I know. Maar ik plak er gewoon een logo van Fluval op, of een latje. Echt. Ik was er 2 uur helemaal ziek van.quote:
Ja, die zit links. Kun je prima bij. Rechts is lastiger, maar dat wist ik al. TIs de enige plek in huis waar hij kan staan qua vloerbelasting en aangezien ik toch van plan ben om binnen 2 jaar te verhuizen is dat niet zo erg.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:15 schreef PP. het volgende:
Krijg je die deur nog wel open zodat je bij je filter kan komen?
Een aquarium verhuizen. Kun je volgensmij ook een nieuw topic voor openen, tegen die tijd. Ben benieuwd hoe dat te werk gaat!quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, die zit links. Kun je prima bij. Rechts is lastiger, maar dat wist ik al. TIs de enige plek in huis waar hij kan staan qua vloerbelasting en aangezien ik toch van plan ben om binnen 2 jaar te verhuizen is dat niet zo erg.
Ach ja. Je moet toch wat. Had ook geen zin om maanden/jaren te wachten met het aquarium.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:33 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Een aquarium verhuizen. Kun je volgensmij ook een nieuw topic voor openen, tegen die tijd. Ben benieuwd hoe dat te werk gaat!
Er komt sowieso een schooltje Roodkopzalmpjes in. 2 of 3 algeneters. Paar (grote) garnalen. Voor de rest weet ik het nog niet. Dat komt wel als ik een freaky vis zie een keer.quote:Op maandag 4 april 2011 00:08 schreef ritjurt het volgende:
Leuk topic, doet me weer denken aan vroeger tijden :-) Welke soort vissen ga je houden?
kratje bier, trouwens?quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:50 schreef Prowl het volgende:
Of als je het aandurft gewoon die tussen balk er uit snijden en later weer vastkitten.
Heb ik al vaker gedaan met nog veel grotere bakken incl de bak van 450+ liters die nu in de woonkamer staat
Heeft mijn mama met de hand gemaakt. Wat erin zit ook. *sentimentele waarde*. En ja, dat flikker ik weg.quote:Op maandag 4 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
Krea, dat fotolijstje-achtig ding, gaat dat nog weg?
quote:Op maandag 4 april 2011 11:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heeft mijn mama met de hand gemaakt. Wat erin zit ook. *sentimentele waarde*. En ja, dat flikker ik weg.
Wat ga je eigenlijk met je Edge doen?quote:
Kun je niet een klein stukje onderaan er af halen, en in het "gat" dat ontstaat filterwatten proppen?quote:Op maandag 4 april 2011 20:21 schreef Kreator het volgende:
Goed nieuws. In tweeën zagen was een eitje.
Slecht nieuws. Hij is gewoon helaas te dik om achter de in en uitlaat te passen. Dus helaas... Deze moet maar op marktplaats en dan op zoek naar een matige platte achterwand.
Nu ja, ik heb geen haast.
@pp die hou ik gewoon.
Nee, het gaat echt niet passen. Op geen enkele manier helaas. De in- en uitlaat zijn wel klein, maar daar komen 2 buizen boven en die passen voor geen meter met die achterwand. Dus heb net maar even 2 'simpele' achterwanden gehaald, maar ik snap geen kont van het overlappen en hoe ik ze moet snijden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Kun je niet een klein stukje onderaan er af halen, en in het "gat" dat ontstaat filterwatten proppen?
Ik neem aan dat je toch iets voor die in en uitlaat gaat plaatsen om die uit het zicht te ontrekken, dus dat kleine stukje dat van de achterwand af is zul je dan ook niet zien...
Yep. Maar ja. Niet te lang bij stilstaan. Morgen ga ik weer verder. Vanavond misschien ff de pomp en shit aansluiten. Als ik me ertoe kan zetten.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:17 schreef ShaoliN het volgende:
God wat zonde van die achterwand ook. Dat was een mooi compleet plaatje geweest. Dessalniettemin leuk om te volgen.
Passen ze niet aan alkaar als je ze in "landscape" tegen elkaar zet ipv in "portrait"? niet dat dat handig is voor je bak trouwens....quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, het gaat echt niet passen. Op geen enkele manier helaas. De in- en uitlaat zijn wel klein, maar daar komen 2 buizen boven en die passen voor geen meter met die achterwand. Dus heb net maar even 2 'simpele' achterwanden gehaald, maar ik snap geen kont van het overlappen en hoe ik ze moet snijden.
[ afbeelding ]
Dat past. Alleen is het dan niet hoog genoeg, aangezien het een 65cm hoge bak is.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Passen ze niet aan alkaar als je ze in "landscape" tegen elkaar zet ipv in "portrait"? niet dat dat handig is voor je bak trouwens....
Het zijn dezelfde als die akwaline.nl verkoopt. Prachtig ding. Maar ik heb em in 2 delen gezaagd, omdat hij anders sowieso al niet paste.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Byte_Me het volgende:
achterwand al verkocht? heb evt interesse (ligt eraan of het een dure is of niet, als het B2N is zal ik hem wel te duur vinden)
Nope. Wilde de winkel me wel verkopen. Maar ik heb geen zin om na een jaar die hele bodem er te moeten uitslopen omdat de voeding eruit is en het gaat rotten.quote:
Ik kon nergens hout vinden dat hoog genoeg was en toch ondiep.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:07 schreef Mosch het volgende:
Ziet er nu al mooi uit. Dat stuk hout had nog wel een keer zo hoog mogen zijnHoeveel heeft die bak je eigenlijk gekost?
En totaal onverwacht vandaag ineens antwoord:quote:Hello, I am the owner of a brand new Fluval Profile 1000 aquarium and installed it today. Unfortunately, i chipped the front aluminium plate. Is there any way/possibility you could send me a new brushed aluminium cover for the wood? I am willing to pay of course. My vendor told me i had to buy an entire new cabinet! Thank you for your time. Kind regards,
Ben benieuwd of ik nu alleen het aluminium krijg en wat het gaat kosten. De hele plaat heb ik niet zoveel aan, want dan moet ik alles weer afbreken.quote:Dear Mr. Kreator,
thank you für your inquiry. I´ll try to help you. I order the front aluminium plate, but it still takes a few days.
Best regards,
Martin
Uiteindelijk kwam die ook naar beneden...quote:Op woensdag 13 april 2011 23:19 schreef Kreator het volgende:
Ik had Hagen (eigenaar van Fluval ofzoiets) een mail gestuurd vorige week:
[..]
Hij stijgt nog als de hindenburg.
Klikquote:Wanneer u het hout in het aquarium wilt zetten zult u al snel merken dat het drijft, vooral het donkere hout (uit het veen) drijft veel meer dan het hardhout.
Om het hout toch naar beneden te krijgen kan men er iets zwaars aan maken. Sommige mensen lijmen het gewoon aan de bak vast, anderen die dit niet willen kunnen het op de volgende manier verzwaren: hang er gewoon een gewicht aan vast.
Dit zal uiteraard niet gaan bij veel takken etc maar bij een echte boomstronk zoals deze kan het wel. Dit is de boomstronk die ik een paar jaar in mijn aquarium heb gehad. Zoals je ziet hangt er een tegel onder die zwaar genoeg was om de boomstronk te laten zinken.
Ik heb in de tegel een aantal gaten geboord, daarna ook een paar gaten op dezelfde plek in het hout. Voor het vastmaken van het hout aan de tegel heb ik gewoon koperdraad gebruikt (met de bescherming er nog om).
Je zou bijna denken dat je een 1000 liter bak hebt inplaats van een aquarium van 1000 euro met deze naamquote:Fluval Profile 1000 aquarium
ik zou in ieder geval geen koperdraad gebruiken: slecht voor slakken en garnalenquote:Op woensdag 13 april 2011 23:27 schreef Greys het volgende:
Ik vond dit op een of andere site:
[..]
Klik
En elders hebben ze het er over dat het wel twee maanden kan duren voordat het 'vol' genoeg is om niet meer te drijven: klik
quote:Dear Mr. Krea,
I will try without any cost for you...
Best regards,
gratisquote:Op donderdag 14 april 2011 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..].
Stenen gekocht vandaag. En een tuinslang, voor het verversen. En wat drijfplantjes. Zal wel wat foto's maken als de stenen erin zitten.
Mooiquote:Op donderdag 14 april 2011 17:04 schreef Kreator het volgende:
Update. Het water is mooi helder. Er zit wel een klein beetje witte schimmel op de bodem, maar dat komt volgens mij van de tak. T zijn maar een paar plekkies, maar moet het wel in de gaten houden.
Beetje drijfplantjes erbij... ziet er wel leuk uit. Beweegt er bovenin ook wat.
[ afbeelding ]
Paar stenen gekocht, maar was niet genoeg, komt nog wat bij. Idee is er zullen we maar zeggen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ja ik ook!quote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef Greys het volgende:
Als je had gezegd dat er op die onderste twee foto's geen water in zit had ik het ook geloofd![]()
Het is dat de planten rechtop staan.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:53 schreef Greys het volgende:
Als je had gezegd dat er op die onderste twee foto's geen water in zit had ik het ook geloofd![]()
Hoeveel weken wacht je nog?quote:Op donderdag 14 april 2011 21:57 schreef Kreator het volgende:
Ja de pomp doet het goed. Kraakhelder water..
....wachten tot de vissen erin kunnen is pure kwelling. Heb wel geduld, maar nu het (bijna) af is niet zoveel meer.
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.quote:
quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.
quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Je hoort toch 2 á 3 weken te wachten voor er vissen in gaan? Of 4 dagen als je stoeltafel heet.
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:05 schreef PP. het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 2 á 3 weken? Die stoeltafel grap komt uit de Aquariumreeks...quote:
Ik weet dat het x aantal weken duurt. Ik vraag dan ook niet hoe lang je in het algemeen moet wachten, ik vraag wanneer Krea zijn vissen erin stopt.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:10 schreef PP. het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 2 á 3 weken? Die stoeltafel grap komt uit de Aquariumreeks...
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam isquote:
Omdat een goudvis een soort van zwemmende kakkerlak is, die dingen zijn niet dood te krijgen. Helaas kunnen de meeste andere vissen niet zo goed tegen ons kraanwater.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam is
Daarom is je goudvis waarschijnlijk ook geen 25 jaar geworden, wat dus wel kan.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoor. Onze goudvis ging na het schoonmaken van de kom ook direct er weer in. Kan hem moeilijk een dag in de gootsteen houden toch z'n water weer aangenaam is
Ik weet niet of het een serieuze reactie van je is, maar heeeel veel vissen kunnen wel tegen ons kraanwater. Ze doen het er perfect op.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef PP. het volgende:
[..]
Omdat een goudvis een soort van zwemmende kakkerlak is, die dingen zijn niet dood te krijgen. Helaas kunnen de meeste andere vissen niet zo goed tegen ons kraanwater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |