abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 12:36:38 #226
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951444
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:31 schreef deelnemer het volgende:
Je begrijpt me verkeerd. Die rollen die ik noemde zijn grotendeel biologisch van aard en evolutionair bepaald.

Het boek van Dick Swaab is te reductionistisch. Die man begrijpt niet dat de ene laag van organistatie (hersenen) nooit een verklaring kan zijn voor de andere (sociaal gedrag). Verklaringen moet je zoeken in de ontwikkeling van het proces (in de richting van de tijd dus).
Fijn dat je even de moeite hebt genomen een kleine samenvatting te lezen. Hij claimt niet dat de hersenen de enige reden zijn dat mensen bepaald sociaal gedrag vertonen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:31 schreef iwannabehigh het volgende:
Denk juist dat je dan een extraverte vriendin nodig hebt. Twee introverte types gaan toch niet samen? Ik ken een man die is heel introvert; heel zenuwachtig, komt een beetje onzeker over enzovoort. Vindt iedereen. Maar zijn vrouw is echt zo'n hele opgewekte, spontane vrouw, heel erg aanwezig, vindt het erg fijn om aandacht te krijgen volgens mij en ze praat ook erg veel (ze laat je gewoon niet uitpraten soms, ze praat zo over je heen) en ze zijn nu al 35 jaar getrouwd. Denk juist dat het compenseert.

Eerst vond ik het ook een raar stel maar het werkt blijkbaar wel heel goed.
M.i. is het idee dat "opposites attrackt" nogal onzinnig. Elkaar aanvullen is prima, maar er moet een deel overlap zitten in hoe je 'klikt'. Die twee zullen zeker op een bepaald vlak (dat jij waarschijnlijk niet ziet) wel heel erg met elkaar overeen komen. In de relaties in mijn omgeving zie ik ook dat de partners uitwendig al op dezelfde manier in het leven staan. Die vriendin van die introverte teamgenoot is ook niet erg extrovert, maar hun 'overlap' zal nog wel een stuk verder gaan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 25 april 2011 @ 12:38:00 #227
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95951492
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef Catbert het volgende:

Daarom stoor ik me ook zo aan het getroll naar Strawberry toe. Mensen hier zouden blij moeten zijn dat er een (naar mijn idee redelijk normale) meid een down to earth analyse geeft van wat mensen verkeerd doen.
_O_
The view from nowhere.
  maandag 25 april 2011 @ 12:38:38 #228
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951521
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef benzin het volgende:
Is TE serieus zijn echt zo'n groot probleem?
Oh, absoluut. Als je een meid gaat vertellen over je problemen op een eerste date zal ze ongetwijfeld heel aardig en begrijpend doen, maar je verspilt meteen je kansen bij d'r. Hou de gesprekken positief. Afgeven op exen, vertellen over je persoonlijke issues, het verhaal over hoe je misbruikt bent door je vader; dat zijn allemaal dingen die pas komen als je al een relatie hebt. In het begin willen ze gewoon samen gezellig een fles rose leegdrinken in 't park.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 25 april 2011 @ 12:38:54 #229
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95951530
Getroll naar Strawberry? Ik las toch bijna allen maar geslijm naar Strawberry.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 april 2011 @ 12:39:57 #230
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95951567
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja, zo zie jij dat. Ik zie het anders. Ik vind het meer extreme onzekerheid waar iets aan is te doen. Maar de meeste BDD personen die ik hier zie, willen er niet aan werken; alleen maar zeuren en medelijden met zichzelf hebben.
Ik baseer me op alles wat ik erover gelezen heb. Het is een vreselijke ziekte, daar kun je echt niet zo luchtig over doen. :N
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 25 april 2011 @ 12:40:30 #231
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951593
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:38 schreef Crutch het volgende:
Getroll naar Strawberry? Ik las toch bijna allen maar geslijm naar Strawberry.
30% geslijm, 70% gezeur over dat ze vast borderline heeft e.d., en bijzonder normaal gedrag. Je merkt meteen wie er wanhopig is aan de reacties als er een keer een meid reageert. De slijmerds hebben het nog niet opgegeven, de zeikerds wel.
pi_95951639
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

30% geslijm, 70% gezeur over dat ze vast borderline heeft e.d., en bijzonder normaal gedrag. Je merkt meteen wie er wanhopig is aan de reacties als er een keer een meid reageert. De slijmerds hebben het nog niet opgegeven, de zeikerds wel.
Is deze reactie serieus? Volgens mij heeft ze zelf ook aangegeven dat ze trekjes van borderline had/heeft?
pi_95951708
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:39 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik baseer me op alles wat ik erover gelezen heb. Het is een vreselijke ziekte, daar kun je echt niet zo luchtig over doen. :N
+1
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 25 april 2011 @ 12:44:00 #234
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95951722
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ach so, nou ja ik vind 'r wel een aanwinst voor dit topic.
Ze lijkt me ook wel een aardig persoon maar een tikkeltje saai.

Leuk koppie ook trouwens. :)
Je moeder is een hamster
pi_95951742
Sorry maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat mensen hier zoiets als anorexia en bdd gewoon zien als aanstelleritus . Het zijn de meest verschrikkelijke stoornissen.
Net alsof je jezelf uithongerd voor je plezier, ik heb het van een vriendin van me mee gemaakt waarbij ik mee in de groep zat en dat wens je niet aan je ergste vijand toe.
Idem dito trouwens over de schreeuwers die je ook als iemand met borderline ook iets van aandachtstrekken zien, ik heb het toevallig en ik wens het niemand anders toe. Gelukkig heb ik er mee om weten te gaan maar het is niet fijn om te hebben.
  maandag 25 april 2011 @ 12:44:33 #236
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951744
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef iwannabehigh het volgende:
Is deze reactie serieus? Volgens mij heeft ze zelf ook aangegeven dat ze trekjes van borderline had/heeft?
Ik geloof best dat ze issues heeft (wie niet), maar niet zo erg als sommige mensen hier in dit topic lijken te hopen. Daarnaast, borderline trekjes maakt je geen borderliner. Ik heb ook wel OCD-trekjes maar ben geen OCD-er. Ben gewoon een nerd :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat mensen hier zoiets als anorexia en bdd gewoon zien als aanstelleritus .
Waar lees je dat over anorexia?

quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef Crutch het volgende:
Leuk koppie ook trouwens. :)
Idd.
pi_95951881
Dat stond op de vorige bladzijde quote van Wannabehigh

Autisme en anorexia dat is aanstelleritus. Mijn layout is een beetje dwars vandaag dus ik doe het zo
pi_95951936
oh correctie was een quote van supersoep
pi_95951942
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:47 schreef formerjellybean het volgende:
Dat stond op de vorige bladzijde quote van Wannabehigh

Autisme en anorexia dat is aanstelleritus. Mijn layout is een beetje dwars vandaag dus ik doe het zo
Mensen die dat soort dingen zeggen over welke stoornis dan ook zouden voor de grap een keer een dagje moeten ruilen. Kijken of ze het dan nog aanstelleriteus vinden
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95951966
Begrijpend lezen is niet je sterkste vak geweest, denk ik. Nergens staat dat autisme een aandachtsstoornis is, kan ook niet.

Waarom krijg ik altijd als enige de schuld. :'(
pi_95952028
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Begrijpend lezen is niet je sterkste vak geweest, denk ik. Nergens staat dat autisme een aandachtsstoornis is, kan ook niet.

Waarom krijg ik altijd als enige de schuld. :'(
Zij dus al correctie , las iets wat jij quote en was een beetje pissig om de uitspraak en trok iets te snel conclusies. Ah nu is mijn lay out met quoten beter :Y
  maandag 25 april 2011 @ 12:51:37 #242
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95952038
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze issues heeft (wie niet), maar niet zo erg als sommige mensen hier in dit topic lijken te hopen. Daarnaast, borderline trekjes maakt je geen borderliner. Ik heb ook wel OCD-trekjes maar ben geen OCD-er. Ben gewoon een nerd :)
Ik heb ook manisch depressieve trekjes maar ben niet manisch depressief. Ben gewoon een vrouw. :P
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 25 april 2011 @ 12:53:29 #243
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95952112
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Fijn dat je even de moeite hebt genomen een kleine samenvatting te lezen. Hij claimt niet dat de hersenen de enige reden zijn dat mensen bepaald sociaal gedrag vertonen.
Natuurlijk snapt Swaab dat de omgeving een rol speelt. Hij snap alleen niet dat lagen van organisatie één en hetzelfde proces beschrijven. Dat heb ik in een eerder deel uit proberen uit te leggen. (Mijn promotie onderzoek ligt op dat terrein.) Maar ik ken geen populair wetenschappelijk boek waarin dat wordt uitgelegd.

Mensen denken bijvoorbeeld dat de zin "Ik voel me ziek omdat mijn lever niet goed werkt" klopt. Maar je ziek voelen en een niet werkende lever, zijn slechts twee alternatieve formuleringen van hetzelfde. Het woordje 'omdat' is misplaatst. Als je zegt dat je lever niet goed werkt, omdat je jezelf jarenlang klem gezopen hebt, dan is er sprake van een causale verklaring en is het woordje 'omdat' terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 25-04-2011 13:01:08 ]
The view from nowhere.
pi_95952125
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:51 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Zij dus al correctie , las iets wat jij quote en was een beetje pissig om de uitspraak en trok iets te snel conclusies. Ah nu is mijn lay out met quoten beter :Y
Ja ja.... die Mera nog wat zit ook al alleen maar op mij te zeiken. Sommige mensen komen gewoon overal mee weg, en andere mensen niet (en dat ben ik); dat bewijst dit topic wel weer :P
pi_95952192
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 12:51 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik heb ook manisch depressieve trekjes maar ben niet manisch depressief. Ben gewoon een vrouw. :P
Dus alle vrouwen zijn manisch depressief. autisten reactie
14 SHADES OF GREY
  maandag 25 april 2011 @ 13:08:03 #246
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95952589
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Aanstelleritus, net zoals anorexia.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:15 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei. :)
Ik zie hier toch echt wel dat er 2 mensen zijn die anorexia en autisme als aanstellertitus zien. Oftewel hier kom jij niet onderuit Iwannabehigh
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_95952631
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:44 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat mensen hier zoiets als anorexia en bdd gewoon zien als aanstelleritus . Het zijn de meest verschrikkelijke stoornissen.
Net alsof je jezelf uithongerd voor je plezier,
Nee, je hongert jezelf uit omdat je een achterlijk concept hebt van wat ''aantrekkelijk is'', gestuurd door de media en celebrity-cultuur; gepaard met teveel contemplatie omdat we het hier zo goed hebben en ons minder hoeven te focussen op primaire levensbehoeftes.

quote:
ik heb het van een vriendin van me mee gemaakt waarbij ik mee in de groep zat en dat wens je niet aan je ergste vijand toe.
Dus? Dat iets verschrikkelijk is om naar te kijken, betekent niet dat je dan een waardeoordeel kan vellen. De effecten zijn vreselijk, de oorzaak van die effecten is weer iets anders. Dat wil zeggen, de verantwoordelijkheid ligt 100% bij het 'slachtoffer' om niet zo dom te doen.

Het is ook vreselijk om een kerel te zien die zijn vriendin dagelijks in elkaar slaat omdat ze oogcontact maakt met een andere kerel. Maar hij stelt zich dus aan, terwijl het erg is om naar te kijken.

Als het een statistisch fenomeen is van anorexia dat oorzakelijke verbanden kunnen zijn:

1. Het zijn voornamelijk vrouwen.
2. Het is prevalent in westerse landen. Dat wil zeggen, ontwikkelde landen. De ratio lag lange tijd lager in het midden-oosten bijvoorbeeld, en in China/Japan. Tegenwoordig stijgt dat, want daar heb je natuurlijk ook ontwikkelde samenlevingen en er is een sterke spreiding van de westerse media naar dat soort regionen. En dus ook het westerse schoonheidsideaal
3. In zeer onderontwikkelde regios, bv Afrika, waar de focus blijft liggen op het onderhouden van primaire levensbehoeftes, is er nauwelijks sprake van dit soort ''stoornissen''. Als er al een casus wordt gevonden, is één geval van anorexia daar al gelijk een heel media-bericht.

Dan vind ik het kwalijk dat je zo'n zelfbeeld bij jezelf oproept. De verantwoordelijkheid ligt dus helemaal bij jezelf en het is aanstellerig. Ook al zijn de effecten extreem. Maakt helemaal niks uit.
Ron Paul 2012
pi_95952779
Ohhhhhhhh jij hebt het zo mis wat anorexia betreft , dat gaat helemaal niet om media of iets , dat gaat om een heel vertekend beeld hebben van je lichaam.
Er is een stoornis in je hersenen die verteld dat je lichaam dik is en hoe dun je ook bent dat je dat niet ziet en nee, het is niet zo dat ik het verschrikkelijk vond om te zien, maar meer omdat ik voor haar de dagelijkse strijd met haarzelf zo erg is voor haarzelf dat jezelf zo uithongert wat dat je uiteindelijk misschien doodgaat.
pi_95952895
quote:
13s.gif Op maandag 25 april 2011 13:14 schreef formerjellybean het volgende:
Ohhhhhhhh jij hebt het zo mis wat anorexia betreft , dat gaat helemaal niet om media of iets , dat gaat om een heel vertekend beeld hebben van je lichaam.
Er is een stoornis in je hersenen die verteld dat je lichaam dik is en hoe dun je ook bent dat je dat niet ziet en nee, het is niet zo dat ik het verschrikkelijk vond om te zien, maar meer omdat ik voor haar de dagelijkse strijd met haarzelf zo erg is voor haarzelf dat jezelf zo uithongert wat dat je uiteindelijk misschien doodgaat.
Ja, dat strookt dus niet met de concentratie van gevallen waar anorexia voorkomt. In regio's door mij omschreven. Als we jou moeten geloven, zou het waar ook ter wereld evenredig moeten voorkomen.

Dat is niet zo.
Ron Paul 2012
  maandag 25 april 2011 @ 13:21:56 #250
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95953015
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nee, je hongert jezelf uit omdat je een achterlijk concept hebt van wat ''aantrekkelijk is'', gestuurd door de media en celebrity-cultuur.
Mee eens. Als je teveel selectie druk op elkaar uitoefent, door erop te hammeren hoe belangrijk het is dat je er goed uitziet, dan krijg je dat. Het is niet alleen de schuld van die vrouwen. Ze proberen hun onzekerheid op te lossen door hun marktwaarde te verhogen. Daarom laten ze zich leiden door misplaatste sociale verwachtingen. Je maakt elkaar dus kapot. :r
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')