Wat is 'iets anders'? Want ik hoef niet noodzakelijk als filosoof aan de slag, Een andere reguliere baan is ook zeer welkom. Het gaat erom dat ik een baan krijg zeg maar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:22 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Heb het bed gedeeld met een optie 1 dame. Kon geen werk vinden, is uiteindelijk iets anders gaan doen. Optie 1 kan ik dus niet aanraden.
Schoonmaak/ au pair. Maar voornamelijk schoonmaak.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:26 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Wat is 'iets anders'? Want ik hoef niet noodzakelijk als filosoof aan de slag, Een andere reguliere baan is ook zeer welkom. Het gaat erom dat ik een baan krijg zeg maar.
Sja. Op zich ook wel okay werk, maar ik ben wel bang dat ze je dan naar je 40ste niet hoeven. Weet ook niet hoe goed dat gaat met autisme. Maar nog steeds beter dan uitkering trekken, als je t mij vraagt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Schoonmaak/ au pair. Maar voornamelijk schoonmaak.
Is op zich ook een optie, maar ben wel bang dat ik dan een achterstand heb, omdat ik nog niet echt een 'arbeidsverleden' heb kunnen opbouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom een master doen en niet gewoon nu werk zoeken? Je hebt dan toch een bachelor, kan je ook baan mee vinden. Geeft ook meer (finaciele)ruimte voor een kind.
Wachten is niet echt een optie, ik ben nu al 30.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:58 schreef Stokker het volgende:
Hoe lang duurt het totdat je je promovendus hebt en hoe snel verwacht je zwanger te zijn (kun je zwanger worden)? Misschien wachten met kinderen totdat je je promovendus hebt?
Je kiest niet voor kinderen om deze vervolgens 5 dagen per week naar de opvang te brengen. .
Ik weet niet hoe oud je bent, maar niet te oud beginnen met werken kan ook juist heel goed zijn ipv heel veel diploma's maar geen ervaring.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:58 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Is op zich ook een optie, maar ben wel bang dat ik dan een achterstand heb, omdat ik nog niet echt een 'arbeidsverleden' heb kunnen opbouwen.
Na je proefperiode ben je verplicht te vertellen dat je Wajong hebt. Dan wil ik, naast mijn handicap ook nog kunnen laten zien dat ik ergens steengoed in ben. Maar wellicht is dat helemaal niet nodig en kan ik idd met een bachelor best toe.
Ben dan wel bang voor 'verveling', en/of niet goed in de groep passen. In mijn ervaring speelt dat minder naarmate mijn omgeving hoger opgeleid is.
Ja, dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar niet te oud beginnen met werken kan ook juist heel goed zijn ipv heel veel diploma's maar geen ervaring.
Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat ik alleen met een bachelor niet op de functies kom die ik leuk vind.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar niet te oud beginnen met werken kan ook juist heel goed zijn ipv heel veel diploma's maar geen ervaring.
Dat merk ik de laatste 2 jaar. Heb een bachelor en een master. Werk nu parttime (0,5 FTE) en verdien daar best goed. Maar heeft mij een jaar gekost een baan te vinden (al zocht ik doordat ik ook kandidaad-raadslid was niet heel hard). Ben nu opzoek naar nog een parttime baan, en meestal vragen ze om ervaring en niet zo zeer diploma's.
Hm.. ik zie nu ook dat je al 30 bent. Dat wordt echt een heel groot probleem. Mijn advies zou zijn nu beginnen, en ergens onderaan. Want iets anders zal je niet vinden. Je kan altijd nog deeltijd een studie gaan doen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat ik alleen met een bachelor niet op de functies kom die ik leuk vind.
Ben erg wetenschappelijk/filosofisch ingesteld, minder goed in verkopen, en groepswerk. Bovendien is een 8-jarige bachelor met 7 gemiddeld ook geen visitekaartje
Ik ben juist bang dat het met een deeltijdstudie niks gaat worden. Van een promotieplek ben ik nog vrij zeker, en dan kan ik ook laten zien dat ik echt goed ben.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hm.. ik zie nu ook dat je al 30 bent. Dat wordt echt een heel groot probleem. Mijn advies zou zijn nu beginnen, en ergens onderaan. Want iets anders zal je niet vinden. Je kan altijd nog deeltijd een studie gaan doen.
De master waar 'meer werk in zit' is ook een combinatie van filosofie en een duidelijk beroepsperspectief.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Lienekien het volgende:
Optie 1 en 2 vind ik gezien je omstandigheden best heel ambitieus. En die grote zekerheid van een promotieplek, daar twijfel ik een beetje aan.
Sowieso moet je dus eerst een master halen. En dan is de keuze al lastig tussen interesse en mogelijkheden voor de toekomst. Is journalistiek iets voor je? In Groningen was dat een optie bij filosofie, weet niet of dat nog zo is. Maar dan combineer je je inhoud met een duidelijk beroepsperspectief.
En hoe je/jullie dat financieel moeten bolwerken, al dan niet gecombineerd met een baby? Poeh, verkijk je er niet op hoeveel zorg een kind vraagt. Stel jezelf de vraag of je dat kunt combineren met fulltime studeren. Of bespreek dat met iemand die je autisme begrijpt en je goed zou kunnen adviseren.
Is dat 'heel ambitieus'? Een baan op niveau willen? Het is 'maar' autisme, geen downsydroom. Genoeg mensen met autisme die zo aan de slag kunnen/willen. Jammer dat deze maatschappij je meteen op een zijspoor zet als je niet geheel vlekkeloos bent.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Lienekien het volgende:
Optie 1 en 2 vind ik gezien je omstandigheden best heel ambitieus.
Promoveren voor iemand die 30 is, nog een master moet doen en dat wil combineren met een kind, dat vind ik ambitieus.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Is dat 'heel ambitieus'? Een baan op niveau willen? Het is 'maar' autisme, geen downsydroom. Genoeg mensen met autisme die zo aan de slag kunnen/willen. Jammer dat deze maatschappij je meteen op een zijspoor zet als je niet geheel vlekkeloos bent.
Ja, het is idd meer in het algemeen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat je klacht grotendeels in het algemeen is en niet per se aan mijn adres,
Ik ben dan nog geen veertig, hoor. Maar wel ouder idd. Maar eigelijk zie ik die promotie ook al als 'werk'. Na mijn promotie voel ik me geen 36 jarige student.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de kans op het vinden van een baan groter is voor iemand die op haar dertigste na de bachelor werk zoekt dan voor iemand die daar tegen haar veertigste na een promotietraject mee begint. Dat staat los van wel of geen kinderwens, al kan ik me voorstellen dat iemand zonder kinderwens misschien eerder wat risico's zou nemen en dus toch voor die promotieroute proberen te gaan.
Vreemd en onhandig.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:33 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ben niet zo bekend met autisme. Behalve als scheldwoord hier op het forum.
Kun je in drie zinnen uitleggen wat de problemen zijn?
Of je nu na je bachelor werk zoekt of na je promotie, de realiteit blijft dat de gemiddelde HBO/WO-baan in intellectueel opzicht niet enorm uitdagend is voor HBO-ers/WO-ers. In andere opzichten vaak wel (soms ook nietquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:34 schreef MuyTrabajo het volgende:
Ik heb pas een paar jaar mogen ervaren dat ik ergens mijn best voor moest doen, ook intellectueel gezien. Ik vond het fantastisch. Ik ben bang dat als ik na mijn bachelor werk vind, ik dan in een baan kom die niet per se heel erg over intellectuele zaken uitknobbelen gaat. En dat ik weer terug schiet in dat 'debiteuren/crediteuren' gevoel dat ik mijn hele schooltijd + eerste jaren van mijn bachelor had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |