En omdat het kan..quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Prewash fades gaan niet meer veranderenquote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Moffol het volgende:
Ik heb een Nudie Bootcut Barry (oud model), alleen van onder laten vermaken zodat het meer carrot fit is. Het is geen dry, maar kunnen de 'normale' Nudies ook allemaal rare fades en strepen krijgen?
Ik heb ook nog een mooie broek van Wrangler... moet toch wel zeggen dat ik de broeken van Wrangler echt perfect vind.
Damnn, mooie broek man!quote:Op donderdag 7 april 2011 13:55 schreef bokkepoot het volgende:
Prewash fade nog steeds als je het niet wast.
Indigo is ook "the living colour"
Deze prewash van nudie bijv. ook nog steeds
[ afbeelding ]
http://mynudies.com/galle(...)sults&searchid=53938
Mijn vader draagt al heel zijn leven Levi's 501. Hij heeft nog steeds een broek van zo'n 20 jaar geleden. De broek was donkerblauw en is nu super licht met witte fading en verfspetters (werkbroek geworden). Wat een coole broek.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:06 schreef DutchErrorist het volgende:
En langzaam aan fade mijn Levi's verder
quote:Op donderdag 7 april 2011 13:51 schreef Sinji het volgende:
TVPizzle y'all
creases beginnen een beetje te settlen. Volgende week even een fitpic. En dan ook even van de grey 13oz.
quote:Op donderdag 7 april 2011 14:06 schreef DutchErrorist het volgende:
En langzaam aan fade mijn Levi's verder
quote:Op donderdag 7 april 2011 14:08 schreef Moffol het volgende:
[..]
Mijn vader draagt al heel zijn leven Levi's 501. Hij heeft nog steeds een broek van zo'n 20 jaar geleden. De broek was donkerblauw en is nu super licht met witte fading en verfspetters (werkbroek geworden). Wat een coole broek.
Vanmiddag ga ik pics uploaden van die gepimpte Jack and Jones broek (m'n buurvrouw gaat er later deze middag een zoompje inzetten), m'n Nudie en de Levi's van m'n vader.quote:
Bok, frontpockets niet customizable, jammer.quote:Artistdenim aan mij
details weergeven 18:18 (0 minuten geleden)
Hi Thijs, picture of the back pockets is not really clear, I can't understand it, may I ask you to redo it again please?
Denim #0 #1 is unsanforized, sizing up 1-2 size is recommended.
For the bootcut, I have no fit pics right now but I'll add it asap.
I'm really sorry but front pockets is not customizable, It's already pretty deep in my opinion.
and I surely can give discount on the shipping price(UPS express shipping), I can do 50% off on it : ).
Thank you
Have a good day!
Gun
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Net mailtje.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:22 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Bok, frontpockets niet customizable, jammer.
Ik ga even photoshoppen met de backpockets, zo'n sketch is inderdaad maar karig.
quote:Op donderdag 7 april 2011 18:35 schreef T_Fuff het volgende:
Ik ga zo terug mailen, heb mijn backpocket al aangepast met Gimp, zal hem in een spoiler zetten.
Gaarne jullie suggesties,vragen, opmerkingen nog, zodat ik hem kan bedanken of weer iets opnieuw kan vragenIk denk dat ik het gewoon bij die originele backpocket-stitching hou, dus deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat weet ik nog niet zeker, misschien dat ik wel ineens iets heel inspirerends tegenkom.
Verder geen vragen eigenlijk, ja die bootcut fitpics, maar dat komt dus al.
Zou gewoon zeggen dat je gaat overleggen en dat hij waarschijnlijk over een tijdje wel een bestelling kan verwachten, niet per se over 4 weken.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:49 schreef T_Fuff het volgende:
Oke, dan ga ik hem weer mailen. Zal ik gelijk zeggen dat hij een bestelling over 4 weken kan verwachten ofzo? Of gewoon niks daarover en we mailen dan wel weer.
ongeveer anderhalf jaar nu.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:59 schreef BigSmurf het volgende:
Hoe lang is die gast eigenlijk al bezig met deze business dat jullie weten?
Danke ik ga hem denk dan wassen. Als ie dat al volhoudt. Ik denk dat hij met nog 140 dagen stuk zal zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ziet er nice uit Bok, 300 dagen damnDan wassen of soaken?
Danke.. ik vind het alleen aan mijn kont soms iets te baggy.. maar voor de rest..quote:Op donderdag 7 april 2011 17:06 schreef T_Fuff het volgende:
Nice hoor bokkepoot, goeie fit ook!
Smurf, nope, nog steeds niks.
Ik heb hem ook al veel langer dan jouw selvage. Bijna een jaar nu..quote:Op donderdag 7 april 2011 18:43 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Net mailtje.![]()
Bokkepoot mooie progress trouwens. Ding fade sneller dan m'n selvage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Je hebt geen junk in the trunk als gemiddelde Hollander dat je bent.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:05 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Danke.. ik vind het alleen aan mijn kont soms iets te baggy.. maar voor de rest..
hoeft geen junk te zijn he, kan ook kwaliteit zijnquote:Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Je hebt geen junk in the trunk als gemiddelde Hollander dat je bent.
Mag ik dat zien als een compliment?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Je hebt geen junk in the trunk als gemiddelde Hollander dat je bent.
Ik denk dat ik gewoon ga voor Halflined..quote:Op donderdag 7 april 2011 19:42 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
hoeft geen junk te zijn he, kan ook kwaliteit zijn
Bok, denk dat zo'n uitgebreid design als in donderwolk o.i.d. snel gaat vervelen ja. Kruis is altijd mooi (ALD)
Half-lined is gewoon mooi en verveelt niet. Wellicht dat je nog wat te binnen schiet komende dagen
Als je er dan toch bent... Kijk vooral even naar die Momotaro'squote:Op donderdag 7 april 2011 20:36 schreef bokkepoot het volgende:
Morgen ga ik denk ook even langs teneu de nîmes.
Even rondkijken
Laat ons even weten wat er allemaal ligt. Wil je voor ons (lees: mij) even zien hoe de 003 momo is qua fit?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Mag ik dat zien als een compliment?
[..]
Ik denk dat ik gewoon ga voor Halflined..
Jammer dat ik die arcs van hem niet zo bijzonder vindt.
Hoe meer ik erover praat hoe meer zin ik er in heb.
Morgen ga ik denk ook even langs teneu de nîmes.
Even rondkijken
Ik vind zo'n kruis stiekem ook wel tof, echt lastig als je zoveel keus hebt.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:42 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
hoeft geen junk te zijn he, kan ook kwaliteit zijn
Bok, denk dat zo'n uitgebreid design als in donderwolk o.i.d. snel gaat vervelen ja. Kruis is altijd mooi (ALD)
Half-lined is gewoon mooi en verveelt niet. Wellicht dat je nog wat te binnen schiet komende dagen
SPOILER: Brainstormen, paar ideeënOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edwin gaat trouwens wel lekker, na die soak zit hij stukken beter en voor mijn gevoel iets mooier. Electric blue komt er al iets door heen.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Mwua, wat is raar, ik geef aan alle kleding graag geld uit, zowel bovenkleding, broeken en schoenen, volgens m'n ouders loopt het de spuigaten uit af en toe. Maar ja, die vinden meer dan 2 spijkerbroeken en 5 t-shirts in de kast al overdreven, dus hun meningen heb ik allang naast me neergelegd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:22 schreef T_Fuff het volgende:
Ben benieuwd bokkepoot, ik heb het in een flits door gekeken, maar stuitte vooral op erg dure shirts/cardigans. Vind het sowieso zonde om zoveel ¤¤¤ uit te geven aan bovenkleding. Is dat raar als ik wel veel geld kwijt wil zijn voor alles below the belt?
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, wat is raar, ik geef aan alle kleding graag geld uit, zowel bovenkleding, broeken en schoenen, volgens m'n ouders loopt het de spuigaten uit af en toe. Maar ja, die vinden meer dan 2 spijkerbroeken en 5 t-shirts in de kast al overdreven, dus hun meningen heb ik allang naast me neergelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben blij met de fit, al zou ik liever een wat meer tapered fit gehad. Maak ik me verder geen zorgen over, heb begrepen dat de s710 meerdere wasbeurten blijft krimpen. De waist zit redelijk strak, dus downsizen was een ramp geweest. Anyways, fit na een week indragen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:15 schreef Sinji het volgende:
Foto's geschoten van de Samurai. Eerste pogingen werden steeds verstoord. Wet van Murphy is een bitch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben blij met de fit, al zou ik liever een wat meer tapered fit gehad. Maak ik me verder geen zorgen over, heb begrepen dat de s710 meerdere wasbeurten blijft krimpen. De waist zit redelijk strak, dus downsizen was een ramp geweest. Anyways, fit na een week indragen:Verrie nais.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
30 doen. Had ik dat advies destijds maar gehad ...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:44 schreef Gaijin het volgende:
Nou ik heb gister in de M@W in Groningen de Nudie Slim Jim Dry Organic gepast, en die vindt ik erg vet. Ik heb maat 31 en 30 gepast, en 30 was wel erg strak, maar de verkoper zei dat ik dat er wel uit zou lopen. Ik ben trouwens van plan om 'm niet 6 dagen per week te dragen, maar 3 of zo. Welke moet ik dan nemen de 30 of 31?"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:15 schreef Sinji het volgende:
Foto's geschoten van de Samurai. Eerste pogingen werden steeds verstoord. Wet van Murphy is een bitch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben blij met de fit, al zou ik liever een wat meer tapered fit gehad. Maak ik me verder geen zorgen over, heb begrepen dat de s710 meerdere wasbeurten blijft krimpen. De waist zit redelijk strak, dus downsizen was een ramp geweest. Anyways, fit na een week indragen:Wat een toffe broek man, geweldige fit imo! En die combinatie met die schoenen, echt top!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, wat is je lengte Sinji?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Goeie fit...
En Over Teneu de nimes..
Ik wil een :
1 momotaro 201
2 Real Japan Blues D103
3 Triple Works TWHR01
Ik weet nu gelijk waarom ik nooit veel in denimshops kom..Ik word er zo onzettend hebberig van.
Uiteindelijk heb ik me netjes ingehouden.[door niets te passen en alleen voelen.]
Momo's zijn echt awesome. ik dacht eerst dat ik die pink line heel lelijk zou zijn maar het paste juist enorm goed bij de broek..
En omdat ik niet gepast heb kan ik jammer genoeg niets zeggen over de 003..[als ik iets gepast had had je de klok erop kunnen zetten dat ik er waarschijnlijk ook met naar buiten gelopen zou zijn]
Aardig personeel met zeker ook verstand is ook een mooie pre...
Een ding heb ik wel gemijd en dat is de bovenkleding..Ik vind het
A geen mooie kleding[hele vintage idee is niet aan mijn besteed]
B Veel te duur
Ik ben ook nog deze gasten tegen gekomen in de winkel..
Zijn de Pike Brothers uit duitsland..Ik dacht al dat ze iets bekends hadden..
En pas toen ik al 500 meter de winkel uit was schoot het mij opeens te binnen
Dit was de schade uiteindelijk uit tenue de nimes
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Aardig ja... Verstand van hun verkochte waren... Nee, daar heb ik niet zo'n hoge pet van op eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:51 schreef bokkepoot het volgende:
Aardig personeel met zeker ook verstand is ook een mooie pre...[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Ach als ze weten dat een dry zeker 1 tot 2 maten strekt..dan weten ze al meer dan gemiddelde dry broekenverkoper..[je hoort echt de mooiste verhalen als je afentoe sommige winkels binnenkomt]quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:24 schreef M1stral het volgende:
[..]
Aardig ja... Verstand van hun verkochte waren... Nee, daar heb ik niet zo'n hoge pet van op eerlijk gezegd.
[ Bericht 0% gewijzigd door bokkepoot op 08-04-2011 22:41:38 ]Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Die schrikt niet van 250 voor een broek neerleggen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:56 schreef don-diablo het volgende:
Binnen afzienbare tijd maar even heen dan met de Mrs.."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Ik heb het wel es laten vallen, maar zij gaat liever op vakantie. Dat doet mij echter weinig
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Mijn vriendin vind het absurd dat ik me er zo mee bezig houd, maar ze laat me lekker.
Tof boek bok ? Hoeveel ¤ ?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Nee, die vind dat ieder zo z'n ding heeft mbt kleding en vind dat dry denim naast functie en esthetiek ook een vorm van een hobby kan zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:59 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die schrikt niet van 250 voor een broek neerleggen?
Love will tear us apart (Joy Division)![]()
30 euro.quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:05 schreef T_Fuff het volgende:
Mijn vriendin vind het absurd dat ik me er zo mee bezig houd, maar ze laat me lekker.
Tof boek bok ? Hoeveel ¤ ?
En @ Don-diablo Waar haal je ze vandaan? ik ben er nog geen tegengekomen die het snappen
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
HIhihihi ik ga een levis curve scoren vanmiddag, dan weten ze in de winkel wel wat voor curve je nodig hebt toch?![]()
![]()
Waaah, bij de H&M Men (Utrecht) hebben ze echt de vetste broeken. Voor 30 euro een perfect zittende slim fit. De kwaliteit zal we niet uitmuntend zijn maar nu ik dit weet zal ik daar vaker broeken gaan kopen...![]()
ok jonguhs tijd voor EVO pics
hierbij mijn ALD Frontier BB (aangeschaft zomer 2008)
verliefd op de verticale fading bij deze ALD's
blauw tinten zijn egt suberb (foto's doen niet egt eer daaraan)
EDIT: Moet egt ff een Tripodje kopen voor me Ifohn![]()
Mooi broekje man ! Hoeveel dagen gedragen ? Want ik heb er ook 1 in begin 2008 gehaald en die ging echt snel ! Toffe broek is het zeker.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Nog wat extra foto's geschoten bij goed licht:
Plus in de spoiler, de front en backshots met beter licht. Al zeg ik het zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: