abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2011 @ 12:37:15 #121
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95914700
de PVV is een fascistische partij.
  zondag 24 april 2011 @ 13:27:42 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_95915974
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Man, zoveel intolerantie in die paar zinnen wat je schrijft kom je zelden tegen. Helemaal hilarisch is je omgekeerde godwin wat je mij voor de voeten gooit terwijl je gedachtenmaatje Lord_Veterani met met woordjes als fascisten gooit.
If it walks like a chicken....

quote:
Zoek de betekenis van het woord hypocriet eens op en als je toch bezig bent ook het woord gedachtenpolitie.
Kijk jij dan even het woord 'fascisme' na?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_95917103
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

If it walks like a chicken....
Zoek hulp jongen want je PVV haat begint ernstige vormen aan te nemen.
quote:
Kijk jij dan even het woord 'fascisme' na?
Als jij het woord "tolerantie" opzoekt.

Je bevestigt anders wel perfect mijn stelling.
  zondag 24 april 2011 @ 14:21:03 #124
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95917248
Het grappige van wat je zojuist zegt is dat de dialectiek van "tolerantie" juist een symptoom van het herrijzende fascisme is. Het woord duidt in zichzelf al op antagonisme en multiculturalisme (in plaats van universalisme). De moslims zouden zich moeten beroepen op hun rechten, niet op onze bereidheid hen te tolereren.

En natuurlijk is de PVV een fascistische partij. De overeenkomsten qua uiterlijke kenmerken en de liberaal-kapitalistische context waarin de PVV is ontstaan met andere fascistische partijen (niet alleen Mussolini en de NSDAP, maar ook bijvoorbeeld de Zuid-Amerikaanse fascistische regimes, of de Thaise junta, de huidige Indische regering, veel van de zojuist gewipte fascisten in het Midden-Oosten, enzovoorts) zijn zo legio dat dat niet te ontkennen is.
pi_95926599
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:21 schreef albymangels het volgende:
Het grappige van wat je zojuist zegt is dat de dialectiek van "tolerantie" juist een symptoom van het herrijzende fascisme is. Het woord duidt in zichzelf al op antagonisme en multiculturalisme (in plaats van universalisme). De moslims zouden zich moeten beroepen op hun rechten, niet op onze bereidheid hen te tolereren.

En natuurlijk is de PVV een fascistische partij. De overeenkomsten qua uiterlijke kenmerken en de liberaal-kapitalistische context waarin de PVV is ontstaan met andere fascistische partijen (niet alleen Mussolini en de NSDAP, maar ook bijvoorbeeld de Zuid-Amerikaanse fascistische regimes, of de Thaise junta, de huidige Indische regering, veel van de zojuist gewipte fascisten in het Midden-Oosten, enzovoorts) zijn zo legio dat dat niet te ontkennen is.
Meest pretentieuze post van vandaag, hulde ^O^

Tevens een chronisch gebrek aan onderbouwing. Dat is jammer, want ik denk dat je ergens best een punt hebt.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95927635
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Meest pretentieuze post van vandaag, hulde ^O^

Tevens een chronisch gebrek aan onderbouwing. Dat is jammer, want ik denk dat je ergens best een punt hebt.
Niet dat iemand zijn posts hier serieus gaat nemen als hij binnenkomt met
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef albymangels het volgende:
de PVV is een fascistische partij.
Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 24 april 2011 @ 19:56:24 #127
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95927808
Ik baseer me voornamelijk op slavoj zizek en chris hedges, als je een gedetailleerder uitleg wil verwijs ik je naar hieronder. Het zijn vrij mainstream academische zienswijzen. Of zijn die ook "pretentieus"? Nog zo'n typisch anti-intellectueel, fascistisch woord trouwens.

Overigens heb ik niet zozeer kritiek op het naakte fascisme van de PVV, aangezien het slechts een symptoom is van een groter probleem, namelijk liberaal-kapitalisme. De PVV is het falen van de PvdA.
pi_95943235
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 07:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Trouwens, het moet van mijn hart dat ik nog steeds geen linkse roeptoeter ben tegengekomen die belangeloos, met eigen fysieke inzet en uit eigen zak zich heeft ingezet voor de minder bedeelden.
Nee, linkse roeptoeters niet. Linkse dadendrangers wel. Diverse zelfs.
En trouwens ook rechtse dadendrangers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95943427
quote:
99s.gif Op zondag 24 april 2011 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En omdat jij dat wil moet iedereen dat willen??

Ik vind het best dat een ieder geld kan verdienen maar dan moeten ze er wel wat voor doen. Ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat je in Nederland armoede hebt. Dat is er gewoon niet. Ook die mensen die s'avonds naar SBS6 kijken op hun plasmascherm ondanks dat ze niet werken, .. die kennen geen armoede, die kennen luiheid.
Ervaringsdeskundige?
Of rechtse roeptoeter?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95946404
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:50 schreef Cerbie het volgende:

Zal wel een sociaal-wetenschapper zijn gezien de overdaad aan "moeilijke woorden" en het vaststellen van de conclusie om daarna pas argumenten erbij gaan zoeken.
Waar slaat dat nu weer op? Haten op sociale wetenschap :')

Owh, en ik denk dat het een beginnend filosofie student is.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95948864
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige?
Of rechtse roeptoeter?
Blind ?
Of linkse roeptoeter?

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 08:31 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Owh, en ik denk dat het een beginnend filosofie student is.
Nog erger.
pi_95951070
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Blind ?
Of linkse roeptoeter?

[..]

Nog erger.
Streven naar intellectuele ontwikkeling is sowieso voor linkse paupers die de Nederlandse beschaving te grabbel gooien natuurlijk.
pi_95980140
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Blind ?
Of linkse roeptoeter?

[..]

Nog erger.
Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.
Wat versta jij dan onder armoede? Wanneer is iemand wèl armoedig volgens jou? In Nederland dan hè, niet in Mali of zo.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:21:58 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95981046
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 april 2011 @ 02:40:08 #135
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_95982082
Wat een nutteloos topic is dit zeg :')
pi_95983438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 02:40 schreef Mores het volgende:
Wat een nutteloos topic is dit zeg :')
Liever 1 nutteloos topic dan een nutteloos topic over elke scheet van of over de PVV :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95984530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens jou bestaat armoede niet in Nederland.
Wat versta jij dan onder armoede? Wanneer is iemand wèl armoedig volgens jou? In Nederland dan hè, niet in Mali of zo.
Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.

Mensen met 2 spelconsoles, een plasma, een mobiel etc en een uitkering die zijn niet arm,... die zijn lui.
pi_95985239
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat versta ik onder armoede. Mensen zonder voedsel en een huis. Daar er heel weinig mensen in Nederland die hier last van hebben hebben ze voor deze mensen huizen opgericht, opvangcentra noemen ze dat. Het leger des heils en nog meer van dat. Die zijn er voor de mensen die het nodig hebben.
Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.
pi_95991079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als relatieve armoede.
Dat is als mensen vinden dat ze te weinig hebben??

Ik vind het niet meer dan logisch dat er inkomensongelijkheid is..... immers als je niet werkt heb je minder inkomen. Volkomen logisch. Als je dit niet wilt dan zal je....................................moeten werken.
pi_95994157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:21 schreef maartena het volgende:
Ik heb alweer een dag of 4 geen Nederlands nieuws gelezen. Heeft de PVV nog wat grappigs gedaan wat ik MOET lezen, of is er niks nieuws....
Voor de vrijheid van meningsuiting: De Arondeuslezing
lief zijn voor de PVV --->> de oorlog in de doofpot--->> iemand de mond snoeren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')