Serieus! Hij had heel lang voor die wagen gespaard.quote:
Welke foto?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Die jongen met die hond op de foto herken ik idd als een Tristan die ik ken.
Oh fuck, en hij heeft ook een mercedes en zat nog wel eens geestelijk in de knoop, heb em wel eens horen vertellen over dat hij een wapen had. ah men dit is niet echt!KUT
Ik niet iemand anders vroeg zich dat afquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Jij vraagt je af hoe hij aan die auto kwam?
Ramp is een verzamelwoord voor ernstige gebeurtenissen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Monidique het volgende:
Het is absoluut geen ramp. Een ramp voor de betrokkenen, ja, vanzelfsprekend, maar geen ramp an sich. Het woord 'ramp' devalueert.
Het is een schokkende gebeurtenis, maar geen ramp.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Ben ik niet met je eens,
voor ons kleine Madurodam-landje is dit een schokkende gebeurtenis en in een community als Alphen moet het helemaal hard aankomen.
Uit Alphen a/d Rijn ook? Ik hoop voor je dat het niet waar is. Sterkte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
Oh fuck, en hij heeft ook een mercedes en zat nog wel eens geestelijk in de knoop, heb em wel eens horen vertellen over dat hij een wapen had. ah men dit is niet echt!KUT
Daar heb je een punt, voor het klemrijden heb je natuurlijk een bak vermogen nodig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Omdat je wellicht velig wil zitten bij een belegering en ook wil kunnen klemrijden? Voor die paar auto's bij dit soort exotische gevallen hoeft men van mij geen consessies te doen.
Min of meer eens. Het is echt verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze schietpartij, voor iedereen die alles heeft gezien en meegemaakt EN voor de mensen die zich in Alphen a/d Rijn niet meer veilig zullen voelen... maar in vergelijking met Japan enz. is het geen ramp van ongekende omvang.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Het is erg wat er gebeurd is. En een boel mensen is ontzettend veel leed en verdriet aangedaan, maar ik vind het toch verkeerd als de burgemeester zo'n gebeurtenis aanduidt als "een ramp van ongekende omvang". Sorry, maar dat is het niet. Het is een tragische gebeurtenis, een incident waarvan de omvang behoorlijk goed bekend is.
Een aardbeving/tsunami in Japan waarbij tienduizenden mensen om het leven komen is "een ramp van ongekende omvang", een schietincident in Alphen niet. Ik snap de verbijstering, de woede, het verdriet. Ik snap dat die burgemeester dat onder woorden wil brengen, maar ik vind dat we echt moeten uitkijken met allerlei misplaatste superlatieven.
Tot zover mijn impopulaire mening. Verder betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden en aan gewonde slachtoffers en hun familie.
Dit. En who cares of je het een ramp noemt of niet, wat maakt dat uit zeg. Sommige mensen moeten ook overal op zeiken. We noemen dit een ramp boohoo, wat erg!quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Welke woorden een burgermeester of wie dan ook gebruikt, het is nooit goed. Zoiets kan je niet beschrijven met woorden.
Dat is micro-micro-niveau. Natuurlijk komt het hard aan, maar dat komt de aardbeving in Japan ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Ben ik niet met je eens,
voor ons kleine Madurodam-landje is dit een schokkende gebeurtenis en in een community als Alphen moet het helemaal hard aankomen.
Eigenlijk niet, nee. Verder is het natuurlijk ook niet echt belangrijk of je het een ramp noemt of niet, natuurlijk, dat is ook zo.quote:
Natuurlijk kan dat, maar dan nog...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hij kan het toch ook beschrijven, als een 'zeer tragische gebeurtenis waarbij enkele doden te betreuren zijn'
Het is in ieder geval een groot dramaquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef Monidique het volgende:
Het is absoluut geen ramp. Een ramp voor de betrokkenen, ja, vanzelfsprekend, maar geen ramp an sich. Het woord 'ramp' devalueert.
Dus jij had alles kunnen voorkomenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef pepper_961 het volgende:
heb je nooit gevraagd waarom hij een wapen had? Je had naar de politie kunnen gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Serieus! Hij had heel lang voor die wagen gespaard.
Ah men please laat het hem niet zijn.
Mee eens ja. Het is natuurlijk een schokkende gebeurtenis, die veel leed en verdriet teweegbrengt, maar ik vind toch dat je voorzichtig moet zijn met woorden als "ramp van ongekende omvang".quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:42 schreef waht het volgende:
Voor Nederlandse maatstaven is het wel een ramp te noemen. Hetgeen aantoont in wat voor bevoorrechte positie wij leven.
Een beetje wel: Je kunt toch wel objectief vaststellen dat een gebeurtenis waarbij duizenden doden vallen eerder als ramp in aanmerking komt dan dit voorval.quote:
wagenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
heb je nooit gevraagd waarom hij een wapen had? Je had naar de politie kunnen gaan.
Kan, gaan we nog over bekvechten als dit een beetje gezakt isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:47 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is een schokkende gebeurtenis, maar geen ramp.
De Bijlmerramp en de vuurwerkramp, dat waren wel echte rampen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |