By the way, heb je werk en zo ja, gaat dat je goed af?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mogelijk, ik ben er wel eens op onderzocht, maar eigenlijk wist ik dat soort test heel goed te omzeilen en te frustreren omdat ik geen zin had in een label.
Klopt, en tot noch toe heb ik alles nog bereikt wat ik wilde bereiken.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen.Het heeft ook geweldige nadelen idd.
Nou, de dingen waar ik tegenaan loop zijn redelijk futiel en voor naasten absoluut niet met het blote oog te zien. Maar dat ik er naar vraag heeft meer een oriënterende insteek, wie weet..quote:Op maandag 9 mei 2011 21:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, sterker nog.. 6 a 7 jaar terug heb ik het nog wel in diepe gesprekken met goede vrienden toendertijd opgeworpen. "volgens mij ben ik zo autistisch als de pest" zei ik dan, wat steevast gevolgd werd door een; "Ja!" .. Maar stug door blijven gaan heeft mij ook niet geholpen.
Heb je het idee dat je, wellicht dus door ASS, vastloopt in je leven? Heb je behoefte aan een bevestiging/verklaring omtrend je twijfels/"vreemde gedrag" of denk je daar mee geholpen te zijn of hulp te vinden?
Yup, en als ik eenmaal mij draai heb gevonden dan wil het wel. Maar ik ben ook wel eens ontslagen jaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
By the way, heb je werk en zo ja, gaat dat je goed af?
Een open deur: een probleem is pas een probleem als het echt een probleem is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en tot noch toe heb ik alles nog bereikt wat ik wilde bereiken.
Heeft dat nog te maken voor de korte tijd die jij bij dat IT bedrijf werktequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Auti het volgende:
Ik krijg net een brief met vragenlijst van het UWV-ARBO mbt mijn ziekmelding met als eerste ziektedag 01-11-2010. Met allemaal vragen wat mijn klachten zijn en of ik denk langer ziek te blijven dan 6 weken (?????) en allemaal van dat.
Ik snap er niets van.
Ja blijkbaar, gedoe weer.. alles komt weer in 1 keer, nu zit ik helemaal hyper.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heeft dat nog te maken voor de korte tijd die jij bij dat IT bedrijf werkte
Ik had trouwens vorige keer niet gezien dat er ook nog een uitgebreidere analyse in een PDF te vinden is... Toch maar even downloaden.quote:Your Aspie score: 134 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 75 of 200
You are very likely an Aspie
Ja, ik weet wel beter. Het maakt me gewoon gek, al die verschillende opvattingen, in welke mate heb ik het etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Robin007bond: je weet toch hopelijk wel beter dan af te gaan op internettestjes? Er is maar 1 soort mensen die een dergelijke diagnose kan stellen: psychiaters. En zelfs die zijn het nog niet eens altijd eens. Wat de een wel een ASS vindt, hoeft bij een ander geen diagnose op te leveren. Zeker wanneer mensen al wat ouder zijn als ze het diagnosetraject ingaan, of er niet heel veel last van hebben. Er zijn tenslotte, zoals bij iedere aandoening, hele duidelijke gevallen, en mensen waarbij het wat minder duidelijk is. Waarschijnlijk zit jij in de laatste groep.
Dank voor de uitgebreide reactie EGquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een open deur: een probleem is pas een probleem als het echt een probleem is.Ik zou je ook niet zomaar een label willen aansmeren, ik kan mij voorstellen dat je reserves heb
Ik vind het sowieso dat je kwaliteiten hebt, je laat best wat zien in POL. Voor iemand van 18 notabene! Alleen Dutchnative is jonger, voor de rest boks je op tegen veel ouderen en hoog opgeleide posters. Petje af!
Wat ik bij jou wel merk: je antennes (voelsprieten) lijken niet altijd goed te werken. Je lijkt niet altijd goed in te kunnen schatten hoe je bij anderen overkomt...( dat bedoelde ik met dynamiek met de omgeving een poosje terug) Sommigen dingen kun je gewoon niet zeggen zonder uitgelachen te worden (vb het koude water en je reactie op die foto's ) en dan sla je de plank gewoon helemaal mis. . Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dat zeg, maar jij kan wel tegen persoonlijke opbouwende kritiek en dat is weer een kwaliteit van je.![]()
(Excuus als dit hard aankomt, maar altijd integer bedoeld, dat geldt ook naar anderen ik kan soms nogal confronterend zijn.)
Komt dat bekend voor? En toen dacht ik ook even, zou hij niet.......maar ik wilde je geen suggestie geven, want er wordt maar raak gelabeld. Het laatste wat ik wil is iemand wat aanpraten en dat zal ik dan ook nooit doen.
Btw: voor een 18 jarige heb je trouwens een geweldig incasseringsvermogen. Je bent niet uit het veld te slaan.
En misschien een valkuil waar je voor moet oppassen in SC: wordt niet overmoedig.![]()
Zo. Genoeg veren![]()
.
Vorige keer zat je lagerquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:12 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb hem ook weer even gedaan. Had namelijk geen zin om de vorige uitslag te zoeken ;-)
Ze wou heel erg graag horen dat ik een achtergebleven taalontwikkeling had, dat ik als baby niet iemand in het gezicht kon kijken en dat ik bij een aanraking gelijk zou verstijven. Helaas las ik in groep 8 al boeken uit de volwassenen afdeling van de bieb omdat ik de kinderboeken al uit had, kon ik mensen wel in het gezicht kijken (maar niet zo goed in de ogen, ik richt me meer op de mond) en kan ik aanrakingen van bekenden wel aan (maar niet van vreemden, maar daar vroeg ze niet naar).quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Manatee: Overigens is het wel degelijk van belang om je taalontwikkeling te weten, want daar zit inderdaad een van de verschillen tussen Asperger en klassiek autisme. Dat ze daarop doorvroeg is dus op zich niet heel raar.
De conclusie dat je wel de symptomen hebt, maar niet de diagnose, is wel een hele rare. Heb je ze dan niet sterk genoeg of zo?
Maar ik zou inderdaad toch zeker voor een second opinion gaan. Hoe staat je huisarts daar tegenover? Wil die je nog een keer verwijzen? Want dat is wel belangrijk voor de vergoeding van je ziektekostenverzekeraar.
Ik wil er ook nog iets over zeggen. . Ze voldoen gewoonweg niet, te onbetrouwbaar. Ze zijn nl te gemakkelijk te "sturen", iets wat PHP ook al aangaf. In de zekere zin kan dat wellicht bij een GGZ test dat ook, maar daar worden testen gebruikt waarin voldoende redundantie ingebouwd zit. Ook worden in professionele testen gebruik gemaakt van zg. VRIN-schalen, deze geven een indicatie hoe consequent een test is ingevuld. ( "jokmeter")quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:44 schreef Pandora73 het volgende:
@Robin007bond: je weet toch hopelijk wel beter dan af te gaan op internettestjes?
Graag gedaanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide reactie EG
Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor.quote:Ik heb soms onwillekeurig inderdaad de neiging om met een iets te gestrekt been in te komen, later als ik dat voor mezelf evalueer dan weet ik vaak wel wat ik fout deed. En die situatie die jij erbij pakt van die foto is inderdaad wel treffend, op dat moment had ik niet door dat het om een geintje of een poging om mij uit de tent te lokken was.
Maar de paradox is wel dat ik prima kan aflezen aan iemands mimiek tot hoever ik kan gaan...dus vaak gaat het wel goed. Maar als het fout gaat dan gaat het ook goed fout![]()
En ik heb inderdaad een fors incasserings-vermogen, maar dat heb je als je als enig kind bent. Dan heb je gewoon moeten knokken voor je plek op school, of met de eerste baantjes die ik had. Ik zeg altijd maar zo ''laat ik maar een goede eigenschap hebben, ik geef nooit op''
Dankquote:Maar jij onderschat jezelf te veel heb ik het idee, jij weet meer van wetenschap en exacte dingen af dan menigeen, waarom kun je dat niet in de praktijk laten zien
Nou ik hoor wel weer als je ban afgelopen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.
Helaas is de tijdgeest eentje dat de nadruk wel erg legt op "skills" in plaats van "knowlegde". Dat bedoel ik dan wel eens dat ik in een verkeerd tijdslot leef...
[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 13-05-2011 17:32:01 ]
Je hebt dan wel je studie gedaan, maar er kunnen nog zo veel kansen komenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Graag gedaan
[..]
Het helpt misschien om niet adhoc te posten? Soms wordt je ergens in meegezogen. Dat heb ik ook regelmatig hoor.
[..]
Dank
Ik snap je punt. Als de wereld werkelijk een kennisparadijs was, dan had ik wellicht een S-klasse gereden.(was altijd mijn droom)
Helaas is de wereld imo kortzichtig en lomp. Het kon mij na de studie niet harder tegenvallen. Het leek wel of je van de hemel naar een soort hel ging. Of een anders: ineens als een vis op het droge.... Het is maar net in welke wereld je kan gedijen.
Helaas is de tijdgeest eentje dat de nadruk wel erg legt op "skills" in plaats van "knowlegde". Dat bedoel ik dan wel eens dat ik in een verkeerd tijdslot leef...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |