quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Een paar rechtse directen op zijn bolle ogen zou beter zijn. Dimt hij wat in met zijn toffe praatquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Melden bij misdaad anoniem zal wel niets uit halen. Voor hem lijkt het toffe praat, terwijl hij niet slimmer overkomt nu dan een natte spons
Nederland 1.quote:
Als dat klopt klinken bommen dus wel waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Er rijden motoragenten zoekend door de straten van Alphen. Er zijn 4 winkelcentra ontruimd. Van 2 van de winkelcentra heb ik doorgekregen dat ook de woningen er boven ontruimd zijn.
Om 6 uur komt nos nieuws.. Daarna zal wel weer een extra uitzending beginnen..quote:
Zou die gevonden brief dan toch waar zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Er rijden motoragenten zoekend door de straten van Alphen. Er zijn 4 winkelcentra ontruimd. Van 2 van de winkelcentra heb ik doorgekregen dat ook de woningen er boven ontruimd zijn.
Duikt die politie agent nu onder een onzichtbaar lint door?quote:
Wat zouden ze zoeken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Je zou het denken. Maar speculeren heeft geen zin.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou die gevonden brief dan toch waar zijn?
16:43:27 09-04-11 16 POLI spoed bellen 9151quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Als dat klopt klinken bommen dus wel waarschijnlijkOf tenminste een bommelding...
Er lijkt daar een touwtje gespannen te zijn (wit).quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Duikt die politie agent nu onder een onzichtbaar lint door?
Alsof jij niet zit te speculeren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je zou het denken. Maar speculeren heeft geen zin.
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijnquote:
Ja! Is inderdaad heel vaagjes te zien op de beeldenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Er lijkt daar een touwtje gespannen te zijn (wit).
Wat maakt dat nou voor verschil? Ga je ook zeuren als 's Hertogenbosch wordt aangeduid met het niet officiële Den Bosch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:00 schreef xyzyx het volgende:
Waarom noemt die snol het de hele tijd Alphen? Zeg gewoon de hele naam populair proberend te doen figuur
X2quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:00 schreef Eenskijken het volgende:
'dat dit kan in nederland' zei die vrouw bij 1vandaag.
Kon er niets aan doen, maar moest even denken aan alberto : (
Daarachter ligt een winkelstraatquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijn
A2 HOFLAAN 3 ALPHEN AAN DEN RIJN A2 rit
Erger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik irriteer me steeds meer aan het zinnetje: "dat het in Nederland kan" en alle varianten daarop. Het kan overal dus ook hier.
Nee, dat is gewoon een andere naam.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou voor verschil? Ga je ook zeuren als 's Hertogenbosch wordt aangeduid met het niet officiële Den Bosch?
Ik erger me daar ook aan; al geeft het ook aan dat het allemaal nog wel mee valt met wat er hier voor erge dingen gebeurenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik irriteer me steeds meer aan het zinnetje: "dat het in Nederland kan" en alle varianten daarop. Het kan overal dus ook hier.
Yep. Ik moet gelijk denken aan die anarchistische groep die die Rabo toren in de fik heeft gestoken. Die wouden toch nog meer acties gaan doen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:03 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar als dat zo is... dan is het toch vrij serieus volgens mij.
Regilio Tuur toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me af wanneer Mental Theo van zich laat horen. Die is toch overal getuige van?
Dan zouden de gevangenissen 20x zo vol zitten...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dader was bekend bij de politie en drugsverslaafd. Waarom sluiten ze dit soort figuren niet gewoon op?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dader was bekend bij de politie en drugsverslaafd. Waarom sluiten ze dit soort figuren niet gewoon op?
A2 is wel spoed maar vaak een 'bestelde' ambulance rit van woning naar ziekenhuis, vaak door de huisarts. Weinig kans dus dat dit met het hele gebeuren te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijn
A2 HOFLAAN 3 ALPHEN AAN DEN RIJN A2 rit
Nee, Regilio Tuur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me af wanneer Mental Theo van zich laat horen. Die is toch overal getuige van?
Nu nog wel. Wacht maar af hoe ze er over een maand aan toe zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Voor mensen die lijken hebben zien liggen enz zijn ze nog aardig relaxt!!
Tot de shock uitgewerkt is ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
In shock ofzo? Waarschijnlijk komen die emoties nog welquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Inderdaad.. dat meisje was echt kalm. Maar dat komt misschien later nog.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Haha idd. Ongelooflijk domme vragen worden er de hele dag door al gesteld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
Zucht... Vraagt de reporter aan de moeder van een ooggetuige of ze blij is dat ze haar dochter weer vastheeft
Daar kun je wel zeker van zijn ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
In shock ofzo? Waarschijnlijk komen die emoties nog wel
quote:
Dat doen ze toch ook gewoon om die moeder even te laten vertellen wat ze er van vindt..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
Zucht... Vraagt de reporter aan de moeder van een ooggetuige of ze blij is dat ze haar dochter weer vastheeft
Nee... B is besteld vervoer. A2 is "glijdend urgent" en houdt in dat men zonder zwaailicht en sirene vervoert.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
A2 is géén spoed. Dit is vaak een 'bestelde' ambulance rit van woning naar ziekenhuis, vaak door de huisarts. A1 is spoed, ernstig, met zwaailicht/sirene. Weinig kans dus dat dit met het hele gebeuren te maken heeft.
Dquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Jij wilt alle verslaafden op gaan sluiten?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Alsof ze iets anders gezegd zou hebben dan blij te zijn dat haar dochter niet neergeschoten isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:07 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook gewoon om die moeder even te laten vertellen wat ze er van vindt..
welke was Eva?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Eva maakt zo veel fouten, echt ongelofelijk. 'een automatische wapen'. :x
Omdat ze alleen maar voor problemen zorgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Jij wilt alle verslaafden op gaan sluiten?Waarom in hemelsnaam?
Ja ik heb het al ge-editquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee... B is besteld vervoer. A2 is "glijdend urgent" en houdt in dat men zonder zwaailicht en sirene vervoert.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Ach, jij vindt haar ook wel raakbaar, toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Eva maakt zo veel fouten, echt ongelofelijk. 'een automatische wapen'. :x
Dan kan je half NL opsluiten, aangezien roken ook een verslaving isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ze alleen maar voor problemen zorgen.
Je ziet nu toch dat iedere verslaafde bekende van de politie vuurwapengevaarlijk is? Volkomen terecht dat die figuren allemaal preventief opgesloten worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Natuurlijk, want ze kunnen uiteraard perfect voorspellen dat een drugsverslaafde wild in het rond gaat schieten. Dat doen immers alle drugsverslaafden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dat weet jij maar al te goed natuurlijkquote:
Nee ze moeten gewoon verplicht afkicken! Maar dat is niet haalbaar I guess maar het is helemaal niet 100% zeker bevestigd dat hij drugsverslaafd is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Ze waren niet dicht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Starlie het volgende:
Dat zo'n groot ner verbouwd ziekenhuis in het weekend dicht is ook echt wel heel erg!!
Ik mag toch wel van een NOS nieuwslezeres verwachten dat ze foutloos Nederlands spreekt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, jij vindt haar ook wel raakbaar, toch?
Mja, dat idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Je ziet nu toch dat iedere verslaafde bekende van de politie vuurwapengevaarlijk is? Volkomen terecht dat die figuren allemaal preventief opgesloten worden.
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.quote:
Jawel, in het weekeind wordt iedereen naar huis gestuurd. Mensen gaan niet dood in het weekeind.quote:
Je woont in Alpen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.
Zeiden ze ook.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef Starlie het volgende:
[..]
Ooo dacht dat ze dat zeiden... Oeps!!
Het is ook meer een grote artsenpost.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.
Ja sorry, ik heb nu eenmaal het IQ van mijn schoenmaatquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mja, dat idd.
Ongelooflijk hoe dom sommige mensen hier zijn.
En wat had hij voor belangrijks toe te voegen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Minister van Veiligheid en Justitie net op het journaal
En dat los je op door ze allemaal maar op te sluiten?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ze alleen maar voor problemen zorgen.
Dan is het wel opgelost.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef inZanity het volgende:
[..]
En dat los je op door ze allemaal maar op te sluiten?Lekker simpel gedacht weer..
De kazerne is daar...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef Scrummie het volgende:
Ambulance met spoed naar Havenstraat in alphen aan den rijn
A1 HAVENSTRAAT 5 ALPHEN AAN DEN RIJN A1 rit
of zijn dit soortmeldingen niet gewenst?
*meldt zich ookquote:
Je was sarcastisch toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ja sorry, ik heb nu eenmaal het IQ van mijn schoenmaat
Ja, dan moeten ze maar geliquideerd worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
En dan gaan mensen als jij later weer klagen dat het gevangeniswezen zo veel geld kost
Zoals gewoonlijk niets anders dat wat monotoom gepraat zonder dat er werkelijk wat gezegd wordt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
En wat had hij voor belangrijks toe te voegen?
Geregeld worden in Amerika scholieren doodgeschoten door idioten die het leven niet meer zien zitten, deze idioten zijn vaak de gehele dag actief op het internet en klagen steen en been voordat ze tot hun daad komen.quote:
Het gevangeniswezen kan stukken goedkoper. Maak gebruik van de EU en bouw wat sobere betonblokken op Poolse vlaktes en stop daar al het gajes weg. Of beter nog: geef ze 'n spuitje.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
En dan gaan mensen als jij later weer klagen dat het gevangeniswezen zo veel geld kost
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gevangeniswezen kan stukken goedkoper. Maak gebruik van de EU en bouw wat sobere betonblokken op Poolse vlaktes en stop daar al het gajes weg. Of beter nog: geef ze 'n spuitje.
6 doden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef Montov het volgende:
"6 slachtoffers, waaronder de dader", van de persco.
Was ik al bang voor ja. Maar ja ''veiligheid'' is dan ook een enorme luchtbel, je kan nu eenmaal niet constant overal alles in de gaten houden. Dit soort incidenten zijn nauwelijks te voorkomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:12 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk niets anders dat wat monotoom gepraat zonder dat er werkelijk wat gezegd wordt.
Klopt, ik kan nu ook eens een tik op me hoofd krijgen, willekeurig winkelcentrum binnenlopen en een geweer leeg knallen, kan de politiek, politie of wie dan ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Was ik al bang voor ja. Maar ja ''veiligheid'' is dan ook een enorme luchtbel, je kan nu eenmaal niet constant overal alles in de gaten houden. Dit soort incidenten zijn nauwelijks te voorkomen.
Ik hoor ze ook ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef PiRANiA het volgende:
Ik hoor opnieuw helikopters en ambulances. Ik woon er 3 KM van af.
Klinkt een beetje als de gemiddelde Fok!kerquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Geregeld worden in Amerika scholieren doodgeschoten door idioten die het leven niet meer zien zitten, deze idioten zijn vaak de gehele dag actief op het internet en klagen steen en been voordat ze tot hun daad komen.
Huur daar dan wel Polen voor in om de betonblokken te bouwen, anders zijn de loonkosten te hoog.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gevangeniswezen kan stukken goedkoper. Maak gebruik van de EU en bouw wat sobere betonblokken op Poolse vlaktes en stop daar al het gajes weg. Of beter nog: geef ze 'n spuitje.
Hahahahahahaha lekker op dreef weer jijquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dacht ik ook al, serieus hahaquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de gemiddelde Fok!ker
quote:Het telefoonnummer van slachtofferhulp is helaas overbelast. Indien u geen gehoor krijgt verzoeken wij u het nogmaals te bepalen.
Een stevig touw is niet zo duur en het is best meerdere keren te gebruiken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:15 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Huur daar dan wel Polen voor in om de betonblokken te bouwen, anders zijn de loonkosten te hoog.
Weet je trouwens wel hoe duur een spuitje is?
Vind het nog niet eens zo'n gek idee. Gebeurt overigens al dat de rechter het aanbied in ruil voor strafvermindering. Maar er kan sowieso nog veel verbeterd worden als het om drugsproblematiek gaat. Verslaafden opsluiten omdat ze verslaafd zijn is dan weer geen oplossing maar onmenselijk. Er kan bijv. wel veel meer gestimuleerd worden om af te kicken en van je verlslaving(ziekte) af te komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee ze moeten gewoon verplicht afkicken! Maar dat is niet haalbaar I guess maar het is helemaal niet 100% zeker bevestigd dat hij drugsverslaafd is.
Jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef PiRANiA het volgende:
Een briefje volgens de burgemeester? Hoorde ik dat goed?
Je voelde behoefte te bellen of is er een andere reden voor deze uiterst zinvolle mededeling ?quote:
Jij begon over een spuitjequote:Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een stevig touw is niet zo duur en het is best meerdere keren te gebruiken.
Ze zitten daar met 10 man ofzoquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waarom zou men massaal slachtofferhulp bellen?
Onmenselijk is de terreur van verslaafden, niet het opsluiten van verslaafden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef inZanity het volgende:
[..]
Vind het nog niet eens zo'n gek idee. Gebeurt overigens al dat de rechter het aanbied in ruil voor strafvermindering. Maar er kan sowieso nog veel verbeterd worden als het om drugsproblematiek gaat. Verslaafden opsluiten omdat ze verslaafd zijn is dan weer geen oplossing maar onmenselijk. Er kan bijv. wel veel meer gestimuleerd worden om af te kicken en van je verlslaving(ziekte) af te komen.
Lifeliner 1 haalt een patient op bij de kazernequote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef PiRANiA het volgende:
Ik hoor opnieuw helikopters en ambulances. Ik woon er 3 KM van af.
Dat kan Nederland wel makken hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Jij begon over een spuitje
En kwaliteitstouw kost ook een paar Zloty
idd.. sinds wanneer is de dader een slachtoffer?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:14 schreef Montov het volgende:
"6 slachtoffers, waaronder de dader", van de persco.
honderden mensen die het gezien hebben, plus familie?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waarom zou men massaal slachtofferhulp bellen?
En veel "grapjassen" die dan daarna op een forum kunnen posten dat ze niemand aan de lijn krijgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef Knarf het volgende:
[..]
honderden mensen die het gezien hebben, plus familie?
Ik geef alleen info door. Ik heb niet gebeld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
En veel "grapjassen" die dan daarna op een forum kunnen posten dat ze niemand aan de lijn krijgen.
quote:18:13 uur: Er zijn drie opvanglocaties geopend voor mensen uit de woningen boven en nabij de ontruimde winkelcentra:
De Lichtkring, Americalaan 91
Gebouw Nabij, Lauraplein 2
Het Kasteel, Concertweg 1
Het telefoonnummer van slachtofferhulp is helaas overbelast. Indien u geen gehoor krijgt verzoeken wij u het nogmaals te bepalen. Het nummer is tot vanavond 21:00 uur bereikbaar.
En dan voel je je geroepen zo'n nummer te bellen? Ik begrijp dat soort dingen nooit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef Knarf het volgende:
[..]
honderden mensen die het gezien hebben, plus familie?
Stel nou dat de familie absoluut niet wil dat de naam uitgegeven wordt... Wat dan? Doen ze het dan niet? Of heb je als familie niets te zeggen i.v.m. de "nieuwswaarde"?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef PiRANiA het volgende:
Lijst is nagenoeg rond. Familie wordt gebeld. Dit duurt ~45m/1 uur. Daarna wordt de lijst bekend.
Echt veel mensen zijn ziek.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
En veel "grapjassen" die dan daarna op een forum kunnen posten dat ze niemand aan de lijn krijgen.
"De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. "quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:19 schreef Dannare het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_dader_bekend__.html
T. van der Vlis.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Tristan van der V. is dus de dader.
Geen enkele hit op google, behalve de telegraaf en twitteraars die het overnemen als zijnde waarheid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:20 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Tristan van der V. is dus de dader.
Edit: Oh Telegraaf..
*Pakt zout*
Houd wel even in gedachten dat dit een lijst is met slachtoffers, niet de uitslag van de Postcodeloterij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:19 schreef iwannabehigh het volgende:
eerst zou het om 6 uur bekend worden gemaakt, nu duurt het weer een uur.
quote:Op het moment dat er nog geschoten werd, waren er politiemensen in het winkelcentrum. Die zijn er ook direct op afgegaan, zei korpschef Jan Stikvoort van de politie Hollands Midden zaterdag. Maar er was volgens hem uiteraard veel paniek en de agenten moesten zich door de mensenmassa heen zien te bewegen.
Toen de politiemensen bij de dader aankwamen, troffen ze hem dood aan, aldus Stikvoort. Rond 12.00 uur kwam de eerste melding bij de politie binnen.
Ook niet als je kind het net gezien heeft, dan heb je zelf ook geen hulp nodig?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
En dan voel je je geroepen zo'n nummer te bellen? Ik begrijp dat soort dingen nooit.
er is iig een naam en die blijken in dergelijke gevallen over het algemeen wel te kloppen..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:20 schreef MilaNL het volgende:
[..]
"De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. "
En Telegraaf
Altijd wel riskant dit soort berichten, ik weet nog dat er toen in een krant een verkeerde foto van Karst T. werd geplaatstquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:20 schreef MilaNL het volgende:
[..]
"De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. "
En Telegraaf
Wel te snappen... Als een familielid daar dood ligt te wezen zou ik het wel erg waarderen dit niet via de televisie te hoeven horen of dat ik gebeld wordt door een kennis die me condoleert met mijn verlies, terwijl ik zelf van niks weet...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:19 schreef iwannabehigh het volgende:
eerst zou het om 6 uur bekend worden gemaakt, nu duurt het weer een uur.
Ze moeten ff dubbel checken dat ze niet bij de verkeerde deur staan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:21 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Houd wel even in gedachten dat dit een lijst is met slachtoffers, niet de uitslag van de Postcodeloterij.
Ja daar heb je gelijk inquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:22 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Wel te snappen... Als een familielid daar dood ligt te wezen zou ik het wel erg waarderen dit niet via de televisie te hoeven horen of dat ik gebeld wordt door een kennis die me condoleert met mijn verlies, terwijl ik zelf van niks weet...
Nee, wat helpt zo'n telefoontje?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:21 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ook niet als je kind het net gezien heeft, dan heb je zelf ook geen hulp nodig?
Dan verklaar ik jou bij deze onmenselijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onmenselijk is de terreur van verslaafden, niet het opsluiten van verslaafden.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_dader_bekend__.htmlquote:AMSTERDAM - De man die vanmiddag in Alphen aan den Rijn een bloedbad aanrichtte, zou de 25- jarige Tristan van der Vlis uit Alphen zijn. De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. De man woonde nog bij zijn ouders, in een flat aan de Wederikstraat in Alphen. Deze flat ligt in de direct omgeving van het winkelcentrum. Zijn Mercedes werd na de moordpartij bij het winkelcentrum aangetroffen.
De politie houdt er rekening mee dat er explosieven liggen bij meerdere winkelcentra in Alphen en Leiden. De recherche maakt dit op uit een brief die zojuist in de woning van de dader is gevonden. Inmiddels zijn de betreffende winkelcentra ontruimd
Tristan van der Vlis woonde al langere tijd in Alphen en was volgens eerste berichten eerder met de politie in aanraking geweest, onder meer vanwege wapenbezit en bedreiging. Volgens onbevestigde berichten zou hij vorige maand zijn vriendin hebben mishandeld. De beide ouders van Tristan van der Vlis zouden in Alphen werkzaam zijn.
In de woning van de familie Van der Vlis deed de recherche vanmiddag direct huiszoeking. In de flat is door buren en andere bewoners diep geschokt gereageerd.
Telegraaf (quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:24 schreef iwannabehigh het volgende:
Hoe komen jullie ineens aan de naam Tristan van der Vlis dan?
Lekker boeiend...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:23 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dan verklaar ik jou bij deze onmenselijk.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:24 schreef PiRANiA het volgende:
Het aantal slachtofferis is inmiddels bijgesteld naar 7 personen.
Zijn er veel meer hoor... Helaas.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:24 schreef PiRANiA het volgende:
Denk dat ze dodelijke slachtoffers bedoelenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:25 schreef inZanity het volgende:
Ware
[..]
Zijn er veel meer hoor... Helaas.
Gaat lekker zo...quote:ROTTERDAM - Bij een schietpartij voor een politiebureau in Rotterdam is zaterdag een persoon om het leven gekomen. Dat heeft de politie gemeld.
Het slachtoffer werd twee keer geraakt, eenmaal in het hoofd. Hulpverleners hebben de persoon in eerste instantie gereanimeerd maar het slachtoffer overleed toch, aldus de politie.
De dader is voortvluchtig. Over de identiteit van dader en slachtoffer is niets bekend.
Op Hyves (Ja, Hyvesquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:24 schreef iwannabehigh het volgende:
Hoe komen jullie ineens aan de naam Tristan van der Vlis dan?
niet iedereen heeft hyves... zegt dus niets.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Op Hyves (Ja, Hyves) is helemaal geen "Van der Vlis" in Alphen(a/d Rijn) te vinden.
25-jarige met zo'n bak? Klassieke pauper dus.quote:
Nou en?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Op Hyves (Ja, Hyves) is helemaal geen "Van der Vlis" in Alphen(a/d Rijn) te vinden.
quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:22 schreef PiRANiA het volgende:
Behalve op www.123ik.nl is de naam "Tristan van der Vlis" niet bekend.
Het lijkt mij ook erg om je kind kwijt te raken op zo'n manier als hij de dader zou zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef iwannabehigh het volgende:
Het lijkt mij zo erg om een geliefde kwijt te raken op zo'n manier, door zo'n gek..
niet iedereen zit op hyves hoor...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:26 schreef Messina het volgende:
[..]
zijn moeder erbij opgeteld?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:24 schreef PiRANiA het volgende:
Dat snap ikquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
niet iedereen zit op hyves hoor...
en straks hebben ze de verkeerde naam... wordt ook nog leuk
Neem toch aan dat ze wel geleerd hebben van het falen in eerdere zaken verder wordt er in het artikel over flatgenoten gesproken...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
niet iedereen zit op hyves hoor...
en straks hebben ze de verkeerde naam... wordt ook nog leuk
True. Maar het is wel knap om niet op google te staan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef gelly het volgende:
[..]
En ? Niet iedereen staat met z'n smoel en naam op het internet.
Goh bedankt, dat voegt echt veel toe.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Zon het volgende:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002231485476
Ja en die is dus niet van de dader, maar iemand die het heeft gebaseerd op de vermoedelijke daderquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Zon het volgende:
Ja en straks is het iemand anders, of iemand met dezelfde naam.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Zon het volgende:
Of een nepprofiel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:29 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ja en straks is het iemand anders, of iemand met dezelfde naam.
ow dat weet ik eigenlijk nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat van die moeder was een gek gerucht toch?
Ik sta ook niet op google, so what?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
True. Maar het is wel knap om niet op google te staan.
Bullshit, heeft iemand net pas aangemaakt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:28 schreef Zon het volgende:
Ik ook niet, en ik ben echt geen whizzkidquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik sta ook niet op google, so what?
Dat staat ook op het profiel, maar kennelijk lezen mensen dat niet eensquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:30 schreef Lauuwtje het volgende:
[..]
Bullshit, heeft iemand net pas aangemaakt.
Was 10min geleden nog niet te vinden
misschien dat ze nu meer bevestiging hebben om aan te nemen dat het de goede naam is..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:30 schreef Infection het volgende:
De Telegraaf heeft het bericht op de voorpagina nu nog eens aangepast ook. Zijn naam staat nu dikgedrukt in het nieuwsbericht
Als het geen goed idee is om beveiligers een wapen te geven en ze daarop te trainen, wat is dan wel een goed idee? Het lijkt me in elk geval geen goed idee dat iemand tien minuten lang kan prijsschieten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:49 schreef SevD het volgende:
[..]
En dan nog niet eens mee in overweging genomen dat er een hoop beveiligers zonder pas aan het werk zijn. Neuh, lijkt mij ook geen goed idee
Ik heb werkelijk waar geen idee. Maar het is natuurlijk gelukkig ook niet zo dat dit met enige regelmaat gebeurd natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als het geen goed idee is om beveiligers een wapen te geven en ze daarop te trainen, wat is dan wel een goed idee? Het lijkt me in elk geval geen goed idee dat iemand tien minuten lang kan prijsschieten.
quote:
Misschien niet zo hysterisch doen en eens nagaan hoe vaak dit eigenlijk gebeurt ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als het geen goed idee is om beveiligers een wapen te geven en ze daarop te trainen, wat is dan wel een goed idee? Het lijkt me in elk geval geen goed idee dat iemand tien minuten lang kan prijsschieten.
Hierom moeten we die naam dus niet willen weten.quote:
Sensatiezoeker, ramptoerist.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:33 schreef Starlie het volgende:
Ik loop zo uit pure nieuwsgierigheid toch even naar de Atlas denk ik!
Amsterdam ligt wel erg misplaatst.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Mag ik je feliciteren met het 1000'ste x plaatsen van dat plaatje?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Die hadden we nog niet gehad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Nee, die is al dood.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:33 schreef FireFox1 het volgende:
Kan je ook even de site van zijn opa vinden?
Jawel man , ene Nancyquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:26 schreef Messina het volgende:
[..]
inderdaad, zieke mediaquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:34 schreef -0- het volgende:
Waarom moet die naam nou weer bekend gemaakt worrden in grote letters door de telegraaf. En ook sites van mogelijke familie hier posten vind ik te ziek voor woorden.
Je beseft hoop ik wat voor impact dit kan hebben op mensen die er mogelijk niet eens iets mee te maken hebben?
Tsja, 't is 2011...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:34 schreef -0- het volgende:
Waarom moet die naam nou weer bekend gemaakt worrden in grote letters door de telegraaf. En ook sites van mogelijke familie hier posten vind ik te ziek voor woorden.
Je beseft hoop ik wat voor impact dit kan hebben op mensen die er mogelijk niet eens iets mee te maken hebben?
Dat was één man, een getuigen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Die mensen trouwens die dingen roepen als:
'we kennen allemaal de beelden uit Amerika'
Of Zweden, of die Duitserquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Die mensen trouwens die dingen roepen als:
'we kennen allemaal de beelden uit Amerika'
Aan welk land denk jij dan als je hoort van mensen die om zich heen schieten?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat was één man, een getuigen.
Volkomen logisch dat zo'n persoon niet direct volkomen rationeel reageert.
Je weet niet eens zeker of zij er mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, 't is 2011...
Google "van der Vlis" alphen rijn wederikstraat en klaar ben je...
Tenzij die hele wederikstraat van van der vlissen aan elkaar hangt.
En nu bestoken met haatberichten?quote:
Dat. En dat er niemand is die wel zo heet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:31 schreef bloodymary het volgende:
Ik hoop echt dat de naam fout is en dat de Telegraaf weer zo af gaat....
Omdat pansering zwaar isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef von_Preussen het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat iedereen moet bezuinigen, maar het AT een spiksplinternieuwe (december 2010) BMW X5 5.0xDrive rijdt?
Dat is de op 1 na duurste uitvoering (dikke V8 met 408pk) die een heleboel knaken kost, wat is er mis met een andere auto (bijv. een simpele 525d met chip)?
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-66670.html
Nou ik hoorde ook Amerikaanse toestanden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat was één man, een getuigen.
Volkomen logisch dat zo'n persoon niet direct volkomen rationeel reageert.
Huh, wie heeft het over bestoken met haatberichten dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:37 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
En nu bestoken met haatberichten?
Ik snap dit soort sensatiezoekerij niet, mocht die site van familie zijn dan vind ik dat je ze met rust moet laten. Zij hebben hier ook niet om gevraagd!
omdat mensen in de droom leven dat zoiets alleen in een land waar je wapens mag hebben kan gebeurenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nou ik hoorde ook Amerikaanse toestanden.
Maar m'n punt is, dat dit soort dingen overal kunnen gebeuren
Zozo, jij bent wakker zeg. Lees de OP eens..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
Het schijnt een boze militair te zijn
Dat is uren geleden al voor onzin aangetoond.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
Dat snap ik, maar mensen die getuige zijn geweest citeren om hun belachelijk te maken snap ik nooit zo goed.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nou ik hoorde ook Amerikaanse toestanden.
Maar m'n punt is, dat dit soort dingen overal kunnen gebeuren
Als dit echt de dader is woonde hij heel dichtbij de ridderhof. Genoeg mensen die de auto herkennen en dit aan de telegraaf doorgeven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef Robin__ het volgende:
kwalijk dat iemand kentekengegevens heeft opgevraagd en aan de media heeft doorgespeeld.
Lulkoek, normaal zou je ook niet op zo'n site komen en nu ineens posten? Daarmee zet je wel aan tot...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Huh, wie heeft het over bestoken met haatberichten dan?
Van het bezoeken van een site heeft niemand last![]()
Bij de RDW staat ie onder z'n gewone gewicht aangegeven, en op een andere foto zag ik dat hij 20-inch velgen heeft (die zijn niet verkrijgbaar bij de gepantserde versie).quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
*NSB modus aan*quote:
Om mensen op een idee te brengenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:41 schreef GGMM het volgende:
Nu gaan ze bij Eenvandaag ook al die schietpartijen opnoemen.
aldus Mr Unicornquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Het is erg wat er gebeurd is. En een boel mensen is ontzettend veel leed en verdriet aangedaan, maar ik vind het toch verkeerd als de burgemeester zo'n gebeurtenis aanduidt als "een ramp van ongekende omvang". Sorry, maar dat is het niet. Het is een tragische gebeurtenis, een incident waarvan de omvang behoorlijk goed bekend is.
Een aardbeving/tsunami in Japan waarbij tienduizenden mensen om het leven komen is "een ramp van ongekende omvang", een schietincident in Alphen niet. Ik snap de verbijstering, de woede, het verdriet. Ik snap dat die burgemeester dat onder woorden wil brengen, maar ik vind dat we echt moeten uitkijken met allerlei misplaatste superlatieven.
Tot zover mijn impopulaire mening. Verder betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden en aan gewonde slachtoffers en hun familie.
Eerlijk is eerlijk, ik kan me wel vinden in je mening al hoe impopulair deze is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Het is erg wat er gebeurd is. En een boel mensen is ontzettend veel leed en verdriet aangedaan, maar ik vind het toch verkeerd als de burgemeester zo'n gebeurtenis aanduidt als "een ramp van ongekende omvang". Sorry, maar dat is het niet. Het is een tragische gebeurtenis, een incident waarvan de omvang behoorlijk goed bekend is.
Een aardbeving/tsunami in Japan waarbij tienduizenden mensen om het leven komen is "een ramp van ongekende omvang", een schietincident in Alphen niet. Ik snap de verbijstering, de woede, het verdriet. Ik snap dat die burgemeester dat onder woorden wil brengen, maar ik vind dat we echt moeten uitkijken met allerlei misplaatste superlatieven.
Tot zover mijn impopulaire mening. Verder betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden en aan gewonde slachtoffers en hun familie.
Inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
+quote:
Zoals enige hierboven hebben gezegd, ben ik het ook met je eens hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Eens.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
Voor Nederlandse maatstaven is het wel een ramp te noemen. Hetgeen aantoont in wat voor bevoorrechte positie wij leven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:40 schreef Boldface het volgende:
quote:Identiteit dader bekend
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De man die vanmiddag in Alphen aan den Rijn een bloedbad aanrichtte, zou de 25- jarige Tristan van der Vlis uit Alphen zijn. De identiteit is nog niet officieel door de politie bevestigd. De man woonde nog bij zijn ouders, in een flat aan de Wederikstraat in Alphen. Deze flat ligt in de direct omgeving van het winkelcentrum. Zijn Mercedes werd na de moordpartij bij het winkelcentrum aangetroffen.
De politie houdt er rekening mee dat er explosieven liggen bij meerdere winkelcentra in Alphen en Leiden. De recherche maakt dit op uit een brief die zojuist in de woning van de dader is gevonden. Inmiddels zijn de betreffende winkelcentra ontruimd
Tristan van der Vlis woonde al langere tijd in Alphen en was volgens eerste berichten eerder met de politie in aanraking geweest, onder meer vanwege wapenbezit en bedreiging. Volgens onbevestigde berichten zou hij vorige maand zijn vriendin hebben mishandeld. De beide ouders van Tristan van der Vlis zouden in Alphen werkzaam zijn.
In de woning van de familie Van der Vlis deed de recherche vanmiddag direct huiszoeking. In de flat is door buren en andere bewoners diep geschokt gereageerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |