abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95950580
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:11 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nee inderdaad, heb ik ook gezegd. Ik vind het geen stoornis. De maatschappij vindt het wel een stoornis, omdat het zo iemand teveel zou hinderen en zijn leven compleet stil kan zetten. Etc.
Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.
  maandag 25 april 2011 @ 12:13:11 #202
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_95950586
Een stoornis heb je vanaf het moment dat je geboren word. Gedrags problemen en zelfbeelden krijg je na verloop van tijd mee van je omgeving etc. Een stoornis MOET je nood gedwongen mee leren leven. Gedrags problemen en verkeerde zelfbeelden kun je doormiddel van positieve input en een goede therapie verhelpen. Dat is het verschil.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_95950616
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Miss is het wel een lichte vorm van autisme. Of gewoon een kreet om aandacht. Ik denk opzich allebei.
Aanstelleritus, net zoals anorexia.
Ron Paul 2012
  maandag 25 april 2011 @ 12:15:17 #204
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95950654
Het kan ook zijn dat de voorbeelden van 'beroemde/succesvolle' narcisten juist zo geworden zijn nádat ze bekend werden, derhalve betekent het geen succes voor de toekomst.
Je moeder is een hamster
pi_95950673
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei. :)
  maandag 25 april 2011 @ 12:15:49 #206
118585 Crutch
pi_95950676
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Flauw.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 april 2011 @ 12:16:02 #207
118585 Crutch
pi_95950681
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:15 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja. Aanstelleritus + aandachtsziekte! Allebei. :)
Jij ook, bah.
Je moeder is een hamster
pi_95950704
:N
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95950729
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:15 schreef Crutch het volgende:

[..]

Flauw.
Je thumbs up insinueert dat je het met me eens bent. Dankjewel.
Ron Paul 2012
pi_95950822
Ik meen het, zo zie ik het. Je kan onzeker zijn en dat is rot. Je kan je lelijk voelen en dat is fucked up en het kan je inderdaad beperken in je leven, maar er zo te koop mee lopen en janken dat je BDD hebt en iedereen maar medelijden met je moet hebben. Sorry, dat is gewoon aandachttrekkerij en aantrekkerij.Hebben mensen met zulke ''ziektes'' altijd.
  maandag 25 april 2011 @ 12:20:31 #211
118585 Crutch
pi_95950841
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:17 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Je thumbs up insinueert dat je het met me eens bent. Dankjewel.
Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van de PI, ik zal het even toelichten als het te moeilijk voor je is.
Ben het niet met je eens.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 april 2011 @ 12:21:03 #212
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95950864
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef benzin het volgende:

[..]

Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.

Maar; hij heeft volgens mij wel heel vaak gelijk. Ik denk dat het voor ons zeer verstandig is om te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb ook het gevoel dat hij het heel goed bedoeld, alleen op zijn eigen botte manier.

Hij heeft zeker wel zijn leven op orde, maar betekent dat dat hij niets waardevols kan zeggen? Als ik niet zou kunnen kantklossen, en ik zou het graag willen, dan is het slimmer om te luisteren naar iemand die wel kan kantklossen dan iemand die het ook niet kan. Diegene die het niet kan en het ook graag wil kan precies begrijpen waarom ik het wil en wat de problemen zijn en dat is leuk, mooi en fijn. Het is fijn om begrepen te worden en ik vind dat daar zeker ook veel ruimte voor moet zijn. Maar uiteindelijk heb je om vooruit te komen meer aan lessen van iemand die het wel kan.

Overigens betwijfel ik of het voor hem "van een leien dakje" ging. Als je naar zijn postgeschiedenis kijkt dan zie je dat hij, tussen de minder serieuze zaken door, vrij veel in topics over versieren, eenzaamheid en andere problematiek over het invullen van je leven actief is. Een logische conclusie die je daaruit kan trekken is dat hij interesse heeft in dergelijke topics.

En ondanks zijn ongeduldige botte aanpak schrijft hij toch wel dingen die kloppen. Misschien heeft hij er gewoon interesse in, maar wie weet is dat omdat de kleine catbert een stuk onsuccesvoller was dan hij nu is. Dat is voor hem een weet en voor ons een vraag, maar het is raar om er vanuit te gaan dat iets voor iemand anders veel gemakkelijker geweest moet zijn.

Maar het punt is, ik denk dat zijn aanwezigheid in het topic niet slecht voor 'ons' is. :)

Maar jouw reactie, maar ook die van anderen, hebben me aan het denken gezet. Richard doet de laatste topics ook heel erg bijtend naar anderen toe. Misschien is dat onder de omstandigheden wel begrijpelijk. Maar ik had altijd het idee dat juist mannen die zo lang vrijgezel bleven fatsoenlijkere, lievere en betere mensen zijn dan veel klootzakken waar meisjes mee daten. Ik dacht dat het onbegrepen zielen waren en dat die meisjes de potentie niet zagen. Maar de laatste paar delen zie ik alleen jongens die zich, hoewel ze het vast en zeker niet zo bedoelen, zich gedragen als bittere en gefrustreerde eikels.

Ik heb van mezelf ook het idee dat ik een fatsoenlijke lieve jongen ben, maar wie weet gedraag ik mezelf onbewust wel net zo bitter en gefrustreerd en kom ik, ondanks dat ik echt niet zo ben, ook wel over als een enorm chagrijnige eikel. En als meisjes dat ook zien dan is het niet geheel onbegrijpelijk dat ze niet om me zitten te trappelen.

Puinzooi.
Catberg zegt dat je niet moet zeuren maar doen. Je niet moet laten beperken door wat je moeilijk vind maar aan de slag gaan en jezelf verbeteren, ervaringen opdoen en leren. Dat is wel wat jij moet doen Benzin. Ander raak je te gefrustreerd en ben je nog verder van huis.

Het idee dat aardige mannen door vrouwen niet worden worden gezien en dat eikels heel populiar zijn is onzin. Beide zijn minder aantrekkelijk. Een sterke persoonlijkheid / natuurlijke leider is juist sociaal sterk, want hij moet een groep in banen kunnen leiden. Hij moet zien waar de schoen wringt en iedereen kunnen benaderen, gezien vanuit het perspectief van degene met wie hij van doen heeft, en hem op een handige manier beter afstemmen op het groepsbelang. Een leider draagt ook de verantwoordelijkheid voor de zwakkeren en beschermt ze tegen de rest. In de pikorde sluit hij zo de cirkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 25-04-2011 12:34:01 ]
The view from nowhere.
pi_95950948
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:20 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik meen het, zo zie ik het. Je kan onzeker zijn en dat is rot. Je kan je lelijk voelen en dat is fucked up en het kan je inderdaad beperken in je leven, maar er zo te koop mee lopen en janken dat je BDD hebt en iedereen maar medelijden met je moet hebben. Sorry, dat is gewoon aandachttrekkerij en aantrekkerij.Hebben mensen met zulke ''ziektes'' altijd.
Dat er op internet waaronder hier op Fok! een aantal mensen zitten die dat doen betekend niet dat iedereen dat doet. En dat betekend zeker niet dat het mensen belemmerd om een leven te hebben.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 25 april 2011 @ 12:25:00 #214
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95950996
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja maar hallo. Met zulke voorbeelden kan je al gauw stellen dat narcistische mensen dus een beter toekomstbeeld hebben dan mensen met BDD. Rijk, succesvol, dan heb je sowieso mensen om je heen, al is je omgang met anderen misschien beperkt.

Natuurlijk, het toppunt van extremiteit van elke persoonlijkheidstype brengt nadelen met zich mee. Zo ondervinden mensen die té lief zijn, ook nadelen. Net zoals té narcistische mensen ook nadelen kunnen ondervinden. Dat maakt het nog helemaal geen stoornis. Ze kunnen over het algemeen heel goed functioneren zonder elke avond depressief in bed te zitten.

Ik ben ook niet voor al deze benamingen en inkaderingen. Mensen met zogenaamde BDD moeten die term mooi laten varen en zich er niet achter verschuilen, etc. Het zijn allemaal 'kwaaltjes' veroorzaakt door onze luxueuze manier van leven. Overcontemplation.
Hokjes denken is geen 'overcontemplation'. Het is eerder een omvermogen om in termen van processen te denken en de neiging alles in veel in simpele statische modelletjes te proppen.
The view from nowhere.
pi_95951006
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat er op internet waaronder hier op Fok! een aantal mensen zitten die dat doen betekend niet dat iedereen dat doet. En dat betekend zeker niet dat het mensen belemmerd om een leven te hebben.
Dat is waar, ik heb alleen maar voorbeelden van FOK! Toch denk ik zeker wel dat het zogenaamde ''BDD'' ofterwijl onzekerheid je leven beperkt. Je durft dan haast niets meer te doen door je onzekerheid.
  maandag 25 april 2011 @ 12:25:42 #216
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951024
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef benzin het volgende:
Catbert komt inderdaad vaak over als een enorme tactloze eikel. Zijn opmerking over zijn "slapende hockeydame" is, zoals sommigen al terecht opmerken, ook niet echt tactvol.
Kijk, als iemand hier op het forum, of het nu schenkstroop of iemand anders is, denkt lullige opmerkingen te kunnen maken, dan krijg je ze net zo hard terug. Schenkie heeft z'n kans gehad, iedereen geeft 'em tips e.d., maar hij blijft maar verzuurd dooremmeren over dat wij ons niet kunnen verplaatsen in zijn leven. Tja, op den duur ben ik hem dan gewoon zat.

quote:
Maar; hij heeft volgens mij wel heel vaak gelijk. Ik denk dat het voor ons zeer verstandig is om te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb ook het gevoel dat hij het heel goed bedoeld, alleen op zijn eigen botte manier.

Hij heeft zeker wel zijn leven op orde, maar betekent dat dat hij niets waardevols kan zeggen? Als ik niet zou kunnen kantklossen, en ik zou het graag willen, dan is het slimmer om te luisteren naar iemand die wel kan kantklossen dan iemand die het ook niet kan. Diegene die het niet kan en het ook graag wil kan precies begrijpen waarom ik het wil en wat de problemen zijn en dat is leuk, mooi en fijn. Het is fijn om begrepen te worden en ik vind dat daar zeker ook veel ruimte voor moet zijn. Maar uiteindelijk heb je om vooruit te komen meer aan lessen van iemand die het wel kan.
Ten eerste: bedankt. En je hebt gelijk, en dat is m'n insteek ook. Wat ik zie in dit soort topics is dat als er geen mensen die een beetje down-to-earth zijn en wel aan kunnen geven waar het misloopt, het snel in een kijk ons eens zielig zijn met z'n allen-clubje verzand. Daarom stoor ik me ook zo aan het getroll naar Strawberry toe. Mensen hier zouden blij moeten zijn dat er een (naar mijn idee redelijk normale) meid een down to earth analyse geeft van wat mensen verkeerd doen.

quote:
Overigens betwijfel ik of het voor hem "van een leien dakje" ging. Als je naar zijn postgeschiedenis kijkt dan zie je dat hij, tussen de minder serieuze zaken door, vrij veel in topics over versieren, eenzaamheid en andere problematiek over het invullen van je leven actief is. Een logische conclusie die je daaruit kan trekken is dat hij interesse heeft in dergelijke topics.

En ondanks zijn ongeduldige botte aanpak schrijft hij toch wel dingen die kloppen. Misschien heeft hij er gewoon interesse in, maar wie weet is dat omdat de kleine catbert een stuk onsuccesvoller was dan hij nu is. Dat is voor hem een weet en voor ons een vraag, maar het is raar om er vanuit te gaan dat iets voor iemand anders veel gemakkelijker geweest moet zijn.
Mwa, ik had nooit veel last met meiden ofzo. Lees niet te veel in het posten van mij hier, ik vind het gewoon interessant. Psychologie is sowieso een interessegebied van me, ik heb die boeken als The Game ook met veel interesse gelezen (en ben er van overtuigd dat het voor het grootste deel gewoon fictie is), en lees graag over de psychologie achter marketing e.d. Ik ben nu bezig in het boek van Dick Swaab dat ik hierboven noemde.

Ik herken meer m'n broertje in dit soort verhalen, die wat sociaal onhandig is. Gewoon een lieve leuke jongen, maar hij is niet 'losjes' en neemt dingen te serieus, en die wil nu hij 20 is toch ook wel eens een vriendinnetje.

quote:
Maar het punt is, ik denk dat zijn aanwezigheid in het topic niet slecht voor 'ons' is. :)

Maar jouw reactie, maar ook die van anderen, hebben me aan het denken gezet. Richard doet de laatste topics ook heel erg bijtend naar anderen toe. Misschien is dat onder de omstandigheden wel begrijpelijk. Maar ik had altijd het idee dat juist mannen die zo lang vrijgezel bleven fatsoenlijkere, lievere en betere mensen zijn dan veel klootzakken waar meisjes mee daten. Ik dacht dat het onbegrepen zielen waren en dat die meisjes de potentie niet zagen. Maar de laatste paar delen zie ik alleen jongens die zich, hoewel ze het vast en zeker niet zo bedoelen, zich gedragen als bittere en gefrustreerde eikels.

Ik heb van mezelf ook het idee dat ik een fatsoenlijke lieve jongen ben, maar wie weet gedraag ik mezelf onbewust wel net zo bitter en gefrustreerd en kom ik, ondanks dat ik echt niet zo ben, ook wel over als een enorm chagrijnige eikel. En als meisjes dat ook zien dan is het niet geheel onbegrijpelijk dat ze niet om me zitten te trappelen.
Zoals ik al zei; jij weet wel wat het probleem is, je moet jezelf alleen eens een schop onder de kont geven en in actie komen :)

Schenkstroop heeft ook zo'n bizar beeld van "Alfa" mannetjes, dat dat klootzakken zijn en dat meiden daar links en rechts op vallen. Complete onzin, helemaal als je 'target' hoger opgeleide vrouwen zijn. Die pikken dat, enkele uitzonderingen daargelaten, absoluut niet. Wat vrouwen willen is een echte man, eentje die initiatief neemt, niet doet voorkomen alsof hij geen seks wil (want dat wil ze wel namelijk), waar het in eerste instantie niet te serieus mee wordt en waar ze gewoon (vooral in het begin) een leuke tijd mee kan hebben.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95951077
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hokjes denken is geen 'overcontemplation'. Het is eerder een omvermogen om in termen van processen te denken en de neiging alles in veel in simpele statische modelletjes te proppen.
Dat zei ik ook niet. Ik zeg enkel dat aandoeningen zoals hierboven besproken uit overcontemplation kunnen komen.
Ron Paul 2012
pi_95951109
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Dat is waar, ik heb alleen maar voorbeelden van FOK! Toch denk ik zeker wel dat het zogenaamde ''BDD'' ofterwijl onzekerheid je leven beperkt. Je durft dan haast niets meer te doen door je onzekerheid.
Inderdaad.
14 SHADES OF GREY
  maandag 25 april 2011 @ 12:28:54 #219
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95951155
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:21 schreef deelnemer het volgende:
Het idee dat aardige mannen door vrouwen niet worden worden gezien en dat eikels heel populiar zijn is onzin. Beide zijn minder aanrekkelijk. Een sterke persoonlijkheid / natuurlijke leider is juist sociaal sterk, want hij moet een groep in banen kunnen leiden. Hij moet zien waar de schoen wringt en iedereen kunnen benaderen, gezien vanuit het perspectief van degene met wie hij van doen heeft, en hem op een handige manier beter afstemmen op het groepsbelang. Een leider draagt ook de verantwoordelijkheid voor de zwakkeren en beschermt ze tegen de rest. In de pikorde sluit hij zo de cirkel.
Inderdaad. Nu moet je dit niet lezen alsof je een soort enorm managertype moet zijn om vrouwen te krijgen. Meer introverte kerels kunnen prima een vriendin krijgen, maar dan past een enorm extrovert type niet zo bij je. Een teamgenoot van me is ook behoorlijk introvert (heck, die leeft soms in een eigen wereldje) maar heeft wel een leuke vriendin.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 25 april 2011 @ 12:31:15 #220
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95951246
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, het mannelijk brein werkt werkelijk anders dan dat van een vrouw. Of je een man of vrouw bent wordt voor de geboorte bepaald en kan daarna ook niet veranderd worden. Een bekend voorbeeld is David Reimer die als meisje opgevoed werd omdat vlak na de geboorte bij een besnijdenis z'n penis vernield was. In de puberteit kon hij, ondanks hoge doseringen oestrogeen, er niet mee omgaan dat hij een meisje was en wou weer man worden.

Als we toch met boeken gaan smijten; lees dan "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab.
Je begrijpt me verkeerd. Die rollen die ik noemde zijn grotendeel biologisch van aard en evolutionair bepaald.

Het boek van Dick Swaab is te reductionistisch. Die man begrijpt niet dat de ene laag van organistatie (hersenen) nooit een verklaring kan zijn voor de andere (sociaal gedrag). Verklaringen moet je zoeken in de ontwikkeling van het proces (in de richting van de tijd dus).
The view from nowhere.
pi_95951260
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu moet je dit niet lezen alsof je een soort enorm managertype moet zijn om vrouwen te krijgen. Meer introverte kerels kunnen prima een vriendin krijgen, maar dan past een enorm extrovert type niet zo bij je. Een teamgenoot van me is ook behoorlijk introvert (heck, die leeft soms in een eigen wereldje) maar heeft wel een leuke vriendin.
Denk juist dat je dan een extraverte vriendin nodig hebt. Twee introverte types gaan toch niet samen? Ik ken een man die is heel introvert; heel zenuwachtig, komt een beetje onzeker over enzovoort. Vindt iedereen. Maar zijn vrouw is echt zo'n hele opgewekte, spontane vrouw, heel erg aanwezig, vindt het erg fijn om aandacht te krijgen volgens mij en ze praat ook erg veel (ze laat je gewoon niet uitpraten soms, ze praat zo over je heen) en ze zijn nu al 35 jaar getrouwd. Denk juist dat het compenseert.

Eerst vond ik het ook een raar stel maar het werkt blijkbaar wel heel goed.
  maandag 25 april 2011 @ 12:32:39 #222
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95951299
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:20 schreef iwannabehigh het volgende:
Niet om het één of ander, maar BDD is een zeer ernstige stoornis met verregaande gevolgen.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95951368
quote:
11s.gif Op maandag 25 april 2011 12:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar BDD is een zeer ernstige stoornis met verregaande gevolgen.
Ja, zo zie jij dat. Ik zie het anders. Ik vind het meer extreme onzekerheid waar iets aan is te doen. Maar de meeste BDD personen die ik hier zie, willen er niet aan werken; alleen maar zeuren en medelijden met zichzelf hebben.
pi_95951376
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:25 schreef Catbert het volgende:

Ik herken meer m'n broertje in dit soort verhalen, die wat sociaal onhandig is. Gewoon een lieve leuke jongen, maar hij is niet 'losjes' en neemt dingen te serieus, en die wil nu hij 20 is toch ook wel eens een vriendinnetje.

[..]

Wat vrouwen willen is een echte man, eentje die initiatief neemt, niet doet voorkomen alsof hij geen seks wil (want dat wil ze wel namelijk), waar het in eerste instantie niet te serieus mee wordt en waar ze gewoon (vooral in het begin) een leuke tijd mee kan hebben.
Ik herken me ook wel een beetje in die beschrijving van je broertje. Wat me opvalt is dat je in het verhaal wat vrouwen willen een soort tegenovergestelde persoon beschrijft.

Is TE serieus zijn echt zo'n groot probleem?
pi_95951397
Ja, als je te serieus bent heb je toch helemaal geen humor. Neem je alles zo letterlijk. Lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')