I know. Maar ik plak er gewoon een logo van Fluval op, of een latje. Echt. Ik was er 2 uur helemaal ziek van.quote:
Ja, die zit links. Kun je prima bij. Rechts is lastiger, maar dat wist ik al. TIs de enige plek in huis waar hij kan staan qua vloerbelasting en aangezien ik toch van plan ben om binnen 2 jaar te verhuizen is dat niet zo erg.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:15 schreef PP. het volgende:
Krijg je die deur nog wel open zodat je bij je filter kan komen?
Een aquarium verhuizen. Kun je volgensmij ook een nieuw topic voor openen, tegen die tijd. Ben benieuwd hoe dat te werk gaat!quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, die zit links. Kun je prima bij. Rechts is lastiger, maar dat wist ik al. TIs de enige plek in huis waar hij kan staan qua vloerbelasting en aangezien ik toch van plan ben om binnen 2 jaar te verhuizen is dat niet zo erg.
Ach ja. Je moet toch wat. Had ook geen zin om maanden/jaren te wachten met het aquarium.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:33 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Een aquarium verhuizen. Kun je volgensmij ook een nieuw topic voor openen, tegen die tijd. Ben benieuwd hoe dat te werk gaat!
Er komt sowieso een schooltje Roodkopzalmpjes in. 2 of 3 algeneters. Paar (grote) garnalen. Voor de rest weet ik het nog niet. Dat komt wel als ik een freaky vis zie een keer.quote:Op maandag 4 april 2011 00:08 schreef ritjurt het volgende:
Leuk topic, doet me weer denken aan vroeger tijden :-) Welke soort vissen ga je houden?
kratje bier, trouwens?quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:50 schreef Prowl het volgende:
Of als je het aandurft gewoon die tussen balk er uit snijden en later weer vastkitten.
Heb ik al vaker gedaan met nog veel grotere bakken incl de bak van 450+ liters die nu in de woonkamer staat
Heeft mijn mama met de hand gemaakt. Wat erin zit ook. *sentimentele waarde*. En ja, dat flikker ik weg.quote:Op maandag 4 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
Krea, dat fotolijstje-achtig ding, gaat dat nog weg?
quote:Op maandag 4 april 2011 11:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heeft mijn mama met de hand gemaakt. Wat erin zit ook. *sentimentele waarde*. En ja, dat flikker ik weg.
Wat ga je eigenlijk met je Edge doen?quote:
Kun je niet een klein stukje onderaan er af halen, en in het "gat" dat ontstaat filterwatten proppen?quote:Op maandag 4 april 2011 20:21 schreef Kreator het volgende:
Goed nieuws. In tweeën zagen was een eitje.
Slecht nieuws. Hij is gewoon helaas te dik om achter de in en uitlaat te passen. Dus helaas... Deze moet maar op marktplaats en dan op zoek naar een matige platte achterwand.
Nu ja, ik heb geen haast.
@pp die hou ik gewoon.
Nee, het gaat echt niet passen. Op geen enkele manier helaas. De in- en uitlaat zijn wel klein, maar daar komen 2 buizen boven en die passen voor geen meter met die achterwand. Dus heb net maar even 2 'simpele' achterwanden gehaald, maar ik snap geen kont van het overlappen en hoe ik ze moet snijden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Kun je niet een klein stukje onderaan er af halen, en in het "gat" dat ontstaat filterwatten proppen?
Ik neem aan dat je toch iets voor die in en uitlaat gaat plaatsen om die uit het zicht te ontrekken, dus dat kleine stukje dat van de achterwand af is zul je dan ook niet zien...
Yep. Maar ja. Niet te lang bij stilstaan. Morgen ga ik weer verder. Vanavond misschien ff de pomp en shit aansluiten. Als ik me ertoe kan zetten.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:17 schreef ShaoliN het volgende:
God wat zonde van die achterwand ook. Dat was een mooi compleet plaatje geweest. Dessalniettemin leuk om te volgen.
Passen ze niet aan alkaar als je ze in "landscape" tegen elkaar zet ipv in "portrait"? niet dat dat handig is voor je bak trouwens....quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, het gaat echt niet passen. Op geen enkele manier helaas. De in- en uitlaat zijn wel klein, maar daar komen 2 buizen boven en die passen voor geen meter met die achterwand. Dus heb net maar even 2 'simpele' achterwanden gehaald, maar ik snap geen kont van het overlappen en hoe ik ze moet snijden.
[ afbeelding ]
Dat past. Alleen is het dan niet hoog genoeg, aangezien het een 65cm hoge bak is.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Passen ze niet aan alkaar als je ze in "landscape" tegen elkaar zet ipv in "portrait"? niet dat dat handig is voor je bak trouwens....
Het zijn dezelfde als die akwaline.nl verkoopt. Prachtig ding. Maar ik heb em in 2 delen gezaagd, omdat hij anders sowieso al niet paste.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Byte_Me het volgende:
achterwand al verkocht? heb evt interesse (ligt eraan of het een dure is of niet, als het B2N is zal ik hem wel te duur vinden)
Nope. Wilde de winkel me wel verkopen. Maar ik heb geen zin om na een jaar die hele bodem er te moeten uitslopen omdat de voeding eruit is en het gaat rotten.quote:
Ik kon nergens hout vinden dat hoog genoeg was en toch ondiep.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:07 schreef Mosch het volgende:
Ziet er nu al mooi uit. Dat stuk hout had nog wel een keer zo hoog mogen zijnHoeveel heeft die bak je eigenlijk gekost?
En totaal onverwacht vandaag ineens antwoord:quote:Hello, I am the owner of a brand new Fluval Profile 1000 aquarium and installed it today. Unfortunately, i chipped the front aluminium plate. Is there any way/possibility you could send me a new brushed aluminium cover for the wood? I am willing to pay of course. My vendor told me i had to buy an entire new cabinet! Thank you for your time. Kind regards,
Ben benieuwd of ik nu alleen het aluminium krijg en wat het gaat kosten. De hele plaat heb ik niet zoveel aan, want dan moet ik alles weer afbreken.quote:Dear Mr. Kreator,
thank you für your inquiry. I´ll try to help you. I order the front aluminium plate, but it still takes a few days.
Best regards,
Martin
Uiteindelijk kwam die ook naar beneden...quote:Op woensdag 13 april 2011 23:19 schreef Kreator het volgende:
Ik had Hagen (eigenaar van Fluval ofzoiets) een mail gestuurd vorige week:
[..]
Hij stijgt nog als de hindenburg.
Klikquote:Wanneer u het hout in het aquarium wilt zetten zult u al snel merken dat het drijft, vooral het donkere hout (uit het veen) drijft veel meer dan het hardhout.
Om het hout toch naar beneden te krijgen kan men er iets zwaars aan maken. Sommige mensen lijmen het gewoon aan de bak vast, anderen die dit niet willen kunnen het op de volgende manier verzwaren: hang er gewoon een gewicht aan vast.
Dit zal uiteraard niet gaan bij veel takken etc maar bij een echte boomstronk zoals deze kan het wel. Dit is de boomstronk die ik een paar jaar in mijn aquarium heb gehad. Zoals je ziet hangt er een tegel onder die zwaar genoeg was om de boomstronk te laten zinken.
Ik heb in de tegel een aantal gaten geboord, daarna ook een paar gaten op dezelfde plek in het hout. Voor het vastmaken van het hout aan de tegel heb ik gewoon koperdraad gebruikt (met de bescherming er nog om).
Je zou bijna denken dat je een 1000 liter bak hebt inplaats van een aquarium van 1000 euro met deze naamquote:Fluval Profile 1000 aquarium
ik zou in ieder geval geen koperdraad gebruiken: slecht voor slakken en garnalenquote:Op woensdag 13 april 2011 23:27 schreef Greys het volgende:
Ik vond dit op een of andere site:
[..]
Klik
En elders hebben ze het er over dat het wel twee maanden kan duren voordat het 'vol' genoeg is om niet meer te drijven: klik
quote:Dear Mr. Krea,
I will try without any cost for you...
Best regards,
gratisquote:Op donderdag 14 april 2011 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..].
Stenen gekocht vandaag. En een tuinslang, voor het verversen. En wat drijfplantjes. Zal wel wat foto's maken als de stenen erin zitten.
Mooiquote:Op donderdag 14 april 2011 17:04 schreef Kreator het volgende:
Update. Het water is mooi helder. Er zit wel een klein beetje witte schimmel op de bodem, maar dat komt volgens mij van de tak. T zijn maar een paar plekkies, maar moet het wel in de gaten houden.
Beetje drijfplantjes erbij... ziet er wel leuk uit. Beweegt er bovenin ook wat.
[ afbeelding ]
Paar stenen gekocht, maar was niet genoeg, komt nog wat bij. Idee is er zullen we maar zeggen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ja ik ook!quote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef Greys het volgende:
Als je had gezegd dat er op die onderste twee foto's geen water in zit had ik het ook geloofd![]()
Het is dat de planten rechtop staan.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef Greys het volgende:
Als je had gezegd dat er op die onderste twee foto's geen water in zit had ik het ook geloofd![]()
Hoeveel weken wacht je nog?quote:Op donderdag 14 april 2011 21:57 schreef Kreator het volgende:
Ja de pomp doet het goed. Kraakhelder water..
....wachten tot de vissen erin kunnen is pure kwelling. Heb wel geduld, maar nu het (bijna) af is niet zoveel meer.
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.quote:
quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.
quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 2 á 3 weken? Die stoeltafel grap komt uit de Aquariumreeks...quote:
Ik weet dat het x aantal weken duurt. Ik vraag dan ook niet hoe lang je in het algemeen moet wachten, ik vraag wanneer Krea zijn vissen erin stopt.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:10 schreef PP. het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 2 á 3 weken? Die stoeltafel grap komt uit de Aquariumreeks...
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam isquote:
Omdat een goudvis een soort van zwemmende kakkerlak is, die dingen zijn niet dood te krijgen. Helaas kunnen de meeste andere vissen niet zo goed tegen ons kraanwater.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam is
Daarom is je goudvis waarschijnlijk ook geen 25 jaar geworden, wat dus wel kan.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam is
Ik weet niet of het een serieuze reactie van je is, maar heeeel veel vissen kunnen wel tegen ons kraanwater. Ze doen het er perfect op.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef PP. het volgende:
[..]
Omdat een goudvis een soort van zwemmende kakkerlak is, die dingen zijn niet dood te krijgen. Helaas kunnen de meeste andere vissen niet zo goed tegen ons kraanwater.
De nitrietpiek krijg je alsnog. Misschien minder hard, maar krijgen zul je hem. Heeft verder weinig met de stabiliteit van het water te maken... Die kan prima 2 weken zeer stabiel zijn en dan een paar uur pieken. Voordat je het door hebt is het leed of al geschied, of in volle gang. Lijkt me een minder leuke start van de bakquote:Op vrijdag 15 april 2011 00:16 schreef Kreator het volgende:
Mijn water is voorbereid met aqua opstarters, dan hoef je in principe niet zo lang te wachten als de waardes stabiel zijn, maar het is goed om min. 1 week te wachten (dat zeggen verkopers) en beter is 2 of 3. Dan heb je de pieken gehad.
Whehe heerlijke opmerking. Hij heeft nog niks geleerd lees ik in z'n zee water topic.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Ben ik enigsinds met je eens.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:34 schreef Kreator het volgende:
Mja, er wordt ook wel panisch over gedaan soms op internet. Geduld is goed om de stoeltafels van deze wereld in toom te houden maar vissen vallen niet bij bosjes dood neer als er een lichte piek komt.
...het is geen wegwerpmateriaal..quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:10 schreef athlonkmf het volgende:
Gooi een paar guppies in en je aquarium is sneller klaar voor gebruik dan met die aquahelp spul.
Zal es een filmpje maken, want de foto's doen ze geen recht.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:42 schreef Greys het volgende:
Tof! Mooi, die roodneusjes!
Vraag van aquariumnoob: zijn er dan online hele tabellen etc. te vinden over welke vissen/bewoners je wel en niet bij elkaar kunt zetten?
En dat 16 uur per dag.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:21 schreef Adelante het volgende:
Wat een zenuwvissen die rooieVan de ene kant naar de andere kant en hopla nog een keer
Dancingphoebe ken je me nogquote:
ik heb een school van 50 van die roodneuzen in mijn bak zwemmen: machtig mooi hoe ze als een grote school van de ene naar de ander kant gaanquote:Op woensdag 20 april 2011 21:21 schreef Adelante het volgende:
Wat een zenuwvissen die rooieVan de ene kant naar de andere kant en hopla nog een keer
Oeh je kent me nogquote:Op donderdag 21 april 2011 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Markje
![]()
Nog eentje voorKreator
. Tis toch zijn topic..
Heb er nog niet naar gekeken. Eerst verder indraaien en wachten en ancistrussen derin.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:08 schreef Leipo666 het volgende:
welke dwergcichlide heb je op het oog? ben zelf erg van van apistogramma's! (zelf ook nog gekweekt met a.beanchi toen ze nog maar pas ontdekt waren)
200x70x60quote:Op donderdag 21 april 2011 13:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb er nog niet naar gekeken. Eerst verder indraaien en wachten en ancistrussen derin.
Hoe groot is jouw bak eigenlijk, als je er 50 in hebt? Ik vond 20 wel een mooi aantal.
Ik vind jouw bak haast aan de kleine kant voor zulke actieve vissen. Het kan netquote:Op donderdag 21 april 2011 14:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah, ja dan kan dat wel.. Ik kan ook wel meer maar dat vind ik niet mooi. (in mijn bak)
Uiteraardquote:Op donderdag 21 april 2011 14:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk vrij irrelevant.
Ruimte zat, dat is het probleem niet. Wel lastig. De een zegt geen probleem, de ander wel. Ik kijk het wel aan.quote:Op maandag 25 april 2011 10:11 schreef Prowl het volgende:
Kan geen kwaad als ze maar de ruimte hebben.
Ik zou het risico niet nemen. Het is teveel afhankelijk van het karakter van je vissen. Soms gaat het goed en soms niet...quote:Op maandag 25 april 2011 10:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ruimte zat, dat is het probleem niet. Wel lastig. De een zegt geen probleem, de ander wel. Ik kijk het wel aan.
Daar kom je pas achter als ze een tijdje samen zitten, ik heb vaak genoeg gezien dan het goed kan gaan maar heb ook een keer gezien dat 2 mannetjes ancistrus elkaar tot de dood bevochtenquote:Op maandag 25 april 2011 10:34 schreef MesaJJB het volgende:
[..]
Ik zou het risico niet nemen. Het is teveel afhankelijk van het karakter van je vissen. Soms gaat het goed en soms niet...
Stress dus. En als ze op lichte dingen gaan zitten verkleuren ze ook wel. Als ze dan weer relaxed worden, krijgen ze hun kleur weer terug.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oei, zulke vlekken heeft mijn ancistrus ook wel eens..
Dan gaat het weer kriebelen hè. Mijn mannetje begint ook een mooi gewei te krijgen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:27 schreef Prowl het volgende:
Blergh, door al dat gepraat over ancistrussen heb ik zin om een dame voor mijn meneer borstelneus te kopen
Zoek je iets aparts van vorm zoals vlindervissen? Of meer voor kleur, gedrag ed?quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan gaat het weer kriebelen hè. Mijn mannetje begint ook een mooi gewei te krijgen.
Maar goed, als iemand nog leuke (liefst iets grotere) vissen weet, graag. Iets als een Ramirezi, maar die vind ik qua vorm ofzo niet echt speciaal.
Mooie bak en die Ancistrus is heel leuk.quote:
Vanaf hoe oud krijgen mannetjes een gewei, eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:32 schreef Kreator het volgende:
Mijn mannetje begint ook een mooi gewei te krijgen.
Eiz zwei hert mit geweiquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vanaf hoe oud krijgen mannetjes een gewei, eigenlijk?
Ik moest lachen.quote:
Ik weet niet hoe oud mijn 5cm mannetje is, maar die heeft al kleintjes.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vanaf hoe oud krijgen mannetjes een gewei, eigenlijk?
De gemiddelde goudvis van iemand 'die snel klaar is' wordt dan ook niet erg oud.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:39 schreef stevenmac26 het volgende:
Dat die shit zoveel geld en tijd kost
Was toch sneller klaar met mijn goudvissen
Wat schattigquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:05 schreef Kreator het volgende:
Ik weet niet hoe oud mijn 5cm mannetje is, maar die heeft al kleintjes.
Simpel. Gewoon een grotere bak kopen.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:47 schreef verwarmingsbank het volgende:
Heel leuk zijn die kleintjes maar wat doe je als je dadelijk 20 van die grote mormels in je bak hebt?
Ik bekijk dit topic dan ook met dikke respect en best veel plezierquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud mijn 5cm mannetje is, maar die heeft al kleintjes.
[..]
De gemiddelde goudvis van iemand 'die snel klaar is' wordt dan ook niet erg oud.
Ik kon ze altijd kwijt bij mijn vaste dierenwinkel voor 2 gulden per stuk en later voor een euro per stukquote:Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef Kreator het volgende:
Die verkoop ik weer, al brengen ze niet veel op.
Ja, ik denk dat mijn lfs ze ook wel wil hebben. Altijd tekort.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:56 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik kon ze altijd kwijt bij mijn vaste dierenwinkel voor 2 gulden per stuk en later voor een euro per stuk![]()
Elke maand gratis diepvriesvoer
Wut? Jaloers? Check me topic en bak nog maar is. Zal volgende week foto's posten van de koralen en vissen. Bij mij zat de eerste vis er na 9 weken in, niet gek en ben niks verloren.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Whehe heerlijke opmerking. Hij heeft nog niks geleerd lees ik in z'n zee water topic.
1 picasso vis toch verloren?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:58 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wut? Jaloers? Check me topic en bak nog maar is. Zal volgende week foto's posten van de koralen en vissen. Bij mij zat de eerste vis er na 9 weken in, niet gek en ben niks verloren.
Maar mooi aquarium kreater, succes!
o dus dat kan ook gewoon? wij gaan binnenkort weer onze aquarium opstarten. hebben ze in duitsland veel meer en uitgebreidere dingen dan een willekeurige hornbach?quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nope. Wilde de winkel me wel verkopen. Maar ik heb geen zin om na een jaar die hele bodem er te moeten uitslopen omdat de voeding eruit is en het gaat rotten.
Ik compenseer dat met tabletten en vloeibare voeding.
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn best veel vissenwinkels in Nederland..quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:17 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
o dus dat kan ook gewoon? wij gaan binnenkort weer onze aquarium opstarten. hebben ze in duitsland veel meer en uitgebreidere dingen dan een willekeurige hornbach?
Ziet erg echt supergaaf uit hoor! leuke visjes die rode
Nou heel veel meer weet ik niet. De grotere LFS in nederland heeft ook wel veel soorten. Sommige dingen zijn heel uitgebreid in duitsland, maar het valt me ook wel op dat ze gewoon heel van hetzelfde hebben staan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:17 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
o dus dat kan ook gewoon? wij gaan binnenkort weer onze aquarium opstarten. hebben ze in duitsland veel meer en uitgebreidere dingen dan een willekeurige hornbach?
Ziet erg echt supergaaf uit hoor! leuke visjes die rode
Ja, dan hebben ze nog geen echte naam gekregen, omdat het een vrij nieuwe soort is. Die worden aangeduid met een L nummer.quote:
Dat weet ik, maar ik zie andere L nummers veel vaker door de bak zwemmen. Deze doet helemaal niks. Wou ook een keer zeker weten dat hij niet ziek is. In de winkel stond L-175 op het bord, maar daar kon ik echt niets over terug vinden. Vandaar ook dat ik echt nooit meer afga op het woord van iemand anders. Maar ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:47 schreef stoeltafel het volgende:
Je weet toch wel dat lnummer nacht vissen zijn? Je ziet ze daarom overdag zelden vechten. Is het misschien de L-73?
vroeger was een L-nummer alleen (tijdelijk) voor dit soort meervallen (Loricaria) die nog niet wetenschappelijk beschreven waren en dus nog geen latijnse naam hadden gekregen. Ze verloren dan hun L-nummer als ze hun latijnse naam gekregen hadden. Alleen omdat er steeds meer soorten ontdekt werden, de beschrijvers het niet bij konden houden en omdat de winkeliers de L-nummers ook gingen gebruiken is de L-nummer een blijvertje gebleven en 'verliezen' vissen deze naam niet meer als ze beschreven zijn. Oude, al veel eerder ontdekte soorten hebben dan ook geen L-nummer (meer)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef Greys het volgende:
Wauw, die is echt prachtig.
Heet zo'n diertje echt een I-nummer?![]()
En wat spannend, dat zwarte gat
Thx. Leuk om te horen. Ik moet ook nog wat foto's van de waaierhandgarnalen maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:43 schreef Maria2.0 het volgende:
Toffe vis. Toch jammer dat je hem amper ziet. Ik zat ook over L nummers te denken maar zal dan wel even goed verder lezen erover.
Vind je bak nog steeds top, jouw topic doet het bij mij nog meer jeuken om een grote bak aan te schaffen.
waterwaarden in orde krijgen is volgens mij het enige. zorgen dat je planten dus goed groeien (toen ik het vroeger in mijn kleine bak had hield ik het volgende aan: NO3 10mg/l, PO4 0,0mg/l, FE 1.0mg/l, CO2 25mg/l en genoeg licht (ik had 0,5watt/l). mijn planten groeiden de pan uit en al mijn algen (ook die op de ramen) verdwenenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:34 schreef Kreator het volgende:
Iemand ervaring met kleine groene algpuntjes/rondjes die op het glas gaan zitten en die er moeilijk af te poetsen zijn? Wat kan ik eraan doen....
testsetjes van Sera, je kan zo'n hele koffer kopen maar zelf gebruik ik dus alleen de NO3, PO4 KH en FE setjes (die kan je ook los kopen). PH meet ik met een PH-controller (aangesloten op mijn CO2 installatie) en samen met de KH bereken ik de CO2 waarde in mijn water (tabelletjes hiervoor zijn overal op internet wel te vinden, ik heb er zelf 1 die bij mijn PH-controller zat).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:46 schreef Kreator het volgende:
Waar meet jij mee dan? Ik heb alleen van die kneuzige stripjes en die laten elke keer gewoon goede kleuren zien.
grappig, wist niet dat zulke testjes bestondenquote:
Dat is wel bruikbaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
grappig, wist niet dat zulke testjes bestondende meeste PH druppeltestjes zijn mij veel te onnauwkeurig met die veel te grote bereiken/stappen. ik heb toen uiteindelijk maar een digitale PH-meter gekocht toen ik aan de CO2 begon.
is deze wel een beetje bruikbaar? kleinere/goed afleesbare stappen?
Die testset heb ik ook. Lekker makkelijk in gebruik, duidelijke gebruiksaanwijzing en zoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:14 schreef Kreator het volgende:
Testset van Sera besteld voor 43 euro.
[ afbeelding ]
En een kokosnoot:
[ afbeelding ]
En een grijptang/schaar:
[ afbeelding ]
En een halve liter Easy Carbo, tegen de alg.
[ afbeelding ]
Als het niet mooi is, gaat het weer weg. Was 3 euro.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Die testset heb ik ook. Lekker makkelijk in gebruik, duidelijke gebruiksaanwijzing en zo
Ben benieuwd hoe de kokosnoot in je aquarium zal staan
Hele vette bak, Krea!!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:33 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Overzicht aquarium. Planten enzo al gesnoeid aan de bovenkant.
Heb nog niet geprobeerd of de tak al gezonken blijft.
[ afbeelding ]
Nog maar 1.
[ afbeelding ]
Algeneter is wafel aan het eten en op de achtergrond een Aziatische Waaierhandgarnaal.
Zal daar ook even een filmpje van maken als er 1 op de voorgrond zit.
En een filmpje van het aquarium:
Ik zal es kijken. Heb er nog niet zo'n haast mee. Er zitten ook niet echt kleine garnalen in die ze nodig hebben. Thx.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:32 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad maar ik raad wel een van deze aan (zelf ook gehad)
-Hemianthus Callitrichoides
- Naaldgras (Eleocharis)
- Micranthemum umbrosum
Of gewoon een mosbodem maken
Hmmm jammer dat ik de hele dag ben weggeweest anders had ik je er op kunnen wijzen maarre ik heb precies dezelfde set als jou bij zajac gehaald 20 euri....quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:14 schreef Kreator het volgende:
Testset van Sera besteld voor 43 euro.
[ afbeelding ]
Ik heb ze af en toe ook, met een gewone afwasborstel krijg ik ze altijd wel weg.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Thx. Leuk om te horen. Ik moet ook nog wat foto's van de waaierhandgarnalen maken.
Iemand ervaring met kleine groene algpuntjes/rondjes die op het glas gaan zitten en die er moeilijk af te poetsen zijn? Wat kan ik eraan doen....
Niet overheen gelezen. Heb er nog niets van gehoord. Zal zo es mailen...wil ook niet teveel zeuren bij iemand die gratis voor je bezig is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:07 schreef manny het volgende:
Wellicht er overheen gelezen, maar nog iets gehoord van die plaat aan de voorkant, om het "schroefincindent" weg te werken ?
Cool project trouwens.
Als je je bezoek niets zegt kunnen ze ook denken dat 't zo hoort.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niet overheen gelezen. Heb er nog niets van gehoord. Zal zo es mailen...wil ook niet teveel zeuren bij iemand die gratis voor je bezig is..
In het echie zien ze er veel mooier uit dan op de foto. Zwemmen overal en vrolijk rond.quote:
Geen spijt van je nieuwste aankoop dusquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
In het echie zien ze er veel mooier uit dan op de foto. Zwemmen overal en vrolijk rond.
Deze bedoel je dan, toch? Die ziel die eerst als L-nummer door het leven moest?quote:Overigens is de Pleco (de tijgerlook-meerval) al soms uit zijn schuilplaats overdag. Zou leuk zijn als hij steeds minder bang wordt.
Nu al benieuwd!quote:Anyway, mooie foto's volgen dit weekend ofzo. Als de ruiten schoon zijn en ik de digitale spiegelreflex weer heb.
Witte bodem is de eerste 2 weken wel leuk, maar als die ancistrussen gaan poepen is de lol er snel af. Het begint nu op mijn bodem al vies te worden, laat staan met wit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:54 schreef stoeltafel het volgende:
Vette regenboog vissen! Is een witte bodem niet mooier? Had eerst een zwarte bodem met me discus vissen en na een tijdje over gegaan naar een witte bodem, veel mooier!
Garnalen is de oplossing, tenminste bij mij.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Witte bodem is de eerste 2 weken wel leuk, maar als die ancistrussen gaan poepen is de lol er snel af. Het begint nu op mijn bodem al vies te worden, laat staan met wit.
Het liefst zou ik een zandbodem hebben, maar dat leek me niet wijs ivm alg tegen de ruit enzo.
Dus ja, het kán mooier maar dit is praktischer.
Meh. Die heb ik genoeg in mijn andere bak. Hier zitten 2 grote jongens in.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Garnalen is de oplossing, tenminste bij mij.
een filterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:10 schreef ook_gek het volgende:
Ja welke beesten moet ik hebben om me bodem schoon te houden?
En voor in huis een vrouw/vriendinquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:10 schreef ook_gek het volgende:
Ja welke beesten moet ik hebben om me bodem schoon te houden?
Filter en stofzuiger heb ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
een filter
en een stofzuiger
^^
De bladeren enzo worden wel opgegeten door garnalen en slakken enzo
Naast cavia's kan je ook regenboogzalmen temmen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb hier nog 1 regenboogzalm zitten.. De KWAL! Tis een mannetje, en stalkt alle vissen als ie niet lekker in z'n vel zit. Gelukkig heeft ie schrik van mij, en vaak als ik em even een paar tellen volg met mijn vingers, dan is ie weer koest
Mja, het is eigenlijk ook een schoolvis, dus hij zal niet heel blij zijn dattie alleen zit. Ik vind ze wel leuk, ze zitten elkaar wel es achterna of de roodkopzalmpjes. Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb hier nog 1 regenboogzalm zitten.. De KWAL! Tis een mannetje, en stalkt alle vissen als ie niet lekker in z'n vel zit. Gelukkig heeft ie schrik van mij, en vaak als ik em even een paar tellen volg met mijn vingers, dan is ie weer koest
Ze zaten eerst met 5 stuks, maar hij terroriseerde alles en iedereen.. Nu is ie wel rustiger, maar soms moet ie zich uitkuren ofzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mja, het is eigenlijk ook een schoolvis, dus hij zal niet heel blij zijn dattie alleen zit. Ik vind ze wel leuk, ze zitten elkaar wel es achterna of de roodkopzalmpjes. Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.
Bij mij zijn ze trouwens juist nieuwsgierig, helemaal niet bang voor mijn hand.
Dat had ik ook eens met die waaierhanden. Schrok me rot. Totdat ik ze vrolijk allebei achterin zag rondscharrelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:46 schreef Kreator het volgende:
Tijdens het schoonmaken kwam ik dit tegen:
[ afbeelding ]
Een compleet omhulsel van een garnaal, inclusief waaierhandjes. Hij is hol en leeg, dus ik verwacht dat het een schil is omdat hij groeit... alhoewel ik de garnalen vandaag nog niet heb gezien (maar dat kan ook komen omdat ik in de bak aan het klooien was).
Weet nog goed dat ik me rot schrok toen ik vuurgarnaaltjes had gekocht en er ineens 'dooie garnalen' in de bak lagen...Maar goed, dat zal bij deze Waaierhandgarnalen niet anders zijn qua vervelling
Als ik ze voer springen ze zowat de bak uit en ze stoten regelmatig hun kop tegen de deksel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:44 schreef Kreator het volgende:
Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.
Thx!quote:
Waterwaardes heb ik al een tijdje niet gemeten. Zal ik dit weekend ff doen. Water verversen doe ik nu eens per week 30%.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weet je zo wat je waterwaardes zijn?
Blijft vooral de blauwalg verwijderen, en ververs even wat extra water..
Nee, dat nog niet. Zal morgen eerst eens waterwaardes meten en aan de expert boven je doorgeven.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:04 schreef Messina het volgende:
Heb je al een poging gedaan met Aerocol? Dat is het enige dat bij ons werkte.
En zonder schroefgat!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:12 schreef Kreator het volgende:
Zo. Nieuw huis, nieuwe foto's.
http://imgur.com/a/Ak9d7
Met water erin kan niet. Dan weegt het ding bijna 500kg. Hij moest ook een trap af...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:42 schreef valentijn101 het volgende:
Mooi hoor. Hoe verhuis je een aquarium? Voorzichtig met vis en al vol verplaatsen of moet ie dan helemaal leeg of zo?
Ja!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |