abonnement Unibet Coolblue
pi_95517948


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.



ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

http://img121.imageshack.us/img121/2678/foksupersix2010.jpg (copy/paste deze link)

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Licentie: Nee
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km



Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour



Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.


Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.


Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken


SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)


Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.


actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)


Narcotical
Leeftijd: 20
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets


Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje



De OP is hier te vinden
pi_95518007
300km Holsbeek-Botrange-Holsbeek

Voor de 3e zondag op rij sluip ik in alle vroegte de kamer van een jeugdherberg uit. Dit keer ben ik niet de enige die op de been is, op weg naar beneden kom ik een groepje uitgaanders tegen die net terugkomen. Ik klik m'n tassen op m'n fiets en fiets naar de start in Holsbeek. Enkele vroege starters komen me al tegemoet. De waard van het Kwadraat is vandaag wel op tijd wakker, binnen doen enkele randonneurs zich al te goed aan koffie en cola. Ik ontbijt en maak kennis met wat leden van de Belgische versie van wielertoerist, Bigmoustache en Vrijbuiter.





Met de grote groep fiets ik om 6 uur Holsbeek uit. Een van de organisatoren fietst mee en wijst de weg. Het tempo is bij tijd en wijle fors, zeker bergop. Op een van de eerste hellingen moet ik lossen. Ik kijk om en verwacht een grote leegte te zien. Niets is minder waar, achter me priemen nog diverse koplampen in het donker. Het peloton is nog bereikbaar als ik boven aankom, zeker met een goede koplamp. Ik stort me in de afdaling en sluit beneden weer aan. Een aantal gelosten lukt dit niet. Voor mij een ongebruikelijk gevoel, meestal moet ik er als eerste af.
Langzaam gloort de ochtend als we verder rijden. Gelukkig worden de klimmetjes afgewisselt door kasseistroken, zo kan ik regelmatig naar de voorste gelederen van de groep rijden en heb ik meer speling voor de klimmetjes. Af en toe wordt er even gestopt voor een lekke band of een sanitaire stop.





Op precies dezelfde helling als vorig jaar moet ik eraf. Geen groot probleem, ik ken de weg en de controle is nabij. Bij de controle zie ik de groep weer. Op het terras in Nerem is het gezellig, iedereen neemt de tijd. De zon doet haar best om de groep te verwarmen. Ik weet dat ik niet meer lang met de groep mee kan rijden en geniet nog even van de gezelligheid.
Gezamenlijk rijden we verder richting de Ardennen. Zoals verwacht moet ik op de Houteain St. Simeon lossen. Hier heeft het geen zin om diep te gaan, vanaf nu volgen er alleen maar beklimmingen tot aan het hoogste punt van België. Kaart, GPS en routebeschrijving heb ik niet nodig, ik passeer op amper 12km van huis. Verder gaat het hoger en hoger. In Limbourg stop ik even. Mijn eigen 200 heeft hier een controle die dit jaar mislukte doordat de kroeg dicht was. De kroeg staat nu zelfs te huur, hier is iets mis. De meeste deelnemers haalden hun stempel bij de bakker, ik stop daar even om hen te bedanken voor de medewerking. En uiteraard al te vragen voor volgend jaar.
Even verderop moet ik weer stoppen. In Goë loopt de kalender toch anders dan in het Maasdal, men viert hier halfvasten. Dat was toch eerder een week geleden. Gelukkig mag ik langzaam rijdend door. Even later doemt de grote klim op. Olivier en Erwin hebben dit jaar een andere klim uitgekozen, we rijden nu via de oude Baraque Michel omhoog. Een van mijn favoriete weggetjes. Helaas in een slechte staat. Al snel komen me een aantal snelle mannen tegen. Vroege vertrekkers. Die blijken de route verkeerd geinterpreteerd te hebben, via de grote weg zijn ze omhoog gereden, via de kleine weg dalen ze af. Dat is minder handig gezien de staat van de wegen. Constant blijf ik groepen tegenkomen die dezelfde fout maakten. Pas verderop zie ik groepjes die wel in de juiste richting klimmen en afdalen.



Uiteindelijk bereik ik het hoogste punt, de Signal de Botrange. Daarna is het afdalen tot de controle. Deze is dan ook snel bereikt. Gezien de daar gehanteerde toeristenprijzen blijf ik niet al te lang zitten. Vlak na het wegrijden kom zie ik meerdere andere deelnemers. Bovenop de Signal komen de laatste me tegemoet, een ligfietserspaartje uit Huy.



Ik daal af via de grote weg. Langs de Gileppe loopt het altijd goed maar ik moet er nog even aan wennen dat ik daar met 60 per uur door de bocht kan. Beneden aangekomen staat het direct stil. De halfvastenstoet is in volle gang. Maar weer mag ik door. Onderweg wordt ik getracteerd op meerdere ladingen confetti. Aan de rand van Limbourg stop ik dan ook even om mijn helm en shirt af te kloppen.



Met een enkele beklimming en veel afdalen bereik ik snel Visé. Het is al ver in de middag. Ik stop even bij een kleine winkel om m'n voorraden aan te vullen. Daarna nog 1x serieus klimmen en de rest rustig uitfietsen.
Met de wind in de rug bereik ik snel de laatste controle in Borgloon. Binnen is het rokerig, maar ik ben sowieso niet van plan lang te blijven. Ik wil zoveel mogelijk profiteren van het laatste licht. Niet veel later draait de route een oude spoorlijn op. Dat is het mooie van fietsen in België, het grote netwerk aan oude spoorlijnen die omgebouwd zijn tot vrijliggende fietspaden.



Het laatste stuk rij ik lekker door. Zonder problemen bereik ik de finish, vrijwel op hetzelfde tijdstip als afgelopen jaar. In het Kwadraat is nog aardig wat volk maar geen fieters. Dat verandert snel. Ik ben er amper een kwartier als een groepje zich meldt. Rond middernacht pak ik weer de fiets om terug te fietsen naar de jeugdherberg van Leuven.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:38:19 #3
261627 sciter
The world is my playground.
pi_95518774
Het nieuwe topic dan maar even inluiden met een vraag van een nog niet begonnen potentiële wielrenner.

Ik en mijn vrienden zijn over het algemeen wel aardig sportief. Daarom willen we al een tijdje iets samen doen qua sport.

Enige probleem is dat de keuzes van sport variëren van voetbal tot golf en dat heeft ons beperkt TOTDAT een leraar op mijn school een schoolwielrenclub wil beginnen.

Mijn vrienden en ik wilden wel meedoen, we hebben alleen nog geen wielrenervaring of fietsen.

Die ervaring kan nog opgedaan worden natuurlijk maar nu hebben we fietsen nodig. Op internet heb je voor 50-150 euro een oudere racefiets, wij weten nog niet of wij wielrennen leuk vinden dus gaan we niet voor een heel dure fiets.

Naar welk model 2dehands fiets moet je eigenlijk kijken? Welke merken/modellen moet je zeker niet kopen?

Bvd
pi_95519940
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:38 schreef sciter het volgende:
Het nieuwe topic dan maar even inluiden met een vraag van een nog niet begonnen potentiële wielrenner.

Ik en mijn vrienden zijn over het algemeen wel aardig sportief. Daarom willen we al een tijdje iets samen doen qua sport.

Enige probleem is dat de keuzes van sport variëren van voetbal tot golf en dat heeft ons beperkt TOTDAT een leraar op mijn school een schoolwielrenclub wil beginnen.

Mijn vrienden en ik wilden wel meedoen, we hebben alleen nog geen wielrenervaring of fietsen.

Die ervaring kan nog opgedaan worden natuurlijk maar nu hebben we fietsen nodig. Op internet heb je voor 50-150 euro een oudere racefiets, wij weten nog niet of wij wielrennen leuk vinden dus gaan we niet voor een heel dure fiets.

Naar welk model 2dehands fiets moet je eigenlijk kijken? Welke merken/modellen moet je zeker niet kopen?

Bvd
Wat is je maximale budget per fiets?
Als beginner is een fiets die is afgemonteerd met Shimano Tiagra niet verkeerd. Tweedehands moet je zo'n fiets voor niet al te veel geld kunnen vinden. Realiseer je wel dat als je het wielrennen leuk blijkt te vinden, dat je dan waarschijnlijk snel naar een betere fiets wilt gaan.
pi_95520872
Ik heb er gewoon meteen één gekocht toen ik in mijn benen voelde dat ik wilde fietsen. Een dure.
Maar een tweedehandsje kan ook leuk zijn, ook al leer je dan niet echt dat plezier kennen van fietsen op een goeie fiets.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_95521282
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:09 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb er gewoon meteen één gekocht toen ik in mijn benen voelde dat ik wilde fietsen. Een dure.
Maar een tweedehandsje kan ook leuk zijn, ook al leer je dan niet echt dat plezier kennen van fietsen op een goeie fiets.
Hier hetzelfde, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet wilt doen als je niet zeker weet of je het wel leuk gaat vinden.
pi_95523430
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:15 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet wilt doen als je niet zeker weet of je het wel leuk gaat vinden.
o hai *)
Ja doei.
pi_95528046
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

o hai *)
Hey, daar is ze weer! :')
pi_95528048
Enne, hebben jullie ook zo'n zin in de meet die niet bij Gripper is? :') Oksel wel, toch?
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:27:54 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95528091
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:18 schreef Freddeh het volgende:
Enne, hebben jullie ook zo'n zin in de meet die niet bij Gripper is? :') Oksel wel, toch?
Er is wel een meet bij Gripper alleen zijn enkel zijn vrienden uit K&W uitgenodigd.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:30:34 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95528108
Morgen naar Brabant voor de omloop der peel. Eerste echte afspraak van het seizoen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:32:58 #12
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_95528120
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Er is wel een meet bij Gripper alleen zijn enkel zijn vrienden uit K&W uitgenodigd.
Laat Oksel het maar niet horen :')
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:53:57 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_95528284
Ivo: Hoe komt het dat je altijd als eerste lost bij een klimmetje?
pi_95528696
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Er is wel een meet bij Gripper alleen zijn enkel zijn vrienden uit K&W uitgenodigd.
Dat komt omdat wij willen fietsen die lui uit K&W willen klussen. Lijkt me een duidelijk verschil.
pi_95528697
quote:
Op donderdag 14 april 2011 23:09 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb er gewoon meteen één gekocht toen ik in mijn benen voelde dat ik wilde fietsen. Een dure.
Maar een tweedehandsje kan ook leuk zijn, ook al leer je dan niet echt dat plezier kennen van fietsen op een goeie fiets.
Je wil niet weten hoeveel lol ik op m'n 25 jaar oude Motobecane heb gehad. Als je nog nooit op een topfiets heb gefietst zoals ik toen, dan boeit dat echt niet. Ik heb op dat ding hele zwerftochten door Luxemburg ondernomen en echt zoveel lol gehad. Aan het eind van die zomer had ik wat geld over en wou ik een fiets met schakelen op het stuur zeg maar. Dat werd een heuse Renault die ik heb geupgrade met Ultegra. Dat frame is inmiddels vervangen door een Trek, met Easton EA50 wielen. De nieuwwaarde zal rond de 2k liggen, maar ik heb er een kwart voor betaald denk ik. Verspreid over enkele jaren, maar ik kan nu wel zeggen dat ik een degelijke wedstrijdfiets heb. Maar voor beginners hoeft dat echt niet, al is dat natuurlijk persoonlijk ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:27:47 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_95528723
Je leert juist het echte plezier kennen als je eerst begint op een "slechtere" fiets. Als je het dan leuk vind, vind je het helemaal geweldig op een goede fiets :)
pi_95528743
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 07:30 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen naar Brabant voor de omloop der peel. Eerste echte afspraak van het seizoen.
Was dat nou ook een tweedaagse? Er gaan ook een paar gasten van Tandje Hoger heen.
pi_95528783
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:25 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat komt omdat wij willen fietsen die lui uit K&W willen klussen. Lijkt me een duidelijk verschil.
Wat zou jij liever hebben? Een groepje Fokkers die je het snot voor de ogen fiets, of een groepje Fokkers die zomaar gaan klussen aan je huis? :D :D

Ik zou kiezen voor het eerste, want Oksel :D
pi_95528799
Ohja Ivo, leuk verslag! Lijkt me ook wel tof om eens te doen. Alleen is dat allemaal zo ver weg voor mij.
pi_95528806
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat zou jij liever hebben? Een groepje Fokkers die je het snot voor de ogen fiets, of een groepje Fokkers die zomaar gaan klussen aan je huis? :D :D

Ik zou kiezen voor het eerste, want Oksel :D
True... true....

Maar ik zou het ook wel fijn vinden als een groepje mensen m'n huis even ging afmaken 8-)
pi_95529010
Mooi verhaal Ivo :)
pi_95530408
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel lol ik op m'n 25 jaar oude Motobecane heb gehad. Als je nog nooit op een topfiets heb gefietst zoals ik toen, dan boeit dat echt niet. Ik heb op dat ding hele zwerftochten door Luxemburg ondernomen en echt zoveel lol gehad. Aan het eind van die zomer had ik wat geld over en wou ik een fiets met schakelen op het stuur zeg maar. Dat werd een heuse Renault die ik heb geupgrade met Ultegra. Dat frame is inmiddels vervangen door een Trek, met Easton EA50 wielen. De nieuwwaarde zal rond de 2k liggen, maar ik heb er een kwart voor betaald denk ik. Verspreid over enkele jaren, maar ik kan nu wel zeggen dat ik een degelijke wedstrijdfiets heb. Maar voor beginners hoeft dat echt niet, al is dat natuurlijk persoonlijk ;)
Ben 't op zich wel met je eens... aan de andere kant: de hele ervaring op zich, strak pakje aan, klikpedalen (!!!!), helmpje op, bidon, etc. voegt wel heel veel toe. Je kunt het je moeilijk voorstellen zonder dat hele pakketje.

Daarbij komt natuurlijk dat je als wielrenner van nature altijd harder wilt. Dus je wilt ook het beste materiaal.

Ik ben geboren om van wielrennen te houden. Op m'n 4e zat ik al enthousiast voor de TV tijdens de Tour en riep ik: mamma, mamma, die daar gaat zo demarreren hè!!!!

Op mijn 10e als ik in de zomer met mijn moeder terugfietste van het zwembad naar huis fietste ik zo hard mogelijk vooruit, hield haar achterstand bij, telde alles bij elkaar op en hield een klassement bij (zelfs met punten en bergpunten hoewel er geen bergen waren).

Dus op een gegeven moment realiseerde ik me dat het echt iets voor mij was en toen heb ik meteen zo'n fiets gekocht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:45:20 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95530615
Gisteren de vergissing gemaakt om mee te doen aan een Zumba les...ik moet ook geen sporten doen als er geen wielen aan zitten...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95530675
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:18 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Hey, daar is ze weer! :')
;(
Ja doei.
pi_95530847
@JohnDDD: Dan ben je wel geboren om te wielrennen inderdaad!:D Cool verhaal!

Bij mij kwam dat in 2002, toen ik voor het eerst in Luxemburg was en de Tour in het echt zag. De rest van die vakantie ben ik wielrennertje gaan spelen op die heuveltjes daar, op een ATB en een vouwfiets :D
pi_95531105
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:51 schreef Tommeke het volgende:
@JohnDDD: Dan ben je wel geboren om te wielrennen inderdaad!:D Cool verhaal!

Bij mij kwam dat in 2002, toen ik voor het eerst in Luxemburg was en de Tour in het echt zag. De rest van die vakantie ben ik wielrennertje gaan spelen op die heuveltjes daar, op een ATB en een vouwfiets :D
Daarom ben ik wel een groot voorstander van een goeie fiets. Want er is een groot verschil tussen wielrennertje spelen, en het echt zíjn.... _O_

Sinds ik mijn fiets heb, heb ik alle 3 de grote rondes al gezien, waaronder 2 keer de proloog van de Tour _O_ :) En een paar keer dus mijn grote held Armstrong _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:43:12 #27
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_95532843
Nog mensen die naar de AGR gaan morgen/zondag?
I'm Back Again!
pi_95533055
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Daarom ben ik wel een groot voorstander van een goeie fiets. Want er is een groot verschil tussen wielrennertje spelen, en het echt zíjn.... _O_

Sinds ik mijn fiets heb, heb ik alle 3 de grote rondes al gezien, waaronder 2 keer de proloog van de Tour _O_ :) En een paar keer dus mijn grote held Armstrong _O_
Je bent pas wielrenner als je een licentie hebt :D

Die ouwe pakhaas heb ik ook twee keer gezien, toch best een held!
pi_95533172
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Daarom ben ik wel een groot voorstander van een goeie fiets. Want er is een groot verschil tussen wielrennertje spelen, en het echt zíjn.... _O_
M'n eerste racefiets was een roze peugeot volgens mij. Gekocht voor een krat bier. Versnellingen op het frame, slag in t wiel; ding zag er niet uit :')

Dan was het het mooiste om op dat ding, in een zwembroek en voetbalshirt de "echte wielrenners" in te halen. Gingen ze allemaal ineens harder fietsen :P

2e al wat beter, schakelen aan het stuur; jammer alleen dat ie 2 maten te klein was en de zadelpen was vastgeroest. Moet er een beetje als Jens Voigt op die kinderfiets hebben uitgezien.

Door die twee fietsen waardeer ik m'n huidige fiets alleen maar meer. Volgens mij is het ook wel mooi om een paar "stapjes" te maken in de kwaliteit van je fiets.
pi_95533189


[ Bericht 100% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 15-04-2011 10:52:50 ]
pi_95536589
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:30 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen naar Brabant voor de omloop der peel. Eerste echte afspraak van het seizoen.
Ik zou 'm ook gereden hebben als ik m'n fiets op tijd terug zou hebben gehad :'), echt balen. Veel succes in ieder geval tijdens deze tweedaagse klassieker. Heeft jullie club een volgauto eigenlijk?
pi_95538411
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren de vergissing gemaakt om mee te doen aan een Zumba les...ik moet ook geen sporten doen als er geen wielen aan zitten...
strak kontje nu? :D
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:22:34 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95539334
Mijn eerste racefiets :7



Twee jaar geleden kwam ik hem tegen in de schuur bij m'n ouders. Meegenomen naar Groningen en met pijn in mijn hart verkocht :P
.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:51:58 #34
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95540710
:D
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:25:11 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95542144
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:01 schreef farscapevr8 het volgende:

[..]

strak kontje nu? :D
nee, wel rugpijn :(
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:29:09 #36
261627 sciter
The world is my playground.
pi_95542310
Bedankt voor de vele reacties :D
Een shimano afgemonteerde fiets moet ik dus zoeken? Ook nog merken die echt vermeden moeten worden?

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

M'n eerste racefiets was een roze peugeot volgens mij. Gekocht voor een krat bier. Versnellingen op het frame, slag in t wiel; ding zag er niet uit :')

Dan was het het mooiste om op dat ding, in een zwembroek en voetbalshirt de "echte wielrenners" in te halen. Gingen ze allemaal ineens harder fietsen :P

Dat gaat waarschijnlijk (hopelijk) mijn situatie worden ja :)
.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:22 schreef Yankee het volgende:
Mijn eerste racefiets :7

[ link | afbeelding ]

Twee jaar geleden kwam ik hem tegen in de schuur bij m'n ouders. Meegenomen naar Groningen en met pijn in mijn hart verkocht :P
Wat een mooie :o
pi_95542516
Dit was mijn eerste liefde. Weinig snelheid, maar wat was ze comfortabel *;
Oorspronkelijk geen aero remgrepen, maar die kwam ik eens ergens tegen en kon het niet laten. Verder 27" wielen wat gewoon op dat moment al geen standaard meer was, conversie naar 700C zag ik op dat moment niet zitten dus heb mijn huidige gekocht. Nu moet ik toegeven dat ik hem graag had willen houden voor Ivo-toestanden.

  FOK!fotograaf vrijdag 15 april 2011 @ 14:57:26 #38
73911 ultra_ivo
pi_95543482
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:53 schreef Blik het volgende:
Ivo: Hoe komt het dat je altijd als eerste lost bij een klimmetje?
Ik kan gewoon slecht klimmen. Maar dan wel weer goed dalen en kasseien rijden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:33 schreef Tommeke het volgende:
Ohja Ivo, leuk verslag! Lijkt me ook wel tof om eens te doen. Alleen is dat allemaal zo ver weg voor mij.
Zwolle heeft ook brevetten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:12:22 #39
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95548644
Mijn eerste racefiets was een hele oude van mijn pa. Jammer dat ik die niet meer heb en geen foto heb.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef AskBrad het volgende:
Nog mensen die naar de AGR gaan morgen/zondag?
Helaas niet. Zelf een wedstrijd. Daarna op de bank.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:18:15 #40
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95548864
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik kan gewoon slecht klimmen. Maar dan wel weer goed dalen en kasseien rijden.

[..]

Zwolle heeft ook brevetten.
Merk je dat je snelheid ingeleverd hebt door bijvoorbeeld de lange trainingen voor de witte nachten?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf vrijdag 15 april 2011 @ 17:26:13 #41
73911 ultra_ivo
pi_95549170
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:18 schreef No-P het volgende:

[..]

Merk je dat je snelheid ingeleverd hebt door bijvoorbeeld de lange trainingen voor de witte nachten?
Ik heb van nature al weinig explosiviteit. Dan bijna twee decennia vooral lange tochten rijden doet 't ook niet goed voor de snelheid. Zeker als je veel alleen moet rijden ivm de organisatorische verplichtingen voor je eigen ritten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:34:12 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95553770
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:28 schreef Tommeke het volgende:

Was dat nou ook een tweedaagse? Er gaan ook een paar gasten van Tandje Hoger heen.
Ja, 2x 130km

Oh Marurk, we hebben individueel ingeschreven dus geen volgauto, hopen dat ik niet lek rijd ofzo. :')
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:20:21 #43
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95556080
Ben van achteren aangereden op weg naar huis...de auto voor me reed niet weg bij groen, en degeen die achter me aan kwamrijden, zag dat niet, dus reed vrolijk achterop. Zo te zien heeft de trekhaak de klap opgevangen dus geen echte schade aan de auto, maar m'n nek heeft een flinke zwieper gekregen. Voel me alsof...alsof...ja alsof iemand achterop me is geknald.
Beetje missleijk, nekpijn, koppijn. Fantastisch. Hoop dat ik morgen nog wel kan fietsen, dit is geen humor in een weekend met zo te zien mooi weer!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95556118
Dat zuigt :{
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:35:08 #45
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95556994
Yep, rij je relaxed naar huis, weekend, beetje zoals dit (alleen ik zie er natuurlijk cooler uit)



En dan doet zo'n busje BOEM achterop.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95557106
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, 2x 130km

Oh Marurk, we hebben individueel ingeschreven dus geen volgauto, hopen dat ik niet lek rijd ofzo. :')

Oh ok. Succes in ieder geval! *O*
Zal je vast nog wel eens tegen komen bij een ander evenement. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:21 schreef Freddeh het volgende:
Dat zuigt :{
Balen! :{
pi_95557149
Morgen kan ik trouwens mijn trouwe fietsje weer ophalen. 8-)
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:21:28 #48
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95559832
Wat gaan jullie hard.! :7
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_95563621
Nog een nonchalante soigneertip van Michael Boogerd: Bleek je tanden en versier je danspartner :D
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:28:36 #50
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95566973
Wtf!

Ik ben overigens mega-druk.

Verder moet ff die Fietsmeet post in dit topic komen. Als OP wellicht? :P
pi_95574220
Jammer dat ik moet werken vandaag, kon me anders altijd wel vermaken met de livestream vanaf de Keutenberg :P Morgen maar even rondje :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:33:07 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_95588095
Vandaag langs Rose Biketown geweest, wat een enorme hoeveelheid keuze daar zeg!

Ben weer helemaal in het nieuw qua kleding. Nieuwe broek (Craft Active met bretels, soignee dus ;)), Giordana shirt, wit zweetshirt, zwarte armstukken.
pi_95588578
Heb vandaag mijn fiets terug gekregen! Dus morgen lekker fietsen! *O*
Ze heeft een mooi wit stuurlintje gekregen!
pi_95590504
Zijn er ook fietsmeets in regio Zuid-Holland? Oksel woont zo ver weg...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95592057
waar kom je vandaan dan?
pi_95592150
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:40 schreef Godshand het volgende:
Zijn er ook fietsmeets in regio Zuid-Holland? Oksel woont zo ver weg...
Almelo is gewoon een grotere meet. Het hoeft natuurlijk geen hele grote meet te zijn he, een rondje is ook wel makkelijker te realiseren.

Dordrecht hier overigens.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:34:30 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_95593126
Morgen ook voor de eerste keer de Garmin uitproberen met een vooraf gemaakte course. Vanuit Utrecht langs de Vecht omhoog richting Weesp, dan via Loosdrecht, Hilversum en Lage Vuursche en weer terug naar Utrecht. 84 km in totaal.

en dat allemaal in glodnieuwe kleding 8-)
pi_95593435
Hey allemaal ik moet morgen ineens de ronde van gelderland rijden, stond als reserve.
Ik heb daar nog nooit gereden en wil weten hoe het zit met dalen en de breedte van de heuvels
ik rij kemperbergweg, emmapyramide, posbank, zijpenberg, monnikensteeg.
Haters gonna hate.
pi_95593446
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:34 schreef Blik het volgende:
Morgen ook voor de eerste keer de Garmin uitproberen met een vooraf gemaakte course. Vanuit Utrecht langs de Vecht omhoog richting Weesp, dan via Loosdrecht, Hilversum en Lage Vuursche en weer terug naar Utrecht. 84 km in totaal.

en dat allemaal in glodnieuwe kleding 8-)
Cool hoor :)
Haters gonna hate.
pi_95593615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:13 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Almelo is gewoon een grotere meet. Het hoeft natuurlijk geen hele grote meet te zijn he, een rondje is ook wel makkelijker te realiseren.

Dordrecht hier overigens.
Leiden hier

Ik fiets vaak alleen, een vriend van mij kan niet altijd. Zou wel eens leuk vinden met een groepje te karren :)
Alleen fietsen is leuk, maar het is ook eens leuk te zien hoe anderen het doen..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95597848
Vandaag niet eens gefietst, terwijl het zo lekker was! Ik had een reünie van mn oude middelbare school, was ook wel erg leuk om al die mensen weer eens terug te zien. Maar het kostte wel een hele dag. Ik zag zelfs 1 persoon die in wielerkleding de school verliet :)

Morgen ter compensatie een heel groot rondje rijden, kilometers maken! : Ik ga bij Vianen de lekdijk op, richting Wijk bij duurstede. Bij wijk richting Tiel, langs het kanaal. Vanaf Tiel langs de Waal helemaal naar Kinderdijk. En daarvandaan langs de Lek weer naar huis. Op die manier heb ik altijd water aan mn linkerzijde. :)
Rondje van ruim 150 km (even snel op google maps uitgemeten)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95597962
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey allemaal ik moet morgen ineens de ronde van gelderland rijden, stond als reserve.
Ik heb daar nog nooit gereden en wil weten hoe het zit met dalen en de breedte van de heuvels
ik rij kemperbergweg, emmapyramide, posbank, zijpenberg, monnikensteeg.
breedte van de heuvels? of bedoel je de wegbreedte?
Rondom de posbank (emma pyramide) zijn er redelijk wat smalle wegen. Bochtig soms, en met zand in de bochten, t is tenslotte een bos. Oppassen voor wildroosters! En veel succes natuurlijk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:16:11 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95598220
Hoi! Net terug van de klassieker. Ik heb 'm uitgereden! Alleen 15 km voor 't einde moest ik lossen uit het peloton vanwege lege pijp. toch met een klein groepje gelosten flink doorgejast en de wedstrijd uitgereden. Voelt wel goed, ik reed best makkelijk, het was mooi weer, weinig wind, wel stofhappen uiteraard en vele valpartijen waar ik omheen moest. Eeerste deel vd wedstrijd me goed voorin kunnen handhaven, alleen na 100km begon de vermoeidheid een beetje toe te slaan en zakte ik steeds weer naar achter en begon gaten te laten vallen als het even hard ging. Dat nog een tijdje vol weten te houden en toen moest ik toch echt lossen.

Morgen weer, 2e etappe dus, ik heb er nog geen zin in :') ben ook net pas thuis en ik moet om 9:30 alweer de deur uit. Nouja we gaan gewoon en we zien 't wel.
pi_95599704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

breedte van de heuvels? of bedoel je de wegbreedte?
Rondom de posbank (emma pyramide) zijn er redelijk wat smalle wegen. Bochtig soms, en met zand in de bochten, t is tenslotte een bos. Oppassen voor wildroosters! En veel succes natuurlijk :)
Van de heuvels, dan weet ik of ik al van voor moet zitten of niet. Thanks voor de waarschuwing en het succes :)
Haters gonna hate.
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:56:49 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95600512
Oh, en Tommeke: Die jongens van jou club moeten wel hoognodig nieuwe koersbroeken en shirts halen. Dat wit is grijsgeel geworden en dat ziet er goor en niet soignee uit. :{w
  zondag 17 april 2011 @ 00:39:47 #66
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95606129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi! Net terug van de klassieker. Ik heb 'm uitgereden! Alleen 15 km voor 't einde moest ik lossen uit het peloton vanwege lege pijp. toch met een klein groepje gelosten flink doorgejast en de wedstrijd uitgereden. Voelt wel goed, ik reed best makkelijk, het was mooi weer, weinig wind, wel stofhappen uiteraard en vele valpartijen waar ik omheen moest. Eeerste deel vd wedstrijd me goed voorin kunnen handhaven, alleen na 100km begon de vermoeidheid een beetje toe te slaan en zakte ik steeds weer naar achter en begon gaten te laten vallen als het even hard ging. Dat nog een tijdje vol weten te houden en toen moest ik toch echt lossen.

Morgen weer, 2e etappe dus, ik heb er nog geen zin in :') ben ook net pas thuis en ik moet om 9:30 alweer de deur uit. Nouja we gaan gewoon en we zien 't wel.
Dat van die valpartijen heb ik ook gehoord van mijn clubgenoten... scheen een vrij nerveuze koers te zijn geweest.
  FOK!fotograaf zondag 17 april 2011 @ 06:40:05 #67
73911 ultra_ivo
pi_95611216
Er zit weer een verse brevetkaart in m'n stuurtas. Zodadelijk vertrekken om m'n 300km voor te rijden.
pi_95611523
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:56 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Tommeke: Die jongens van jou club moeten wel hoognodig nieuwe koersbroeken en shirts halen. Dat wit is grijsgeel geworden en dat ziet er goor en niet soignee uit. :{w
Maar ze rijden jou er wel een keer of 8 uit, dat komt jouw naam dan weer niet ten goede :')
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 06:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zit weer een verse brevetkaart in m'n stuurtas. Zodadelijk vertrekken om m'n 300km voor te rijden.
Ben weer benieuwd naar het verhaal :)
  zondag 17 april 2011 @ 08:55:50 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95611590
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 08:44 schreef Freddeh het volgende:

Maar ze rijden jou er wel een keer of 8 uit, dat komt jouw naam dan weer niet ten goede :')

Tss, ik vraag me af hoever jij gekomen was.

Slechts 2 van die mannen voor me en ik finishde als 116e dus dat valt wel mee. O-)

Die 2 reden wel goed btw want ze waren resp. 20e & 22e. Van mijn club was er verder niemand aan de start, ik ben er heen gegaan met enkele bevriende renners van andere clubs.
  zondag 17 april 2011 @ 09:37:21 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95612010
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:39 schreef Marurk het volgende:

Dat van die valpartijen heb ik ook gehoord van mijn clubgenoten... scheen een vrij nerveuze koers te zijn geweest.
Klopt, maar ja wat wil je met 200 man aan de start en geen zuchtje wind. Met mijn dieselmotortje kom ik in zulke snelle koersen toch tekort om mee te doen in de sprint met een groot pak renners dat op de meet afstuift. Ik houd ook niet van het gewriemel bovendien. Voor mij is 't dan gewoon overleven en hardheid, snelheid en ervaring op doen.

Straks in de zomer of najaar met wat minder kleppers aan de start en een harde wind of bloedverzengende hitte liggen er kansen voor mij op een prijsje. Een clubwedstrijd winnen kan ik wel, maar een nationale klassieker winnen? 0,01% :')
pi_95612174
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 08:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tss, ik vraag me af hoever jij gekomen was.

Slechts 2 van die mannen voor me en ik finishde als 116e dus dat valt wel mee. O-)

Die 2 reden wel goed btw want ze waren resp. 20e & 22e. Van mijn club was er verder niemand aan de start, ik ben er heen gegaan met enkele bevriende renners van andere clubs.
Welke wedstrijd heb je gereden?
Haters gonna hate.
pi_95612192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:09 schreef Gripper het volgende:
Vandaag niet eens gefietst, terwijl het zo lekker was! Ik had een reünie van mn oude middelbare school, was ook wel erg leuk om al die mensen weer eens terug te zien. Maar het kostte wel een hele dag. Ik zag zelfs 1 persoon die in wielerkleding de school verliet :)

Morgen ter compensatie een heel groot rondje rijden, kilometers maken! : Ik ga bij Vianen de lekdijk op, richting Wijk bij duurstede. Bij wijk richting Tiel, langs het kanaal. Vanaf Tiel langs de Waal helemaal naar Kinderdijk. En daarvandaan langs de Lek weer naar huis. Op die manier heb ik altijd water aan mn linkerzijde. :)
Rondje van ruim 150 km (even snel op google maps uitgemeten)
Ik wilde ook die kant op maar moet nu in Gelderland starten, volgende keer weer, wel op tijd gaan rijden anders is overal de appeltaart op ;)
Haters gonna hate.
  zondag 17 april 2011 @ 10:37:07 #73
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95613058
Morgen weer op de racefiets. Nu eerst proberen de Ijsselloop 10km in 1 uur te lopen.. :X
  zondag 17 april 2011 @ 10:59:59 #74
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95613569
Ik heb zo ook een hardloopwedstrijd, 5km in 20min. Ga op de racefiets heen en terug. Succes.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95614626
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 08:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tss, ik vraag me af hoever jij gekomen was.

Slechts 2 van die mannen voor me en ik finishde als 116e dus dat valt wel mee. O-)

Die 2 reden wel goed btw want ze waren resp. 20e & 22e. Van mijn club was er verder niemand aan de start, ik ben er heen gegaan met enkele bevriende renners van andere clubs.
Ik zou het ook niet gered hebben hoor, maar dat heb ik ook nooit gezegd :+
pi_95621263
Heeft even geduurd maar nu is het ook duidelijk waar mijn verkoudheid sinds de RVV vandaan komt. Ik heb hooikoorts :{ Dus 2x per dag holtes spoelen...

Anyway, morgenmiddag op de fiets naar huis, dinsdagochtend op de fiets naar kantoor. Kilometers sparen voor 28 mei ;)
  zondag 17 april 2011 @ 17:08:49 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_95627665
85 km gereden vandaag, de Garmin werkte top. Had alleen de fout gemaakt door bij de vraag: "navigeren naar begin route" op ja te klikken. na 10 km lopen te kloten met de Garmijn kwam ik erachter dat dat de reden was waarom ik continue moest omkeren van de Garmin :P

heb ook weer een lekker kleurtje gekregen
  zondag 17 april 2011 @ 17:37:47 #78
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95628980
Ook 85 km gefietst vandaag met een clubmaat, maar het had niet veel gescheeld of ik had weer het asfalt van dichtbij gevoeld. :{ We fietsten op een fietspad en voor ons waren er twee MTB'ers die het hele pad in beslag namen. Ik reed voorop en riep "Pas op!", maar meneer hoorde het niet. Toen nog een keer geroepen, meneer draait om en zwiept helemaal naar links waardoor wij vol in de remmen moesten. Niets gebeurd/geraakt gelukkig, maar meneer vond het wel even nodig om te zeggen dat wij niet zo asociaal hard moesten rijden en dat we even moesten dimmen en vaart minderen. Vervolgens probeerde meneer mij bewust ten val te brengen door mij een flinke tik te geven... :r :r Kon gelukkig nog net m'n evenwicht bewaren...
pi_95629182
quote:
13s.gif Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Marurk het volgende:
Ook 85 km gefietst vandaag met een clubmaat, maar het had niet veel gescheeld of ik had weer het asfalt van dichtbij gevoeld. :{ We fietsten op een fietspad en voor ons waren er twee MTB'ers die het hele pad in beslag namen. Ik reed voorop en riep "Pas op!", maar meneer hoorde het niet. Toen nog een keer geroepen, meneer draait om en zwiept helemaal naar links waardoor wij vol in de remmen moesten. Niets gebeurd/geraakt gelukkig, maar meneer vond het wel even nodig om te zeggen dat wij niet zo asociaal hard moesten rijden en dat we even moesten dimmen en vaart minderen. Vervolgens probeerde meneer mij bewust ten val te brengen door mij een flinke tik te geven... :r :r Kon gelukkig nog net m'n evenwicht bewaren...
Tuig op noppen... dat is het :+
  zondag 17 april 2011 @ 18:30:54 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95631105
quote:
13s.gif Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Marurk het volgende:
Ook 85 km gefietst vandaag met een clubmaat, maar het had niet veel gescheeld of ik had weer het asfalt van dichtbij gevoeld. :{ We fietsten op een fietspad en voor ons waren er twee MTB'ers die het hele pad in beslag namen. Ik reed voorop en riep "Pas op!", maar meneer hoorde het niet. Toen nog een keer geroepen, meneer draait om en zwiept helemaal naar links waardoor wij vol in de remmen moesten. Niets gebeurd/geraakt gelukkig, maar meneer vond het wel even nodig om te zeggen dat wij niet zo asociaal hard moesten rijden en dat we even moesten dimmen en vaart minderen. Vervolgens probeerde meneer mij bewust ten val te brengen door mij een flinke tik te geven... :r :r Kon gelukkig nog net m'n evenwicht bewaren...
Mooi ruk is dat zeg, ik vraag me af of ik me in die situatie had weten te beheersen. :X
  zondag 17 april 2011 @ 18:37:46 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95631406
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 09:46 schreef CyclingGirl het volgende:

Welke wedstrijd heb je gereden?
Omloop der Peel, vandaag 2e etappe, ging aanvankelijk goed. Ik had alleen weinig motivatie en niet zo'n zin. In een zwaar uitgedund peloton bijna de hele koers uit weten te rijden. Een tweetal zware valpartijen na ong. 90km waar ik voor door het gras moest waren de voorbodes van mijn uiteindelijke slachting. Laatste finaleomloop door de jury uit koers gehaald. Toch 115 km in de wedstrijd gezeten. Ik ben tevreden en heb goed getraind. Volgende week Ronde van Waddinxveen. Aangezien ik daar vlakbij woon en mijn familie ook staan er veel supporters langs de kant. Kan ik aan de bak. :Y)
pi_95631875
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2011 18:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Omloop der Peel, vandaag 2e etappe, ging aanvankelijk goed. Ik had alleen weinig motivatie en niet zo'n zin. In een zwaar uitgedund peloton bijna de hele koers uit weten te rijden. Een tweetal zware valpartijen na ong. 90km waar ik voor door het gras moest waren de voorbodes van mijn uiteindelijke slachting. Laatste finaleomloop door de jury uit koers gehaald. Toch 115 km in de wedstrijd gezeten. Ik ben tevreden en heb goed getraind. Volgende week Ronde van Waddinxveen. Aangezien ik daar vlakbij woon en mijn familie ook staan er veel supporters langs de kant. Kan ik aan de bak. :Y)
Door de jury uit de koers gehaald? Hoe werkt dat precies? :?
pi_95632027
@kaasplank: Iedereen zit te smachten naar de nieuwe kleding en leent van elkaar. Daarbij komt ook dat veel kapotte kleding hebben door valpartijen etc. Maar er is hoop: 20 april komt de nieuwe kleding.

De soigneegoden van de club (waaronder Yankee en ik) waren, op een enkeling na, in schone witte kleren, vandaag in het Teutoburgerwald, voor de tocht aldaar. Heb echt heerlijk gefietst. Klimmen ging een stuk beter, terwijl korte klimmetjes mij niet liggen, ik merk dat ik tegenwoordig met een veel lagere cadans klim, zal wel door het fietskoerieren komen. Anyway, ik ga wel harder omhoog denk ik. Het afdalen ging ook echt super, daar ben ik denk ik wel een van de beteren in (samen met Yankee, dat is net Paolo Savoldelli).

Helaas sloegen we ergens verkeerd af en hadden we maar 85 km op de teller. Aangezien een paar anderen wel goed gereden hadden, hebben we nog maar een extra lusje gereden, en vooral de laatste km's lekker geknald. Daarna bratwursten en McDonald's en toen in de auto de finale van de Amstel Gold op de radio gehoord. Echt een heerlijke dag gehad :D
  zondag 17 april 2011 @ 18:58:44 #84
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95632210
Teutoburgerwald is toch bij Enschede de grens over? Wil ik ook nog een keer heen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 17 april 2011 @ 19:00:53 #85
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95632286
Ik ben op zoek naar setje nieuwe pedalen. Mijn huidige pedalen (BBB) zijn een cheap setje en i kwil wat beters. Ik zit tegenwoordig regelmatig `"vast" omdat uitklikken lastig is (BBB-pedalen blijken goedkoop-duurkoop)
Nu blijf ik twijfelen: pedalen van Shimano SPD-SL (de PD-5700 oftewel 105) of Time RXS? Wie kan mijn twijfel weghalen?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 17 april 2011 @ 19:01:53 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95632331
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:49 schreef Freddeh het volgende:

Door de jury uit de koers gehaald? Hoe werkt dat precies? :?
Nou, in een klassieker (die op de openbare weg verreden wordt) moet iedere groep renners begeleid worden door motoren en evt. jury. Er zijn meestal iets van 30 motards en een zwik auto's om dit te begeleiden. Ze kunnen dus als het veld uit elkaar slaat niet iedere groep blijven begeleiden.

De jury beslist dan bijv. dat groep 1, 2 en 3 mag blijven koersen. Meestal 30 eindprijzen dus als je op 50e plaats in de wedstrijd rijd (of nog lager) is het onwaarschijnlijk dat je nog voor uitslagen en prijzen in aanmerking komt. Ze beslissen dan dat jouw koers afgelopen is.

Dat kan bijv. onderweg gebeuren: Je wordt voorbij gereden door de bezemwagen, wat het laatste voertuig is in de karavaan. In mijn geval vandaag was het na passeren van de finish in de voorlaatste plaatselijke omloop van 17km. Gisteren mochten we 'm wel uitrijden, ook in een achtervolgend groepje achter het peloton, waaruit ik na 115km van de 130km loste.

Gisteren hadden we 1 grote omloop van 100 km en 5 plaatselijke omlopen van ong. 6 km
Vandaag 1 grote omloop van 80 km en 3 plaatselijke omlopen van ong. 17 km
  zondag 17 april 2011 @ 19:12:13 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95632785
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef Tommeke het volgende:
@kaasplank: Iedereen zit te smachten naar de nieuwe kleding en leent van elkaar. Daarbij komt ook dat veel kapotte kleding hebben door valpartijen etc. Maar er is hoop: 20 april komt de nieuwe kleding.

De soigneegoden van de club (waaronder Yankee en ik) waren, op een enkeling na, in schone witte kleren, vandaag in het Teutoburgerwald, voor de tocht aldaar. Heb echt heerlijk gefietst. Klimmen ging een stuk beter, terwijl korte klimmetjes mij niet liggen, ik merk dat ik tegenwoordig met een veel lagere cadans klim, zal wel door het fietskoerieren komen. Anyway, ik ga wel harder omhoog denk ik. Het afdalen ging ook echt super, daar ben ik denk ik wel een van de beteren in (samen met Yankee, dat is net Paolo Savoldelli).

Helaas sloegen we ergens verkeerd af en hadden we maar 85 km op de teller. Aangezien een paar anderen wel goed gereden hadden, hebben we nog maar een extra lusje gereden, en vooral de laatste km's lekker geknald. Daarna bratwursten en McDonald's en toen in de auto de finale van de Amstel Gold op de radio gehoord. Echt een heerlijke dag gehad :D
Ah oké dat verklaart een hoop. ;)

20 april is al deze week, meestal wordt 't nog later met dit soort dingen. Hebben jullie ook nieuwe sponsors en kleuren?
  zondag 17 april 2011 @ 19:17:57 #88
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95633014
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef Tommeke het volgende:
Het afdalen ging ook echt super, daar ben ik denk ik wel een van de beteren in (samen met Yankee, dat is net Paolo Savoldelli).

Vandaar dat ik nog even de berm in ben gereden _O- Als ik iets niet kan is het dalen

Maar het was wel super mooi ^O^
.
  zondag 17 april 2011 @ 19:21:19 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95633148
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:17 schreef Yankee het volgende:

Vandaar dat ik nog even de berm in ben gereden _O- Als ik iets niet kan is het dalen

Maar het was wel super mooi ^O^
Ik kan ook goed dalen maar ik ga niet superhard, ik neem niet graag zware risico's. Als ik een bocht goed ken en/of ze is overzichtelijk durf ik daar wel zonder remmen door.

Edit: ik kook 250gram pasta voor mezelf, de babe heeft avonddienst en ik sterf van de honger :X
pi_95633435
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ah oké dat verklaart een hoop. ;)

20 april is al deze week, meestal wordt 't nog later met dit soort dingen. Hebben jullie ook nieuwe sponsors en kleuren?
Ja, we hebben er een sponsor bij en een nieuwe kledingleverancier. Forte. Eindelijk van die Bioracer meuk af. Dat gaat maar een jaartje mee, hoogstens. De kleuren blijven hetzelfde, alleen iets feller oranje. Ik hoop dat het op tijd is, want ik heb zelf niet veel meer over.

@Yankee: dat corrigeerde je wel heel rustigjes.

@No-P: Klopt, vet mooi daar!
  zondag 17 april 2011 @ 19:32:39 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95633645
Bioracer is idd meuk; wij hebben 't ook van de club. Ik had vorig jaar (herfst 2 koersbroeken gehaald en 1 ging gelijk kapot; stiksels van de zoom rond het bovenstuk lieten helemaal los.
En de ritsjes van de shirts gaan rottig open en dicht en ze irriteren op de keel.

Voor mijn werk hebben we Nalini, daar ben ik erg tevreden over.
  zondag 17 april 2011 @ 19:40:22 #92
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95634003
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2011 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
Bioracer is idd meuk; wij hebben 't ook van de club. Ik had vorig jaar (herfst 2 koersbroeken gehaald en 1 ging gelijk kapot; stiksels van de zoom rond het bovenstuk lieten helemaal los.
En de ritsjes van de shirts gaan rottig open en dicht en ze irriteren op de keel.

Voor mijn werk hebben we Nalini, daar ben ik erg tevreden over.
Ik ben zelf erg tevreden over Bioracer....geen last van kapotte naden, zelfs niet met oudere shirts/broeken...en de ritsen-klacht herken ik ook niet. Het is dus allemaal erg persoonlijk.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_95634220
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2011 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
Bioracer is idd meuk; wij hebben 't ook van de club. Ik had vorig jaar (herfst 2 koersbroeken gehaald en 1 ging gelijk kapot; stiksels van de zoom rond het bovenstuk lieten helemaal los.
En de ritsjes van de shirts gaan rottig open en dicht en ze irriteren op de keel.

Voor mijn werk hebben we Nalini, daar ben ik erg tevreden over.
Het enige wat fijn is, is de zeem. Voor de rest hier ook veel kapotte stiksels en ritsjes. En de broekjes gaan snel doorschijnen.
  zondag 17 april 2011 @ 20:00:33 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95635049
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:40 schreef joers1 het volgende:

Ik ben zelf erg tevreden over Bioracer....geen last van kapotte naden, zelfs niet met oudere shirts/broeken...en de ritsen-klacht herken ik ook niet. Het is dus allemaal erg persoonlijk.
Ja, maar we hebben het hier wel over de teamwear hé? Custom made wielerkleding voor clubs teams of whatever.

De zeem is goed Tom, dat wel.
pi_95636103
Hoe is die van Nalini?
pi_95636324
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou, in een klassieker (die op de openbare weg verreden wordt) moet iedere groep renners begeleid worden door motoren en evt. jury. Er zijn meestal iets van 30 motards en een zwik auto's om dit te begeleiden. Ze kunnen dus als het veld uit elkaar slaat niet iedere groep blijven begeleiden.

De jury beslist dan bijv. dat groep 1, 2 en 3 mag blijven koersen. Meestal 30 eindprijzen dus als je op 50e plaats in de wedstrijd rijd (of nog lager) is het onwaarschijnlijk dat je nog voor uitslagen en prijzen in aanmerking komt. Ze beslissen dan dat jouw koers afgelopen is.

Dat kan bijv. onderweg gebeuren: Je wordt voorbij gereden door de bezemwagen, wat het laatste voertuig is in de karavaan. In mijn geval vandaag was het na passeren van de finish in de voorlaatste plaatselijke omloop van 17km. Gisteren mochten we 'm wel uitrijden, ook in een achtervolgend groepje achter het peloton, waaruit ik na 115km van de 130km loste.

Gisteren hadden we 1 grote omloop van 100 km en 5 plaatselijke omlopen van ong. 6 km
Vandaag 1 grote omloop van 80 km en 3 plaatselijke omlopen van ong. 17 km
Duidelijk. Houdt dus kortom in dat voor jou een klassementspositie voorbij is, maar dat je hem wel uitmag rijden? Of moet je gewoon binnendoor naar het eindpunt, of wordt je opgepikt ofzo?

Sorry voor de domme vragen ;)
  zondag 17 april 2011 @ 20:33:49 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95637187
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:20 schreef Freddeh het volgende:

Duidelijk. Houdt dus kortom in dat voor jou een klassementspositie voorbij is, maar dat je hem wel uitmag rijden? Of moet je gewoon binnendoor naar het eindpunt, of wordt je opgepikt ofzo?

Sorry voor de domme vragen ;)
Ja, als je uit koers genomen wordt door de jury heb je geen prijs of klassering. Je fietst dan als gewone verkeersdeelnemer terug naar de Start/Finish. Als je gevallen bent en je fiets is kapot kan je in de bezemwagen als je geen volgwagen hebt waar je evt. in kan meerijden.

@Tom Nalini zeem is goed hoor, alleen zijn die na verloop van tijd ook plat. Niets heeft het eeuwige leven.
pi_95637595
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, als je uit koers genomen wordt door de jury heb je geen prijs of klassering. Je fietst dan als gewone verkeersdeelnemer terug naar de Start/Finish. Als je gevallen bent en je fiets is kapot kan je in de bezemwagen als je geen volgwagen hebt waar je evt. in kan meerijden.

@Tom Nalini zeem is goed hoor, alleen zijn die na verloop van tijd ook plat. Niets heeft het eeuwige leven.
Helemaal duidelijk. Wel balen dat je eruit lag.
  zondag 17 april 2011 @ 21:05:44 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95639401
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:39 schreef Freddeh het volgende:

Helemaal duidelijk. Wel balen dat je eruit lag.
Ja, het was wel goed geweest voor de moraal als ik die laatste 20km nog had kunnen blijven plakken. Volgende keer beter.
  zondag 17 april 2011 @ 21:11:21 #100
130803 Gripper
Get a grip
pi_95639774
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:00 schreef joers1 het volgende:
Ik ben op zoek naar setje nieuwe pedalen. Mijn huidige pedalen (BBB) zijn een cheap setje en i kwil wat beters. Ik zit tegenwoordig regelmatig `"vast" omdat uitklikken lastig is (BBB-pedalen blijken goedkoop-duurkoop)
Nu blijf ik twijfelen: pedalen van Shimano SPD-SL (de PD-5700 oftewel 105) of Time RXS? Wie kan mijn twijfel weghalen?
Volgens de eurocuclist code mogen er geen shimanospullen op je fiets zitten. Schakelmateriaal alles campy, en voor de pedalen blijven dan alleen nog die time rxs'en over. En heb je Look al overwogen? Look keo zijn fijne pedaaltjes!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95639990
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Volgens de eurocuclist code mogen er geen shimanospullen op je fiets zitten. Schakelmateriaal alles campy, en voor de pedalen blijven dan alleen nog die time rxs'en over. En heb je Look al overwogen? Look keo zijn fijne pedaaltjes!
Dat was toch alleen géén Shimano i.c.m. een Italiaans frame? :?
  zondag 17 april 2011 @ 21:31:02 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95641235
Geen shimano onderdelen op een Campagnolo afgemonteerde fiets, alsjeblieft zeg is er dan niets meer heilig? :{w
pi_95641382
quote:
15s.gif Op zondag 17 april 2011 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
Geen shimano onderdelen op een Campagnolo afgemonteerde fiets, alsjeblieft zeg is er dan niets meer heilig? :{w
Nee precies, dit snap ik. Maar Shimano onderdelen waren toch uberhaupt niet toegestaan op Italiaanse frames? En dan dus sowieso al niet op Campa afgemonteerde fietsen,dat snapt elke gek ;)
  zondag 17 april 2011 @ 22:18:19 #104
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_95644280
Dit weekend niet fietsen :( , maar het is voor het goede doel. Ik ben bezig om onze nieuwe woning een beetje op te kalafateren. Zodat we daar een beetje fatsoenlijk kunnen hokken zodra SW jr. er is...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 18 april 2011 @ 00:33:15 #105
148059 Pritt
Atheïst
pi_95651323

Zo ben terug van een weekje fietsen in Limboland, mooie shizzle weer voor een windstoemper uit Noord Holland. Hierboven ben ik op de Keutenberg (in het wit/blauw). Ik overdrijf wel een beetje met het schommelen van mijn lichaam want wilde heel erg graag een goede cadans vinden, want de tocht van te voren was al redelijk pittig.

Volgende doel de 160 van de Ronde van NH a.s. weekend.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 18 april 2011 @ 08:09:11 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95654531
Straks maar eens lekker uitfietsen, een uurtje ofzo. Vrije dag vandaag. :7

Oja, nog een fotootje gevonden:
pi_95655031
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:33 schreef Pritt het volgende:

Zo ben terug van een weekje fietsen in Limboland, mooie shizzle weer voor een windstoemper uit Noord Holland. Hierboven ben ik op de Keutenberg (in het wit/blauw). Ik overdrijf wel een beetje met het schommelen van mijn lichaam want wilde heel erg graag een goede cadans vinden, want de tocht van te voren was al redelijk pittig.

Volgende doel de 160 van de Ronde van NH a.s. weekend.
Als ik zo dat 22% bordje zie vind ik dat je niet echt heel erg schommelt. Wel wat lage cadans, maar je gaat wel stug door :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:09 schreef kaasplankje het volgende:
Straks maar eens lekker uitfietsen, een uurtje ofzo. Vrije dag vandaag. :7

Oja, nog een fotootje gevonden:
[ link | afbeelding ]
Relaxt. Welke op de foto ben je?

Ik heb de kofferbak vol liggen met fietskleding en een fiets. Deze jongen gaat vanmiddag op z'n fietsje naar Dordrecht en morgenochtend om 6 uur alweer op de fiets terug naar Zoetermeer. Het moet er gewoon van gaan komen. Ik kom in m'n vrije tijd telkens niet aan fietsen toe, maar wil wel trainen. Dus dan maar zo... :) En zeker met het weer van deze week... :D
pi_95655535
Alweer voor een nieuwe fiets aan het kijken.. :')

Gelukkig niet voor mij :P maar voor m'n vriendin. Best een redelijk bedrag kunnen krijgen voor haar oude fiets.

Een fietsenmaker in de buurt had deze fiets staan: http://2009.feltracing.co(...)road/09-zw3-int.aspx Helemaal carbon met een 105 groep. Stond er voor 1349 maar kregen het idee dat daar nog wel wat vanaf kon.

Die moet het opnemen tegen wat modellen uit 2010 en 11 in aluminium, maar wel vaak een wat betere afmontage. Bv een canyon 7.0w of een Cube WLS pro. Leuk om weer op zoek te zijn :) \

M'n vriendin is trouwens niet zo groot (1.60) en de fietsen van specialized in haar maat zien er dan echt bizar klein uit. Frame kwam tot net boven m'n knie :o
  maandag 18 april 2011 @ 09:40:20 #109
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95656318
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Relaxt. Welke op de foto ben je?

[..]
Check z'n lichtblauw/witte fiets met rode wielen. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:09 schreef kaasplankje het volgende:
Straks maar eens lekker uitfietsen, een uurtje ofzo. Vrije dag vandaag. :7

Oja, nog een fotootje gevonden:
[ link | afbeelding ]
Nice! Heb je toevallig een link naar nog meer foto'tjes van de wedstrijd?
  maandag 18 april 2011 @ 09:41:20 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95656341
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:

Relaxt. Welke op de foto ben je?

Ik heb de kofferbak vol liggen met fietskleding en een fiets. Deze jongen gaat vanmiddag op z'n fietsje naar Dordrecht en morgenochtend om 6 uur alweer op de fiets terug naar Zoetermeer. Het moet er gewoon van gaan komen. Ik kom in m'n vrije tijd telkens niet aan fietsen toe, maar wil wel trainen. Dus dan maar zo... :) En zeker met het weer van deze week... :D
Lekker hoor, 't wordt mooi weer inderdaad, zonde om in de auto te zitten

@Marurk: http://www.twcdezwaluw.nl/uitslagen/index.html
  maandag 18 april 2011 @ 09:53:16 #111
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95656656
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 09:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Lekker hoor, 't wordt mooi weer inderdaad, zonde om in de auto te zitten

@Marurk: http://www.twcdezwaluw.nl/uitslagen/index.html
WTF is dit? _O- _O- _O-

  maandag 18 april 2011 @ 09:57:52 #112
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95656791
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 09:53 schreef Marurk het volgende:

WTF is dit? _O- _O- _O-

[ afbeelding ]
Ha! Daar rijden ze in België ook volop mee hoor, van die oude kleine autootjes met zo'n driehoek op 't dak en vlaggetjes.

En in Wallonië schalt dan bovendien uit de speakers:
Peeep Peeep Peeeep Peeeep(als claxon) Ro-da-ni-jaaa O+
  maandag 18 april 2011 @ 09:58:46 #113
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95656818
quote:
Volgens de eurocuclist code mogen er geen shimanospullen op je fiets zitten. Schakelmateriaal alles campy, en voor de pedalen blijven dan alleen nog die time rxs'en over. En heb je Look al overwogen? Look keo zijn fijne pedaaltjes!
Waarom zou ik geen Shimano mogen??? Ik heb helemaal geen campa-afmotage namelijk....
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 18 april 2011 @ 09:58:49 #114
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95656819
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ha! Daar rijden ze in België ook volop mee hoor, van die oude kleine autootjes met zo'n driehoek op 't dak en vlaggetjes.

En in Wallonië schalt dan bovendien uit de speakers:
Peeep Peeep Peeeep Peeeep(als claxon) Ro-da-ni-jaaa O+
Maar check dan de leeftijd van die mensjes in die auto! :')
  maandag 18 april 2011 @ 10:03:01 #115
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95656922
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 09:58 schreef Marurk het volgende:

Maar check dan de leeftijd van die mensjes in die auto! :')
Krasse knarren jongen ;)

Ik hoop ook op die leeftijd nog fit te zijn, dan ga ik lekker op de fiets naar de koers kijken of helpen met jureren op de club. Bij ons op de vereniging zijn ook allemaal opa's en oma's die helpen achter de bar of komen kijken naar de wedstrijd.
Het is allemaal vrijwilligerswerk hé?
  maandag 18 april 2011 @ 10:04:39 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95656955
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:58 schreef joers1 het volgende:

Waarom zou ik geen Shimano mogen??? Ik heb helemaal geen campa-afmotage namelijk....
Dán mag het :{w
pi_95657136
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:58 schreef joers1 het volgende:

[..]

Waarom zou ik geen Shimano mogen??? Ik heb helemaal geen campa-afmotage namelijk....
Bij deze is het dan akkoord bevonden door het commitée
  maandag 18 april 2011 @ 10:33:44 #118
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95657857
Haha mooi :) Dan ben ik gevrijwaard van allerlei strafmaatregelen....stel je voor: Campa met Shimano ;)

Anyway...Time RXS-pedalen, of Shimano 105? ;
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_95657970
quote:
Hey, er staat een Marc op 1.
pi_95658400
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:33 schreef joers1 het volgende:
Haha mooi :) Dan ben ik gevrijwaard van allerlei strafmaatregelen....stel je voor: Campa met Shimano ;)

Anyway...Time RXS-pedalen, of Shimano 105? ;
Ik zou de Time pedalen kiezen :)
pi_95659093
Hoefde vanochtend overigens niet eens m'n voorwiel uit m'n vork te halen om hem te laten passen in de achterbak. Schoof er zo in 1 stuk in. Stukken dieper die wagen dan een Berlingo :)
pi_95659251
Welke CO2-pomp hebben jullie trouwens? Ik wil er het liefst 1 die klein genoeg is om in een vak van je wielershirt mee te dragen (samen met bb en bandenlichters).
  maandag 18 april 2011 @ 11:43:02 #123
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95660272
quote:
Ik zou de Time pedalen kiezen
...en je reden daarvoor ? ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_95660758
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:43 schreef joers1 het volgende:

[..]

...en je reden daarvoor ? ;)
Heb je ze gezien? :+ Ik ben zelf meer van de exotische dingetjes, dus zou zonder blikken of blozen een setje Time pedalen kopen. Gewoon omdat ik ze er stoerder uit vind zien dan die 105 pedalen.

Maar aan de andere kant, ter vervanging van wat ik nu heb (goedkoopste SPD-SL's die er zijn) wil ik volgende keer de Crank Brothers Eggbeaters. Die zijn lichter dan de gemiddelde SPD-SL's. Wil m'n fietsje toch een beetje gaan uitkleden nu.
  maandag 18 april 2011 @ 12:01:33 #125
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95660997
Ik heb ze zeker gezien ;) De looks zijn inderdaad meer dan ok ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 18 april 2011 @ 12:30:55 #126
130803 Gripper
Get a grip
pi_95662174
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:01 schreef joers1 het volgende:
Ik heb ze zeker gezien ;) De looks zijn inderdaad meer dan ok ;)
Overweeg toch ook nog even Look, als het dan toch om de looks gaat ;). No nonsense opbouw (waar de times er ingewikkelder en dus kwetsbaarder uitzien), eenvoudige schoenplaat, en ze zijn behoorlijk lichtgewicht. Setje keo max 2 bijvoorbeeld: 260 gram

edit: ik kijk vaak even hier. Gebruikerservaringen liegen nooit :)
http://www.roadbikereview(...)_331257_2503crx.aspx
http://www.roadbikereview(...)_326179_2503crx.aspx
http://www.roadbikereview(...)_299007_2503crx.aspx

[ Bericht 26% gewijzigd door Gripper op 18-04-2011 13:01:40 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 18 april 2011 @ 12:57:01 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95663144
Ik heb de keo classic graphite, prima prijs/kwaliteitverhouding hoor.
  maandag 18 april 2011 @ 13:30:52 #128
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95664411
Zo, even een nieuwe zwarte Brooks B17 besteld voor de vakantiefiets, de racert blijft gewoon ook in het leer, gewone zadels is niks voor mij :N
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95664962
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Overweeg toch ook nog even Look, als het dan toch om de looks gaat ;). No nonsense opbouw (waar de times er ingewikkelder en dus kwetsbaarder uitzien), eenvoudige schoenplaat, en ze zijn behoorlijk lichtgewicht. Setje keo max 2 bijvoorbeeld: 260 gram
Bij de huidige Keo's breekt spontaan de pedaalas af, dus die zou ik niet kopen. Er zal dit jaar nog wel een terugroepactie komen
  maandag 18 april 2011 @ 14:10:39 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95666043
Tering, als iemand mij bewust zou duwen zou ik echt door het lint gaan. Dan ligt binnen 2 seconden m''n fiets in het gras, en sta ik op de weg om die gast professioneel van z'n fiets te stompen.

Anyway, gisteren de Ijsselloop 10km in 56:03 gelopen. Voor 't eerst in m'n leven dat ik 10km loop, en ongetrained, dus ben niet heel ontevreden. Heel veel spierpijn, maar vanochtend toch keurig op 't fietsje naar een werkgever. Rustig peddelen.. :)
  maandag 18 april 2011 @ 14:11:57 #131
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95666105
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke CO2-pomp hebben jullie trouwens? Ik wil er het liefst 1 die klein genoeg is om in een vak van je wielershirt mee te dragen (samen met bb en bandenlichters).


Ik heb deze, klein genoeg? ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 18 april 2011 @ 14:13:02 #132
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95666154
Jongens, 28 mei Fok! fietsmeet @ Theo de Rooij Classic.

En dat het een Classic is, moge duidelijk zijn. Alle grote namen zijn aanwezig! Fred, Kaas en Captain. Wellicht zelfs Tommeke. En natuurlijk jullie favoriete gastheer: Oksel!
pi_95666497
Even een vraagje, voor de zekerheid: een automobilist die aan een bijzondere verrichting bezig is moet toch wachten voor passerende verkeersdeelnemers/fietsers?

Vorige week ging ik (over zo'n uitwijkstrook voor tegemoetkomende auto's) achter een kerende auto langs die mij gezien had en kreeg ik een brul na: "Hé ongeduldig ofzo?!?" en gisteren kreeg ik in een vergelijkbare situatie (een automobilist die drie keer moest steken om in te parkeren) een claxon in mijn oor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 18 april 2011 @ 14:23:29 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_95666585
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:21 schreef marcodej het volgende:
Even een vraagje, voor de zekerheid: een automobilist die aan een bijzondere verrichting bezig is moet toch wachten voor passerende verkeersdeelnemers/fietsers?

Yep, moet gewoon wachten. Geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die achteruit een parkeerplaats/inrit uit rijden, moeten gewoon wachten op overig verkeer.
pi_95666843
Automobilisten die een bijzondere verrichting uitvoeren hebben NOOIT voorrang.
pi_95666928
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:11 schreef Narcotical het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb deze, klein genoeg? ;)
Die had ik ook op het oog :) Hoe vol zit je band als je 1 zo'n patroon gebruikt?
  maandag 18 april 2011 @ 14:33:31 #137
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95666981
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die had ik ook op het oog :) Hoe vol zit je band als je 1 zo'n patroon gebruikt?
Heb 'm zelf nog niet nodig gehad, maar als het goed is zit je band met 1 patroon vol genoeg om mee naar huis te komen.. :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 18 april 2011 @ 14:35:28 #138
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95667088
Nee, voor mij gen KEO's...zover was ik al ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 18 april 2011 @ 15:57:27 #139
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95670671
Dat zijn inderdaad pedalen voor echte helden. Helden die gewoon doorfietsen als 't breekt.

:P

Zo weer met m'n megapijnlijke poten (kan verdomme amper lopen) 41km windtegen naar huis fietsen. :X Ik ga voor de 25km/h gemiddeld.
  maandag 18 april 2011 @ 16:01:23 #140
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95670884
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef Wielracer het volgende:

Bij de huidige Keo's breekt spontaan de pedaalas af, dus die zou ik niet kopen. Er zal dit jaar nog wel een terugroepactie komen
Oh, specifiek een keo model ofwa? Ik rijd ook met die pedalen. Ze hadden een terugroepactie in 2005 geloof ik, bedoel je dat?
pi_95671007
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:57 schreef Oksel het volgende:
Dat zijn inderdaad pedalen voor echte helden. Helden die gewoon doorfietsen als 't breekt.

:P

Zo weer met m'n megapijnlijke poten (kan verdomme amper lopen) 41km windtegen naar huis fietsen. :X Ik ga voor de 25km/h gemiddeld.
In m'n hart bloed ik met je mee hoor ;) Moet ook nog 41km met windtegen naar huis zo.
  maandag 18 april 2011 @ 16:07:24 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_95671190
Lijkt me heerlijk, gewoon fietsend naar je werk kunnen met dit weer.

De hele week wordt er 23 graden voorspeld, met zon en zonder regen 8-) Heerlijk weer om vrijdag en zaterdag eens flink los te gaan in Limburg.
  maandag 18 april 2011 @ 16:14:07 #143
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95671540
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:03 schreef Freddeh het volgende:

[..]

In m'n hart bloed ik met je mee hoor ;) Moet ook nog 41km met windtegen naar huis zo.
Moet jij niet naar het zuiden? Ik moet naar het oosten :(
  maandag 18 april 2011 @ 16:17:25 #144
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_95671703
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Moet jij niet naar het zuiden? Ik moet naar het oosten :(
Er staat helemaal geen wind man...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 18 april 2011 @ 16:18:16 #145
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95671736
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Er staat helemaal geen wind man...
In dat geval; kom jij lekker op kop rijden? D'r staat een mooi briesje, en tussen de weiland is dat dus flink voelbaar, 41km tegen met m'n brakke poten.
pi_95671948
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Moet jij niet naar het zuiden? Ik moet naar het oosten :(
Mijn route ligt met een boog helaas dus heb op het eind een stuk tegen. Gelukkig niet de hele rit :)
  maandag 18 april 2011 @ 16:29:55 #147
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_95672251
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:18 schreef Oksel het volgende:

[..]

In dat geval; kom jij lekker op kop rijden? D'r staat een mooi briesje, en tussen de weiland is dat dus flink voelbaar, 41km tegen met m'n brakke poten.
Nee, word je een kerel van. Ik heb een tijdje geleden 111 km tegenwind gehad, daarmee vergeleken is 41 km een eitje :) .

Die brakke benen maakt niet uit, beetje uitfietsen is nooit weg... :D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2011 @ 17:00:08 #148
73911 ultra_ivo
pi_95673530
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo, even een nieuwe zwarte Brooks B17 besteld voor de vakantiefiets, de racert blijft gewoon ook in het leer, gewone zadels is niks voor mij :N
^O^
  maandag 18 april 2011 @ 17:06:05 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95673772
Terugroepactie Look Kéo
Geschreven door Bart Vlaeminck
donderdag 16 april 2009
Look roept wereldwijd de eerste generatie Kéo pedalen met stalen as terug. Hoewel het merendeel van de pedalen volledig in orde is, kan asbreuk bij sommige pedalen voorkomen. Heb je een dergelijke set in je bezit, dan kan die worden omgeruild of gerepareerd.

Concreet gaat het om de pedalen met Chromoly as geproduceerd in 2004 en 2005. Dit staat onderop het pedaal.

Als uit de fabricagedatum van je pedaal blijkt dat het werd gemaakt in 2004 of 2005, dan wordt gevraagd om Look te bellen op 087/89.97.70 (ma-vrij van 9 tot 12 en van 14 tot 16u).

Bron: http://www.3athlon.be/www/content/view/2262/22/

Ik heb meteen even gekeken, mijn pedalen zijn van 2010. Ik heb er dit weekend 250km mee gekoerst en ze zijn nog heel.
  maandag 18 april 2011 @ 17:10:09 #150
130803 Gripper
Get a grip
pi_95673923
had ik ook al op het fietsforum gevonden:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=24578

Inderdaad een probleem uit 2004-2005
Als dat inmiddels nog steeds niet opgelost zou zijn, dan was het imago niet zo best geweest hoor... :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95674080
Voor de zekerheid even gekeken, maar mijn look keo classics zijn gelukkig uit 2006. Overigens zeer goede ervaringen mee. In en uitklikken gaat soepel met de 4 graden vrijheid platen. Geen bijgeluiden en draaien zonder merkbare weerstand. Gewicht weet ik niet, prijs ook niet.
pi_95674413
Jeu, mn voorvork is weer wit (en nieuw!) :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95674545
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:11 schreef Narcotical het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb deze, klein genoeg? ;)
Ik heb onderstaande, klein genoeg om in achterzak te doen, wel stukje zwaarder. Tevens is het een handpompje waarmee je een beginnetje kan maken en daarna over op CO2 voor opvullen tot 8 bar. Na paar keer gebruiken lukt dat nu ook. CO2 patronen gaan niet lang mee, misschien twee banden waarbij je dus eerst met de hand-optie een begin maakt aan het oppompen. Barometer is mijns inziens echt een voordeel.

http://www.rose.nl/artikel/xtreme-rocket-drive-ii/aid:21220
pi_95674964
Knappe looptijd Oksel! Met je conditie zit het wel goed dus!

Ik heb vanochtend om bij te komen van gister maar weer ff een paar uur gekoerierd. Lekker een tandje lichter dan normaal en lekker op souplesse :)
Ging nog best lekker ook!
pi_95675844
lezen mensen, ik schreef huidige en dan bedoel ik de 2010 versie. 2011 zullen nog maar weinig van in omloop zijn.

http://www.wijntoerist.nl(...)865&start=25#p341096
  maandag 18 april 2011 @ 18:13:49 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95676767
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:52 schreef Wielracer het volgende:
lezen mensen, ik schreef huidige en dan bedoel ik de 2010 versie. 2011 zullen nog maar weinig van in omloop zijn.

http://www.wijntoerist.nl(...)865&start=25#p341096
Hmm, ik had heus wel gelezen dat je huidige schreef beste, alleen kon ik met een kort google zoektochtje alleen links vinden over een terugroepactie van pedalen van 2005. Daarop vroeg ik of je daarop doelde.

Maar goed, het gaat hier dus om 1 poster op een wijntoeristforum die met 2 gevallen van gebroken assen komt?

Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt ofzo maar er breekt wel vaker iets af hoor, zeker bij grotere renners. Lijkt me vooralsnog geen reden om paniek te gaan peeuwen.

-Ik heb zelf wel eens een stuur gebroken tijdens het fietsen; ik ging op mijn bakkes
-Ik heb een frame gebroken tijdens het fietsen; niet gevallen
-Ik heb wel eens een as gebroken van een Ritchey pedaal; niet gevallen

-Een clubmaat van me heeft in volle sprint wel eens een Campa crank gebroken; op de bakkes
-Iemand in een winkel waar ik werkte kwam met een gebroken Shimano crank binnen; op de bakkes, hij wilde schadevergoeding en weet ik wat, Shimano hoorde dat hij 2.10 meter was, hij kreeg niks. :')
pi_95681768
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:11 schreef Narcotical het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb deze, klein genoeg? ;)
Ghehe... Die van mij is groter :+

Zo, ben ik weer. Even van Z'meer naar Dordrecht gefietst in 2 uurtjes. Gruwelijk om moeten fietsen ivm een omleiding in Z'meer en de weg kwijt raken en daardoor ook nog even flink om moeten rijden. Heb er nu 55km op zitten in 2 uurtjes. Ik ben tevreden :)
  maandag 18 april 2011 @ 19:51:38 #158
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95682028
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:25 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]
CO2 patronen gaan niet lang mee, misschien twee banden waarbij je dus eerst met de hand-optie een begin maakt aan het oppompen.
Als ik ga fietsen heb ik alleen zo'n co2 ding mee. Ik maak dus nooit een begin met oppompen. Die dingen gebruik ik puur voor het geval ik lek rij en dus ook maar 1 keer, omdat daarna het ding leeg is. Dit is ook de bedoeling volgens mij van die dingen
.
pi_95683351
Nog achter een scootertje gehangen met 40 in't uur. Meisje die erop zat (te mooi om alleen op straat te rijden overigens) werd boos op me :')
  maandag 18 april 2011 @ 20:16:42 #160
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95683579
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:12 schreef Freddeh het volgende:
Nog achter een scootertje gehangen met 40 in't uur. Meisje die erop zat (te mooi om alleen op straat te rijden overigens) werd boos op me :')
beauty was niet opzoek naar een beast denk ik :')
.
pi_95684068
Wat vinden jullie van deze pedalen, qua prijs/kwaliteitverhouding?
http://www.bike2build.nl/(...)grey-cleats-included
ik ben een beginner en wil alleen maar fijn recreatief mooie tochten fietsen, maar wel een beetje hard en fijn natuurlijk. om gewicht geef ik niet zo (dat zal met mijn prestaties het verschil niet maken :s)), wel om in- en uitklikgemak en duurzaamheid van de schoenplaatjes.

Dank!
pi_95684380
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:16 schreef Yankee het volgende:

[..]

beauty was niet opzoek naar een beast denk ik :')
Denk dat ze doorhad dat ik naar d'r billen zat te staren :Y
pi_95684869
@ Bo

Dat type pedalen ken ik niet; dus kan er weinig over zeggen.

Ik heb deze gekocht: http://www.futurumshop.nl(...)l-r540-pedalen.phtml Had er goede verhalen over gelezen en zijn nog iets goedkoper ook. Tot nu toe bevallen ze erg goed; heb er nu zo'n 200km op gereden.

50 km gedaan. Ging echt een heel stuk beter als vorige keer. Had geplant om ff snel een kort rondje te doen van 25 km maar bij ieder mooi weggetje kon ik het niet laten om toch nog net een stukje verder te fietsen :)
pi_95685038
Ah, die zijn goedkoop inderdaad! wat voor schoenen heb je er bij?
  maandag 18 april 2011 @ 20:47:19 #165
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_95685418



Mijn Clubje!

Je kan ons trouwens volgen op facebook!!!!
pi_95685531
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:40 schreef .Bo het volgende:
Ah, die zijn goedkoop inderdaad! wat voor schoenen heb je er bij?
Deze: http://www.futurumshop.nl(...)ce-sportschoen.phtml Maar die zijn eigenlijk niet soignee ;)

Ze zitten wel fijn! Koop ze een maatje groter als je normale schoenmaat.
  maandag 18 april 2011 @ 20:51:25 #167
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_95685646
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Deze: http://www.futurumshop.nl(...)ce-sportschoen.phtml Maar die zijn eigenlijk niet soignee ;)

Ze zitten wel fijn! Koop ze een maatje groter als je normale schoenmaat.
Als je online koopt hou er dan wel rekening mee dat shimano vrij smal van leest is.
pi_95686012
mhm, is dat een beetje unisex? ik ben een meisje, maar kan me niet voorstellen dat dat bij schoenen heel veel verschil maakt? de damesschoenen zijn meteen weer een stuk duurder..
  maandag 18 april 2011 @ 21:00:30 #169
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95686222
Derde en dus podium van het weekend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 20-04-2011 10:48:41 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95686666
@ knut, ik lees wel wat commentaar mbt het feit dat ze van plastic zijn? merk je daar iets van?
pi_95687069
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:07 schreef .Bo het volgende:
@ knut, ik lees wel wat commentaar mbt het feit dat ze van plastic zijn? merk je daar iets van?
Wat zou van plastic zijn? De pedalen zijn niet plastic iig. De plaatjes wel (zijn die er ook in aluminium?).

Die zullen wel wat sneller slijten dan. Over de plaatjes/pedalen op dit moment heb ik geen enkele klacht; misschien dat het over 5000km een ander verhaal is ;)

Ik durf trouwens niks te zeggen over het unisex gehalte :P Als het een groot verschil is in prijs zou ik het gewoon proberen; tenzij je echt abnormaal kleine voetjes hebt.
pi_95687459
"It makes me nervous using a plastic pedal. I'm not sure what shimano was thinking doing that... " van http://www.cyclingforums.(...)d-sl-105-r540-pedals.

& ik heb maat 38, dus niet piepklein, maar wel veel internetbestelangst en terugstuurluiheid, dus ga wat schoenen betreft liever voor een winkel met pasoptie. is het moeilijk om die plaatjes op je schoenen te schroeven?
pi_95688212
Tsja; ze vergelijken het met het Ultegra type pedaal. Die is natuurlijk beter; maar ook meer als 2x zo duur.

De as en het gedeelte waar je op staat zijn gewoon van aluminium. Ik kan me voorstellen dat ze eerder versleten zijn; maar ik maak me echt geen zorgen over de veiligheid o.i.d.

Maar goed; ik ben geen pedaal-expert. Misschien zijn er andere aanraders in de prijsklasse tot 50 euro?
pi_95688563
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tsja; ze vergelijken het met het Ultegra type pedaal. Die is natuurlijk beter; maar ook meer als 2x zo duur.

De as en het gedeelte waar je op staat zijn gewoon van aluminium. Ik kan me voorstellen dat ze eerder versleten zijn; maar ik maak me echt geen zorgen over de veiligheid o.i.d.

Maar goed; ik ben geen pedaal-expert. Misschien zijn er andere aanraders in de prijsklasse tot 50 euro?
Het is trouwens ook een topic uit 2003. Ik kan me voorstellen dat er ondertussen wel het een en ander is verbeterd aan deze pedalen.
  maandag 18 april 2011 @ 21:37:08 #175
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95688728
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Maar goed; ik ben geen pedaal-expert. Misschien zijn er andere aanraders in de prijsklasse tot 50 euro?
Ik heb nu deze:

http://www.futurumshop.nl(...)d-5700-pedalen.phtml

bevallen me prima ondanks dat het misschien minder gesoigneerd is
.
pi_95688729
Werd voorbijgereden door 2 wielrenners, een grote wat oudere en een magere jongere. Op een gegeven moment remden zij even af, ik er met 35 km/u langs. Op een gegeven moment begon ik de snelheid toch wel te voelen, ik keek even vanuit mijn ooghoeken en zag ze opeens komen naderen achter, die grote voorop met die kleine in het wiel. Gingen me met 37/u voorbij. Ik er natuurlijk achteraan, lekker in het wiel.

Ze wilden mij denk ik lossen dus op een gegeven moment ging die grote gast (die in z'n eentje voorop reed) 42/u fietsen, die kleine in het wiel begon echt aan alle kanten te schudden en schokken, ik zat nog wel gemakkelijk; zij kregen nog bijna een aanrijding, maar een paar km later moest ik er toch af.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 18 april 2011 @ 21:46:30 #177
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95689502
Ik heb Look Keo pedalen, carbon. Volgens mij nog niet afgebroken, maar kan het gemist hebben.

Op de terugweg vanavond verdomme 2x van die bijdehante kuttige burgermannetjes met hun vale Lidl-spijkerbroek, rode Gaastra jas en bruine leren schoenen met rubberen zool fietsend op hun Shimano fiets met 38 versnellingen en ligstuur die me bij probeerden te houden. Grapjurken. Mag ik nu verdomme nooit eens rustig (RUSTIG) fietsen omdat ik verga van de spierpijn?

Zo, eerst wat wielerporno om het goed te maken. Mijn volgende fiets:
  maandag 18 april 2011 @ 21:47:06 #178
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95689553
Yankee en Tom, aanwezig de 28ste?
pi_95690046
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
, maar een paar km later moest ik er toch af.
Balen. Lastig, andere renners tegenkomen die ongeveer gelijke snelheid rijden.
Uiteraard nooit laten blijken dat je moe wordt en desnoods afslaan als je het niet meer houdt :P
  maandag 18 april 2011 @ 21:54:13 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_95690131
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:46 schreef Oksel het volgende:

Zo, eerst wat wielerporno om het goed te maken. Mijn volgende fiets:
[ afbeelding ]
grapjas, frame alleen is al 5000 dollar ofzo :P
pi_95690792
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:53 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Balen. Lastig, andere renners tegenkomen die ongeveer gelijke snelheid rijden.
Uiteraard nooit laten blijken dat je moe wordt en desnoods afslaan als je het niet meer houdt :P
Ben inderdaad afgeslagen ;)
Was ik toch al van plan ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 18 april 2011 @ 22:03:47 #182
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95690904
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:54 schreef Blik het volgende:

[..]

grapjas, frame alleen is al 5000 dollar ofzo :P
Over 2 jaar op MP voor 1000 EUR :)
  maandag 18 april 2011 @ 22:06:06 #183
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95691063


Niet Celeste, wel geil.
  maandag 18 april 2011 @ 22:08:11 #184
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95691227
Nee, ik fiets nog wel paar jaartjes op m'n 928 T-Cube.

En dan zeggen dat ik veel 'drop' heb..!?



Tering. Wat een hekwerk.
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2011 @ 22:12:04 #185
73911 ultra_ivo
pi_95691497
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:19 schreef .Bo het volgende:
is het moeilijk om die plaatjes op je schoenen te schroeven?
Plaatjes eropschroeven doet zowat iedereen zelf. Je moet je eigen voorkeur bepalen, die is voor iedereen anders.
pi_95692021
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:47 schreef Oksel het volgende:
Yankee en Tom, aanwezig de 28ste?
Ik zal m'n baas ff vragen of ik vrij mag hebben.
  maandag 18 april 2011 @ 22:35:01 #187
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95693015
Die Bianchi is wel geil zeg...pfiew
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 18 april 2011 @ 23:00:52 #188
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95694790
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zo, eerst wat wielerporno om het goed te maken. Mijn volgende fiets:
[ afbeelding ]
Komt die binnenkort bij de Lidl?
pi_95702264
Toen ik vanmorgen m'n banden nakeek op steentjes merkte ik dat het voorwiel tegen de rem aan liep. Ik kon zonder kracht te zetten de rem weer terug duwen zodat het wiel weer vrij kon draaien. Hoort de rem eigenlijk helemaal vast te zitten? Of is het normaal dat je ze af en toe wat bij kan/moet stellen?
pi_95702296
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:46 schreef Oksel het volgende:
Ik heb Look Keo pedalen, carbon. Volgens mij nog niet afgebroken, maar kan het gemist hebben.

Op de terugweg vanavond verdomme 2x van die bijdehante kuttige burgermannetjes met hun vale Lidl-spijkerbroek, rode Gaastra jas en bruine leren schoenen met rubberen zool fietsend op hun Shimano fiets met 38 versnellingen en ligstuur die me bij probeerden te houden. Grapjurken. Mag ik nu verdomme nooit eens rustig (RUSTIG) fietsen omdat ik verga van de spierpijn?

Zo, eerst wat wielerporno om het goed te maken. Mijn volgende fiets:
[ afbeelding ]
Jij mag best rustig fietsen omdat je vergaat van de spierpijn. Je moet ze gewoon lekker hun gang laten gaan, dan is de lol er sneller van af dan dat je je er aan gaat irriteren.

Wel opvallend dat er op die Bianchi Fulcrum wielen zitten. Zou denken dat ze er met een Campa groep ook wel Campa wielen op zouden zetten. In plaats daarvan slingeren ze er een stel herbestickerde Campa wielen op. Lijkt gewoon wat raar imho.

Mijn volgende fiets wordt óf deze, of een Serotta met speciaal verfje :9~
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:04:50 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95702463
Wat een lekijk ding Freddeh :{w
pi_95702522
Dit is mijn droomfiets:
pi_95702537
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:04 schreef kaasplankje het volgende:
Wat een lekijk ding Freddeh :{w
Want zelfde kleuren als je avatar? :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:34:13 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95703283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:07 schreef Freddeh het volgende:

Want zelfde kleuren als je avatar? :P
Hehe, kleuren vallen wel mee, ik vind die geometrie echt een drama voor het oog. Maar dat had ik ook altijd al met die GT frames. Ik vind BMC echt een van de allerlelijkste fietsen op de markt. No offence though, smaken verschillen.


Dat lijkt er een beetje op. Verder vind ik een matte finish ook meestal lelijk.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:34:38 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_95703303
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:04 schreef kaasplankje het volgende:
Wat een lekijk ding Freddeh :{w
Sowieso, racefietsen waarop de melding "racemachine" staat kan alleen maar meuk zijn. ;)
pi_95703566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Sowieso, racefietsen waarop de melding "racemachine" staat kan alleen maar meuk zijn. ;)
Misschien wel, maar ik vind het gewoon fantastisch eruit zien. Die GT frames daarentegen vond ik altijd wel bar lelijk.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:56:43 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95703869
Framebouwers wijken nogal eens af van de traditionele diamantvorm om zich te onderscheiden of originaliteit te betrachten. Het enige wat ze bouwen zijn gedrochten waar je niet op gezien wil worden. Net als die Peugeot frames van vroeger met een gebogen onderbuis.
pi_95703941
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:37 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik heb nu deze:

http://www.futurumshop.nl(...)d-5700-pedalen.phtml

bevallen me prima ondanks dat het misschien minder gesoigneerd is
Same here, bevallen top!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:07:32 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_95704178
ik heb SPD-pedalen, totaal niet soignee :P

Loopt wel lekker makkelijk als je van de fiets afstapt
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:02:55 #200
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:24:49 #201
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95706622
:{w
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95706935
Nou, en ik scheer me lekker wel :P Ook al ben ik recreant met een bierbuik. Ik zelf vind dat ik genoeg getraind heb. Ik heb de RVV overleefd, dus ik mag het.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:46:19 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95707367
Ik zal julie alllemaal koelte toewapperen met mijn beenhaar 28 mei _O- _O- _O-
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:18:36 #204
148059 Pritt
Atheïst
pi_95712812
Ik fiets gewoon altijd met beenwarmers zodat mensen niet zien dat ik nog een bos heb staan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2011 @ 14:19:08 #205
73911 ultra_ivo
pi_95712832
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 19 april 2011 09:56 Net als die Peugeot frames van vroeger met een gebogen onderbuis.
Dat was een overgespoten Vitus.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:08:45 #206
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95714834
Ik scheer m'n benen niet. Ik ben namelijk nog een pannenkoek. Als ik 10kg lichter ben, ben ik de eerste.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:16:01 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95715141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik ben namelijk nog een pannenkoek.
Nee, laat maar. te makkelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Fabulous op 19-04-2011 16:06:53 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95715298
Wat.... Dat je niet quoten kan? :+

Ik ben een hele dikke pannenkoek. Want iedereen weet dat dikke pannenkoeken lekkerder zijn.
pi_95716432
Ik ben een spekpannekoek :+
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:07:55 #210
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95717508
Ik ga zometeen maar even aan m'n pannekoek werken in de gym, ga dit paasweekend m'n dak verbouwen, dus fietsen schiet er met de voorbereidingen een beetje in deze week, jammer van het mooie weer...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:08:32 #211
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95717541
Ik ga even fietsen, ben benieuwd of mijn pedalen het houden. Heerlijk van de zon genieten.
pi_95718155
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Denk dat ze doorhad dat ik naar d'r billen zat te staren :Y
Dan wordt ik ook boos doen ze bij mij ook
Haters gonna hate.
pi_95718186
Het is echt zalig weer he, ik ga straks nog wel even op de Mol kijken, hopen dat het nu wel goed gaat met mijn rug maar ben bang van niet.

Komend weekend naar Borssele en Roeselare.
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:22:41 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95718228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:

Dan wordt ik ook boos doen ze bij mij ook
Jamaar daar kunnen we niks aan doen -O-

Hoe ging 't in Gelderland trouwens? Je had toch een klassieker?
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:29:59 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_95718560
Ik ben op zoek naar een iPhone app waarin een database zit met een heleboel klimmen en bijbehorende informatie. Zodat je het profiel en de locatie van een col op kan zoeken.

iCols (erg outdated) en Bike Climber (weinig nederlandse en belgische klimmetjes, toch wel aan aanrader) ken ik al. Maar ik zoek nog iets completers
pi_95719009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dan wordt ik ook boos doen ze bij mij ook
We blijven mannen, dus is dat genetisch bepaald. Ze had overigens niet zo'n strakke broek hoeven aantrekken, en dat stringetje had er niet per sé bovenuit hoeven komen. Dus ik geef mezelf niet volledig de schuld O-)
pi_95719620
Soigneertip: Doe wat olie of vaseline op je benen, daar worden ze mooi bruin van. Ik heb vanochtend/vanmiddag zo'n 2,5 uur gefietst. Tegen de wind in wel aardig doorgetrapt. Straks nog even mee met de clubtraining, mits ik dan niet in slaap ben gevallen ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:53:59 #218
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95719716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dan wordt ik ook boos doen ze bij mij ook
moet je ook maar niet zo hard fietsen dat veel (dikke) mannen alleen maar aan je wiel kunnen plakken...in die positie kijk je automatisch naar iemands billen, die zitten in de line of sight :6
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:18:39 #219
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95720881
Morgen weer fietsen. Hopelijk houden m'n pedalen het.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:12:40 #220
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_95723381
't was heerlijk vandaag...ff 50kilometer na het werk.
pi_95724744
Gistermiddag o.a. de keutenberg bedwongen :) in een rondje van 41 km. Was best trots op mezelf toen ik boven was.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:37:59 #222
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95727520
Ik heb net na training nog even gefietst. Kon het niet laten om ook buiten even van het weer te genieten na in een hok op een fiets te zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:44:48 #223
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95728018
Morgenavond een trainingsritje afwerken...na de 115 km. van afgelopen zondag, ben ik weer toe aan wat kilometers
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:06:45 #224
14505 OProg
A Life in Music
pi_95729424
Na een herfst waarin ik volledig opgefikt was door werk (en het teveel ervan) en wat niet lekker lopende privézaken, met daarna een winter waarin ik toch nog wel wat vermoeide periodes had gat het nu na een maand of drie veel trainen weer lekker. :)

Conditie is wel goed, nog niet helemaal afgetraind maar dat gaat wel lukken komende weken. Weer als het kan twee keer per week naar De Mol en woensdag start de competitie bij ons op de club ook weer. Eventueel als het woensdag lekker gaat op Koninginnedag naar de ronde van 's Gravendeel, alhoewel de nog zichtbare schaafplekken van vorig jaar niet echt een beste herinnering vormen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:31:12 #225
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95731155
Net rondje van bijna 100km weggetrapt, tijd om te eten nu
.
pi_95731196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:37 schreef No-P het volgende:
Ik heb net na training nog even gefietst. Kon het niet laten om ook buiten even van het weer te genieten na in een hok op een fiets te zitten.
Ik ook, naar huis heel hard *) was in nog geen 20 minuten thuis 8-)
Ja doei.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:44:56 #227
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95732077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ook, naar huis heel hard *) was in nog geen 20 minuten thuis 8-)
En hoe ver is het naar huis? :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_95732293
ehm, even uitrekenen :P

Km of 6,5 :P op m'n stadsfietsje met zachte banden groot deel heuvelop! Is voor de gevorderden hier natuurlijk pinda's, maargoed *)
Ja doei.
pi_95733207
Nijmegen of Rheden?

Wil donderdag ff een stukje treinen voor het betere klimwerk :P Rheden is volgens mij makkelijk om zonder bekend te zijn in de buurt al die klimmen te vinden; Nijmegen is misschien wat uitdagender met de Oude Holleweg?
pi_95733459
Nijmegen ;)

maar ik zoek in/om Nijmegen nog wel wat weggetjes om met de racefiets op pad te gaan, vind 't alleen wel heel eng nog :') nou ja, 'eng' :') onwennig is een beter woord denk ik!

Ben morgen weer in Groesbeek en ga daar in ieder geval even pedalen en een helm halen. Zadel komt denk ik na de stufi :) :P
Ja doei.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:11:01 #231
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95733843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nijmegen ;)

maar ik zoek in/om Nijmegen nog wel wat weggetjes om met de racefiets op pad te gaan, vind 't alleen wel heel eng nog :') nou ja, 'eng' :') onwennig is een beter woord denk ik!

Ben morgen weer in Groesbeek en ga daar in ieder geval even pedalen en een helm halen. Zadel komt denk ik na de stufi :) :P
In de Ooijpolder kun je overdag goed fietsen zonder veel verkeer. Over die weg gelijk rechts bij het gemaal aan het begin van de dijk bijvoorbeeld en de terugweg over de dijk zelf.

Knut, Nijmegen en Rheden zijn beide mooi. Heb je GPS? Dan wil ik wel een route voor je tekenen in Nijmegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door No-P op 19-04-2011 21:24:39 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95733885
Thanks :)
Ja doei.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:39:15 #233
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95735791
Zo, net terug van mijn eerste koers op een wielerbaan. Eerste 20 minuten werd er maximaal 40 km/h gereden, ik reed vrijwel achteraan in het peloton. Na die 20 minuten werd het tempo goed opgevoerd richting de 45-50 km/h, en moesten er veel mensen voor mij lossen. Zo ben ik helemaal naar voren kunnen rijden totdat ik voorin het peloton zat, het ging allemaal vrij gemakkelijk. Toen ging iemand voor mij demarreren en ben ik hem in z'n wiel achterna gegaan. Al snel moest hij ook lossen en dus zat ik alleen voorop. :') Dat hield ik helaas niet lang vol en het peloton kwam me weer voorbij. Heb me er tussenin kunnen voegen en heb het zo nog een paar rondjes volgehouden. Maar op een gegeven moment ging het me toch wat te hard. Volgende week nog een keer en dan gaat het vast en zeker beter! Vond het echt leuk. *O*
pi_95737312
@ Blik; ik heb m'n Iphone bij :P Maar nog niet op het stuur. Dus dat is hooguit om af en toe ff te kijken waar ik ondertussen beland ben.

Als ik van het station naar de oude holleweg fiets; zijn de andere klimmetjes dan een beetje te vinden?
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:06:11 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_95737697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
@ Blik; ik heb m'n Iphone bij :P Maar nog niet op het stuur. Dus dat is hooguit om af en toe ff te kijken waar ik ondertussen beland ben.

Als ik van het station naar de oude holleweg fiets; zijn de andere klimmetjes dan een beetje te vinden?
Ik zoek dus eigenlijk een app die én een uitgebreide database van klimmetjes heeft, en een zoekfunctie qua klimmetjes. Maar die is er volgens mij niet echt :(
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:13:47 #236
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95738157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
@ Blik; ik heb m'n Iphone bij :P Maar nog niet op het stuur. Dus dat is hooguit om af en toe ff te kijken waar ik ondertussen beland ben.

Als ik van het station naar de oude holleweg fiets; zijn de andere klimmetjes dan een beetje te vinden?
Ik kan je een rondje van 25km redelijk makkelijk uitleggen. Dan neem je de meeste klimmetjes in die buurt mee. Wil je verder en ook de klimmetjes in de omgeving meepakken wordt uitleggen wat moeilijker.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95740272
Naar dat rondje ben ik wel benieuwd!
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:07:24 #238
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95741680
Bovenaan de Oude Holleweg de Bergendalseweg oversteken en rechtdoor. Eerste weg links langs hotel Erica. Naar beneden en weer de eerste weg links. Eerste weg rechts de Zevenheuvelenweg op. Die afrijden en aan het eind rechts. Met de bocht mee fietsen en de Nijmeegsebaan op. Eerste weg rechts de Derde baan op. De zevenheuvelenweg oversteken en de Derde baan volgen. Aan het eind links de Wylerbaan op en die uitrijden tot je niet verder kan en in Duitsland bent. Daar het fietspad naar links volgen. De 2de weg links en de Vogelzang naar boven. Weer afdalen en op de weg naar beneden een haakse bocht maken naar links weer naar boven. Die weg uitrijden en je komt op de Oude Kleefsebaan. Sla rechtsaf en ga bij de rotonde rechtdoor. Eerste weg rechtsaf de Van Randwijcklaan afdalen en je bent beneden bij de Oude Holleweg. Aldaar zijn 3 klimmen die je kan pakken.
Ik pak ze meestal achter elkaar.
1. Van Randwijckweg helemaal naar boven.
2. zelfde weg weer naar beneden. en dan weer de Van Randwijckweg naar boven en sla nu af voor je de Nieuwe Holleweg opkomt.
3. Naar beneden langs de kerk en dan Van der Veurweg op.
4. Op het eind naar beneden en dan links de Oude Holleweg op.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95742201
Clubtraining van vanavond (voor het eerst in het kort! :) ) in de C-groep geeft me voldoende vertrouwen om het de volgende keer in mn vertrouwde B-groep te proberen. Ben langzaam weer aardig op een normaal niveau aan het komen na een winter nauwelijks fietsen.

Oh ja en eindelijk zitpositie gevonden die geen pijn in de onderrug geeft: zadel 2mm lager. :o
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:37:39 #240
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95743454
Even een klein vraagje: Hoe vinden jullie de goede positie wat betreft zadelhoogte, behalve trial and error natuurlijk.. En hoe ver hebben jullie je been "gestrekt"?

Mijn fiets is door de FM afgesteld toen ik 'm kocht vorig jaar, maar heb echt het idee dat het zadel nog steeds veel te hoog staat ondanks dat ik deze zelf al eens een stukje heb laten zakken.. Overigens is m'n drop ook vrij groot voor m'n gevoel, terwijl ik van de framematen waar ik tussenin bungelde (54 en 56) juist de grotere heb genomen zodat de drop minder zou zijn en de zit comfortabeler..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_95744047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:31 schreef Yankee het volgende:
Net rondje van bijna 100km weggetrapt, tijd om te eten nu
Goed bezig! Je had wel met ons mee kunnen gaan, we deden rondje Zoutkamp en lekker geen intervaltraining. Heb vandaag dat rondje dus twee keer gereden, lekker doorgefietst en voor ongeveer elk bordje gesprint. 160 km op m'n teller en ben nu wel aardig moe.
pi_95744089
Been is als hij in de pedalen zit licht gebogen. Prima dat je FM hem heeft afgesteld, maar uiteindelijk zal je toch persoonlijk gaan finetunen (trial en error) tot je voor je gevoel lekker zit.

Heb je pijntjes? Misschien kun je een foto posten van je houding?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 20 april 2011 @ 00:15:15 #243
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95745147
Ik twijfel eigenlijk een beetje aan de afstelling van mn FM, dat is mijn probleem.. Heb weleens met een site nagerekend aan de hand van bbl en dan kom ik een aantal centimeters lager uit.. Ik weet natuurlijk ook wel dat die sites alleen een indicatie geven, maar enkele centimeters verschil vind ik toch wel veel..

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:52 schreef marcodej het volgende:
Heb je pijntjes? Misschien kun je een foto posten van je houding?
Ik heb op zich geen pijntjes maar wel het gevoel alsof ik met m'n voet constant in een positie zit waarmee ik met m'n tenen richting de grond wijs...
Ik neem aan dat je een foto bedoelt van mij op de fiets met m'n trapper beneden? Die heb ik namelijk niet voor de hand dus die zou ik dan morgen eerst nog even moeten maken ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_95748693
Was het niet de regel dat je als je pedaal helemaal onderaan is, je been gestrekt is als je je hiel zo ver mogelijk achterover kantelt?
pi_95748874
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jamaar daar kunnen we niks aan doen -O-

Hoe ging 't in Gelderland trouwens? Je had toch een klassieker?
Ja ging ruk, nog steeds rugpijn, gisteren op club ook weer last van gehad :(
Haters gonna hate.
pi_95748900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

moet je ook maar niet zo hard fietsen dat veel (dikke) mannen alleen maar aan je wiel kunnen plakken...in die positie kijk je automatisch naar iemands billen, die zitten in de line of sight :6
Dan moet je in mijn geval wel erg diep op je stuur zitten :')
Haters gonna hate.
  woensdag 20 april 2011 @ 08:01:40 #247
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95749018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Goed bezig! Je had wel met ons mee kunnen gaan, we deden rondje Zoutkamp en lekker geen intervaltraining. Heb vandaag dat rondje dus twee keer gereden, lekker doorgefietst en voor ongeveer elk bordje gesprint. 160 km op m'n teller en ben nu wel aardig moe.
hmmm had ik achteraf gezien inderdaad net zo goed kunnen doen. Volgende keer toch maar eens naar die training
.
pi_95749655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:07 schreef No-P het volgende:
Bovenaan de Oude Holleweg de Bergendalseweg oversteken en rechtdoor. Eerste weg links langs hotel Erica. Naar beneden en weer de eerste weg links. Eerste weg rechts de Zevenheuvelenweg op. Die afrijden en aan het eind rechts. Met de bocht mee fietsen en de Nijmeegsebaan op. Eerste weg rechts de Derde baan op. De zevenheuvelenweg oversteken en de Derde baan volgen. Aan het eind links de Wylerbaan op en die uitrijden tot je niet verder kan en in Duitsland bent. Daar het fietspad naar links volgen. De 2de weg links en de Vogelzang naar boven. Weer afdalen en op de weg naar beneden een haakse bocht maken naar links weer naar boven. Die weg uitrijden en je komt op de Oude Kleefsebaan. Sla rechtsaf en ga bij de rotonde rechtdoor. Eerste weg rechtsaf de Van Randwijcklaan afdalen en je bent beneden bij de Oude Holleweg. Aldaar zijn 3 klimmen die je kan pakken.
Ik pak ze meestal achter elkaar.
1. Van Randwijckweg helemaal naar boven.
2. zelfde weg weer naar beneden. en dan weer de Van Randwijckweg naar boven en sla nu af voor je de Nieuwe Holleweg opkomt.
3. Naar beneden langs de kerk en dan Van der Veurweg op.
4. Op het eind naar beneden en dan links de Oude Holleweg op.
http://afstandmeten.nl/index.php?id=605013

Zo iets?
  woensdag 20 april 2011 @ 09:02:07 #249
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95749989
Lekker fietsweertje vanochtend.

En m'n pedaal is nog steeds niet gebroken.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:05:44 #250
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95750067
Is een gat in je broek naast je zeem soigne?

Kutzadel.
pi_95750123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:05 schreef Oksel het volgende:
Is een gat in je broek naast je zeem soigne?

Kutzadel.
Als je daar geschoren bent wel.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:22:19 #252
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95750486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://afstandmeten.nl/index.php?id=605013

Zo iets?
Precies. Alleen bij de vogelsang kun je rechtdoor richting Holdeurn ipv linksaf en weer terug. Bij de Oude Holleweg kun je aan het begin of aan het eind nog de serie Van Randwijckweg/Nieuwe Holleweg - Van de Veurweg- Oude Holle weg doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95750593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Precies. Alleen bij de vogelsang kun je rechtdoor richting Holdeurn ipv linksaf en weer terug. Bij de Oude Holleweg kun je aan het begin of aan het eind nog de serie Van Randwijckweg/Nieuwe Holleweg - Van de Veurweg- Oude Holle weg doen.
Tof! Morgen eerst maar eens beginnen met dit rondje en daarna op goed geluk wat rond gaan fietsen (of nog meer ronde's). Bedankt!
  woensdag 20 april 2011 @ 09:29:40 #254
130803 Gripper
Get a grip
pi_95750678
Ik heb zo lekker gefietst vanochtend! Gisteren vanuit werk naar huis, met een mooie omweg over de grebbeberg en Elsterberg. 55 km met 32,5 gemiddeld van deur tot deur, ging niet slecht. (Sorry voor de Oksel-opsomposting :P, ik ben er gewoon blij mee dat de snelheid er weer is, en ik weer comfortabel ruim boven de 30 kan rijden)

Vanochtend iets rustiger tempo terug vanuit Vreeswijk over de dijk naar Wijk bij Duurstede, Amerongen, over de Amerongseberg (makkelijke kant) en door Veenendaal het laatste stukje naar Ede.
Collega's beginnen er volgens mij langzaam aan te wennen dat ik regelmatig op de fiets kom, er worden steeds minder grapjes gemaakt :)

Heeft iemand trouwens nog goeie tips voor fietsen in Zeeland? Ik ken de weg daar niet zo heel goed, maar ben het paasweekend met de schoonfamilie op een camping in Burgh Haamstede. En de fiets gaat natuurlijk mee!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95750962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:29 schreef Gripper het volgende:
Ik heb zo lekker gefietst vanochtend! Gisteren vanuit werk naar huis, met een mooie omweg over de grebbeberg en Elsterberg. 55 km met 32,5 gemiddeld van deur tot deur, ging niet slecht. (Sorry voor de Oksel-opsomposting :P, ik ben er gewoon blij mee dat de snelheid er weer is, en ik weer comfortabel ruim boven de 30 kan rijden)

Vanochtend iets rustiger tempo terug vanuit Vreeswijk over de dijk naar Wijk bij Duurstede, Amerongen, over de Amerongseberg (makkelijke kant) en door Veenendaal het laatste stukje naar Ede.
Collega's beginnen er volgens mij langzaam aan te wennen dat ik regelmatig op de fiets kom, er worden steeds minder grapjes gemaakt :)

Heeft iemand trouwens nog goeie tips voor fietsen in Zeeland? Ik ken de weg daar niet zo heel goed, maar ben het paasweekend met de schoonfamilie op een camping in Burgh Haamstede. En de fiets gaat natuurlijk mee!
Rondje Oosterschelde is erg mooi; zeker met dit weer. Lekker simpel ook; altijd het water aan je linkerkant houden en je komt weer terug waar je begonnen bent ;)

Als je wat verder wil kun je ook het veerse meer er nog aan vast plakken. Of Oosterscheldekering over langs de kust tot aan Zoutelande en dan dwars door Walcheren weer terug. Vooral ook die boerenwegen pakken; vrijwel altijd perfect asfalt en lekker rustig.

Ik ga dit weekend ook weer 3 daagjes terug. Maar dan om op het strand te liggen :P
  woensdag 20 april 2011 @ 09:42:01 #256
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95751039
Met hoge gemiddeldes mag gepimpt worden.

En als het een echte Oksel post was geweest had er minimaal 1 ranzige opmerking, Celeste fiets of lekker wijf in gestaan.

Hoe gaat het met je Klusmeet? :N
  woensdag 20 april 2011 @ 10:07:16 #257
130803 Gripper
Get a grip
pi_95751812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:42 schreef Oksel het volgende:
Met hoge gemiddeldes mag gepimpt worden.

En als het een echte Oksel post was geweest had er minimaal 1 ranzige opmerking, Celeste fiets of lekker wijf in gestaan.

Hoe gaat het met je Klusmeet? :N
35! Ging hard!
Ik hou niet van mintgroen, hoewel ik zonder twijfel op die Oltro (whatever de kleur) zou stappen die je hierboven postte! :9~
Om 6 uur 's ochtends zijn er nog geen lekkere wijven op de dijk. Wel veel mooie zwart wit gevlekte dames die me allemaal kwijlend nakijken ;)
Zondagmiddag bij Culemborg trouwens wel lekkere wijven, en bijna van de dijk gefietst: er ligt daar een tennisbaan naast de weg, waar ik allemaal strakke rokjes zag huppelen. Ik keek daar zo oplettend naar, dat ik bijna de berm in reed :')

Er is een klusmeet gepland: op 21-22 mei en op de 28-29 mei hebben we 2 weekenden ingepland, 1e weekend de veranda bouwen (timmer-ervaring gewenst) en het 2e weekend bestraten (ervaring gewenst)
Fietsen na het klussen zit er misschien niet in dat weekend. Overigens heb ik al wel hulp, dus als er zometeen 12 fokkers voor de deur staan, lopen we elkaar misschien meer in de weg dan dat het functioneel is...

@ Knut: thanks voor de tips. Een rondje rechtsom met continue watrer aan mn linkerkant heb ik zondag ook gedaan, dus dat voelt vertrouwd ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 10:12:36 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95751994
Hey! Mijn nieuwe patta's zijn eindelijk binnen
pi_95752635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:29 schreef Gripper het volgende:
Heeft iemand trouwens nog goeie tips voor fietsen in Zeeland? Ik ken de weg daar niet zo heel goed, maar ben het paasweekend met de schoonfamilie op een camping in Burgh Haamstede. En de fiets gaat natuurlijk mee!
Oosterscheldekering heeft lekker asfalt, plan je rondje zodat je daar met meewind kan rijden. Verder afgelopen zondag rondje zeeland gedaan, of eigenlijk heen en weer naar Scharrendijke. Daar is een frietkraam aanwezig en druk met duikers(ters) die zich omkleden bij de auto. Ook veel parkeerwachters daardoor, wat weer leuke discussies oplevert. De dijk bij 'De Kabbelaar' is daarom een aardige plek voor een stop.
  woensdag 20 april 2011 @ 10:43:54 #260
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95753054
Hoe laat ga je morgen Knut en hoe lang wil je fietsen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 20 april 2011 @ 10:51:41 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_95753264
Ik ga vanavond maar weer fietsen. Twijfel nog tussen 30 of 45 km.

Moet ook maar eens kritisch naar mijn zadelpositie gaan kijken. Denk dat daar nog wel wat te winnen is, zou wellicht iets hoger moeten voor een betere zitpositie
  woensdag 20 april 2011 @ 10:55:40 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95753378
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:12 schreef kaasplankje het volgende:
Hey! Mijn nieuwe patta's zijn eindelijk binnen
quote:
Pattas - De taal van de straat verklaard | Straatwoordenboek.nl
pattas. schoenen. Die nieuwe pattas van Nike zijn de shit! Pattas. Schoenen. ik heb pattas genakt.


Gefeliciteerd.
  woensdag 20 april 2011 @ 11:00:01 #263
130803 Gripper
Get a grip
pi_95753505
Dit zijn anders ook behoorlijk pimpin' patta's. t doet pijn aan mn ogen 8-)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95753532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:43 schreef No-P het volgende:
Hoe laat ga je morgen Knut en hoe lang wil je fietsen?
Ik neem de trein van 9 uur of half 10. Denk 75 tot 100km fietsen.
  woensdag 20 april 2011 @ 11:22:44 #265
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_95754261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

35! Ging hard!
Ik hou niet van mintgroen, hoewel ik zonder twijfel op die Oltro (whatever de kleur) zou stappen die je hierboven postte! :9~
Om 6 uur 's ochtends zijn er nog geen lekkere wijven op de dijk. Wel veel mooie zwart wit gevlekte dames die me allemaal kwijlend nakijken ;)
Zondagmiddag bij Culemborg trouwens wel lekkere wijven, en bijna van de dijk gefietst: er ligt daar een tennisbaan naast de weg, waar ik allemaal strakke rokjes zag huppelen. Ik keek daar zo oplettend naar, dat ik bijna de berm in reed :')

Er is een klusmeet gepland: op 21-22 mei en op de 28-29 mei hebben we 2 weekenden ingepland, 1e weekend de veranda bouwen (timmer-ervaring gewenst) en het 2e weekend bestraten (ervaring gewenst)
Fietsen na het klussen zit er misschien niet in dat weekend. Overigens heb ik al wel hulp, dus als er zometeen 12 fokkers voor de deur staan, lopen we elkaar misschien meer in de weg dan dat het functioneel is...

@ Knut: thanks voor de tips. Een rondje rechtsom met continue watrer aan mn linkerkant heb ik zondag ook gedaan, dus dat voelt vertrouwd ;)
Culemborg?! Rond die contreien fiets ik ook :). Op wat minder niveau dan de meeste hier overigens. Ben al blij met de 450km die ik gefietst heb dit jaar :')
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 20 april 2011 @ 11:24:59 #266
130803 Gripper
Get a grip
pi_95754330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:22 schreef jackson het volgende:

[..]

Culemborg?! Rond die contreien fiets ik ook :). Op wat minder niveau dan de meeste hier overigens. Ben al blij met de 450km die ik gefietst heb dit jaar :')
Ik woon in Nieuwegein Zuid, Vreeswijk. :)
Jij?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 11:26:02 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_95754362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik woon in Nieuwegein Zuid, Vreeswijk. :)
Jij?
Deze knaap fietst vanuit Tiel zijn rondjes door de betuwe voornamelijk :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_95755008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:51 schreef Tommeke het volgende:
Soigneertip: Doe wat olie of vaseline op je benen, daar worden ze mooi bruin van. Ik heb vanochtend/vanmiddag zo'n 2,5 uur gefietst. Tegen de wind in wel aardig doorgetrapt. Straks nog even mee met de clubtraining, mits ik dan niet in slaap ben gevallen ;)
Echt, werkt dat als snelbruiner?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_95755450
Volgens mij wel. Ik ben anders goed verkleurd gister ;)
pi_95755698
Vrijdag maar eens proberen haha werkt witte ook.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:22:29 #271
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95756293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik neem de trein van 9 uur of half 10. Denk 75 tot 100km fietsen.
Ik ga morgen ook fietsen. Als je wil kun je meefietsen. Dan zie je wat meer van de omgeving.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 20 april 2011 @ 12:25:33 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95756381
Ik heb altijd de zon in de rug met fietsen. 's Ochtends naar het westen, 's avonds naar het oosten. Schiet niet op.
pi_95757119
[..]

Ik ga morgen ook fietsen. Als je wil kun je meefietsen. Dan zie je wat meer van de omgeving.
[/quote]

Tof! Je hebt pm.
pi_95757617
lol... Olie werkt inderdaad als middel om snel te bruinen. Ik herinner me nog uit de (damn wat ben ik al oud) jaren 90, dat Mental Theo zich altijd met een citroensap/zonnebloemolie mengsel insmeerde waardoor hij zo bruin werd.
Zonnebloemolie voor de bruining. Citroensap tegen de muggen.

Heb het destijds zelf ook wel eens geprobeerd en het werkt echt.
  woensdag 20 april 2011 @ 13:29:06 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_95758714
Na het weekend ben ik echt poepie-bruin, 2 dagen op de fiets zitten zal wel helpen.

Zonnebrand niet vergeten denk ik :P
  woensdag 20 april 2011 @ 13:44:45 #276
130803 Gripper
Get a grip
pi_95759260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:29 schreef Blik het volgende:
Na het weekend ben ik echt poepie-bruin, 2 dagen op de fiets zitten zal wel helpen.

Zonnebrand niet vergeten denk ik :P
Oorlelletjes en onderkant van je neus niet vergeten. Eventueel een lipbalsem met zonnebrand factor, want verbrande uitgedroogde lippen kunnen na afloop niet goed een fijn koud weissenbiertje vastpakken :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 13:46:16 #277
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95759329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nijmegen is misschien wat uitdagender met de Oude Holleweg?
Duie heb ik volgens mij bedwongen tijdens de Jan jansen...dus die uitdaging is relatief ;-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 20 april 2011 @ 13:47:52 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_95759394
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Duie heb ik volgens mij bedwongen tijdens de Jan jansen...dus die uitdaging is relatief ;-)
nee, dat is de Holleweg (andere kant van de Italiaanseweg) volgens mij.
  woensdag 20 april 2011 @ 13:48:33 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_95759417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oorlelletjes en onderkant van je neus niet vergeten. Eventueel een lipbalsem met zonnebrand factor, want verbrande uitgedroogde lippen kunnen na afloop niet goed een fijn koud weissenbiertje vastpakken :)
Dat willen we niet hebben, er moet wel bier gedronken kunnen worden :D
  woensdag 20 april 2011 @ 13:51:30 #280
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95759526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 07:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dan moet je in mijn geval wel erg diep op je stuur zitten :')
Ik voel een experiment opkomen als we elkaar eens ontmoeten :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 20 april 2011 @ 13:54:01 #281
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95759637

Helden.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:02:20 #282
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95759958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:54 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Helden.
In de skihut :')
pi_95760281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:47 schreef Blik het volgende:

[..]

nee, dat is de Holleweg (andere kant van de Italiaanseweg) volgens mij.
Je moet ergens beginnen :P
  woensdag 20 april 2011 @ 14:51:31 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_95761710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen :P
Ik deed mee aan de Jan Jansen Classic toen ik net 3 weken een fiets had, vond de Holleweg al verdomd pittig. Nu ben ik wel iets beter geworden en zou ik die Holleweg zo overheen vliegen :D
  woensdag 20 april 2011 @ 14:56:34 #285
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95761915
Holleweg


Oude Holleweg
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 20 april 2011 @ 14:56:44 #286
130803 Gripper
Get a grip
pi_95761920
Morgenavond met twee fietsende collega's een rondje na werktijd, en ik heb de regie (want ik ken de omgeving het beste)
Dit wordt het rondje: http://www.bikely.com/map(...)e-Oosterbeek-Otterlo

Met de holleweg :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 15:35:52 #287
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95763218
Net terug van iets van 25km fietsen..

Lekker rustig aan gedaan, puur om mn zit te testen.. Heb mn zadel wat bijgesteld met trial and error tot ik het gevoel had wel lekker te zitten en toen even gaan fietsen
Voelde wel al een stuk beter aan, maar komende tijd toch maar even een inbusje mee.. :).

Overigens was ik totaal niet soignee, maar die ouwe knar die me voorbij kwam toen ik bijna thuis was spande toch echt de kroon.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 20 april 2011 @ 16:24:37 #288
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95765166
Ik stap weer op m'n groene dame. 24 graden. De tering.
  woensdag 20 april 2011 @ 16:32:18 #289
130803 Gripper
Get a grip
pi_95765541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:24 schreef Oksel het volgende:
Ik stap weer op m'n groene dame. 24 graden. De tering.
Pas maar op dat je pistache ijsje niet smelt met deze temperaturen. :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 16:38:23 #290
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_95765775
Als de tijd het toelaat, zaterdag weer een poging om 200 te doen. :7
  woensdag 20 april 2011 @ 16:50:03 #291
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95766336
Ik zou vanavond gaan koersen op de club, maar ik ga niet. Het wordt BBQ in de tuin met m'n schoonmoeder en we gaan Champagne drinken.
  woensdag 20 april 2011 @ 16:51:02 #292
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95766385
BBQ en Champagne is ook altijd leuk :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_95766409
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou vanavond gaan koersen op de club, maar ik ga niet. Het wordt BBQ in de tuin met m'n schoonmoeder en we gaan Champagne drinken.
wat is er te vieren? Huis? :o
Ja doei.
  woensdag 20 april 2011 @ 16:51:46 #294
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_95766417
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou vanavond gaan koersen op de club, maar ik ga niet. Het wordt BBQ in de tuin met m'n schoonmoeder en we gaan Champagne drinken.
Heb je geen tacx? Kan je het combineren :+
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2011 @ 16:52:27 #295
73911 ultra_ivo
pi_95766461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:38 schreef ursel het volgende:
Als de tijd het toelaat, zaterdag weer een poging om 200 te doen. :7
georganiseerd of solo?
  woensdag 20 april 2011 @ 16:56:26 #296
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_95766681
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:52 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

georganiseerd of solo?
Solo :+
Combineer altijd, anders kost het helemaal veel te veel tijd.
Moet van Noordwijk naar 's gravendeel. Gaan we doen via zeeland.

2 weken terug van Arnhem naar Den Haag, was 160km genieten.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:02:55 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95767003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:

wat is er te vieren? Huis? :o
Nee, helaas nog geen nieuws daarvan. :P
pi_95767116
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, helaas nog geen nieuws daarvan. :P
Nou ja, gewoon champagne drinken is ook leuk :P maar dat duurt ook lang dan zeg!! :o
Ja doei.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:10:51 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95767320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

Nou ja, gewoon champagne drinken is ook leuk :P maar dat duurt ook lang dan zeg!! :o
We zitten heel dichtbij een accoord, hopelijk horen we het deze week. Dan nog 6 weken wachten tot de financiering goedgekeurd is, en dan nog 4 maanden oplevertijd. :')
  woensdag 20 april 2011 @ 17:12:29 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_95767397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:38 schreef ursel het volgende:
Als de tijd het toelaat, zaterdag weer een poging om 200 te doen. :7
Ik ook komend weekend, maar wel over 2 dagen verdeeld :7
  woensdag 20 april 2011 @ 17:25:43 #301
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95767882
Programma voor morgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')