quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Een paar rechtse directen op zijn bolle ogen zou beter zijn. Dimt hij wat in met zijn toffe praatquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Melden bij misdaad anoniem zal wel niets uit halen. Voor hem lijkt het toffe praat, terwijl hij niet slimmer overkomt nu dan een natte spons
Nederland 1.quote:
Als dat klopt klinken bommen dus wel waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Er rijden motoragenten zoekend door de straten van Alphen. Er zijn 4 winkelcentra ontruimd. Van 2 van de winkelcentra heb ik doorgekregen dat ook de woningen er boven ontruimd zijn.
Om 6 uur komt nos nieuws.. Daarna zal wel weer een extra uitzending beginnen..quote:
Zou die gevonden brief dan toch waar zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Er rijden motoragenten zoekend door de straten van Alphen. Er zijn 4 winkelcentra ontruimd. Van 2 van de winkelcentra heb ik doorgekregen dat ook de woningen er boven ontruimd zijn.
Duikt die politie agent nu onder een onzichtbaar lint door?quote:
Wat zouden ze zoeken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef PiRANiA het volgende:
Je zou het denken. Maar speculeren heeft geen zin.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou die gevonden brief dan toch waar zijn?
16:43:27 09-04-11 16 POLI spoed bellen 9151quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Als dat klopt klinken bommen dus wel waarschijnlijkOf tenminste een bommelding...
Er lijkt daar een touwtje gespannen te zijn (wit).quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Duikt die politie agent nu onder een onzichtbaar lint door?
Alsof jij niet zit te speculeren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je zou het denken. Maar speculeren heeft geen zin.
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijnquote:
Ja! Is inderdaad heel vaagjes te zien op de beeldenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Er lijkt daar een touwtje gespannen te zijn (wit).
Wat maakt dat nou voor verschil? Ga je ook zeuren als 's Hertogenbosch wordt aangeduid met het niet officiële Den Bosch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:00 schreef xyzyx het volgende:
Waarom noemt die snol het de hele tijd Alphen? Zeg gewoon de hele naam populair proberend te doen figuur
X2quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:00 schreef Eenskijken het volgende:
'dat dit kan in nederland' zei die vrouw bij 1vandaag.
Kon er niets aan doen, maar moest even denken aan alberto : (
Daarachter ligt een winkelstraatquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijn
A2 HOFLAAN 3 ALPHEN AAN DEN RIJN A2 rit
Erger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik irriteer me steeds meer aan het zinnetje: "dat het in Nederland kan" en alle varianten daarop. Het kan overal dus ook hier.
Nee, dat is gewoon een andere naam.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou voor verschil? Ga je ook zeuren als 's Hertogenbosch wordt aangeduid met het niet officiële Den Bosch?
Ik erger me daar ook aan; al geeft het ook aan dat het allemaal nog wel mee valt met wat er hier voor erge dingen gebeurenquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik irriteer me steeds meer aan het zinnetje: "dat het in Nederland kan" en alle varianten daarop. Het kan overal dus ook hier.
Yep. Ik moet gelijk denken aan die anarchistische groep die die Rabo toren in de fik heeft gestoken. Die wouden toch nog meer acties gaan doen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:03 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar als dat zo is... dan is het toch vrij serieus volgens mij.
Regilio Tuur toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me af wanneer Mental Theo van zich laat horen. Die is toch overal getuige van?
Dan zouden de gevangenissen 20x zo vol zitten...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dader was bekend bij de politie en drugsverslaafd. Waarom sluiten ze dit soort figuren niet gewoon op?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dader was bekend bij de politie en drugsverslaafd. Waarom sluiten ze dit soort figuren niet gewoon op?
A2 is wel spoed maar vaak een 'bestelde' ambulance rit van woning naar ziekenhuis, vaak door de huisarts. Weinig kans dus dat dit met het hele gebeuren te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen: Ambulance naar Hoflaan in alphen aan den rijn
A2 HOFLAAN 3 ALPHEN AAN DEN RIJN A2 rit
Nee, Regilio Tuur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me af wanneer Mental Theo van zich laat horen. Die is toch overal getuige van?
Nu nog wel. Wacht maar af hoe ze er over een maand aan toe zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Voor mensen die lijken hebben zien liggen enz zijn ze nog aardig relaxt!!
Tot de shock uitgewerkt is ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
In shock ofzo? Waarschijnlijk komen die emoties nog welquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Inderdaad.. dat meisje was echt kalm. Maar dat komt misschien later nog.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Starlie het volgende:
Haha idd. Ongelooflijk domme vragen worden er de hele dag door al gesteld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
Zucht... Vraagt de reporter aan de moeder van een ooggetuige of ze blij is dat ze haar dochter weer vastheeft
Daar kun je wel zeker van zijn ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
In shock ofzo? Waarschijnlijk komen die emoties nog wel
quote:
Dat doen ze toch ook gewoon om die moeder even te laten vertellen wat ze er van vindt..quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
Zucht... Vraagt de reporter aan de moeder van een ooggetuige of ze blij is dat ze haar dochter weer vastheeft
Nee... B is besteld vervoer. A2 is "glijdend urgent" en houdt in dat men zonder zwaailicht en sirene vervoert.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
A2 is géén spoed. Dit is vaak een 'bestelde' ambulance rit van woning naar ziekenhuis, vaak door de huisarts. A1 is spoed, ernstig, met zwaailicht/sirene. Weinig kans dus dat dit met het hele gebeuren te maken heeft.
Dquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Jij wilt alle verslaafden op gaan sluiten?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Alsof ze iets anders gezegd zou hebben dan blij te zijn dat haar dochter niet neergeschoten isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:07 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook gewoon om die moeder even te laten vertellen wat ze er van vindt..
welke was Eva?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Eva maakt zo veel fouten, echt ongelofelijk. 'een automatische wapen'. :x
Omdat ze alleen maar voor problemen zorgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Jij wilt alle verslaafden op gaan sluiten?Waarom in hemelsnaam?
Ja ik heb het al ge-editquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee... B is besteld vervoer. A2 is "glijdend urgent" en houdt in dat men zonder zwaailicht en sirene vervoert.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Ach, jij vindt haar ook wel raakbaar, toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Eva maakt zo veel fouten, echt ongelofelijk. 'een automatische wapen'. :x
Dan kan je half NL opsluiten, aangezien roken ook een verslaving isquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ze alleen maar voor problemen zorgen.
Je ziet nu toch dat iedere verslaafde bekende van de politie vuurwapengevaarlijk is? Volkomen terecht dat die figuren allemaal preventief opgesloten worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Natuurlijk, want ze kunnen uiteraard perfect voorspellen dat een drugsverslaafde wild in het rond gaat schieten. Dat doen immers alle drugsverslaafden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:05 schreef Halcon het volgende:
Dat weet jij maar al te goed natuurlijkquote:
Nee ze moeten gewoon verplicht afkicken! Maar dat is niet haalbaar I guess maar het is helemaal niet 100% zeker bevestigd dat hij drugsverslaafd is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef inZanity het volgende:
[..]
D
[..]
Ze waren niet dicht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Starlie het volgende:
Dat zo'n groot ner verbouwd ziekenhuis in het weekend dicht is ook echt wel heel erg!!
Ik mag toch wel van een NOS nieuwslezeres verwachten dat ze foutloos Nederlands spreekt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, jij vindt haar ook wel raakbaar, toch?
Mja, dat idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Je ziet nu toch dat iedere verslaafde bekende van de politie vuurwapengevaarlijk is? Volkomen terecht dat die figuren allemaal preventief opgesloten worden.
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.quote:
Jawel, in het weekeind wordt iedereen naar huis gestuurd. Mensen gaan niet dood in het weekeind.quote:
Je woont in Alpen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.
Zeiden ze ook.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef Starlie het volgende:
[..]
Ooo dacht dat ze dat zeiden... Oeps!!
Het is ook meer een grote artsenpost.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hier in Alphen kan je (zeker in het weekend) niet terecht voor serieuze dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |