abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 15:54:11 #271
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96842127
Ik werk 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis en dat werkt voor mij perfect, 4 dagen kantoor is redelijk slopend.
Ben benieuwd hoe het op m'n nieuwe job gaat, dat is in eerste instantie 4x9 op kantoor en dan 3 dagen weekend. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96844143

Your Aspie score: 70 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 144 of 200
You are very likely neurotypical

Ik heb aanleg voor obsessies, ik heb de meeste sociale gedragingen analytisch moeten aanleren i.p.v dat het 'vanzelf' gaat, was altijd een beetje de vreemde van de klas, niet veel vriendinnen gehad, ik kan het niet laten om overal commentaar op te hebben in mijn vakgebied (software development), en ik zie meestal het grote geheel niet goed maar wel de details (wat overigens erg gewaardeerd wordt op testing gebied en bij hardcore coders :P, alleen niet als je een project moet overzien en deadlines moet schatten, ben ik heel slecht in).
En mijn ouders hebben altijd vermoed dat ik Asperger had (maar nooit officieel vastgesteld).

Dus dan vind ik deze uitslag nog meevallen :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_96844557
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik vermoed dat ik er een hele andere kijk op heb puur omdat ik sinds '99 nog geen dag zonder werk heb gezeten, maar de situaties die jij schetst kan ik echt niet relateren aan de werkelijkheid.
Niet in de bedrijfjes van 40 man nocht de bedrijven van 35000 man waar ik heb gewerkt.

Denk dat je de sociale vermogens van andere mensen ook gruwelijk overschat trouwens... communicatie is niet voor niets probleemoorzaak #1 bij elk bedrijf.

En eigen baas; ik weet er alles van wat voor tijd het kost. 90% van mijn familie is zelfstandig ondernemer :) (genoeg reden voor mij om voor een baas te gaan werken ipv het familiebedrijf over te nemen).
Ik snap je en dank voor je plezierige reacties steeds weer. :Y

Ik heb helaas veel te veel mee moeten maken en ja het tekent onvermijdelijk je wereldbeeld... Een enkel ontslag alleen al slaat diepe wonden (traumatisch) , en niet te spreken over meerdere in een relatief korte tijd. (trauma op trauma) (Ik gun dat mijn ergste vijand niet eens.)

Jouw werkelijkheid is ook gelukkig anders de mijne. Zie dat zo te houden. Je hebt in ieder geval bewezen dat jij het vermogen te hebt on in de binnenste cirkel van de arbeidsmarkt te staan. Dat is een prestatie. En dat staat of valt niet alleen met communicatie. Ik vind sowieso dat je erg goed communiceert alhier. Maar er zijn nog een aantal factoren die jou in staat stellen om aan de goede kant van de streep te blijven. Om te beginnen ben je iemand met een praktisch en helder verstand. Pragmatisme en handelen met de korte klap zullen jou denk ik weing problemen geven. En ja, dat wordt gewaardeerd. Je komt bovendien over als een "rustig" persoon die zich niet gek laat maken door verstikkende deadlines.... Zie ik dat goed?

Hilarisch: terwijl ik dit typ verschijnt een kwisvraag via een google add: "Het doel van TBS is...." _O-

Wat communicatie betreft: bij elk bedrijf/organisatie is dat probleemnr. 1. Deels veroorzaakt door de jachtigheid deels door onkunde van werknemers inderdaad.

Zo, je komt dus echt uit een ondernemersfamilie? Bofkont. :) weet je, omgevingsfactoren maken mede tot wie je bent. En natuurlijk is het goed om mee te maken/zien wat ondernemerschap inhoud. De meeste starters struikelen het eerste jaar al.... Tja. Het heeft voor en nadelen, het afbreukrisico is echter enorm. :{
pi_96855241
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:48 schreef schaal_9 het volgende:

Hier nog een leuke, maar lange blog:
Perfect voor het welbevinden?

Gaat over dat niet werken voor sommigen met autisme perfect voor het welbevinden is. Sja... 2 dagen werken en 5 dagen weekend, wie wil dat nou niet?
Ik vind het wel een aardig blog dat wel degelijk hout snijdt imo. Natuurlijk moet een samenleving zoveel mogelijk streven naar zelfredzaamheid en zo je wilt participatie. Een samenleving valt niet in te richten als teveel mensen passief aan de kant blijven; geen enkele samenleving kan dat permiteren daar anders geen voorziening overeind te houden is. Een nobel streven, maar lang niet voor iedereen is dat gewoon haalbaar.

Het gemeen hebben van dezelfde diagnose maakt een groep mensen natuurlijk niet hetzelfde. Het feit dat de ene persoon met Asperger zich redelijk kan redden in een job, betekent niet dat dezelfde conclusie 1 op 1 doorgetrokken kan worden naar de andere met dezelfde diagnose.

Voor de een betekent dit dat een 5 daagse werkweek mogelijk is, de ander houdt het 3 dagen vol en een derde redt het niet eens een dag in de week. Het is dus geen kwestie van "voorkeur" of gemakzucht.

Waar ik het ook met de schrijver zeer eens ben is dat de mens teveel wordt afgemeten c.q. wordt gewaardeerd in de huidige maatschappij is in hoeverre iemand voor zichzelf in onderhoud kan voorzien. Dat vind ik - samen met de schrijver- zeer onterecht. Het werkklimaat vraag om bepaalde competenties die helaas niet iedereen in huis heeft. Als mens kan zo iemand nog steeds waardevol zijn voor de medemens. Al is dat dan geen betaald werk.

Het is dan ook zeer jammer dat in dit huidige tijdgewricht de mens wel erg smalbandig wordt afgerekend : hoeveel verdiencapaciteit dat iemand heeft. Ik zou zeggen er is zoveel meer.

Enfin de quote in het blog vat dit mooi samen:

“Werk is volgens mij niet voor iedere persoon met autisme noodzakelijk: voor sommigen kan het goed zijn, voor anderen net niet, en beide verdienen respect en ruimte. Werk wordt – net als onderwijs –teveel als zaligmakende noodzaak bestempeld en niet werken (en niet gestudeerd hebben) wordt daardoor als mislukking gezien. Dat vind ik een groot onrecht. (…) De heiligverklaring van werk (en school) drijft mensen die het niet aankunnen soms zelfs tot zelfdoding, omdat ze zich volgens de maatschappij mislukt horen te voelen. Terwijl die mensen een heleboel andere dingen te bieden hebben, mocht men hen daarvoor ook gewoon waarderen.”

http://tistje.wordpress.c(...)oor-het-welbevinden/

Ik zou bijna zeggen : lang leven de nuance _O_

Amen.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 15-05-2011 20:45:41 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 20:54:30 #275
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96856302
Volgend weekend naar Duitsland, naar mijn maat met z'n 3 border collie's. Kan niet wachten om die drie rakkers weer te zien en te aaien, het zijn zulke geweldige honden. *;
  zondag 15 mei 2011 @ 21:31:37 #276
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_96859141
Maar EG? Ga jij nog dingen ondernemen om te jouw situatie te verbeteren? :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 15 mei 2011 @ 21:38:52 #277
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_96859701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

[quote]Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor. :
Sorry maar ik ben niet bekend met dat woord :@
quote:
Dank :)
Ik snap je punt. Als de wereld werkelijk een kennisparadijs was, dan had ik wellicht een S-klasse gereden. ;) (was altijd mijn droom)
Maar wat houdt je tegen dan? Of wat beperkt je in het functioneren binnen een bedrijf? Sorry als ik nogal recht door zee overkom :P

quote:
Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.

Helaas is de tijdgeest eentje dat de nadruk wel erg legt op "skills" in plaats van "knowlegde". Dat bedoel ik dan wel eens dat ik in een verkeerd tijdslot leef... :{
Ik ben het vaak oneens met jou over hoe je tegen de wereld aankijkt. Wel vind ik het verloop van de maatschappij en alles wat daarmee samenhangt in een ontzaglijk rap tempo gaat. Anyway, dat is alleen maar goed omdat je er toe gedwongen wordt. Keus is er niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door phpmystyle op 15-05-2011 22:01:26 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_96869401
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef von_Preussen het volgende:
Volgend weekend naar Duitsland, naar mijn maat met z'n 3 border collie's. Kan niet wachten om die drie rakkers weer te zien en te aaien, het zijn zulke geweldige honden. *;
Zoals velen ben ik bang voor honden ;(.
Ze stralen over het algemeen veel agressie uit, iets dat ik bij katten niet voel.
pi_96869626
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben het vaak oneens met jou over hoe je tegen de wereld aankijkt. Wel vind ik het verloop van de maatschappij en alles wat daarmee samenhangt in een ontzaglijk rap tempo gaat. Anyway, dat is alleen maar goed omdat je er toe gedwongen wordt. Keus is er niet.
Dat alles zo rap verandert en dat je persé mee moet veranderen, is juist heel moeilijk voor mensen die niet tegen verandering kunnen ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 01:01:17 #280
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_96871540
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat alles zo rap verandert en dat je persé mee moet veranderen, is juist heel moeilijk voor mensen die niet tegen verandering kunnen ;)
Ja, ik kan er wel tegen, maar het gaat wel snel ;) Hoe kijk jij daar tegen aan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_96872661
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, ik kan er wel tegen, maar het gaat wel snel ;) Hoe kijk jij daar tegen aan?
Zelf kan ik wel wat verandering aan zolang mijn routine niet compleet wordt verstoord. Het is wel zo dat je tegenwoordig snel moet anticiperen, doe je dat niet of kun je dat niet, dan val je al gauw buiten de mand. Veel is er niet aan te doen, denk ik.
Het gevoel dat alles beter was vroeger is puur emotionele en nostalgische gevoelens, de wereld verandert continu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2011 02:00:52 ]
pi_96878788
quote:
Ik zou zeggen, Auti kom er maar in ;) Het zijn ook pracht beesten. :Y

Ik vind katten trouwens ook geweldig.

Die Duitse meneer in de filmpjes met de S-klasse op de Autobahn, die vele top auto's heeft uitgetest, vind de S-klasse zijn favoriet. Hij omschreef dat de auto een speciaal aura heeft. :Y

En ik ontdekte dit: Alan Parson. Maakt mooie muziek. "Mr Time" O+
  maandag 16 mei 2011 @ 13:10:10 #283
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_96883069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:34 schreef Auti het volgende:

Ondertussen, lopen er échte anti sociale mensen rond die gewoon op klaarlichte dag een geldkoffer van een geldtransporteur roven, regelrecht op een zeer drukke locatie en gewoon pal voor een supermarkt midden tussen de mensen die koffer met een moker proberen open te rammen. Vervolgens vluchten ze en zijn nog steeds niet gepakt.. :{
Mja ik wil toch nog ff hier op terugkomen auti. idd, ook ik kan me hier vreselijk aan ergeren. Men laat de grootste terrorist ter wereld tot 3 x toe ontsnappen en mensen met stoornissen/handicaps/ziektes worden raar aangekeken. Ik zeg altijd maar sarcastisch:"ik zal wel gek zijn en de rest van de wereld normaal zeker?" :?

ff ter info: ik volg dit topic gewoon uit interesse voor de menselijke psyche, geen autisme oid :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_96885824
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zoals velen ben ik bang voor honden ;(.
Ze stralen over het algemeen veel agressie uit, iets dat ik bij katten niet voel.
Honden zijn net mensen, dat is echt waar. En honden zijn uit zichzelf niet agressief, ze zijn juist heel erg sociaal :Y . Het ligt er aan hoe de hond opgroeit en opgevoed wordt, net als bij mensen.
En ook een lieve hond kan bijten, als je hem maar lang genoeg treitert en hem de kans geeft.
Maar het verschilt dan wel weer per karakter of een hond dan vol in de aanval gaat of alleen een snauw geeft.

Waar woon je ongeveer? 1 van mijn honden is echt uitermate geschikt om mensen van hun angst af te helpen of om een andere kijk op honden te geven.
-weg-
pi_96886061
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou zeggen, Auti kom er maar in ;) Het zijn ook pracht beesten. :Y

Ze zijn geweldig, magisch.. Je moet real-life close ervaring (een aantal uren) hebben om het echt te voelen, dat sociale, die "will to please" en het onvoorwaardelijke. Het is niet alleen een beest dat commando's op kan volgen maar er zit echt een stel hersens in.

Afgelopen week is 1 van onze schapen overleden, ouderdom.
-weg-
pi_96890040
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Sorry maar ik ben niet bekend met dat woord :@

Ik doelde op direct reageren. Als je de post even laat passeren, dan kan je later een beter antwoord geven.

Voor het overige verwijs ik naar het antwoord van Robin007bond, ik zou het niet beter kunnen verwoorden. :)
pi_96890141
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Ze zijn geweldig, magisch.. Je moet real-life close ervaring (een aantal uren) hebben om het echt te voelen, dat sociale, die "will to please" en het onvoorwaardelijke. Het is niet alleen een beest dat commando's op kan volgen maar er zit echt een stel hersens in.

Afgelopen week is 1 van onze schapen overleden, ouderdom.
Ow wat zonde. Een schrale troost is dat het dier oud mocht worden...

Hoe oud kan een schaap eigenlijk worden? :)
pi_96893747
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow wat zonde. Een schrale troost is dat het dier oud mocht worden...

Hoe oud kan een schaap eigenlijk worden? :)
Een jaar of 17, kan ook ouder, kan ook iets jonger en kan ook veel jonger ivm slacht. Maar de natuurlijke leeftijd is een jaar of 17. Ik weet niet hoe oud deze precies was, moet ik even navragen. Maarja, je ontkomt er niet aan.
-weg-
  maandag 16 mei 2011 @ 22:45:49 #289
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96915928
quote:
Tof joh. :D
Honden zijn echt geweldige dieren. Op dit moment ben ik bezig met een portret van de overleden hond van mijn ouders.
signatuurloos
pi_96923280
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Waar woon je ongeveer? 1 van mijn honden is echt uitermate geschikt om mensen van hun angst af te helpen of om een andere kijk op honden te geven.
In Zeeland :)
Denk overigens dat ik gewoon moet wennen aan een hond.
pi_96931978
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In Zeeland :)
Denk overigens dat ik gewoon moet wennen aan een hond.
Dat is helaas te ver weg, want je bent welkom om een stukje met een leuke hond te lopen of te komen kijken bij een training. Je zal er inderdaad ook aan moeten wennen, en net als bij mensen is ook elke hond niet hetzelfde, maar dat je een automatisch beeld hebt dat honden agressief en eng zijn dat is onnodig. Honden zijn alleen agressief als ze helemaal bang en in het nauw gedreven zijn, van nature is een hond juist erg sociaal en vriendelijk.
-weg-
pi_96932036

Autistenhondjes :o O+
-weg-
pi_96935348
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:17 schreef Auti het volgende:

Autistenhondjes :o O+
_O_

Ik zou er graag eentje willen...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:47:32 #294
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96935393
Geen hond voor mij... vind het echt helemaal niks (nog afgezien van het feit dat ik er zwaar allergisch voor ben).
Toekans en Ratten hiero :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96935487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef Ceased2Be het volgende:
Geen hond voor mij... vind het echt helemaal niks (nog afgezien van het feit dat ik er zwaar allergisch voor ben).
Toekans en Ratten hiero :)
Ieder zijn huisdier. Mensen met ASS zijn vaker dol op huisdieren is mijn idee. Ik ben hou ook erg van katten. :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:51:23 #296
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96935569
Mijn vader is een vogelgek, daar heb ik het vandaan... we hebben jarenlang 12 reuzentoekans gehad in de volière bij mijn ouders... zulke lieve intelligente vogels :)

Zelf samen met m'n vriendin 2 ratjes, die zijn ook geweldig...ze worden alleen niet zo oud.
pi_96935875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn vader is een vogelgek, daar heb ik het vandaan... we hebben jarenlang 12 reuzentoekans gehad in de volière bij mijn ouders... zulke lieve intelligente vogels :)

Zelf samen met m'n vriendin 2 ratjes, die zijn ook geweldig...ze worden alleen niet zo oud.
Dat is jammer, ja.....Maar kan je binden aan ratjes :?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:35:59 #298
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96937459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is jammer, ja.....Maar kan je binden aan ratjes :?
Ja hoor, dat gaat heel goed... hele slimme diertjes en goed handtam te krijgen. Ze herkennen ook mensen en hebben echt persoonlijkheden.
Als ze klein zijn zijn ze qua gedrag heel goed met puppies en kittens te vergelijken :)
pi_96939761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja hoor, dat gaat heel goed... hele slimme diertjes en goed handtam te krijgen. Ze herkennen ook mensen en hebben echt persoonlijkheden.
Als ze klein zijn zijn ze qua gedrag heel goed met puppies en kittens te vergelijken :)
Knaagdiertjes zijn ook niet dom idd..
Maar daar heb ik zelf dan weer weinig mee, dat was voer voor de slang :X
-weg-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:34:52 #300
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96939884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Knaagdiertjes zijn ook niet dom idd..
Maar daar heb ik zelf dan weer weinig mee, dat was voer voor de slang :X
Bij ons thuis waren ze eerst voer voor de vogels :)
Witte muizen daarentegen zijn weer heel slecht handtam te krijgen maar daar is de liefde wel mee begonnen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')