SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De OP vind je hierTo truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
quote:Op zondag 24 april 2011 23:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Jaloersheid , claimerig gedrag, te veel te snel willen en te snel gaan waardoor het stuk gaat, een ander geen ruimte geven , vul mij maar aan als je er meer weet
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?quote:iemands aanwezigheid / daden vanzelfsprekend vinden
Afstandelijkheid is ook zoiets.quote:Op zondag 24 april 2011 23:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
[..]
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?
Mijn laatste serieuze relatie ging mis door stoerdoenderij van mijn kant. Afstandelijkheid had daar ook iets mee te maken. Hmmm, ik dacht ik vraag het even.quote:Op zondag 24 april 2011 23:53 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Afstandelijkheid is ook zoiets.
Spot on!quote:Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef benzin het volgende:
[..]
En uiteindelijk gaat het met mensen niet zo zeer om hoe/wie je bent, maar om hoe je je gedraagt naar anderen toe. Immers, je gedrag is alles wat mensen zien, je gedachten en motieven zijn niet zichtbaar. Ik kom niet zo over zoals ik ben.
[..]
Nee er is een verband tussen beide. Maar hoe en wat geen ideequote:Op zondag 24 april 2011 23:47 schreef formerjellybean het volgende:
Moet wel zeggen dat ik ook add erbij heb en dat is ook een beetje aanverwant aan autisme begreep ik of zeg ik nu iets heel raars ???
Dat heb ik ook bij sommige vrouwen, maar die laat ik daardoor juist links liggen. Ik heb geen zin om in een soort van onzekerheid door het leven te gaan.quote:Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout?
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank jequote:Op maandag 25 april 2011 00:00 schreef DeHovenier het volgende:
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.
Tenminste, zo zit het bij mij
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheeltquote:Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank je
Mee eens in real life hetzelfde zeggen is voor mij een bijna onmogelijke opgavequote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheelt
Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?quote:Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank je
Zekerquote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheelt
hoe bedoel je precies?quote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?
Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.quote:Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout?
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.quote:
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.
'quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.
Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
Ik zou denken: je bent bedroefd, oke, maar ik zou totaal geen medeleven voelen, en als ik het wel zo voelen dan toon ik het niet omdat ik niet weet hoe je zou reageren als ik je zou moeten troosten.quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.
Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
Misschien dat er een onderliggende gedachte in jou rondzwerft waar je niet tevreden over bent?quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.
Ja dat zou ik kunnen maar omdat ik in me hoofd een soort van kaartje heb gemaakt van hoe te reageren als iemand bedroefd is? Vanuit mezelf heb ik echt iets van ja johh?? sorry man kan ik ook niks aan doen. Maar omdat ik heb geleerd dat dat niet sociaal wenselijk ik doe ik wat andersquote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat dus voor andere mensen lastig te begrijpen dat autisten zulke dingen niet zien. En heel vermoeiend om telkens te moeten zeggen wat je voelt, waarom je dat voelt, etcquote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je wil jezelf bewijzen omdat je jezelf anders niet waardig acht voor je vriendin?quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.
Eigenlijks heb je daar wel een punt jaquote:Op maandag 25 april 2011 00:09 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je wil jezelf bewijzen omdat je jezelf anders niet waardig acht voor je vriendin?
Nouja, niet alle autisten zijn zo. Mijn echte relaties duurden 2, 2,5 en 4 jaar.quote:Op maandag 25 april 2011 00:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat dus voor andere mensen lastig te begrijpen dat autisten zulke dingen niet zien. En heel vermoeiend om telkens te moeten zeggen wat je voelt, waarom je dat voelt, etc
Daarom hebben veel autisten dus ook geen langdurige relaties.
Ja, alleen dat kost wel veel moeite en zal soms ook niet helemaal goed gaan wat weer op onbegrip stuit
Dat lijkt me dan een kwestie van zelfvertrouwen. Je bent iig verder als/dan (??) mijquote:Op maandag 25 april 2011 00:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Eigenlijks heb je daar wel een punt ja
Dat klopt.quote:Op maandag 25 april 2011 00:10 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nouja, niet alle autisten zijn zo. Mijn echte relaties duurden 2, 2,5 en 4 jaar.
Hoe oud ben je?quote:Op maandag 25 april 2011 00:11 schreef Raggingbull het volgende:
Owke wacht ff Keep_walking snap je het?
Net 17 hoezo?quote:
Ja sorry buiten mijn computer om heb ik niet echt heel veel mensen om me heen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:13 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Had al zo'n gevoel over je manier en snelheid van posten.
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?quote:Op maandag 25 april 2011 00:11 schreef Raggingbull het volgende:
Owke wacht ff Keep_walking snap je het?
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?
Nee het is een levenslange aangeboren afwijken.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vraag dit, omdat een vriend van mij zegt dat hij gediagnosticeerd werd met Asperger en dat hij het nu niet meer heeft. Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n 20% op een bepaalde manier eruit groeit.quote:Op maandag 25 april 2011 00:17 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.
Owke jij bent dus iets ouder dan mij zo te zien. Alleen onze antwoorden zijn zo ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 25 april 2011 00:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.
Ho, ik heb er nog een edit erin gegooid.quote:Op maandag 25 april 2011 00:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vraag dit, omdat een vriend van mij zegt dat hij gediagnosticeerd werd met Asperger en dat hij het nu niet meer heeft. Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n 20% op een bepaalde manier eruit groeit.
Iddquote:Op maandag 25 april 2011 00:19 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Owke jij bent dus iets ouder dan mij zo te zien. Alleen onze antwoorden zijn zo ongeveer hetzelfde.
Jup, ik ben daar een goed voorbeeld van. Je ziet en merkt het haast niet bij mij.quote:Op maandag 25 april 2011 00:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.
JUIST!!!!quote:Op maandag 25 april 2011 00:17 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.
Wat je wel hebt zijn kameleons. Die hebben er een persoonlijke studie van gemaakt over wat wel en niet normaal is voor de maatschappij en die theorie ook constant volgen en bijschaven. Dan kom je er met testen moeilijker achter.
Ik zag hem. Bedankt.quote:Op maandag 25 april 2011 00:20 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ho, ik heb er nog een edit erin gegooid.
Hoe oud ben je? Naarmate je meer levenservaring hebt is het makkelijker om te verbergen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:21 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Jup, ik ben daar een goed voorbeeld van. Je ziet en merkt het haast niet bij mij.
28.quote:Op maandag 25 april 2011 00:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Naarmate je meer levenservaring hebt is het makkelijker om te verbergen.
Werkt Asperger zoquote:Op maandag 25 april 2011 00:00 schreef DeHovenier het volgende:
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.
Tenminste, zo zit het bij mij
Hij snapt hetquote:Op maandag 25 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Werkt Asperger zo![]()
Kan het wellicht ook zo zijn, dat je juist heel veel prikkels vanuit je omgeving oppikt. En al heel vroeg hebt geleerd om alles te onderdrukken. Wat resulteert in een zg gevoelloze jongen die blijkbaar geen schrijntje emotie toont en niet ge?
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...quote:Op maandag 25 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Werkt Asperger zo![]()
Kan het wellicht ook zo zijn, dat je juist heel veel prikkels vanuit je omgeving oppikt. En al heel vroeg hebt geleerd om alles te onderdrukken. Wat resulteert in een zg gevoelloze jongen die blijkbaar geen schrijntje emotie toont en niet gezellig meeparticipeert?
Ik ben 3 jaartjes jonger, scheelt niet zoveel dusquote:
Het spijt me man maar dat herken ik ten zeerste en ik heb al 3x dezelfde diagnose gekregen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...
Dat is het probleem bij veel jongeren. Ze kijken alleen naar de oorzaken en concluderen dan dat de basis wel goed bij hun past.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?quote:
Dat niet alleen hoorquote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?
Ik denk dat de levenservaring veel zal schelen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ben 3 jaartjes jonger, scheelt niet zoveel dus
Zeker weten. Ik mag blij zijn dat ik een grote familie heb, want van andere contacten komt weinig terechtquote:Op maandag 25 april 2011 00:27 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de levenservaring veel zal schelen.
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.quote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Raggingbull het volgende:
Het spijt me man maar dat herken ik ten zeerste en ik heb al 3x dezelfde diagnose gekregen.
Juist maar iedere emotie van iemand veroorzaakt een prikkel.quote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?
Willen we dat uiteindelijk allemaal niet?quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.
Waarschijnlijk omdat we toestemming hebben en de mod het niet offtopic vond?quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.
En hoe sneu ik het ook vind voor je, ik snap niet helemaal waarom deze complete offtopic discussie hier gevoerd wordt.
Mja, Aspergers hebben moeite met communiceren en daarom ook flirten, daten en alles wat erbij hoort, en dat hier nu toevallig 3 mensen met Asperger zittenquote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
En hoe sneu ik het ook vind voor je, ik snap niet helemaal waarom deze complete offtopic discussie hier gevoerd wordt.
maar over autisme is al een ander topic voor...quote:Op maandag 25 april 2011 00:29 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat we toestemming hebben en de mod het niet offtopic vond?
Ik weet niet of je nu voor jezelf spreekt, maar ik niet in ieder geval. Ik wil wel graag oorzaken van dingen weten, maar als de oorzaak is dat ik een luie flikker ben die niet aan zichzelf werkt wil ik dat graag weten in plaats van dat ik me achter een psychologische stoornis ga verschuilen. Daar win je niks mee.quote:Op maandag 25 april 2011 00:29 schreef benzin het volgende:
Willen we dat uiteindelijk allemaal niet?
Prima. Maar op het moment dat 17 jarigen het hier over autisme gaan hebben moet je je misschien afvragen of dat niet beter in een topic anders dan het "versieren op latere leeftijd" topic kan. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat er mensen zijn die hier inderdaad wat aan kunnen hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, Aspergers hebben moeite met communiceren en daarom ook flirten, daten en alles wat erbij hoort, en dat hier nu toevallig 3 mensen met Asperger zitten
Dit is er gewoon uitgerold van het vorige topic.
Was niet offtopic ging erover hoe je aan het daten is als je autisme hebt welke handicaps je dan tegenkomt .quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Huh now I'm confused.quote:
Nee. ik heb liever geen Asperger. fuck itquote:Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, Aspergers hebben moeite met communiceren en daarom ook flirten, daten en alles wat erbij hoort, en dat hier nu toevallig 3 mensen met Asperger zitten
Dit is er gewoon uitgerold van het vorige topic.
Dat kunnen wij niet op een forum zeggen als je echt wilt weten of je het zul je het moeten laten onderzoeken door professionelen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Huh now I'm confused.
Als Apserger een lichte lichte vorm van autisme is en daarvan dus in het verlengde van licht (bij autisme leven personen in hun eigen wereld en hebben een onvermogen om inteleven of contact te maken met anderen om hun heen). Hoe kan het dan dat bijv ik juist teveel van mijn omgeving aamtrek. En al mijn moeite op een avond juist gaat zitten in het onderdrukken van al die prikkels. Waardoor ik bijna nooit lach. mar ook niet loskom.. Als dat Asperger is dan snap ik het niet meer. Want heb liever geen asperger eigenlijk
Ik had het niet over jou geloof ik. Dat jij autisme hebt en daar mee moet leren leven geloof ik graag en ik wens je daar veel succes mee. Maar je bent nog maar 17 en nog een heel leven voor je.quote:Op maandag 25 april 2011 00:32 schreef Raggingbull het volgende:
ow trouwens catbert ik wil me in geen geval verschuilen achter het feit dat ik autisme heb!
tis alleen een handicap waar je mee moet leren omgaan en een handicap brengt altijd beperkingen met zich mee.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nu voor jezelf spreekt, maar ik niet in ieder geval. Ik wil wel graag oorzaken van dingen weten, maar als de oorzaak is dat ik een luie flikker ben die niet aan zichzelf werkt wil ik dat graag weten in plaats van dat ik me achter een psychologische stoornis ga verschuilen. Daar win je niks mee.
[..]
Prima. Maar op het moment dat 17 jarigen het hier over autisme gaan hebben moet je je misschien afvragen of dat niet beter in een topic anders dan het "versieren op latere leeftijd" topic kan. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat er mensen zijn die hier inderdaad wat aan kunnen hebben.
Trek jij je niet gewoon teveel aan van wat je omgeving denkt en vind?quote:Op maandag 25 april 2011 00:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Huh now I'm confused.
Als Apserger een lichte lichte vorm van autisme is en daarvan dus in het verlengde van licht (bij autisme leven personen in hun eigen wereld en hebben een onvermogen om inteleven of contact te maken met anderen om hun heen). Hoe kan het dan dat bijv ik juist teveel van mijn omgeving aamtrek. En al mijn moeite op een avond juist gaat zitten in het onderdrukken van al die prikkels. Waardoor ik bijna nooit lach. mar ook niet loskom.. Als dat Asperger is dan snap ik het niet meer. Want heb liever geen asperger eigenlijk
Ik probeerde hier eigenlijks mensen te helpen dat kan je 35 topics terug lezen. Toen ben ik een poosje weg geweest druk met school etc. nu weer terug. Maar ik als jonge jongen kan toch af en toe wel wat leren van die wat oudere mensen? Als je nou eerst die oude topics gaat lezen zie je dat ik bepaalde mensen erg geholpen heb.quote:Op maandag 25 april 2011 00:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou geloof ik. Dat jij autisme hebt en daar mee moet leren leven geloof ik graag en ik wens je daar veel succes mee. Maar je bent nog maar 17 en nog een heel leven voor je.
Maakt ook niet uit. Kan me niet voorstellen dat ik zou lijden aan een lichte vorm van autisme. Bij mij spelen hele andere machismen die mij bijv weerhouden om lostekomen tijdens 't uitgaan.quote:Op maandag 25 april 2011 00:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat kunnen wij niet op een forum zeggen als je echt wilt weten of je het zul je het moeten laten onderzoeken door professionelen.
Dat heet een gebrek aan Zelfvertrouwen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Kan me niet voorstellen dat ik zou lijden aan een lichte vorm van autisme. Bij mij spelen hele andere machismen die mij bijv weerhouden om lostekomen tijdens 't uitgaan.
Zelfvertrouwen zou ik zeggen, maar idd.quote:
Dat bedoelde ik ook.quote:Op maandag 25 april 2011 00:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen zou ik zeggen, maar idd.
Dat hangt toch met elkaar samen, of zijn het synoniemenquote:Op maandag 25 april 2011 00:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen zou ik zeggen, maar idd.
http://www.cracked.com/article_17522_p2.htmlquote:Op maandag 25 april 2011 00:50 schreef Raggingbull het volgende:
catbert?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
waar slaat dat nou weer op dan?
Ken je deze reeks al?quote:Op maandag 25 april 2011 00:50 schreef n0ir het volgende:
Hoi ik lees regelmatig een beetje mee sinds het begin van de reeks en wil naar aanleiding van wat berichtjes in het vorige topic even kwijt dat ik de posts van Deelnemer juist heel erg waardeer. Zijn wetenschappelijke manier om sociaal verkeer te analyseren vind ik heel erg interessant om te lezen en vaak ook herkenbaar omdat ik zelf ook graag (te?) diep nadenk over hoe ik om ga met mensen.
![]()
Volgens mij is 'te veel nadenken' sowieso een oorzaak waardoor veel mensen hier minder succesvol zijn in het dating-circuit dan we zouden kunnen zijn.
Kan dit niet gewoon via PM of DM?quote:Op maandag 25 april 2011 00:56 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hoe kom je in vredes naam met asperger bij persoonlijkheidstoornis uit?
Aangezien het een gedragstoornis is.
Is dat een vraag aan mij of aan de schrijver van dat artikel?quote:Op maandag 25 april 2011 00:56 schreef Raggingbull het volgende:
Hoe kom je in vredes naam met asperger bij persoonlijkheidstoornis uit?
Aangezien het een gedragstoornis is.
Idd. Ik snap de relevantie ook niet.quote:
Zou wat zijn, in het 50e topic (of hoever zijn we nuquote:Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef Catbert het volgende:
Prima. Maar op het moment dat 17 jarigen het hier over autisme gaan hebben moet je je misschien afvragen of dat niet beter in een topic anders dan het "versieren op latere leeftijd" topic kan. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat er mensen zijn die hier inderdaad wat aan kunnen hebben.
Dat is een komisch bedoeld artikel over internet-trolls dus ik neem aan dat de quote uit je signatuur niets met specifieke personen in dit topic te maken heeft?quote:Op maandag 25 april 2011 00:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
http://www.cracked.com/article_17522_p2.html
Ik heb wel aan wat tips gehad.quote:Op maandag 25 april 2011 00:59 schreef minibeer het volgende:
[..]
Zou wat zijn, in het 50e topic (of hoever zijn we nu?)
Lijkt me nogal wiedes, aangezien ik die sig al eeuwen heb.quote:Op maandag 25 april 2011 00:59 schreef n0ir het volgende:
Dat is een komisch bedoeld artikel over internet-trolls dus ik neem aan dat de quote uit je signatuur niets met specifieke personen in dit topic te maken heeft?
Heeft wat weinig zin als ik je al gequote heb.quote:Op maandag 25 april 2011 00:58 schreef Raggingbull het volgende:
sorry mijn fout gelijk heb je
heb al gewijzigd
Grappig dat je gaat klagen NA een enorme slowchat over tieners met aspergerquote:Op maandag 25 april 2011 01:00 schreef _pillow_ het volgende:
Kan het trouwens alsjeblieft weer on-topic?
We waren toen bijna aan het eind van de thread, dus dan is het in mijn ogen wat makkelijker om off-topic te gaan.quote:Op maandag 25 april 2011 01:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lijkt me nogal wiedes, aangezien ik die sig al eeuwen heb.
[..]
Heeft wat weinig zin als ik je al gequote heb.
[..]
Grappig dat je gaat klagen NA een enorme slowchat over tieners met asperger
Ik ben de enigste tiener hier hoor dus tieners mag je wel enkelfout van makenquote:Grappig dat je gaat klagen NA een enorme slowchat over tieners met asperger
Ik ken het gevoel, waarschijnlijk voel ik precies hetzelfde als jij tijdens uitgaan. De enige manier om dit te verhelpen is om door te drinken tot je behoorlijk aangeschoten bent, dan zal je zien dat de handrem er af gaat en durf je opeens meer en je kan ook nog gewoon normaal overkomen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Kan me niet voorstellen dat ik zou lijden aan een lichte vorm van autisme. Bij mij spelen hele andere machismen die mij bijv weerhouden om lostekomen tijdens 't uitgaan.
Ten eerste: who cares. Ten tweede: who cares. Ten derde: waarom moet je hier een post aan verspillen. Ten vierde: who cares?quote:Op maandag 25 april 2011 01:03 schreef Raggingbull het volgende:
Ik ben de enigste tiener hier hoor dus tieners mag je wel enkelfout van maken
Dat werkt dus alleen in situaties waarbij de vrouwen ook stomdronken zijn. In gewoon een kroeg ofzo zijn meiden meestal niet katjelam (niet hier in de 20-30 kroegen in Utrecht in ieder geval) en zijn kerels die stomdronken zijn gewoon irritant.quote:Op maandag 25 april 2011 01:03 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel, waarschijnlijk voel ik precies hetzelfde als jij tijdens uitgaan. De enige manier om dit te verhelpen is om door te drinken tot je behoorlijk aangeschoten bent, dan zal je zien dat de handrem er af gaat en durf je opeens meer.
Zo is mijn enige succes ooit (tijdens carnaval in een bar) toen ik tussen dronken en aangeschoten in hing. Ik zag toen een leuk iemand staan en ik dacht nergens meer aan behalve dat ik gewoon oogcontact kon maken wat ik normaal nooit durf en zo ben ik gesprek geraakt.
Nee ze was nuchter, en mijn vrienden beweren nog steeds dat ze naar mij toe kwam (uiteraard kan ik dat niet geloven) ik weet alleen dat ik oogcontact had. En het was gewoon een vrij normaal gesprek en ik was super positief echt alle negatieve gedachtes waren uitgeschakeld. Zelfs mijn BDD was verdwenen op dat moment.quote:Op maandag 25 april 2011 01:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ten eerste: who cares. Ten tweede: who cares. Ten derde: waarom moet je hier een post aan verspillen. Ten vierde: who cares?
[..]
Dat werkt dus alleen in situaties waarbij de vrouwen ook stomdronken zijn. In gewoon een kroeg ofzo zijn meiden meestal niet katjelam (niet hier in de 20-30 kroegen in Utrecht in ieder geval) en zijn kerels die stomdronken zijn gewoon irritant.
Heb wel eens wat gelezen maar ik denk dat dat topic toch over een ander probleem gaat dan dat van mij. En ik vind het daar iets te zweverigquote:Op maandag 25 april 2011 00:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ken je deze reeks al?
Te veel nadenken - Kracht van het Nu topic #8
Ja. Niet om doelloos te msnenquote:Op maandag 25 april 2011 01:09 schreef Rowdy_Rocker het volgende:
Nog mensen die zich vervelen en zin hebben om doelloos te msnen?
quote:Op maandag 25 april 2011 01:07 schreef formerjellybean het volgende:
Het was niet off-topic het was omdat een paar autisme hebben dat die wat flirtsignalen wilde weten en hoe ze daardoor het beter konden herkennen in het daten.
En nor denk dat inderdaad het vele denken voor meerdere valkuil is in het flirten
Nee, het was alleen het geklaag/geinformeer en een tipslijstje van het PUA.quote:Op maandag 25 april 2011 01:07 schreef formerjellybean het volgende:
Het was niet off-topic het was omdat een paar autisme hebben dat die wat flirtsignalen wilde weten en hoe ze daardoor het beter konden herkennen in het daten.
En nor denk dat inderdaad het vele denken voor meerdere valkuil is in het flirten
Dat lijkt me aardig lastig, zoveel verschillende meisjes. Dus eigenlijk lieg je dat je barst, maar je houdt wel goede gesprekken?quote:Op maandag 25 april 2011 01:08 schreef n0ir het volgende:
[..]
Heb wel eens wat gelezen maar ik denk dat dat topic toch over een ander probleem gaat dan dat van mij. En ik vind het daar iets te zweverig.
Ik ben tijdens sociaal verkeer (met meisjes) vooral bezig met proberen in te schatten wat voor effect mijn woorden hebben op de toehoorder en probeer daar dan mijn reactie op aan te passen. De woorden komen niet echt uit mezelf maar zijn mijn inschatting van wat het gesprek het meest succesvol laat verlopen. Overigens zeg ik niet alleen maar wat de persoon graag wil horen, soms geef ik juist expres tegengas om de conversatie spannend te houden. Mijn eigen mening (of de waarheid) is soms ondergeschikt aan wat naar mijn mening een leuk gesprek oplevert.
Volgens mij doen trouwens best veel mensen dat maar ben ik me er meer van bewust dan de meesten.
Nee, dat is je BDD.quote:Op maandag 25 april 2011 01:19 schreef richard_prf het volgende:
Asperger en versieren?
Lijkt me niet bepaald fijn als je aan deze vorm lijdt.
Ik weet in elk geval dat autisme niet de reden is van mijn falen.
Ik twijfel daar aan, aangezien de grote meerderheid van de mensen met BDD gewoon in een relatie zitten.quote:
Ja de gesprekken gaan goed, meisjes vinden me interessant en gaan graag met me om, en ik ben goed in flirten. Maar op het moment dat het meer dan flirten wordt, er komen bijvoorbeeld gevoelens in beeld of ik moet het meisje kussen, sla ik totaal om en saboteer ik mezelf.quote:Op maandag 25 april 2011 01:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat lijkt me aardig lastig, zoveel verschillende meisjes. Dus eigenlijk lieg je dat je barst, maar je houdt wel goede gesprekken?
Nee dat is echt niet alleen het gebrek aan zelfvertrouwen, Er speelt meer mee. Nee uiteraard als er niks mis is met je dan heb je alle zelfvertrouwen. Bij mij ondervind ik meer dan het gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb mensen ontmoet die hetzelfde hadden zoals mij. Een bekende DJ bijvoorbeeld. Hij hield ook niet zo van super drukke feesten de energie is dan zo overweldigend dan klapt ie dicht. Feesten als 'Planet Rock' in eindhoven dat liet ie aan zich voorbijgaan. kan het ook niet beter uitleggen. Mijn zoektocht naar de oplossing voor mijn probleem gaat verder.quote:Op maandag 25 april 2011 00:37 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Dat heet een gebrek aan Zelfvertrouwen.
Durf jij eigenlijk oogcontact te maken in een bar met meiden?quote:Op maandag 25 april 2011 01:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee dat is echt niet alleen het gebrek aan zelfvertrouwen, Er speelt meer mee. Nee uiteraard als er niks mis is met je dan heb je alle zelfvertrouwen. Bij mij ondervind ik meer dan het gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb mensen ontmoet die hetzelfde hadden zoals mij. Een bekende DJ bijvoorbeeld. Hij hield ook niet zo van super drukke feesten de energie is dan zo overweldigend dan klapt ie dicht. Feesten als 'Planet Rock' in eindhoven dat liet ie aan zich voorbijgaan. kan het ook niet beter uitleggen. Mijn zoektocht naar de oplossing voor mijn probleem gaat verder.
Ja, zoals al die mensen met anorexia die zichzelf kapothongeren terwijl ze al hardstikke dun zijn. Die hebben heus geen issues met zelfvertrouwen.quote:Op maandag 25 april 2011 01:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Nee dat is echt niet alleen het gebrek aan zelfvertrouwen, Er speelt meer mee. Nee uiteraard als er niks mis is met je dan heb je alle zelfvertrouwen.
Oh, maar dat heb ik ook, net als een paar vrienden die ik ken. Sommige houden gewoon niet van zo'n drukte, terwijl anderen het geweldig vinden. Zo heb je ook mensen die het liefste in een klein dorpje willen wonen, terwijl andere het liefste in een gigantische metropool willen wonen.quote:Op maandag 25 april 2011 01:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee dat is echt niet alleen het gebrek aan zelfvertrouwen, Er speelt meer mee. Nee uiteraard als er niks mis is met je dan heb je alle zelfvertrouwen. Bij mij ondervind ik meer dan het gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb mensen ontmoet die hetzelfde hadden zoals mij. Een bekende DJ bijvoorbeeld. Hij hield ook niet zo van super drukke feesten de energie is dan zo overweldigend dan klapt ie dicht. Feesten als 'Planet Rock' in eindhoven dat liet ie aan zich voorbijgaan. kan het ook niet beter uitleggen. Mijn zoektocht naar de oplossing voor mijn probleem gaat verder.
Trek je niet veel aan van die Catbert hij is zelf een irritante Eikel. Zelf heeft ie zn hele leven op orde en dat ging van een leien dakje. En dan komt ie effe anderen de les lezen van 'het is toch allemaal makkelijk je bent een faalhaas'. Oprotten.quote:Op maandag 25 april 2011 00:50 schreef Raggingbull het volgende:
catbert?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
waar slaat dat nou weer op dan?
Ga ajb niet voor een ander bepalen wat wel of niet haalbaar of nakkelijk zou zijn. Jij bent hen niet en zij jou niet. Basta. En ajb opkankeren wat heb je hier eigenljik te zoeken. Moet je geen dames hockey team trainen ofzo.quote:Op maandag 25 april 2011 01:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, zoals al die mensen met anorexia die zichzelf kapothongeren terwijl ze al hardstikke dun zijn. Die hebben heus geen issues met zelfvertrouwen.
Jij bent gewoon te laf aan jezelf te werken. Net zoals MLIG en Richard. Klagen is makkelijker.
Dat hangt bij mij vnl. van de meiden af. Hoe mooi ze zijn en wat voor crowd eromheen hangt. En ook hoe lekker ik in mijn vel zit. maar kortgezegd behalve bij de mooie meiden durf ik vrijwel iedereen te benaderen. En een excuus heb ik ook snel gevonden.quote:Op maandag 25 april 2011 01:26 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Durf jij eigenlijk oogcontact te maken in een bar met meiden?
Het is een quote uit een stuk over internet trolls. Als je je daar iets van aantrekt is dat je eigen probleem. Je kunt die quote ook googlen voordat je het om een of andere reden persoonlijk neemt.quote:Op maandag 25 april 2011 01:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Trek je niet veel aan van die jeroen schoenmakers. Het is zelf een irritante Eikel. Zelf heeft ie zn hele leven op orde en dat ging van een leien dakje. En dan komt ie effe anderen de les lezen van 'het is toch allemaal makkelijk je bent een faalhaas'. Oprotten.
Wees blij dat er hier nog wat mensen die down to earth zijn af en toe rondhangen en wat tegenwicht geven aan het "oh oh ik ben zo lelijk" geneuzel. Je weet best dat je zelf aan de slag moet om je situatie te verbeteren, maar het enige wat je hier wil horen is medelijden. Nou sorry, maar daar maak je maar een "geef mij ajb medelijden" topic over aan.quote:Op maandag 25 april 2011 01:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Ga ajb niet voor een ander bepalen wat wel of niet haalbaar of nakkelijk zou zijn. Jij bent hen niet en zij jou niet. Basta. En ajb opkankeren wat heb je hier eigenljik te zoeken.
Om 1:30 's nachts? Neuh, ik kruip zo tegen m'n slapende hockeydame aan, bedankt voor je interesse.quote:Moet je geen dames hockey team trainen ofzo.
Ja Alpha laat ons de pijn maar even voelen hoor!quote:Op maandag 25 april 2011 01:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is een quote uit een stuk over internet trolls. Als je je daar iets van aantrekt is dat je eigen probleem. Je kunt die quote ook googlen voordat je het om een of andere reden persoonlijk neemt.
[..]
Wees blij dat er hier nog wat mensen die down to earth zijn af en toe rondhangen en wat tegenwicht geven aan het "oh oh ik ben zo lelijk" geneuzel. Je weet best dat je zelf aan de slag moet om je situatie te verbeteren, maar het enige wat je hier wil horen is medelijden. Nou sorry, maar daar maak je maar een "geef mij ajb medelijden" topic over aan.
[..]
Om 1:30 's nachts? Neuh, ik kruip zo tegen m'n slapende hockeydame aan, bedankt voor je interesse.
Succes. En vergeet niet verslag te doen hier.quote:Op maandag 25 april 2011 01:41 schreef _pillow_ het volgende:
Ik ga pitten. Morgen een nieuwe date, ben benieuwd of het wat is.
Als jij dat geneuzel los laat dat je lelijk zou zijn (wat onzin is) dan heb je ook snel genoeg een leuke dame te pakken. Maar ik ben dat gezeur een beetje zat. Je hebt twee testikels; gedraag je d'r dan ook naar.quote:Op maandag 25 april 2011 01:37 schreef richard_prf het volgende:
Ja Alpha laat ons de pijn maar even voelen hoor!
Het probleem is dat ik nooit rationeel kan nadenken als ik de buurt ben bij een meid. Ik wek afkeer op, ik kijk zover mogelijk de andere richting in en als ik dan toch perongeluk kijk dan is dat met een verschrikte blik. Ik ga er automatisch van uit dat ze me lelijk vinden en dat ze al mijn lelijke kenmerken zien in mijn gezicht. Ik krijg steeds negatievere gedachtes zoals zelfs dat ik te dicht in hun buurt sta en ze dat niet aan kan doen.Pas als ik (net zoals in de ontmoeting met K_W) weet dat hij me er normaal vind uitzien dan kom ik gewoon heel normaal en relaxt over.quote:Op maandag 25 april 2011 01:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als jij dat geneuzel los laat dat je lelijk zou zijn (wat onzin is) dan heb je ook snel genoeg een leuke dame te pakken. Maar ik ben dat gezeur een beetje zat. Je hebt twee testikels; gedraag je d'r dan ook naar.
Ik ben wel benieuwd inderdaad, ik sms wel dat ze een verslag moet posten hierquote:Op maandag 25 april 2011 02:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw in de kroeg. Natuurlijk wordt ze daar versierd. Sowieso pogingen, dat krijgt iedere vrouw wel die naar een kroeg gaat.
Ik weet het niet, het lukt me niet om mijn negatieve gedachtes uit te schakelen, tenzij ik veel bier drink (maar zelfs dan nog niet altijd, omdat de overtuiging zo diep zit)quote:Op maandag 25 april 2011 02:00 schreef n0ir het volgende:
Denk je dat er een manier is om van die irrationele gedachten af te komen? Van mensen horen dat je uiterlijk niet hetgeen is wat je in de weg staat heeft maar een klein beetje (tijdelijk) effect en ook versierd worden door een meisje brengt je niet veel verder.
Wat moet er naar jouw mening gebeuren voordat je in jezelf gaat geloven? Of heeft het vooral nog veel tijd nodig om je negatieve spiraal in omgekeerde volgorde terug omhoog te lopen?
Oké ik ben benieuwd en hoop met je mee!quote:Op maandag 25 april 2011 02:07 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het lukt me niet om mijn negatieve gedachtes uit te schakelen, tenzij ik veel bier drink (maar zelfs dan nog niet altijd, omdat de overtuiging zo diep zit)
Maar vanaf woensdag krijg ik therapie voor mijn BDD dus ik heb mijn hoop daar een beetje op gevestigd.
Gewoon dankjewel en teruglachen?quote:Op zondag 24 april 2011 22:44 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik heb ook dat ik moeilijk complimentjes in ontvangst kan nemen. Voorbeeld: laatst waren wij met mijn klas in Berlijn; daar ging ik met een paar klasgenoten winkelen. Waren we in de Zara en paste ik een jas aan. Toen zei een klasgenootje (meisje) uit mijn klas letterlijk: ''De jas staat je goed. Je bent al knap, maar nu word je nog knapper.'' Ik weet nooit wat ik op zulke dingen moet zeggen (ook omdat ik het raar vond) maar ik lach het altijd een beetje weg.Maar ik denk dat dat persoonlijk meer te maken heeft met onzekerheid bij mij want ik vind het niet moeilijk om complimentjes te geven. Dat juist weer niet.
Hoger IQ komt relatief vaker voor bij asperger geloof ik (soort van autisme).quote:Op zondag 24 april 2011 22:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Autisme heb je in verschillende vormen natuurlijk. De autisiten die ik ken, hebben écht helemaal niet een hoger IQ. En dit baseer ik dan vooral op mijn neefje en buurjongetje, die beide zwaar autistisch zijn. Met PDDNOS erbij. Met mijn buurjongetje kan ik opzich wel goed opschieten, maar ik merk wel dat hij mij irriteert. Als er bijv. een verjaardag is, komt hij simpelweg alleen om taart te eten, en dan gaat ie gewoon weg. Omdat hij niet anders begrijpt. Anyway ik heb respect voor de ouders en familieleden die een (zwaar!!) autistisch kind moeten opvoeden. Lijkt me echt vermoeiend, moeilijk en vervelend.
Kunnen mensen met autisme trouwens ook juist heel veel vrienden hebben, goed in de groep liggen met leuke/grappige opmerkingen enzovoort? Dat veel mensen die persoon ook mogen? Maar dat de persoon toch autistisch is?
Eww.quote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Crutch het volgende:
[..]
Haha, toch juist leuk!
Dan bied je haar je arm en zeg je op z'n James Bonds: "Kom schoonheid, we gaan ons even aanschouwen voor de grote spiegel bij de paskamers."
Zoiets zou ik doen dan.
- Oogcontact makenquote:Op zondag 24 april 2011 23:32 schreef Raggingbull het volgende:
Zou iemand anders een klein lijstje kunnen maken waaraan je een beetje kan herkennen of iemand met je flirt? Dat zou in elk geval voor mij een hoop duidelijk maken of het in elk geval iets vergemakkelijken.
Uhh nee, sommige mannen (mensen) zijn echt blind wat dat betreft.quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Moet je aan je engels docent vragen.
Vertalingssite.
Sowieso is het onzin; als iemand echt met je flirt, merk je dat vanzelf wel.
Meestal: gebrek aan communicatie.quote:Op zondag 24 april 2011 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,
Kan iemand hier wat valkuilen opnoemen als je al in een relatie zit?
Ja, vaak genoeg hoor je dat een vriendin het vervelend vindt als vriendje nooit emoties toont of inderdaad te afstandelijk is, waarna ze het uiteindelijk niet meer trekt omdat er dan geen vordering in de relatie zit, het wordt niet serieuzer.quote:Op zondag 24 april 2011 23:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
[..]
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?
Daarmee beschrijf je ook psychopatie gekkerd.quote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Helemaal waar.quote:Op maandag 25 april 2011 00:50 schreef n0ir het volgende:
Hoi ik lees regelmatig een beetje mee sinds het begin van de reeks en wil naar aanleiding van wat berichtjes in het vorige topic even kwijt dat ik de posts van Deelnemer juist heel erg waardeer. Zijn wetenschappelijke manier om sociaal verkeer te analyseren vind ik heel erg interessant om te lezen en vaak ook herkenbaar omdat ik zelf ook graag (te?) diep nadenk over hoe ik om ga met mensen.
![]()
Volgens mij is 'te veel nadenken' sowieso een oorzaak waardoor veel mensen hier minder succesvol zijn in het dating-circuit dan we zouden kunnen zijn.
Nee hoor:quote:Op maandag 25 april 2011 01:00 schreef Catbert het volgende:
Grappig dat je gaat klagen NA een enorme slowchat over tieners met asperger
Is gewoon on-topic en geen slowchat.quote:Op zondag 24 april 2011 23:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[ afbeelding ]
Wat?
Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.
Heb ik ook wel gedaan. Zo erg ben ik nou ook weer niet. Het is alleen dat ik er niet van houd. Weet niet.quote:Op maandag 25 april 2011 02:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gewoon dankjewel en teruglachen?
[..]
Hoger IQ komt relatief vaker voor bij asperger geloof ik (soort van autisme).
En ja ik ken wel mensen met autisme die goed in groepen liggen, die hebben er dan mee leren omgaan en zichzelf alles aangeleerd. Wat voor hen niet natuurlijk komt, moeten ze dan aanleren. Maar dat is niet makkelijk natuurlijk.
Ja. Maar 't is inderdaad leuk bedacht. Vind ik.quote:
Dan zouden mensen ook moeten kunnen leren versieren. Wat is er dan mis met wat MLiG probeert te doen?quote:Op maandag 25 april 2011 02:35 schreef -Strawberry- het volgende:
En ja ik ken wel mensen met autisme die goed in groepen liggen, die hebben er dan mee leren omgaan en zichzelf alles aangeleerd. Wat voor hen niet natuurlijk komt, moeten ze dan aanleren. Maar dat is niet makkelijk natuurlijk.
Die post was bedoeld voor Strawberry.quote:Op maandag 25 april 2011 10:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja. Maar 't is inderdaad leuk bedacht. Vind ik.
Ga vanmiddag en vanavond (blijf sowieso bij haar eten en zie wel hoelaat ik weer naar huis ga) naar mijn scharrel toe. Hoezo saai?![]()
PUA is niet voor iedereen. Je moet van nature al wat adrem zijn om die dingen met enig succesvol toe te kunnen passen. MLIG is zo iemand niet. Hij schrijft van tevoren een heel script en als daar van afgeweken wordt door de vrouw, dan raakt hij in de war.quote:Op maandag 25 april 2011 10:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan zouden mensen ook moeten kunnen leren versieren. Wat is er dan mis met wat MLiG probeert te doen?
Dat doen autisten dat ook. Die kunnen ook niet van zichzelf uitgaan / op hun gevoel afgaan, en leren bewust aan hoe je moet reageren op / omgaan met situaties. Dat is ook gebasseerd op een expliciete analyse van menselijk gedrag.quote:Op maandag 25 april 2011 10:55 schreef Supersoep het volgende:
[..]
PUA is niet voor iedereen. Je moet van nature al wat adrem zijn om die dingen met enig succesvol toe te kunnen passen. MLIG is zo iemand niet. Hij schrijft van tevoren een heel script en als daar van afgeweken wordt door de vrouw, dan raakt hij in de war.
Zo kom je nergens.
Verward vind ik MLiG niet. Die wensdromen van hem zijn normaal als je zoveel alleen thuis zit. Dat hoeft imho niet zo te blijven. Richard gaat in therapie en nu MLiG nog zover zien te krijgen.quote:Als hij nu enkel wat verlegen was, okay, daar kan je overheen komen. Maar het is gewoon een erg verward type met een surrealistische kijk op de wereld. Dat verander je niet, zo is hij, zo zal hij altijd blijven. Dus zijn pogingen in de kroeg moeten maar gestaakt worden, tenzij hij er plezier uit haalt natuurlijk .
Ja, en daar valt naar mijn mening héél weinig aan te doen. Iets zoals PUA is daar al helemaal niet voor bestemd. Ze missen het 'gevoel'.quote:Op maandag 25 april 2011 11:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat doen autisten dat ook. Die kunnen ook niet van zichzelf uitgaan / op hun gevoel afgaan, en leren bewust aan hoe je moet reageren op / omgaan met situaties. Dat is ook gebasseerd op een expliciete analyse van menselijk gedrag.
Tja, je hebt waarschijnlijk net zo'n verknipt zelfbeeld als anorexia-patienten hebben. Jij ziet een lelijk lichaam terwijl de rest van de wereld een gewone leuke gozer ziet. Het is jammer dat je vertikt naar een psycholoog te gaan.quote:Op maandag 25 april 2011 01:52 schreef richard_prf het volgende:
Het probleem is dat ik nooit rationeel kan nadenken als ik de buurt ben bij een meid. Ik wek afkeer op, ik kijk zover mogelijk de andere richting in en als ik dan toch perongeluk kijk dan is dat met een verschrikte blik. Ik ga er automatisch van uit dat ze me lelijk vinden en dat ze al mijn lelijke kenmerken zien in mijn gezicht.
Dat ze wel met je gesekst heeft maar geen relatie met je wil bewijst dat je uiterlijk niet het probleem is, je bent aantrekkelijk genoeg voor haar. Anders was ze absoluut niet met je naar bed gegaan. De reden dat ze een relatie niet ziet zitten is dit enorm vertekende zelfbeeld dat je hebt. Een compleet gebrek aan zelfvertrouwen is nogal een turnoff voor de meeste vrouwen.quote:En daarna ben ik wezen wandelen met mijn enige vriendin die ik heb (heb daar wel 2 x sex mee gehad maar dat was een vergissing zei ze ookal had ze er geen spijt van)
Dus ze pakte wel mijn hand vast ( maar ik neem aan dat dat normaal is met vriendschappelijke contacten? ik ben een absolute noob dus het zal wel niks betekenen dan behalve dat je in haar friendzone bevindt?) Niet dat ik het erg vind om vrienden te blijven, integendeel ik ben echt superblij dat ik haar ken en ze bljift me bombarderen dat ik het waard ben en dat ze om me geeft enzo en dat ik er ok uitzie ( maar niet voor haar blijkbaar maar goed..) Ik weet dat dit uiteindelijk een positief effect gaat geven.
Wat ook gewoon vaak niet lukt omdat emoties juist vaak niet logisch en rationeel zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 11:01 schreef deelnemer het volgende:
Dat doen autisten dat ook. Die kunnen ook niet van zichzelf uitgaan / op hun gevoel afgaan, en leren bewust aan hoe je moet reageren op / omgaan met situaties. Dat is ook gebasseerd op een expliciete analyse van menselijk gedrag.
Maar mensen verschillen vaak in wie ze saai vinden en wie niet. Laten we het houden op mensen die elkaar meer of minder goed aanvoelen.quote:
Hij heeft al een afspraak met een psycholoog die gespecialiseerd is in BDD.quote:Op maandag 25 april 2011 11:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, je hebt waarschijnlijk net zo'n verknipt zelfbeeld als anorexia-patienten hebben. Jij ziet een lelijk lichaam terwijl de rest van de wereld een gewone leuke gozer ziet. Het is jammer dat je vertikt naar een psycholoog te gaan.
[..]
Dat ze wel met je gesekst heeft maar geen relatie met je wil bewijst dat je uiterlijk niet het probleem is, je bent aantrekkelijk genoeg voor haar. Anders was ze absoluut niet met je naar bed gegaan. De reden dat ze een relatie niet ziet zitten is dit enorm vertekende zelfbeeld dat je hebt. Een compleet gebrek aan zelfvertrouwen is nogal een turnoff voor de meeste vrouwen.
Ah, dat had ik gemist.quote:Op maandag 25 april 2011 11:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Hij heeft al een afspraak met een psycholoog die gespecialiseerd is in BDD.
Ja, moet nog komen, maar dat is al een hele grote stap. Aanstaande woensdag of de wee kdaarna, geloof ik.quote:
Dat meisje beweert precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 25 april 2011 11:06 schreef Catbert het volgende:
Dat ze wel met je gesekst heeft maar geen relatie met je wil bewijst dat je uiterlijk niet het probleem is, je bent aantrekkelijk genoeg voor haar. Anders was ze absoluut niet met je naar bed gegaan. De reden dat ze een relatie niet ziet zitten is dit enorm vertekende zelfbeeld dat je hebt. Een compleet gebrek aan zelfvertrouwen is nogal een turnoff voor de meeste vrouwen.
Oh, en wat ze zegt zijn feiten, en haar acties niet? Ik heb kennelijk het stuk gemist waarin ze zegt dat Richard lelijk is, want hij zegt in het stuk waarop ik reageer zelf dat zij zegt dat hij er "ok" uitziet.quote:Op maandag 25 april 2011 11:18 schreef deelnemer het volgende:
Dat meisje beweert precies het tegenovergestelde. Ze noemt hem lelijk en sterk. Met jou zal ze nooit een relatie kunnen hebben, want ze emotioneel labiel en daar schopt jij waarschijnlijk keihard tegenaan. Je draai imo een standaard verhaaltje af of je projecteert, want je negeert de feiten.
Geen idee, misschien ben je gewoon lelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 11:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind mezelf lelijk, heb ik nu ook BDD?
Als je het wetenschappelijk bekijkt, moet je juist op je gevoel afgaan. Omdat je gevoel berust op een evolutionair ontwikkelt systeem dat is afgestemd op wat werkt. Daarom gaat het min of meer vanzelf of juist helemaal niet. Als het niet werkt en je probeert het bewust te bedenken, doe je het veel slechter. Emoties zijn overigens ook rationeel. De tegenstelling tussen emotie en ratio is allang op de helling gezet.quote:Op maandag 25 april 2011 11:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat ook gewoon vaak niet lukt omdat emoties juist vaak niet logisch en rationeel zijn.
Nja, dat was op basis van 1 foto en omdat Richard zelf zei dat hij zichzelf op die foto lelijk vond. Maar goed, Iwannabehigh vind zichzelf ook lelijk. Wat te doen?quote:Op maandag 25 april 2011 11:18 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat meisje beweert precies het tegenovergestelde. Ze noemt hem lelijk en sterk. Met jou zal ze nooit een relatie kunnen hebben, want ze is emotioneel labiel en daar schopt jij waarschijnlijk keihard tegenaan. Je draait imo een standaard verhaaltje af of je projecteert, want je negeert de feiten.
Iwannabehigh is weer aan het trollen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nja, dat was op basis van 1 foto en omdat Richard zelf zei dat hij zichzelf op die foto lelijk vond. Maar goed, Iwannabehigh vind zichzelf ook lelijk. Wat te doen?
Je verward lichamelijke processen met dat ze ook rationeel zijn. Sowieso denken vrouwen simpelweg anders dan mannen. Zoals je weet is het voor 'gewone' mannen vaak al lastig genoeg uit te vogelen waar een vrouw mee zit, laat staan als je ook nog eens moeite hebt je in te leven in haar emoties. Vrouwen maken meer dan mannen beslissingen op basis van hun emoties, en het is lastig die beslissingen te volgen of te anticiperen als je haar emoties niet kunt aflezen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:26 schreef deelnemer het volgende:
Als het wetenschappelijk bekijkt, moet je op je gevoel afgaan. Omdat je gevoel berust op een evolutionair ontwikkelt systeem dat is afgestemd op wat werkt. Daarom gaat het min of meer vanzelf of juist helemaal niet. Als het niet werkt en je probeert het bewust te bedenken, doe je het veel slechter. Emoties zijn overigens ook rationeel. De tegenstelling tussen emotie en ratio is allang op de helling gezet.
Dus laten we hem terugtrollen dan.quote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Iwannabehigh is weer aan het trollen.
Hahaha nee ik ben serieus.quote:Op maandag 25 april 2011 11:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus laten we hem terugtrollen dan.
Misschien als je het wat serieuser overkomt dan zullen we je geloven maar nu niet.quote:Op maandag 25 april 2011 11:36 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahaha nee ik ben serieus.![]()
Stel: ik vind mezelf lelijk en ik ben ook super lelijk. Heb ik dan ook BDD?
En: ik vind mezelf lelijk maar ik ben knap. BDD?
Dus als ik zeg dat ik mezelf best knap vind, geloven jullie me dan wel?quote:Op maandag 25 april 2011 11:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien als je het wat serieuser overkomt dan zullen we je geloven maar nu niet.
Neequote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat ik mezelf best knap vind, geloven jullie me dan wel?
Hey, laat mij iemand saai vinden zeg. Mag ik?quote:Op maandag 25 april 2011 11:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar mensen verschillen vaak in wie ze saai vinden en wie niet. Laten we het houden op mensen die elkaar meer of minder goed aanvoelen.
Lichamelijke processen voltrekken zich idd volstrekt logisch. Emoties zijn vaak heel effectief om iets te bereiken. Sterker nog. De mens is zelfmotiverend. De motivatie is altijd in laatste instantie emotioneel. Strikt rationeel bekeken maakt het niet uit of je leeft of dood gaat, het zijn gewoon twee mogelijkheden. Waarom de ene beter zou zijn dan de andere kun je niet uitleggen. Dat mannen en vrouwen een wat andere emotionaliteit hebben, hangt samen met het feit dat ze andere rollen hebben. Maar mannelijke motivatie is ook emotioneel. Haanjes gedrag is een voorbeeld van typisch mannelijke emotionaliteit.quote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je verward lichamelijke processen met dat ze ook rationeel zijn. Sowieso denken vrouwen simpelweg anders dan mannen. Zoals je weet is het voor 'gewone' mannen vaak al lastig genoeg uit te vogelen waar een vrouw mee zit, laat staan als je ook nog eens moeite hebt je in te leven in haar emoties. Vrouwen maken meer dan mannen beslissingen op basis van hun emoties, en het is lastig die beslissingen te volgen of te anticiperen als je haar emoties niet kunt aflezen.
Natuurlijk mag dat. Maar mag ik dan kijken, of ik vind dat het meer over jou zegt dan over Straw.quote:Op maandag 25 april 2011 11:44 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hey, laat mij iemand saai vinden zeg. Mag ik?
Is ook niet zo. Maar geef nou eens antwoord a.u.b. iemand; als je jezelf lelijk vindt en ook lelijk bent. Is het dan nog BDD? Of is het dan gewoon de harde waarheid.quote:
Natuurlijk mag dat.quote:Op maandag 25 april 2011 11:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar mag ik dan kijken, of ik vind dat het meer over jou zegt dan over Straw.
BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitzietquote:Op maandag 25 april 2011 11:47 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is ook niet zo. Maar geef nou eens antwoord a.u.b. iemand; als je jezelf lelijk vindt en ook lelijk bent. Is het dan nog BDD? Of is het dan gewoon de harde waarheid.
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid.quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Narcisme.quote:Op maandag 25 april 2011 11:54 schreef iwannabehigh het volgende:
Is er nog geen benaming voor de ''ziekte'' dat mensen zichzelf te knap vinden maar in werkelijkheid dikke draken zijn? Dus naast hun schoenen lopen en vroeg of laat keihard op hun bek gaan. Ook niet echt prettig, lijkt me. Of moet die benaming nog komen..
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.quote:Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is dr ook een behandeling voor?
quote:Op maandag 25 april 2011 11:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
quote:Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)
Moet ik hier serieus op reageren?quote:Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid.
Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden.
Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
[..]
[..]
Moet ik hier serieus op reageren?
Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet. Ik vind BDD ook een onzinnige term natuurlijk, daar niet van. Als het aan mij zou liggen, was het voor mij ook geen stoornis, maar iets wordt een stoornis genoemd als het een zware impact heeft op het normaal functioneren van iemand. Bij BDD heb je dat dus, bij narcisme niet. Narcistische mensen houden (teveel) van zichzelf, die kluisteren zich niet binnen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.
Of dat nu wel of niet zo is, kan je daadwerkelijk last van hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Gelukkig want ik heb er geen zin in.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.
Dus daarom is het minder erg?quote:Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet.
Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.quote:Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig want ik heb er geen zin in.![]()
[..]
Dus daarom is het minder erg?
Narcisten zien zichzelf als de spil waar alles om draait. Ze hebben een overdreven idee van hun eigen rol en waarde en zien anderen niet staan. Ze kunnen nergens over praten zonder hun eigen inbreng te benadrukken. Er zal vast een therapie voor zijn, maar of het helpt is een tweede.quote:Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is dr ook een behandeling voor?
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.quote:Op maandag 25 april 2011 01:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Trek je niet veel aan van die Catbert hij is zelf een irritante Eikel. Zelf heeft ie zn hele leven op orde en dat ging van een leien dakje. En dan komt ie effe anderen de les lezen van 'het is toch allemaal makkelijk je bent een faalhaas'. Oprotten.
Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik.quote:Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.quote:Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
Dan noem je ook iemand.quote:Op maandag 25 april 2011 12:04 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik.
Beide zijn stoornissen en niet alleen omdat het hinderlijk is voor jezelf en/of de mensen om je heen. Beide zijn namelijk aantonbaar in de hersens.quote:Op maandag 25 april 2011 12:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.
Narcisme is niet hinderlijk voor de persoon die narcistisch is. Niet in zoverre dat het zijn leven onmogelijk maakt.
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.quote:Op maandag 25 april 2011 12:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.
Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.
Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.
Nee, het mannelijk brein werkt werkelijk anders dan dat van een vrouw. Of je een man of vrouw bent wordt voor de geboorte bepaald en kan daarna ook niet veranderd worden. Een bekend voorbeeld is David Reimer die als meisje opgevoed werd omdat vlak na de geboorte bij een besnijdenis z'n penis vernield was. In de puberteit kon hij, ondanks hoge doseringen oestrogeen, er niet mee omgaan dat hij een meisje was en wou weer man worden.quote:Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef deelnemer het volgende:
Lichamelijke processen voltrekken zich idd volstrekt logisch. Emoties zijn vaak heel effectief om iets te bereiken. Sterker nog. De mens is zelfmotiverend. De motivatie is altijd in laatste instantie emotioneel. Strikt rationeel bekeken maakt het niet uit of je leeft of dood gaat, het zijn gewoon twee mogelijkheden. Waarom de ene beter zou zijn dan de andere kun je niet uitleggen. Dat mannen en vrouwen een wat andere emotionaliteit hebben, hangt samen met het feit dat ze andere rollen hebben.
Nee inderdaad, heb ik ook gezegd. Ik vind het geen stoornis. De maatschappij vindt het wel een stoornis, omdat het zo iemand teveel zou hinderen en zijn leven compleet stil kan zetten. Etc.quote:Op maandag 25 april 2011 12:10 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.
Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.quote:Op maandag 25 april 2011 12:11 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nee inderdaad, heb ik ook gezegd. Ik vind het geen stoornis. De maatschappij vindt het wel een stoornis, omdat het zo iemand teveel zou hinderen en zijn leven compleet stil kan zetten. Etc.
Aanstelleritus, net zoals anorexia.quote:Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.
Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei.quote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Aanstelleritus, net zoals anorexia.
Flauw.quote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jij ook, bah.quote:Op maandag 25 april 2011 12:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei.
Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van de PI, ik zal het even toelichten als het te moeilijk voor je is.quote:Op maandag 25 april 2011 12:17 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je thumbs up insinueert dat je het met me eens bent. Dankjewel.
Catberg zegt dat je niet moet zeuren maar doen. Je niet moet laten beperken door wat je moeilijk vind maar aan de slag gaan en jezelf verbeteren, ervaringen opdoen en leren. Dat is wel wat jij moet doen Benzin. Ander raak je te gefrustreerd en ben je nog verder van huis.quote:Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef benzin het volgende:
[..]
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.
Maar; hij heeft volgens mij wel heel vaak gelijk. Ik denk dat het voor ons zeer verstandig is om te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb ook het gevoel dat hij het heel goed bedoeld, alleen op zijn eigen botte manier.
Hij heeft zeker wel zijn leven op orde, maar betekent dat dat hij niets waardevols kan zeggen? Als ik niet zou kunnen kantklossen, en ik zou het graag willen, dan is het slimmer om te luisteren naar iemand die wel kan kantklossen dan iemand die het ook niet kan. Diegene die het niet kan en het ook graag wil kan precies begrijpen waarom ik het wil en wat de problemen zijn en dat is leuk, mooi en fijn. Het is fijn om begrepen te worden en ik vind dat daar zeker ook veel ruimte voor moet zijn. Maar uiteindelijk heb je om vooruit te komen meer aan lessen van iemand die het wel kan.
Overigens betwijfel ik of het voor hem "van een leien dakje" ging. Als je naar zijn postgeschiedenis kijkt dan zie je dat hij, tussen de minder serieuze zaken door, vrij veel in topics over versieren, eenzaamheid en andere problematiek over het invullen van je leven actief is. Een logische conclusie die je daaruit kan trekken is dat hij interesse heeft in dergelijke topics.
En ondanks zijn ongeduldige botte aanpak schrijft hij toch wel dingen die kloppen. Misschien heeft hij er gewoon interesse in, maar wie weet is dat omdat de kleine catbert een stuk onsuccesvoller was dan hij nu is. Dat is voor hem een weet en voor ons een vraag, maar het is raar om er vanuit te gaan dat iets voor iemand anders veel gemakkelijker geweest moet zijn.
Maar het punt is, ik denk dat zijn aanwezigheid in het topic niet slecht voor 'ons' is.![]()
Maar jouw reactie, maar ook die van anderen, hebben me aan het denken gezet. Richard doet de laatste topics ook heel erg bijtend naar anderen toe. Misschien is dat onder de omstandigheden wel begrijpelijk. Maar ik had altijd het idee dat juist mannen die zo lang vrijgezel bleven fatsoenlijkere, lievere en betere mensen zijn dan veel klootzakken waar meisjes mee daten. Ik dacht dat het onbegrepen zielen waren en dat die meisjes de potentie niet zagen. Maar de laatste paar delen zie ik alleen jongens die zich, hoewel ze het vast en zeker niet zo bedoelen, zich gedragen als bittere en gefrustreerde eikels.
Ik heb van mezelf ook het idee dat ik een fatsoenlijke lieve jongen ben, maar wie weet gedraag ik mezelf onbewust wel net zo bitter en gefrustreerd en kom ik, ondanks dat ik echt niet zo ben, ook wel over als een enorm chagrijnige eikel. En als meisjes dat ook zien dan is het niet geheel onbegrijpelijk dat ze niet om me zitten te trappelen.
Puinzooi.
Dat er op internet waaronder hier op Fok! een aantal mensen zitten die dat doen betekend niet dat iedereen dat doet. En dat betekend zeker niet dat het mensen belemmerd om een leven te hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 12:20 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik meen het, zo zie ik het. Je kan onzeker zijn en dat is rot. Je kan je lelijk voelen en dat is fucked up en het kan je inderdaad beperken in je leven, maar er zo te koop mee lopen en janken dat je BDD hebt en iedereen maar medelijden met je moet hebben. Sorry, dat is gewoon aandachttrekkerij en aantrekkerij.Hebben mensen met zulke ''ziektes'' altijd.
Hokjes denken is geen 'overcontemplation'. Het is eerder een omvermogen om in termen van processen te denken en de neiging alles in veel in simpele statische modelletjes te proppen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.
Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.
Ik ben ook niet voor al deze benamingen en inkaderingen. Mensen met zogenaamde BDD moeten die term mooi laten varen en zich er niet achter verschuilen, etc. Het zijn allemaal 'kwaaltjes' veroorzaakt door onze luxueuze manier van leven. Overcontemplation.
Dat is waar, ik heb alleen maar voorbeelden van FOK! Toch denk ik zeker wel dat het zogenaamde ''BDD'' ofterwijl onzekerheid je leven beperkt. Je durft dan haast niets meer te doen door je onzekerheid.quote:Op maandag 25 april 2011 12:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat er op internet waaronder hier op Fok! een aantal mensen zitten die dat doen betekend niet dat iedereen dat doet. En dat betekend zeker niet dat het mensen belemmerd om een leven te hebben.
Kijk, als iemand hier op het forum, of het nu schenkstroop of iemand anders is, denkt lullige opmerkingen te kunnen maken, dan krijg je ze net zo hard terug. Schenkie heeft z'n kans gehad, iedereen geeft 'em tips e.d., maar hij blijft maar verzuurd dooremmeren over dat wij ons niet kunnen verplaatsen in zijn leven. Tja, op den duur ben ik hem dan gewoon zat.quote:Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef benzin het volgende:
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.
Ten eerste: bedankt. En je hebt gelijk, en dat is m'n insteek ook. Wat ik zie in dit soort topics is dat als er geen mensen die een beetje down-to-earth zijn en wel aan kunnen geven waar het misloopt, het snel in een kijk ons eens zielig zijn met z'n allen-clubje verzand. Daarom stoor ik me ook zo aan het getroll naar Strawberry toe. Mensen hier zouden blij moeten zijn dat er een (naar mijn idee redelijk normale) meid een down to earth analyse geeft van wat mensen verkeerd doen.quote:Maar; hij heeft volgens mij wel heel vaak gelijk. Ik denk dat het voor ons zeer verstandig is om te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb ook het gevoel dat hij het heel goed bedoeld, alleen op zijn eigen botte manier.
Hij heeft zeker wel zijn leven op orde, maar betekent dat dat hij niets waardevols kan zeggen? Als ik niet zou kunnen kantklossen, en ik zou het graag willen, dan is het slimmer om te luisteren naar iemand die wel kan kantklossen dan iemand die het ook niet kan. Diegene die het niet kan en het ook graag wil kan precies begrijpen waarom ik het wil en wat de problemen zijn en dat is leuk, mooi en fijn. Het is fijn om begrepen te worden en ik vind dat daar zeker ook veel ruimte voor moet zijn. Maar uiteindelijk heb je om vooruit te komen meer aan lessen van iemand die het wel kan.
Mwa, ik had nooit veel last met meiden ofzo. Lees niet te veel in het posten van mij hier, ik vind het gewoon interessant. Psychologie is sowieso een interessegebied van me, ik heb die boeken als The Game ook met veel interesse gelezen (en ben er van overtuigd dat het voor het grootste deel gewoon fictie is), en lees graag over de psychologie achter marketing e.d. Ik ben nu bezig in het boek van Dick Swaab dat ik hierboven noemde.quote:Overigens betwijfel ik of het voor hem "van een leien dakje" ging. Als je naar zijn postgeschiedenis kijkt dan zie je dat hij, tussen de minder serieuze zaken door, vrij veel in topics over versieren, eenzaamheid en andere problematiek over het invullen van je leven actief is. Een logische conclusie die je daaruit kan trekken is dat hij interesse heeft in dergelijke topics.
En ondanks zijn ongeduldige botte aanpak schrijft hij toch wel dingen die kloppen. Misschien heeft hij er gewoon interesse in, maar wie weet is dat omdat de kleine catbert een stuk onsuccesvoller was dan hij nu is. Dat is voor hem een weet en voor ons een vraag, maar het is raar om er vanuit te gaan dat iets voor iemand anders veel gemakkelijker geweest moet zijn.
Zoals ik al zei; jij weet wel wat het probleem is, je moet jezelf alleen eens een schop onder de kont geven en in actie komenquote:Maar het punt is, ik denk dat zijn aanwezigheid in het topic niet slecht voor 'ons' is.![]()
Maar jouw reactie, maar ook die van anderen, hebben me aan het denken gezet. Richard doet de laatste topics ook heel erg bijtend naar anderen toe. Misschien is dat onder de omstandigheden wel begrijpelijk. Maar ik had altijd het idee dat juist mannen die zo lang vrijgezel bleven fatsoenlijkere, lievere en betere mensen zijn dan veel klootzakken waar meisjes mee daten. Ik dacht dat het onbegrepen zielen waren en dat die meisjes de potentie niet zagen. Maar de laatste paar delen zie ik alleen jongens die zich, hoewel ze het vast en zeker niet zo bedoelen, zich gedragen als bittere en gefrustreerde eikels.
Ik heb van mezelf ook het idee dat ik een fatsoenlijke lieve jongen ben, maar wie weet gedraag ik mezelf onbewust wel net zo bitter en gefrustreerd en kom ik, ondanks dat ik echt niet zo ben, ook wel over als een enorm chagrijnige eikel. En als meisjes dat ook zien dan is het niet geheel onbegrijpelijk dat ze niet om me zitten te trappelen.
Dat zei ik ook niet. Ik zeg enkel dat aandoeningen zoals hierboven besproken uit overcontemplation kunnen komen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hokjes denken is geen 'overcontemplation'. Het is eerder een omvermogen om in termen van processen te denken en de neiging alles in veel in simpele statische modelletjes te proppen.
Inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is waar, ik heb alleen maar voorbeelden van FOK! Toch denk ik zeker wel dat het zogenaamde ''BDD'' ofterwijl onzekerheid je leven beperkt. Je durft dan haast niets meer te doen door je onzekerheid.
Inderdaad. Nu moet je dit niet lezen alsof je een soort enorm managertype moet zijn om vrouwen te krijgen. Meer introverte kerels kunnen prima een vriendin krijgen, maar dan past een enorm extrovert type niet zo bij je. Een teamgenoot van me is ook behoorlijk introvert (heck, die leeft soms in een eigen wereldje) maar heeft wel een leuke vriendin.quote:Op maandag 25 april 2011 12:21 schreef deelnemer het volgende:
Het idee dat aardige mannen door vrouwen niet worden worden gezien en dat eikels heel populiar zijn is onzin. Beide zijn minder aanrekkelijk. Een sterke persoonlijkheid / natuurlijke leider is juist sociaal sterk, want hij moet een groep in banen kunnen leiden. Hij moet zien waar de schoen wringt en iedereen kunnen benaderen, gezien vanuit het perspectief van degene met wie hij van doen heeft, en hem op een handige manier beter afstemmen op het groepsbelang. Een leider draagt ook de verantwoordelijkheid voor de zwakkeren en beschermt ze tegen de rest. In de pikorde sluit hij zo de cirkel.
Je begrijpt me verkeerd. Die rollen die ik noemde zijn grotendeel biologisch van aard en evolutionair bepaald.quote:Op maandag 25 april 2011 12:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, het mannelijk brein werkt werkelijk anders dan dat van een vrouw. Of je een man of vrouw bent wordt voor de geboorte bepaald en kan daarna ook niet veranderd worden. Een bekend voorbeeld is David Reimer die als meisje opgevoed werd omdat vlak na de geboorte bij een besnijdenis z'n penis vernield was. In de puberteit kon hij, ondanks hoge doseringen oestrogeen, er niet mee omgaan dat hij een meisje was en wou weer man worden.
Als we toch met boeken gaan smijten; lees dan "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab.
Denk juist dat je dan een extraverte vriendin nodig hebt. Twee introverte types gaan toch niet samen? Ik ken een man die is heel introvert; heel zenuwachtig, komt een beetje onzeker over enzovoort. Vindt iedereen. Maar zijn vrouw is echt zo'n hele opgewekte, spontane vrouw, heel erg aanwezig, vindt het erg fijn om aandacht te krijgen volgens mij en ze praat ook erg veel (ze laat je gewoon niet uitpraten soms, ze praat zo over je heen) en ze zijn nu al 35 jaar getrouwd. Denk juist dat het compenseert.quote:Op maandag 25 april 2011 12:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. Nu moet je dit niet lezen alsof je een soort enorm managertype moet zijn om vrouwen te krijgen. Meer introverte kerels kunnen prima een vriendin krijgen, maar dan past een enorm extrovert type niet zo bij je. Een teamgenoot van me is ook behoorlijk introvert (heck, die leeft soms in een eigen wereldje) maar heeft wel een leuke vriendin.
Niet om het één of ander, maar BDD is een zeer ernstige stoornis met verregaande gevolgen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:20 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik meen het, zo zie ik het. Je kan onzeker zijn en dat is rot. Je kan je lelijk voelen en dat is fucked up en het kan je inderdaad beperken in je leven, maar er zo te koop mee lopen en janken dat je BDD hebt en iedereen maar medelijden met je moet hebben. Sorry, dat is gewoon aandachttrekkerij en aantrekkerij.Hebben mensen met zulke ''ziektes'' altijd.
Ja, zo zie jij dat. Ik zie het anders. Ik vind het meer extreme onzekerheid waar iets aan is te doen. Maar de meeste BDD personen die ik hier zie, willen er niet aan werken; alleen maar zeuren en medelijden met zichzelf hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 12:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar BDD is een zeer ernstige stoornis met verregaande gevolgen.
Ik herken me ook wel een beetje in die beschrijving van je broertje. Wat me opvalt is dat je in het verhaal wat vrouwen willen een soort tegenovergestelde persoon beschrijft.quote:Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef Catbert het volgende:
Ik herken meer m'n broertje in dit soort verhalen, die wat sociaal onhandig is. Gewoon een lieve leuke jongen, maar hij is niet 'losjes' en neemt dingen te serieus, en die wil nu hij 20 is toch ook wel eens een vriendinnetje.
[..]
Wat vrouwen willen is een echte man, eentje die initiatief neemt, niet doet voorkomen alsof hij geen seks wil (want dat wil ze wel namelijk), waar het in eerste instantie niet te serieus mee wordt en waar ze gewoon (vooral in het begin) een leuke tijd mee kan hebben.
Fijn dat je even de moeite hebt genomen een kleine samenvatting te lezen. Hij claimt niet dat de hersenen de enige reden zijn dat mensen bepaald sociaal gedrag vertonen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:31 schreef deelnemer het volgende:
Je begrijpt me verkeerd. Die rollen die ik noemde zijn grotendeel biologisch van aard en evolutionair bepaald.
Het boek van Dick Swaab is te reductionistisch. Die man begrijpt niet dat de ene laag van organistatie (hersenen) nooit een verklaring kan zijn voor de andere (sociaal gedrag). Verklaringen moet je zoeken in de ontwikkeling van het proces (in de richting van de tijd dus).
M.i. is het idee dat "opposites attrackt" nogal onzinnig. Elkaar aanvullen is prima, maar er moet een deel overlap zitten in hoe je 'klikt'. Die twee zullen zeker op een bepaald vlak (dat jij waarschijnlijk niet ziet) wel heel erg met elkaar overeen komen. In de relaties in mijn omgeving zie ik ook dat de partners uitwendig al op dezelfde manier in het leven staan. Die vriendin van die introverte teamgenoot is ook niet erg extrovert, maar hun 'overlap' zal nog wel een stuk verder gaan.quote:Op maandag 25 april 2011 12:31 schreef iwannabehigh het volgende:
Denk juist dat je dan een extraverte vriendin nodig hebt. Twee introverte types gaan toch niet samen? Ik ken een man die is heel introvert; heel zenuwachtig, komt een beetje onzeker over enzovoort. Vindt iedereen. Maar zijn vrouw is echt zo'n hele opgewekte, spontane vrouw, heel erg aanwezig, vindt het erg fijn om aandacht te krijgen volgens mij en ze praat ook erg veel (ze laat je gewoon niet uitpraten soms, ze praat zo over je heen) en ze zijn nu al 35 jaar getrouwd. Denk juist dat het compenseert.
Eerst vond ik het ook een raar stel maar het werkt blijkbaar wel heel goed.
quote:Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef Catbert het volgende:
Daarom stoor ik me ook zo aan het getroll naar Strawberry toe. Mensen hier zouden blij moeten zijn dat er een (naar mijn idee redelijk normale) meid een down to earth analyse geeft van wat mensen verkeerd doen.
Oh, absoluut. Als je een meid gaat vertellen over je problemen op een eerste date zal ze ongetwijfeld heel aardig en begrijpend doen, maar je verspilt meteen je kansen bij d'r. Hou de gesprekken positief. Afgeven op exen, vertellen over je persoonlijke issues, het verhaal over hoe je misbruikt bent door je vader; dat zijn allemaal dingen die pas komen als je al een relatie hebt. In het begin willen ze gewoon samen gezellig een fles rose leegdrinken in 't park.quote:Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef benzin het volgende:
Is TE serieus zijn echt zo'n groot probleem?
Ik baseer me op alles wat ik erover gelezen heb. Het is een vreselijke ziekte, daar kun je echt niet zo luchtig over doen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja, zo zie jij dat. Ik zie het anders. Ik vind het meer extreme onzekerheid waar iets aan is te doen. Maar de meeste BDD personen die ik hier zie, willen er niet aan werken; alleen maar zeuren en medelijden met zichzelf hebben.
30% geslijm, 70% gezeur over dat ze vast borderline heeft e.d., en bijzonder normaal gedrag. Je merkt meteen wie er wanhopig is aan de reacties als er een keer een meid reageert. De slijmerds hebben het nog niet opgegeven, de zeikerds wel.quote:Op maandag 25 april 2011 12:38 schreef Crutch het volgende:
Getroll naar Strawberry? Ik las toch bijna allen maar geslijm naar Strawberry.
Is deze reactie serieus? Volgens mij heeft ze zelf ook aangegeven dat ze trekjes van borderline had/heeft?quote:Op maandag 25 april 2011 12:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
30% geslijm, 70% gezeur over dat ze vast borderline heeft e.d., en bijzonder normaal gedrag. Je merkt meteen wie er wanhopig is aan de reacties als er een keer een meid reageert. De slijmerds hebben het nog niet opgegeven, de zeikerds wel.
+1quote:Op maandag 25 april 2011 12:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik baseer me op alles wat ik erover gelezen heb. Het is een vreselijke ziekte, daar kun je echt niet zo luchtig over doen.
Ach so, nou ja ik vind 'r wel een aanwinst voor dit topic.quote:Op maandag 25 april 2011 12:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
30% geslijm, 70% gezeur over dat ze vast borderline heeft e.d., en bijzonder normaal gedrag. Je merkt meteen wie er wanhopig is aan de reacties als er een keer een meid reageert. De slijmerds hebben het nog niet opgegeven, de zeikerds wel.
Ik geloof best dat ze issues heeft (wie niet), maar niet zo erg als sommige mensen hier in dit topic lijken te hopen. Daarnaast, borderline trekjes maakt je geen borderliner. Ik heb ook wel OCD-trekjes maar ben geen OCD-er. Ben gewoon een nerdquote:Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef iwannabehigh het volgende:
Is deze reactie serieus? Volgens mij heeft ze zelf ook aangegeven dat ze trekjes van borderline had/heeft?
Waar lees je dat over anorexia?quote:Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat mensen hier zoiets als anorexia en bdd gewoon zien als aanstelleritus .
Idd.quote:
Mensen die dat soort dingen zeggen over welke stoornis dan ook zouden voor de grap een keer een dagje moeten ruilen. Kijken of ze het dan nog aanstelleriteus vindenquote:Op maandag 25 april 2011 12:47 schreef formerjellybean het volgende:
Dat stond op de vorige bladzijde quote van Wannabehigh
Autisme en anorexia dat is aanstelleritus. Mijn layout is een beetje dwars vandaag dus ik doe het zo
Zij dus al correctie , las iets wat jij quote en was een beetje pissig om de uitspraak en trok iets te snel conclusies. Ah nu is mijn lay out met quoten beterquote:Op maandag 25 april 2011 12:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Begrijpend lezen is niet je sterkste vak geweest, denk ik. Nergens staat dat autisme een aandachtsstoornis is, kan ook niet.
Waarom krijg ik altijd als enige de schuld.
Ik heb ook manisch depressieve trekjes maar ben niet manisch depressief. Ben gewoon een vrouw.quote:Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze issues heeft (wie niet), maar niet zo erg als sommige mensen hier in dit topic lijken te hopen. Daarnaast, borderline trekjes maakt je geen borderliner. Ik heb ook wel OCD-trekjes maar ben geen OCD-er. Ben gewoon een nerd
Natuurlijk snapt Swaab dat de omgeving een rol speelt. Hij snap alleen niet dat lagen van organisatie één en hetzelfde proces beschrijven. Dat heb ik in een eerder deel uit proberen uit te leggen. (Mijn promotie onderzoek ligt op dat terrein.) Maar ik ken geen populair wetenschappelijk boek waarin dat wordt uitgelegd.quote:Op maandag 25 april 2011 12:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Fijn dat je even de moeite hebt genomen een kleine samenvatting te lezen. Hij claimt niet dat de hersenen de enige reden zijn dat mensen bepaald sociaal gedrag vertonen.
Ja ja.... die Mera nog wat zit ook al alleen maar op mij te zeiken. Sommige mensen komen gewoon overal mee weg, en andere mensen niet (en dat ben ik); dat bewijst dit topic wel weerquote:Op maandag 25 april 2011 12:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Zij dus al correctie , las iets wat jij quote en was een beetje pissig om de uitspraak en trok iets te snel conclusies. Ah nu is mijn lay out met quoten beter
Dus alle vrouwen zijn manisch depressief. autisten reactiequote:Op maandag 25 april 2011 12:51 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb ook manisch depressieve trekjes maar ben niet manisch depressief. Ben gewoon een vrouw.
quote:Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.
quote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zie hier toch echt wel dat er 2 mensen zijn die anorexia en autisme als aanstellertitus zien. Oftewel hier kom jij niet onderuit Iwannabehighquote:Op maandag 25 april 2011 12:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei.
Nee, je hongert jezelf uit omdat je een achterlijk concept hebt van wat ''aantrekkelijk is'', gestuurd door de media en celebrity-cultuur; gepaard met teveel contemplatie omdat we het hier zo goed hebben en ons minder hoeven te focussen op primaire levensbehoeftes.quote:Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat mensen hier zoiets als anorexia en bdd gewoon zien als aanstelleritus . Het zijn de meest verschrikkelijke stoornissen.
Net alsof je jezelf uithongerd voor je plezier,
Dus? Dat iets verschrikkelijk is om naar te kijken, betekent niet dat je dan een waardeoordeel kan vellen. De effecten zijn vreselijk, de oorzaak van die effecten is weer iets anders. Dat wil zeggen, de verantwoordelijkheid ligt 100% bij het 'slachtoffer' om niet zo dom te doen.quote:ik heb het van een vriendin van me mee gemaakt waarbij ik mee in de groep zat en dat wens je niet aan je ergste vijand toe.
Ja, dat strookt dus niet met de concentratie van gevallen waar anorexia voorkomt. In regio's door mij omschreven. Als we jou moeten geloven, zou het waar ook ter wereld evenredig moeten voorkomen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:14 schreef formerjellybean het volgende:
Ohhhhhhhh jij hebt het zo mis wat anorexia betreft , dat gaat helemaal niet om media of iets , dat gaat om een heel vertekend beeld hebben van je lichaam.
Er is een stoornis in je hersenen die verteld dat je lichaam dik is en hoe dun je ook bent dat je dat niet ziet en nee, het is niet zo dat ik het verschrikkelijk vond om te zien, maar meer omdat ik voor haar de dagelijkse strijd met haarzelf zo erg is voor haarzelf dat jezelf zo uithongert wat dat je uiteindelijk misschien doodgaat.
Mee eens. Als je teveel selectie druk op elkaar uitoefent, door erop te hammeren hoe belangrijk het is dat je er goed uitziet, dan krijg je dat. Het is niet alleen de schuld van die vrouwen. Ze proberen hun onzekerheid op te lossen door hun marktwaarde te verhogen. Daarom laten ze zich leiden door misplaatste sociale verwachtingen. Je maakt elkaar dus kapot.quote:Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nee, je hongert jezelf uit omdat je een achterlijk concept hebt van wat ''aantrekkelijk is'', gestuurd door de media en celebrity-cultuur.
Omdat je zo bent doorgeslagen in je zelfbeeld dat je er fysieke bijwerkingen van krijgt. Dat zie je vaker, is ook heel vervelend ja.quote:Op maandag 25 april 2011 13:29 schreef Crutch het volgende:
Overigens is het bij anorexia vaak zo dat je niet meer kunt eten omdat je lichaam het eten niet binnenhoudt.
Precies een ander feitje is ook dat sommige mensen weer aankomen , en vervolgens juist sterven omdat hun lichaam juist het aangekomen gewicht niet meer kunnen verdragen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:29 schreef Crutch het volgende:
Overigens is het bij anorexia vaak zo dat je niet meer kunt eten omdat je lichaam het eten niet binnenhoudt.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben kortzichtig, maar zelf geen argumenten aanhalen.![]()
Het is goed met je. Niet alle aandoeningen zijn aanstelleritus. Ik beperk me daarin tot een aantal gevallen maar.
Dat is idd een probleem met de meet. Het was bedoeld voor mensen met issues en dat combineert slecht met mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:28 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry hoor maar als ik deze kortzichtige reacties zie van bepaalde mensen hier ben ik blij dat ik niet naar de meet ga of date. Want goh stel je voor dat je toch iets hebt dat word meteen afgedaan als aanstelleritus.![]()
Nee, je haalt uitzonderingen aan.quote:Op maandag 25 april 2011 13:35 schreef formerjellybean het volgende:
Ik haal genoeg argumenten aan , het verschil is dat jij in je hoofd al besloten hebt dat het een modeziekte is en ook niet eens open staat voor argumenten
Die zogenaamde "normale" mensen hebben vaak minder inleveningsvermogen dan iemand die wel iets mankeerdt. Toch raar. Omdat vaak die laatste groep verweten wordt dat ze dat niet hebbenquote:Op maandag 25 april 2011 13:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is idd een probleem met de meet. Het was bedoeld voor mensen met issues en dat combineert slecht met mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.
Dat begint me ook al op te vallen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die zogenaamde "normale" mensen hebben vaak minder inleveningsvermogen dan iemand die wel iets mankeerdt. Toch raar. Omdat vaak die laatste groep verweten wordt dat ze dat niet hebben
Nee , het gaat vaak gepaard met niet kunnen verwerken van een traumatische ervaringquote:Op maandag 25 april 2011 13:39 schreef Crutch het volgende:
Is het niet zo dat uiteindelijke zelfdestructieve ziektes zoals anorexia, BDD een resultaat zijn van wat aanvankelijk wel aanstellerititus was?
Ik vind persoonlijke verhalen niet zó belangrijk dat je dat als basis kan zien van je opvatting over anorexia. Lijkt verdacht veel op inductief redeneren met een foutieve conclusie.quote:Op maandag 25 april 2011 13:38 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , jij haalt aan wat je uit de blaadjes leest , ik heb wel degelijk met mensen met anorexia in de groep gezeten en ken hun verhalen , de persoonlijke verhalen waar jij niet in verdiept omdat je te graag je mening op dingen uit blaadjes haalt.
Zwakke plekken, in combinatie van sociale verwachtingen en selectie druk uit de omgeving. Een destructief mengsel.quote:Op maandag 25 april 2011 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , het gaat vaak gepaard met niet kunnen verwerken van een traumatische ervaring
Ging je die mensen lijdend aan anorexia en BDD uiteindelijk ook negeren omdat ze zo negatief praatten?quote:Op maandag 25 april 2011 13:38 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , jij haalt aan wat je uit de blaadjes leest , ik heb wel degelijk met mensen met anorexia in de groep gezeten en ken hun verhalen , de persoonlijke verhalen waar jij niet in verdiept omdat je te graag je mening op dingen uit blaadjes haalt.
Idd. Hoe kan dat worden opgelost? Ik denk door niets anders dan praten met je vriendin, en hopen dat ze het snapt en er rekening mee wil houden. Niet dat het dan opgelost isquote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je verward lichamelijke processen met dat ze ook rationeel zijn. Sowieso denken vrouwen simpelweg anders dan mannen. Zoals je weet is het voor 'gewone' mannen vaak al lastig genoeg uit te vogelen waar een vrouw mee zit, laat staan als je ook nog eens moeite hebt je in te leven in haar emoties. Vrouwen maken meer dan mannen beslissingen op basis van hun emoties, en het is lastig die beslissingen te volgen of te anticiperen als je haar emoties niet kunt aflezen.
Het genetische verschil tussen man en vrouw is net zo groot als het genetische verschil tussen een mens en een gorillaquote:Op maandag 25 april 2011 13:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Idd. Hoe kan dat worden opgelost? Ik denk door niets anders dan praten met je vriendin, en hopen dat ze het snapt en er rekening mee wil houden. Niet dat het dan opgelost is
Bron?quote:Op maandag 25 april 2011 13:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het genetische verschil tussen man en vrouw is net zo groot als het genetische verschil tussen een mens en een gorilla
Tussen man en vrouw is het verschil XY of XX chromosoom. Op 23 paar chromosomen is dat een paar procent. Het verschil tussen mensen en chimpansees is nog kleiner:quote:
bron:quote:Toen op 26 juni 2000 het menselijk genoom werd gepresenteerd is men gestart met het in kaart brengen van het DNA van de chimpansee. Al snel werden onze vermoedens wetenschappelijk onderbouwd. In een van dee eerste chromosomen die werd onderzocht (chromosoom 21) bleek slechts 1,44% van de genetische code verschillend. Uiteindelijk zijn 35 miljoen baseparen gevonden die anders zijn.
Dat het een aandachtsziekte is heb ik dan weer niet gezegd.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Wat een ontzettende onzin overigens, dat anorexia een aandachtsziekte is.
Vind het ook heel erg naief dat mensen denken dat het veroorzaakt wordt door dunne modellen/media e.d.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen om zich hierin te kunnen inleven.
Het is ook nog niet zo duidelijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosaquote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Vind het ook heel erg naief dat mensen denken dat het veroorzaakt wordt door dunne modellen/media e.d.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen om zich hierin te kunnen inleven.
In religieuze context bestond het vroeger ook in de vorm van overdreven vasten.quote:Sociocultural studies have highlighted the role of cultural factors, such as the promotion of thinness as the ideal female form in Western industrialized nations, particularly through the media.[75] A recent epidemiological study of 989,871 Swedish residents indicated that gender, ethnicity and socio-economic status were large influences on the chance of developing anorexia, with those with non-European parents among the least likely to be diagnosed with the condition, and those in wealthy, white families being most at risk.[76] People in professions where there is a particular social pressure to be thin (such as models and dancers) were much more likely to develop anorexia during the course of their career,[77] and further research has suggested that those with anorexia have much higher contact with cultural sources that promote weight-loss.[78]
There is also evidence to suggest that patients who have anorexia nervosa can be characterised by Alexithymia[79] and also a deficit in certain emotional functions. A research study showed that this was the case in both adult and adolescent anorexia nervosa patients.[80]
There is a high rate of reported child sexual abuse experiences in clinical groups of who have been diagnosed with anorexia. Although prior sexual abuse is not thought to be a specific risk factor for anorexia, those who have experienced such abuse are more likely to have more serious and chronic symptoms.[81]
Huu, in de tijd van de rubensvrouwen had niemand er last van volgens mij.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Sociologische studies tonen inderdaad een cultuurgebonden link aan als die een schoonheidsideaal verheerlijkt van klein en slank. Het is toch echt 1 van de meest voorkomende oorzaken van anorexia als je kijkt naar de concentratie van gevallen die er bekend zijn. Neemt niet weg dat er andere oorzaken kunnen zijn, maar als statistisch gegeven kan je anorexia het best linken aan omgevingsfactoren zoals ik die schetste in een eerdere post.quote:Op maandag 25 april 2011 14:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huu, in de tijd van de rubensvrouwen had niemand er last van volgens mij.
Als je een aantal jaren terug in Marokko ging kijken of andere landen waar dikke vrouwen als aantrekkelijk werden gezien (dit is aan het veranderen omdat ook die landen beinvloed worden door een westers ideaal). Dan vond je daar geen anorexia.
Het is wel degelijk cultuur gebonden, net als plastische chirurgie en andere uiterlijkheden.
Deelnemer en ikzelf hebben daar ook wat moeite mee, die stickers. Zeker in het geval van BDD als ik heel eerlijk ben. Zo kan je makkelijker de verantwoordelijkheid van jezelf afschuiven naar het gemanifeste ''syndroom'' dat dan zogenaamd als een kogelketting aan je vast zit. En boehoe je kan er dus niks aan doen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik vind het wel jammer dat jullie het zoveel over syndromen hebben.
Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Om een voorbeeld te geven, ik had een vriendin die heeft borderline. Die vond dat ze alles maar kon maken omdat ze toch borderline had. De sticker versterkt het syndroom in dit geval.
slecht voorbeeld als je het mij vraagt. Dat soort mensen zijn nu juist de reden dat mensen die daadwerkelijk problemen en baat hebben bij therapie en een labeltje minder serieus genomen worden.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Om een voorbeeld te geven, ik had een vriendin die heeft borderline. Die vond dat ze alles maar kon maken omdat ze toch borderline had. De sticker versterkt het syndroom in dit geval.
Omdat hij het te theoretisch aanpakt en ook niet kan improviseren.quote:Op maandag 25 april 2011 10:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan zouden mensen ook moeten kunnen leren versieren. Wat is er dan mis met wat MLiG probeert te doen?
Heeft niks met saai te maken, het klinkt gewoon heel fout. Het hangt er helemaal vanaf hoe je het zegt en van wie het komt mocht het nog een beetje positieve interesse wekken.quote:
Geloof me, als je echt iemand kent met narcistische persoonlijkheidsstoornis dan kom je er wel op terug. Niet mee te leven.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Nee, lees je maar even in. BDD is een ongezonde obsessie met het uiterlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 11:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind mezelf lelijk, heb ik nu ook BDD?
Dat is een ander uiterste , bij mij heeft het heel veel geholpen dat ik die diagnose kreeg want daardoor kon ik heel hard aan mezelf werken . Ik denk namelijk dat als ik die diagnose en die hulp niet had gekregen , dat ik er waarschijnlijk niet meer was. Ik heb leren gevoelens te herkennen en benoemen, en zo ook makkelijker met situaties om leren gaan dat ik niet ontplofte. Zelfverwonding afgeleerd en ook van suicidaliteit afgekomen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Iedereen heeft hierover een mening Daniel. Wat ik vooral jammer vind is dat mensen zo op hun eigen straatje gaan zitten, dat ze alleen hun eigen voorkeur kunnen volgen, en proberen andersdenkenden onderdruk te zetten en eruit te werken. Zoals het nu gaat is het een fantastische mix van thema's en iedereen krijgt wel eens zijn zin. Er ontstaat zo veel meer inzicht in wat er allemaal speelt als mensen een partner zoeken. Over versieren alleen ben je al gauw uitgepraat. Ik ben zelfs bang dat mensen elkaar dan alleen maar onder druk gaan zetten met ideaal beelden. Deze brede aanpak maakt mensen veel meer bewust.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
In de labeltjes cultuur geloof ik ook niet. Maar die wordt ook bekritiseerd.quote:Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Het is een verstoorde manier van denken. Als je weet dat heel veel mensen met BDD uiteindelijk zelfmoord plegen, hoe kun je het dan nog aanstelleritis vinden?quote:Op maandag 25 april 2011 11:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een verstoorde manier van denken. Als je weet dat heel veel mensen met BDD uiteindelijk zelfmoord plegen, hoe kun je het dan nog aanstelleritis vinden?
Bij de beginstadia kan het je worden aangepraat door pesten e.d.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.
Ja en dat is dus helemaal niet nodig. (Het pesten natuurlijk ook niet)quote:Op maandag 25 april 2011 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij de beginstadia kan het je worden aangepraat door pesten e.d.
Ik zou een goede gemeenschap willen definieren als een groep mensen die in een vroeg stadium zien dat iemand niet lekker in z'n vel zit en het op een milde manier corrigeren als dat nog gemakkelijk kan. Mensen als MLiG, Richard, Schenkstroop, Benzin etc zouden dan niet zover wegzakken in hun eigen misvattingen en zichzelf de vernieling in draaien. Ik ben het daarom niet eens met mensen die zeggen dat je het allemaal zelf moet oplossen. Mensen op zichzelf terugwerpen is het slechtste wat je kunt doen. Mensen kunnen zichzelf niet aan hun eigen haren uit het moeras trekken.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.
zoveel heb ik nog niet geoefend he, dus ookal zou het wel werken kan het nog komenquote:Op maandag 25 april 2011 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat hij het te theoretisch aanpakt en ook niet kan improviseren.
ik ben gisteren met groot toeval een meisje weer tegengekomen ( een meisje, waar ik een jeugdfoto van heb dat toen we 2/3 waren elkaar een zoentje gaven. ik las zoiets van lanterfanteraar en ik heb dat zelf ookquote:Ik weet niet, misschien dat die mensen waarbij het wel lukt, dat aanleren, toch mild autistisch zijn. Ik heb ook een aantal fokkers wel zien posten dat ze autistisch zijn maar toch veel vrienden hebben. Niet onzeker zijn helpt denk ik al een hoop, het niet erg vinden dat je af en toe raar bent.
Dus jouw mening is eigenlijk alleen gebaseerd op mensen zoals Richard.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Richard is in ieder geval zo ver nog niet als hij nu wekelijks lijkt te willen kiezen of hij wel of niet lelijk is, doet me ook twijfelen aan de echtheid van zijn BDD overigens. Maar hij lijkt de behoefte te hebben om daar wel te komen, in zo'n gevorderd stadium, door zich zo makkelijk weer over te geven en huilposts te maken.
De druk door de media op het uiterlijk is een van de factoren die aan het zelfbeeld kan bijdragen, maar daarnaast speelt zoveel meer mee. Had een keer een interview gezien van Portia del Rossi, heel heftig om te horen hoe het bij haar zo ontwikkeld is. Vooral ergens controle over hebben was bij haar heel belangrijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Nee, maar pubers zijn behoorlijk kwetsbaar.quote:Op maandag 25 april 2011 14:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja en dat is dus helemaal niet nodig. (Het pesten natuurlijk ook niet)
Dat komt helaas voor ja. Maar in veel andere gevallen helpt zo'n benaming, reden van je gedrag wel om jezelf beter te begrijpen en ermee te leren omgaan. Het is een confrontatie met je 'foute' gedrag.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen hebben altijd de neiging hard te oordelen over wat ze niet begrijpen, of willen begrijpen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:53 schreef formerjellybean het volgende:
Deelnemer , die goede gemeenschap zoals je het hier zegt zit vol met vooroordelen , waar de wetenschappers voorop lopen met hun meningen en statistiekjes.
Hoe vaak heb ik al niet oh maar wat jij hebt stelt niets voor want het is welzijnsziekte, om heel eerlijk te zijn zodra men iets wat ook maar te maken heeft met de psychiatrie te maken heeft , komt wel weer aan met hun wijsneuzerige mening , door iets wat ze aan alleen maar aan de oppervlakte zien en totaal geen weet van hebben . Ik merk het hier ook al qua uitspraken over borderline etc daar word je gewoon niet vrolijk van.
In plaats van dat je nou eens mensen gewoon in hun waarde liet zonder je mening op te dringen over wat je beeld van iets is zonder oordeel . Zou de wereld een stuk prettiger maken.
Swiffer liep ook al te klagen, dat ze het gevoel kreeg, dat haar autisme haar eigen schuld is. Niet alles in maakbaar en mensen kunnen hele reele beperkingen hebben. Aangeboren beperkingen kun je niets aan doen. Ontwikkelingsstoornissen ook niet, tenzij je denkt dat (jonge) mensen de wereld kunnen doorgronden en zichzelf in goede banen kunnen leiden. De hedendaagse maakbaarheid filosofie van rechts is mijns inzien soms goed en soms schadelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus jouw mening is eigenlijk alleen gebaseerd op mensen zoals Richard.Dat verklaard een hoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |