Laatste 2 user-pics:quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:37 schreef T_Fuff het volgende:
Ik vind 17oz ook nog prima te doen, maar als iedereen 17 of 19 neemt is het natuurlijk wel leuker.
Update van mijn ALD Frontier, daglicht, zojuist geschoten, gaat erg hard vind ik, crotch rip komt in begin mei gok ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Edwin ligt lekker te drogen op het balkon in de wind (let niet op de fugly chair
[ afbeelding ]
Het water in de emmer was donkerblauw/donkergroen, het verbaasde me flink.
Laatste post:quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:35 schreef vault_tec het volgende:
net voor het eerst met een naai machine gewerkt. Heb ooit een denim goedkoop kunnen kopen in september. Alleen de fit irriteerde mij heel erg. Hij was baggy met rechte pijpen. Heb hem nu taps laten lopen vanaf de knie, uit einde van de broek heeft totaal 6 cm verloren. . Volgende keer laat ik het wel door iemand doen wat een k.t werk.
voor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
na.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helaas zie je het niet zo goed op de foto's. Ben nu wel zeer blij met dit broekje.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:01 schreef T_Fuff het volgende:
Die kontzakken vind ik juist het intrigerende van een ALD.
Die X is vet als die eenmaal flink gefade i:
Ongeveer 41 cm.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Meet de waist van je favoriete broek eens?
[ afbeelding ]
Ben ik niet met je eens, wat is er mis met 2 of 3 broeken in progress? Dan gaan ze wel wat langzamer, maar dan heb je er ook langer plezier van.quote:
Ik draag op dit moment bijna alleen maar 1 broek. Schiet niet echt op na 4 maanden tot dusver.quote:
En wat voor fit/merk zoek je?quote:
Denim Snobismquote:
Duurt altijd zo gruwelijk lang..je moet de meeste broeken zo'n 6-8 maanden dragen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, wat is er mis met 2 of 3 broeken in progress? Dan gaan ze wel wat langzamer, maar dan heb je er ook langer plezier van.
Draag op dit moment overigens gewoon 6 dagen per week m'n Edwin (zondag jogginbroekdag), maar wil binnenkort toch wel graag een tweede goeie maat dry erbij (m'n AJDDO tel ik niet mee, die moet ik eigenlijk in de verkoop doen), denk dat ik dan toch voor een AJDRS ga óf een RRDRS (het jeanspaleis is nog steeds voor me aan het zoeken of ze hem toch ergens kunnen vinden in mijn maat, kreeg van de week een update-mailtje dat ze hun best aan het doen waren).
@contest: Als we pas begin volgend jaar beginnen heb ik nog genoeg tijd om erover na te denken!
Die is vanity sized. meet met een waist maat van 30 ongeveer 81 cm..quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:52 schreef Gaijin het volgende:
Budget is rond de ¤90-100,-. en zoals ik al gezegd heb vind ik die grey selvage van Naked & Famous erg vet.
niet te denken aan het budgetquote:Op vrijdag 1 april 2011 17:52 schreef Gaijin het volgende:
Budget is rond de ¤90-100,-. en zoals ik al gezegd heb vind ik die grey selvage van Naked & Famous erg vet.
Stretchen ze dan ook niet nog 1 - 1,5 maat uit? Dus dat je als je normaal 31 hebt, je eigenlijk een 29 zou moeten nemen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:12 schreef Sinji het volgende:
De Weird Guy een maat kleiner nemen. 30 is goed voor een 31.
Verwachtte de broek vandaag, maar net pas in Amsterdam belandt. Ik hoop dat DHL ook in het weekend bezorgd
Ze krimpen met wassen ook weer..quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Stretchen ze dan ook niet nog 1 - 1,5 maat uit? Dus dat je als je normaal 31 hebt, je eigenlijk een 29 zou moeten nemen?
Ik vind die collab niet zo boeiend moet ik zeggen..Die met momo is veel interessanterquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:19 schreef Brummi3_NL het volgende:
[..]
niet te denken aan het budget
maar check deze eerste in japan gefabriceerde denim van N&F in samenwerking met Big John![]()
van Kurabo Denim 8 14oz![]()
echt bruut
377 paar gemaakt dus wees snel![]()
deze bedoel je dusquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:49 schreef bokkepoot het volgende:
Ik vind die collab niet zo boeiend moet ik zeggen..Die met momo is veel interessanter
Zoveel tof denim en zo weinig tijd om aan alles toe te komen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:45 schreef T_Fuff het volgende:
En dan heb je ook nog die vette broeken die relatief goedkoop zijn, Edwin, N&F e.d. die ook super tof zijn en die wil je dan ook graag hebben
Maar ik ben gelukkig niet de enige die hier last van heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back 1:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuff + schoenen voor de liefhebber (heel scherp ook!):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: