abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:21:18 #151
318754 Auti
-weg-
pi_96304270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

:D

_O_

Maaruh, gaat het nu niet goed met die man? :{
Ik kan nu geen bron vinden, maar een paar jaar terug hoorde ik het wel via betrouwbare bronnen;
Hij schijnt zich volledig teruggetrokken te hebben (je hoort ook niets meer van hem) en in zijn woonomgeving is het een driftig gefrustreerd mannetje geworden, zo zou hij ondermeer mensen die op de stoep fietsen helemaal de huid volschelden e.d.

En gek genoeg kan ik mij er iets bij voorstellen..
-weg-
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:32:03 #152
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96304835
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, je kan toch nooit voorkomen wat mensen van je denken en wat ze wel/niet aan anderen vertellen. En je hebt gelijk dat je je eigen grens durfde te stellen, zelfs in deze situatie dat je met deze lastige vraag bent overvallen. Dat vind ik knap.

Wellicht is het verstandig, nu dit is voorgevallen, om te overdenken wat je gaat doen als je de vraag weer gesteld krijgt. Dan ben je er beter op voorbereid. :Y

En verder dit: ze moeten je maar gewoon nemen zoals je bent. En gewoon proberen boven roddels te staan. Maar ja, ik heb makkelijk praten in deze.. :{

Je bent wie je bent. Even waardevol dan een ander. :Y
Misschien dat ik het ooit vertel maar voorlopig niet. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96313657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien dat ik het ooit vertel maar voorlopig niet. :)
Wees voorzichtig. :)
pi_96313775
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik kan nu geen bron vinden, maar een paar jaar terug hoorde ik het wel via betrouwbare bronnen;
Hij schijnt zich volledig teruggetrokken te hebben (je hoort ook niets meer van hem) en in zijn woonomgeving is het een driftig gefrustreerd mannetje geworden, zo zou hij ondermeer mensen die op de stoep fietsen helemaal de huid volschelden e.d.

Heftig. Het kan zijn dat hij in een gat is gevallen na jarenlang succesvol te zijn geweest. Heel jammer natuurlijk.

Inderdaad, je hoort of je ziet hem nooit meer.

Het is heel erg om in een gat te vallen...Eigenlijk kom je er nooit overeen. :N
pi_96318057
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:36 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Als ik zou zeggen dat daar minder prettige mensen zitten, dan zou ik misschiel wel veel herkenning vinden bij ASS’ers ;-)
Ik begrijp dit grapje niet. :) Wat bedoel je?
quote:
Grosso modo voel ik met mensen in de hogere echelons wel meer aansluiting dan bij mensen die in het geheel niet werken (dus ook niet naar vermogen).
Op het eerste gezicht misschien. Maar heb je ooit in de hogere echelons moeten onderhandelen? Heb je ooit met mensen in de hogere echelons een conflict moeten oplossen?

Ben je bekend hoe in de hogere echelons een en al politieke spelletjes worden gespeeld? Dubbele agenda's. Hoe ze elkaar vliegen afvangen. Ellebogenwerk?

Hoe hoger in de organisatie: hoe vuiler het wordt!

quote:
Mijn ervaring is zeker niet dat daar minder prettige mensen zitten.

Ik wel. In de hogere echelons zul je sneller met sociopaten in aanraking komen. Dat zijn psychopaten in de "light versie". (is ook wetenschappelijk bewezen, er vind een soort natuurlijke selectie plaats). Ik heb er verschillende mogen ontmoeten/samenwerken, eentje waarvan ik zeker wist dat hij een psychopaat was, bij een ander op zijn minst verdacht...Het zijn mensen die grove, harde beslissingen (moeten) nemen. (Die mensen hebben doorgaans veel minder last van het leed dat ze anderen berokkenen.) Ga daar maar aanstaan met ASS, :')

Het zijn mensen die ik thuis niet eens op de koffie wil hebben.

quote:
Het zou zo mooi zijn als je passend werk vindt, EchtGaaf! Dan konden we wellicht ‘zaken doen’ :)
Uiteraard had ik graag een pracht carrière gehad met een zeer goed salaris. (100k++ auto/emolumenten). Dan had ik ook wellicht een mooie kring om me heen gehad. Ik had op de eerste rang van arbeidsmarkt moeten zitten als studie echt iets waard was geweest en minsten 90% doorslaggevend zou zijn (ipv een schamele 5 % )... Had.

Ik dat geval hadden wel elkaar hier niet eens ontmoet laat staan dat ik met mijn S-klasse Mercedes bij jou zou komen voorrijden voor een kop koffie... :{

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 03-05-2011 22:30:25 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:36:52 #156
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96319342
EG misschien heb ik er al tig keer overheen gelezen, maar wat heb je nu feitelijk voor studie gedaan dat je zo gruwelijk kansloos bent (of denkt te zijn in ieder geval)?
En hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? Dat vind ik nogal lastig in te schatten door je schrijfstijl :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:39:03 #157
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96319537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Jeetje, wat jammer zeg. :{
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:17:45 #158
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96330208
@EchtGaaf: dank voor je reactie! Ik ga nog reageren, heb nu alleen geen tijd 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_96332283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:36 schreef Ceased2Be het volgende:
EG misschien heb ik er al tig keer overheen gelezen, maar wat heb je nu feitelijk voor studie gedaan dat je zo gruwelijk kansloos bent (of denkt te zijn in ieder geval)?
En hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? Dat vind ik nogal lastig in te schatten door je schrijfstijl :)
Vind je het goed, als ik dit even oversla? Het ligt niet aan jou, maar anders ga ik hier weer los. Daar zit niemand op te wachten. :)
pi_96332312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:17 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: dank voor je reactie! Ik ga nog reageren, heb nu alleen geen tijd 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is goed hoor. Doe het rustig aan en werkse. :)
pi_96333038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind je het goed, als ik dit even oversla? Het ligt niet aan jou, maar anders ga ik hier weer los. Daar zit niemand op te wachten. :)
Danger! High voltage! :o ;)
-weg-
pi_96333243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:53 schreef Auti het volgende:

[..]

Danger! High voltage! :o ;)
pi_96333411
Niemand die nog op de post van cafpow heeft gereageerd? (behalve ik :P).
Children of the night. What music they make.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:07:22 #164
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96333561
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen probleem, maar je refereert er om de zoveel posts aan dat ik me gewoon afvroeg wat je hebt gedaan. Je gaf eerder de opmerking dat iemand niet zijn werk is, maar ik krijg bij jou ook de indruk dat je je studie dan weer niet los kunt laten.
Mijn fiep dan weer dat ik er niet tegen kan als ik informatie niet heb ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_96333751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:03 schreef DeHovenier het volgende:
Niemand die nog op de post van cafpow heeft gereageerd? (behalve ik :P).
Je heb gelijk. :)

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.

Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.

Maar ik vroeg me dus af of dit herkenbaar is voor sommigen :)
Woede aanvallen zijn bepaald niet vreemd bij mensen bij ASS...Dat kan dan zich uiten om met spullen te gaan gooien...Niet vreemd dus.
pi_96334555
quote:
Woede aanvallen zijn bepaald niet vreemd bij mensen bij ASS...Dat kan dan zich uiten om met spullen te gaan gooien...Niet vreemd dus.
Nooit last van gehad, gelukkig.
Blood Sugar Sex Magik
pi_96334653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Geen probleem, maar je refereert er om de zoveel posts aan dat ik me gewoon afvroeg wat je hebt gedaan. Je gaf eerder de opmerking dat iemand niet zijn werk is, maar ik krijg bij jou ook de indruk dat je je studie dan weer niet los kunt laten.
Mijn fiep dan weer dat ik er niet tegen kan als ik informatie niet heb ;)
Terecht wat je zegt. Ik maak het thema werk en studie veel te belangrijk (en hard naar mijzelf ben, terwijl ik anderen er wel op aanspreek...). Dat komt omdat ik op dat punt het nodige herken bij Schaal_9, want ergens meet ik daarop ook ongewild mensen aan af ( O-) ) (en ook de neiging heb om mensen in hokjes te stoppen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, gevolg:projectie). Het zal wel komen dat Calvijn nog steeds springlevend is in menig gezin waarin kinderen met een hoog arbeidsmoraal worden opgevoed en succesvolle broers/zussen hebben waaraan afgemeten wordt.....

Ik meen dat ook serieus dat iemand niet zijn werk is, wel lastig als de maatschappij je zo de maat neemt als het gaat om werk. Het is een vervelende basis-assumptie dat iemand "meer"of "minder" is al na gelang wat iemand doet of hoe ver iemand heeft geschopt. Maar zoiets zit gewoon diep.

Studie loslaten kan ik niet echt inderdaad. Het was een tijd van hoop en toekomst...
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:58:55 #168
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96338008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Terecht wat je zegt. Ik maak het thema werk en studie veel te belangrijk (en hard naar mijzelf ben, terwijl ik anderen er wel op aanspreek...). Dat komt omdat ik op dat punt het nodige herken bij Schaal_9, want ergens meet ik daarop ook ongewild mensen aan af ( O-) ) (en ook de neiging heb om mensen in hokjes te stoppen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, gevolg:projectie). Het zal wel komen dat Calvijn nog steeds springlevend is in menig gezin waarin kinderen met een hoog arbeidsmoraal worden opgevoed en succesvolle broers/zussen hebben waaraan afgemeten wordt.....

Ik meen dat ook serieus dat iemand niet zijn werk is, wel lastig als de maatschappij je zo de maat neemt als het gaat om werk. Het is een vervelende basis-assumptie dat iemand "meer"of "minder" is al na gelang wat iemand doet of hoe ver iemand heeft geschopt. Maar zoiets zit gewoon diep.

Studie loslaten kan ik niet echt inderdaad. Het was een tijd van hoop en toekomst...
Het punt is dat het werk dat je doet, gedeeltelijk invloed heeft op met welke mensen je zult ontmoeten. Voor mensen die van werkloosheid naar werk gaan, is het misschien moeilijk om weer werkloosheid om zich heen te zien (zeker in relatie tot ASS). Langdurige werkloosheid kan gevoelens van vergane glorie oproepen (naar studententijd of werkende leven).

Maar ik vraag me net als Ceased2Be nog steeds af waarom je geen kansen meer ziet. Ligt dat aan het feit dat je een langdurige afstand tot de arbeidsmarkt hebt, of speelt er meer mee dan Asperger alleen?

In de WAO hebben we een tijdje terug herbeoordelingen gehad, als je ook daar doorheen bent gekomen, wordt het wel moeilijk om de draad weer op te pakken.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:12:42 #169
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96338579
Laat ik het zo stellen; een vriend van me heeft ondanks zijn handicaps (70% arbeidsongeschikt, mist een been, heeft ADD en lijdt aan chronische depressies) toch een zetel in de gemeenteraad van zijn dorp gekregen en heeft een administratieve baan bij een middelbare school.
Niet op zijn niveau en zeker niet zijn droombaan, maar hij is er wel gelukkig mee geworden.

En dat was de gozer waarvan iedereen dacht dat hij niet ouder zou worden dan 25... en dat motiveert mij dan ook weer :)
pi_96339534
Nu het toch zo over werk en studie gaat, ik heb een dilemma gepost in een ander subforum, ik zit zo'n beetje met dezelfde dingen als jullie.

De weg naar een reguliere baan en kinderwens..
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:14:08 #171
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_96341309
Ah leuke... mijn vriendin is een optie 1... die heeft Humanistiek gedaan in Utrecht en is nu druk zoekende naar een baan / promotieplek.

Optie 2 ken ik wat mensen uit, geen idee hoe de arbeidsmarkt nu ligt maar degenen die daar 5 jaar terug in zijn afgestudeerd hebben geen werk in die sector gevonden (wel ander werk, dat was geen probleem). Vriend van ons doet KI in Nijmegen na z'n filosofie studie en het is erg leuk schijnbaar, maar aangezien hij nog met de opleiding bezig is kan ik niets zeggen of er nu echt werk is te vinden in de betreffende sector.

Voor Optie 3 heb je het UWV niet nodig met je filosofie master moet je wel op meerdere plekken terecht kunnen al is het niet altijd direct te linken aan je studie natuurlijk :)
pi_96341514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Ah leuke... mijn vriendin is een optie 1... die heeft Humanistiek gedaan in Utrecht en is nu druk zoekende naar een baan / promotieplek.

Optie 2 ken ik wat mensen uit, geen idee hoe de arbeidsmarkt nu ligt maar degenen die daar 5 jaar terug in zijn afgestudeerd hebben geen werk in die sector gevonden (wel ander werk, dat was geen probleem). Vriend van ons doet KI in Nijmegen na z'n filosofie studie en het is erg leuk schijnbaar, maar aangezien hij nog met de opleiding bezig is kan ik niets zeggen of er nu echt werk is te vinden in de betreffende sector.

Voor Optie 3 heb je het UWV niet nodig met je filosofie master moet je wel op meerdere plekken terecht kunnen al is het niet altijd direct te linken aan je studie natuurlijk :)
Gewoon op eigen kracht werk zoeken bedoel je. Ik zou ook allebei kunnen. (en via UWV en zelf zoeken).

KI vind ik ook reuze interessant. Ben sowieso sinds een jaar verslingerd geraakt aan informatica en dan vooral de wiskundige kant ervan. :)
pi_96346974
Ik dacht, ik ga mijn knelpunten van studeren op papier zetten. Resultaat: bijna niks op papier, hoofdpijn en overprikkeld :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_96347338
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:37 schreef robuust89 het volgende:
Ik dacht, ik ga mijn knelpunten van studeren op papier zetten. Resultaat: bijna niks op papier, hoofdpijn en overprikkeld :')
Dat is dus alvast 1 knelpunt! :D
Children of the night. What music they make.
pi_96348445
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:54 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik zo binnenval...met mijn vraag...maar ik wil graag weten wat de oorzaak ervan is, en dit is deel van mijn persoonlijke zoektocht.
Maar het zit dus zo, ik heb al een tijdje een diagnose PDD-Nos, en ben in therapie voor oa. depressie, maar ik leer mijzelf nu steeds beter kennen.
En nu heb ik gemerkt dat ik soms een soort van woede/agressie aanvallen heb, waarin ik iedereen zou willen laten verdwijnen en alles mij irriteerd..en dan heb ik de neiging om dingen kapot te gooien/slaan ofzo.

Zo verbaast het mij dat mijn "muis" van de pc nog leeft... En deze aanvallen zijn netalsof iemand controle over mij neemt..want mijn hoofd word super zwaar..en daarna is het net alsof ik wakker word uit een soort droom...heel vaag allemaal.

Maar ik vroeg me dus af of dit herkenbaar is voor sommigen :)
Ja herkenbaar, hoe oud ben je?
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')