Omdat je zo bent doorgeslagen in je zelfbeeld dat je er fysieke bijwerkingen van krijgt. Dat zie je vaker, is ook heel vervelend ja.quote:Op maandag 25 april 2011 13:29 schreef Crutch het volgende:
Overigens is het bij anorexia vaak zo dat je niet meer kunt eten omdat je lichaam het eten niet binnenhoudt.
Precies een ander feitje is ook dat sommige mensen weer aankomen , en vervolgens juist sterven omdat hun lichaam juist het aangekomen gewicht niet meer kunnen verdragen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:29 schreef Crutch het volgende:
Overigens is het bij anorexia vaak zo dat je niet meer kunt eten omdat je lichaam het eten niet binnenhoudt.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben kortzichtig, maar zelf geen argumenten aanhalen.![]()
Het is goed met je. Niet alle aandoeningen zijn aanstelleritus. Ik beperk me daarin tot een aantal gevallen maar.
Dat is idd een probleem met de meet. Het was bedoeld voor mensen met issues en dat combineert slecht met mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:28 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry hoor maar als ik deze kortzichtige reacties zie van bepaalde mensen hier ben ik blij dat ik niet naar de meet ga of date. Want goh stel je voor dat je toch iets hebt dat word meteen afgedaan als aanstelleritus.![]()
Nee, je haalt uitzonderingen aan.quote:Op maandag 25 april 2011 13:35 schreef formerjellybean het volgende:
Ik haal genoeg argumenten aan , het verschil is dat jij in je hoofd al besloten hebt dat het een modeziekte is en ook niet eens open staat voor argumenten
Die zogenaamde "normale" mensen hebben vaak minder inleveningsvermogen dan iemand die wel iets mankeerdt. Toch raar. Omdat vaak die laatste groep verweten wordt dat ze dat niet hebbenquote:Op maandag 25 april 2011 13:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is idd een probleem met de meet. Het was bedoeld voor mensen met issues en dat combineert slecht met mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.
Dat begint me ook al op te vallen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die zogenaamde "normale" mensen hebben vaak minder inleveningsvermogen dan iemand die wel iets mankeerdt. Toch raar. Omdat vaak die laatste groep verweten wordt dat ze dat niet hebben
Nee , het gaat vaak gepaard met niet kunnen verwerken van een traumatische ervaringquote:Op maandag 25 april 2011 13:39 schreef Crutch het volgende:
Is het niet zo dat uiteindelijke zelfdestructieve ziektes zoals anorexia, BDD een resultaat zijn van wat aanvankelijk wel aanstellerititus was?
Ik vind persoonlijke verhalen niet zó belangrijk dat je dat als basis kan zien van je opvatting over anorexia. Lijkt verdacht veel op inductief redeneren met een foutieve conclusie.quote:Op maandag 25 april 2011 13:38 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , jij haalt aan wat je uit de blaadjes leest , ik heb wel degelijk met mensen met anorexia in de groep gezeten en ken hun verhalen , de persoonlijke verhalen waar jij niet in verdiept omdat je te graag je mening op dingen uit blaadjes haalt.
Zwakke plekken, in combinatie van sociale verwachtingen en selectie druk uit de omgeving. Een destructief mengsel.quote:Op maandag 25 april 2011 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , het gaat vaak gepaard met niet kunnen verwerken van een traumatische ervaring
Ging je die mensen lijdend aan anorexia en BDD uiteindelijk ook negeren omdat ze zo negatief praatten?quote:Op maandag 25 april 2011 13:38 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , jij haalt aan wat je uit de blaadjes leest , ik heb wel degelijk met mensen met anorexia in de groep gezeten en ken hun verhalen , de persoonlijke verhalen waar jij niet in verdiept omdat je te graag je mening op dingen uit blaadjes haalt.
Idd. Hoe kan dat worden opgelost? Ik denk door niets anders dan praten met je vriendin, en hopen dat ze het snapt en er rekening mee wil houden. Niet dat het dan opgelost isquote:Op maandag 25 april 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je verward lichamelijke processen met dat ze ook rationeel zijn. Sowieso denken vrouwen simpelweg anders dan mannen. Zoals je weet is het voor 'gewone' mannen vaak al lastig genoeg uit te vogelen waar een vrouw mee zit, laat staan als je ook nog eens moeite hebt je in te leven in haar emoties. Vrouwen maken meer dan mannen beslissingen op basis van hun emoties, en het is lastig die beslissingen te volgen of te anticiperen als je haar emoties niet kunt aflezen.
Het genetische verschil tussen man en vrouw is net zo groot als het genetische verschil tussen een mens en een gorillaquote:Op maandag 25 april 2011 13:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Idd. Hoe kan dat worden opgelost? Ik denk door niets anders dan praten met je vriendin, en hopen dat ze het snapt en er rekening mee wil houden. Niet dat het dan opgelost is
Bron?quote:Op maandag 25 april 2011 13:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het genetische verschil tussen man en vrouw is net zo groot als het genetische verschil tussen een mens en een gorilla
Tussen man en vrouw is het verschil XY of XX chromosoom. Op 23 paar chromosomen is dat een paar procent. Het verschil tussen mensen en chimpansees is nog kleiner:quote:
bron:quote:Toen op 26 juni 2000 het menselijk genoom werd gepresenteerd is men gestart met het in kaart brengen van het DNA van de chimpansee. Al snel werden onze vermoedens wetenschappelijk onderbouwd. In een van dee eerste chromosomen die werd onderzocht (chromosoom 21) bleek slechts 1,44% van de genetische code verschillend. Uiteindelijk zijn 35 miljoen baseparen gevonden die anders zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |