abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95483396

De Desire op HTC.com

Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense (officiële update naar Android 2.2 (Froyo) ook beschikbaar)
Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
Gewicht: 135 gram met batterij
Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
Trackball: Optische trackball
GPS: interne GPS-antenne
Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera: 5-megapixel met led-flash
Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor data, A2DP voor draadloos muziek en PBAP voor adresboektoegang carkit
Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij: 1400mA
Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
RegHardware: "The Desire is the one to go for".
Gizmag: "If you want an Android phone today, this is what you should be buying".
Pocketnow: "The best Android phone that you can buy right now".
CNet: "HTC is onto a real winner with the Desire".
Mobile-Phones-UK: "This is as good as it gets".
Metro: "It's one of the best smartphones on the market right now – quite possibly the best".
Mobile Users: "The HTC Desire is definitely the best smartphone available to date"

Toestel kopen
Los toestel (bruin)
Los toestel (zilver)
Toestel met abonnement

Howto's
Screenshots maken op je Desire
Je Desire unbranded maken (zodat je voor updates e.d. niet van je provider afhankelijk bent)
Meer applicaties naar je SD-kaart verplaatsen
Rooten en Custom ROMs

Voor al je vragen over Android:
Android #28

Vorige delen:
#1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #16, #17,
#18, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25, #26, #28,#29, #30, #31, #32.

De OP:
Die vind je hier
pi_95483442
Laatste post:

quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:06 schreef Ezechielk het volgende:
Iemand al ervaring met SPB Shell 3D? Wat ik op o.a. Youtube zie, ziet er heel tof uit namelijk.

Maar neem je de market erbij, lees je weer minder positieve berichten..

https://market.android.com/details?id=com.spb.shell3d
Het werkt wel leuk. Maar het is nog niet helemaal af naar mijn beleving. Niet heel veel widgets beschikbaar, maar dat kan nog komen.
Kan hem eindelijk ook op mijn Desire draaien sinds update 1.0.3.
pi_95484784
M'n MIUI flipt 'm helemaal sinds ik een pdf wou openen. Locksreen werkt niet, home knop werkt niet, search knop werkt niet, amper bereik en mensen horen een in gesprek toon als ze me bellen. Vanavond even een andere rom er op, iemand aanraders voor iets lichtgewicht/snel/stabiel ? (& de aangeraden radio ervoor?)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_95486042
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
M'n MIUI flipt 'm helemaal sinds ik een pdf wou openen. Locksreen werkt niet, home knop werkt niet, search knop werkt niet, amper bereik en mensen horen een in gesprek toon als ze me bellen. Vanavond even een andere rom er op, iemand aanraders voor iets lichtgewicht/snel/stabiel ? (& de aangeraden radio ervoor?)
Dat heb ik nog niet gehad met MIUI. Sinds Gingerbread wel wat andere vreemde dingetjes, maar ik verwacht die deze vrijdag opgelost zijn.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:41:39 #5
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_95486300
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:35 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehad met MIUI. Sinds Gingerbread wel wat andere vreemde dingetjes, maar ik verwacht die deze vrijdag opgelost zijn.
Gingerbread op je Desire? How? Custom ROM?
pi_95486878
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Gingerbread op je Desire? How? Custom ROM?
Custom ROM idd. Ik draai MIUI_Xj 1.4.8.
pi_95488349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:35 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

1.3.18-MIUI-XJ hier, deed 't helemaal prima tot ik een ticket wou openen in pdf net voor een festival. Vanaf toen deed 't ding raar.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:33:06 #8
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95491070
K was de boel kwijt. Mijn desire is soms na (her)starten een deel v de programma's 'kwijt' .. nog n x herstarten lost t vaak op... maar toch..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_95491771
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:33 schreef Koepert het volgende:
K was de boel kwijt. Mijn desire is soms na (her)starten een deel v de programma's 'kwijt' .. nog n x herstarten lost t vaak op... maar toch..
Even wachten na het opstarten tot je SD kaart gemount is, want daar staan waarschijnlijk je apps op?
  donderdag 14 april 2011 @ 14:54:09 #10
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95491939
Lijkt me niet dat dat wachten n kwartier hoeft te duren, dat mounten had k ook wel bedacht nl.. toch bedankt..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  donderdag 14 april 2011 @ 19:37:28 #11
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_95504739
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:44 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Het werkt wel leuk. Maar het is nog niet helemaal af naar mijn beleving. Niet heel veel widgets beschikbaar, maar dat kan nog komen.
Kan hem eindelijk ook op mijn Desire draaien sinds update 1.0.3.
Ik gebruik het al ruim een week en vind het leuk. Moet wel zeggen dat je er zelf het e.e.a. maar aan moet aanpassen. Verder de standaard widgets zijn voor mij voldoende
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_95507762
Mijn Desire heeft 2 grote problemen: De koptelefooningang is kapot gegaan en even later was de camera aan de beurt. Dit is beide spontaan gebeurd. Ik heb op de site van HTC gekeken naar een oplossing en toen op die site een mailtje gestuurd of ze een oplossing wisten. Even later kreeg ik een mail terug dat het toestel in aanmerking kwam om opgestuurd te worden. Echter, toen ik naar de papier keek die ik van Hi kreeg toen de telefoon nieuw geleverd werd zag ik dat dat ik het via hun moet opsturen als ik er problemen mee heb.

Nu is mijn vraag is er een verschil tussen het opsturen met Hi of meteen naar HTC? Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat kan ik het beste doen?
To err is human, to forgive bovine.
pi_95507893
Via HTC ben je sneller klaar. Aan de andere kant loopt je garantie via de winkel en dat zou in principe je eerste aanspreekpunt moeten zijn, mochten er meer problemen komen dan kan je bij hun makkelijker je recht halen.
pi_95512210
Tip voor iedereen hier: laat niet je Desire vallen wanneer hij oplaadt; nou heeft het kabeltje niet altijd goed contact.

Zit je even te internetten in bed }:| ...
  donderdag 14 april 2011 @ 22:08:33 #15
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_95516270
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:27 schreef ß het volgende:
Mijn Desire heeft 2 grote problemen: De koptelefooningang is kapot gegaan en even later was de camera aan de beurt. Dit is beide spontaan gebeurd. Ik heb op de site van HTC gekeken naar een oplossing en toen op die site een mailtje gestuurd of ze een oplossing wisten. Even later kreeg ik een mail terug dat het toestel in aanmerking kwam om opgestuurd te worden. Echter, toen ik naar de papier keek die ik van Hi kreeg toen de telefoon nieuw geleverd werd zag ik dat dat ik het via hun moet opsturen als ik er problemen mee heb.

Nu is mijn vraag is er een verschil tussen het opsturen met Hi of meteen naar HTC? Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat kan ik het beste doen?
Koptelefooningang kan ook kapot zijn door software, had ik ook last van. Moet je even kijken naar zo'n app, "toggle headset" heet ie volgens mij. Daarna werkte ie weer bij mij ;)

Qua camera geen idee.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_95522750
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:08 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Koptelefooningang kan ook kapot zijn door software, had ik ook last van. Moet je even kijken naar zo'n app, "toggle headset" heet ie volgens mij. Daarna werkte ie weer bij mij ;)

Qua camera geen idee.
Bedankt, er komt nu weer geluid uit de headset, In die balk bovenin komt alleen nog steeds het icoon van de headset niet te staan, dat is wel raar.

Nu wil ik alleen nog weten waar ik het beste mijn telefoon naar op kan sturen.
To err is human, to forgive bovine.
pi_95539339
Wi-Fi Hotspot (tethering) werkt lekker via mijn Desire. :) Snel zat voor mij nu.

pi_95540944
Class 10 8GB kaartje is gearriveerd uit china, ik ga voor Starburst rom straks :)
pi_95548422
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Class 10 8GB kaartje is gearriveerd uit china, ik ga voor Starburst rom straks :)
Ben benieuwd wat de schrijf/lees snelheden zijn. En dan bedoel ik niet de fabrieksopgave maar de door jou gemeten waarden :)

Heej, weer een ROM waar ik nog nooit van gehoord heb. Deze ROM lijkt mij verdomd interessant :Y Alleen de DATA2SD heb ik mijn twijfels over, een SD kaart is mijn inziens niet gemaakt voor veelvuldige schrijf/lees bewerkingen en ben dan ook bang dat de kaart het redelijk snel zal begeven (Kingston 16GB class4).

[ Bericht 21% gewijzigd door Juup© op 15-04-2011 17:16:17 (Toevoeging) ]
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 22:45:31 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95974658
Crosspost:

Mijn apps heb ik niet gebackupt vanuit Cyanogenmod 7.0 naar 7.0.2... Daarna werkte twitter etc etc etc niet en wou ik terug. No way back :'( ! Anyhow... nu heb ik mijn andere backup gepakt: Oxygen. Van daaruit weer naar Cyanogemod 7.0 en nog steeds alles weg.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn instellingen en alles vanuit Oxygen makkelijk in de nieuwe Oxygen krijg? Dan heb ik het over mijn 'gekochte' (mind the ' ') apps bij app planet en zo. Geen zin om alles weer opnieuw in te stellen en te zoeken ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:17:06 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_95987674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Die was ik ook net aan het bekijken. Is dat wat, laat het dan even weten.

Ik wil namelijk:
Sense (HD)
Apps2SD (of is Data2SD tegenwoordig ook goed?)
Gingerbread zou leuk zijn
Don't let my username fool you...
pi_96022831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:06 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de schrijf/lees snelheden zijn. En dan bedoel ik niet de fabrieksopgave maar de door jou gemeten waarden :)

Heej, weer een ROM waar ik nog nooit van gehoord heb. Deze ROM lijkt mij verdomd interessant :Y Alleen de DATA2SD heb ik mijn twijfels over, een SD kaart is mijn inziens niet gemaakt voor veelvuldige schrijf/lees bewerkingen en ben dan ook bang dat de kaart het redelijk snel zal begeven (Kingston 16GB class4).

De snelheden heb ik niet gemeten, ik ging gewoon af op ervaringen van anderen en voor de prijs ervan liet ik het ook niet. Die DATA2SD werkt tot nu toe beter (widgets ed) dan D2WE van MIUI-XJ. Ik heb er vertrouwen in ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die was ik ook net aan het bekijken. Is dat wat, laat het dan even weten.

Ik wil namelijk:
Sense (HD)
Apps2SD (of is Data2SD tegenwoordig ook goed?)
Gingerbread zou leuk zijn
Het is de gewone Gingerbread Sense, dus geen HD. Hier en daar ietwat tweaks, loopt net wat beter dan normaal en dus een (tot nu toe) goed systeem om je apps kwijt te kunnen. Ik mis wel wat features van MIUI verder, dat is wel jammer. Maar over het algemeen een goede rom :)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:45:11 #23
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96057265
Iemand goede manieren om ruimte vrij te maken op je telefoon? En zonder andere rom te gebruiken aub.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_96061302
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:45 schreef Mr.DD het volgende:
Iemand goede manieren om ruimte vrij te maken op je telefoon? En zonder andere rom te gebruiken aub.
Apps verwijderen.
pi_96065012
Ik ga denk eens ff de laatste MIUI erop zetten :)

edit: Nieuwe rom ziet er smooth uit ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door Rijstkoker op 27-04-2011 22:22:35 ]
rice rice baby tututututedudududum
pi_96080852
Nou, naar een uitstapje van 3 weken naar de Galaxy S ben ik weer terug bij de Desire. Wat een verademing, wat een snelheid en wat een fijn toestel zonder dramatische lag _O_
  donderdag 28 april 2011 @ 10:36:35 #27
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_96081344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Apps verwijderen.
Dat, of kijken of je de cache van een app kunt verwijderen (bv TweetDeck wil hier nog weleens 40MB innemen ivm al die usericons die je binnenhaalt). Let op, cache wissen is wat anders dan gegevens wissen, let daar even op. Dus naar instellingen>toepassingen en daar per app kijken of er veel cache wordt gebruikt en bedenken of je dat echt nodig hebt.
pi_96085447
Ik heb dus GingerVillain (nieuwste) en daar zou two way call recording in zitten, maar waar kan je dit echt instellen? Kan het nergens vinden.
pi_96085605
Ligt het aan mij of schiet het verplaatsten van applicaties naar de SD kaart niet op? Ik verwijder net Google Earth (30 mb) dat op mijn geheugenkaart zou moeten staan, maar mijn interne geheugen schiet van 16 naar 46 mb, volgens mij gebeurde dit eerder met kleinere applicaties ook al.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:42:20 #30
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96099297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:36 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Dat, of kijken of je de cache van een app kunt verwijderen (bv TweetDeck wil hier nog weleens 40MB innemen ivm al die usericons die je binnenhaalt). Let op, cache wissen is wat anders dan gegevens wissen, let daar even op. Dus naar instellingen>toepassingen en daar per app kijken of er veel cache wordt gebruikt en bedenken of je dat echt nodig hebt.
Ok thanks.

Nu heb ik een nieuw probleem, na het volledig uitgaan van mijn mobiel van de week door een lege batterij, moest ik hem dus weer op opnieuw opstarten. Niks bijzonders, maar bij mij doet ie nu moeilijk met het laden van de Facebook foto's bij contacten. Ook als ik ze opnieuw probeer te koppelen aan Facebook, zegt ie dat ze niet bestaan. Oplossing? :)
pi_96147167
De nieuwe MIUI 1.4.22 ziet er prachtig uit en ik heb 'm in het Nederlands alleen de LED notificatie werkt niet en kan de kleur ook niet instellen -O- krijg steeds een error en dat de instellingen moeten worden geforceerd om af te sluiten.
pi_96176372
Waarom zet Google Maps zichzelf telkens opnieuw aan?

Elke keer als ik hem stop, gaat-ie even later weer aan.
pi_96400777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:39 schreef Rijstkoker het volgende:
De nieuwe MIUI 1.4.22 ziet er prachtig uit en ik heb 'm in het Nederlands alleen de LED notificatie werkt niet en kan de kleur ook niet instellen -O- krijg steeds een error en dat de instellingen moeten worden geforceerd om af te sluiten.
Hij loopt soms vast in de lockscreen, veel apps die met een error afgesloten worden. -O-
pi_96438323
MIUI 1.5.6 is uit sinds vandaag en is hier te vinden, wel alleen met Engelse languagepack op het moment.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:11:58 #35
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96440710
Pff. Ik heb deze apps erop staan:
- 3fm
- app 2 sd pro
- applanet
- buienalarm
- icopter
- dropbox
- facebook
- google goggles
- handcent
- kenteken opzoeken
- 3voor12 luisterpaal
- msn talk
- musical lite
- nos teletekst
- nrc
- nu.nl
- omegle lite
- pewpew
- pulse
- quick note
- rabo bankieren
- reisplanner
- solo
- soundhound
- Hi Telefoonboek
- tv gids
- tweetdeck
- unified remote
- whatsapp
- youtube

En toch zeurt ie dat ie steeds vol zit qua cache. Terwijl 3/4 van die apps onder de MB ruimte nemen. Alleen Pulse/Facebook/Tweetdeck/Whatsapp zitten vaak boven de 4 mb. What to do om meer ruimte nog te maken? ;(
pi_96441013
Rooten en een A2SD+ Rom nemen, of S-Off en een custom HBOOT (8>
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:21:30 #37
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96441076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:
Rooten en een A2SD+ Rom nemen, of S-Off en een custom HBOOT (8>
Ja maar ik vind dat design van die roms zo cheap ;(
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:54:28 #38
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_96442185
Hoe kun je apps overzetten op je SD kaartje ipv het intern geheugen
pi_96443117
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoe kun je apps overzetten op je SD kaartje ipv het intern geheugen
A2SD download wat iemand hierboven zei.

En wat ik nog wil zeggen is, niet meteen de laatste MIUI updates downloaden mensen.
Kom er zelf nu eigenlijk pas achter, ik kan mijn apps nu niet eens naar SD-kaart overzetten door een fout van de ROM.
pi_96444313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:21 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Ja maar ik vind dat design van die roms zo cheap ;(
Dan neem jij een HTC Sense Custom ROM zoals LeeDroid. Root de foon en installeer de 2.3b ROM (2.4.1 installeert niet helemaal lekker en dat probleem wordt pas bij een volgende update aangepast).
pi_96501617
Grrr, zelfs te weinig ruimte voor sms/mms geeft ie aan.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:50:52 #42
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96503678
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:51 schreef Iemand91 het volgende:
Heb ik ook, cache's legen. :P ;(
pi_96504820
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:51 schreef Iemand91 het volgende:
Kun je een screenshot maken. 'k Ben allang weer vergeten hoe die melding eruit ziet :7
pi_96504953
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Kun je een screenshot maken. 'k Ben allang weer vergeten hoe die melding eruit ziet :7
>:)

Ik heb die melding nog nooit gehad, heb de Desire kort na aanschaf ge-root :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Juup© op 08-05-2011 14:30:27 (Toevoeging) ]
pi_96505096
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:50 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Dat is het vage, als ik bij apps kijk (menu > Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren > 'willekeurige app' > 'Cachegeheugen') valt er geen cache te legen (Cachegeheugen 0,00B), alleen wat voor galerij. :?

quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je houdt van leedvermaak hè?! o|O
pi_96505156
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is het vage, als ik bij apps kijk (menu > Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren > 'willekeurige app' > 'Cachegeheugen') valt er geen cache te legen (Cachegeheugen 0,00B), alleen wat voor galerij. :?
En de knop erboven... 'gegevens verwijderen'?
  zondag 8 mei 2011 @ 14:38:34 #47
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96505227
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:36 schreef iBenny het volgende:

[..]

Oppassen met die knop, zo delete je ook gespreksgeschiedenis bij Whatsapp en Facebook accounts etc.
pi_96505242
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:36 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ben ik een beetje 'huiverig' over, wat verwijder je dan eigenlijk precies?
pi_96505287
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:38 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Oppassen met die knop, zo delete je ook gespreksgeschiedenis bij Whatsapp en Facebook accounts etc.
Maar bijv. bij Twitter(niet Peep) worden alleen de tweets verwijderd die zijn opgehaald van anderen.
Dat was in mijn geval al 7mb
  zondag 8 mei 2011 @ 14:42:27 #50
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96505337
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:40 schreef iBenny het volgende:

[..]

Maar bijv. bij Twitter(niet Peep) worden alleen de tweets verwijderd die zijn opgehaald van anderen.
Dat was in mijn geval al 7mb
Bij Tweetdeck komen die in het Cache te staan iig.
pi_96505553
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:42 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Bij Tweetdeck komen die in het Cache te staan iig.
Dat leek mij ook het meest logische, maar vond het zoveel dat ik dat verwijderde en anders had ik heel die app verwijderd :P
  zondag 8 mei 2011 @ 18:04:07 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_96510946
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:50 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, maar ook hetzelfde als Iemand91, ik heb nooit iets in de cache staan. Van geen enkele app. En begin het strontirritant te vinden dat ik bijna niets meer kan zonder dat die melding komt van te weinig schijfruimte. Dat zal dan toch rooten gaan worden, maar ben daar toch nog een beetje huiverig voor... :{
pi_96511006
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, maar ook hetzelfde als Iemand91, ik heb nooit iets in de cache staan. Van geen enkele app. En begin het strontirritant te vinden dat ik bijna niets meer kan zonder dat die melding komt van te weinig schijfruimte. Dat zal dan toch rooten gaan worden, maar ben daar toch nog een beetje huiverig voor... :{
Het is gewoon een designfout bij het toestel. Ik wou eerst ook niet rooten maar ik irriteerde me er zo gigantisch aan (en ik had niet eens zoveel apps er op staan) dat ik me er maar meteen in verdiepte.
pi_96512322
Rooten + custom rom is zo ontzettend makkelijk. Fix dat gewoon. Is de enige goede en werkende oplossing voor dat geheugenprobleem.
pi_96541475
Ik heb de laatste MIUI 1.5.6 geïnstalleerd maar kan geen apps naar SD verplaatsen iemand een idee?

Hij geeft aan dat er niet genoeg opslag over is maar ik heb 4,6GB vrij op SD en intern maar 12Mb en op de RAM 241Mb.

[ Bericht 39% gewijzigd door Rijstkoker op 09-05-2011 12:36:25 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 12:38:24 #56
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_96541786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:24 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

A2SD download wat iemand hierboven zei.

En wat ik nog wil zeggen is, niet meteen de laatste MIUI updates downloaden mensen.
Kom er zelf nu eigenlijk pas achter, ik kan mijn apps nu niet eens naar SD-kaart overzetten door een fout van de ROM.
Waar haal ik die vandaan zie hem niet op de market
pi_96550483
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Waar haal ik die vandaan zie hem niet op de market
Ik heb er zelf ook 1 gedownload via de Market heet APP 2 SD alleen bij mij werkt ie niet door een fout van mijn MIUI rom denk ik. Maar bij jou zal die zo moeten werken.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:47:21 #58
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96552570
Gmail geeft geen melding meer bij mail. Iemand een oplossing? Hij staat nu standaard op "postvak in (1)", ook als er geen nieuwe mail is. Heel raar.
pi_96553355
Heb je al opnieuw opgestart? Of de app 'gedwongen gesloten'?
pi_96553391
Hoe groot is bij jullie de contacten app? Bij mij is-ie 15.8mb en daarmee de grootste
pi_96553614
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:04 schreef iBenny het volgende:
Hoe groot is bij jullie de contacten app? Bij mij is-ie 15.8mb en daarmee de grootste
Contacten 560KB maar en Contacten Opslag is 2,47MB.
Veel contacten iBenny?
  maandag 9 mei 2011 @ 19:34:50 #62
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96560792
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:04 schreef iBenny het volgende:
21 mb. Ben ik nu cool?
  maandag 16 mei 2011 @ 11:44:54 #63
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96879909
Heb gisteren mijn Desire geroot en GingerVillian erop gezet.
Kwam ik er later achter dat ik geen partitie van 700mb had aangemaakt voor App2SD dus nu heeft hij een eigen ruimte gemaakt van ongeveer 250mb. Weet iemand of het mogelijk is om op een later moment die ruimte te vergroten mocht deze ruimte te klein worden?

En ik krijg het sluitergeluid niet uit. Kan nergens deze optie vinden? Iemand die weet waar ik dit kan utschakelen want het sluitergeluid is enorm irritant! :(

[ Bericht 29% gewijzigd door MuRKie op 16-05-2011 13:05:49 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 20:26:51 #64
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96904700
Iemand al enig idee wanneer 2.3 nou eindelijk eens officieel komt?
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:40 #65
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96910735
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:26 schreef Verbodsbord het volgende:
Iemand al enig idee wanneer 2.3 nou eindelijk eens officieel komt?
voor de desire volgens mij niet..
pi_96910792
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:44 schreef MuRKie het volgende:

[..]

In januari ofzo is nog aangekondigd van wel, stond gepland voor het voorjaar.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:01:08 #67
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96912217
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:44 schreef MuRKie het volgende:

[..]

http://www.androidplanet.(...)te-naar-android-2-3/

Heel veel berichten die anders beweren, maar geen duidelijkheid verder.
pi_96913238
Wat me opvalt:
- Bij internetten (ik geloof alleen/vooral bij mobiel internet) word de onderkant erg warm. Zo warm dat m'n hand daar rood van werd.
- Strips doen het niet meer. Staan ook niet meer in de Market. Geen Garfield/Calvin & Hobbis meer :'( ...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:24:15 #69
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96930081
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In januari ofzo is nog aangekondigd van wel, stond gepland voor het voorjaar.
Ow dat is compleet aan mij voorbij gegaan dan.. Kan me alleen de eerdere berichten herinneren dat alleen de Desire HD etc. een update naar 2.3 kregen..
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:01 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

http://www.androidplanet.(...)te-naar-android-2-3/

Heel veel berichten die anders beweren, maar geen duidelijkheid verder.
Hmm ben benieuwd dan. Heb nu sinds eergisteren ook al Gingerbread alleen niet met de originele ROM..
pi_96930529
Ik snap niet dat HTC niet gewoon ff 2.3.4 vrijgeeft voor de Desire? Hij is hardwarematig gelijk aan de Nexus One die het prima draait. (net als de desire met custom rom trouwens).

Mensen, root je device en installeer toch lekker een custom rom met gingerbread. Zoveel meer plezier van t toestel.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:38:06 #71
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96930593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:36 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap niet dat HTC niet gewoon ff 2.3.4 vrijgeeft voor de Desire? Hij is hardwarematig gelijk aan de Nexus One die het prima draait. (net als de desire met custom rom trouwens).

Mensen, root je device en installeer toch lekker een custom rom met gingerbread. Zoveel meer plezier van t toestel.
Het lijkt er in die 2 dagen dat ik 2.3.4 heb draaien of mijn batterij echt een stuk langer meegaat..
Maar dat moet ik nog een paar dagen testen wil ik daar zeker van zijn..
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:49:44 #72
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96930995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:24 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ow dat is compleet aan mij voorbij gegaan dan.. Kan me alleen de eerdere berichten herinneren dat alleen de Desire HD etc. een update naar 2.3 kregen..

[..]

Hmm ben benieuwd dan. Heb nu sinds eergisteren ook al Gingerbread alleen niet met de originele ROM..
Ja ik wil em eigenlijk niet rooten omdat ik de Sense-skin erg mooi vind(ik weet dat er custom skins zijn die er erg op lijken, maar dat is het toch net niet)

Afwachten dus ;(
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:13:54 #73
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96931889
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:49 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ja ik wil em eigenlijk niet rooten omdat ik de Sense-skin erg mooi vind(ik weet dat er custom skins zijn die er erg op lijken, maar dat is het toch net niet)

Afwachten dus ;(
Er is ook een Stock Sense ROM beschikbaar voor rooted Desires..
Zie Tweakers thread in de OP
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:53:49 #74
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96933382
Ik krijg het trouwens met geen mogelijkheid voor elkaar om de camera shutter sound uit te schakelen.. Heb ook al via de adb shell geprobeerd de audio files te hernoemen of verwijderen maar dan geeft hij aan dat het bestand of de map niet bestaat.. En via Astro file manager op mijn Desire geeft hij een error als ik wil hernoemen of verwijderen..

Iemand die het wel gelukt is en mij kan helpen?
pi_96934504
Gewoon ff je geluid op stil zetten. Dan is het shuttersound ook uit.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:50:56 #76
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96935552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:25 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon ff je geluid op stil zetten. Dan is het shuttersound ook uit.
Ja maar het is f*cking irritant als je elke keer dat je een foto wilt maken eerst je geluid uit moet zetten.. Met de Sense ROM kon je wel gewoon het geluid uitschakelen.. De Camera app in GingerVillain is sowieso brak vergeleken met die van de Sense ROM.. Maar verder is alles zeker relaxed in de GingerVillain ROM! :7
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:23:57 #77
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96944801
Is hier iemand die de HBOOT heeft geflasht met de AlphaRev HBOOT? O-)
Ik ben nu bij stap 3 van de 3 maar ik zie verder niks gebeuren en ik wacht al 20 minuten op niks..
Maar ik mag mijn Desire niet uitzetten vanwege het risico dat hij bricked..
Iemand enig idee of de flash nu iets aan het doen is zonder feedback? En hoe lang de laatste stap duurt? ;(
pi_96945246
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811

quote:
(Some users reports it can take over 1 hour. Passed this time, pull out the battery and reboot your phone).
'k Zou niet meer weten hoe lang het bij mij duurde, ging ondertussen gewoon iets anders doen en toen 'k terugkwam was-tie klaar :P .
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:58:43 #79
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96959990
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:33 schreef Ireyon het volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811

[..]

'k Zou niet meer weten hoe lang het bij mij duurde, ging ondertussen gewoon iets anders doen en toen 'k terugkwam was-tie klaar :P .
Na een tip van het Tweakers topic in de OP heb ik mijn Desire opnieuw geflasht en all works well now 8-) :7
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:39:43 #80
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_96967137
Toch is gepruts met hboot wel meer (brick)gevaarlijk dan simpelweg een ROM flashen...
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:18:24 #81
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_96984234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:39 schreef Visitor.Q het volgende:
Toch is gepruts met hboot wel meer (brick)gevaarlijk dan simpelweg een ROM flashen...
Uhuh..
Maar het was echt noodzakelijk.. O-)
In de GingerVillain ROM zat zo'n kutgeluid bij het maken van foto's.. Dat moest ik echt verwijderen.
En de nieuwe HBOOT van HTC is beveiligd waardoor ik geen bestanden in de /system folder kon verwijderen.. Daarom S-OFF geflasht en nu heb ik het geluid wel weg kunnen mikken.. *O*
pi_97093965
Gisteren een cradle besteld. Lastig om een juiste te vinden, aangezien ik een case-mate om de Desire heb zitten en deze er niet elke keer vanaf wil halen als ik hem in de cradle wil zetten.
Na wat zoeken kwam ik op deze site uit, en volgens diverse Desire users zou het moeten passen.

Ben benieuwd :P
pi_97095311
waar dient dat bakje aan de achterkant voor? 2e accu opladen ofzo?
pi_97100567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
waar dient dat bakje aan de achterkant voor? 2e accu opladen ofzo?
Denk het, je kunt de pinnetjes zien zitten op de laatste 2 foto's.

Accu gaat tegenwoordig snel leeg. Moet 'm zeker elke dag opladen, voorheen elke 2/3 dagen :{ ...
pi_97102955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Denk het, je kunt de pinnetjes zien zitten op de laatste 2 foto's.

Accu gaat tegenwoordig snel leeg. Moet 'm zeker elke dag opladen, voorheen elke 2/3 dagen :{ ...
Nou en.
pi_97103743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nou en.
Nou en? Niet echt praktisch als ie zo vaak moet opladen en je d'r geen mogelijkheid voor hebt.
pi_97103925
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou en? Niet echt praktisch als ie zo vaak moet opladen en je d'r geen mogelijkheid voor hebt.
Wanneer komt het nou voor dat je ergens langer dan 24 uur bent zonder stroom?
pi_97104070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gebeurd ook wel dat het sneller gaat dan 24 uur. Maar je begrijpt m'n punt vast wel.
pi_97104223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het gebeurd ook wel dat het sneller gaat dan 24 uur. Maar je begrijpt m'n punt vast wel.
Het is algemeen bekend dat Android smartphones ongeveer een dag meegaan bij redelijk gebruik. Maar het lijkt me sterk dat de accu ineens dermate is verslechterd, doe je er niet gewoon meer mee?
pi_97105063
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat Android smartphones ongeveer een dag meegaan bij redelijk gebruik. Maar het lijkt me sterk dat de accu ineens dermate is verslechterd, doe je er niet gewoon meer mee?
Tja, de laatste tijd reis is veel, en dan zit ik meestal een kwartier/20 minuten mobiel internetten in de trein. Verder niets anders/bijzonders. Tevens wordt de batterij soms zo warm (ook een beetje van de laatste tijd) dat m'n handen rood worden.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:29:25 #91
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97111668
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Festivals... Heb een 2e accu, maar ben bang dat ik het zelfs met 2e accu niet ga volhouden om 3 dagen Pinkpop te doen. Moet dan wel maar van tevoren alle synchronisaties uitzetten.
pi_97114524
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Festivals... Heb een 2e accu, maar ben bang dat ik het zelfs met 2e accu niet ga volhouden om 3 dagen Pinkpop te doen. Moet dan wel maar van tevoren alle synchronisaties uitzetten.
afgelopen werchter een externe accu meegenomen, die had genoeg power om de desire 3x volledig op te laden, ideaal.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:50:46 #93
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97115853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

afgelopen werchter een externe accu meegenomen, die had genoeg power om de desire 3x volledig op te laden, ideaal.
Wat voor een heb je daarvoor gebruikt toevallig? Heb wel zo'n solar ding, maar die heeft maar een capaciteit van 800 mA.
pi_97117708
... ik heb hem geroot en ben nu een custom rom er aan het opzetten.. hij is nu aan het herstarten..

maar hij geeft nu al zo'n min of 20 enkel in het groen oxygen aan.. wat af en toe flikkert..

moet ik me al zorgen gaan maken?
pi_97118012
whaaa inmiddels al zo'n half uur...

ik moet bijna huilen..
pi_97118525
Batterij eruit en opnieuw proberen :)
pi_97118626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:09 schreef Ireyon het volgende:
Batterij eruit en opnieuw proberen :)
thanx hij doet het nu...

zat wel ff met een kut gevoel haha
pi_97170271
Krijgen we op de HTC Desire nou ook nog eens Sense 3 of is hij daar te pauper voor?
http://www.tabletsnederland.nl/ Ales over Tablets
Gratis tablets Gratis tablets
pi_97170420
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:33 schreef coolzzz het volgende:
Krijgen we op de HTC Desire nou ook nog eens Sense 3 of is hij daar te pauper voor?
Volgens HTC gaat dat niet gebeuren, of er een custom rom van komt weet ik niet, op de Desire HD hebben ze het wel werkend gekregen.
pi_97180298
Ze zijn al aardig ver met 3.0. Zijn al diverse Apps geport
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')