abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:19:08 #101
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95885881
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Klopt wederom. Gisteren had je ook al aangetoond dat je geheugen in ieder geval in orde is ^O^
Dat je hier zo vaak bent is dan toch nog raarder dan mensen die tegen de pvv zijn?
O)))
pi_95886081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Limburg afscheiden van de rest van NL en alle PVV stemmers deporteren naar Limburg of beter vergassen. Dát zal die stelletje NSB-er leren om niet meer op de PVV te kunnen stemmen

Sja, democratie is voor sommigen erg moeilijk te begrijpen.
Waarom reageer je niet op mijn constatering? Vind je dat nou niet erg raar?
Allah Al Watan Al Malik
pi_95887881
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Niet hekelt, ik heb gezegd dat je veel aandacht geeft aan iets waar je een hekel aan hebt.
Is toch niet zo gek? De PVV besteedt bijvoorbeeld aandacht aan de islam. Dat terwijl zij een hekel heeft aan die religie. Het is niet meer dan logisch om extra aandacht te besteden (lees: bestrijden) wat je hekelt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95889777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 13:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op mijn constatering? Vind je dat nou niet erg raar?
Sorry, weet niet wat of waar je op doelt.
Misschien een quote van je vraag?
  zaterdag 23 april 2011 @ 18:55:13 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_95893881
En ook Leers verkoopt zijn ziel aan de duivel ten behoeve van de lieve vrede met de fascisten:

Leers vindt Wilders 'best plezierig'
AMSTERDAM - Minister Leers voor Immigratie en Asiel is ineens een stuk positiever over PVV-leider Geert Wilders dan voorheen.

De twee botsten regelmatig met elkaar vanwege de uitspraken van Wilders over de islam. Toen Leers zijn burgemeestersfunctie inruilde voor die van minister noemde de PVV-leider hem op zijn beurt "de zwakke schakel in het kabinet".

Nu zegt Leers in een interview met het AD dat hij Wilders "te snel gedemoniseerd" heeft. "Wilders is een plezierige en betrouwbare vent", aldus Leers, die ook zegt het nog steeds niet altijd met hem eens te zijn.

De minister haalt in zijn verhaal ook nog de jarenlange asielprocedure van de schutter van Baflo aan. "Een voorbeeld van hoe het niet moet gaan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)zierig___.html?p=7,1

:r
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_95895032
Het volk moet aan het idee wennen van premier Geert, bedankt Leers, Verhagen en ik doe aan achterkamertjespolitiek met facistoide partijen Rutte.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_95899700
Verstandige uitspraak van Leers.
pi_95901539
Zo'n verstandige man als Leers zou zich moeten schamen. Wat is er 'plezierig' aan een man die doelbewust groepen mensen wegzet, de rechtspraak ondermijnt en te pas en te onpas oorlogsretoriek gebruikt?

Het tempo waarop het CDA en de VVD de PVV salonfähig maken is verwerpelijk. Vooral van een man als Leers had ik meer verwacht. Dat Wilders in de koffiekamer een gezellige vent is doet niet ter zake, je moet zijn opvattingen blijven bestrijden.

Dat kontenlikken van de regeringspartijen komt me ondertussen helemaal de keel uit.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2011 @ 23:00:07 #109
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95902039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ook Leers verkoopt zijn ziel aan de duivel ten behoeve van de lieve vrede met de fascisten:

Leers vindt Wilders 'best plezierig'
AMSTERDAM - Minister Leers voor Immigratie en Asiel is ineens een stuk positiever over PVV-leider Geert Wilders dan voorheen.

De twee botsten regelmatig met elkaar vanwege de uitspraken van Wilders over de islam. Toen Leers zijn burgemeestersfunctie inruilde voor die van minister noemde de PVV-leider hem op zijn beurt "de zwakke schakel in het kabinet".

Nu zegt Leers in een interview met het AD dat hij Wilders "te snel gedemoniseerd" heeft. "Wilders is een plezierige en betrouwbare vent", aldus Leers, die ook zegt het nog steeds niet altijd met hem eens te zijn.

De minister haalt in zijn verhaal ook nog de jarenlange asielprocedure van de schutter van Baflo aan. "Een voorbeeld van hoe het niet moet gaan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)zierig___.html?p=7,1

:r
Enerzijds wel grappig dit.

Zo hebben we wereldwijd moslims die het westen zien als het kwaad en verderf. Kafirs.
De een wat meer dan de ander.

En wat zeggen we? "Ga in gesprek met die moslims. Zo erg is het allemaal niet". En dat klopt. Zo erg is het inderdaad niet.

Nu hebben veel linksen een blinde hekel aan Geert. Wat Leers hier nu toont is van hetzelfde laken en pak. Die is gaan praten met Geert en werken. Blijkbaar is hij erachter gekomen dat naast het demoniseren van moslims wat Geert zo lekker kan, veel meer in zit. Een man met ideeën, goede en slechte (buiten zijn moslim tirade) en een man waarmee je best een goed gesprek aan kunt gaan blijkbaar.

Maar nee, dat mag je niet zeggen. Een TE negatief woord over de islam/moslims moet de kop in gedrukt worden, ELK positief geluid over Geert des te meer.

Ik vind het een mooi voorbeeld van hypocrisie.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_95903113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Enerzijds wel grappig dit.

Zo hebben we wereldwijd moslims die het westen zien als het kwaad en verderf. Kafirs.
De een wat meer dan de ander.

En wat zeggen we? "Ga in gesprek met die moslims. Zo erg is het allemaal niet". En dat klopt. Zo erg is het inderdaad niet.
Wat een vreemd verband leg je hier. Het is inderdaad niet mogelijk om de gehele islamitische bevolking te veroordelen op basis van uitspraken van een individu. Wilders kun je echter prima veroordelen op basis van zijn eigen uitspraken.

quote:
Nu hebben veel linksen een blinde hekel aan Geert. Wat Leers hier nu toont is van hetzelfde laken en pak.
Niet dus.

quote:
Die is gaan praten met Geert en werken. Blijkbaar is hij erachter gekomen dat naast het demoniseren van moslims wat Geert zo lekker kan, veel meer in zit. Een man met ideeën, goede en slechte (buiten zijn moslim tirade) en een man waarmee je best een goed gesprek aan kunt gaan blijkbaar.
Wilders heeft een bepaald gedachtegoed, dat altijd bestreden dient te worden. Ondanks zijn zogenaamde 'goede' ideeën. Het is helemaal niet interessant of Wilders een leuke/goede collega is. Daarnaast zijn zijn uitspraken over moslims en de islam niet iets dat je er op de koop toe bij neemt, daarvoor zijn zijn uitspraken te extreem.

quote:
Maar nee, dat mag je niet zeggen. Een TE negatief woord over de islam/moslims moet de kop in gedrukt worden, ELK positief geluid over Geert des te meer.
Onzin. Van links tot rechts wordt er kritiek geuit op bepaalde facetten van de islam. Het probleem komt voort uit de retoriek die Wilders erop nahoudt. Het moet maar eens afgelopen zijn met die 'kop-in-het-zand metaliteit', de 'agree to disagree' en het verschuilen achter de gedoog-constructie. De analyse van Von der Dunk is dan ook helemaal correct.

De VVD en het CDA ontlopen hun verantwoordelijkheden.

quote:
Ik vind het een mooi voorbeeld van hypocrisie.
Dat is het dus niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door JeanPaulBelmondo op 23-04-2011 23:33:36 ]
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 24 april 2011 @ 04:49:13 #111
333790 Robus
Big Bud
pi_95909415
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Wilders heeft een bepaald gedachtegoed, dat altijd bestreden dient te worden.
Een andere mening dan de jouwe moet altijd bestreden worden?
pi_95909787
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 04:49 schreef Robus het volgende:

[..]

Yep, dat is de tolerantie, dictaat en de geweldige verdraagzaamheid waar ze zo trots op zijn van de zogenaamde 'linksen'
Zelfs het woord fascisten is net nog gevallen.

Ik zeg altijd maar 'Hoe linker hoe flinker in dictaat'

Trouwens, het moet van mijn hart dat ik nog steeds geen linkse roeptoeter ben tegengekomen die belangeloos, met eigen fysieke inzet en uit eigen zak zich heeft ingezet voor de minder bedeelden.
  zondag 24 april 2011 @ 07:48:35 #113
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95909869
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 07:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

Trouwens, het moet van mijn hart dat ik nog steeds geen linkse roeptoeter ben tegengekomen die belangeloos, met eigen fysieke inzet en uit eigen zak zich heeft ingezet voor de minder bedeelden.
Dan snap je het principe van links dus niet. :)
Hulp geef je niet uit eigen zak, dat regel je met de gehele maatschappij, dat is nu juist het hele idee.
Een-op-eenhulp lijkt mooi, maar werkt niet op samenlevingsniveau. Het is te veel op incidenten gericht en geeft bovendien een mijns inziens onsmakelijke relatie tussen helper en geholpene:

'Zo, beste kerel, dankzij mijn gulle gift kun je de doktersrekening voor je dochtertje betalen en kunnen jullie in je plaggenhut blijven wonen. Heb je daar nog iets op te zeggen?'

- 'Dank u wel m'neer.

'Ik hoor je niet, kerel, iets luider graag. En sta niet zo met je pet te friemelen.'

- 'Dank u wel m'neer, duizend maal dank! God zal het u lonen!'

'Daar ben ik van overtuigd. Welnu, je kunt gaan. En oh, die blinde broer van je waar je laatst over sprak, stuur die toch maar niet langs. Ik ben voorlopig even klaar met dat liefdadigheidsgedoe. Misschien over een paar maanden weer.'
pi_95910120
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 07:48 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan snap je het principe van links dus niet. :)
Hulp geef je niet uit eigen zak, dat regel je met de gehele maatschappij, dat is nu juist het hele idee.
Een-op-eenhulp lijkt mooi, maar werkt niet op samenlevingsniveau. Het is te veel op incidenten gericht en geeft bovendien een mijns inziens onsmakelijke relatie tussen helper en geholpene:
Eigenlijk zeg je dus dat links roeptoeteren een gelukkig gevoel geeft maar zelf iets doen teveel gevraagd is want een ander onderneemt wel de actie. Wel zo gemakkelijk, maak een paar euro over naar het kankerfonds en dan heb je je geweten letterlijk afgekocht. Weet je wat het is? Iedereen kan roepen hoe geweldig sociaal hij wel niet is, vooral op internetfora achter je toetsenbord met een virtuele entiteit dito nickname die o zo belangrijk is om lief en aardig gevonden te worden door de rest van de users.
quote:
'Zo, beste kerel, dankzij mijn gulle gift kun je de doktersrekening voor je dochtertje betalen en kunnen jullie in je plaggenhut blijven wonen. Heb je daar nog iets op te zeggen?'

- 'Dank u wel m'neer.

'Ik hoor je niet, kerel, iets luider graag. En sta niet zo met je pet te friemelen.'

- 'Dank u wel m'neer, duizend maal dank! God zal het u lonen!'

'Daar ben ik van overtuigd. Welnu, je kunt gaan. En oh, die blinde broer van je waar je laatst over sprak, stuur die toch maar niet langs. Ik ben voorlopig even klaar met dat liefdadigheidsgedoe. Misschien over een paar maanden weer.'
Eigenlijk zou ik hier niet eens op in willen gaan nu je gaat fantaseren over persoonlijke dankbaarheid tonen jegens de helper (iets van zoals de waard en gasten). Grote onzin waar een echte helper niet op zit te wachten.

Er zijn users die mij kennen en weten dat ik actief ben op meerdere terreinen en ik heb zelden een woord van dank gehoord en dat verwacht en eis ik ook niet. Dergelijke activiteiten doe je uit je hart en nog steeds met veel plezier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 24-04-2011 08:46:30 ]
  zondag 24 april 2011 @ 09:00:15 #115
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95910296
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus dat links roeptoeteren een gelukkig gevoel geeft maar zelf iets doen teveel gevraagd is want een ander onderneemt wel de actie. Wel zo gemakkelijk, maak een paar euro over naar het kankerfonds en dan heb je je geweten letterlijk afgekocht. Weet je wat het is? Iedereen kan roepen hoe geweldig sociaal hij wel niet is, vooral op internetfora achter je toetsenbord met een virtuele entiteit dito nickname die o zo belangrijk is om lief en aardig gevonden te worden door de rest van de users.

[..]

Eigenlijk zou ik hier niet eens op in willen gaan nu je gaat fantaseren over persoonlijke dankbaarheid tonen jegens de helper (iets van zoals de waard en gasten). Grote onzin waar een echte helper niet op zit te wachten.

Er zijn users die mij kennen en weten dat ik actief ben op meerdere terreinen en ik heb zelden een woord van dank gehoord en dat verwacht en eis ik ook niet. Dergelijke activiteiten doe je uit je hart en nog steeds met veel plezier.
OK ik snap wat je bedoelt, maar het gaat er helemaal niet om of ik mezelf sociaal vind of mijn geweten wil afkopen. Ik wil gewoon in een wereld leven waar niemand honger heeft, dakloos is of onderdrukt wordt. Zo'n wereld bereik je niet met ad-hoc constructies door mensen die toevallig een keer zin hebben om aan liefdadigheid te doen. Zo'n wereld bereik je als je allemaal bijdraagt en de boel centraal regelt en in onvervreemdbare rechten vastlegt.

Prima natuurlijk dat je zelf veel doet en ga daar ook vooral mee door. Probleem is dat jij niet iedereen kunt helpen. Een sociaal stelsel dat door de hele maatschappij gedragen wordt, kan dat wel.
Bovendien is het respectvoller naar de hulpvragende, Ik geloof best dat jij geen dankbaarheid verwacht, maar misschien heeft de hulpvragende zelf wel het gevoel dat hij dankbaarheid moet geven. Er is hoe dan ook een afhankelijkheidsrelatie, of beide partijen dat nu willen of niet. Terwijl ik vind dat een goed leven een basisrecht is voor iedereen en dat de maatschappij dat dus gewoon moet bieden. Niemand heeft erom gevraagd om geboren te worden en niemand zou mogen lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 24-04-2011 09:53:21 ]
pi_95912649
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 04:49 schreef Robus het volgende:

[..]

Nee, je legt mij woorden in de mond. Een gedachtegoed zoals dat van Wilders moet je bestrijden.
pi_95912731
quote:

[..]

Yep, dat is de tolerantie, dictaat en de geweldige verdraagzaamheid waar ze zo trots op zijn van de zogenaamde 'linksen'
Zelfs het woord fascisten is net nog gevallen.

Heeft niets met tolerantie te maken, politieke opvattingen die haaks op die van jou staan mag je bestrijden. Ik roep nergens op tot geweld of dergelijke. Jij maakt er trouwens weer een soort omgekeerde godwin van, iets wat niet bijdraagt aan de discussie.
pi_95914111
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:22 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Heeft niets met tolerantie te maken, politieke opvattingen die haaks op die van jou staan mag je bestrijden. Ik roep nergens op tot geweld of dergelijke. Jij maakt er trouwens weer een soort omgekeerde godwin van, iets wat niet bijdraagt aan de discussie.
Man, zoveel intolerantie in die paar zinnen wat je schrijft kom je zelden tegen. Helemaal hilarisch is je omgekeerde godwin wat je mij voor de voeten gooit terwijl je gedachtenmaatje Lord_Veterani met met woordjes als fascisten gooit.

Zoek de betekenis van het woord hypocriet eens op en als je toch bezig bent ook het woord gedachtenpolitie.
pi_95914251
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 09:00 schreef Frollo het volgende:

[..]

OK ik snap wat je bedoelt, maar het gaat er helemaal niet om of ik mezelf sociaal vind of mijn geweten wil afkopen. Ik wil gewoon in een wereld leven waar niemand honger heeft, dakloos is of onderdrukt wordt. Zo'n wereld bereik je niet met ad-hoc constructies door mensen die toevallig een keer zin hebben om aan liefdadigheid te doen. Zo'n wereld bereik je als je allemaal bijdraagt en de boel centraal regelt en in onvervreemdbare rechten vastlegt.

En omdat jij dat wil moet iedereen dat willen??

Ik vind het best dat een ieder geld kan verdienen maar dan moeten ze er wel wat voor doen. Ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat je in Nederland armoede hebt. Dat is er gewoon niet. Ook die mensen die s'avonds naar SBS6 kijken op hun plasmascherm ondanks dat ze niet werken, .. die kennen geen armoede, die kennen luiheid.
pi_95914325
quote:
99s.gif Op zondag 24 april 2011 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik vind het best dat een ieder geld kan verdienen maar dan moeten ze er wel wat voor doen. Ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat je in Nederland armoede hebt. Dat is er gewoon niet. Ook die mensen die s'avonds naar SBS6 kijken op hun plasmascherm ondanks dat ze niet werken, .. die kennen geen armoede, die kennen luiheid.
Lul toch niet zo achterlijk man. Waar zegt hij dat iedereen dat moet willen?
  zondag 24 april 2011 @ 12:37:15 #121
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95914700
de PVV is een fascistische partij.
  zondag 24 april 2011 @ 13:27:42 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_95915974
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Man, zoveel intolerantie in die paar zinnen wat je schrijft kom je zelden tegen. Helemaal hilarisch is je omgekeerde godwin wat je mij voor de voeten gooit terwijl je gedachtenmaatje Lord_Veterani met met woordjes als fascisten gooit.
If it walks like a chicken....

quote:
Zoek de betekenis van het woord hypocriet eens op en als je toch bezig bent ook het woord gedachtenpolitie.
Kijk jij dan even het woord 'fascisme' na?
pi_95917103
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

If it walks like a chicken....
Zoek hulp jongen want je PVV haat begint ernstige vormen aan te nemen.
quote:
Kijk jij dan even het woord 'fascisme' na?
Als jij het woord "tolerantie" opzoekt.

Je bevestigt anders wel perfect mijn stelling.
  zondag 24 april 2011 @ 14:21:03 #124
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95917248
Het grappige van wat je zojuist zegt is dat de dialectiek van "tolerantie" juist een symptoom van het herrijzende fascisme is. Het woord duidt in zichzelf al op antagonisme en multiculturalisme (in plaats van universalisme). De moslims zouden zich moeten beroepen op hun rechten, niet op onze bereidheid hen te tolereren.

En natuurlijk is de PVV een fascistische partij. De overeenkomsten qua uiterlijke kenmerken en de liberaal-kapitalistische context waarin de PVV is ontstaan met andere fascistische partijen (niet alleen Mussolini en de NSDAP, maar ook bijvoorbeeld de Zuid-Amerikaanse fascistische regimes, of de Thaise junta, de huidige Indische regering, veel van de zojuist gewipte fascisten in het Midden-Oosten, enzovoorts) zijn zo legio dat dat niet te ontkennen is.
pi_95926599
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:21 schreef albymangels het volgende:
Het grappige van wat je zojuist zegt is dat de dialectiek van "tolerantie" juist een symptoom van het herrijzende fascisme is. Het woord duidt in zichzelf al op antagonisme en multiculturalisme (in plaats van universalisme). De moslims zouden zich moeten beroepen op hun rechten, niet op onze bereidheid hen te tolereren.

En natuurlijk is de PVV een fascistische partij. De overeenkomsten qua uiterlijke kenmerken en de liberaal-kapitalistische context waarin de PVV is ontstaan met andere fascistische partijen (niet alleen Mussolini en de NSDAP, maar ook bijvoorbeeld de Zuid-Amerikaanse fascistische regimes, of de Thaise junta, de huidige Indische regering, veel van de zojuist gewipte fascisten in het Midden-Oosten, enzovoorts) zijn zo legio dat dat niet te ontkennen is.
Meest pretentieuze post van vandaag, hulde ^O^

Tevens een chronisch gebrek aan onderbouwing. Dat is jammer, want ik denk dat je ergens best een punt hebt.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95927635
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Meest pretentieuze post van vandaag, hulde ^O^

Tevens een chronisch gebrek aan onderbouwing. Dat is jammer, want ik denk dat je ergens best een punt hebt.
Niet dat iemand zijn posts hier serieus gaat nemen als hij binnenkomt met
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef albymangels het volgende:
de PVV is een fascistische partij.
Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 24 april 2011 @ 19:56:24 #127
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95927808
Ik baseer me voornamelijk op slavoj zizek en chris hedges, als je een gedetailleerder uitleg wil verwijs ik je naar hieronder. Het zijn vrij mainstream academische zienswijzen. Of zijn die ook "pretentieus"? Nog zo'n typisch anti-intellectueel, fascistisch woord trouwens.

Overigens heb ik niet zozeer kritiek op het naakte fascisme van de PVV, aangezien het slechts een symptoom is van een groter probleem, namelijk liberaal-kapitalisme. De PVV is het falen van de PvdA.
pi_95943235
quote:

[..]

Nee, linkse roeptoeters niet. Linkse dadendrangers wel. Diverse zelfs.
En trouwens ook rechtse dadendrangers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95943427
quote:
99s.gif Op zondag 24 april 2011 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige?
Of rechtse roeptoeter?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95946404
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:50 schreef Cerbie het volgende:

Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.
Waar slaat dat nu weer op? Haten op sociale wetenschap :')

Owh, en ik denk dat het een beginnend filosofie student is.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95948864
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige?
Of rechtse roeptoeter?
Blind ?
Of linkse roeptoeter?

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 08:31 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Owh, en ik denk dat het een beginnend filosofie student is.
Nog erger.
pi_95951070
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Blind ?
Of linkse roeptoeter?

[..]

Nog erger.
Streven naar intellectuele ontwikkeling is sowieso voor linkse paupers die de Nederlandse beschaving te grabbel gooien natuurlijk.
pi_95980140
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Blind ?
Of linkse roeptoeter?

[..]

Nog erger.
Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.
Wat versta jij dan onder armoede? Wanneer is iemand wèl armoedig volgens jou? In Nederland dan hè, niet in Mali of zo.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:21:58 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95981046
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 april 2011 @ 02:40:08 #135
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_95982082
Wat een nutteloos topic is dit zeg :')
pi_95983438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 02:40 schreef Mores het volgende:
Wat een nutteloos topic is dit zeg :')
Liever 1 nutteloos topic dan een nutteloos topic over elke scheet van of over de PVV :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95984530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.
Wat versta jij dan onder armoede? Wanneer is iemand wèl armoedig volgens jou? In Nederland dan hè, niet in Mali of zo.
Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.

Mensen met 2 spelconsoles, een plasma, een mobiel etc en een uitkering die zijn niet arm,... die zijn lui.
pi_95985239
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.
Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.
pi_95991079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.
Dat is als mensen vinden dat ze te weinig hebben??

Ik vind het niet meer dan logisch dat er inkomensongelijkheid is..... immers als je niet werkt heb je minder inkomen. Volkomen logisch. Als je dit niet wilt dan zal je....................................moeten werken.
pi_95994157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:21 schreef maartena het volgende:
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Voor de vrijheid van meningsuiting: De Arondeuslezing
lief zijn voor de PVV --->> de oorlog in de doofpot--->> iemand de mond snoeren...
pi_96005053
quote:
Wilders is weer eens boos en wil mensen censureren omdat hij samen met anderen in een lijstje vergeleken werd met Hitler. Hij scoorde overigens 30 uit 35, of zoiets.
pi_96028021
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mensen met 2 spelconsoles, een plasma, een mobiel etc en een uitkering die zijn niet arm,... die zijn lui.
Dat aantal daklozen kon ook nog wel eens tegenvallen. Wat ik me dan wel afvraag: heb jij wel enig idee wie die "ze" zijn die voor die echt armen opvangcentra opgericht hebben? Ik zou dat eigenlijk niet weten.

Mensen met allerlei moderne troep en een uitkering en geen geld voor eten zijn niet lui, die missen een zekere discipline of inzicht. En je IQ is voor ongeveer 50 % erfelijk, dus daar kun je weinig aan doen.
pi_96028456
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan logisch dat er inkomensongelijkheid is..... immers als je niet werkt heb je minder inkomen. Volkomen logisch. Als je dit niet wilt dan zal je....................................moeten werken.
Dat is te makkelijk. Ikzelf zou dat argument beneden mijn stand vinden, maar goed, we kunnen er even op ingaan.
Als je denkt dat de auto van je buurman dikker is dan de jouwe en je je daarom arm voelt, duidt dat meer op een armoede van geest. Zoals andersom alle rijders in die dikke auto's naar mijn gevoel zielige verliezers zijn.

Wat hier bedoeld wordt, met het begrip relatieve armoede, is, dat tegenwoordig elk schoolkind geacht wordt een laptop te hebben met internettoegang. Belastingaangifte of bankoverschrijvingen kun je bijna niet meer op papier doen. Velen moeten bijna wel een auto hebben om hun kinderen op tijd van school naar hockey en dan naar ballet en dan naar een zwembadfeestje te brengen.
Op nog lager niveau kan er zelfs geen bibliotheekkaart meer af, of een bezoek aan de dierentuin of een abonnement op een krant.
Of goed voedsel, dat van eminent belang is voor de werking van je lichaam en hersenen.

Mensen die wel eten hebben maar geen bibliotheekkaart, zijn volgens de normen uit Soedan niet arm, maar volgens de normen uit Nederland wel.
Ze gaan niet dood van de honger, ze sterven niet van de kou, maar ze zijn wel buitengesloten uit de maatschappij. Dan ben je dus niet rijk, maar arm.
pi_96028551
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh, en het voorgaande gaat niet zomaar om inkomen en werken.
Probeer tegenwoordig maar eens een baan te krijgen als je niet via internet kunt zoeken.
Maar ja, met internet kun je niet omgaan, want je ouders hadden geen geld voor een computer.
  woensdag 27 april 2011 @ 06:59:42 #145
225540 Pugg
Friends forever
pi_96031582
quote:
Kom eens onder je steen vandaan,
pi_96189984
Martin Bosma denkt dat hij ook al verstand heeft van het Zuidafrikaans, de taal
quote van zijn column in het NRC
quote:
Wie eenmaal N.P. van Wyk Louw, Dirk Opperman of Eugène Marais heeft gelezen, zal nooit meer lichtvaardig denken over die wonderschone taal. Afrikaans is vereenvoudigd, zeventiende-eeuws Nederlands, bewees linguïst Edith Raidt.
http://www.dagelijksestan(...)ng-van-de-afrikaners

De Zuid-afrikaan Breyten Breytenbach zet even wat recht
quote:
Daarom wil ek beswaar maak teen u identifisering van Afrikaans as “vereenvoudigde zeventiende-eeuws Nederlands.” Afrikaans is nie Nederlands nie. Dis ‘n Kreoolse taal wat in die monde van slawe en bediendes en werkers en boere ontstaan het as ‘n vermenging van sewentiende-eeuse Nederlandse dialekte en ander nie-Europese tale, en ‘n omgangstaal soos Maleis-Portugees gebruik deur seevaarders. Afrikaans is dus ‘n bruin taal gegroei uit die stam van Nederlandse dialekte toe daar nog nie ‘n Algemeen Beschaafd Nederlands was nie. Dis ‘n inheemse baster.
http://versindaba.co.za/2(...)sie-op-martin-bosma/

Breytenbach heeft het over 'sewentiende-eeuse Nederlandse dialekte' ... hij gebruikt het meervoud van dialect.. dus dialecten. Nederlandse kolonisten kwamen uit verschillende delen van Nederland en namen hun eigen dialect mee... In die tijd waren de verschillen tussen Nederlandse dialecten groter dan nu, lijkt me... Maar ik dacht dat hij ook de 18e eeuw moet noemen, want in de 18e eeuw kwamen nog meer kolonisten dan in de 17e eeuw
Er waren ook andere Europeanen zoals in de 17e eeuw een grote groep hugenoten..... en die waren medevormend in de taal die zich ontwikkelde..
Vanuit die botsingen tussen dialecten en talen (ook van de slaven) is iets nieuws gegroeid en is het logisch dat het geen uitgekleed, versimpeld Nederlands is uit de 17e eeuw .Maar waarom neemt Bosma aan dat er een versimpeling is ? Ook een versimpeling krijgt in de loop der tijd een eigen dynamiek en een eigen ontwikkeling...

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 30-04-2011 23:19:24 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:42:14 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_96224023
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lijkt mij een prima deal.

kunnen we daarna gewoon een verdrag met de EU aangaan en alleen overnemen wat we zelf leuk vinden: wel de lusten ((beperkt) open grenzen, Euro), niet de lasten (bemoeienis met nationale zaken, bepalen wat we zelf door onze grenzen laten, eigen asielbeleid, enz)
Kansloos, alsof de EU op ons zit te wachten als we ze de rug hebben toegekeerd. Nederland voegt niets toe aan de EU dat ze al niet hebben, omgekeerd is dat wel degelijk het geval.

Met andere woorden: uit de EU stappen is voor een land als Nederland niets anders dan zichzelf isoleren en economisch de nek omdraaien. Zeker voor een distributieland als Nederland dat het van handel moet hebben.

Dat "uit de EU stappen" is wel het meest domme en onhaalbare standpunt van de PVV. En ze hebben er al zoveel :')
  zondag 1 mei 2011 @ 21:45:17 #148
337929 Dutchnative
Limbabwaan
pi_96224215
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Kansloos, alsof de EU op ons zit te wachten als we ze de rug hebben toegekeerd. Nederland voegt niets toe aan de EU dat ze al niet hebben, omgekeerd is dat wel degelijk het geval.

Met andere woorden: uit de EU stappen is voor een land als Nederland niets anders dan zichzelf isoleren en economisch de nek omdraaien. Zeker voor een distributieland als Nederland dat het van handel moet hebben.

Dat "uit de EU stappen" is wel het meest domme en onhaalbare standpunt van de PVV. En ze hebben er al zoveel :')
Ik ben ook tegen de ondemocratische EU in deze vorm. Al is het wel een dilemma. We kunnen zelf weinig veranderen, maar dit heeft ook geen zin.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 1 mei 2011 @ 21:47:08 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_96224328
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen de ondemocratische EU in deze vorm. Al is het wel een dilemma. We kunnen zelf weinig veranderen, maar dit heeft ook geen zin.
De EU is ondemocratisch omdat we haar niet meer politieke macht willen geven, het is een catch-22.
pi_96224509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat aantal daklozen kon ook nog wel eens tegenvallen. Wat ik me dan wel afvraag: heb jij wel enig idee wie die "ze" zijn die voor die echt armen opvangcentra opgericht hebben? Ik zou dat eigenlijk niet weten.
Dat is wisselend. In sommige steden zijn dat soort initiatieven vanuit de kerk ontstaan. Maar eigenlijk is het nu allemaal overheid gefinancieerd. In een enkele gemeente bemoeit de kerk zich er nog mee, maar dan betreft het vaak opvang buiten het reguliere circuit (illegale asielzoekers).

quote:
Mensen met allerlei moderne troep en een uitkering en geen geld voor eten zijn niet lui, die missen een zekere discipline of inzicht. En je IQ is voor ongeveer 50 % erfelijk, dus daar kun je weinig aan doen.
Mensen met een uitkering en moderne apparatuur zijn criminelen. Zelfs als je niet eet kun je al die rotzooi die sommigen in huis hebben staan niet betalen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96252087
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:

Wat hier bedoeld wordt, met het begrip relatieve armoede, is, dat tegenwoordig elk schoolkind geacht wordt een laptop te hebben met internettoegang.
Wie zegt dat?? Op de school waar mijn neefjes zitten heeft niemand een laptop... wellicht thuis een van de ouders maar dan nog. Geen geld is geen laptop, simpel toch. ??

quote:

Belastingaangifte of bankoverschrijvingen kun je bijna niet meer op papier doen.

Nou zeg, heb ik vorige maand voor niets mijn aangifte zitten invullen.... op papier! Tuurlijk is het via de pc makkelijker...maar het wordt niet verplicht en zal nog jaren schriftelijk kunnen hoor.

quote:

Velen moeten bijna wel een auto hebben om hun kinderen op tijd van school naar hockey en dan naar ballet en dan naar een zwembadfeestje te brengen.
Zwembad, ballet, hockey ??? We hebben het over armoede en die kinderen zitten nadat ze klaar zijn met hun laptop op hockey??? ARMOEDE????

quote:

Op nog lager niveau kan er zelfs geen bibliotheekkaart meer af, of een bezoek aan de dierentuin of een abonnement op een krant.
Of goed voedsel, dat van eminent belang is voor de werking van je lichaam en hersenen.
Krijgen ze gewoon geld voor hoor,...die armen. Ze krijgen allemaal een budget waarmee ze kunnen sporten of bibliotheek etc.

quote:

Mensen die wel eten hebben maar geen bibliotheekkaart, zijn volgens de normen uit Soedan niet arm, maar volgens de normen uit Nederland wel.
Ze gaan niet dood van de honger, ze sterven niet van de kou, maar ze zijn wel buitengesloten uit de maatschappij. Dan ben je dus niet rijk, maar arm.

Kwestie van interpretatie dus. Zij vinden zich arm...ik vind van niets. Armoede in Nederland bestaat simpelweg niet. Mocht je geld tekort komen zou ik het zoeken in het aanpassen van de levensstijl, danwel minder uitgeven danwel werk zoeken. Want dat is het toverwoord tegen armoede,...werken!!
pi_96252912
Dat kan niet altijd door allerlei uiteenlopende redenen, zelfs al is er wel de wil / motivatie om te werken.

Armoede in Nederland bestaat zoals gezegd wel degelijk, alleen niet in de vorm zoals in een derdewereldland. Dat jij dat geen armoede vindt doet daar weinig aan af.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:12:00 #153
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96253297
Ronnie, zit je nou alweer te reageren in het PVV-topic. Vanwaar toch die obsessie man?
pi_96255284
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
Dat kan niet altijd door allerlei uiteenlopende redenen, zelfs al is er wel de wil / motivatie om te werken.

Armoede in Nederland bestaat zoals gezegd wel degelijk, alleen niet in de vorm zoals in een derdewereldland. Dat jij dat geen armoede vindt doet daar weinig aan af.
Armoede bestaat niet. Mensen met een minder inkomen wel. Het woordje inkomen zegt het al... met inkomen heb je geen armoede en zeker niet in Nederland.

quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ronnie, zit je nou alweer te reageren in het PVV-topic. Vanwaar toch die obsessie man?
^O^
pi_96255508
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Armoede bestaat niet. Mensen met een minder inkomen wel. Het woordje inkomen zegt het al... met inkomen heb je geen armoede en zeker niet in Nederland.
Tja, je kunt roepen wat je wilt, maar relatieve armoede in Nederland is een feit. Dat jij dat op 1 lijn stelt met absolute armoede is jouw probleem.
pi_96255812
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, je kunt roepen wat je wilt, maar relatieve armoede in Nederland is een feit. Dat jij dat op 1 lijn stelt met absolute armoede is jouw probleem.
Relatieve armoede is armoede van mensen die vinden dat ze arm zijn. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

quote:
n de discussie over armoede verbaas ik mij over de houding ten aanzien van gelijkheid. De nadruk wordt steeds gelegd op de relatieve armoede. Ondanks het woord armoede heeft relatieve armoede niet echt iets te maken met armoede. Relatieve armoede is een maatstaf voor inkomensongelijkheid. Hoe doen de armsten het ten opzichte van de rijkeren? Dus als de rijksten tien procent tien keer zoveel verdient als de armste tien procent dan is dat kennelijk niet goed.
Kortom, vooral de mensen met een laag inkomen zullen roepen dat er in NL relatieve armoede is. De mensen met wel een goede opleiding en baan zullen dit ontkennen. Ik dus ook.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het een feit is kun je het aantonen..... ik wacht af.
  maandag 2 mei 2011 @ 17:03:26 #157
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96255912
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Relatieve armoede is armoede van mensen die vinden dat ze arm zijn. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

[..]

Kortom, vooral de mensen met een laag inkomen zullen roepen dat er in NL relatieve armoede is. De mensen met wel een goede opleiding en baan zullen dit ontkennen. Ik dus ook.

[..]

Schizofreen?
O)))
pi_96257003
quote:
Nee hoor, daar zijn redelijke maatstaven voor om die vorm van armoede in kaart te brengen.

quote:
Wat een mooie drogreden weer. O+

quote:
Wat wil je precies aangetoond zien?
pi_96259699
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee hoor, daar zijn redelijke maatstaven voor om die vorm van armoede in kaart te brengen.

[..]

Wat een mooie drogreden weer. O+

[..]

Wat wil je precies aangetoond zien?
De cijfers van de relatieve armoede in Nederland.
pi_96260048
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

De cijfers van de relatieve armoede in Nederland.
Google te hoog gegrepen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-nederland-gestegen/
pi_96260151
Echte armoede heeft Nederland niet. Iedereen kan een huis boven zijn hoofd krijgen en niemand gaat dood van de honger. Probleem opgelost. Alle 'armoede' in Nederland wordt veroorzaakt omdat mensen domme keuzes maken.
pi_96260322
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Google te hoog gegrepen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-nederland-gestegen/
Dat noem ik geen armoede:

quote:
De armoedegrens ligt volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) voor een eenoudergezin op 1310 euro per maand. Voor een alleenstaande onder de 65 jaar op 980 euro per maand. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hanteert een iets lager bedrag als armoedegrens. Dat bedraagt voor een eenoudergezin met één kind ¤1240 euro per maand en voor een alleenstaande onder 65 jaar 930 euro per maand. De Verenigde Naties verstaan onder armoede het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften zoals schoon water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg. Het Europese bureau voor de statistiek Eurostat verstaat onder armoedegrens 60 procent van het modale inkomen.
Ik zie het net als de Verenigde Naties... jullie waarschijnlijk hetzelfde als Eurostat. Het is in mijn optiek dan ook een kwestie van prioriteiten stellen. Dus als je geen eten kunt kopen ben je arm, kun je niet een plasma kopen ben je niet arm.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:48:45 #163
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96260801
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat noem ik geen armoede:
Wat kan iemand dat schelen? Volgens het CBS is het armoede, we moeten iets als grens nemen.
O)))
pi_96261076
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:48 schreef arucard het volgende:

[..]

Wat kan iemand dat schelen? Volgens het CBS is het armoede, we moeten iets als grens nemen.
De Verenigde Naties zijn hoger dan het CBS.
pi_96261169
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat dus. We moeten hier in Nederland niet zeuren. Mensen moeten hun eigen leven weer eens in handen nemen en niet om elke scheet gaan lopen zeiken dat ze zo zielig zijn. Paupers.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:32:46 #166
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_96263156
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mooi. Waarom lopen PVV'ers dan altijd zo te blaten dat het allemaal volkomen KUT gaat in Nederland?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:13:48 #167
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_96268921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:48 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wie moet hier anders posten? Het aantal geletterde pvv stemmers is nu eenmaal klein.
:D
  maandag 2 mei 2011 @ 21:24:29 #168
pi_96269588
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Ah ok, mijn 'fout'.

[..]

Hier heb je wel gelijk in, dat is het niet. Alleen ik kan mij zo goed voorstellen dat het overkomt op 'derden' dat men geforceerd over de pvv wilt hebben. Om het even naar het voetbal te trekken... een Ajacied zit niet op het Feyenoordforum om op alles kritiek te geven, nee hij zit op het Ajaxforum zijn club te bespreken. Vandaar dat het mij opvalt dat er in een pvv topic zoveel anti is en vrijwel geen pro's. In plaats van je dan druk te maken om de pvv zou ik ze juist links laten liggen, immers ziet Geert elke aandacht als positief. Ook al is de aandacht zo negatief bedoeld als het maar kan zijn, immers zelfs van die rechtszaak geniet de beste man. Doodzwijgen lijkt mij het beste.

Elke keer als ik die De Mos bijvoorbeeld op tv zie schaam ik mij dood dat deze man daadwerkelijk in de Nederlandse politiek zit. Het is dat ik hem nu even als voorbeeld neem want het liefst wil ik deze man nooit meer ergens zien, nooit meer iets over hem lezen en ook nooit dat iemand het over hem gaat hebben...wat een drama.
Goede post.

Het is inderdaad het beste deze pvv te negeren. Het zou fijn zijn als de media dat ook zouden doen.
pi_96271083
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mooi. Waarom lopen PVV'ers dan altijd zo te blaten dat het allemaal volkomen KUT gaat in Nederland?

V.
Moet je hun vragen.
pi_96281480
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wie zegt dat?? Op de school waar mijn neefjes zitten heeft niemand een laptop... wellicht thuis een van de ouders maar dan nog. Geen geld is geen laptop, simpel toch. ??
Niemand? Dat kan dan niet anders zijn dan de kleuterschool of hoe heet dat tegenwoordig. Pre-basisschool?
quote:
[..]

Nou zeg, heb ik vorige maand voor niets mijn aangifte zitten invullen.... op papier! Tuurlijk is het via de pc makkelijker...maar het wordt niet verplicht en zal nog jaren schriftelijk kunnen hoor.

[..]

Zwembad, ballet, hockey ??? We hebben het over armoede en die kinderen zitten nadat ze klaar zijn met hun laptop op hockey??? ARMOEDE????
Ja, dat heet relatieve armoede, dat je daar niet aan mee kunt doen.
quote:
[..]

Krijgen ze gewoon geld voor hoor,...die armen. Ze krijgen allemaal een budget waarmee ze kunnen sporten of bibliotheek etc.
Dit is gewoon onzin!
quote:
[..]

Kwestie van interpretatie dus. Zij vinden zich arm...ik vind van niets. Armoede in Nederland bestaat simpelweg niet. Mocht je geld tekort komen zou ik het zoeken in het aanpassen van de levensstijl, danwel minder uitgeven danwel werk zoeken. Want dat is het toverwoord tegen armoede,...werken!!
Ja, armoede en rijkdom zijn altijd een kwestie van interpretatie.
Verder lul je uit je nek: werken is helemaal geen toverwoord tegen armoede: er zijn werkenden genoeg die arm zijn en er zijn ook niet-werkenden die rijk zijn.
pi_96281660
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
Echte armoede heeft Nederland niet. Iedereen kan een huis boven zijn hoofd krijgen en niemand gaat dood van de honger. Probleem opgelost. Alle 'armoede' in Nederland wordt veroorzaakt omdat mensen domme keuzes maken.
Alle leed in de wereld wordt veroorzaakt door domme keuzes.
Ongeveer de helft van de keren zijn mensen slachtoffer van domme keuzes van anderen.
pi_96282046
quote:

[..]

[..]

Oh, nou snap ik het.
Vooral arme mensen (mensen met een laag inkomen) zullen roepen dat er relatieve armoede is.
Mensen met een goede opleiding en baan zullen dit ontkennen.

quote:
[..]

Je zegt het zelf al. Volgens jou bestaan er mensen met een laag inkomen.
En er bestaan anderen, waaronder jij, die een goed inkomen hebben. En die ontkennen dus ook het bestaan van armoede.
Dus je ontkent het bestaan van mensen waarvan je het bestaan erkent.

Veel idioter kun je volgens mij niet zijn!
pi_96283666
quote:
'PVV-politici kunnen 4 mei beter thuisblijven'
Uitgegeven: 3 mei 2011 07:31
Laatst gewijzigd: 3 mei 2011 07:30
AMSTERDAM - Uit piëteit voor de nabestaanden en omdat ze iets anders herdenken kunnen PVV-politici woensdag beter niet naar de dodenherdenking komen. Dat stelt voormalig PvdA-Kamerlid Mei Li Vos dinsdag in een opiniestuk in Trouw.

© NU.nl/Stan Bouman
Ze stoort zich aan het PVV-verkiezingsprogramma, waarin staat dat op 4 mei de 'slachtoffers van het (nationaal-)socialisme' worden herdacht.
Het gaat volgens haar om meer dan een woordgrapje. "De PVV is bezig de geschiedenis te herschrijven. Het lukt de partij wonderwel om 'links' van alles in de schoenen te schuiven."

Vos wijst erop dat de herdenking sinds 1946 er betekenissen bij heeft gekregen. Zo worden ook de slachtoffers in andere oorlogen herdacht. Toch gaat de PVV volgens haar te ver door de slachtoffers van het socialisme erbij te slepen.
Verkeerde kant
"Wat moet een nazaat van een socialistische verzetsstrijdster als een vijfde van de Kamerleden vindt dat zijn moeder aan de verkeerde kant stond?"
De partij mag volgens haar alles in het verkiezingsprogramma schrijven wat ze wil, 'maar er is ook nog zoiets als respect voor de doden en hun nabestaanden'."Betoon in ieder geval dat beetje respect - door thuis te blijven op 4 mei."

nu.nl
Duidelijk verhaal. De PVV diskwalificeerde zich inderdaad al eerder als serieuze partij met de opmerkingen in haar programma en ik kan het argument van Mei Li Vos goed snappen, het verzet dreef voor een flink deel toch op socialisten en communisten en die krijgen nu gewoon de schuld van de oorlog in de schoenen geschoven...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:32:37 #174
pi_96283861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal. De PVV diskwalificeerde zich inderdaad al eerder als serieuze partij met de opmerkingen in haar programma en ik kan het argument van Mei Li Vos goed snappen, het verzet dreef voor een flink deel toch op socialisten en communisten en die krijgen nu gewoon de schuld van de oorlog in de schoenen geschoven...
Terwijl Hitler juist veel socialisten ook naar de vernietigingskampen stuurde. De communistische partij de CPN was destijds actief in het verzet en Annie Schaft, de bekende verzetsheldin was communiste. De Februaristaking wordt ook nu nog mede dankzij de NCPN (nieuwe communistischer partij nederland) in ere gehouden.
pi_96283982
Die NCPN lui sporen van geen kant natuurlijk maar die februaristaking, de eerste grote daad van verzet tegen de Duitsers zal bij de PVV en haar aanhang inderdaad wel niet lekker liggen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:43:33 #176
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96283996
Het zoveelste 'linkse propaganda' artikel in een 'links blaadje', volkskrant, ik licht er een stukje uit :

>Want de PVV aanhang reageert wel heel erg preventief geforceerd gefrustreerd
>op historische vergelijkingen.
>
>Maar het is toch een feit dat de PVV, net zoals de vroegere NSB een beweging
>is. Alleen veel minder democratisch omdat Henk en Ingrid geen stemgerechtigd
>lid mogen worden.

Je kan het zien als een islamitisch huwelijk. Geert is de vader en de rest zijn zelf-willende bij-vrouwen met een 'huwelijks contract' dat hen echter tot niets verplicht.

Bij de pvda is het erger, verborgen, maar Allah ziet alles.
Zo worden stemmen 'gewogen', bij de EU / Euro leidde dat dus tot : meer dan de helft van de pvda (en NL...) achterban was tegen, de pvda bobo's stemden anders... in de regering, 2e kamer, 1e kamer 'weegt men je stem' namelijk niet, hij telt gewoon.

Eigenlijk zeggen deze zwartmaak stukjes op niets af, bijna alles van de zure schrijvers.
Deze propaganda is veel gevaarlijker dan heel de PVV ooit kan of zal worden. Vergelijkingen die ENORM mank gaan en alleen maar de grilligheid van de geest van de bedenker aantonen.
Al leven we in een 'sort of' democratie.
Als mensen tegen de PVV zijn, stemmen ze er maar gewoon niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 03-05-2011 09:16:54 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_96284045
Wel stuk, uit welk links blaadje fts? We doen hier bij voorkeur aan bronvermelding.
pi_96287344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Volgens jou bestaan er mensen met een laag inkomen.
En er bestaan anderen, waaronder jij, die een goed inkomen hebben. En die ontkennen dus ook het bestaan van armoede.
Dus je ontkent het bestaan van mensen waarvan je het bestaan erkent.

Je kent het verschil tussen 'laag inkomen' en 'armoede'. Zo te zien niet hetgeen direct verklaard waarom er mensen zijn in Nederland die spreken van armoede, ... die bedoelen dus een 'laag inkomen'.
pi_96287414
quote:

[..]

De PVV schreeuwt moord en brand als mensen zeggen zoals von der Dunk dat hun etnische haat parallellen heeft met de etnische haat van de nazi's...
Maar de PVV doet zelf hele groepen mensen op een hoop gooien met nazisme.
Islamieten, socialisten, heel links...
Overigens heeft von der Dunk niet de PVV op een hoop gegooid met nazisme en had hij gelijk met zijn genuanceerde beschouwing..
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)een-anti-pvv-lezing/
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:23:29 #180
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96288016

Ze gaan vrolijk verder :)
"Je mag alles zeggen in Nederland, als het maar niet over de PVV gaat. Dan is het haat zaaien."
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:27:27 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_96288149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:23 schreef ErikT het volgende:

"Je mag alles zeggen in Nederland, als het maar niet over de PVV gaat. Dan is het haat zaaien."
Hypocrisie ten top inderdaad :N
pi_96288159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De PVV schreeuwt moord en brand als mensen zeggen zoals von der Dunk dat hun etnische haat parallellen heeft met de etnische haat van de nazi's...
Maar de PVV doet zelf hele groepen mensen op een hoop gooien met nazisme.
.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:23 schreef ErikT het volgende:

Het schijnt zelfs zo te zijn in Nederland dat je alles mag zeggen...behalve over de PVV , dan is het haatzaaien.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:33:33 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96288352
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Hypocrisie ten top inderdaad :N
O ja, en iedereen moet voor de rechter gesleept worden en harder gestraft worden. Maar als Geert zelf voor de rechter staat is de rechtstaat een belachelijk instituut dat politiek gecontroleerd moet worden.
Ik laat even in het midden of hij iets strafbaars heeft gedaan, maar dit soort uitspraken zijn echt wel gevaarlijk voor een rechtstaat. Helemaal als 1/6 vd bevolking op zo iemand stemt. Ik snap ook niet dat hij niet aangeklaagd wordt voor die uitspraken, voor minachting van de rechtbank. Naar mijn mening zijn die uitspraken schadelijker dan de uitspraken waarvoor hij nu terecht staat.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_96289776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:33 schreef ErikT het volgende:

[..]

O ja, en iedereen moet voor de rechter gesleept worden en harder gestraft worden. Maar als Geert zelf voor de rechter staat is de rechtstaat een belachelijk instituut dat politiek gecontroleerd moet worden.
Ik laat even in het midden of hij iets strafbaars heeft gedaan, maar dit soort uitspraken zijn echt wel gevaarlijk voor een rechtstaat. Helemaal als 1/6 vd bevolking op zo iemand stemt. Ik snap ook niet dat hij niet aangeklaagd wordt voor die uitspraken, voor minachting van de rechtbank. Naar mijn mening zijn die uitspraken schadelijker dan de uitspraken waarvoor hij nu terecht staat.
Ik snap het ook niet.... dagvaarden die vent!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:32:29 #185
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_96292563
quote:

[..]

Inderdaad een goed betoog van Mei Li Vos, hier een link naar het originele stuk uit Trouw:
Waarom PVV-politici thuis moeten blijven op 4 mei
quote:
Daar is vorig jaar verandering in gekomen. De PVV schreef in haar verkiezingsprogramma dat we op 4 mei de 'slachtoffers van het (nationaal-)socialisme herdenken'.
(...)
Wat is er makkelijker scoren als socialistenhater dan het woord 'nationaal' tussen haakjes te zetten?
Het zou me overigens niet verbazen als de PVV zgn. "talking points" hanteert. Dus dat ze afspreken om bepaalde zinnen of uitdrukkingen overal en nergens maar zo vaak mogelijk herhalen, bijv. in talkshows en op internet (zoals hier Rene Dercksen)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 13:43:15 #186
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96292909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:43 schreef fokthesystem het volgende:
Het zoveelste 'linkse propaganda' artikel in een 'links blaadje', volkskrant, ik licht er een stukje uit :

>Want de PVV aanhang reageert wel heel erg preventief geforceerd gefrustreerd
>op historische vergelijkingen.
>
>Maar het is toch een feit dat de PVV, net zoals de vroegere NSB een beweging
>is. Alleen veel minder democratisch omdat Henk en Ingrid geen stemgerechtigd
>lid mogen worden.

Je kan het zien als een islamitisch huwelijk. Geert is de vader en de rest zijn zelf-willende bij-vrouwen met een 'huwelijks contract' dat hen echter tot niets verplicht.

Bij de pvda is het erger, verborgen, maar Allah ziet alles.
Zo worden stemmen 'gewogen', bij de EU / Euro leidde dat dus tot : meer dan de helft van de pvda (en NL...) achterban was tegen, de pvda bobo's stemden anders... in de regering, 2e kamer, 1e kamer 'weegt men je stem' namelijk niet, hij telt gewoon.

Eigenlijk zeggen deze zwartmaak stukjes op niets af, bijna alles van de zure schrijvers.
Deze propaganda is veel gevaarlijker dan heel de PVV ooit kan of zal worden. Vergelijkingen die ENORM mank gaan en alleen maar de grilligheid van de geest van de bedenker aantonen.
Al leven we in een 'sort of' democratie.
Als mensen tegen de PVV zijn, stemmen ze er maar gewoon niet op.
Denk je dat je ook een echte bronvermelding kan maken, zodat anderen ook de context kunnen lezen, of vind je dat niet nodig in je anti-links hetze. Dat laatste vermoed ik dan want je gebrabbel is zo incoherent dat ik er eigenlijk niet uit kom welk punt je wil maken.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96293497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef BdR het volgende:

[..]

Inderdaad een goed betoog van Mei Li Vos, hier een link naar het originele stuk uit Trouw:
Waarom PVV-politici thuis moeten blijven op 4 mei

[..]

Het zou me overigens niet verbazen als de PVV zgn. "talking points" hanteert. Dus dat ze afspreken om bepaalde zinnen of uitdrukkingen overal en nergens maar zo vaak mogelijk herhalen, bijv. in talkshows en op internet (zoals hier Rene Dercksen)
Net zoals meneer Cohen steevast van bruin 1 wou spreken?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:59:21 #188
66444 Lord_Vetinari
pi_96293584
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat in jouw ogen natuurlijk 1:1 te vergelijken is met nationaal-socialisme en socialisme op 1 lijn stellen, maar waarvan mensen die wel nadenken en een beetje kunnen lezen en opgelet hebben op school, weten dat het onzin is.
pi_96293991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat in jouw ogen natuurlijk 1:1 te vergelijken is met nationaal-socialisme en socialisme op 1 lijn stellen, maar waarvan mensen die wel nadenken en een beetje kunnen lezen en opgelet hebben op school, weten dat het onzin is.
Je moet geen woorden in mijn mond leggen. Ik zeg dat Wilders hetzelfde doet als Cohen...thats it. Niets om uit je panty te schieten hoor. School is overigens al zo lang geleden joh.... toen zat jij nog in de pampers.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:11:30 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_96294083
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je moet geen woorden in mijn mond leggen. Ik zeg dat Wilders hetzelfde doet als Cohen...thats it.
Daaruit blijkt wel, dat jij de impact van wat je zelf zegt niet eens begrijpt, laat staan dat je begrijpt wat politici zeggen.

quote:
School is overigens al zo lang geleden joh.... toen zat jij nog in de pampers.
Dat denk ik niet en zelfs als het zo was, is dat dan een excuus voor jou om randdebielerige opmerkingen te maken?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:11:40 #191
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_96294092
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

bron? Volgens mij komt die term van retecool

btw de benaming "kabinet Lucassen 1" (van PowNews?) vind ik veel passender, maar dat terzijde.. :)
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_96294146
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:11 schreef BdR het volgende:

[..]

bron? Volgens mij komt die term van retecool

Cohen zei het op tv in een interview.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:51:44 #193
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_96295846
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hij heeft die term uberhaubt nooit gebruikt, laat staan op tv. Dus kom maar met die bron..
tv not rot brain..
pi_96296087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:51 schreef BdR het volgende:

[..]

Hij heeft die term uberhaubt nooit gebruikt, laat staan op tv. Dus kom maar met die bron..
Wat zeg ik nou.... hij zei het op tv. Vraag anders nog een keer of ik het wil laten zien.... :z
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:06:47 #195
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_96296512
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou.... hij zei het op tv. Vraag anders nog een keer of ik het wil laten zien.... :z
Ik heb zo'n donkerbruin (woehaha) vermoeden dat het alleen op de tv in jouw hoofd was te zien...
tv not rot brain..
pi_96296812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef BdR het volgende:

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin (woehaha) vermoeden dat het alleen op de tv in jouw hoofd was te zien...
^O^
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:15:48 #197
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96296882
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En wat dan nog?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:16:24 #198
337929 Dutchnative
Limbabwaan
pi_96296910
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Jij hebt geen recht van spreken. Jij bent een deel van de Linkse Kerk.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:22:57 #199
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96297162

klik, speakers aan, levels van volume in windows/mac enz. en browser ook 'up'.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_96297289
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Was nav:

quote:
Kortom,...men toont hetzelfde gedrag. Dus worden beiden natuurlijk op dezelfde manier be- en veroordeeld ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')