Ja, dan hebben ze nog geen echte naam gekregen, omdat het een vrij nieuwe soort is. Die worden aangeduid met een L nummer.quote:
Dat weet ik, maar ik zie andere L nummers veel vaker door de bak zwemmen. Deze doet helemaal niks. Wou ook een keer zeker weten dat hij niet ziek is. In de winkel stond L-175 op het bord, maar daar kon ik echt niets over terug vinden. Vandaar ook dat ik echt nooit meer afga op het woord van iemand anders. Maar ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:47 schreef stoeltafel het volgende:
Je weet toch wel dat lnummer nacht vissen zijn? Je ziet ze daarom overdag zelden vechten. Is het misschien de L-73?
vroeger was een L-nummer alleen (tijdelijk) voor dit soort meervallen (Loricaria) die nog niet wetenschappelijk beschreven waren en dus nog geen latijnse naam hadden gekregen. Ze verloren dan hun L-nummer als ze hun latijnse naam gekregen hadden. Alleen omdat er steeds meer soorten ontdekt werden, de beschrijvers het niet bij konden houden en omdat de winkeliers de L-nummers ook gingen gebruiken is de L-nummer een blijvertje gebleven en 'verliezen' vissen deze naam niet meer als ze beschreven zijn. Oude, al veel eerder ontdekte soorten hebben dan ook geen L-nummer (meer)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef Greys het volgende:
Wauw, die is echt prachtig.
Heet zo'n diertje echt een I-nummer?![]()
En wat spannend, dat zwarte gat
Thx. Leuk om te horen. Ik moet ook nog wat foto's van de waaierhandgarnalen maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:43 schreef Maria2.0 het volgende:
Toffe vis. Toch jammer dat je hem amper ziet. Ik zat ook over L nummers te denken maar zal dan wel even goed verder lezen erover.
Vind je bak nog steeds top, jouw topic doet het bij mij nog meer jeuken om een grote bak aan te schaffen.
waterwaarden in orde krijgen is volgens mij het enige. zorgen dat je planten dus goed groeien (toen ik het vroeger in mijn kleine bak had hield ik het volgende aan: NO3 10mg/l, PO4 0,0mg/l, FE 1.0mg/l, CO2 25mg/l en genoeg licht (ik had 0,5watt/l). mijn planten groeiden de pan uit en al mijn algen (ook die op de ramen) verdwenenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:34 schreef Kreator het volgende:
Iemand ervaring met kleine groene algpuntjes/rondjes die op het glas gaan zitten en die er moeilijk af te poetsen zijn? Wat kan ik eraan doen....
testsetjes van Sera, je kan zo'n hele koffer kopen maar zelf gebruik ik dus alleen de NO3, PO4 KH en FE setjes (die kan je ook los kopen). PH meet ik met een PH-controller (aangesloten op mijn CO2 installatie) en samen met de KH bereken ik de CO2 waarde in mijn water (tabelletjes hiervoor zijn overal op internet wel te vinden, ik heb er zelf 1 die bij mijn PH-controller zat).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:46 schreef Kreator het volgende:
Waar meet jij mee dan? Ik heb alleen van die kneuzige stripjes en die laten elke keer gewoon goede kleuren zien.
grappig, wist niet dat zulke testjes bestondenquote:
Dat is wel bruikbaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
grappig, wist niet dat zulke testjes bestondende meeste PH druppeltestjes zijn mij veel te onnauwkeurig met die veel te grote bereiken/stappen. ik heb toen uiteindelijk maar een digitale PH-meter gekocht toen ik aan de CO2 begon.
is deze wel een beetje bruikbaar? kleinere/goed afleesbare stappen?
Die testset heb ik ook. Lekker makkelijk in gebruik, duidelijke gebruiksaanwijzing en zoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:14 schreef Kreator het volgende:
Testset van Sera besteld voor 43 euro.
[ afbeelding ]
En een kokosnoot:
[ afbeelding ]
En een grijptang/schaar:
[ afbeelding ]
En een halve liter Easy Carbo, tegen de alg.
[ afbeelding ]
Als het niet mooi is, gaat het weer weg. Was 3 euro.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Die testset heb ik ook. Lekker makkelijk in gebruik, duidelijke gebruiksaanwijzing en zo
Ben benieuwd hoe de kokosnoot in je aquarium zal staan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |