Door een Moderator van dit subforum waarschijnlijk wel als je er om vraagt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:59 schreef jw3 het volgende:
[..]
Ik snap nu wat je bedoeld, is de TT nog aan te passen?
Donequote:Op vrijdag 8 april 2011 08:10 schreef pullup het volgende:
[..]
Door een Moderator van dit subforum waarschijnlijk wel als je er om vraagt.
Ik zal een verzoekje in het feedback topic plaatsen
Echt nooit is misschien wat overdreven maar in mijn eerste jaar heb ik dat niet gedaan inderdaad. Maar bier drink ik eigenlijk praktisch niet, het is gewoon funest voor je conditie en herstel als goed gaat zuipen. Soms 1 a 2 biertjes om na een goede wedstrijd het resultaat te vieren maar meer ook nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef Tommeke het volgende:
Mag je als wedstrijdroeier echt nooit de stad in en/of biertjes drinken, of is dat een mythe?
En ik heb eens iets gelezen over roeifietsen, dat dat supersnel gaat, sneller dan op de racefiets, is dat echt zo?
Lijkt me wel tof! Ik heb jaren geleden een paar keertjes geroeid bij Gyas, maar het is wel een toffe sport.
Ik vond de eerste het leukste, omdat die echt over het eerstejaarsklassement ging, en de tweede ging zoals ik al gezegd heb vooral over amsterdamse en ervaren stuurtjes.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef WanEnOonlie het volgende:
Even een vraagje: wie van jullie heeft de twee filmpjes over het EJK gezien op Roei.tv en welke van de twee was beter/leuker/interessanter/etc.?
OK. Teveel gefocust op één vereniging/stad, één 'algemeen' aspect, dus? Te weinig EJK?quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vond de eerste het leukste, omdat die echt over het eerstejaarsklassement ging, en de tweede ging zoals ik al gezegd heb vooral over amsterdamse en ervaren stuurtjes.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef pullup het volgende:
Ik mis het roeien blokje in de TT
Vanmiddag de goedgunstig door de KNRB toegestane 4+ training met de Skollies draaien.
De boegensectie roeide afgelopen woensdag verrassend hard
Ja, n Muda is kapot..quote:
Nee, zie inschrijvingen op de KNRB site..quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Is ie zondag weer heel dan? Anders is mijn voorspelling naar de mallemoeren.
Zou je dan ook 8 skiffs, 4 tweetjes 2 vieren en een 8 mee moeten nemenquote:Op zaterdag 9 april 2011 03:31 schreef Virmes het volgende:
Ik wil best meeroeien hoor, die 1,3 km moet nog wel lukken. Weet niet of je dan nog 6 andere roeiers kan vinden. Meeste mensen hebben niet zo'n hoge pet op van mijn roeiskills
Ohja?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:19 schreef Virmes het volgende:
Ja, een scullbak, die wil ik ook! Wij hebben alleen maar wat brakke boordbakken en zo'n ding is toch wel enorm handig als je iemand wil leren roeien.
Had je dat nog nooit gedaan dan, scullen? Bij ons komt iedereen die enigszins actief lid is toch wel een keer in een skiff terecht.
Wat ik me al een tijd afvroeg, wat is er eigenlijk met jullie 9e roeier gebeurd? Je had er toch 9 ingeselecteerd?quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:14 schreef Bellah het volgende:
Overtrainde slag, jippie.
Die race lijkt me heel cool! Maar keerboeien zijn echt rot, wiens idee was dat... Mag je je ook als mixed ploeg aanmelden?![]()
Weo- ik vond de eerste ook leuker, waarschijnlijk omdat die tweede wat 'statischer' was qua gepraat en die eerste naar mijn idee meer bewegend beeld had dus boeiender.
Jij gaat op en neer tussen utrecht en gent? Da's best een eind, of heb je een uitvalslocatie dichterbij?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat ik me al een tijd afvroeg, wat is er eigenlijk met jullie 9e roeier gebeurd? Je had er toch 9 ingeselecteerd?
Verder ben ik net terug uit Gent, de race viel echt alles mee gezien we pas een week weer met zijn 4en konden trainen, er kunnen nog wel veel dingen beter maar we hadden echt een heel groffe eindsprintDus kijken of het morgen harder kan!
Nee we gaan heen en weer, elke dag kon er alleen 1 coach dus die moesten sowieso terug, dan is het voor ons net zo makkelijk om mee te gaan in de auto. En we hoeven alleen om 2 uur zonder vw dus allemaal prima te doen!quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef Virmes het volgende:
[..]
Jij gaat op en neer tussen utrecht en gent? Da's best een eind, of heb je een uitvalslocatie dichterbij?
Ja er is nog weinig van overquote:Op zondag 10 april 2011 09:08 schreef BEFEM het volgende:
En op het einde wéér een verandering in onze Oude Vier
Oh helemaal waar, zal ik niet ontkennenquote:Op zondag 10 april 2011 09:42 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ach, ze zullen altijd nog harder gaan dan de oude vier van Okinokie, D_A
quote:Vanavond vindt vanaf 22.30 uur de kroegjool plaats op Sociëteit N.I.A. aan de Warmoesstraat 153. De kroegjool is alleen toegankelijk met een toegangsbandje. Leden kunnen vanaf 18.30 uur een bandje afhalen op Nereus. Er is één bandje per persoon en wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Zonder bandje heeft u geen toegang.
Genodigden voor de receptie worden ook geacht in het bezit te zijn van een toegangsbandje. Deze zijn enkel verkrijgbaar op Nereus vanaf 18.30 uur. Ook hier geldt dat er een beperkt aantal bandjes beschikbaar zijn. Er zijn nadrukkelijk géén toegangsbandjes te verkrijgen bij de ingang van Sociëteit N.I.A.
• Strepen is ten strengste verboden, op straffe van directe verwijdering.
Klopt, balen dat een wedstrijd altijd anders verloopt dan trainingen!!!!quote:Op zondag 10 april 2011 16:24 schreef Kluupkluup het volgende:
Hij wilde er net niet over praten, na een teleurstellende race..
quote:Op zondag 10 april 2011 22:12 schreef AHappelstroop het volgende:
Maarja, het is weer voorbij en nu gaan de serieuze dingen weer opgepakt worden: De Skoll Cup!
Is al zo sinds het veld populair begint te worden, beetje raggen voor oud-wedstrijdroeiers is het altijd al geweest. Junioren-WK medaillewinaars / SB-WK gangers zijn wat zeldamerquote:Op maandag 11 april 2011 15:00 schreef SkollZwaar09 het volgende:
http://inschrijvingen.knrb.nl/nl/wedstrijd/985/veld/24386
heftig veld voor n compowedstrijd...
die SB-jongens trainen ook gewoon nog iedere dag, het lijkt me sterk als ze daadwerkelijk van start gaan....quote:Op maandag 11 april 2011 16:32 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Is al zo sinds het veld populair begint te worden, beetje raggen voor oud-wedstrijdroeiers is het altijd al geweest. Junioren-WK medaillewinaars / SB-WK gangers zijn wat zeldamer
Denk wel dat je raar staat te kijken als je een of andere 3ejaars comporoeier bent en je hebt ineens mensen naast je liggen die 2 jaar geleden nog in een oranje pakje zaten.
Hebben we hier Nerieden zitten dan?quote:Op maandag 11 april 2011 16:36 schreef Mankatans het volgende:
iemand bij de kroegjool geweest? hoe was 'ie?
Niet van mij. Dat is dan een aanpassing geweest van iemand anders.quote:Op zondag 10 april 2011 23:30 schreef De_Brok het volgende:
Nooooo, Michiel: Naast de spannende finale van de Oude Vieren boodt de Varsity niet bijzonder veel
Het doet pijn aan de tere ogen!
Strepen was dan ook verboden, op straffe van verwijdering.quote:Op maandag 11 april 2011 21:32 schreef Leso_Varen het volgende:
Leuk filmpje van het EJKlassement WeO!
En ik hoorde dat de jool niet heel spannend was. Ik weet niet hoe dat normaal gaat, maar nu was er geen muziek, niet veel gezooi en amper gestreep. Maar wel gezellig.
Zit wel een kern van waarheid in de opmerking hoor. Het is niet alleen maar mazzel dat die vier verenigingen goed presteren.quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een raar verhaal weer bij die commentaren op NLroei:
"Waar zit nu het werkelijke probleem van het Nederlandse roeien als slechts 4 van de 19 studentenroeiverenigingen over een periode van 20 jaar - en als je Euros 1995 niet meetelt, praat je over de periode sinds Laga 1990!! - een stabiele performance kunnen neerzetten?"
Want jaar na jaar een finale varen maar nooit winnen is een minder stabiele performance dan af en toe een poepboot sturen en af en toe winnen? Ik vind dit nou zeker niet het probleem van het Nederlandse roeien, mooi juist dat er bij elke vereniging wel een paar toproeiers zitten, en nee helaas niet altijd 4 goede zwaren op het zelfde moment maar dat is toch niet zo gek..
Nee dat zal best, en ik kan me ook best voorstellen dat er een soort leerproces is, dus Nereus en Skadi zullen vast een of andere succesformule hebben "hoe de Varsity te winnen"quote:Op maandag 11 april 2011 22:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Zit wel een kern van waarheid in de opmerking hoor. Het is niet alleen maar mazzel dat die vier verenigingen goed presteren.
Ik ga eens even navragen want ik gun het je om niet te verliezen! Denk dat 'ie volgende keer weer mee doet, hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 22:11 schreef BEFEM het volgende:
Kut Boreas is niet ingeschreven voor de Skoll Cup!
H1xquote:Op dinsdag 12 april 2011 00:01 schreef Virmes het volgende:
Welk nummer hebben we het dan eigenlijk over?
Goed filmpje. Mooie indicatie hoe verschillend de wedstrijd wordt beleefd. En de beelden zijn ook top.quote:Op maandag 11 april 2011 22:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
Voor diegenen onder jullie die nog niet gekeken hebben op NLroei: http://www.roei.tv/player/player_mp.php?ProductID=18547&width=300
Is het filmpje voor het Oranjewoud EJK op de Varsity!
Dat ben ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:33 schreef Thrawn het volgende:
[..]
H1x
De boreaan in kwestie is een beetje zoals Njord bij de sjaars achten: zelfs als je net je been gebroken hebt en je boot zinkt is hij er gelukkig nog om achter je te finishen
@WeO: geslaagd filmpje, geeft een goede impressie van de sfeer en hoe het leeft onder de roeiers, beste tot nu toe. Wie is trouwens de voiceover, ben jij dat?
Mwah, eergisteren zat EJL van Njord toch vrij dicht op een finaleplaats.quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:33 schreef Thrawn het volgende:
[..]
De boreaan in kwestie is een beetje zoals Njord bij de sjaars achten: zelfs als je net je been gebroken hebt en je boot zinkt is hij er gelukkig nog om achter je te finishen
Uiteraard heb je uitzonderingen, maar als je een 8 van Njord loot houdt het meestal (in ieder geval zolang als ik meedraai) in dat je een plekje dichter bij de finale bent dan in een andere vw. Kijk voor de lol maar eens naar de tijden van zwaar en dames.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Mwah, eergisteren zat EJL van Njord toch vrij dicht op een finaleplaats.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Triton de Edelste'
Ja, wat is daar gebeurd? Volgens de uitslagen moesten ze wel finale starten, maar bij de finale staan ze er niet tussen...quote:Op woensdag 13 april 2011 11:46 schreef Mafrap het volgende:
@Lucas, ik verwacht dat er op de Hollandia wel voldoende inschrijvingen voor een LN4+ veld zijn. De eerstejaars bootjes van Thêta en Saurus zullen daar wel in starten, zeker aangezien die lui nooit meer zullen combineren in het EJL8+ veld na afgelopen weekend..
Ze zijn subliemquote:
Marco Blauwhof, vroeger roeier van Amphitrite, nu coach bij Het Spaarne. Overigens is de basis van hem. De afgelopen twee dagen hebben we er samen doorheen gelopen om de leesbaarheid van de tekst te verhogen. Handigheidjes, stelregels, et cetera. Gaat de goede kant op.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:52 schreef pullup het volgende:
Hij schrijft best leuk die Marco, zou ik hem moeten kennen ?
Ik zou deze wel op dik formaat aan mijn muur willen hebben: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-94739.htmlquote:Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef SkollZwaar09 het volgende:
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-94729.html deze is idd wel heel erg tof..!
Ik krijg een foutmelding als ik op jouw link klik.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:53 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Ik zou deze wel op dik formaat aan mijn muur willen hebben: http://images.nlroei.nl/fotoboek/images/712/-VSTY11-K2317.jpg
Nu als het goed is niet meerquote:Op donderdag 14 april 2011 14:09 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ik krijg een foutmelding als ik op jouw link klik.
WTF?!? Ik heb zojuist een FC Twente sjaal aangeschaft om in BEFEM's gezicht te paraderen zaterdag, dus hij heeft er maar voor te zorgen dat hij aanwezig is!quote:Op donderdag 14 april 2011 20:31 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Néé toch! Ananas, je moet wel de skoll-cup starten, hoor!
Haha, dat is de site van de mij welbekende Wouter Nuijten van Vidar. Vorig jaar was er nog een akkefietje met hem over het commentaar op de Varsity. Hij wist het allemaal wel beter.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:15 schreef SkollZwaar09 het volgende:
een mij tot nu toe onbekende site voor roeifoto's: www.aviron.nl. Het deel van de site waar het fotoalbum op staat is momenteel echter down..
Enne.. BEFEM, wat vernam ik nou? Ben je alweer kapot?![]()
Ben ik nou zo blind of kan ik niet vinden waar je 'het bewijs' o.i.d. kan bekijken?quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:34 schreef SkollZwaar09 het volgende:
http://www.campus.tv/lijf(...)ipping-varsity/25911
Nee, hij is alleen wat meer op de voorgrond getreden in deze kwestie. Of dat nou zo verstandig is?quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Siebrand is weer aan het schrijven?
http://www.botenwagen.nl/Brienoordbrug/Lost_and_found.html
Leuk!quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:26 schreef wvdwest het volgende:
Die skiff is van de Skadi 2x partner van mijn lichte roeister. En ik vraag mij ook af waar het charme offensief van Sybrand ineens vandaan komt. De afgelopen weken is hij actiever dan lange tijd.
Afgelopen weekeinde in Gent was wel leuk. Mijn 4tjes deden het niet goed helaas. Ben benieuwd of we dit al voor de Hollandia weer op de rails krijgen. Mijn lichte skiffeuse had met haar 2x wel een aardige race voor de weinige trainingen. Daar zit nog wel groei in. De combi met de Finse dames in de 4x was een groot succes. Leek erop alsof ze al veel vaker samen hadden geroeid. De dames hebben daarom ook maar meteen 6km uitgeroeid om de training van de Finse dames af te maken. En ze zijn uitgenodigd om naar de Finse kampioenschappen te komen. Wat is de roeiwereld soms toch verrassend leuk en laagdrempelig
Volgende week ben ik er! Hopelijk is het dan beter!quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
En? Hebben je handschoentjes de blaren voorkomen?
Wat een bizar slecht commentaar vanuit de finishtoren vandaag zeg.. Beschamend..
Meneertje vond kritiek niet leukquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
En? Hebben je handschoentjes de blaren voorkomen?
Wat een bizar slecht commentaar vanuit de finishtoren vandaag zeg.. Beschamend..
Gisteren zei je nog 3x en het was eigenlijk maar 2xquote:Op zondag 17 april 2011 08:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Kritiek heb ik niet gehoord.. Wel vijf keer 'pannenkoeken met gehaktballen zijn erg lekker'.
Was jij ook degene van het commentaar?quote:Op zondag 17 april 2011 12:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Gisteren zei je nog 3x en het was eigenlijk maar 2x
En ik had Thrawn nog even toegejuicht vanuit de toren
Gokje: O2- volgend weekend gaat langzamer...quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha die Nereus 2- hebben 6.46 gevaren op de skoll cup, wat een grap
Zeur niet zo, wees blij dat je gratis mag oproeien.quote:Op maandag 18 april 2011 12:27 schreef Sjobber het volgende:
Gaat wel achteruit met die Ringvaart zeg. Jaren roepen ze dat ie 100km is terwijl je in werkelijkheid slechts 94.6 roeit.
En dit jaar finish je bij het lustrum terrein, wat de route nog eens 3.5km korter maakt ...
Wil ik ook 1/10 van het inschrijfgeld terug.
Opgevoerde kano. De Sigyn of de Jodokio?quote:Op maandag 18 april 2011 21:41 schreef Keroppi het volgende:
Nou, vandaag de eerste keer scull-les op het water. Ik had me er al overheen gezet dat ik weer naar een C boot moest, maar nu bleek dat ik op een soort van opgevoerde kano mocht
Leden van Njord kennen dat ding misschien wel.
Maar het ging eigenlijk best aardig, zat puntjes om aan te werken natuurlijk maar er zat best een lekkere haal onder
Ik ken veel boten van die Leythe, maar die niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:14 schreef Keroppi het volgende:
Het was écht een omgebouwde kano. Maar de naam was iets met blue erin.
Maareh ik roei bij die Leythe he (ben nu burger) maar kon me voorstellen dat de Njord buren het ding ook wel eens hadden gezien.
Hopen dat LO1x 6 blijft.. vanavond maar even beslissing nemen als er 1 bij komt.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:43 schreef pullup het volgende:
Zeven inschrijvingen bij het dames SA veld![]()
Dat is er een te veel, eens even kijken wie het eerst is met zich terugtrekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
quote:Op woensdag 20 april 2011 14:58 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Hopen dat LO1x 6 blijft.. vanavond maar even beslissing nemen als er 1 bij komt.
Check LSA1x, toch niet normaal meer..Haha zeven Proteus roeiers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gezellig hoor.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Als de wedstrijdleiding dat dicht genoeg op het DSB-veld zet trekt Njord zoch vanzelf wel terug.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:43 schreef pullup het volgende:
Zeven inschrijvingen bij het dames SA veld![]()
Dat is er een te veel, eens even kijken wie het eerst is met zich terugtrekken
Een Muda die gaat starten!quote:Op woensdag 20 april 2011 15:04 schreef pullup het volgende:
[..]
Haha zeven Proteus roeiers.gezellig hoor.
Omdat Tycho nog stuk is?quote:
Die doen niet mee? Tenminste, ik neem aan dat het over DSA8 gaat..quote:Op woensdag 20 april 2011 15:33 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Als de wedstrijdleiding dat dicht genoeg op het DSB-veld zet trekt Njord zoch vanzelf wel terug.
In denk dat het gaat om de 2-. Njord start zowel DSA2- als DSB2-. Als ze moeten kiezen dan zullen ze vast kiezen voor DSB2- waardoor de vw voor de DSA2- vervalt.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die doen niet mee? Tenminste, ik neem aan dat het over DSA8 gaat..
Ik bedoelde eigenlijk inderdaad de DSA8+quote:Op woensdag 20 april 2011 16:10 schreef wvdwest het volgende:
[..]
In denk dat het gaat om de 2-. Njord start zowel DSA2- als DSB2-. Als ze moeten kiezen dan zullen ze vast kiezen voor DSB2- waardoor de vw voor de DSA2- vervalt.
Is er eindelijk animo is het weer niet goed. Denk dat er nog een hoop gaat veranderen na de sluiting.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:17 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk inderdaad de DSA8+die alleen mag gestart worden door een groot deel van de dames als er geen voorwedstrijd is.
Zoals altijd. Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat ook de mannen-acht (met Vellenga cum suis) niet meedoet met 'te veel' inschrijvingen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:18 schreef wvdwest het volgende:
[..]
Is er eindelijk animo is het weer niet goed. Denk dat er nog een hoop gaat veranderen na de sluiting.
Ik ben blij dat de LDO1x geen voorwedstrijden heeft nu de LDSA1x lijkt af te stevenen op vw op zaterdag. Wordt wel een leuk weekeinde met spannende NK's.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Zoals altijd. Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat ook de mannen-acht (met Vellenga cum suis) niet meedoet met 'te veel' inschrijvingen.
Ik ben oprecht benieuwd. Daan is geen slechte roeier! Jort staat op een kleine afstand. En voor de rest is het gewoon koffiedik kijken.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:10 schreef wvdwest het volgende:
Wan, weer een mooi verhaal. Denk alleen dat voor het J18 veld Jort hoger ingeschaald moet worden dan Daan. Maar we zullen dit weekeinde wel zien wie gelijk heeft.
Ik ook. Wordt een leuk veld. Net als de M18. Ik verbaas me alleen sterk over het gebrek aan inschrijvingen voor het M16 veld. De andere velden zijn redelijk vergelijkbaar met afgelopen jaren. Maar dit veld blijft sterk achter.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd. Daan is geen slechte roeier! Jort staat op een kleine afstand. En voor de rest is het gewoon koffiedik kijken.
Daar heb je wat gokjes voor moeten makenquote:Op woensdag 20 april 2011 22:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Who to Watch -- met veel pijn en moeite![]()
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2682.html
Gelukkig schrijft niet iedereen zich op het laatste moment inquote:Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef pullup het volgende:
[..]
Daar heb je wat gokjes voor moeten maken![]()
In ieder geval ben je beleefd gebleven tov Nienke Kingma en haar maatje in de twee
Het gaat zeker erg leuk wordenquote:Op woensdag 20 april 2011 22:23 schreef wvdwest het volgende:
[..]
Gelukkig schrijft niet iedereen zich op het laatste moment inErg goed om zo snel al een voorbeschouwing te hebben. Heb erg veel zin in dit weekeinde.
Koopmans in de top 3quote:Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef pullup het volgende:
[..]
In ieder geval ben je beleefd gebleven tov Nienke Kingma en haar maatje in de twee
Welke zijn in jouw ogen teveel gegokt? ;-)quote:Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef pullup het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 april 2011 10:17 schreef Pluizel het volgende:
leuk stukje met de voorbeschouwing op nlroei, wan!
DSA1x Lijkt me aardig alleen verwacht ik Cla - Cha - Fem in die volgorde.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Welke zijn in jouw ogen teveel gegokt? ;-)
Wat denk je dat Anna gaat doen?quote:Op donderdag 21 april 2011 11:30 schreef pullup het volgende:
[..]
DSA1x Lijkt me aardig alleen verwacht ik Cla - Cha - Fem in die volgorde.
Ik denk dat je Anniek vergeten bent bij de lichte dames die kan dat best wel eens winnen.
Abel lijkt me niet zo tussen de favorieten horen bij de LSA1x en Dion komt daar niet zo hoog schat ik in eerder toch Vincent.
Het lijkt me sterk dat Lucken / vd Want zo hoog komen bij de SA2-, dan nog eerder Simon/Braas
Inge roeit waarschijnlijk rondjes om Annebel heen.
Maar goed ik gok natuurlijk even hard bij sommige velden.Ik heb wel het e.e.a. zien varen deze weken natuurlijk.
Omdat de twee-zonder voor watjes is dit jaar. Dat was ook wat pullup impliceerde eerder deze pagina.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat denk je dat Anna gaat doen?
En waarom starten Bouw en De Haan ook niet in de DSA2- net als vorig jaar, nu raken ze hun titel kwijt.
Vorig jaar deden ze ook DSA2x overigens.
Maar waarom starten ze niet gewoon allemaal dubbel?quote:Op donderdag 21 april 2011 11:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Omdat de twee-zonder voor watjes is dit jaar. Dat was ook wat pullup impliceerde eerder deze pagina.
Langzaam!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:54 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hoe gaat t trouwens met je boek, Wan?
Ik lees nu op de Skoll site dat de voorwedstrijden van de skiff vallen tijdens de 2-. Waarom doen ze dat danquote:Op donderdag 21 april 2011 11:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar waarom starten ze niet gewoon allemaal dubbel?
Dat klopt helemaal. En de verschillen in de skiffs zijn nu ook weer niet zo groot dat je het je kunt Permiteren de extra energie te versPillen.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Omdat de twee-zonder voor watjes is dit jaar. Dat was ook wat pullup impliceerde eerder deze pagina.
Vorig jaar was dat dus eigenlijk een foute inschatting om ook de DSA2- te starten?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:10 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. En de verschillen in de skiffs zijn nu ook weer niet zo groot dat je het je kunt Permiteren de extra energie te versPillen.
Er heeft iemand al een camper gebuurd om volledige rust op de baan te kunnen garanderen tussen de wedstrijden door, en volgens mij hebben er zelfs mensen een hotel akertje geboekt om te kunnen liggen. Als je dan 2 km extra doet ben je echt kansloos in de skiff
Vorig jaar was het volgens mij niet zo zeer een selectiemoment voor de dames als dat het nu is.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat dus eigenlijk een foute inschatting om ook de DSA2- te starten?
Verder, het DSA8+ veld
g jaarquote:Op donderdag 21 april 2011 12:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat dus eigenlijk een foute inschatting om ook de DSA2- te starten?
Verder, het DSA8+ veld
Anders mij wel! Ik heb er zin in!quote:Op donderdag 21 april 2011 12:21 schreef Lucas0 het volgende:
Het zal mij allemaal benieuwen dit weekend!
Het toetsenbord van je smartphone werkt matigquote:Op donderdag 21 april 2011 12:16 schreef pullup het volgende:
Een beetje, er is wel een verschilletje met vorig jaar toen de skiff en de twee op verschillende dagen waren.
[..]
g jaar
Het is eerder de bediener ervan die faalde.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:03 schreef Virmes het volgende:
[..]
Het toetsenbord van je smartphone werkt matig
Dat is bij de junioren al jaren het geval. Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt bepaald of en zo ja hoeveel halve finales (max 3) er zijn. Er staat op de site van de Hollandia (http://dudge.nl/wp-conten(...)otieschemas_2011.pdf) ook een promotieschema. Ik kan het wel waarderen. Als er drie halve finales zijn dan heb je rond twee posities strijd in plaats van maar om een. En zeker omdat er geen herkansingen zijn is met het grote aantal ploegen wel nodig om de voorwedstrijden niet helemaal een loterij te laten zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:50 schreef WanEnOonlie het volgende:
P is inderdaad van plaatsing/geplaatste ploeg.
Nu mogen ze nog even gaan uitleggen welke flapdrol heeft bedacht dat er drie halve finales nodig zijn in plaats van twee.
Het is idd wel raar. Hebben ze duidelijke promotieschema's houden ze er zich niet aan. Bij de SA2- is het helemaal raar dat er maar 1 ploeg afvalt na de vw. Blijkbaar wilden ze toch een herkansing en is het op deze rare manier opgelost. Verklaart ook waarom er 3 halve finales bij de DSA zijn. Maar waarom dat nergens netjes wordt vermeld is onduidelijk. Had daarom ook eerst niet door wat je er vreemd aan vond. LSA houdt zich wel netjes aan het promotieschema en daardoor is het beeld helemaal scheef.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
(het ging me in dit geval om de SA2-)
Goed verhaal. Leuk om te lezen hoe het Diederik vergaat in Indonesië. Afgelopen jaren hem van dichtbij mee mogen maken en veel van hem geleerd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 16:47 schreef WanEnOonlie het volgende:
Artikel: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2683.html
Graag. Ik zit in de toren, dus je weet me te vindenquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:49 schreef wvdwest het volgende:
[..]
Het is idd wel raar. Hebben ze duidelijke promotieschema's houden ze er zich niet aan. Bij de SA2- is het helemaal raar dat er maar 1 ploeg afvalt na de vw. Blijkbaar wilden ze toch een herkansing en is het op deze rare manier opgelost. Verklaart ook waarom er 3 halve finales bij de DSA zijn. Maar waarom dat nergens netjes wordt vermeld is onduidelijk. Had daarom ook eerst niet door wat je er vreemd aan vond. LSA houdt zich wel netjes aan het promotieschema en daardoor is het beeld helemaal scheef.
Ik ga morgen kamprechteren en zal het wel vragen.
Leuk verhaalquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:47 schreef WanEnOonlie het volgende:
Artikel: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2683.html
Dat waren C.est_Bon en ik. Verder is er geen dames 2- bij Boreas. Je overschat onze vereniging.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:03 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Welke Boreasdames heb ik nou vanmorgen aan t vlot helpen aanleggen?
Was wel even verbaasd toen mijn naam geroepen werd
Als je verhalen hebt moet je ze natuurlijk wel delen... ik weet van niks namelijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Triest verhaal trouwens over de botenwagen van (o.a.) Weesp. Waarom zou je in hemelsnaam boten bekladden?
Wat is er precies gebeurd dan?quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Triest verhaal trouwens over de botenwagen van (o.a.) Weesp. Waarom zou je in hemelsnaam boten bekladden?
Hee nette uitslag bij jullie! Ook tevreden over?quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:49 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Dat waren C.est_Bon en ik. Verder is er geen dames 2- bij Boreas. Je overschat onze vereniging.
He, c'est bon hier. Nou we gingen heel scheefquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hee nette uitslag bij jullie! Ook tevreden over?
Omdat je bij diskwalificatie uit het veld wordt geschrapt en niet uit de race. Dus daarom vervalt ook het resultaat uit de vw. Overigens zijn dit formeel regels waar een kamprechter niet over gaat. De uitsluiting uiteraard wel, maar de punten niet. Als het klassement in hun reglementen opneemt dat bij uitsluiting in de finale toch de minimale punten voor de finale worden toegekend dat kan dit volgens mij.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:49 schreef Dodona het volgende:
Ah een kamprechter, dan kan jij vast mijn vraag beantwoorden:
Waarom krijgt een ploeg die gediskwalificeerd wordt in de A-finale niet gewoon 3 punten voor het klassement (immers, ze hebben de finale behaald en werden hierin 'laatste)
Bij ons geen onaardige dag. Nog steeds aan het terugkomen van het vervangen van een slag (Pfeiffer) en de nummer 6 (tijdelijke rugblessure), dus dan is A-finale altijd prima. Al werden we dit keer een beetje geholpen door de loting
Leen ik je 'n roeier van me, worden jullie gelijk gediskwalificeerd. Wat was de oorzaak?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:49 schreef Dodona het volgende:
Ah een kamprechter, dan kan jij vast mijn vraag beantwoorden:
Waarom krijgt een ploeg die gediskwalificeerd wordt in de A-finale niet gewoon 3 punten voor het klassement (immers, ze hebben de finale behaald en werden hierin 'laatste)
Bij ons geen onaardige dag. Nog steeds aan het terugkomen van het vervangen van een slag (Pfeiffer) en de nummer 6 (tijdelijke rugblessure), dus dan is A-finale altijd prima. Al werden we dit keer een beetje geholpen door de loting
Lekker tegen Lies en Liessannquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:29 schreef Fiekie het volgende:
[..]
He, c'est bon hier. Nou we gingen heel scheef![]()
De voorwedstrijd ging prima, alleen jammer dat we 3x in de baan ernaast op bezoek zijn geweest. Ik zit op boeg en pikte op de wedstrijd ineens de hele race te vroeg in wat redelijk desastreus is op zon rechte baan. In de finale probeerden we gelijk te komen maar dat was best lastig, het ging pas in de eindsprint goed, net zoiets als bij jullie dus
Morgen hebben we DO2- met echt een dodelijke loting, Fieke zei al dat het voelde alsof we naar de slachtbank gaan, maar we gaan gewoon op ons hardst roeien en zien wat er gebeurt
Oh dacht al. Succes vandaag, ik kijk wel mee via de live trackerquote:Op zondag 24 april 2011 07:03 schreef Dodona het volgende:
Ow nee, wij werden niet gediskwalificeerd; de vraag was meer ter aanleiding van Okeanos in het DEj8+-Klassement op de Varsity
Vandaar ook 'klein'. Anders had ik terug moeten gaan naar 2000, twee-zonder kampioen met Jochem Verberne. Volgens mij was dat de laatste.quote:Op maandag 25 april 2011 09:07 schreef De_Brok het volgende:
En weer een nieuw artikel van Wanhttp://www.nlroei.nl/displayarticle-2684.html
Klein detail: er wordt aangegeven dat Simon 9 jaar gelee het kleine nummer SA2+ won. Volgens de indeling van de NK vorig jaar is dat een groot nummer.
Het is wel weer opvallend hoeveel Njord er op het podium stond!
quote:Op maandag 25 april 2011 10:03 schreef Bellah het volgende:
Feli aan AHGoed man!
Sluit me verder totaal aan bij de woorden van C'est bon, als je Boreas verandert naar Orca. (relaxed overigens dat je nu wel rechtdoor ging) Heb echt een topweekend gehad, heerlijk
Het ging alleen niet zo goed met mijn meisjes. Maar ben na de tranen van Braas in ieder geval niet meer bang om 'm in een steegje tegen te komen..
Ha, je stelt de vraag die veel mensen zich al een aantal jaar stellen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:25 schreef BEFEM het volgende:
Waarom is het trouwens Meijnders die zoveel beslist bij de mannenacht, hij coacht toch amper? Net alsof de technisch directeur van de KNVB gaat zeggen wie er in de basis elf moeten
Zou het misschien niet goed zijn als het Nederlandse roeien een keer finaal afgaat zodat er een grote reorganisatie kan plaatsvinden (a la Ajaxquote:Op maandag 25 april 2011 10:26 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ha, je stelt de vraag die veel mensen zich al een aantal jaar stellen.
Niet zo kritisch zijn Wan, Njord is niet zo'n grote club. Wij moeten het doen met een LSB2- titel, wat vooruitgang is tov vorig jaar, toen we helemaal niks wonnen.quote:Op maandag 25 april 2011 09:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En Njord op het podium... mwah, viel wel mee. Denk dat alleen Nicole en Marie-Anne echt een knappe prestatie hebben geleverd. Kelvin en Tim op hun beurt ook goed, maar dat veld was wel wat uitgekleed.
Haha, dat wist ik helemaal niet!quote:Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij hadden trouwens op zondagochtend Jaap Schouten als vlothond, best ironisch..
Tof dat zo iemand gewoon gaat vlothondenquote:Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij hadden trouwens op zondagochtend Jaap Schouten als vlothond, best ironisch..
quote:Op maandag 25 april 2011 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Hij viel ons ook al op dat we best een oud vlothondje hadden. Dat hij het was realiseerde we ons later. We overigens compleet tevreden met zijn vlothond-kunsten. Hij deed het heel geconcentreerd.quote:
Een vereniging is voor de leden, door de leden. Dit is wel 1 van de mooiere gebaren op dat gebiedquote:Op maandag 25 april 2011 13:00 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Tof dat zo iemand gewoon gaat vlothonden
Hoe bedoel je "als de aligneur er nog wat van probeerdt te maken"? Als roeier heb je echt geen idee wat daar allemaal aan de gang is. Doet 'ie het dan in rijm, of als haiku? Misschien in een willkeurige liedvorm, MC Hammer als aligneur?quote:Op maandag 25 april 2011 23:46 schreef jw3 het volgende:
En het is nog best leuk daar te liggen ook, zeker als de aligneur er nog wat van probeerd te maken.
Inderdaad, vorig jaar met de Skøll cup nog gedaan. En dan de aligneur de hele tijd bij dames clubachten beoordelen hoe het er uit ziet en wie er het beste uitzicht moet hebben enzo, best vermakelijk!quote:Op maandag 25 april 2011 23:46 schreef jw3 het volgende:
En het is nog best leuk daar te liggen ook, zeker als de aligneur er nog wat van probeerd te maken.
Wij hadden 1 race een hele vervelende trage man, je hoorde hem eerst zeggen "nou zullen we dan maar" (volgens mij was het niet de bedoeling dat dat te horen was) en toen "Asopos ... Ehhh... Triton.. (5 sec. niks)... ehhh..Orca.. etc. ehhh.. opgelet..quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:48 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "als de aligneur er nog wat van probeerdt te maken"? Als roeier heb je echt geen idee wat daar allemaal aan de gang is. Doet 'ie het dan in rijm, of als haiku? Misschien in een willkeurige liedvorm, MC Hammer als aligneur?
Is inmiddels niet meer zo. Hij hangt nu naast mijn bed.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat Bellah zelfs twee posters van Jaap Schouten op haar kamer heeft hangen, waarvan een zelfs boven haar bed!
Ahh nu snap ik hetquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:18 schreef jw3 het volgende:
Dat je die als ploeg niet hoort is meestal maar goed ook, zeker als ik daar in dat hokje zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin is dat he! Wij hebben nog via ATP besteld, maar die zijn er om een of andere reden een week geleden mee opgehouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:22 schreef Fiekie het volgende:
De nieuwe leden worden geinaugureerd en ondertussen zit ik thuis stad en land af te bellen voor een Visa-kaart. Waarom heeft niemand zo'n ding? En waarom moet je daarmee kaartjes bestellen voor de Olympische Spelen? Zeer ongelukkige combi.![]()
Als iemand een oplossing heeft...
Ik was dit ook al tegengekomen. Voor de twijfelaars: VISA zelf linkt er ook naar! Dus gewoon doen!quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:48 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Onzin is dat he! Wij hebben nog via ATP besteld, maar die zijn er om een of andere reden een week geleden mee opgehouden.
Ik weet verder niet hoe het precies werkt, maar dit is een online kaart speciaal voor de Spelen:
https://www.3vvirtual.com/
Haha, ik was zelf niet eens zo tevreden!quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ahh nu snap ik het
@ Michiel, het filmpje is goed gelukt! Vind deze weer leuker dan de vorige twee, en ook een goede opsteker voor ploegen die het nog niet zo goed doen.
Ik ben benieuwd, achter de tafel zitten betekende in ieder geval dat ik de vaart erin kon houden, de jaarlijkse alv wist ik toch in 1,5 uur af te werken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:38 schreef SeanFerdi het volgende:
zo, wat is een ALV relaxt als je zelf geen bestuur meer bent
ik heb wel eens in veelvouden van jouw tijd achter de tafel mogen zitten.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:00 schreef jw3 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, achter de tafel zitten betekende in ieder geval dat ik de vaart erin kon houden, de jaarlijkse alv wist ik toch in 1,5 uur af te werken.
Het is gelukt! Uiteindelijk... Bleek die jongen nog geen wachtwoord te hebben. Die heb ik nu met zijn gegevens voor hem aangemaakt. Wát een gedoe.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:48 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Onzin is dat he! Wij hebben nog via ATP besteld, maar die zijn er om een of andere reden een week geleden mee opgehouden.
Ik weet verder niet hoe het precies werkt, maar dit is een online kaart speciaal voor de Spelen:
https://www.3vvirtual.com/
Nice!quote:Op woensdag 27 april 2011 00:15 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Het is gelukt! Uiteindelijk... Bleek die jongen nog geen wachtwoord te hebben. Die heb ik nu met zijn gegevens voor hem aangemaakt. Wát een gedoe.
Aaah, vandaar dat jullie zo professioneel rechtdoor gingenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vanaf vandaag ga ik trouwens op boeg, mijn Tritonpartner op slag. Even een weekje kijken hoe dat roeit, daarna besluiten in welke opstelling we door gaan. Jammer, nu kan ik niet meer stoer mijn tempoteller omhangen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
'Je kan ons herkennen aan de oranje shirts'?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:00 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat een gezelligheid, fokmeet op de spelen
Heb je eindelijk een BEFEM shirt aangeschaft?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
'Je kan ons herkennen aan de oranje shirts'?
Gefeliciteerd! Hoeveel mensen zijn er uitgenodigd voor die 8?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:14 schreef De_Brok het volgende:
Zo, goed nieuws. M'n roeier is uitgenodigd voor de SB-selectie. Mag hij mooi met Seekfam gaan knokken om een plekje in de 8!
Lijkt mij dat veel coaches dat hebben. Hoewel ik het idee van boord aan boord races wel leuk vind inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Dodona het volgende:
Laga Lustrum,
briljant concept; maar ik ga mijn heren niet, op een niet-wedstrijdweekend naar Delft sturen voor een uitprobeersel. Dan steek ik toch liever tijd in de voorbereiding op de Westelijke Regatta
Je kan trainen, of je kan het Lagalustrum starten. Ik kan je uit eigen ervaring - en ik heb geen belang hierbij - vertellen dat het een erg leuke wedstrijd is.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Dodona het volgende:
Laga Lustrum,
briljant concept; maar ik ga mijn heren niet, op een niet-wedstrijdweekend naar Delft sturen voor een uitprobeersel. Dan steek ik toch liever tijd in de voorbereiding op de Westelijke Regatta
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |