Ik zag hem. Bedankt.quote:Op maandag 25 april 2011 00:20 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ho, ik heb er nog een edit erin gegooid.
Hoe oud ben je? Naarmate je meer levenservaring hebt is het makkelijker om te verbergen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:21 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Jup, ik ben daar een goed voorbeeld van. Je ziet en merkt het haast niet bij mij.
28.quote:Op maandag 25 april 2011 00:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Naarmate je meer levenservaring hebt is het makkelijker om te verbergen.
Werkt Asperger zoquote:Op maandag 25 april 2011 00:00 schreef DeHovenier het volgende:
Het probleem is ook bij meeste mensen met Asperger (waaronder ik) is dat ze geen emotie laten zien, of ze voelen het niet, of ze voelen het wel maar ze herkennen het niet als zodanig. En als je zelf niet weet wat je voelt kan je dat moeilijk vertellen aan je vriendin, en als je dat wel doet is het nog maar de vraag of ze daar begrip voor heeft. Communicatie is erg belangrijk in een relatie, en dat is nou net het punt waarop de meeste Aspergers tekort schieten. Ze kunnen ook niet aanvoelen wat de ander bezighoudt, ze zijn niet empathisch onderlegd.
Tenminste, zo zit het bij mij
Hij snapt hetquote:Op maandag 25 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Werkt Asperger zo![]()
Kan het wellicht ook zo zijn, dat je juist heel veel prikkels vanuit je omgeving oppikt. En al heel vroeg hebt geleerd om alles te onderdrukken. Wat resulteert in een zg gevoelloze jongen die blijkbaar geen schrijntje emotie toont en niet ge?
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...quote:Op maandag 25 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Werkt Asperger zo![]()
Kan het wellicht ook zo zijn, dat je juist heel veel prikkels vanuit je omgeving oppikt. En al heel vroeg hebt geleerd om alles te onderdrukken. Wat resulteert in een zg gevoelloze jongen die blijkbaar geen schrijntje emotie toont en niet gezellig meeparticipeert?
Ik ben 3 jaartjes jonger, scheelt niet zoveel dusquote:
Het spijt me man maar dat herken ik ten zeerste en ik heb al 3x dezelfde diagnose gekregen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...
Dat is het probleem bij veel jongeren. Ze kijken alleen naar de oorzaken en concluderen dan dat de basis wel goed bij hun past.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, ga jezelf vooral asperger toedichten...
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?quote:
Dat niet alleen hoorquote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?
Ik denk dat de levenservaring veel zal schelen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:25 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ben 3 jaartjes jonger, scheelt niet zoveel dus
Zeker weten. Ik mag blij zijn dat ik een grote familie heb, want van andere contacten komt weinig terechtquote:Op maandag 25 april 2011 00:27 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de levenservaring veel zal schelen.
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.quote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Raggingbull het volgende:
Het spijt me man maar dat herken ik ten zeerste en ik heb al 3x dezelfde diagnose gekregen.
Juist maar iedere emotie van iemand veroorzaakt een prikkel.quote:Op maandag 25 april 2011 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wacht even. Asperger was toch juist het onvermogen je inteleven/relativeren mbt anderen?
Willen we dat uiteindelijk allemaal niet?quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.
Waarschijnlijk omdat we toestemming hebben en de mod het niet offtopic vond?quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je kent Schenkie nog niet kennelijk. Die wil graag een reden hebben dat zijn falen zijn eigen schuld niet is.
En hoe sneu ik het ook vind voor je, ik snap niet helemaal waarom deze complete offtopic discussie hier gevoerd wordt.
Mja, Aspergers hebben moeite met communiceren en daarom ook flirten, daten en alles wat erbij hoort, en dat hier nu toevallig 3 mensen met Asperger zittenquote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
En hoe sneu ik het ook vind voor je, ik snap niet helemaal waarom deze complete offtopic discussie hier gevoerd wordt.
maar over autisme is al een ander topic voor...quote:Op maandag 25 april 2011 00:29 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat we toestemming hebben en de mod het niet offtopic vond?
Ik weet niet of je nu voor jezelf spreekt, maar ik niet in ieder geval. Ik wil wel graag oorzaken van dingen weten, maar als de oorzaak is dat ik een luie flikker ben die niet aan zichzelf werkt wil ik dat graag weten in plaats van dat ik me achter een psychologische stoornis ga verschuilen. Daar win je niks mee.quote:Op maandag 25 april 2011 00:29 schreef benzin het volgende:
Willen we dat uiteindelijk allemaal niet?
Prima. Maar op het moment dat 17 jarigen het hier over autisme gaan hebben moet je je misschien afvragen of dat niet beter in een topic anders dan het "versieren op latere leeftijd" topic kan. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat er mensen zijn die hier inderdaad wat aan kunnen hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, Aspergers hebben moeite met communiceren en daarom ook flirten, daten en alles wat erbij hoort, en dat hier nu toevallig 3 mensen met Asperger zitten
Dit is er gewoon uitgerold van het vorige topic.
Was niet offtopic ging erover hoe je aan het daten is als je autisme hebt welke handicaps je dan tegenkomt .quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Huh now I'm confused.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |