abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95949886
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
Ron Paul 2012
pi_95949890
quote:

[..]

BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)
  maandag 25 april 2011 @ 11:53:05 #178
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95949893
quote:

[..]

Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid. :o
Je moeder is een hamster
pi_95949945
Is er nog geen benaming voor de ''ziekte'' dat mensen zichzelf te knap vinden maar in werkelijkheid dikke draken zijn? Dus naast hun schoenen lopen en vroeg of laat keihard op hun bek gaan. Ook niet echt prettig, lijkt me. Of moet die benaming nog komen..
  maandag 25 april 2011 @ 11:55:26 #180
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95949958
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:54 schreef iwannabehigh het volgende:
Is er nog geen benaming voor de ''ziekte'' dat mensen zichzelf te knap vinden maar in werkelijkheid dikke draken zijn? Dus naast hun schoenen lopen en vroeg of laat keihard op hun bek gaan. Ook niet echt prettig, lijkt me. Of moet die benaming nog komen..
Narcisme.
The view from nowhere.
pi_95949969
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Narcisme.
Is dr ook een behandeling voor?
pi_95949984
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Ron Paul 2012
pi_95950013
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:52 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid. :o
Moet ik hier serieus op reageren? :N
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95950024
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden.
Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.
  maandag 25 april 2011 @ 11:57:55 #185
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95950045
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

[..]

Moet ik hier serieus op reageren? :N
Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.
Je moeder is een hamster
pi_95950048
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.
Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet. Ik vind BDD ook een onzinnige term natuurlijk, daar niet van. Als het aan mij zou liggen, was het voor mij ook geen stoornis, maar iets wordt een stoornis genoemd als het een zware impact heeft op het normaal functioneren van iemand. Bij BDD heb je dat dus, bij narcisme niet. Narcistische mensen houden (teveel) van zichzelf, die kluisteren zich niet binnen.
Ron Paul 2012
pi_95950055
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Of dat nu wel of niet zo is, kan je daadwerkelijk last van hebben.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95950089
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.
Gelukkig want ik heb er geen zin in. :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet.
Dus daarom is het minder erg?
14 SHADES OF GREY
pi_95950149
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig want ik heb er geen zin in. :)

[..]

Dus daarom is het minder erg?
Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.

Narcisme is niet hinderlijk voor de persoon die narcistisch is. Niet in zoverre dat het zijn leven onmogelijk maakt.
Ron Paul 2012
  maandag 25 april 2011 @ 12:01:17 #190
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95950159
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Narcisten zien zichzelf als de spil waar alles om draait. Ze hebben een overdreven idee van hun eigen rol en waarde en zien anderen niet staan. Ze kunnen nergens over praten zonder hun eigen inbreng te benadrukken. Er zal vast een therapie voor zijn, maar of het helpt is een tweede.
The view from nowhere.
pi_95950205
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Trek je niet veel aan van die Catbert hij is zelf een irritante Eikel. Zelf heeft ie zn hele leven op orde en dat ging van een leien dakje. En dan komt ie effe anderen de les lezen van 'het is toch allemaal makkelijk je bent een faalhaas'. Oprotten.
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.

Maar; hij heeft volgens mij wel heel vaak gelijk. Ik denk dat het voor ons zeer verstandig is om te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb ook het gevoel dat hij het heel goed bedoeld, alleen op zijn eigen botte manier.

Hij heeft zeker wel zijn leven op orde, maar betekent dat dat hij niets waardevols kan zeggen? Als ik niet zou kunnen kantklossen, en ik zou het graag willen, dan is het slimmer om te luisteren naar iemand die wel kan kantklossen dan iemand die het ook niet kan. Diegene die het niet kan en het ook graag wil kan precies begrijpen waarom ik het wil en wat de problemen zijn en dat is leuk, mooi en fijn. Het is fijn om begrepen te worden en ik vind dat daar zeker ook veel ruimte voor moet zijn. Maar uiteindelijk heb je om vooruit te komen meer aan lessen van iemand die het wel kan.

Overigens betwijfel ik of het voor hem "van een leien dakje" ging. Als je naar zijn postgeschiedenis kijkt dan zie je dat hij, tussen de minder serieuze zaken door, vrij veel in topics over versieren, eenzaamheid en andere problematiek over het invullen van je leven actief is. Een logische conclusie die je daaruit kan trekken is dat hij interesse heeft in dergelijke topics.

En ondanks zijn ongeduldige botte aanpak schrijft hij toch wel dingen die kloppen. Misschien heeft hij er gewoon interesse in, maar wie weet is dat omdat de kleine catbert een stuk onsuccesvoller was dan hij nu is. Dat is voor hem een weet en voor ons een vraag, maar het is raar om er vanuit te gaan dat iets voor iemand anders veel gemakkelijker geweest moet zijn.

Maar het punt is, ik denk dat zijn aanwezigheid in het topic niet slecht voor 'ons' is. :)

Maar jouw reactie, maar ook die van anderen, hebben me aan het denken gezet. Richard doet de laatste topics ook heel erg bijtend naar anderen toe. Misschien is dat onder de omstandigheden wel begrijpelijk. Maar ik had altijd het idee dat juist mannen die zo lang vrijgezel bleven fatsoenlijkere, lievere en betere mensen zijn dan veel klootzakken waar meisjes mee daten. Ik dacht dat het onbegrepen zielen waren en dat die meisjes de potentie niet zagen. Maar de laatste paar delen zie ik alleen jongens die zich, hoewel ze het vast en zeker niet zo bedoelen, zich gedragen als bittere en gefrustreerde eikels.

Ik heb van mezelf ook het idee dat ik een fatsoenlijke lieve jongen ben, maar wie weet gedraag ik mezelf onbewust wel net zo bitter en gefrustreerd en kom ik, ondanks dat ik echt niet zo ben, ook wel over als een enorm chagrijnige eikel. En als meisjes dat ook zien dan is het niet geheel onbegrijpelijk dat ze niet om me zitten te trappelen.

Puinzooi.
pi_95950234
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
pi_95950263
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik. :P
Ron Paul 2012
  maandag 25 april 2011 @ 12:06:28 #194
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95950334
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.
The view from nowhere.
pi_95950369
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:04 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik. :P
Dan noem je ook iemand. :P

Ach. Ik vind het allemaal overdreven. Kennen jullie de term dyscalculie? Dan denk ik bij mezelf: waarom in godsnaam een naam voor zoiets verzinnen. Accepteer de waarheid: je kan gewoon niet rekenen. Maar nee, overal moet een naam voor worden verzonnen. En een zogenaamde aandoening of ziekte zijn.
pi_95950372
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:01 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.

Narcisme is niet hinderlijk voor de persoon die narcistisch is. Niet in zoverre dat het zijn leven onmogelijk maakt.
Beide zijn stoornissen en niet alleen omdat het hinderlijk is voor jezelf en/of de mensen om je heen. Beide zijn namelijk aantonbaar in de hersens.
14 SHADES OF GREY
pi_95950461
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.

Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.

Ik ben ook niet voor al deze benamingen en inkaderingen. Mensen met zogenaamde BDD moeten die term mooi laten varen en zich er niet achter verschuilen, etc. Het zijn allemaal 'kwaaltjes' veroorzaakt door onze luxueuze manier van leven. Overcontemplation.
Ron Paul 2012
pi_95950503
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.

Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.
Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.
  maandag 25 april 2011 @ 12:11:36 #199
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95950530
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef deelnemer het volgende:
Lichamelijke processen voltrekken zich idd volstrekt logisch. Emoties zijn vaak heel effectief om iets te bereiken. Sterker nog. De mens is zelfmotiverend. De motivatie is altijd in laatste instantie emotioneel. Strikt rationeel bekeken maakt het niet uit of je leeft of dood gaat, het zijn gewoon twee mogelijkheden. Waarom de ene beter zou zijn dan de andere kun je niet uitleggen. Dat mannen en vrouwen een wat andere emotionaliteit hebben, hangt samen met het feit dat ze andere rollen hebben.
Nee, het mannelijk brein werkt werkelijk anders dan dat van een vrouw. Of je een man of vrouw bent wordt voor de geboorte bepaald en kan daarna ook niet veranderd worden. Een bekend voorbeeld is David Reimer die als meisje opgevoed werd omdat vlak na de geboorte bij een besnijdenis z'n penis vernield was. In de puberteit kon hij, ondanks hoge doseringen oestrogeen, er niet mee omgaan dat hij een meisje was en wou weer man worden.

Als we toch met boeken gaan smijten; lees dan "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95950538
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:10 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.
Nee inderdaad, heb ik ook gezegd. Ik vind het geen stoornis. De maatschappij vindt het wel een stoornis, omdat het zo iemand teveel zou hinderen en zijn leven compleet stil kan zetten. Etc.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')