Dat het een aandachtsziekte is heb ik dan weer niet gezegd.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Wat een ontzettende onzin overigens, dat anorexia een aandachtsziekte is.
Vind het ook heel erg naief dat mensen denken dat het veroorzaakt wordt door dunne modellen/media e.d.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen om zich hierin te kunnen inleven.
Het is ook nog niet zo duidelijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosaquote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Vind het ook heel erg naief dat mensen denken dat het veroorzaakt wordt door dunne modellen/media e.d.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen om zich hierin te kunnen inleven.
In religieuze context bestond het vroeger ook in de vorm van overdreven vasten.quote:Sociocultural studies have highlighted the role of cultural factors, such as the promotion of thinness as the ideal female form in Western industrialized nations, particularly through the media.[75] A recent epidemiological study of 989,871 Swedish residents indicated that gender, ethnicity and socio-economic status were large influences on the chance of developing anorexia, with those with non-European parents among the least likely to be diagnosed with the condition, and those in wealthy, white families being most at risk.[76] People in professions where there is a particular social pressure to be thin (such as models and dancers) were much more likely to develop anorexia during the course of their career,[77] and further research has suggested that those with anorexia have much higher contact with cultural sources that promote weight-loss.[78]
There is also evidence to suggest that patients who have anorexia nervosa can be characterised by Alexithymia[79] and also a deficit in certain emotional functions. A research study showed that this was the case in both adult and adolescent anorexia nervosa patients.[80]
There is a high rate of reported child sexual abuse experiences in clinical groups of who have been diagnosed with anorexia. Although prior sexual abuse is not thought to be a specific risk factor for anorexia, those who have experienced such abuse are more likely to have more serious and chronic symptoms.[81]
Huu, in de tijd van de rubensvrouwen had niemand er last van volgens mij.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Sociologische studies tonen inderdaad een cultuurgebonden link aan als die een schoonheidsideaal verheerlijkt van klein en slank. Het is toch echt 1 van de meest voorkomende oorzaken van anorexia als je kijkt naar de concentratie van gevallen die er bekend zijn. Neemt niet weg dat er andere oorzaken kunnen zijn, maar als statistisch gegeven kan je anorexia het best linken aan omgevingsfactoren zoals ik die schetste in een eerdere post.quote:Op maandag 25 april 2011 14:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huu, in de tijd van de rubensvrouwen had niemand er last van volgens mij.
Als je een aantal jaren terug in Marokko ging kijken of andere landen waar dikke vrouwen als aantrekkelijk werden gezien (dit is aan het veranderen omdat ook die landen beinvloed worden door een westers ideaal). Dan vond je daar geen anorexia.
Het is wel degelijk cultuur gebonden, net als plastische chirurgie en andere uiterlijkheden.
Deelnemer en ikzelf hebben daar ook wat moeite mee, die stickers. Zeker in het geval van BDD als ik heel eerlijk ben. Zo kan je makkelijker de verantwoordelijkheid van jezelf afschuiven naar het gemanifeste ''syndroom'' dat dan zogenaamd als een kogelketting aan je vast zit. En boehoe je kan er dus niks aan doen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik vind het wel jammer dat jullie het zoveel over syndromen hebben.
Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Om een voorbeeld te geven, ik had een vriendin die heeft borderline. Die vond dat ze alles maar kon maken omdat ze toch borderline had. De sticker versterkt het syndroom in dit geval.
slecht voorbeeld als je het mij vraagt. Dat soort mensen zijn nu juist de reden dat mensen die daadwerkelijk problemen en baat hebben bij therapie en een labeltje minder serieus genomen worden.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Om een voorbeeld te geven, ik had een vriendin die heeft borderline. Die vond dat ze alles maar kon maken omdat ze toch borderline had. De sticker versterkt het syndroom in dit geval.
Omdat hij het te theoretisch aanpakt en ook niet kan improviseren.quote:Op maandag 25 april 2011 10:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan zouden mensen ook moeten kunnen leren versieren. Wat is er dan mis met wat MLiG probeert te doen?
Heeft niks met saai te maken, het klinkt gewoon heel fout. Het hangt er helemaal vanaf hoe je het zegt en van wie het komt mocht het nog een beetje positieve interesse wekken.quote:
Geloof me, als je echt iemand kent met narcistische persoonlijkheidsstoornis dan kom je er wel op terug. Niet mee te leven.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Narcisme is geen stoornis. Al kan je dat wel vinden. Het is gewoon een persoonlijkheidstype, zoals pessimisme, egoisme, et al.
Nee, lees je maar even in. BDD is een ongezonde obsessie met het uiterlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 11:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind mezelf lelijk, heb ik nu ook BDD?
Dat is een ander uiterste , bij mij heeft het heel veel geholpen dat ik die diagnose kreeg want daardoor kon ik heel hard aan mezelf werken . Ik denk namelijk dat als ik die diagnose en die hulp niet had gekregen , dat ik er waarschijnlijk niet meer was. Ik heb leren gevoelens te herkennen en benoemen, en zo ook makkelijker met situaties om leren gaan dat ik niet ontplofte. Zelfverwonding afgeleerd en ook van suicidaliteit afgekomen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Iedereen heeft hierover een mening Daniel. Wat ik vooral jammer vind is dat mensen zo op hun eigen straatje gaan zitten, dat ze alleen hun eigen voorkeur kunnen volgen, en proberen andersdenkenden onderdruk te zetten en eruit te werken. Zoals het nu gaat is het een fantastische mix van thema's en iedereen krijgt wel eens zijn zin. Er ontstaat zo veel meer inzicht in wat er allemaal speelt als mensen een partner zoeken. Over versieren alleen ben je al gauw uitgepraat. Ik ben zelfs bang dat mensen elkaar dan alleen maar onder druk gaan zetten met ideaal beelden. Deze brede aanpak maakt mensen veel meer bewust.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
In de labeltjes cultuur geloof ik ook niet. Maar die wordt ook bekritiseerd.quote:Hoe zou dit topic verlopen als bepaalde mensen niet een sticker opgeplakt hadden gekregen van een psych?
Het is een verstoorde manier van denken. Als je weet dat heel veel mensen met BDD uiteindelijk zelfmoord plegen, hoe kun je het dan nog aanstelleritis vinden?quote:Op maandag 25 april 2011 11:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als aanstelleritus. Zelfde symptomen ongeveer.
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een verstoorde manier van denken. Als je weet dat heel veel mensen met BDD uiteindelijk zelfmoord plegen, hoe kun je het dan nog aanstelleritis vinden?
Bij de beginstadia kan het je worden aangepraat door pesten e.d.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.
Ja en dat is dus helemaal niet nodig. (Het pesten natuurlijk ook niet)quote:Op maandag 25 april 2011 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij de beginstadia kan het je worden aangepraat door pesten e.d.
Ik zou een goede gemeenschap willen definieren als een groep mensen die in een vroeg stadium zien dat iemand niet lekker in z'n vel zit en het op een milde manier corrigeren als dat nog gemakkelijk kan. Mensen als MLiG, Richard, Schenkstroop, Benzin etc zouden dan niet zover wegzakken in hun eigen misvattingen en zichzelf de vernieling in draaien. Ik ben het daarom niet eens met mensen die zeggen dat je het allemaal zelf moet oplossen. Mensen op zichzelf terugwerpen is het slechtste wat je kunt doen. Mensen kunnen zichzelf niet aan hun eigen haren uit het moeras trekken.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Loop lang genoeg rond met zulke gedachtes, en je begint je mentale toestand (alswel je fysieke) zo te verwaarlozen dat het moeilijk terug te draaien is ja. Maar dan heb je het over eindstadia. Niet beginstadia wat wel degelijk aanstelleritus kan zijn.
zoveel heb ik nog niet geoefend he, dus ookal zou het wel werken kan het nog komenquote:Op maandag 25 april 2011 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat hij het te theoretisch aanpakt en ook niet kan improviseren.
ik ben gisteren met groot toeval een meisje weer tegengekomen ( een meisje, waar ik een jeugdfoto van heb dat toen we 2/3 waren elkaar een zoentje gaven. ik las zoiets van lanterfanteraar en ik heb dat zelf ookquote:Ik weet niet, misschien dat die mensen waarbij het wel lukt, dat aanleren, toch mild autistisch zijn. Ik heb ook een aantal fokkers wel zien posten dat ze autistisch zijn maar toch veel vrienden hebben. Niet onzeker zijn helpt denk ik al een hoop, het niet erg vinden dat je af en toe raar bent.
Dus jouw mening is eigenlijk alleen gebaseerd op mensen zoals Richard.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Richard is in ieder geval zo ver nog niet als hij nu wekelijks lijkt te willen kiezen of hij wel of niet lelijk is, doet me ook twijfelen aan de echtheid van zijn BDD overigens. Maar hij lijkt de behoefte te hebben om daar wel te komen, in zo'n gevorderd stadium, door zich zo makkelijk weer over te geven en huilposts te maken.
De druk door de media op het uiterlijk is een van de factoren die aan het zelfbeeld kan bijdragen, maar daarnaast speelt zoveel meer mee. Had een keer een interview gezien van Portia del Rossi, heel heftig om te horen hoe het bij haar zo ontwikkeld is. Vooral ergens controle over hebben was bij haar heel belangrijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:04 schreef julia22 het volgende:
Nee, maar pubers zijn behoorlijk kwetsbaar.quote:Op maandag 25 april 2011 14:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ja en dat is dus helemaal niet nodig. (Het pesten natuurlijk ook niet)
Dat komt helaas voor ja. Maar in veel andere gevallen helpt zo'n benaming, reden van je gedrag wel om jezelf beter te begrijpen en ermee te leren omgaan. Het is een confrontatie met je 'foute' gedrag.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen hebben altijd de neiging hard te oordelen over wat ze niet begrijpen, of willen begrijpen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:53 schreef formerjellybean het volgende:
Deelnemer , die goede gemeenschap zoals je het hier zegt zit vol met vooroordelen , waar de wetenschappers voorop lopen met hun meningen en statistiekjes.
Hoe vaak heb ik al niet oh maar wat jij hebt stelt niets voor want het is welzijnsziekte, om heel eerlijk te zijn zodra men iets wat ook maar te maken heeft met de psychiatrie te maken heeft , komt wel weer aan met hun wijsneuzerige mening , door iets wat ze aan alleen maar aan de oppervlakte zien en totaal geen weet van hebben . Ik merk het hier ook al qua uitspraken over borderline etc daar word je gewoon niet vrolijk van.
In plaats van dat je nou eens mensen gewoon in hun waarde liet zonder je mening op te dringen over wat je beeld van iets is zonder oordeel . Zou de wereld een stuk prettiger maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |