderhouden. Dit verschilt natuurlijk per persoon.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:11 schreef LuckyRose het volgende:
Hallo,
Ik vroeg mij af of mensen met autisme meer moeite hebben op het gebied van contact leggen en flirten. Ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen, (collega) en hij heeft autisme. Omdat ik vroeger wat vrienden had die het een stuk erger hadden dan hij, heb ik daar nog wel wat van geleerd qua omgang. Zo ben ik bijna altijd de eerste die een gesprek met hem begint, maar wanneer ik dat eenmaal gedaan heb, merk ik wel degelijk dat hij het ook hartstikke gezellig vindt. Dan is hij niet meer te stoppen.
Het lijkt wel alsof het hem nogal moeite kost om een gesprek met me te beginnen. Dan draait ie wat om me heen en glimlacht gewoon heel vaak. Ik weet niet zo goed hoe ik daar op moet reageren.
Zou graag een beter idee krijgen over het contact leggen met mensen met autisme en ik dacht misschien kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen.... want het is een hartstikke leuke jongen.
Dank voor het compliment!quote:Op zondag 1 mei 2011 22:27 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: leuke analyse! Een late diagnose komt vaak voort uit problemen in de betreffende levensfase. Bijvoorbeeld dat groepsopdrachten tijdens studie niet willen vlotten, het vinden van werk zoals je noemt, of het behouden ervan. Er begint een heel verwerkingsproces, dat langer duurt dan bij enig andere aandoening. Debet hieraan is dat Asperger pervasief is.
Maar: hoe zit het dan als je ineens weer wel wel aan het werk kan en daar goed je weg vindt? Dan sta je in de meeste gevallen weer midden tussen de normalen (lees: mensen zonder Asperger).
Precies.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:48 schreef Maartel het volgende:
Ook dat herken ik erg.. Toen ik tijdelijk RIBW woonde en opgenomen zat ervaarde ik véél minder sociale stress dan onder 'normale' mensen waarbij ik mezelf toch altijd de mindere voel, maar aan de andere kant gaf het me ook weer een beetje een gevoel van 'ja, hallo, ik hoef ook weer niet de rest van mijn leven onder lotgenoten te zitten, dan houd ik dadelijk nog op met meer uit mijn leven willen halen en geef ik veel te veel toe aan mijn 'ik kan nou eenmaal niet alles'-gedachten'..
quote:'Mensen met autisme socialer na hun dertigste'
Uitgegeven: 28 april 2011 14:30
Laatst gewijzigd: 2 mei 2011 14:26
AMSTERDAM – Mensen met autisme ontwikkelen veel sociale vaardigheden pas na hun dertigste, omdat het zogenaamde spiegelsysteem van hun brein later op gang komt. Dat hebben Nederlandse wetenschappers ontdekt.
Uit onderzoek van Christian Keysers van het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen blijkt dat mensen met autisme een zwak ontwikkeld spiegelsysteem hebben wanneer ze jong zijn.
De activiteit van spiegelneuronen neemt echter toe naarmate ze ouder worden. Rond hun dertigste functioneert het spiegelsysteem in het brein van het autisten normaal en na deze leeftijd zelfs bijzonder goed. Dat meldt de Koninlijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.
Gezichtsuitdrukking
De verhoogde activiteit van spiegelneuronen heeft volgens hoofdonderzoekers Keysers een positieve invloed op het functioneren van autistische mensen.
"Autistische mensen functioneren sociaal gezien beter na hun dertigste doordat hun spiegelsysteem beter gaat werken", verklaart Keysers tegen Nu.nl. "Ze slagen er beter in om met andere mensen om te gaan en hebben daardoor bijvoorbeeld vaker een baan."
Spiegelneuronen zijn specfieke zenuwcellen in de hersenen die ons helpen te begrijpen wat iemand anders voelt, denkt en doet. Deze neuronen worden actief als we iemands gezichtsuitdrukking zien of een ander een handeling zien uitvoeren zoals eten of sporten.
Vrienden
Bij de meeste mensen is de activiteit van spiegelneuronen het grootst tijdens de jeugd, maar bij autistische personen ontwikkelt het spiegelsysteem zich pas later, zo blijkt uit de nieuwe studie.
De toename van de activiteit van spiegelneuronen gaat hand in hand met de ontwikkeling van het sociaal functioneren van mensen met autisme. Ze hebben meer vrienden en zijn sociaal actiever. Als de activiteit van spiegelneuronen piekt, kan dat echter ook nadelen met zich meebrengen voor autisten.
"Autistische mensen zijn door grote activiteit van hun spiegelsysteem op latere leeftijd soms ook overgevoelig in sociale situaties", aldus Keysers. "Acties van anderen hebben veel meer effect op hun gemoedstoestand. Ze zullen daardoor bijvoorbeeld eerder sociale stress ervaren dan andere mensen."
Behandeling
De bevindingen zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Biological Psychiatry. De nieuwe inzichten zijn van belang voor de ontwikkeling van nieuwe behandelmethodes voor autisme.
“Tot nu toe werd door velen aangenomen dat mensen met autisme moeite hebben om zich in anderen te verplaatsen omdat hun spiegelsysteem niet functioneert”, aldus Keysers.
“Nu is gebleken dat het systeem niet kapot is, maar zich alleen vertraagd ontwikkelt, kunnen we gaan onderzoeken hoe de activiteit van spiegelneuronen gestimuleerd kan worden', aldus de onderzoeker.
Ik hoop het voor je. Ik heb er niets van gemerkt.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:34 schreef ikke043 het volgende:
Lang niet op Fok! geweest, maar dit bericht wilde ik hier toch ff plaatsen
[..]
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:37 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net gebeld door mijn jobcoach, ik kan aanstaande maandag beginnen met mijn proefperiode bij een hovenier. Ik zie alleen wel op tegen het feit dat ik dan binnen kom lopen in een volle kantine vol met mensen die ik niet ken
Komt wel weer overeen met mijn ervaringen moet ik zeggenquote:Op maandag 2 mei 2011 14:34 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, ook vanwege het ritme. Van 07:00 tot 16:30, elke dag buiten.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Ik heb er niets van gemerkt.
[..]
Gefeliciteerd.
Het zal inderdaad wel even wennen zijn.
Succes met werkenquote:Op maandag 2 mei 2011 17:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, ook vanwege het ritme. Van 07:00 tot 16:30, elke dag buiten.
Structureel onder lotgenoten zitten kan je ontwikkeling gemakkelijk belemmeren. Je bevindt je dan immers onder mensen die hun bovengrens vrij snel bereikt hebben. Ik ga zelf meestal om met mensen die verder zijn qua ontwikkeling. Anderen met Asperger... hangt er van af. Zo ken ik iemand met ASS die op hetzelfde functieniveau zit, ik denk daar ik het daar wel goed mee zou kunnen vinden omdat die persoon volledig meedraait. Dan spreek ik ook liever niet meer van lotgenoot.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:48 schreef Maartel het volgende:
Ook dat herken ik erg.. Toen ik tijdelijk RIBW woonde en opgenomen zat ervaarde ik véél minder sociale stress dan onder 'normale' mensen waarbij ik mezelf toch altijd de mindere voel, maar aan de andere kant gaf het me ook weer een beetje een gevoel van 'ja, hallo, ik hoef ook weer niet de rest van mijn leven onder lotgenoten te zitten, dan houd ik dadelijk nog op met meer uit mijn leven willen halen en geef ik veel te veel toe aan mijn 'ik kan nou eenmaal niet alles'-gedachten'..
Gefeliciteerd met je baan, ik wens je veel succes!quote:Op maandag 2 mei 2011 17:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, ook vanwege het ritme. Van 07:00 tot 16:30, elke dag buiten.
Fantastisch!quote:
Ik kan het bericht wel begrijpen en spiegelen (quote:Op maandag 2 mei 2011 14:34 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Die klokken. Ik kan er ook naar blijven kijken. Al dat gedraai van die klokken.....bijna 360 graden!quote:Op maandag 2 mei 2011 20:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Fantastisch!Ik wil een .gif plaatje van die klokken!
Dat is een mooi bewegend kunstwerk. Kan ik lekker naar kijken
.
Ik ben hele moe van de afgelopen 24 uur. Eerst gisteren een beetje brandje Schoorl volgen en "gewoon normale avond" maar toen kon ik weer niet slapen en na wat rommelig steeds maar proberen te slapen dacht ik; ik ga nog wel even beneden zitten met mijn laptop en een beetje TV kijken ofzo. En toen kwam dus de berichten dat Obama met een zeer belangrijke mededeling zou komen... BAM! wakker! Auticon 1 -- to the command centre!! woop woop!
Echt weer fantastisch, ik mocht wéér eens een wereldwijde grote gebeurtenis helemaal live meemaken terwijl ruim het halve land nog diep ligt te pitten! Incl de media!!!![]()
Het was ook heel leuk hier op FOK! want daar is altijd wel een groepje wakker en het was "gezellie". Maar ja, wel allemaal heel vermoeiend en ik heb nog wel 2 uurtjes kunnen slapen.
Maar toen moest ik dus naar Haarlem, naar de drukke stad, want ik moest even langs een speciaal winkeltje. Ik had opgezocht wat de openingstijden waren, ik doe altijd goed onderzoek voordat ik op pad ga. En toen ging ik, met de bus (!!!!) dus op pad. Als eerste had ik dus extra erg veel last van het zonlicht, mijn ogen branden echt mijn kop uit.. voor de rest was het vrij rustig.
Ik kreeg zelfs spijt dat ik geen netbook of laptop bij had want ik kick echt enorm op dat vreselijke schermpje in de bus...
