Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
BDD is iets heel anders dan jezelf lelijk vinden. BDD is een totaal onwerkelijk beeld hebben van je eigen uiterlijk. Je ziet jezelf als een afschuwelijk monster terwijl je in werkelijkheid normaal uitziet
Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid.quote:Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Narcisme.quote:Op maandag 25 april 2011 11:54 schreef iwannabehigh het volgende:
Is er nog geen benaming voor de ''ziekte'' dat mensen zichzelf te knap vinden maar in werkelijkheid dikke draken zijn? Dus naast hun schoenen lopen en vroeg of laat keihard op hun bek gaan. Ook niet echt prettig, lijkt me. Of moet die benaming nog komen..
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.quote:Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is dr ook een behandeling voor?
quote:Op maandag 25 april 2011 11:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
quote:Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
En wat nou als je er ook daadwerkelijk uitziet als een afschuwelijk monster? (zulke mensen bestaan)
Moet ik hier serieus op reageren?quote:Op maandag 25 april 2011 11:53 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan is het dus gewoon harde waarheid, alhoewel... een relatief harde waarheid.
Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden.
Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
[..]
[..]
Moet ik hier serieus op reageren?
Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet. Ik vind BDD ook een onzinnige term natuurlijk, daar niet van. Als het aan mij zou liggen, was het voor mij ook geen stoornis, maar iets wordt een stoornis genoemd als het een zware impact heeft op het normaal functioneren van iemand. Bij BDD heb je dat dus, bij narcisme niet. Narcistische mensen houden (teveel) van zichzelf, die kluisteren zich niet binnen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Het is het tegenovergestelde van BDD, waarom zou BDD een stoornis zijn en narcisme niet? Narcisme heeft erg veel nadelen voor de persoon, lijkt me best naar.
Of dat nu wel of niet zo is, kan je daadwerkelijk last van hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Gelukkig want ik heb er geen zin in.quote:Op maandag 25 april 2011 11:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoeft niet, je zou een poging kunnen doen, maar aan de andere kant is het daar veul te mooi weer voor.
Dus daarom is het minder erg?quote:Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Wat? Narcisme hindert mensen niet in hun dagelijks leven zoals ''BDD'' dat doet.
Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.quote:Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig want ik heb er geen zin in.![]()
[..]
Dus daarom is het minder erg?
Narcisten zien zichzelf als de spil waar alles om draait. Ze hebben een overdreven idee van hun eigen rol en waarde en zien anderen niet staan. Ze kunnen nergens over praten zonder hun eigen inbreng te benadrukken. Er zal vast een therapie voor zijn, maar of het helpt is een tweede.quote:Op maandag 25 april 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Is dr ook een behandeling voor?
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.quote:Op maandag 25 april 2011 01:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Trek je niet veel aan van die Catbert hij is zelf een irritante Eikel. Zelf heeft ie zn hele leven op orde en dat ging van een leien dakje. En dan komt ie effe anderen de les lezen van 'het is toch allemaal makkelijk je bent een faalhaas'. Oprotten.
Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik.quote:Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.quote:Op maandag 25 april 2011 12:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Volgens mij heeft narcisme toch wel een zware impact op het normaal functioneren van iemand. Denken dat je de beste bent, de mooiste alles. Denk je nou echt dat dat in je voordeel werkt? Denk 't niet. Denk dat veel mensen zich tegen je gaan keren, je veel ruzies gaat krijgen enzovoort. Zoveel nadelen op te noemen.
Dan noem je ook iemand.quote:Op maandag 25 april 2011 12:04 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Kanye West is zwaar narcistisch, of hij nou zo'n kutleven heeft, betwijfel ik.
Beide zijn stoornissen en niet alleen omdat het hinderlijk is voor jezelf en/of de mensen om je heen. Beide zijn namelijk aantonbaar in de hersens.quote:Op maandag 25 april 2011 12:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vind BDD ook geen stoornis. Maar ik heb hierboven net omschreven waarom het wel als stoornis wordt omschreven. Zo werkt het in onze maatschappij. Heb je ergens zodanig last van dat het hinderlijk voor jezelf is, dan is het een stoornis.
Narcisme is niet hinderlijk voor de persoon die narcistisch is. Niet in zoverre dat het zijn leven onmogelijk maakt.
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.quote:Op maandag 25 april 2011 12:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Ik denk gelijk aan Berlusconi.
Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.
Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.
Nee, het mannelijk brein werkt werkelijk anders dan dat van een vrouw. Of je een man of vrouw bent wordt voor de geboorte bepaald en kan daarna ook niet veranderd worden. Een bekend voorbeeld is David Reimer die als meisje opgevoed werd omdat vlak na de geboorte bij een besnijdenis z'n penis vernield was. In de puberteit kon hij, ondanks hoge doseringen oestrogeen, er niet mee omgaan dat hij een meisje was en wou weer man worden.quote:Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef deelnemer het volgende:
Lichamelijke processen voltrekken zich idd volstrekt logisch. Emoties zijn vaak heel effectief om iets te bereiken. Sterker nog. De mens is zelfmotiverend. De motivatie is altijd in laatste instantie emotioneel. Strikt rationeel bekeken maakt het niet uit of je leeft of dood gaat, het zijn gewoon twee mogelijkheden. Waarom de ene beter zou zijn dan de andere kun je niet uitleggen. Dat mannen en vrouwen een wat andere emotionaliteit hebben, hangt samen met het feit dat ze andere rollen hebben.
Nee inderdaad, heb ik ook gezegd. Ik vind het geen stoornis. De maatschappij vindt het wel een stoornis, omdat het zo iemand teveel zou hinderen en zijn leven compleet stil kan zetten. Etc.quote:Op maandag 25 april 2011 12:10 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Oké, dan is ''BDD'' ook geen ''stoornis''. Als dat geen stoornissen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |