abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 20 mei 2011 @ 08:41:33 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_97063175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 07:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Blijft een mooie bak Krea!! :D
Thx!

De komende maanden komt er waarschijnlijk niets meer bij in, dus ik zal hier wel weinig updates plaatsen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 3 juni 2011 @ 23:13:14 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_97679105
Ik zat rustig tv te kijken en toen zag ik ineens mijn L75 samen met de Ancistrus.
Ze waren met elkaar aan het ouwehoeren, dat had ik nog niet eerder gezien. Kon nu eindelijk ook eens goed zien hoe groot de L75 is geworden...bijna net zo groot als de iets oudere Ancistrus. Meestal zit ie overdag in z'n eigengemaakte holletje tussen een steen en een plant, maar de laatste tijd komt hij steeds vaker 's avonds al tevoorschijn.
De 2 L333's zijn nog vrij onzichtbaar (en klein)

Vanaf de bank:

Algje kruipt tegen Tijger aan:

Tijger voelt zich benadeeld:

Om vervolgens weer de troon van de hoogste zuigplek te bestijgen:
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 juni 2011 @ 22:33:06 #253
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98885386
Ben aan het vechten tegen 'gewone' en blauwalg. Heb het vd week compleet verwijderd, maar het is alweer gedeeltelijk terug. Middeltjes werken niet. ;(.
Met de vissen, garnalen en planten gaat het uitstekend. Alles leeft nog en is actief en groeit als kool. Heb er nog elke dag veel plezier van.

Heb een filmpje gemaakt. Kun je de alg en de vissen zien. ;( ;)

pi_98885822
Weet je zo wat je waterwaardes zijn?

Blijft vooral de blauwalg verwijderen, en ververs even wat extra water..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 juni 2011 @ 22:42:36 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98885952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weet je zo wat je waterwaardes zijn?

Blijft vooral de blauwalg verwijderen, en ververs even wat extra water..
Waterwaardes heb ik al een tijdje niet gemeten. Zal ik dit weekend ff doen. Water verversen doe ik nu eens per week 30%.
Blauwalg verwijder ik 2 keer per week. Hels karwei. :P. Heb al 10 miljoen docs gelezen erover, maar niemand weet echt hoe het er komt en hoe je er makkelijk weer vanaf komt. ;(.

Als ik de waardes heb, laat ik het weten.
pi_98898156
Tijdelijke oplossing is eigenlijk blauwalg blijven verwijderen en wellicht even wat meer water verversen (frequenter).

Verder moet je eigenlijk de waardes hebben om te kijken of je ergens 'vreemde' waardes hebt.. Dan kun je er pas echt iets aan doen namelijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98916080
Heb je al een poging gedaan met Aerocol? Dat is het enige dat bij ons werkte. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 juli 2011 @ 21:12:18 #258
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98925957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:04 schreef Messina het volgende:
Heb je al een poging gedaan met Aerocol? Dat is het enige dat bij ons werkte. *O*
Nee, dat nog niet. Zal morgen eerst eens waterwaardes meten en aan de expert boven je doorgeven. :P.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 juli 2011 @ 14:28:17 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98948188
@Perry:

PH: 7,5 (ergens tussen 7 en 8)
GH: 8
KH: 7
Nh4/3: 0
No2: 0
No3: 10mg/l
Po4: 0,1
FE: 0
CU: 0
pi_98949820
Prachtige bak ! Zonde van je blauwalg inderdaad.

Ik heb ooit blauw alg meegenomen van mijn oude achterwand die 1 jaar droog heeft gestaan. Hier ben ik vanaf gekomen door cyanocell ( uit de handel nu) en een zuurstof pomp in de bak te doen.

De zuurstof pomp bij de uitstroom zetten zo dat de bellen door de hele bak gaan. Blauw alg blijven wegpoetsen. Liefst met filterwatten, je poetst 1 klein plekje weg, gooit het filterwatje weg, pakt weer een klein plukje, poetst weer een klein stukje weg, gooit het watje weg etc. niet het plukje hergebruiken.

laat geen enkel stukje blauw alg door je bak dwarrelen ! Dan heb je de bak binnen notime er helemaal onder. Ik heb 7 jaar lang in al mijn plantenbakken blauw alg gehad en ja ik heb zelf staan janken.. tot op het punt dat ik het wilde opgeven.

Ben nu gelukkig ouder en wijzer en woon op mijzelf dus ik kan nu eindelijk naar hartelust van alles kopen haha, zonder dat je je ouders in je nek hebt hijgen of moet vragen als ze je er heen willen rijden.

Ik krijg nog steeds een hartaanval als ik een plukje alg in mijn bak zie, wat een klein beetje op blauw alg kan lijken. Ik ben panisch voor blauwalg geworden. Hopelijk kom je er snel vanaf ! Want ik weet hoe kut het kan zijn !
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 juli 2011 @ 15:25:06 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98950023
Thx voor het medeleven en de tips. :). Het is inderdaad een hardnekkige bacterie.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 juli 2011 @ 17:12:30 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98953534
Heb maar weer zoveel mogelijk blauwalg verwijderd. Alles lukt nooit met zo'n grote boomstam erin.

Hopelijk is de bak straks stabiel genoeg om het zelf op te ruimen. Heb wel iets meer stroming op de oppervlakte gezet. Las ergens dat dat goed is.
pi_98959489
Hmm je waardes zijn niet echt opvallend..
Hoeveel uren licht heb je?

Je kan er een handjevol cabomba of andere snelgroeier in gooien, dan is er voor de alg een mindere basis om te kunnen groeien.

Hoofdzaak is wel dat je moet proberen om elke dag alle blauwalg te verwijderen (ook op decoratie), en dan zou het zachtjes aan weg moeten gaan (het kan soms even duren helaas)
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer zondag 3 juli 2011 @ 11:35:37 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98975700
Okay. Ik zal mijn best doen. Valt niet mee in een bak van 60cm hoog met zo,n grote tak. :P. Merk wel dat het al minder is op plekken waar het begon, maar het verspreidt snel naar andere plekken.

Heb wel drijfplantjes voor zuurstof. Heb ook wel een zuurstofsteen. Zal ik die er ook weer tijdelijk indoen?

Heb trouwens licht van 14:00 tot 23:00 uur. 4x 40 watt. T5. Twee gewone, twee speciale.
pi_98981861
Het is lastig om elke dag alles te verwijderen, maar zo zou het wel weg moeten gaan.
Qua licht is het ook niet verkeerd, dus dat ziet er goed uit.
Zuurstofsteen hoeft er opzich nog niet in, maar op het moment dat je ziet dat de vissen naar adem liggen te happen bovenin, dan zou ik er die maar wel in hangen.
Prrrrttt
pi_98986500
Blauw alg begon bij mij altijd op laaggroeiende planten en hout. Ik weet niet hoe goed jouw filtratie is ( overheen gelezen) Maar mischien een extra pot filter inschakelen met "gebruikt' filtermateriaal.

Toch een zuurstof pomp in je bak zetten, blauw alg vind zuurstof niet fijn. ( het liefst in de stroming van je pomp houden zo dat je hele bak onder de zuurstof bellen zit )

En toch een medicijn tegen blauw alg kopen. Dit was bij mij in combi met zuurstof het enige middel wat er tegen hielp.
pi_99012017
Wij hebben een aquarium met een uv-filter, deze schijnt ook goed te helpen bij algen. Wij hebben vrijwel nooit alg gehad, alleen op de ruit.

Er zijn ook bepaalde vissen, soort schijfvormig zijn ze, die graag en veel algen kunnen eten. Geen idee hoe ze hete, bruine kleur hadden ze volgens mij.

Inderdaad veel water verversen en misschien even een weekje niet voeren. De vissen kunnen wel even zonder en de voedingsstoffen in je water kunnen dan ook weer goed dalen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_99014245
Uv-filter werkt goed tegen algen, maar ook goed tegen goede bacterien.
Het maakt de hele biologische huishouding kapot..
Persoonlijk zou ik het niet gebruiken, aangezien je er een steriele bak van maakt.
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 30 september 2011 @ 23:21:42 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102569434
Tijdje geleden alweer.

Blauwalg is een hele strijd. Maar ja. Het lijkt redelijk onder controle nu.

...water verversen, dik uur schrobben op de ruiten (met een ijskrabber), planten knippen, voeding derbij. Wel leuk weer.
Paar GSM pics. (uiteraard laten de L nummers en garnalen zich niet zien als de ruit schoon is. :') )

Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 11:12:53 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128236510
Mooi hoor. Hoe verhuis je een aquarium? Voorzichtig met vis en al vol verplaatsen of moet ie dan helemaal leeg of zo?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_128239938
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:12 schreef Kreator het volgende:
Zo. Nieuw huis, nieuwe foto's.

http://imgur.com/a/Ak9d7
En zonder schroefgat! _O_
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 15:23:43 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128240088
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:42 schreef valentijn101 het volgende:
Mooi hoor. Hoe verhuis je een aquarium? Voorzichtig met vis en al vol verplaatsen of moet ie dan helemaal leeg of zo?
Met water erin kan niet. Dan weegt het ding bijna 500kg. Hij moest ook een trap af...

Dus water in jerrycans, vissen vangen en in emmers, planten en grind eruit, glas eraf, kast is dan los. Dan alles verhuizen en in de omgekeerde volgorde opbouwen. Kostte een lange zware dag werk. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:20 schreef Messina het volgende:

[..]

En zonder schroefgat! _O_
Ja! :D. Het is een wonder. Eindelijk...
pi_128240898
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:23 schreef Kreator het volgende:

Ja! :D. Het is een wonder. Eindelijk...
Het ziet er prachtig uit! Zowel het aquarium als de vissen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')