Maarja, ik express een halte eerder uitstappen zodat ik een beetje kan aclimatiseren en niet meteen midden in een druk centrum in de drukte uitstap, allemaal heel goed. Ga ik lopen, zie ik alweer genoeg dingen die ik jullie zal besparen en ook het geluid van de slechte straatmuzikant en de geur van de vistent. Goed, kom ik bij de winkel.. dicht... grkkgrrtrrrrtttrrt, kraak kraak, visuele inspectie wijst uit dat de winkel op maandag gesloten is; ERROR!! op het www'tje staat maandag open van 1200 tot 1800 uur weetje! Wel eens iemand tegen een deur zien praten?![]()
Dus kon ik helemaal teleurgesteld maar ook nog best wel geirriteerd en half radeloos terug naar huis. Waarom? Morgen weer opnieuw proberen. En dan moet ik mij inhouden want ik moet even zaken doen, maar als ik heb wat ik moet hebben dan ga ik even mijn beklag doen
Oeps, best heftig als iemand "out of the blue" recht op de man die vraag durft te stellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag zat ik een beetje te praten met collega's. Het ging over de schooltijd en hoe druk ze waren. Toen vroeg een collega. Heb jij misschien autisme? Ik wist even niet wat ik moest zeggen en toen heb ik maar gezegd dat ik het er niet over wilde praten.
Ik twijfel nu of ik niet misschien een keer het moet vertellen tegen 1 of 2 collega's. Zo ver ik ze kan peilen staan ze er niet heel negatief tegen over iig.
Ik denk dat een paar het iig vermoeden. En nu helemaal. Het zou iig wel het een en ander verklaren. Aan de andere kant de kans dat het doorvertelt wordt is wel aanwezig en dat is niet altijd even gunstig. Binnen de afdeling vermoed ik dat het geen probleem daar buiten geen idee.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oeps, best heftig als iemand "out of the blue" recht op de man die vraag durft te stellen.![]()
Het is dan heel begrijpelijk dat je dan schrikt en overvallen voelt. Maar als je zegt van dat je er niet wilt over praten, dan vrees ik wel wat ze denken...
Een raad hierin kan ik je niet geven. Zelf zou ik terughoudend zijn. Je moet je afvragen: is het contact met collega's ermee gediend? Als je hen niet goed kent en je hebt niet veel contact met ze, dan zou ik het niet doen. Je weet ook niet wat zij weer met die informatie doen. Op gegeven moment ga je bij ieder contact met een ander collega afvragen "weet hij/zij het ook...
Ik kan het zelf niet zo goed, dan moet ik eerst weer helemaal inlezen en software opzoeken en alles, maar eigenlijk is dat ook wel erg leuk. Ga ik een dezer dagen ook nog wel even naar kijken misschien.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Die klokken. Ik kan er ook naar blijven kijken. Al dat gedraai van die klokken.....bijna 360 graden!Ik had ook al zitten denken aan een gifje ervan te maken en die als avatar te gebruiken
Kga kijken of dit lukt.
Jij kan trouwens wel mooi schrijven, wist je dat?
Natuurlijk balen als je na een lange reis voor een gesloten deur komt te staan. Je kan er beter tegen praten dan tegen schoppenDus je hebt toch goed gereageerd. Ik heb de indruk dat je beter met teleurstellingen kan omgaan.
Tja, je hebt denk ik wel wat problemen met regelmaat en dagritme. Maar ja, slapeloosheid helpt dan ook niet echt. Maar wel erg vervelend.
Tja, je kan toch nooit voorkomen wat mensen van je denken en wat ze wel/niet aan anderen vertellen. En je hebt gelijk dat je je eigen grens durfde te stellen, zelfs in deze situatie dat je met deze lastige vraag bent overvallen. Dat vind ik knap.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk dat een paar het iig vermoeden. En nu helemaal. Het zou iig wel het een en ander verklaren. Aan de andere kant de kans dat het doorvertelt wordt is wel aanwezig en dat is niet altijd even gunstig. Binnen de afdeling vermoed ik dat het geen probleem daar buiten geen idee.
Ik weet hoe het moet, het is niet moeilijk. Ik zal het je niet verklappen, maar als het niet lukt dan vraag het maar gerust aan me. Ik ben intussen ook al bezig.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik kan het zelf niet zo goed, dan moet ik eerst weer helemaal inlezen en software opzoeken en alles, maar eigenlijk is dat ook wel erg leuk. Ga ik een dezer dagen ook nog wel even naar kijken misschien.
Dat InHollandquote:Mooi schrijven; spelfouten, stijlfouten en nog meer.. maar ik begrijp wat je bedoeld en dat is ook zo. Vanaf jongs af aan, hele opstellen en verhalen. Mijn opa had voor al zijn kleinkinderen een "stempel" en ik zou dan een hele goede journalist moeten zijn/worden. En hij had gelijk hoor, maar ik heb gefaald. Alleen als ik nu kijk naar de huidige media, dan ben ik A) sneller (heel belangrijk!) B) ik ga dieper en heb uberhaupt al meer algemene kennis, en nee dat is niet narcistisch. En misschien nog wel belangrijker; het Nederlands van de typende journalist is tegenwoordig ook écht niet meer wat het hoort te zijn... Zullen van InHolland komen ofzo![]()
Ik vind je ook optimistisch de laatste tijd. En dat ook in gezonde proporties en ook nog eens stabiel. Ik heb de indruk dat je groeit. Ik hoop dat het lukt met die fiets, het heel gezond en ontspannend.quote:Ik ben wel veranderd jah, dat is echt zo![]()
En het gaat zich allemaal wel recht trekken, ben ik heilig van overtuigd want zo gaat het altijd. En dankzij vakantiegeld kan ik een fiets kopen, dat kan een topfiets worden of gewoon een zeer goede fiets (dat is nog even afwachten en dan calculeren) maar dat gaat een groot verschil makenHet is 1 investering in een goede fiets en daarna is het een hele goedkope en gezonde hobby die veel goeds zal brengen
![]()
Knap! en als je zonder medicatie kan, wat wil je dan nog meer. Ik vind je juist erg stabiel en zeker niet depressief overkomen.quote:Ik ben ook wéér niet naar de dokter gegaan en blijf zonder medicijnen lekker mijzelf, met drempeltjes die ik moet nemen.
Heh, ik kreeg van een goede vriend te horen. Vriendin van hem had (na mij een keer op een concert en filmavond gezien te hebben) 'ook wel een autist he die Mark'quote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, je kan toch nooit voorkomen wat mensen van je denken en wat ze wel/niet aan anderen vertellen. En je hebt gelijk dat je je eigen grens durfde te stellen, zelfs in deze situatie dat je met deze lastige vraag bent overvallen. Dat vind ik knap.
Wellicht is het verstandig, nu dit is voorgevallen, om te overdenken wat je gaat doen als je de vraag weer gesteld krijgt. Dan ben je er beter op voorbereid.
En verder dit: ze moeten je maar gewoon nemen zoals je bent. En gewoon proberen boven roddels te staan. Maar ja, ik heb makkelijk praten in deze..![]()
Je bent wie je bent. Even waardevol dan een ander.
Dat is een optische illusie heh, misschien door de contragewichten want ze gaan echt niet verder dan maximaal 180 graden. Kan je dat zien?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Die klokken. Ik kan er ook naar blijven kijken. Al dat gedraai van die klokken.....bijna 360 graden!
Huh, leg eens uit? Ze staan met de open kant naar ons toe, maken een draai, en eindigen weer met de open kant naar ons toe. Dat is toch echt zo goed als 360 graden toch? 180 graden zou zijn als ze met de open kant naar ons toe beginnen, en dan niet verder komen dan de dichte kant / gewichten naar ons toe.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is een optische illusie heh, misschien door de contragewichten want ze gaan echt niet verder dan maximaal 180 graden. Kan je dat zien?
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat ze dus niet een heel rondje draaien. Maar de beweging die ze maken en weer terug is wel bijna 360 graden ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:38 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Huh, leg eens uit? Ze staan met de open kant naar ons toe, maken een draai, en eindigen weer met de open kant naar ons toe. Dat is toch echt zo goed als 360 graden toch? 180 graden zou zijn als ze met de open kant naar ons toe beginnen, en dan niet verder komen dan de dichte kant / gewichten naar ons toe.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 06:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat ze dus niet een heel rondje draaien. Maar de beweging die ze maken en weer terug is wel bijna 360 graden ja.
Met dat laatste heb je gelijk. Maar hoe dan ook: het is een duivels dilemma.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Van mijn directe collegae is er 1 die het weet, voor de rest heeft het geen meerwaarde om het te vertellen alhoewel ik het ze zelf wel direct zou zeggen mochten ze ernaar vragen. Ben je in ieder geval het roddelcircuit voor.
Ach, ook al een paar keer gehad dat iemand het als grap zei en dat ik reageerde met 'klopt' en heel de groep weer dacht dat ik mee ging in de grap. Ook geen man overboord.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met dat laatste heb je gelijk. Maar hoe dan ook: het is een duivels dilemma.
Nou, ik heb mijn baan nog niet, pas als ze besluiten om me te houden na mijn proefperiode (na 2 weken dus). Ik heb idd dit soort werk eerder gedaan (stagelopen), maar dat was 4 jaar geleden voor het laatst.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je baan, ik wens je veel succes!![]()
Je hebt dit soort werk toch al eerder gedaan? Buiten werken kan heel prikkelend zijn maar ook heel erg prettig, dat is erg afhankelijk van de situatie.
Kan je een beetje een werkomschrijving geven? Doe je bijv ook sierbestrating e.d. en is het bij particulieren of ook in openbare ruimtes?
Je kan hier altijd terecht voor vragen hoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.
Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.
Maar ik vroeg me dus af of dit herkenbaar is voor sommigen
Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach, ook al een paar keer gehad dat iemand het als grap zei en dat ik reageerde met 'klopt' en heel de groep weer dacht dat ik mee ging in de grap. Ook geen man overboord.
Maar goed, ik zit in een redelijk hoogopgeleide omgeving te werken, daar kan het ook aan liggen...
Ach ik speel elk belangrijk gesprek al in alle mogelijke varianten door in mijn hoofd en het loopt toch altijd anders dan gepland (meestal een stuk beter dan de doemscenario's die ik in mijn hoofd haal).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan.![]()
In zijn algemeenheid denk ik altijd van te voren na over kutvragen die je kan krijgen. Ze overvallen je namelijk. En dan moet je een antwoord geven, waar je later geen spijt van krijgt.
Als de vraag onverhoopt serieus bedoeld was, dan zou ik hem met een grap pareren.
Je hebt zeker het geluk dat je in een redelijk hoog opgeleide omgeving werkt, al is dat geen garantie voor integere behandeling. De ergste gifslangen treft je in de hogere echelons...
Je hebt het altijd zo over werk. Ik heb het gevoel dat jij je hele identiteit daaraan vast wil knopen. Jij bent toch hopelijk wel meer dan een baan ? Toch?!?!quote:Op maandag 2 mei 2011 19:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Structureel onder lotgenoten zitten kan je ontwikkeling gemakkelijk belemmeren. Je bevindt je dan immers onder mensen die hun bovengrens vrij snel bereikt hebben. Ik ga zelf meestal om met mensen die verder zijn qua ontwikkeling. Anderen met Asperger... hangt er van af. Zo ken ik iemand met ASS die op hetzelfde functieniveau zit, ik denk daar ik het daar wel goed mee zou kunnen vinden omdat die persoon volledig meedraait. Dan spreek ik ook liever niet meer van lotgenoot.
Dit artikel kende ik al.quote:
En waarom blijven we dan in dat primatengedrag hangen? Terwijl zo zoveel beter kunnen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:
De pikorde op het werk is niet anders dan die op de peuterschool, basisschool, middelbare school en verder... we zijn natuurlijk ook gewoon primaten.
Dat is ook de reden dat er nog altijd genoeg ellende is terwijl we genoeg mogelijkheden hebben om het voor iedereen goed te maken.
Het voordeel van zo'n "interne rollenspel"vooraf je beter beslagen ten ijs doet komen. En ja, het scheelt dat ik menig politicus op TV volg hoe zij met lastige vragen omgaan. Uiterst leerzaam.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach ik speel elk belangrijk gesprek al in alle mogelijke varianten door in mijn hoofd en het loopt toch altijd anders dan gepland (meestal een stuk beter dan de doemscenario's die ik in mijn hoofd haal).
Qua antwoorden waar je geen spijt van krijgt... ik heb een tijdje als e-mail signature 'not afraid to call a spade a goddamn shovel' gehad. Dat vonden mensen wel toepasselijk, ik flap(te) er nogal vaak redelijk ongenuanceerd uit wat ik ergens van vond.
Gek genoeg wordt het gewaardeerd
Beter kunnen wil niet zeggen dat we het beter doen. Alle negatieve emoties ten spijt, het zijn wel die emoties die ons menselijk maken en die ons meteen belemmeren in onze potentie.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En waarom blijven we dan in dat primatengedrag hangen? Terwijl zo zoveel beter kunnen?
Ik vind de mensheid zwaar achterlijk wat betreft.
Dank voor de tipquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Beter kunnen wil niet zeggen dat we het beter doen. Alle negatieve emoties ten spijt, het zijn wel die emoties die ons menselijk maken en die ons meteen belemmeren in onze potentie.
Niet dat ik de illusie heb dat een gereguleerde gelukkige samenleving de oplossing is... wat dan wel? geen idee.
Lees bijv. 'De mogelijkheid van een eiland' eens
thnxsquote:Op maandag 2 mei 2011 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja jongen, je bent artistiek. En dat heb je van niemand vreemdsJe bent bovendien goed algemeen ontwikkeld, je weet over veel dingen nogal wat te vertellen. Ik denk dat je versteld staat wat voor talent jij allemaal in huis hebt.... Dat is nu latent misschien, maar wie weer wat allemaal nog eens kan gaan bloeien...
Ik vind mijzelf echt nog niet stabiel genoeg hoor, en ik heb echt ook nog wel diepe dalen maar ik wil niet te negatief overkomen. Maar na regen komt zonneschijn, daar ben ik echt heilig van overtuigd en daar hou ik dan ook aan vast.quote:Knap! en als je zonder medicatie kan, wat wil je dan nog meer. Ik vind je juist erg stabiel en zeker niet depressief overkomen.
Als ik zou zeggen dat daar minder prettige mensen zitten, dan zou ik misschiel wel veel herkenning vinden bij ASSers ;-)quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook een strategie, maar wel knap als je dat kan.![]()
In zijn algemeenheid denk ik altijd van te voren na over kutvragen die je kan krijgen. Ze overvallen je namelijk. En dan moet je een antwoord geven, waar je later geen spijt van krijgt.
Als de vraag onverhoopt serieus bedoeld was, dan zou ik hem met een grap pareren.
Je hebt zeker het geluk dat je in een redelijk hoog opgeleide omgeving werkt, al is dat geen garantie voor integere behandeling. De ergste gifslangen treft je in de hogere echelons...
@ Schaal_9: hoe ga jij daarmee om?
Dat is wel confronterend en ik kan mij voorstellen dat je even niets wist te zeggen. Maar ik denk dat het ijs nu wel gebroken is om er over te praten, zeker ook door je antwoord. Want ik denk zelf dat als je zegt "ik wil er niet over praten" dat andere mensen dat dan als een bevestiging zien, immers waarom zou je er niet over willen praten?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag zat ik een beetje te praten met collega's. Het ging over de schooltijd en hoe druk ze waren. Toen vroeg een collega. Heb jij misschien autisme? Ik wist even niet wat ik moest zeggen en toen heb ik maar gezegd dat ik het er niet over wilde praten.
Ik twijfel nu of ik niet misschien een keer het moet vertellen tegen 1 of 2 collega's. Zo ver ik ze kan peilen staan ze er niet heel negatief tegen over iig.
Het geluid in het filmpje trek ik niet.. Maar dit is wel heel erg mooi kerkorgelquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Moooooooii
Volgens mij hoor je op de achtergrond het kerkorgel er door heen.
Wat is er dan precies met hem gebeurd?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:32 schreef Auti het volgende:
Met Griet!Ik vind het heel erg dat hij "gek" is geworden
![]()
Die man kan ook vreselijk mooi spreken, heel rustig en duidelijk.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Weetje waar ik vanmorgen naar zat te kijken en wat ik heel erg mis, zowel het programma als de periode? Wondere Wereld! Met Griet!Ik vind het heel erg dat hij "gek" is geworden
![]()
Die man kan ook vreselijk mooi spreken, heel rustig en duidelijk.
Ik kan nu geen bron vinden, maar een paar jaar terug hoorde ik het wel via betrouwbare bronnen;quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maaruh, gaat het nu niet goed met die man?![]()
Misschien dat ik het ooit vertel maar voorlopig niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, je kan toch nooit voorkomen wat mensen van je denken en wat ze wel/niet aan anderen vertellen. En je hebt gelijk dat je je eigen grens durfde te stellen, zelfs in deze situatie dat je met deze lastige vraag bent overvallen. Dat vind ik knap.
Wellicht is het verstandig, nu dit is voorgevallen, om te overdenken wat je gaat doen als je de vraag weer gesteld krijgt. Dan ben je er beter op voorbereid.
En verder dit: ze moeten je maar gewoon nemen zoals je bent. En gewoon proberen boven roddels te staan. Maar ja, ik heb makkelijk praten in deze..![]()
Je bent wie je bent. Even waardevol dan een ander.
Wees voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien dat ik het ooit vertel maar voorlopig niet.
Heftig. Het kan zijn dat hij in een gat is gevallen na jarenlang succesvol te zijn geweest. Heel jammer natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik kan nu geen bron vinden, maar een paar jaar terug hoorde ik het wel via betrouwbare bronnen;
Hij schijnt zich volledig teruggetrokken te hebben (je hoort ook niets meer van hem) en in zijn woonomgeving is het een driftig gefrustreerd mannetje geworden, zo zou hij ondermeer mensen die op de stoep fietsen helemaal de huid volschelden e.d.
En gek genoeg kan ik mij er iets bij voorstellen..
Ik begrijp dit grapje niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:36 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen dat daar minder prettige mensen zitten, dan zou ik misschiel wel veel herkenning vinden bij ASSers ;-)
Op het eerste gezicht misschien. Maar heb je ooit in de hogere echelons moeten onderhandelen? Heb je ooit met mensen in de hogere echelons een conflict moeten oplossen?quote:Grosso modo voel ik met mensen in de hogere echelons wel meer aansluiting dan bij mensen die in het geheel niet werken (dus ook niet naar vermogen).
Ik wel. In de hogere echelons zul je sneller met sociopaten in aanraking komen. Dat zijn psychopaten in de "light versie". (is ook wetenschappelijk bewezen, er vind een soort natuurlijke selectie plaats). Ik heb er verschillende mogen ontmoeten/samenwerken, eentje waarvan ik zeker wist dat hij een psychopaat was, bij een ander op zijn minst verdacht...Het zijn mensen die grove, harde beslissingen (moeten) nemen. (Die mensen hebben doorgaans veel minder last van het leed dat ze anderen berokkenen.) Ga daar maar aanstaan met ASS,quote:Mijn ervaring is zeker niet dat daar minder prettige mensen zitten.
Uiteraard had ik graag een pracht carrière gehad met een zeer goed salaris. (100k++ auto/emolumenten). Dan had ik ook wellicht een mooie kring om me heen gehad. Ik had op de eerste rang van arbeidsmarkt moeten zitten als studie echt iets waard was geweest en minsten 90% doorslaggevend zou zijn (ipv een schamele 5 % )... Had.quote:Het zou zo mooi zijn als je passend werk vindt, EchtGaaf! Dan konden we wellicht zaken doen
Jeetje, wat jammer zeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik kan nu geen bron vinden, maar een paar jaar terug hoorde ik het wel via betrouwbare bronnen;
Hij schijnt zich volledig teruggetrokken te hebben (je hoort ook niets meer van hem) en in zijn woonomgeving is het een driftig gefrustreerd mannetje geworden, zo zou hij ondermeer mensen die op de stoep fietsen helemaal de huid volschelden e.d.
En gek genoeg kan ik mij er iets bij voorstellen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
Vind je het goed, als ik dit even oversla? Het ligt niet aan jou, maar anders ga ik hier weer los. Daar zit niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:36 schreef Ceased2Be het volgende:
EG misschien heb ik er al tig keer overheen gelezen, maar wat heb je nu feitelijk voor studie gedaan dat je zo gruwelijk kansloos bent (of denkt te zijn in ieder geval)?
En hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? Dat vind ik nogal lastig in te schatten door je schrijfstijl
quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:17 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: dank voor je reactie! Ik ga nog reageren, heb nu alleen geen tijdDat is goed hoor. Doe het rustig aan en werkse.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Danger! High voltage!quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vind je het goed, als ik dit even oversla? Het ligt niet aan jou, maar anders ga ik hier weer los. Daar zit niemand op te wachten.
Geen probleem, maar je refereert er om de zoveel posts aan dat ik me gewoon afvroeg wat je hebt gedaan. Je gaf eerder de opmerking dat iemand niet zijn werk is, maar ik krijg bij jou ook de indruk dat je je studie dan weer niet los kunt laten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vind je het goed, als ik dit even oversla? Het ligt niet aan jou, maar anders ga ik hier weer los. Daar zit niemand op te wachten.
Je heb gelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:03 schreef DeHovenier het volgende:
Niemand die nog op de post van cafpow heeft gereageerd? (behalve ik).
Woede aanvallen zijn bepaald niet vreemd bij mensen bij ASS...Dat kan dan zich uiten om met spullen te gaan gooien...Niet vreemd dus.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.
Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.
Nooit last van gehad, gelukkig.quote:Woede aanvallen zijn bepaald niet vreemd bij mensen bij ASS...Dat kan dan zich uiten om met spullen te gaan gooien...Niet vreemd dus.
Terecht wat je zegt. Ik maak het thema werk en studie veel te belangrijk (en hard naar mijzelf ben, terwijl ik anderen er wel op aanspreek...). Dat komt omdat ik op dat punt het nodige herken bij Schaal_9, want ergens meet ik daarop ook ongewild mensen aan af (quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Geen probleem, maar je refereert er om de zoveel posts aan dat ik me gewoon afvroeg wat je hebt gedaan. Je gaf eerder de opmerking dat iemand niet zijn werk is, maar ik krijg bij jou ook de indruk dat je je studie dan weer niet los kunt laten.
Mijn fiep dan weer dat ik er niet tegen kan als ik informatie niet heb
Het punt is dat het werk dat je doet, gedeeltelijk invloed heeft op met welke mensen je zult ontmoeten. Voor mensen die van werkloosheid naar werk gaan, is het misschien moeilijk om weer werkloosheid om zich heen te zien (zeker in relatie tot ASS). Langdurige werkloosheid kan gevoelens van vergane glorie oproepen (naar studententijd of werkende leven).quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Terecht wat je zegt. Ik maak het thema werk en studie veel te belangrijk (en hard naar mijzelf ben, terwijl ik anderen er wel op aanspreek...). Dat komt omdat ik op dat punt het nodige herken bij Schaal_9, want ergens meet ik daarop ook ongewild mensen aan af () (en ook de neiging heb om mensen in hokjes te stoppen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, gevolg:projectie). Het zal wel komen dat Calvijn nog steeds springlevend is in menig gezin waarin kinderen met een hoog arbeidsmoraal worden opgevoed en succesvolle broers/zussen hebben waaraan afgemeten wordt.....
Ik meen dat ook serieus dat iemand niet zijn werk is, wel lastig als de maatschappij je zo de maat neemt als het gaat om werk. Het is een vervelende basis-assumptie dat iemand "meer"of "minder" is al na gelang wat iemand doet of hoe ver iemand heeft geschopt. Maar zoiets zit gewoon diep.
Studie loslaten kan ik niet echt inderdaad. Het was een tijd van hoop en toekomst...
Gewoon op eigen kracht werk zoeken bedoel je. Ik zou ook allebei kunnen. (en via UWV en zelf zoeken).quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Ah leuke... mijn vriendin is een optie 1... die heeft Humanistiek gedaan in Utrecht en is nu druk zoekende naar een baan / promotieplek.
Optie 2 ken ik wat mensen uit, geen idee hoe de arbeidsmarkt nu ligt maar degenen die daar 5 jaar terug in zijn afgestudeerd hebben geen werk in die sector gevonden (wel ander werk, dat was geen probleem). Vriend van ons doet KI in Nijmegen na z'n filosofie studie en het is erg leuk schijnbaar, maar aangezien hij nog met de opleiding bezig is kan ik niets zeggen of er nu echt werk is te vinden in de betreffende sector.
Voor Optie 3 heb je het UWV niet nodig met je filosofie master moet je wel op meerdere plekken terecht kunnen al is het niet altijd direct te linken aan je studie natuurlijk
Dat is dus alvast 1 knelpunt!quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:37 schreef robuust89 het volgende:
Ik dacht, ik ga mijn knelpunten van studeren op papier zetten. Resultaat: bijna niks op papier, hoofdpijn en overprikkeld
Ja herkenbaar, hoe oud ben je?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
Herkenbaarquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:37 schreef robuust89 het volgende:
Ik dacht, ik ga mijn knelpunten van studeren op papier zetten. Resultaat: bijna niks op papier, hoofdpijn en overprikkeld
Ik geloof dat meeste afgestudeerden uiteindelijk in een andere sector verdwijnen... en meestal niet omdat ze dat zo graag wilden...quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Ah leuke... mijn vriendin is een optie 1... die heeft Humanistiek gedaan in Utrecht en is nu druk zoekende naar een baan / promotieplek.
Optie 2 ken ik wat mensen uit, geen idee hoe de arbeidsmarkt nu ligt maar degenen die daar 5 jaar terug in zijn afgestudeerd hebben geen werk in die sector gevonden (wel ander werk, dat was geen probleem). Vriend van ons doet KI in Nijmegen na z'n filosofie studie en het is erg leuk schijnbaar, maar aangezien hij nog met de opleiding bezig is kan ik niets zeggen of er nu echt werk is te vinden in de betreffende sector.
Voor Optie 3 heb je het UWV niet nodig met je filosofie master moet je wel op meerdere plekken terecht kunnen al is het niet altijd direct te linken aan je studie natuurlijk
Dus opleidingen moeten gecapped worden op het aantal mogelijke arbeidsplaatsen 4 / 5 / 6 jaar in de toekomst en mensen krijgen geen vrije keus qua studie?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat meeste afgestudeerden uiteindelijk in een andere sector verdwijnen...
En nog zijn er mensen die geloven in de "vrije"arbeidsmarkt
Niemand kan ragfijn in de toekomst kijken. Waarom zou het legitiem zijn om slechts de medische studies van een numerus fixus te voorzien?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dus opleidingen moeten gecapped worden op het aantal mogelijke arbeidsplaatsen 4 / 5 / 6 jaar in de toekomst en mensen krijgen geen vrije keus qua studie?
Er zijn mensen die inderdaad genoeg krijgen van de afstudeerrichting. En dan begrijp ik een switch ook wel.quote:Ik ken genoeg mensen die wat anders zijn gaan doen na hun studie puur omdat ze genoeg van het onderwerp hadden, ik werk samen met een afgestudeerd nucleair fysiekus, bioloog, electrotechnieker en werktuigbouwkundige. Studie is altijd goed geweest voor je algemene ontwikkeling, heb niet het idee dat je er slechter op wordt.
Als je doelt op de beroepsopleidingen 30 / 40 jaar terug was het niet anders neequote:Op woensdag 4 mei 2011 19:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niemand kan ragfijn in de toekomst kijken. Waarom zou het legitiem zijn om slechts de medische studies van een numerus fixus te voorzien?
Nu wordt de arbeidsmarkt volgespuugd met afgestudeerden...
[..]
Er zijn mensen die inderdaad genoeg krijgen van de afstudeerrichting. En dan begrijp ik een switch ook wel.
Natuurlijk wordt je niet dommer van een studie. Alleen met de methodieken kan je gewoon niks. Ik heb nog nooit een integraalberekening hoeven uit te voeren in een werksituatie. Laatst staan deze te moeten onderzoeken of die wel convergeertTja, wat heb je dan al die kennis?
Alleen het offer wat je moet brengen voor zo'n studie staat in geen verhouding met de opbrengsten. Zowel materieel als immaterieel. Dat was 30, 40 jaar geleden wel wat anders.
Met de wetenschap van nu zou ik het never nooit meer kunnen opbrengen...
Nou misschien had ik moeten zeggen dat het veel meer waard was dan nu het geval is. Puur omdat veel minder mensen door studeerden. Toen ik jong was, keek ik tegen een HBO-er aan. Mijn broer is een stuk ouder dan ik, heeft een kleuter-HBO-tje en studeerde in goed tijd af. Heeft een zeer goede baan (en rijdt een vette dikke Duitser). In zijn vakgebied nog wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je doelt op de beroepsopleidingen 30 / 40 jaar terug was het niet anders nee
Dat wordt inderdaad gezegd. Ik heb dat nooit begrepen. Men sprak tegen mij van "vertalen"quote:Een HBO/Universitaire opleiding leert je een manier van denken, wellicht dat niet alle kennis even nuttig of direct toepasbaar is direct na je studie maar daarvoor is het (mijns inziens) ook niet bedoeld imo is je HBO/Uni een stap naar je verdere werk- en leertraject.
Dat kan ik mij wel voorstellen. Concept gericht denken bijvoorbeeld is zonder studie best lastig. Maar praktisch denken: forget it, dan kun je beter je boerenverstand aanspreken. Het hangt dus erg af waar je terecht komt.quote:Ik merk in mijn dagelijkse werk wel degelijk het verschil in redeneren en probleem oplossen tussen mijzelf en iemand die WEL heeft geleerd
Bij ons kreeg iedereen de kans om door te studeren. Maar geen druk of iets dergelijks. Ze lieten ons vrij om te doen wat we wilden.quote:Ik ken jouw thuissituatie natuurlijk niet, maar puur kijkend naar mijn ouders; mijn pa staat al sinds z'n 16e in een ijzerwarenwinkel en m'n moeder is op haar 14e gaan werken omdat er in het gezin van 11 geen geld was om de kinderen naar school te sturen.
Toen ik op m'n 19e met m'n studie stopte om te gaan werken zei m'n pa 'da's de beste keus die je kon maken'... het heeft me geen windeieren gelegd, maar ben het niet met hem eens.
Mijn ouders zijn beiden van mening dat je met puur hard werken nog ergens kunt komen, maar daar red je het simpelweg niet mee. Als ik het daarbij had gelaten zat ik nog steeds bij Essent op de helpdesk
Als ik je zo hier mee maak, dan schat ik je competenties hoog in. Volgens mij ben je behoorlijk slim en je communiceert goed en duidelijk en je komt sociaal vaardig over.quote:Met de wetenschap van nu was ik lekker aan m'n HBO Engels begonnen om daarna Anglistiek te gaan doen aan de Uni om vervolgens de IT in te gaan. Academisch denkniveau bewijzen in mijn ene hobby en van m'n andere hobby m'n werk maken.
Maar goed, het loopt toch altijd anders dan geplanned
Ik kan mij dat goed voorstellen dat je geen werkloze mensen meer wilt zien. Het moet ook een rotperiode voor je zijn geweest, waar je liever niet meer aan herinnerd wil worden. En dat je je blik maar liever in het hier en nu en in de toekomst richt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:58 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Voor mensen die van werkloosheid naar werk gaan, is het misschien moeilijk om weer werkloosheid om zich heen te zien (zeker in relatie tot ASS).
Ik heb een HBO-studie gevolgd, waar ik eigenlijk niks aan heb, namelijk autonome beeldende kunst. Nu ben ik bezig in de richting van pensioenen en als ik m'n pa mag geloven is daar altijd wel werk in te vinden. Zelfs zonder papiertje zou je aan werk kunnen komen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat meeste afgestudeerden uiteindelijk in een andere sector verdwijnen... en meestal niet omdat ze dat zo graag wilden...![]()
En nog zijn er mensen die geloven in de "vrije"arbeidsmarkt en in het belang van het papiertje
Pensioenenquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een HBO-studie gevolgd, waar ik eigenlijk niks aan heb, namelijk autonome beeldende kunst. Nu ben ik bezig in de richting van pensioenen en als ik m'n pa mag geloven is daar altijd wel werk in te vinden. Zelfs zonder papiertje zou je aan werk kunnen komen.
Overigens wil ik wel ooit nog aan de UvA studeren.
Een weekjequote:Op donderdag 5 mei 2011 22:35 schreef Auti het volgende:
Bij mij gaan de laatste dagen juist weer tergend langzaam. Nog een weekje doorbijten.
Ja als het goed is krijg ik volgende week vrijdag (de 13equote:
Dat is dan even een mooi vooruitzicht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:38 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja als het goed is krijg ik volgende week vrijdag (de 13e) gestort en dan hoop ik een fiets te kunnen kopen.
Ja, deze gaat het waarschijnlijk worden:quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is dan even een mooi vooruitzicht.
Heb je er al eentje uitgezocht dan?
Mooi ding, autiquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, deze gaat het waarschijnlijk worden:
http://www.cube.eu/hardtail/comp-series/analog-disc/
Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben, geweldig om je omgeving op de fiets te verkennen en je gedachten de vrije loop te laten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, deze gaat het waarschijnlijk worden:
http://www.cube.eu/hardtail/comp-series/analog-disc/
Hij is vooral heel goed, dat vind ik het belangrijkste. De voorvork kan wel wat beter (maar is absoluut niet slecht), en voor 100 euro meer kan ik een model kopen met betere voorvork (kost los 133,-) maar dan is hij weer iets slechter afgemonteerd. Dus dit lijkt mij de juiste keuze.quote:
Ja idd, ik heb hier echt een mooi en groot natuurgebied naast de deur liggen en Spaarnwoude is ook erg dichtbij. Echt meer dan genoeg mooie en leuke fietsroutes en dat werkt inderdaad ook goed voor mentale ontspanning. Daarnaast is het gezond en goed voor de conditie en dat kan ook zeker geen kwaad. Ik kan ook veel energie er in kwijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben, geweldig om je omgeving op de fiets te verkennen en je gedachten de vrije loop te laten.
En het is nog interessant ook.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Pensioenen
Rekenen![]()
In die sector valt in ieder geval geld te verdienen en het is en blijft een heel actueel thema.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:41 schreef robuust89 het volgende:
Was net iets ophalen bij abd techniek. Zulke mooie machines daar, computergestuurde 3D frezen, machtig mooi spul! Kind in de snoepwinkel
"je mag wel even rondkijken hoor!"
ik:
Een boerderij is voor mij al voldoende. Ik kan heel goed relativeren weetje en ik kan heel veel hebben, mijn buren kunnen óók normaal communiceren cq rustig zijn. Maar té vaak moet het op een debiel hoog volume, en dan overdrijf ik niet. Ik kan ook wel eens luid zijn hoor, zeker in een fiep of flip moment maar het gaat om de frequentie en de manier waarop.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het probleem is dat Nederlanders steeds asocialer worden. Niet voor niets voerde kort geleden de stichting SIRE een campagne hierover. Veelzeggend.
Soms zou ik naar het westen van Duitsland willen..
Voor mij zou een boerderij ook voldoende zijn.... Maar in Nederland is dat alleen voor de superrijkenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:26 schreef Auti het volgende:
[..]
Een boerderij is voor mij al voldoende. Ik kan heel goed relativeren weetje en ik kan heel veel hebben, mijn buren kunnen óók normaal communiceren cq rustig zijn. Maar té vaak moet het op een debiel hoog volume, en dan overdrijf ik niet. Ik kan ook wel eens luid zijn hoor, zeker in een fiep of flip moment maar het gaat om de frequentie en de manier waarop.
Echt zo simpel stom volk, sta je zo dicht bij elkaar en dan moet je zo hard praten, en dan van dat idiote harde gelach waarbij je je meteen al afvraagd of het wel echt lachen is..![]()
En dat allemaal schaamteloos.
Ik ben anders opgevoed, ik kan vreselijk aso zijn maar ik ben dat dus eigenlijk helemaal niet.
Voor die mensen is het gewoon doodnormaal. Ik vind het irritant, want ik kan dus eigenlijk niet eens mijn raampje open hebben of ik heb er last van. En dan zit ik dus triest binnen heh, en niet eens lekker buiten in de tuin... Het is zelfs zo dat ze het nog wel eens voorelkaar willen krijgen om boven mijn koptelefoon uit te komen, zit ik gewoon met een koptelefoon op om geen last van omgevingsgeluiden te hebben en dan nog krijg ik geluiden van mijn buren binnen..
Dat vind ik triest, dat we niet vrijstaand midden in de natuur wonen is normaal, maar dan hou je dus wel een beetje rekening met elkaar, toch? Nou, blijkbaar niet..
En dan ben IK de persoon met een sociale stoornis
Je hoort wel steeds meer dat buren over elkaar klagen. Dat moet beleidsmakers toch ook eens aan het denken zetten. Je vraagt je ook af waar het verstand van planologen huist. Een beetje weldenkend mens realiseert dat een mens - net als een dier- een territorium heeft. Het is gewoon onverantwoord hoe de mensen hier op elkaar gepakt zitten.... Het is gewoon vragen om problemen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:25 schreef Auti het volgende:
Ja je hebt gelijk, je kan het niet veranderen. En er van wegkomen moet je maar net kunnen financieren, helaas maar waar.
En nogmaals, ik kan het best hebben.. maar het moet niet teveel of te gek zijn. En je kan het idd linken aan dat het de algemene mentaliteit is, en dát vind ik dus ergelijk. Maar ja.
Het is ook niet zo dat ik een vreselijke zure ben want ik kan ook echt wel herrie maken en ik hou ook van gezelligheid of een feestje, zeker in prive sfeer.. maar dat weegt niet op tegen "normaal" in de tuin zitten en dan hetzelfde geluidsniveau van een pittig feestje weten te produceren. Keer op keer.
Jij zegt overal waar je buiten zit heb je last van dat soort volk, maar dat is niet geheel waar. Want in de natuur of op de pier e.d. daar kan je nog oerhollandse rust vinden hoor![]()
Dat vind ik zalig!
Gelukkigquote:Op zondag 8 mei 2011 00:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als ik dat zo lees, ben ik blij met mijn eigen buren. Daar heb ik gewoon (bijna) geen last van.
Ontzettend gehorig hier, maar het is over het algemeen goed te doen. Gisteravond met wat vrienden op het dakterras gezeten en eigenlijk zat heel de flat zowat buiten.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als ik dat zo lees, ben ik blij met mijn eigen buren. Daar heb ik gewoon (bijna) geen last van.
Het verschil is: zijn het leuke mensen?quote:
Dat is een hele goede opmerking!quote:Op maandag 9 mei 2011 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verschil is: zijn het leuke mensen?
Mwah, ik heb gister zitten genieten en gelachen om een grietje dat voor het eerst meereed met een Ferrari, echt heel typisch maar zo leuk. Ik vind dat schattigquote:@ auti, Von_Preussen: van zoiets wordt je immens gelukkig.
Waar heb je stress en spanning van? Van alle onzekerheden?quote:Op maandag 9 mei 2011 12:22 schreef Auti het volgende:
[..]
[..]
Ik kan wel wat ontspanning gebruiken, stress en spanning is in mijn rug geschoten
Ja dat denk ik wel, of dat weet ik wel zeker. Maar nu zit ik wel weer beter in mijn vel, of ben iig optimistisch en dan komt de ontlading ofzo. Ze zeggen vaker dat stress op je zwakke plek gaat zitten, lichamelijk en het valt bij mij ook op dat bij spanning en stress ik vaker last heb van mijn (onder)rug.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar heb je stress en spanning van? Van alle onzekerheden?
Niks is zo vervelend als onzekerheid.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel, of dat weet ik wel zeker. Maar nu zit ik wel weer beter in mijn vel, of ben iig optimistisch en dan komt de ontlading ofzo. Ze zeggen vaker dat stress op je zwakke plek gaat zitten, lichamelijk en het valt bij mij ook op dat bij spanning en stress ik vaker last heb van mijn (onder)rug.
Ik heb vaker last van pijn in mijn rug, maar daar loop ik al jaren mee en ben ik gewend, maar soms dan is het inene hevig en daar werd ik vannacht ook wakker mee. En nu doet het gewoon weer even goed zeer en ook met lopen en staan en trekt het naar mijn lies en bovenbeen.
Maar het gaat wel over.
Ik heb mij ook veel te druk zitten maken en een tijdelijk gebrek aan uitlaatkleppen.
quote:Op maandag 9 mei 2011 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verschil is: zijn het leuke mensen?
@ auti, Von_Preussen: van zoiets wordt je immens gelukkig.
Dat stukje na 9 minuten......autobahn, net een Boeing 747 die opstijgt.quote:
Kan je het koppelen aan opvallend vreemd gedrag? Het is geen overdreven hoge score.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
Ik deed gisteren zo'n test, AQ 26 kwam daaruit, het is ietswat aan de hoge kant, maar niet overdreven toch?
Wat betekent dat? Of bedoel je introvert?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Kan je het koppelen aan opvallend vreemd gedrag? Het is geen overdreven hoge score.
Misschien ben je iets innoverter dan een "normaal" mens?
Ja dat bedoelde ik ja, excuses.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat betekent dat? Of bedoel je introvert?
Ik ben bepaald niet introvert, maar ik ben wel graag alleen, en ik ben niet zo van het opbouwen van een band. Voor de rest hoor ik van mensen dat ik extravert ben met toch wel verbale capiciteiten.quote:
Verdenk jezelf van ASS?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet introvert, maar ik ben wel graag alleen, en ik ben niet zo van het opbouwen van een band. Voor de rest hoor ik van mensen dat ik extravert ben met toch wel verbale capiciteiten.
Mogelijk, ik ben er wel eens op onderzocht, maar eigenlijk wist ik dat soort test heel goed te omzeilen en te frustreren omdat ik geen zin had in een label.quote:
Dat kan ik mij voorstellen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mogelijk, ik ben er wel eens op onderzocht, maar eigenlijk wist ik dat soort test heel goed te omzeilen en te frustreren omdat ik geen zin had in een label.
Dat is heel herkenbaar, sterker nog.. 6 a 7 jaar terug heb ik het nog wel in diepe gesprekken met goede vrienden toendertijd opgeworpen. "volgens mij ben ik zo autistisch als de pest" zei ik dan, wat steevast gevolgd werd door een; "Ja!" .. Maar stug door blijven gaan heeft mij ook niet geholpen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mogelijk, ik ben er wel eens op onderzocht, maar eigenlijk wist ik dat soort test heel goed te omzeilen en te frustreren omdat ik geen zin had in een label.
By the way, heb je werk en zo ja, gaat dat je goed af?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en tot noch toe heb ik alles nog bereikt wat ik wilde bereiken.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen.Het heeft ook geweldige nadelen idd.
Nou, de dingen waar ik tegenaan loop zijn redelijk futiel en voor naasten absoluut niet met het blote oog te zien. Maar dat ik er naar vraag heeft meer een oriënterende insteek, wie weet..quote:Op maandag 9 mei 2011 21:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, sterker nog.. 6 a 7 jaar terug heb ik het nog wel in diepe gesprekken met goede vrienden toendertijd opgeworpen. "volgens mij ben ik zo autistisch als de pest" zei ik dan, wat steevast gevolgd werd door een; "Ja!" .. Maar stug door blijven gaan heeft mij ook niet geholpen.
Heb je het idee dat je, wellicht dus door ASS, vastloopt in je leven? Heb je behoefte aan een bevestiging/verklaring omtrend je twijfels/"vreemde gedrag" of denk je daar mee geholpen te zijn of hulp te vinden?
Yup, en als ik eenmaal mij draai heb gevonden dan wil het wel. Maar ik ben ook wel eens ontslagen jaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
By the way, heb je werk en zo ja, gaat dat je goed af?
Een open deur: een probleem is pas een probleem als het echt een probleem is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en tot noch toe heb ik alles nog bereikt wat ik wilde bereiken.
Heeft dat nog te maken voor de korte tijd die jij bij dat IT bedrijf werktequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Auti het volgende:
Ik krijg net een brief met vragenlijst van het UWV-ARBO mbt mijn ziekmelding met als eerste ziektedag 01-11-2010. Met allemaal vragen wat mijn klachten zijn en of ik denk langer ziek te blijven dan 6 weken (?????) en allemaal van dat.
Ik snap er niets van.
Ja blijkbaar, gedoe weer.. alles komt weer in 1 keer, nu zit ik helemaal hyper.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heeft dat nog te maken voor de korte tijd die jij bij dat IT bedrijf werkte
Ik had trouwens vorige keer niet gezien dat er ook nog een uitgebreidere analyse in een PDF te vinden is... Toch maar even downloaden.quote:Your Aspie score: 134 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 75 of 200
You are very likely an Aspie
Ja, ik weet wel beter. Het maakt me gewoon gek, al die verschillende opvattingen, in welke mate heb ik het etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Robin007bond: je weet toch hopelijk wel beter dan af te gaan op internettestjes? Er is maar 1 soort mensen die een dergelijke diagnose kan stellen: psychiaters. En zelfs die zijn het nog niet eens altijd eens. Wat de een wel een ASS vindt, hoeft bij een ander geen diagnose op te leveren. Zeker wanneer mensen al wat ouder zijn als ze het diagnosetraject ingaan, of er niet heel veel last van hebben. Er zijn tenslotte, zoals bij iedere aandoening, hele duidelijke gevallen, en mensen waarbij het wat minder duidelijk is. Waarschijnlijk zit jij in de laatste groep.
Dank voor de uitgebreide reactie EGquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een open deur: een probleem is pas een probleem als het echt een probleem is.Ik zou je ook niet zomaar een label willen aansmeren, ik kan mij voorstellen dat je reserves heb
Ik vind het sowieso dat je kwaliteiten hebt, je laat best wat zien in POL. Voor iemand van 18 notabene! Alleen Dutchnative is jonger, voor de rest boks je op tegen veel ouderen en hoog opgeleide posters. Petje af!
Wat ik bij jou wel merk: je antennes (voelsprieten) lijken niet altijd goed te werken. Je lijkt niet altijd goed in te kunnen schatten hoe je bij anderen overkomt...( dat bedoelde ik met dynamiek met de omgeving een poosje terug) Sommigen dingen kun je gewoon niet zeggen zonder uitgelachen te worden (vb het koude water en je reactie op die foto's ) en dan sla je de plank gewoon helemaal mis. . Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dat zeg, maar jij kan wel tegen persoonlijke opbouwende kritiek en dat is weer een kwaliteit van je.![]()
(Excuus als dit hard aankomt, maar altijd integer bedoeld, dat geldt ook naar anderen ik kan soms nogal confronterend zijn.)
Komt dat bekend voor? En toen dacht ik ook even, zou hij niet.......maar ik wilde je geen suggestie geven, want er wordt maar raak gelabeld. Het laatste wat ik wil is iemand wat aanpraten en dat zal ik dan ook nooit doen.
Btw: voor een 18 jarige heb je trouwens een geweldig incasseringsvermogen. Je bent niet uit het veld te slaan.
En misschien een valkuil waar je voor moet oppassen in SC: wordt niet overmoedig.![]()
Zo. Genoeg veren![]()
.
Vorige keer zat je lagerquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:12 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb hem ook weer even gedaan. Had namelijk geen zin om de vorige uitslag te zoeken ;-)
Ze wou heel erg graag horen dat ik een achtergebleven taalontwikkeling had, dat ik als baby niet iemand in het gezicht kon kijken en dat ik bij een aanraking gelijk zou verstijven. Helaas las ik in groep 8 al boeken uit de volwassenen afdeling van de bieb omdat ik de kinderboeken al uit had, kon ik mensen wel in het gezicht kijken (maar niet zo goed in de ogen, ik richt me meer op de mond) en kan ik aanrakingen van bekenden wel aan (maar niet van vreemden, maar daar vroeg ze niet naar).quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Manatee: Overigens is het wel degelijk van belang om je taalontwikkeling te weten, want daar zit inderdaad een van de verschillen tussen Asperger en klassiek autisme. Dat ze daarop doorvroeg is dus op zich niet heel raar.
De conclusie dat je wel de symptomen hebt, maar niet de diagnose, is wel een hele rare. Heb je ze dan niet sterk genoeg of zo?
Maar ik zou inderdaad toch zeker voor een second opinion gaan. Hoe staat je huisarts daar tegenover? Wil die je nog een keer verwijzen? Want dat is wel belangrijk voor de vergoeding van je ziektekostenverzekeraar.
Ik wil er ook nog iets over zeggen. . Ze voldoen gewoonweg niet, te onbetrouwbaar. Ze zijn nl te gemakkelijk te "sturen", iets wat PHP ook al aangaf. In de zekere zin kan dat wellicht bij een GGZ test dat ook, maar daar worden testen gebruikt waarin voldoende redundantie ingebouwd zit. Ook worden in professionele testen gebruik gemaakt van zg. VRIN-schalen, deze geven een indicatie hoe consequent een test is ingevuld. ( "jokmeter")quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Robin007bond: je weet toch hopelijk wel beter dan af te gaan op internettestjes?
Graag gedaanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide reactie EG
Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor.quote:Ik heb soms onwillekeurig inderdaad de neiging om met een iets te gestrekt been in te komen, later als ik dat voor mezelf evalueer dan weet ik vaak wel wat ik fout deed. En die situatie die jij erbij pakt van die foto is inderdaad wel treffend, op dat moment had ik niet door dat het om een geintje of een poging om mij uit de tent te lokken was.
Maar de paradox is wel dat ik prima kan aflezen aan iemands mimiek tot hoever ik kan gaan...dus vaak gaat het wel goed. Maar als het fout gaat dan gaat het ook goed fout![]()
En ik heb inderdaad een fors incasserings-vermogen, maar dat heb je als je als enig kind bent. Dan heb je gewoon moeten knokken voor je plek op school, of met de eerste baantjes die ik had. Ik zeg altijd maar zo ''laat ik maar een goede eigenschap hebben, ik geef nooit op''
Dankquote:Maar jij onderschat jezelf te veel heb ik het idee, jij weet meer van wetenschap en exacte dingen af dan menigeen, waarom kun je dat niet in de praktijk laten zien
Nou ik hoor wel weer als je ban afgelopen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.
Helaas is de tijdgeest eentje dat de nadruk wel erg legt op "skills" in plaats van "knowlegde". Dat bedoel ik dan wel eens dat ik in een verkeerd tijdslot leef...
[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 13-05-2011 17:32:01 ]
Je hebt dan wel je studie gedaan, maar er kunnen nog zo veel kansen komenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Graag gedaan
[..]
Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor.
[..]
Dank
Ik snap je punt. Als de wereld werkelijk een kennisparadijs was, dan had ik wellicht een S-klasse gereden.(was altijd mijn droom)
Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.
Helaas is de tijdgeest eentje dat de nadruk wel erg legt op "skills" in plaats van "knowlegde". Dat bedoel ik dan wel eens dat ik in een verkeerd tijdslot leef...
Ingenieur Elektrotechniek, ik ben meer wetenschappelijk dan praktisch... Jammer dat overal de druk zo enorm hoog is dat ik bij dat soort bedrijven sowieso niks te zoeken heb, laat staan dat daar solistenbanen bestaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hebt dan wel je studie gedaan, maar er kunnen nog zo veel kansen komen.
Er zijn heel veel mensen pas laat veel geld gaan verdienen. Mijn vader zat ook in een dipje toen die net was afgestudeerd voor filosofie. Nergens een baan te vinden, werkte altijd als schoonmaker of fruitplukker. Nu is die leraar op een Hogeschool en heeft die een redelijk salaris. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Veel mensen hebben ook gewoon wat meer tijd nodig om ervaring op te doen. Ik weet trouwens niet precies wat voor studie je gedaan hebt (alleen iets in de technische richting), maar misschien is dit wat voor jou http://www.werkenbijcroon.nl/vacatures?pagina=1. Valt me trouwens op dat er veel vraag is naar MBO-ers. Nogmaals, ik weet niet wat voor studie je hebt gedaan of wat voor baan je verwacht, dus misschien is dit helemaal niks voor jou.
ASML is dus niks voor je? Ken er nog een paar met jouw specialisme die daar laatst begonnen zijn en de werkdruk is verre van om over naar huis te schrijvenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ingenieur Elektrotechniek, ik ben meer wetenschappelijk dan praktisch... Jammer dat overal de druk zo enorm hoog is dat ik bij dat soort bedrijven sowieso niks te zoeken heb, laat staan dat daar solistenbanen bestaan.Dit soort bedrijven vragen meer om skills dan om kennis, veel meer persoonlijk/sociale vaardigheden dan je zo zou verwachten. Dit en de stress (projectgericht werken met deadlines in een setting met maximale conjunctuurgevoeligheid!) maakt dit voor mij onhaalbaar.
Jammer dat het in de wetenschap weinig anders is...
LOL! Dank voor het zoeken Auti. Grappig dat het nu sterker is... Maar op zich niet heel raar als ik erbij vertel dat ik maandag een soort "nervous breakdown" heb gehad. Ik zit al maanden tegen overspannen aan, ben minder gaan werken, en vorig weekend nogal wat familieshit gehad. Ook heb ik ontzettend problemen om bij een psycholoog terecht te komen (ik word steeds niet teruggebeld en ik schijn een soort "spook" in hun administratie te zijn, ze krijgen het maar niet voor elkaar om mijn afspraken vast te leggen, steeds gaat er van alles mis). En maandag dus op mijn werk ingestort. Een collegaatje is met me meegelopen op zoek naar mijn leidinggevende en zij heeft het woord gedaan, ik kon alleen maar heel hard huilen. Ach ja. Vervolgens naar huisarts geweest, die er niet was, dus waarnemer (die mij natuurlijk niet kent) en kalmeringstabletten (Oxazepam) gekregen. Waarmee ik dus geen auto meer mag rijden (quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Vorige keer zat je lager
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] # 72 Openen het volgende deel
Ik had 134 om 77.
Weinig NT dwang. Wel behoorlijk auti-dwang.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:32 schreef Maartel het volgende:
[ afbeelding ]
Weinig dwang? Of lees ik dat ding nou verkeerd?
Dat klinkt inderdaad alsof ze zat te pushen richting klassiek autisme ja. Raar!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:40 schreef Manatee het volgende:
[..]
Ze wou heel erg graag horen dat ik een achtergebleven taalontwikkeling had, dat ik als baby niet iemand in het gezicht kon kijken en dat ik bij een aanraking gelijk zou verstijven. Helaas las ik in groep 8 al boeken uit de volwassenen afdeling van de bieb omdat ik de kinderboeken al uit had, kon ik mensen wel in het gezicht kijken (maar niet zo goed in de ogen, ik richt me meer op de mond) en kan ik aanrakingen van bekenden wel aan (maar niet van vreemden, maar daar vroeg ze niet naar).
Dat aanpassen aan sociale verwachtingen is inderdaad al redelijk gebeurd. Gewoon een kwestie van andere mensen bekijken en het gemiddelde van hun gedrag een beetje nadoen. Als mensen aan het praten zijn kan ik meestal wel goed meedoen maar zelf een koetjes-en-kalfjes gesprek beginnen of in stand houden lukt mij niet.
Hoe mijn huisarts erover denkt weet ik niet. Ik heb haar maar 1 keer gezien om dit onderzoek aan te vragen en voor de rest heb ik geen gezondheidsklachten. De zorgverzekering werkte niet echt mee want maanden na het onderzoek kregen we alsnog een aardige rekening op de mat. Of misschien dat Horwitz teveel uren heeft genoteerd, las ik op internet dat hij dat bij iemand anders ook deed. Kan de site alleen niet meer terugvinden.
Ik heb ook die test gedaan. Mijn resultaat is 112 om 87, dus met zowel kenmerken van Asperger als normaal. Dat kan best wel kloppen maar de meeste internet tests neem ik meestal met een korreltje zout.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
ASML is dus niks voor je? Ken er nog een paar met jouw specialisme die daar laatst begonnen zijn en de werkdruk is verre van om over naar huis te schrijven
Het is te gek voor woorden. Dat had ik nooit van te voren kunnen bedenken. Zulke idioterie krijg je met overschotten aan afgestudeerden; bedrijven kunnen zo wel erg kieskeurig zijn.quote:En ELK bedrijf vraagt om sociale vaardigheden, daar kom je echt niet onderuit. 12 jaar terug kun je als ICT-er nog in je hawaï bloesje in de meterkast blijven zitten, tegenwoordig moet je met mensen gaan praten enzo
Ik vrees dat je hier een punt hebt... Ik had het graag anders gezien.quote:
Gedetacheerdquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik heb bij 17 verschillende bedrijven gewerkt de afgelopen 12 jaar en de meeste bedrijven zorgen gewoon goed voor hun medewerkers.
Ik geloof dat het belang van de aandeelhouder altijd boven die van werknemers staat. Een bedrijf heeft helaas altijd minimaal 1 aandeelhouder...quote:Bij mijn huidige werkgever ga ik weg omdat ze een nieuw wereldwijd beleid op hebben gesteld waarbij het belang van de aandeelhouders boven die van de werknemers staat. Gevolg; grote leegloop in de welvarende landen. En verlies van kwaliteit in de dienstverlening.
Dat vraag om de nodige skillsquote:Maar je kunt altijd nog voor jezelf beginnen, ben je alleen verantwoordelijk voor de ellende die je jezelf aandoet
Eerst 3.5 jaar gedetacheerd gewerkt en daar veel opdrachten gedaan, daarna vast dienstverband waar ik nu een punt achter heb gezetquote:
Het bedrijf heeft altijd minimaal een eigenaar, dat is nu en dat was vroeger en vroeger waren bedrijven ook geen filantropische instellingen. Maar wat ik wel zie is dat veel bedrijven streven naar een goede balans tussen werk en privé mijn huidige werkgever deed daar veel mee, mijn toekomstige werkgever ook. Dan kun je het wellicht niet eens zijn met de invulling daarvan, maar er moet natuurlijk ook brood op de plank komen.quote:Ik geloof dat het belang van de aandeelhouder altijd boven die van werknemers staat. Een bedrijf heeft helaas altijd minimaal 1 aandeelhouder...
Het is niet zo moeilijk als dat je wellicht denkt, en heel veel skills waarvan je verwacht of vermoed dat ze een drempel kunnen vormen zijn heel goed omheen te werken.quote:Dat vraag om de nodige skills
Die langer zitten zijn vaak ook de betere volgens mij... Ze wachten rustig af totdat ze toeslaan en iets veel beter in de wacht slepen. (lees een veel hoger salaris).quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eerst 3.5 jaar gedetacheerd gewerkt en daar veel opdrachten gedaan, daarna vast dienstverband waar ik nu een punt achter heb gezet
Het bedrijf heeft altijd minimaal een eigenaar, dat is nu en dat was vroeger en vroeger waren bedrijven ook geen filantropische instellingen. Maar wat ik wel zie is dat veel bedrijven streven naar een goede balans tussen werk en privé mijn huidige werkgever deed daar veel mee, mijn toekomstige werkgever ook. Dan kun je het wellicht niet eens zijn met de invulling daarvan, maar er moet natuurlijk ook brood op de plank komen.
Bij de bedrijven die goed voor hun mensen zorgen zie je ook dat de vaste werknemers er lang (lang is nu 5+ jaren) zitten waarbij de slechtere bedrijven een groter verloop kennen.
Het is niet zo moeilijk als dat je wellicht denkt, en heel veel skills waarvan je verwacht of vermoed dat ze een drempel kunnen vormen zijn heel goed omheen te werken.
Ik snap je en dank voor je plezierige reacties steeds weer.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik vermoed dat ik er een hele andere kijk op heb puur omdat ik sinds '99 nog geen dag zonder werk heb gezeten, maar de situaties die jij schetst kan ik echt niet relateren aan de werkelijkheid.
Niet in de bedrijfjes van 40 man nocht de bedrijven van 35000 man waar ik heb gewerkt.
Denk dat je de sociale vermogens van andere mensen ook gruwelijk overschat trouwens... communicatie is niet voor niets probleemoorzaak #1 bij elk bedrijf.
En eigen baas; ik weet er alles van wat voor tijd het kost. 90% van mijn familie is zelfstandig ondernemer(genoeg reden voor mij om voor een baas te gaan werken ipv het familiebedrijf over te nemen).
Ik vind het wel een aardig blog dat wel degelijk hout snijdt imo. Natuurlijk moet een samenleving zoveel mogelijk streven naar zelfredzaamheid en zo je wilt participatie. Een samenleving valt niet in te richten als teveel mensen passief aan de kant blijven; geen enkele samenleving kan dat permiteren daar anders geen voorziening overeind te houden is. Een nobel streven, maar lang niet voor iedereen is dat gewoon haalbaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:48 schreef schaal_9 het volgende:
Hier nog een leuke, maar lange blog:
Perfect voor het welbevinden?
Gaat over dat niet werken voor sommigen met autisme perfect voor het welbevinden is. Sja... 2 dagen werken en 5 dagen weekend, wie wil dat nou niet?
Sorry maar ik ben niet bekend met dat woordquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
[quote]Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor. :
Maar wat houdt je tegen dan? Of wat beperkt je in het functioneren binnen een bedrijf? Sorry als ik nogal recht door zee overkomquote:Dank
Ik snap je punt. Als de wereld werkelijk een kennisparadijs was, dan had ik wellicht een S-klasse gereden.(was altijd mijn droom)
Ik ben het vaak oneens met jou over hoe je tegen de wereld aankijkt. Wel vind ik het verloop van de maatschappij en alles wat daarmee samenhangt in een ontzaglijk rap tempo gaat. Anyway, dat is alleen maar goed omdat je er toe gedwongen wordt. Keus is er niet.quote:Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.
Zoals velen ben ik bang voor hondenquote:Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef von_Preussen het volgende:
Volgend weekend naar Duitsland, naar mijn maat met z'n 3 border collie's. Kan niet wachten om die drie rakkers weer te zien en te aaien, het zijn zulke geweldige honden.
Dat alles zo rap verandert en dat je persé mee moet veranderen, is juist heel moeilijk voor mensen die niet tegen verandering kunnenquote:Op zondag 15 mei 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het vaak oneens met jou over hoe je tegen de wereld aankijkt. Wel vind ik het verloop van de maatschappij en alles wat daarmee samenhangt in een ontzaglijk rap tempo gaat. Anyway, dat is alleen maar goed omdat je er toe gedwongen wordt. Keus is er niet.
Ja, ik kan er wel tegen, maar het gaat wel snelquote:Op maandag 16 mei 2011 00:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat alles zo rap verandert en dat je persé mee moet veranderen, is juist heel moeilijk voor mensen die niet tegen verandering kunnen
Zelf kan ik wel wat verandering aan zolang mijn routine niet compleet wordt verstoord. Het is wel zo dat je tegenwoordig snel moet anticiperen, doe je dat niet of kun je dat niet, dan val je al gauw buiten de mand. Veel is er niet aan te doen, denk ik.quote:Op maandag 16 mei 2011 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik kan er wel tegen, maar het gaat wel snelHoe kijk jij daar tegen aan?
Ik zou zeggen, Auti kom er maar inquote:Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef von_Preussen het volgende:
Volgend weekend naar Duitsland, naar mijn maat met z'n 3 border collie's. Kan niet wachten om die drie rakkers weer te zien en te aaien, het zijn zulke geweldige honden.
Mja ik wil toch nog ff hier op terugkomen auti. idd, ook ik kan me hier vreselijk aan ergeren. Men laat de grootste terrorist ter wereld tot 3 x toe ontsnappen en mensen met stoornissen/handicaps/ziektes worden raar aangekeken. Ik zeg altijd maar sarcastisch:"ik zal wel gek zijn en de rest van de wereld normaal zeker?"quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:34 schreef Auti het volgende:
Ondertussen, lopen er échte anti sociale mensen rond die gewoon op klaarlichte dag een geldkoffer van een geldtransporteur roven, regelrecht op een zeer drukke locatie en gewoon pal voor een supermarkt midden tussen de mensen die koffer met een moker proberen open te rammen. Vervolgens vluchten ze en zijn nog steeds niet gepakt..
Honden zijn net mensen, dat is echt waar. En honden zijn uit zichzelf niet agressief, ze zijn juist heel erg sociaalquote:Op maandag 16 mei 2011 00:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zoals velen ben ik bang voor honden.
Ze stralen over het algemeen veel agressie uit, iets dat ik bij katten niet voel.
Ze zijn geweldig, magisch.. Je moet real-life close ervaring (een aantal uren) hebben om het echt te voelen, dat sociale, die "will to please" en het onvoorwaardelijke. Het is niet alleen een beest dat commando's op kan volgen maar er zit echt een stel hersens in.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou zeggen, Auti kom er maar inHet zijn ook pracht beesten.
Ik doelde op direct reageren. Als je de post even laat passeren, dan kan je later een beter antwoord geven.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben niet bekend met dat woord
Ik ben het vaak oneens met jou over hoe je tegen de wereld aankijkt. Wel vind ik het verloop van de maatschappij en alles wat daarmee samenhangt in een ontzaglijk rap tempo gaat. Anyway, dat is alleen maar goed omdat je er toe gedwongen wordt. Keus is er niet.
Ow wat zonde. Een schrale troost is dat het dier oud mocht worden...quote:Op maandag 16 mei 2011 14:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Ze zijn geweldig, magisch.. Je moet real-life close ervaring (een aantal uren) hebben om het echt te voelen, dat sociale, die "will to please" en het onvoorwaardelijke. Het is niet alleen een beest dat commando's op kan volgen maar er zit echt een stel hersens in.
Afgelopen week is 1 van onze schapen overleden, ouderdom.
Een jaar of 17, kan ook ouder, kan ook iets jonger en kan ook veel jonger ivm slacht. Maar de natuurlijke leeftijd is een jaar of 17. Ik weet niet hoe oud deze precies was, moet ik even navragen. Maarja, je ontkomt er niet aan.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow wat zonde. Een schrale troost is dat het dier oud mocht worden...
Hoe oud kan een schaap eigenlijk worden?
Tof joh.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef von_Preussen het volgende:
In Zeelandquote:Op maandag 16 mei 2011 14:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Waar woon je ongeveer? 1 van mijn honden is echt uitermate geschikt om mensen van hun angst af te helpen of om een andere kijk op honden te geven.
Dat is helaas te ver weg, want je bent welkom om een stukje met een leuke hond te lopen of te komen kijken bij een training. Je zal er inderdaad ook aan moeten wennen, en net als bij mensen is ook elke hond niet hetzelfde, maar dat je een automatisch beeld hebt dat honden agressief en eng zijn dat is onnodig. Honden zijn alleen agressief als ze helemaal bang en in het nauw gedreven zijn, van nature is een hond juist erg sociaal en vriendelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In Zeeland![]()
Denk overigens dat ik gewoon moet wennen aan een hond.
Ieder zijn huisdier. Mensen met ASS zijn vaker dol op huisdieren is mijn idee. Ik ben hou ook erg van katten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef Ceased2Be het volgende:
Geen hond voor mij... vind het echt helemaal niks (nog afgezien van het feit dat ik er zwaar allergisch voor ben).
Toekans en Ratten hiero
Dat is jammer, ja.....Maar kan je binden aan ratjesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn vader is een vogelgek, daar heb ik het vandaan... we hebben jarenlang 12 reuzentoekans gehad in de volière bij mijn ouders... zulke lieve intelligente vogels![]()
Zelf samen met m'n vriendin 2 ratjes, die zijn ook geweldig...ze worden alleen niet zo oud.
Ja hoor, dat gaat heel goed... hele slimme diertjes en goed handtam te krijgen. Ze herkennen ook mensen en hebben echt persoonlijkheden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is jammer, ja.....Maar kan je binden aan ratjes
Knaagdiertjes zijn ook niet dom idd..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat heel goed... hele slimme diertjes en goed handtam te krijgen. Ze herkennen ook mensen en hebben echt persoonlijkheden.
Als ze klein zijn zijn ze qua gedrag heel goed met puppies en kittens te vergelijken
Bij ons thuis waren ze eerst voer voor de vogelsquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Knaagdiertjes zijn ook niet dom idd..
Maar daar heb ik zelf dan weer weinig mee, dat was voer voor de slang
Vogels vind ik ook wel cool, alleen niet om zelf te houden. Maar vroeger ging ik wel eens naar een vogelkooi en daar kon ik wel tot rust komen, morgen haal ik mijn nieuwe fiets op en dan zal ik er wel weer vaker langskomen. En qua exclusieve vogels heb ik met regelmaat een Ara van dichtbij mee mogen maken en dat is echt fascinerend, die zijn ook heel slim en menselijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij ons thuis waren ze eerst voer voor de vogels
Witte muizen daarentegen zijn weer heel slecht handtam te krijgen maar daar is de liefde wel mee begonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |