abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95483396

De Desire op HTC.com

Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense (officiële update naar Android 2.2 (Froyo) ook beschikbaar)
Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
Gewicht: 135 gram met batterij
Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
Trackball: Optische trackball
GPS: interne GPS-antenne
Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera: 5-megapixel met led-flash
Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor data, A2DP voor draadloos muziek en PBAP voor adresboektoegang carkit
Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij: 1400mA
Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
RegHardware: "The Desire is the one to go for".
Gizmag: "If you want an Android phone today, this is what you should be buying".
Pocketnow: "The best Android phone that you can buy right now".
CNet: "HTC is onto a real winner with the Desire".
Mobile-Phones-UK: "This is as good as it gets".
Metro: "It's one of the best smartphones on the market right now – quite possibly the best".
Mobile Users: "The HTC Desire is definitely the best smartphone available to date"

Toestel kopen
Los toestel (bruin)
Los toestel (zilver)
Toestel met abonnement

Howto's
Screenshots maken op je Desire
Je Desire unbranded maken (zodat je voor updates e.d. niet van je provider afhankelijk bent)
Meer applicaties naar je SD-kaart verplaatsen
Rooten en Custom ROMs

Voor al je vragen over Android:
Android #28

Vorige delen:
#1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #16, #17,
#18, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25, #26, #28,#29, #30, #31, #32.

De OP:
Die vind je hier
pi_95483442
Laatste post:

quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:06 schreef Ezechielk het volgende:
Iemand al ervaring met SPB Shell 3D? Wat ik op o.a. Youtube zie, ziet er heel tof uit namelijk.

Maar neem je de market erbij, lees je weer minder positieve berichten..

https://market.android.com/details?id=com.spb.shell3d
Het werkt wel leuk. Maar het is nog niet helemaal af naar mijn beleving. Niet heel veel widgets beschikbaar, maar dat kan nog komen.
Kan hem eindelijk ook op mijn Desire draaien sinds update 1.0.3.
pi_95484784
M'n MIUI flipt 'm helemaal sinds ik een pdf wou openen. Locksreen werkt niet, home knop werkt niet, search knop werkt niet, amper bereik en mensen horen een in gesprek toon als ze me bellen. Vanavond even een andere rom er op, iemand aanraders voor iets lichtgewicht/snel/stabiel ? (& de aangeraden radio ervoor?)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_95486042
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
M'n MIUI flipt 'm helemaal sinds ik een pdf wou openen. Locksreen werkt niet, home knop werkt niet, search knop werkt niet, amper bereik en mensen horen een in gesprek toon als ze me bellen. Vanavond even een andere rom er op, iemand aanraders voor iets lichtgewicht/snel/stabiel ? (& de aangeraden radio ervoor?)
Dat heb ik nog niet gehad met MIUI. Sinds Gingerbread wel wat andere vreemde dingetjes, maar ik verwacht die deze vrijdag opgelost zijn.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:41:39 #5
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_95486300
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:35 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehad met MIUI. Sinds Gingerbread wel wat andere vreemde dingetjes, maar ik verwacht die deze vrijdag opgelost zijn.
Gingerbread op je Desire? How? Custom ROM?
pi_95486878
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Gingerbread op je Desire? How? Custom ROM?
Custom ROM idd. Ik draai MIUI_Xj 1.4.8.
pi_95488349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:35 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

1.3.18-MIUI-XJ hier, deed 't helemaal prima tot ik een ticket wou openen in pdf net voor een festival. Vanaf toen deed 't ding raar.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:33:06 #8
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95491070
K was de boel kwijt. Mijn desire is soms na (her)starten een deel v de programma's 'kwijt' .. nog n x herstarten lost t vaak op... maar toch..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_95491771
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:33 schreef Koepert het volgende:
K was de boel kwijt. Mijn desire is soms na (her)starten een deel v de programma's 'kwijt' .. nog n x herstarten lost t vaak op... maar toch..
Even wachten na het opstarten tot je SD kaart gemount is, want daar staan waarschijnlijk je apps op?
  donderdag 14 april 2011 @ 14:54:09 #10
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95491939
Lijkt me niet dat dat wachten n kwartier hoeft te duren, dat mounten had k ook wel bedacht nl.. toch bedankt..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  donderdag 14 april 2011 @ 19:37:28 #11
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_95504739
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:44 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Het werkt wel leuk. Maar het is nog niet helemaal af naar mijn beleving. Niet heel veel widgets beschikbaar, maar dat kan nog komen.
Kan hem eindelijk ook op mijn Desire draaien sinds update 1.0.3.
Ik gebruik het al ruim een week en vind het leuk. Moet wel zeggen dat je er zelf het e.e.a. maar aan moet aanpassen. Verder de standaard widgets zijn voor mij voldoende
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_95507762
Mijn Desire heeft 2 grote problemen: De koptelefooningang is kapot gegaan en even later was de camera aan de beurt. Dit is beide spontaan gebeurd. Ik heb op de site van HTC gekeken naar een oplossing en toen op die site een mailtje gestuurd of ze een oplossing wisten. Even later kreeg ik een mail terug dat het toestel in aanmerking kwam om opgestuurd te worden. Echter, toen ik naar de papier keek die ik van Hi kreeg toen de telefoon nieuw geleverd werd zag ik dat dat ik het via hun moet opsturen als ik er problemen mee heb.

Nu is mijn vraag is er een verschil tussen het opsturen met Hi of meteen naar HTC? Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat kan ik het beste doen?
To err is human, to forgive bovine.
pi_95507893
Via HTC ben je sneller klaar. Aan de andere kant loopt je garantie via de winkel en dat zou in principe je eerste aanspreekpunt moeten zijn, mochten er meer problemen komen dan kan je bij hun makkelijker je recht halen.
pi_95512210
Tip voor iedereen hier: laat niet je Desire vallen wanneer hij oplaadt; nou heeft het kabeltje niet altijd goed contact.

Zit je even te internetten in bed }:| ...
  donderdag 14 april 2011 @ 22:08:33 #15
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_95516270
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:27 schreef ß het volgende:
Mijn Desire heeft 2 grote problemen: De koptelefooningang is kapot gegaan en even later was de camera aan de beurt. Dit is beide spontaan gebeurd. Ik heb op de site van HTC gekeken naar een oplossing en toen op die site een mailtje gestuurd of ze een oplossing wisten. Even later kreeg ik een mail terug dat het toestel in aanmerking kwam om opgestuurd te worden. Echter, toen ik naar de papier keek die ik van Hi kreeg toen de telefoon nieuw geleverd werd zag ik dat dat ik het via hun moet opsturen als ik er problemen mee heb.

Nu is mijn vraag is er een verschil tussen het opsturen met Hi of meteen naar HTC? Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat kan ik het beste doen?
Koptelefooningang kan ook kapot zijn door software, had ik ook last van. Moet je even kijken naar zo'n app, "toggle headset" heet ie volgens mij. Daarna werkte ie weer bij mij ;)

Qua camera geen idee.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_95522750
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:08 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Koptelefooningang kan ook kapot zijn door software, had ik ook last van. Moet je even kijken naar zo'n app, "toggle headset" heet ie volgens mij. Daarna werkte ie weer bij mij ;)

Qua camera geen idee.
Bedankt, er komt nu weer geluid uit de headset, In die balk bovenin komt alleen nog steeds het icoon van de headset niet te staan, dat is wel raar.

Nu wil ik alleen nog weten waar ik het beste mijn telefoon naar op kan sturen.
To err is human, to forgive bovine.
pi_95539339
Wi-Fi Hotspot (tethering) werkt lekker via mijn Desire. :) Snel zat voor mij nu.

pi_95540944
Class 10 8GB kaartje is gearriveerd uit china, ik ga voor Starburst rom straks :)
pi_95548422
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Class 10 8GB kaartje is gearriveerd uit china, ik ga voor Starburst rom straks :)
Ben benieuwd wat de schrijf/lees snelheden zijn. En dan bedoel ik niet de fabrieksopgave maar de door jou gemeten waarden :)

Heej, weer een ROM waar ik nog nooit van gehoord heb. Deze ROM lijkt mij verdomd interessant :Y Alleen de DATA2SD heb ik mijn twijfels over, een SD kaart is mijn inziens niet gemaakt voor veelvuldige schrijf/lees bewerkingen en ben dan ook bang dat de kaart het redelijk snel zal begeven (Kingston 16GB class4).

[ Bericht 21% gewijzigd door Juup© op 15-04-2011 17:16:17 (Toevoeging) ]
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 22:45:31 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95974658
Crosspost:

Mijn apps heb ik niet gebackupt vanuit Cyanogenmod 7.0 naar 7.0.2... Daarna werkte twitter etc etc etc niet en wou ik terug. No way back :'( ! Anyhow... nu heb ik mijn andere backup gepakt: Oxygen. Van daaruit weer naar Cyanogemod 7.0 en nog steeds alles weg.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn instellingen en alles vanuit Oxygen makkelijk in de nieuwe Oxygen krijg? Dan heb ik het over mijn 'gekochte' (mind the ' ') apps bij app planet en zo. Geen zin om alles weer opnieuw in te stellen en te zoeken ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:17:06 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_95987674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Die was ik ook net aan het bekijken. Is dat wat, laat het dan even weten.

Ik wil namelijk:
Sense (HD)
Apps2SD (of is Data2SD tegenwoordig ook goed?)
Gingerbread zou leuk zijn
Don't let my username fool you...
pi_96022831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:06 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de schrijf/lees snelheden zijn. En dan bedoel ik niet de fabrieksopgave maar de door jou gemeten waarden :)

Heej, weer een ROM waar ik nog nooit van gehoord heb. Deze ROM lijkt mij verdomd interessant :Y Alleen de DATA2SD heb ik mijn twijfels over, een SD kaart is mijn inziens niet gemaakt voor veelvuldige schrijf/lees bewerkingen en ben dan ook bang dat de kaart het redelijk snel zal begeven (Kingston 16GB class4).

De snelheden heb ik niet gemeten, ik ging gewoon af op ervaringen van anderen en voor de prijs ervan liet ik het ook niet. Die DATA2SD werkt tot nu toe beter (widgets ed) dan D2WE van MIUI-XJ. Ik heb er vertrouwen in ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die was ik ook net aan het bekijken. Is dat wat, laat het dan even weten.

Ik wil namelijk:
Sense (HD)
Apps2SD (of is Data2SD tegenwoordig ook goed?)
Gingerbread zou leuk zijn
Het is de gewone Gingerbread Sense, dus geen HD. Hier en daar ietwat tweaks, loopt net wat beter dan normaal en dus een (tot nu toe) goed systeem om je apps kwijt te kunnen. Ik mis wel wat features van MIUI verder, dat is wel jammer. Maar over het algemeen een goede rom :)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:45:11 #23
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96057265
Iemand goede manieren om ruimte vrij te maken op je telefoon? En zonder andere rom te gebruiken aub.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_96061302
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:45 schreef Mr.DD het volgende:
Iemand goede manieren om ruimte vrij te maken op je telefoon? En zonder andere rom te gebruiken aub.
Apps verwijderen.
pi_96065012
Ik ga denk eens ff de laatste MIUI erop zetten :)

edit: Nieuwe rom ziet er smooth uit ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door Rijstkoker op 27-04-2011 22:22:35 ]
rice rice baby tututututedudududum
pi_96080852
Nou, naar een uitstapje van 3 weken naar de Galaxy S ben ik weer terug bij de Desire. Wat een verademing, wat een snelheid en wat een fijn toestel zonder dramatische lag _O_
  donderdag 28 april 2011 @ 10:36:35 #27
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_96081344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Apps verwijderen.
Dat, of kijken of je de cache van een app kunt verwijderen (bv TweetDeck wil hier nog weleens 40MB innemen ivm al die usericons die je binnenhaalt). Let op, cache wissen is wat anders dan gegevens wissen, let daar even op. Dus naar instellingen>toepassingen en daar per app kijken of er veel cache wordt gebruikt en bedenken of je dat echt nodig hebt.
pi_96085447
Ik heb dus GingerVillain (nieuwste) en daar zou two way call recording in zitten, maar waar kan je dit echt instellen? Kan het nergens vinden.
pi_96085605
Ligt het aan mij of schiet het verplaatsten van applicaties naar de SD kaart niet op? Ik verwijder net Google Earth (30 mb) dat op mijn geheugenkaart zou moeten staan, maar mijn interne geheugen schiet van 16 naar 46 mb, volgens mij gebeurde dit eerder met kleinere applicaties ook al.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:42:20 #30
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_96099297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:36 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Dat, of kijken of je de cache van een app kunt verwijderen (bv TweetDeck wil hier nog weleens 40MB innemen ivm al die usericons die je binnenhaalt). Let op, cache wissen is wat anders dan gegevens wissen, let daar even op. Dus naar instellingen>toepassingen en daar per app kijken of er veel cache wordt gebruikt en bedenken of je dat echt nodig hebt.
Ok thanks.

Nu heb ik een nieuw probleem, na het volledig uitgaan van mijn mobiel van de week door een lege batterij, moest ik hem dus weer op opnieuw opstarten. Niks bijzonders, maar bij mij doet ie nu moeilijk met het laden van de Facebook foto's bij contacten. Ook als ik ze opnieuw probeer te koppelen aan Facebook, zegt ie dat ze niet bestaan. Oplossing? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')