quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Goh bedanktquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:43 schreef Stiggie het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_dader_bekend__.html
[..]
is pas 20 keer gepost...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:43 schreef Stiggie het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_dader_bekend__.html
[..]
Omdat je wellicht velig wil zitten bij een belegering en ook wil kunnen klemrijden? Voor die paar auto's bij dit soort exotische gevallen hoeft men van mij geen consessies te doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef von_Preussen het volgende: Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat iedereen moet bezuinigen, maar het AT een spiksplinternieuwe (december 2010) BMW X5 5.0xDrive rijdt? Dat is de op 1 na duurste uitvoering (dikke V8 met 408pk) die een heleboel knaken kost, wat is er mis met een andere auto (bijv. een simpele 525d met chip)? http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-66670.html
Hij droeg een bomberjack/quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef von_Preussen het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat iedereen moet bezuinigen, maar het AT een spiksplinternieuwe (december 2010) BMW X5 5.0xDrive rijdt?
Dat is de op 1 na duurste uitvoering (dikke V8 met 408pk) die een heleboel knaken kost, wat is er mis met een andere auto (bijv. een simpele 525d met chip)?
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-66670.html
Hij kan het toch ook beschrijven, als een 'zeer tragische gebeurtenis waarbij enkele doden te betreuren zijn'quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Welke woorden een burgermeester of wie dan ook gebruikt, het is nooit goed. Zoiets kan je niet beschrijven met woorden.
Tja klopt wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Het is erg wat er gebeurd is. En een boel mensen is ontzettend veel leed en verdriet aangedaan, maar ik vind het toch verkeerd als de burgemeester zo'n gebeurtenis aanduidt als "een ramp van ongekende omvang". Sorry, maar dat is het niet. Het is een tragische gebeurtenis, een incident waarvan de omvang behoorlijk goed bekend is.
Een aardbeving/tsunami in Japan waarbij tienduizenden mensen om het leven komen is "een ramp van ongekende omvang", een schietincident in Alphen niet. Ik snap de verbijstering, de woede, het verdriet. Ik snap dat die burgemeester dat onder woorden wil brengen, maar ik vind dat we echt moeten uitkijken met allerlei misplaatste superlatieven.
Tot zover mijn impopulaire mening. Verder betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden en aan gewonde slachtoffers en hun familie.
Jij vraagt je af hoe hij aan die auto kwam?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef haShem het volgende:
[..]
Hij droeg een bomberjack/
een camouflagebroek
en gebruikte hij nu drugs ? Ik las zoiets hier....
Dus hoe komt hij aan die auto..
wietplantage?
Hysterisch was mijn post niet hoor. Ik had het niet per se alleen over Nederland. Het gebeurt hier gelukkig niet vaak, maar in andere landen wel en daar is het ook zo dat de dader een minuut of tien kan prijsschieten. Dus vandaar mijn vraag waarom beveiligers geen wapen + training krijgen. Er kan pas (legaal) worden teruggeschoten als de politie er is en dat duurt volgens mij minimaal tien minuten (voordat ze er zijn en ze de dader letterlijk in het vizier hebben.)quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien niet zo hysterisch doen en eens nagaan hoe vaak dit eigenlijk gebeurt ?
Watquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Die jongen met die hond op de foto herken ik idd als een Tristan die ik ken.
Oh fuck, en hij heeft ook een mercedes en zat nog wel eens geestelijk in de knoop, heb em wel eens horen vertellen over dat hij een wapen had. ah men dit is niet echt!KUT
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Het is erg wat er gebeurd is. En een boel mensen is ontzettend veel leed en verdriet aangedaan, maar ik vind het toch verkeerd als de burgemeester zo'n gebeurtenis aanduidt als "een ramp van ongekende omvang". Sorry, maar dat is het niet. Het is een tragische gebeurtenis, een incident waarvan de omvang behoorlijk goed bekend is.
Een aardbeving/tsunami in Japan waarbij tienduizenden mensen om het leven komen is "een ramp van ongekende omvang", een schietincident in Alphen niet. Ik snap de verbijstering, de woede, het verdriet. Ik snap dat die burgemeester dat onder woorden wil brengen, maar ik vind dat we echt moeten uitkijken met allerlei misplaatste superlatieven.
Tot zover mijn impopulaire mening. Verder betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden en aan gewonde slachtoffers en hun familie.
Ben ik niet met je eens,quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
echt waar? Damn dat lijkt me echt kut dude, sterkte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Oh fuck, en hij heeft ook een mercedes en zat nog wel eens geestelijk in de knoop, heb em wel eens horen vertellen over dat hij een wapen had. ah men dit is niet echt!KUT
gaat over het arrestatie team he ...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef haShem het volgende:
[..]
Hij droeg een bomberjack/
een camouflagebroek
en gebruikte hij nu drugs ? Ik las zoiets hier....
Dus hoe komt hij aan die auto..
wietplantage?
Foto, waar?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Er zijn mensen die nu pas inhaken.quote:
Sterkte!quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
"Lekker genuanceerd"? Had ze dan moeten zeggen dat die mensen nog leefden ofzo.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef plesner het volgende:
Lol die vrouw die op Nederland 1 geinterviewd werd 'er lagen allemaal dooien op de grond'
Lekker genuanceerd
is een ramp dan objectiveerbaar?...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Monidique het volgende:
Het is absoluut geen ramp. Een ramp voor de betrokkenen, ja, vanzelfsprekend, maar geen ramp an sich. Het woord 'ramp' devalueert.
Serieus! Hij had heel lang voor die wagen gespaard.quote:
Welke foto?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Ik niet iemand anders vroeg zich dat afquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Jij vraagt je af hoe hij aan die auto kwam?
Ramp is een verzamelwoord voor ernstige gebeurtenissen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Monidique het volgende:
Het is absoluut geen ramp. Een ramp voor de betrokkenen, ja, vanzelfsprekend, maar geen ramp an sich. Het woord 'ramp' devalueert.
Het is een schokkende gebeurtenis, maar geen ramp.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Ben ik niet met je eens,
voor ons kleine Madurodam-landje is dit een schokkende gebeurtenis en in een community als Alphen moet het helemaal hard aankomen.
Uit Alphen a/d Rijn ook? Ik hoop voor je dat het niet waar is. Sterkte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Daar heb je een punt, voor het klemrijden heb je natuurlijk een bak vermogen nodig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Omdat je wellicht velig wil zitten bij een belegering en ook wil kunnen klemrijden? Voor die paar auto's bij dit soort exotische gevallen hoeft men van mij geen consessies te doen.
Min of meer eens. Het is echt verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze schietpartij, voor iedereen die alles heeft gezien en meegemaakt EN voor de mensen die zich in Alphen a/d Rijn niet meer veilig zullen voelen... maar in vergelijking met Japan enz. is het geen ramp van ongekende omvang.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Dit. En who cares of je het een ramp noemt of niet, wat maakt dat uit zeg. Sommige mensen moeten ook overal op zeiken. We noemen dit een ramp boohoo, wat erg!quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Welke woorden een burgermeester of wie dan ook gebruikt, het is nooit goed. Zoiets kan je niet beschrijven met woorden.
Dat is micro-micro-niveau. Natuurlijk komt het hard aan, maar dat komt de aardbeving in Japan ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Ben ik niet met je eens,
voor ons kleine Madurodam-landje is dit een schokkende gebeurtenis en in een community als Alphen moet het helemaal hard aankomen.
Eigenlijk niet, nee. Verder is het natuurlijk ook niet echt belangrijk of je het een ramp noemt of niet, natuurlijk, dat is ook zo.quote:
Natuurlijk kan dat, maar dan nog...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hij kan het toch ook beschrijven, als een 'zeer tragische gebeurtenis waarbij enkele doden te betreuren zijn'
Het is in ieder geval een groot dramaquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Monidique het volgende:
Dus jij had alles kunnen voorkomenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
heb je nooit gevraagd waarom hij een wapen had? Je had naar de politie kunnen gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Serieus! Hij had heel lang voor die wagen gespaard.
Ah men please laat het hem niet zijn.
Mee eens ja. Het is natuurlijk een schokkende gebeurtenis, die veel leed en verdriet teweegbrengt, maar ik vind toch dat je voorzichtig moet zijn met woorden als "ramp van ongekende omvang".quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:42 schreef waht het volgende:
Voor Nederlandse maatstaven is het wel een ramp te noemen. Hetgeen aantoont in wat voor bevoorrechte positie wij leven.
Een beetje wel: Je kunt toch wel objectief vaststellen dat een gebeurtenis waarbij duizenden doden vallen eerder als ramp in aanmerking komt dan dit voorval.quote:
wagenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
heb je nooit gevraagd waarom hij een wapen had? Je had naar de politie kunnen gaan.
Kan, gaan we nog over bekvechten als dit een beetje gezakt isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is een schokkende gebeurtenis, maar geen ramp.
De Bijlmerramp en de vuurwerkramp, dat waren wel echte rampen
Bel naar zijn huis?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Serieus! Hij had heel lang voor die wagen gespaard.
Ah men please laat het hem niet zijn.
Op die site van een vermeend familielidquote:
Yeps, Hij was helemaal niet agressief, alleen nog wel eens van slag. Dan was hij een periode niet op het werk en hij kwam altijd met een kaal hoofd weer terug.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Uit Alphen a/d Rijn ook? Ik hoop voor je dat het niet waar is. Sterkte.
Guns, movies and games don't kill people. People kill people.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:49 schreef Infection het volgende:
Op Ned 1 geeft dat wijf natuurlijk weer films enzo de schuld... het zal ook weer niet. Met elke gek die zoiets doet worden films en games er weer bij gehaald...
Het is dat Marilyn Manson uit is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:49 schreef Infection het volgende:
Op Ned 1 geeft dat wijf natuurlijk weer films enzo de schuld... het zal ook weer niet. Met elke gek die zoiets doet worden films en games er weer bij gehaald...
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Guns, movies and games don't kill people. People kill people.
Ik vind dooien nou niet echt een geschikte bewoording, vind het nogal respectloos klinkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
"Lekker genuanceerd"? Had ze dan moeten zeggen dat die mensen nog leefden ofzo.
Waarom?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Boldface het volgende:
maar ik vind toch dat je voorzichtig moet zijn met woorden als "ramp van ongekende omvang".
Donequote:Op zaterdag 9 april 2011 18:50 schreef Ciske- het volgende:
Moet de TT niet aangepast worden naar 7 doden?
Nadat ik mw2 heb gespeeld heb ik inderdaad wel de neiging om allemaal mensen kapot te schieten om te kijken of ik echt een ac130 krijg na 11 killsquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:49 schreef Infection het volgende:
Van nu af aan dus alleen nog maar Hello Kitty spelletjes verkopenquote:
Hij kan 'm ook best zelf gekocht hebben. Vanaf je 18e werken, bij papa en mama wonen... Dan kun je best na 'n tijdje zo'n auto kopen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef gelly het volgende:
Kan toch gewoon de auto van pappa en mamma zijn ? Wat een geneuzel.
Nee, ik dacht dat een soort grootspraak was.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
heb je nooit gevraagd waarom hij een wapen had? Je had naar de politie kunnen gaan.
Iemand heeft net een hoop lijken zien liggen en dan ga jij klagen over dat diegene misschien niet de juiste bewoording kiest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:50 schreef plesner het volgende:
[..]
Ik vind dooien nou niet echt een geschikte bewoording, vind het nogal respectloos klinken
In tegendeel, dan ga ik héél veel mensen vermoordenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:51 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Van nu af aan dus alleen nog maar Hello Kitty spelletjes verkopenDan zal er niet meer gemoord worden!
Tja, maar dat zijn meer kinderlijke fantasieën die naar boven komen. Niet echt iets dat je aanzet om het ook daadwerkelijk te doen. Vooral als een volwassene weet je wel beter.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:50 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Nadat ik mw2 heb gespeeld heb ik inderdaad wel de neiging om allemaal mensen kapot te schieten om te kijken of ik echt een ac130 krijg na 11 kills
Bagger die vrouw.
staan vermeldtquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Wilskracht het volgende:
Herman Finkers Levende Legende
I
k ben een levende legende
Mijn daden staan vermeldt
Kijk maar in de Volkskrant
Daar wordt van mij verteld
Een levende legende
Een hele grote held
De paus verklaart me heilig
Mijn relieken zijn besteld
Spaar mijn nagels en mijn schaamhaar
Neem sperma voor een kind
En voor een tientje mag u houden
Wat u in mijn toiletpot vindt
Ik ben een levende legende
Ik ben uw eigen grote held
En als ik me eens klein voel
Trap ik iemand dood
Dan wordt ik veel besproken
Dan praat men mij wel groot
Omdat ik wou dit ik hem was
Schoot ik Lennon dood
En dwars door het volk in Apeldoorn
Zo knalde ik me groot
Mijn daden staan vermeldt
Dagelijks in de Volkskrant
Ik ben een echte held
Ik ben zo zinloos
Dat ik groot wordt
Heiliger dan held
Ik krijg kaarsjes en processies
Alleen door dom geweld
Met de Bijbel, de Koran, of met gajes uit de goot
Moord ik en zo schop ik
Mijn minderwaardigheid wel dood
Ik ben mijn eigen grote held
Is jouw Tristan ook blond met half lang haar dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:51 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat een soort grootspraak was.
Ik heb niet beweerd dat het geen schokkende gebeurtenis is en dat het niet hard aankomt. Het is afschuwelijk en tragisch. Ik kan allerlei termen bedenken, maar het is geen "ramp van ongekende omvang", temeer omdat die omvang behoorlijk goed bekend is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef yvonne het volgende:
Ben ik niet met je eens, voor ons kleine Madurodam-landje is dit een schokkende gebeurtenis en in een community als Alphen moet het helemaal hard aankomen.
Dat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Iemand heeft net een hoop lijken zien liggen en dan ga jij klagen over dat diegene misschien niet de juiste bewoording kiest.
Flikker toch op.
Terwijl je op je rolschaatsen voortbeweegt en met toverstokjes en sterretjes mensen doodmaakt, net als in het spelletje zekerquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In tegendeel, dan ga ik héél veel mensen vermoorden
Haha, de site van "Hans".quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:49 schreef pepper_961 het volgende:
Op die site van een vermeend familielid
Hij werkt al een heel poosje niet meer bij ons, is denk al dik een jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:51 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Is jouw Tristan ook blond met half lang haar dan?
Nee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:52 schreef Halcon het volgende:
Worden nu de gegevens gepost van alle mensen die toevallig ook v/d Vlist heten?
Misplaatste superlatieven. Dat zou echt afschuwelijk zijn ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Idd. Het valt niet goed te praten maar toch.. ik geef die vrouw daar wel gelijk in.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:52 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Die vrouw heeft wel gelijk dat er nog een taboe rust op mensen met een psychiatrisch ziektebeeld. Werk zelf in de psychiatrie en herken dit wel.
Twitterstiltesquote:
http://twitter.com/JandeHoop/status/56755733886283779quote:Ik zie dat er om 20.00 uur een Twitterpauze van een kwartier komt voor de slachtoffers uit Alphen. Ik roep iedereen op mee te doen
quote:Bleek die dader van die schietpartij ook nog gisteren jarig te zijn geweest. Ga lekker je verjaardag vieren in de hel #tristanvdvlis #alphen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |