Niet dat iemand zijn posts hier serieus gaat nemen als hij binnenkomt metquote:Op zondag 24 april 2011 19:08 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Meest pretentieuze post van vandaag, hulde![]()
Tevens een chronisch gebrek aan onderbouwing. Dat is jammer, want ik denk dat je ergens best een punt hebt.
Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.quote:
Nee, linkse roeptoeters niet. Linkse dadendrangers wel. Diverse zelfs.quote:Op zondag 24 april 2011 07:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Trouwens, het moet van mijn hart dat ik nog steeds geen linkse roeptoeter ben tegengekomen die belangeloos, met eigen fysieke inzet en uit eigen zak zich heeft ingezet voor de minder bedeelden.
Ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 24 april 2011 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En omdat jij dat wil moet iedereen dat willen??
Ik vind het best dat een ieder geld kan verdienen maar dan moeten ze er wel wat voor doen. Ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat je in Nederland armoede hebt. Dat is er gewoon niet. Ook die mensen die s'avonds naar SBS6 kijken op hun plasmascherm ondanks dat ze niet werken, .. die kennen geen armoede, die kennen luiheid.
Waar slaat dat nu weer op? Haten op sociale wetenschapquote:Op zondag 24 april 2011 19:50 schreef Cerbie het volgende:
Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.
Blind ?quote:Op maandag 25 april 2011 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige?
Of rechtse roeptoeter?
Nog erger.quote:Op maandag 25 april 2011 08:31 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Owh, en ik denk dat het een beginnend filosofie student is.
Streven naar intellectuele ontwikkeling is sowieso voor linkse paupers die de Nederlandse beschaving te grabbel gooien natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Blind ?
Of linkse roeptoeter?
[..]
Nog erger.
Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.quote:Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Blind ?
Of linkse roeptoeter?
[..]
Nog erger.
Liever 1 nutteloos topic dan een nutteloos topic over elke scheet van of over de PVVquote:
Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.
Wat versta jij dan onder armoede? Wanneer is iemand wèl armoedig volgens jou? In Nederland dan hè, niet in Mali of zo.
Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.
Dat is als mensen vinden dat ze te weinig hebben??quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.
Voor de vrijheid van meningsuiting: De Arondeuslezingquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:21 schreef maartena het volgende:
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Wilders is weer eens boos en wil mensen censureren omdat hij samen met anderen in een lijstje vergeleken werd met Hitler. Hij scoorde overigens 30 uit 35, of zoiets.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:21 schreef maartena het volgende:
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Dat aantal daklozen kon ook nog wel eens tegenvallen. Wat ik me dan wel afvraag: heb jij wel enig idee wie die "ze" zijn die voor die echt armen opvangcentra opgericht hebben? Ik zou dat eigenlijk niet weten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.
Mensen met 2 spelconsoles, een plasma, een mobiel etc en een uitkering die zijn niet arm,... die zijn lui.
Dat is te makkelijk. Ikzelf zou dat argument beneden mijn stand vinden, maar goed, we kunnen er even op ingaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat is als mensen vinden dat ze te weinig hebben??
Ik vind het niet meer dan logisch dat er inkomensongelijkheid is..... immers als je niet werkt heb je minder inkomen. Volkomen logisch. Als je dit niet wilt dan zal je....................................moeten werken.
Oh, en het voorgaande gaat niet zomaar om inkomen en werken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat is als mensen vinden dat ze te weinig hebben??
Ik vind het niet meer dan logisch dat er inkomensongelijkheid is..... immers als je niet werkt heb je minder inkomen. Volkomen logisch. Als je dit niet wilt dan zal je....................................moeten werken.
Kom eens onder je steen vandaan,quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:21 schreef maartena het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)ng-van-de-afrikanersquote:Wie eenmaal N.P. van Wyk Louw, Dirk Opperman of Eugène Marais heeft gelezen, zal nooit meer lichtvaardig denken over die wonderschone taal. Afrikaans is vereenvoudigd, zeventiende-eeuws Nederlands, bewees linguïst Edith Raidt.
http://versindaba.co.za/2(...)sie-op-martin-bosma/quote:Daarom wil ek beswaar maak teen u identifisering van Afrikaans as “vereenvoudigde zeventiende-eeuws Nederlands.” Afrikaans is nie Nederlands nie. Dis ‘n Kreoolse taal wat in die monde van slawe en bediendes en werkers en boere ontstaan het as ‘n vermenging van sewentiende-eeuse Nederlandse dialekte en ander nie-Europese tale, en ‘n omgangstaal soos Maleis-Portugees gebruik deur seevaarders. Afrikaans is dus ‘n bruin taal gegroei uit die stam van Nederlandse dialekte toe daar nog nie ‘n Algemeen Beschaafd Nederlands was nie. Dis ‘n inheemse baster.
Kansloos, alsof de EU op ons zit te wachten als we ze de rug hebben toegekeerd. Nederland voegt niets toe aan de EU dat ze al niet hebben, omgekeerd is dat wel degelijk het geval.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
lijkt mij een prima deal.
kunnen we daarna gewoon een verdrag met de EU aangaan en alleen overnemen wat we zelf leuk vinden: wel de lusten ((beperkt) open grenzen, Euro), niet de lasten (bemoeienis met nationale zaken, bepalen wat we zelf door onze grenzen laten, eigen asielbeleid, enz)
Ik ben ook tegen de ondemocratische EU in deze vorm. Al is het wel een dilemma. We kunnen zelf weinig veranderen, maar dit heeft ook geen zin.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Kansloos, alsof de EU op ons zit te wachten als we ze de rug hebben toegekeerd. Nederland voegt niets toe aan de EU dat ze al niet hebben, omgekeerd is dat wel degelijk het geval.
Met andere woorden: uit de EU stappen is voor een land als Nederland niets anders dan zichzelf isoleren en economisch de nek omdraaien. Zeker voor een distributieland als Nederland dat het van handel moet hebben.
Dat "uit de EU stappen" is wel het meest domme en onhaalbare standpunt van de PVV. En ze hebben er al zoveel
De EU is ondemocratisch omdat we haar niet meer politieke macht willen geven, het is een catch-22.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen de ondemocratische EU in deze vorm. Al is het wel een dilemma. We kunnen zelf weinig veranderen, maar dit heeft ook geen zin.
Dat is wisselend. In sommige steden zijn dat soort initiatieven vanuit de kerk ontstaan. Maar eigenlijk is het nu allemaal overheid gefinancieerd. In een enkele gemeente bemoeit de kerk zich er nog mee, maar dan betreft het vaak opvang buiten het reguliere circuit (illegale asielzoekers).quote:Op woensdag 27 april 2011 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat aantal daklozen kon ook nog wel eens tegenvallen. Wat ik me dan wel afvraag: heb jij wel enig idee wie die "ze" zijn die voor die echt armen opvangcentra opgericht hebben? Ik zou dat eigenlijk niet weten.
Mensen met een uitkering en moderne apparatuur zijn criminelen. Zelfs als je niet eet kun je al die rotzooi die sommigen in huis hebben staan niet betalen.quote:Mensen met allerlei moderne troep en een uitkering en geen geld voor eten zijn niet lui, die missen een zekere discipline of inzicht. En je IQ is voor ongeveer 50 % erfelijk, dus daar kun je weinig aan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |