SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De OP vind je hierTo truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
quote:Op zondag 24 april 2011 23:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Jaloersheid , claimerig gedrag, te veel te snel willen en te snel gaan waardoor het stuk gaat, een ander geen ruimte geven , vul mij maar aan als je er meer weet
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?quote:iemands aanwezigheid / daden vanzelfsprekend vinden
Afstandelijkheid is ook zoiets.quote:Op zondag 24 april 2011 23:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
[..]
Oke, goede. Kan iemand ook te afstandelijk zijn? De vlinders beginnen sterk te worden bij mijn vriendin. Om geen claimerig gedrag te tonen, probeer ik juist niet te vaak met haar bezig zijn. Maar kan dat ook een probleem worden?
Mijn laatste serieuze relatie ging mis door stoerdoenderij van mijn kant. Afstandelijkheid had daar ook iets mee te maken. Hmmm, ik dacht ik vraag het even.quote:Op zondag 24 april 2011 23:53 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Afstandelijkheid is ook zoiets.
Spot on!quote:Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef benzin het volgende:
[..]
En uiteindelijk gaat het met mensen niet zo zeer om hoe/wie je bent, maar om hoe je je gedraagt naar anderen toe. Immers, je gedrag is alles wat mensen zien, je gedachten en motieven zijn niet zichtbaar. Ik kom niet zo over zoals ik ben.
[..]
Nee er is een verband tussen beide. Maar hoe en wat geen ideequote:Op zondag 24 april 2011 23:47 schreef formerjellybean het volgende:
Moet wel zeggen dat ik ook add erbij heb en dat is ook een beetje aanverwant aan autisme begreep ik of zeg ik nu iets heel raars ???
Dat heb ik ook bij sommige vrouwen, maar die laat ik daardoor juist links liggen. Ik heb geen zin om in een soort van onzekerheid door het leven te gaan.quote:Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout?
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank jequote:Op maandag 25 april 2011 00:00 schreef DeHovenier het volgende:
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.
Tenminste, zo zit het bij mij
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheeltquote:Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank je
Mee eens in real life hetzelfde zeggen is voor mij een bijna onmogelijke opgavequote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheelt
Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?quote:Op maandag 25 april 2011 00:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
WUT! Jij legd hier eventjes uit wat mij niet lukte man dank je
Zekerquote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Via toetsenbord is het makkelijker, dat scheelt
hoe bedoel je precies?quote:Op maandag 25 april 2011 00:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je kan het toch wel aanvoelen of begrijpen als het met woorden wordt uitgelegd, toch?
Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.quote:Op zondag 24 april 2011 23:59 schreef Raggingbull het volgende:
Ik moet me voor me gevoel eigenlijk altijd bewijzen of maak ik daarmee een fout?
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.quote:
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nee, dat is juist moeilijker, vooral ook vanwege die stoornis. Je zal veel mensen tegenkomen die je uitlachen als je vertelt dat je die stoornis hebt, omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat voor impact het heeft. Dat begrijp ik ook, maar het maakt er niet makkelijker op om begrip te krijgen.
'quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.
Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
Ik zou denken: je bent bedroefd, oke, maar ik zou totaal geen medeleven voelen, en als ik het wel zo voelen dan toon ik het niet omdat ik niet weet hoe je zou reageren als ik je zou moeten troosten.quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Stel je voor in ben bedroefd. Jij zou dat niet kunnen merken aan mijn lichaamstaal.
Maar als ik jou zo uitleggen hoe ik me voel met woorden, dan zou jij dat toch kunnen begrijpen en ook de medeleven tonen die iemand daarvan verwacht?
Misschien dat er een onderliggende gedachte in jou rondzwerft waar je niet tevreden over bent?quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.
Ja dat zou ik kunnen maar omdat ik in me hoofd een soort van kaartje heb gemaakt van hoe te reageren als iemand bedroefd is? Vanuit mezelf heb ik echt iets van ja johh?? sorry man kan ik ook niks aan doen. Maar omdat ik heb geleerd dat dat niet sociaal wenselijk ik doe ik wat andersquote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat dus voor andere mensen lastig te begrijpen dat autisten zulke dingen niet zien. En heel vermoeiend om telkens te moeten zeggen wat je voelt, waarom je dat voelt, etcquote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je wil jezelf bewijzen omdat je jezelf anders niet waardig acht voor je vriendin?quote:Op maandag 25 april 2011 00:05 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik bedoel ook in een relatie enzo... voor me gevoel moet ik me eigenlijks in alles steeds weer opnieuw bewijzen.
Eigenlijks heb je daar wel een punt jaquote:Op maandag 25 april 2011 00:09 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je wil jezelf bewijzen omdat je jezelf anders niet waardig acht voor je vriendin?
Nouja, niet alle autisten zijn zo. Mijn echte relaties duurden 2, 2,5 en 4 jaar.quote:Op maandag 25 april 2011 00:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat dus voor andere mensen lastig te begrijpen dat autisten zulke dingen niet zien. En heel vermoeiend om telkens te moeten zeggen wat je voelt, waarom je dat voelt, etc
Daarom hebben veel autisten dus ook geen langdurige relaties.
Ja, alleen dat kost wel veel moeite en zal soms ook niet helemaal goed gaan wat weer op onbegrip stuit
Dat lijkt me dan een kwestie van zelfvertrouwen. Je bent iig verder als/dan (??) mijquote:Op maandag 25 april 2011 00:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Eigenlijks heb je daar wel een punt ja
Dat klopt.quote:Op maandag 25 april 2011 00:10 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nouja, niet alle autisten zijn zo. Mijn echte relaties duurden 2, 2,5 en 4 jaar.
Hoe oud ben je?quote:Op maandag 25 april 2011 00:11 schreef Raggingbull het volgende:
Owke wacht ff Keep_walking snap je het?
Net 17 hoezo?quote:
Ja sorry buiten mijn computer om heb ik niet echt heel veel mensen om me heen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:13 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Had al zo'n gevoel over je manier en snelheid van posten.
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?quote:Op maandag 25 april 2011 00:11 schreef Raggingbull het volgende:
Owke wacht ff Keep_walking snap je het?
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?
Nee het is een levenslange aangeboren afwijken.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm ja ik snap het. Ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat sommige mensen met Aspergers eruit groeien? Dat ze wanneer ze volwassen zijn, op een manier ontwikkelen dat ze officieel niet meer de diagnose asperger kunnen krijgen?
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.quote:Op maandag 25 april 2011 00:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vraag dit, omdat een vriend van mij zegt dat hij gediagnosticeerd werd met Asperger en dat hij het nu niet meer heeft. Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n 20% op een bepaalde manier eruit groeit.quote:Op maandag 25 april 2011 00:17 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.
Owke jij bent dus iets ouder dan mij zo te zien. Alleen onze antwoorden zijn zo ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 25 april 2011 00:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.
Ho, ik heb er nog een edit erin gegooid.quote:Op maandag 25 april 2011 00:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vraag dit, omdat een vriend van mij zegt dat hij gediagnosticeerd werd met Asperger en dat hij het nu niet meer heeft. Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n 20% op een bepaalde manier eruit groeit.
Iddquote:Op maandag 25 april 2011 00:19 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Owke jij bent dus iets ouder dan mij zo te zien. Alleen onze antwoorden zijn zo ongeveer hetzelfde.
Jup, ik ben daar een goed voorbeeld van. Je ziet en merkt het haast niet bij mij.quote:Op maandag 25 april 2011 00:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Misschien dat ze hebben geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen en dat men op basis daarvan denkt dat ze 'genezen' zijn en ze zo de wereld kunnen foppen, maar ik denk niet dat het ooit weggaat. De stoornis heeft een biologische oorzaak.
JUIST!!!!quote:Op maandag 25 april 2011 00:17 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nee, je moet het zien dat een kronkel in je hersenen onherstelbaar beschadigd is.
Wat je wel hebt zijn kameleons. Die hebben er een persoonlijke studie van gemaakt over wat wel en niet normaal is voor de maatschappij en die theorie ook constant volgen en bijschaven. Dan kom je er met testen moeilijker achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |